ajokortin

uusinta

Tämä tulee ajankohtaiseksi parin kuukauden kuluttua
täyttäessäni 70 vuotta. Kertokaa kokemuksianne
tästä tilanteesta.

17

919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70män

Ennen kuin menet pakolliseen lääkärintarkastukseen, opettele laskemaan satasesta takaisin päin, ja paina melees mitkä ovat pressan ja pääministerin nimet.
      Jos näkösi on suunnilleen kunnossa ja joku suostuu todistamaan, että olet ajanut autoa joskus, niin siinä se on.
      Ei kannata pingottaa.
      Jos jos ajolupa otetaan kuitenkin pois, niin ilamn autoakin tulee toimeen.

• Nais**autoilija

Uusin korttini syksyllä ja aivan perusasiat kuin ennenkin on tarvittu.
        Näöntarkastus ja pieni piirustustehtävä hahmotusta ettei aivan hakusessa asiat ole.
        Ihan se on kesy juttu.

• Fanni

Ei sovi vitkastella terv.keskuslääkäriajan kanssa. Tilaa se 1½ kk aikaisemmin. Terveyskeskus täällä ei keväisin ota ajokorttia uusivia, sillä juuri keväisin liian monet ajokortin uusijat tukkeuttavat systeemin.

• lainkaan, yksityislääkärille on mentävä.

Mutta ihmettelen noita 100- juttuja ja piirustustehtäviä,
        niitä ei minulle ollenkaan tehty,
        vain näkö- ja kuulotestit ja hiukan yleistä pikkujutustelua. (Tuo on oma suomennokseni.)

• AutoilevaN
        satu kirjoitti:

lainkaan, yksityislääkärille on mentävä.

vain näkö- ja kuulotestit ja hiukan yleistä pikkujutustelua. (Tuo on oma suomennokseni.)

Muutin naapurikuntaan muutama vuosi sitten ja täällä on kyllä terveyspalvelut ensiluokkaa, kehun aina kun saan tilaisuuden..;-))

• Carpe Diem
        satu kirjoitti:

Parasta olisi määrätä pakollinen ajokoe kaikille 70 vuotta täyttäneille.
        Liikenneuutisissa kerrotaan jatkuvasti vanhusten kaahailuista liikenteessä.
        Kolmion takaa vaan suoraan risteävälle ajoradalle tai täyttä vauhtia yksisuuntaista ajotietä vastaantulevia kohti.
        Loivat kaarteet ja sopimaton tilannenopeus vievät ressukat usein vastaantulevien kaistalle.
        Ikä ja kokemus eivät näytä kirkastavan ainakaan älyä, kun ei osata itse tehdä ratkaisua autoilusta luopumiseksi

• Nais**autoilija
        Carpe Diem kirjoitti:

Kolmion takaa vaan suoraan risteävälle ajoradalle tai täyttä vauhtia yksisuuntaista ajotietä vastaantulevia kohti.
        Loivat kaarteet ja sopimaton tilannenopeus vievät ressukat usein vastaantulevien kaistalle.
        Ikä ja kokemus eivät näytä kirkastavan ainakaan älyä, kun ei osata itse tehdä ratkaisua autoilusta luopumiseksi

Toimittajien olisi parasta muutta käsityksiä, ja tutkia paremmin ketkä kaahaa, on siellä nuorisoa ja vasta kortin saaneita.
        Ajokokeella ei kaahausta voida mitenkään rajoittaa.
        Noilla nuorilla esiintyy liikennerikkomuksia ja kaahausta eniten

• Carpe Diem kirjoitti:

Teikäläisiä löytyy aina, mutta onneksi teistä ei tarvitse välittää.
        Rasismi on muuten laissa kielletty.
        Ole varovainen puheissasi.

• satu kirjoitti:

Minä kävin ajokorttitarkastuksessa espoolaisessa terveyskeskuksessa.
        Hinta oli vain vähän eri kuin normaali terveyskeskus tarkastus.
        Kuitenkin paljon pienempi kuin yksityinen olisi ottanut.
        Onhan se aika kumma, jos sellainen lääkäri, jolla on kaikki ihmisen terveystidot käytettävissään ei tee tutkimusta, vaan passittaa paikkaan, jossa oudon lääkärin, ilman mitään faktaa, pitää varttitunnissa arvioida tutkittavan terveydentilan oletus viideksi vuodeksi eteenpäin.

Minä luulen, että siellä ajanvaraamossa on kerberoksia, jotka soveltavat sääntöjä miten sattuu.

• Minulle lääkäri sanoi,
        Jopel kirjoitti:

Onhan se aika kumma, jos sellainen lääkäri, jolla on kaikki ihmisen terveystidot käytettävissään ei tee tutkimusta, vaan passittaa paikkaan, jossa oudon lääkärin, ilman mitään faktaa, pitää varttitunnissa arvioida tutkittavan terveydentilan oletus viideksi vuodeksi eteenpäin.

Minä luulen, että siellä ajanvaraamossa on kerberoksia, jotka soveltavat sääntöjä miten sattuu.

että ajokorttitarkastustodistuksia ei terveyskeskuksessa ollenkaan anneta.

Mikä vuosi?

• Minulle lääkäri sanoi, kirjoitti:

että ajokorttitarkastustodistuksia ei terveyskeskuksessa ollenkaan anneta.

Mikä vuosi?

Omassa terveyskeskuksesa muutama vuosi sitten.

• Fanni
        Jopel kirjoitti:

Tuttavani kävi tänään kaupunkimme terveyskeskuksessa ajokorttitarkastuksessa, tuli sieltä, lausui samat ihmettelyt vieraalle yksityiselle menosta ja kertoi hinnaksi 38 euroa. Yksityiselle olisi maksanut vähän enemmän.
        Nyt kaikki terveystiedot olivat lääkärillä todistusta kirjoittaessa. Ei tehnyt muistikokeita, ei antanut piirustustehtäviä. Olivat aikaisemmin monet kerrat tavanneet. Lääkäri tunsi potilaan terveyden.

• tk anna todistusta lainkaan,
        Fanni kirjoitti:

Tuttavani kävi tänään kaupunkimme terveyskeskuksessa ajokorttitarkastuksessa, tuli sieltä, lausui samat ihmettelyt vieraalle yksityiselle menosta ja kertoi hinnaksi 38 euroa. Yksityiselle olisi maksanut vähän enemmän.
        Nyt kaikki terveystiedot olivat lääkärillä todistusta kirjoittaessa. Ei tehnyt muistikokeita, ei antanut piirustustehtäviä. Olivat aikaisemmin monet kerrat tavanneet. Lääkäri tunsi potilaan terveyden.

otin aivan ulkopuolisen yksityislääkärin.
        Kävin ekan kerran hänen luonaan.
        Vain näkö- ja kuulotesti ja yleistä juttelua.

• Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

Täytettyäni kolmisen vuotta sitten 75, terveyskeskuslääkärini kirjoitti muitta mutkitta todistuksen viideksi vuodeksi. Olisihan hullua, jos sitä pitäisi lähteä etsimään tuntemattomalta lääkäriltä. Käytäntö näyttää vaihtelevan eri kunnissa.

• Tönttyrä.
        Carpe Diem kirjoitti:

Eivät ikärit kaahaa.
        Ikärit tönttyröivät.

Ylivarovaisuus hämää muita.

Yllättäviä, epäjohdonmukaisia ratkaisuja liikenteessä.

Tilantarve 1,5 x "normaali".

Markettien parkkipaikat pahoja. Onneksi nopeudet hyvin pieniä.
        Istua töllätään autossa peruutusvaihde päällä.
        Muut eivät ymmärrä onko vaarilla aikomustakaan lähteä vai ainoastaan tavoitteena ulvottaa kytkimen painelaakeria.
        Muiden havainnointi heikkoa koska joutuu keskittymään omaan toimintaan.

Jne.

Nuoriso kaahaa. Törkeitä tilannenopeuksia. Myös pysäköintialueilla.

Käsittämätöntä itsekkyyttä ja röyhkeyttä. Varsinkin nuoret naiset kunnostautuvat täsä lajissa.

Säännöistä piittaamattomuudessan nuoret pärjäävät kohta eräälle Suomessa pikään asuneelle etniselle ryhmälle.

Ainoana lohtuna on nuorison viehtymys ojiin ja usein myös metsään.
        Toivottavasti taiga opettaa!

• miehenä
        Carpe Diem kirjoitti:

ajotaito on vasta huippuunsa kehittynyt, kun risteyksessä huomasin autojonon vasemmalla kiihdyttävän, minulle oli valo punainen mutta refleksit oli kunnosa ja painon kaasua, ehin just tien keskelle eikenenkään maalle ja siitä ehin oikealta oikealta tulevaan liikennevirtaan mukaan
        eikä puhettakaan että kolari oli lähellä turhaan soittivat torvia.

• satu
        Jopel kirjoitti:

Omassa terveyskeskuksesa muutama vuosi sitten.

tapasin myöskin pari omaan ikäluokkaani kuuluvaa henkilöä,
        joiden kanssa tästä lääkärintodistustuksesta ajokorttia varten juttelimme.
        Olet aivan oikeassa, Jopel, kyllä muutama vuosi sitten Espoossa
        on ainakin Tapiolassa saanut sen myöskin terveyskeskuksen kautta.

Miksi sitä ei saanut minun tk:stani, on vielä arvoitus.
        Saan siihen kyllä vastauksen ihan vain kysymällä,
        kun seuraavan kerran käyn.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      106
      6756
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      378
      6387
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      61
      3198
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      113
      2689
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2330
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      20
      1677
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1495
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe