Palstoja mielenkinnolla seuranneena olen törmännyt tilanteeseen jossa pick-up autoista ja niiden paremmuudesta on pajon väännetty eroja suuntaan jos toiseenkin mm.kestävyyden kantavuuden ja ajettavuuden suhteen.On mm.ihmetelty miksi Hilux myy eniten Suomessa ja miksi L-200 on Euroopan eniten myyty.Lisäksi suhtellisen edullinen Ford Ranger on hintaluokassaan ainoa 4 ovinen ja näistä tehokkain(105kw)ja lisäksi ainoa neliovinen jolloin takatilan lastaus(hytin osalta) käy varmasti kätevämmin.K.O.autojen omistajilta kysyisinkin huoltokustannuksista,eli kertokaahan huoltovälit 100.000 km asti ja se mitä k.o.autojen määräaikaishuollot ovat tulleet maksamaan.Entä voiko mielestänne näillä 4 vedoillakin huollon teettää merkkiliikkeen ulkopuolella,kun huoltokohteita toki on hieman enemmän kuin normaali henkilöautossa.L-200 arvelluttaakin eniten se että myynti ja huolto Suomessa on useilla paikkakunnilla Veholla ja omaltakin osalta voin vakuuttaa että k.o paikassa
hinnat on sitäluokkaa että k.o.puljun ovia ei minun tarvitse avata.Mitä paikkoja mielestänne olisi Tampere -Turku akselilla jossa voisi Ranger,Hilux ja L-200 määräaikaishuollon tehdä niin ettei tarvitsi sitä viimeistä hintaa maksaa ja auto tulisi siitä huolimatta huollettua asianmukaisesti.Keltanokkana kysyn lisäksi miten k.o.auto etenee lumessa joki jäällä missä on talvesta riippuen lunta 50cm-120cm eli onko mahdollista Lapissa Saari mökillä päästä käymään k.o.autoilla jäätä pitkin edes lumiketjuilla vai tarvitaanko aura-auton apua ensin vai tarvitaanko lumiketjujakaan????Ostan näistä kolmesta jonkun tämän vuoden kuluessa,nyt vain on niin että toki odottelen juuri siihen hetkeen asti kun lakimuutos astuu voimaan jolloin 2 paikkaisenkin pick-up mallin saa kattaa kintellä
lavakattella ilman veroseuraamuksia(tavarat on kiva kuljetella kuivina perille Suomessahan kuitenkin ollaan).Tähän asti pitää ajella umpipakettiautolla.(lakimuutoksen voimaantulosta on useita aikatauluja 1.5.09 on yksi niistä).Määräaikaishuoltokustannuksista kommenttia kaikilta k.o.3 merkiltä odottaen ????
Pick-up autojen huoltokustannukset?
43
11787
Vastaukset
- Mikä Maksaa?????
Joo ylläpitokustannuskeskusteluahan ei näillä palstoilla juuri näy.Mitään faktojahan en pysty antamaan mutta sen toki että 1vuotiaaseen Hiaceen
(ajettu 9000 km.)teetin merkkihuollon ENSIMMÄISEN/VIIMEISEN kerran.Siinähän vaihdettiin öljyt ja hinta oli reilu 170e/2wd.
Tojohan markkinoi autojaan hyvin paljon edullisilla huoltokustannuksilla siksi minuakin kiinnostaisi tietää mitä muiden vastaavien autojen ja myös pick-uppien vuosihuoltokustannukset lienevät jos tämä on tosiaan halpa.Eurot ja Markathan menivät sekaisin joku vuosi sitten,vuosihuoltolistahan on toki "pirun"pitkä 15000/1v.kohdallakin eli tarkastuksia on oven saranoiden rasvaustarpeesta
aina pissapojan nestemääräntarkastukseen asti.
Ehtiväisiähän nämä täällä Toyotan merkkihullossa
tuntuvat olevan kun niin monta paikkaa kävivät lävitse 15-20min.aikana jonka ajan autoni sisällä oli.(jonne muuten asiakkaalta pääsy kielletty).Tosiasiassahan todella ihmetyttää
hinta(170e/1000 mk.niitä mummoja joista ei saisi puhua)mikä pelkällä öljynvaihdolla suodattimineen merkkiliikkessä tänä päivänä on..Enää en kyllä merkkiliikkeeseen päin hamuile kun autoni huoltoa kaipaa./ja varsinkin pelkkää öljynvaihtoa.Eli siis MIKÄ MAKSAA ja voiko selvitä huokeammalla????- Hilux -08
että Hiacen öljymääräkin on n. 7,5 litraa ja jos laitat täyssynteettista on litrahinta helposti yli 10 euroa suodatin tiiviste työnosuus(tehtynä vielä nopeasti n.20 min kuten sanoit)eli ei se nyt niin kallis ole kun ne öljyt pitää joka tapauksessa vaihtaa.Hiluxsin eka huolto oli suunnilleen samaa luokkaa hinnaltaan.
- rankeristi
20000 huolto esim pelkillä öljyillä maksaa 350 euroa siihen tuli pikkuhilua aika tavalla .seuraava vaihtaa jo lisää osia ja nousee varmaan 500 yli.eli melko kallista.muistakaa myös rengaskulu aika kalliita nuo m s pallot
- Merkitystä
Hyvä alku tälle keskustelulle kiitos!
Kalliiltahan kyllä hieman tuntuu rangerin 20t.huolto kun pelkistä oljynvaidoista suunilleen on kysymys.Merkkiliikehuollostahan on
kaiketi kysymys?Entä onko tosiaan näillä autoilla
muilla pajoilla edes mahdollista teettää asianmukaisia huoltoja.Hilux ja L-200 omistajat liittykäähän myös joukolla kertomaan autojenne huoltohinnoista ja muista käyttökustannuksista.
Niin ja kertokaahan miten nämä autot talvijäällä liikkuvat auraamattomissa paksuissa lumikerroksissa.Edellämainitut asiat vaikuttavat ostopäätökseen ja siksi olen kiitollinen kaikesta saamastani tiedosta.
- Draivari
Täällä Lapissa ns. maahantuojan merkkihuollot voivat olla satojen kilsojen päässä, joten... paras huollattaa siellä missä sopivin paikka löytyy. Ei ne huollot lava-autoissa niin kovin ihmeellisiä ole. Kyllähän maahantuojat esittävät omia vaatimuksiaan. Viimeisimmän autoni ensihuollon teetin heillä, loput olen entisenä asentajana tehnyt itse, tai teettänyt muilla. Tosin käytännöstä sopiminen vaati hieman keskustelua, (ihan asiallista kun ymmärsivät mistä on kyse). Vastuu huollosta on tietenkin huollon tekijällä. Eikä takuukaan mennyt.
Ei auraamattomat tiet yleensä ottaen ole pikkuautoja varten, ei edes nelivetoisille. Kevyessä pulverilumessa voi lumi lyödä konepellin ylitsekin mutta kun auton pohja alkaa kantamaan niin siinähän sitä yleensä olet.
Peräkärry perään, moottorikelkka ja pienempi reki mukaan niin jo alkaa pääsemään perille. - autokoulu
mainitsemistasi autoista ei etene vakio alustalla/rengastuksella 50-120 cm umpihangessa oli sitten ketjut tai millaiset tasauspyörästön lukot hyvänsä.
- Jtaz
Neliveto pick-up on peto kulkemaan hangessa, kunnes jää mahastaan kantamaan. 50-70cm kevyttä lunta vielä menee, tosin keulan eteen kerääntyy iso kasa (se mikä ei mene konepellin yli), ja lopulta nousee sen päälle ja siihen jää. Ei kun lapio käteen...
Ketjut ei siinä auta oikeastaan lainkaan. - merkitystä
Hyvä tietää tämä,ei ole siis minullakaan"keltanokalla"turhia kuvitelmia että pääsisin mökille saareen edes vähälumisena talvena,Draivarin neuvoin on siis kuljettava,eli
kelkalla.Vielä kumminkin odottelisin em.autojen
omistajilta käyttö ja huoltokustannuksista tietoa.
Tarkoituksenani ei ostamallani autolla ole ajaa 100.000 täyteen (pitoaika siis korkeintaan 4-5 vuotta)Mihin muihin kuin huoltokustannuksiin on syytä varautua k.o.aikana.Kyseisten autojen huoltovälit ja takuuajat myös kinnostaa ja edelleen se että onko merkkihuolto se ainoa vaihtoehto mielestänne?L-200 omistajilta myös toivoisin palautetta.Rangerista tuli jo tietoa että 20t.huolto kustantaa 350e,entä Hilux ja L-200.Toki automyyjiltä ja netistä saa näistä asioista tietoa,mutta ei ainakaan kovin puolueetonta mitä tulee mm.merkkihuoltoihin. - "persaukinonko olet"
merkitystä kirjoitti:
Hyvä tietää tämä,ei ole siis minullakaan"keltanokalla"turhia kuvitelmia että pääsisin mökille saareen edes vähälumisena talvena,Draivarin neuvoin on siis kuljettava,eli
kelkalla.Vielä kumminkin odottelisin em.autojen
omistajilta käyttö ja huoltokustannuksista tietoa.
Tarkoituksenani ei ostamallani autolla ole ajaa 100.000 täyteen (pitoaika siis korkeintaan 4-5 vuotta)Mihin muihin kuin huoltokustannuksiin on syytä varautua k.o.aikana.Kyseisten autojen huoltovälit ja takuuajat myös kinnostaa ja edelleen se että onko merkkihuolto se ainoa vaihtoehto mielestänne?L-200 omistajilta myös toivoisin palautetta.Rangerista tuli jo tietoa että 20t.huolto kustantaa 350e,entä Hilux ja L-200.Toki automyyjiltä ja netistä saa näistä asioista tietoa,mutta ei ainakaan kovin puolueetonta mitä tulee mm.merkkihuoltoihin.Eihän silloin kysellä huoltokustannuksia ym. jos auto vaihdetaan uuteen alle 100.000 km.Halvat kilometrit alkaa vasta suurinpirtein siitä eteenpäin,muista että mitä vanhemmaksi auton pidät niin sitä halvemmaksi ajokilometrit tulee.
Älä mieti "jonnin joutavia"osta yli 100.000 ajettu!!! - ad hoc
Juuri näin.
Kun lumi alkaa kantaa pohjasta, meno hyytyy. Ja kuten siitä venäjän videosta voi päätellä, jos kiinni jäädään, silloin todella ollaan kiinni.
Suomessa ei taida enää missään olla pehmeätä lunta, kun Lapissakin on vähän väliä suojakelejä. Auto vain särkyy, jos pohjan korkeutta syvemmässä yrittää kahlata.
- elikkäs näin
Mitsuista, voihan sen auton huollattaa muuallakin kuin merkkiliikkeessä, kunhan vain takuunsäilymiseksi vaadidut huoltotoimenpiteet suoritetaan, niin se on aivan sama missä se huollatetaan, merkkiliike on kaiketi usein kalliimpi.
Lumessa lumiketjujen väittäisin olevan erittäin hyödylliset vakiorenkaiden päällä. Lunta taas on niin monenlaista, todella pehmeässä lumessa voi olla että pääsee syvälläkin ilman ongelmaa, toisaalta kovemmassa lumessa jossa jäätä alla voi tulla ongelmia hyvinkin helposti. Hyvä nelivetojärjestelmä auttaa lumessakin, kuten muutamista malleista löytyvä 100% takalukko.
Takalukollinen L200 lumessa :P
http://www.youtube.com/watch?v=bGCta_9SYnw- -itä-suomi-
Eli -06 L200 uudempi ja 45 tuhatta kulkenu.Huoltoväli 20 tuhatta,ensi huollon hintaa en enää muista. 4o tuhannen huolto oli 555 e muistaakseni,meni 7 tuntia ja ainaki venttiilit säädettiin,vaatii purkamista paljon..
- merkitystä
Kyllä näyttää netissä olevan kaikkea mahdollista materiaalia jota ei vain aina osaa hakea.Lähettämastäsi linkistä saa jo kyllä melko kattavan käsityksen L-200 lumi etenemiskyvystä.
Jääkö mallit joissa ei 100% takalukkoa ole paljonkin etenemiskyvyssä tästä???.Rangerin L-200
ja Hiluxin maantieajomelusta vielä kysyisin nopeuksilla 80-130.Mikähän näistä lienee hiljaisin kesä/nastarenkain ??? Kiitos lähettämästäsi linkistä... - rankeristi
merkitystä kirjoitti:
Kyllä näyttää netissä olevan kaikkea mahdollista materiaalia jota ei vain aina osaa hakea.Lähettämastäsi linkistä saa jo kyllä melko kattavan käsityksen L-200 lumi etenemiskyvystä.
Jääkö mallit joissa ei 100% takalukkoa ole paljonkin etenemiskyvyssä tästä???.Rangerin L-200
ja Hiluxin maantieajomelusta vielä kysyisin nopeuksilla 80-130.Mikähän näistä lienee hiljaisin kesä/nastarenkain ??? Kiitos lähettämästäsi linkistä...rankerin perä on koko ajan käytännössä tönkissä kitka ei anna läpi mulla ainakaan etes asvaltilla.tulee 2 rantua ja 4 m pitkästi.
- tuota noin
merkitystä kirjoitti:
Kyllä näyttää netissä olevan kaikkea mahdollista materiaalia jota ei vain aina osaa hakea.Lähettämastäsi linkistä saa jo kyllä melko kattavan käsityksen L-200 lumi etenemiskyvystä.
Jääkö mallit joissa ei 100% takalukkoa ole paljonkin etenemiskyvyssä tästä???.Rangerin L-200
ja Hiluxin maantieajomelusta vielä kysyisin nopeuksilla 80-130.Mikähän näistä lienee hiljaisin kesä/nastarenkain ??? Kiitos lähettämästäsi linkistä...Eipä kestä.
100%-takalukko on yksi suuri apu lumessa, toki vaikutusta on renkaillakin ja muilla varusteilla. Startissa(TV-ohjelma) oli Hilux, Navara ja Mazda lumivertailussa, jossa Hiluxissa oli tuo täysitakalukko, kuten edellisen videon mitsussakin. L200:sta ei startin vertailuun otettu mukaan. En tiedä kuinka paljon lukottomat mallit käytännössä jäävät näistä lukollisista. Mutta onhan näissä lukottomissakin luistonrajoitin takana.
Luistonesto on toinen josta voi olla hyötyä, Suomi mallin L200-issa on luistonesto paremmissa varusteluissa, jonka pitäisi siirtää voimaa pyörältä toiselle jos yksi lipsuu, kyllähän ne maastureissa yleensä ovat toimivia. Tässä mallissa takalukko ei ole manuaalisesti kytkettävä, vaan "pidon hallinan kontrolloima". Ihan toimiva varmaan sekin. Luistoneston plussa vrt. pelkkään taka ja keskilukon yhdistelmään on siinä että etuakselistakin on enemmän hyötyä.
Maantieajomelusta ei minulla ainakaan ole tietoa. Kai se riippuu renkaistakin, halvemmissa pickuppien varustetasoissahan on kapeahkot renkaat, uskoisin että tällä voi olla jotain merkitystä.
Startin testivideo, jossa ajetaan myös lumessa. Testissä Mazda, Nissan ja Toyota.
http://www.nelonen.fi/start/videot.asp?id=START_a5f04efa4a16 - tuo riipu
-itä-suomi- kirjoitti:
Eli -06 L200 uudempi ja 45 tuhatta kulkenu.Huoltoväli 20 tuhatta,ensi huollon hintaa en enää muista. 4o tuhannen huolto oli 555 e muistaakseni,meni 7 tuntia ja ainaki venttiilit säädettiin,vaatii purkamista paljon..
Tuo riippuu myös siitä että missä se huolletaan ja kuinka ammattitaitoisia huoltajat ovat. Toisilla menee pitempään, toisilla ei niin pitkään. Aika samanlaiset perushuoltotoimenpiteet näihin kaikkiin tehdään.
- ad hoc
Tuon videon perusteella ei voi sanoa kuin että eipä venäjän pojan päätä järki pakota. Auton etenemiskyvystä ei voi sanoa yhtään mitään. Ajotaitoa ei tuossa käytetty yhtään, älytöntä auton rääkkäämistähän tuo oli. Mutta omin voimin se tuolta tuli pois, joten ei Mitsu ihan huono voi olla, kun tuon rääkin särkymättä kesti.
Ei muuten ollut mitsussa lukot kiinni tuossa videossa. - katsoppas
ad hoc kirjoitti:
Tuon videon perusteella ei voi sanoa kuin että eipä venäjän pojan päätä järki pakota. Auton etenemiskyvystä ei voi sanoa yhtään mitään. Ajotaitoa ei tuossa käytetty yhtään, älytöntä auton rääkkäämistähän tuo oli. Mutta omin voimin se tuolta tuli pois, joten ei Mitsu ihan huono voi olla, kun tuon rääkin särkymättä kesti.
Ei muuten ollut mitsussa lukot kiinni tuossa videossa.Oli ainakin välissä, saattoihan se ottaa takalukon pois päältä väliaikaisesti.
Katsoppas saman testaajan toinen L200 lumivideo, niin huomaat että takalukkoa se ainakin takuuvarmasti käytti, renkaan ollessa maksimisisäänjoustossakin tyhjänä, ja toinen ilmassa, molemmat takarenkaat vetivät "tönkissä".
Tuo ei ollut välttämättä auton omistaja, koska siellä puhuttiin testistä, varmaan jotain koeajajia, tai testaamassa sitä muutenvain. - Draivari
merkitystä kirjoitti:
Kyllä näyttää netissä olevan kaikkea mahdollista materiaalia jota ei vain aina osaa hakea.Lähettämastäsi linkistä saa jo kyllä melko kattavan käsityksen L-200 lumi etenemiskyvystä.
Jääkö mallit joissa ei 100% takalukkoa ole paljonkin etenemiskyvyssä tästä???.Rangerin L-200
ja Hiluxin maantieajomelusta vielä kysyisin nopeuksilla 80-130.Mikähän näistä lienee hiljaisin kesä/nastarenkain ??? Kiitos lähettämästäsi linkistä...Ainakin uusin Hilux on todella hiljainen. Oman 17v. L200:n meteliin verrattuna on ero kuin yöllä ja päivällä. Japsit eivät mainostakaan sitä autona vaan työkaluna, jotenkin näin se kai menee.
Uudet maasturit ovat turhan siloiteltua tekoa kovaan työajoon. Vähemmätkin kylkien muotoilut riittäisivät. Tosiajossa maastossa ne kuitenkin ennenpitkää muotoutuvat uudestaan... - joo..
ad hoc kirjoitti:
Tuon videon perusteella ei voi sanoa kuin että eipä venäjän pojan päätä järki pakota. Auton etenemiskyvystä ei voi sanoa yhtään mitään. Ajotaitoa ei tuossa käytetty yhtään, älytöntä auton rääkkäämistähän tuo oli. Mutta omin voimin se tuolta tuli pois, joten ei Mitsu ihan huono voi olla, kun tuon rääkin särkymättä kesti.
Ei muuten ollut mitsussa lukot kiinni tuossa videossa.Järjestä ei ehkä voi sanoa paljoakaan, mutta mitenniin etenemiskyvystä ei voi sanoa mitään ? Hyvinhän se meni noinkin kokemattoman ajajan ajamana. Eikä pickupin nyt niin löysä saa olla, että se yhdestä peltopyrähdyksestä hajoaa.
Tätä voisi kutsua jo osittain rääkiksi, mutta näyttääpä tuonkin kestävän. Mutta jos näin rajusti pitempään ajelee, niin kyllä se varmaan jossain alkaa jo näkyäkkin.
http://www.youtube.com/watch?v=S-aJbpceBpE - mites
Draivari kirjoitti:
Ainakin uusin Hilux on todella hiljainen. Oman 17v. L200:n meteliin verrattuna on ero kuin yöllä ja päivällä. Japsit eivät mainostakaan sitä autona vaan työkaluna, jotenkin näin se kai menee.
Uudet maasturit ovat turhan siloiteltua tekoa kovaan työajoon. Vähemmätkin kylkien muotoilut riittäisivät. Tosiajossa maastossa ne kuitenkin ennenpitkää muotoutuvat uudestaan...Joo, ei se 17 vuotta vanha hiluxikaan hiljainen ollut. Pitäisi melkein verrata samanikäisiä.
- ad hoc
katsoppas kirjoitti:
Oli ainakin välissä, saattoihan se ottaa takalukon pois päältä väliaikaisesti.
Katsoppas saman testaajan toinen L200 lumivideo, niin huomaat että takalukkoa se ainakin takuuvarmasti käytti, renkaan ollessa maksimisisäänjoustossakin tyhjänä, ja toinen ilmassa, molemmat takarenkaat vetivät "tönkissä".
Tuo ei ollut välttämättä auton omistaja, koska siellä puhuttiin testistä, varmaan jotain koeajajia, tai testaamassa sitä muutenvain.En jaksa enää toista videota katsoa. Mutta tuossa ainakin etu- ja takapyörät pyörivät eri tavalla. Kun auto oli jumissa, välillä vain eturengas pyöri tyhjää, välillä vain takarengas. Jos kardaani ja perä on lukossa, tuollaista tuskin tapahtuu. mUtta ihan sama. Minua ei tarvitse vakuuttaa auton kyvyistä noilla videoilla. Uskon muutenkin.
Ja on ihan ymmärrettävää, jos ei ollut omistaja. Kuka nyt omalla tuolla tavoin ajelisi. No, ehkä joku pikkurikas venäläinen... - merkitystä
mites kirjoitti:
Joo, ei se 17 vuotta vanha hiluxikaan hiljainen ollut. Pitäisi melkein verrata samanikäisiä.
Kaikille palautetta antaneille kiitokset vinkeistä.Rangerista L-200 ja Hiluxista voi kai kaikista sanoa ettei niistä mikään aivan huono ostos ole.Eniten ehkä olen kallistumassa L-200 puoleen.Toisaalta kun olen vaihtamassa 06 mallin Hiacea jää nähtäväksi minkäverran sitä arvostetaan vaihdossa Ford , Mitsu ja Toyota liikkeissä.Eli kaikki kolme kaiketi tulen kilpailuttamaan ja se missä Hiacesta eniten tarjotaan niin sen ilmeisesti näistä "joudun" valitsemaan.Minulla k.o.autolla tulee eniten yksittäistä ajoa maantiellä(mökkimatka Ivaloon 1036 km/sivu.Raskasta maastoajoa vähemmän.Tarkoitukseeni ei muut kuin pakettiauto
tai avolava-auto sovi koska tavaramäärä on niin iso ettei ne kertakaikkiaan muihin sovi.Lakimuutoksen jälkeen kun kovakatteen saa asentaa on minulla vaihdon hetki(useilta automyyjiltä olen kuullut että 1.5.09 sattaisi uusi laki astua kuvioihin).
Edelleen olen kiinnostunut kommenteista mm.maantieajo-ominaisuuksista.Melutasosta ja kaikkiin edellä mainittuihinkin asioihin kuten huoltokustannuksiin ym.kaipailen lisäkommentteja.
Hiacella(pitkä) on tavarat kulkenu hienosti,suurimpina puutteina kuitenkin pidän siinä pelkkää takavetoa ja melutasoa. - Mitsuubi
merkitystä kirjoitti:
Kaikille palautetta antaneille kiitokset vinkeistä.Rangerista L-200 ja Hiluxista voi kai kaikista sanoa ettei niistä mikään aivan huono ostos ole.Eniten ehkä olen kallistumassa L-200 puoleen.Toisaalta kun olen vaihtamassa 06 mallin Hiacea jää nähtäväksi minkäverran sitä arvostetaan vaihdossa Ford , Mitsu ja Toyota liikkeissä.Eli kaikki kolme kaiketi tulen kilpailuttamaan ja se missä Hiacesta eniten tarjotaan niin sen ilmeisesti näistä "joudun" valitsemaan.Minulla k.o.autolla tulee eniten yksittäistä ajoa maantiellä(mökkimatka Ivaloon 1036 km/sivu.Raskasta maastoajoa vähemmän.Tarkoitukseeni ei muut kuin pakettiauto
tai avolava-auto sovi koska tavaramäärä on niin iso ettei ne kertakaikkiaan muihin sovi.Lakimuutoksen jälkeen kun kovakatteen saa asentaa on minulla vaihdon hetki(useilta automyyjiltä olen kuullut että 1.5.09 sattaisi uusi laki astua kuvioihin).
Edelleen olen kiinnostunut kommenteista mm.maantieajo-ominaisuuksista.Melutasosta ja kaikkiin edellä mainittuihinkin asioihin kuten huoltokustannuksiin ym.kaipailen lisäkommentteja.
Hiacella(pitkä) on tavarat kulkenu hienosti,suurimpina puutteina kuitenkin pidän siinä pelkkää takavetoa ja melutasoa.Kyllä L200sen ajo ominaisuudet on ihan hyvät,hiljainen ja tasaisesti menee.Sopivasti kuormattuna vielä parempi ajaa.Ja kulutus on pakettiautoksi pieni 8L/100km siis noin suunnilleen 7 litran pintaanki pääsee,mutta keski kulutus n 7,5-8,3 riippuen ihan ajotavasta ja kuormasta.
- ad hoc
merkitystä kirjoitti:
Kaikille palautetta antaneille kiitokset vinkeistä.Rangerista L-200 ja Hiluxista voi kai kaikista sanoa ettei niistä mikään aivan huono ostos ole.Eniten ehkä olen kallistumassa L-200 puoleen.Toisaalta kun olen vaihtamassa 06 mallin Hiacea jää nähtäväksi minkäverran sitä arvostetaan vaihdossa Ford , Mitsu ja Toyota liikkeissä.Eli kaikki kolme kaiketi tulen kilpailuttamaan ja se missä Hiacesta eniten tarjotaan niin sen ilmeisesti näistä "joudun" valitsemaan.Minulla k.o.autolla tulee eniten yksittäistä ajoa maantiellä(mökkimatka Ivaloon 1036 km/sivu.Raskasta maastoajoa vähemmän.Tarkoitukseeni ei muut kuin pakettiauto
tai avolava-auto sovi koska tavaramäärä on niin iso ettei ne kertakaikkiaan muihin sovi.Lakimuutoksen jälkeen kun kovakatteen saa asentaa on minulla vaihdon hetki(useilta automyyjiltä olen kuullut että 1.5.09 sattaisi uusi laki astua kuvioihin).
Edelleen olen kiinnostunut kommenteista mm.maantieajo-ominaisuuksista.Melutasosta ja kaikkiin edellä mainittuihinkin asioihin kuten huoltokustannuksiin ym.kaipailen lisäkommentteja.
Hiacella(pitkä) on tavarat kulkenu hienosti,suurimpina puutteina kuitenkin pidän siinä pelkkää takavetoa ja melutasoa."Eli kaikki kolme kaiketi tulen kilpailuttamaan ja se missä Hiacesta eniten tarjotaan niin sen ilmeisesti näistä "joudun" valitsemaan."
Eikös väliraha ole se, mikä ratkaisee? Vanhasta saatavalla hyvityksellä ei sinänsä ole merkitystä. Tietysti olettaen, että vaihtoehdot ovat jotakuinkin tasavertaisia. Ei Fordin perusmalli vastaan Mitsun huippumalli.
Autokauppassa taitaa olla tällä hetkellä melkoisen hiljaista. Huudattamalla saa varmaan hyvän tarjouksen varsinkin, jos myyt Hiacen itse pois ja menet setelinippu kädessä kauppaan.
Muutenhan minusta noissa vaihtoehdoissa ei ole suuria eroja poislukien L200 Intensen, mutta myös Inviten oletettu hyvä turvallisuustaso. Muilta osin taitaa mennä makuasioiden puolelle (penkit, ajoasento, yleinen tuntuma, ulkonäkö jne). Ruostesuojauksella ei sinulle ole väliä, jos 100 tkm kuluttua vaihdat pois. Mutta jos tilanne on ennallaan, ilmeisesti Mitsu on siinäkin paras, kun maahantuoja tekee edes jonkinlaisen suojauksen autoon. Muissa on vain paljas maalipinta monissa paikoissa. Ellei sitten tilanne ole muuttunut muutaman vuoden takaisesta. - merkitystä
ad hoc kirjoitti:
"Eli kaikki kolme kaiketi tulen kilpailuttamaan ja se missä Hiacesta eniten tarjotaan niin sen ilmeisesti näistä "joudun" valitsemaan."
Eikös väliraha ole se, mikä ratkaisee? Vanhasta saatavalla hyvityksellä ei sinänsä ole merkitystä. Tietysti olettaen, että vaihtoehdot ovat jotakuinkin tasavertaisia. Ei Fordin perusmalli vastaan Mitsun huippumalli.
Autokauppassa taitaa olla tällä hetkellä melkoisen hiljaista. Huudattamalla saa varmaan hyvän tarjouksen varsinkin, jos myyt Hiacen itse pois ja menet setelinippu kädessä kauppaan.
Muutenhan minusta noissa vaihtoehdoissa ei ole suuria eroja poislukien L200 Intensen, mutta myös Inviten oletettu hyvä turvallisuustaso. Muilta osin taitaa mennä makuasioiden puolelle (penkit, ajoasento, yleinen tuntuma, ulkonäkö jne). Ruostesuojauksella ei sinulle ole väliä, jos 100 tkm kuluttua vaihdat pois. Mutta jos tilanne on ennallaan, ilmeisesti Mitsu on siinäkin paras, kun maahantuoja tekee edes jonkinlaisen suojauksen autoon. Muissa on vain paljas maalipinta monissa paikoissa. Ellei sitten tilanne ole muuttunut muutaman vuoden takaisesta.Väliraha toki ratkaisee mutta,ei välttämättä tässä vielä kaikkea kun vaihtoehtoja on vielä aika monta.Intensen yli 4500 e kalliimpi hinta Inviten mietityttää myös,koska ero vähän käytettynä sivustoilla on enää 3000e luokkaa.(meneeko siis heti kaupasta ulos ajaessa (1000-1500e)Entä sitten Ranger jonka hinta on ilmastoituna alk.28500 ja halvin Hilux ilmastoituna nelivedolla 31500 luokkaa. Toki ei kaikkein halvin malli k.o merkeistä ole kiikarissa mutta vertailun vuoksi olen punninnut näinkin asioita ja toki välirahasta lähdetään,kuitenkin sillä ajatuksella että mikähän näistä todellisuudessa olisi halvin pitää sen 4-5 vuotta ja 70-100 tkm,kaikista mukavuuksista kuitenkaan tingimättä.Jälleenmyyntiarvo siis mietityttää.Lieneekö siinä Hilux ykkönen?Rangerissa viehättää kappariovet ja voima Mitsussa oikeastaan kaikki muu paitsi jälleenmyyntiarvo ja kappariovien puute mietityttää.Eli vaikea on ehdotonta ykköstä löytää pientä "kallistusta" Mitsun suuntaan ainoastaan.SIKSI TOIVOTAAN ED.LISÄKOMMENTTEJA
- ad hoc
merkitystä kirjoitti:
Väliraha toki ratkaisee mutta,ei välttämättä tässä vielä kaikkea kun vaihtoehtoja on vielä aika monta.Intensen yli 4500 e kalliimpi hinta Inviten mietityttää myös,koska ero vähän käytettynä sivustoilla on enää 3000e luokkaa.(meneeko siis heti kaupasta ulos ajaessa (1000-1500e)Entä sitten Ranger jonka hinta on ilmastoituna alk.28500 ja halvin Hilux ilmastoituna nelivedolla 31500 luokkaa. Toki ei kaikkein halvin malli k.o merkeistä ole kiikarissa mutta vertailun vuoksi olen punninnut näinkin asioita ja toki välirahasta lähdetään,kuitenkin sillä ajatuksella että mikähän näistä todellisuudessa olisi halvin pitää sen 4-5 vuotta ja 70-100 tkm,kaikista mukavuuksista kuitenkaan tingimättä.Jälleenmyyntiarvo siis mietityttää.Lieneekö siinä Hilux ykkönen?Rangerissa viehättää kappariovet ja voima Mitsussa oikeastaan kaikki muu paitsi jälleenmyyntiarvo ja kappariovien puute mietityttää.Eli vaikea on ehdotonta ykköstä löytää pientä "kallistusta" Mitsun suuntaan ainoastaan.SIKSI TOIVOTAAN ED.LISÄKOMMENTTEJA
Oletko verrannut jälleenmyyntiarvoja tarkemmin?
Ainakin ennen Hilux oli 5-10 vuotiaana 1-2 ke kalliimpi, Mitsu keskiarvoa, Ranger 1-2 ke alle. Uuden Mitsun hintoja olen jonkin verran seurannut, mutten muiden. Hämmästyttävää on se, että uusi malli (2006) on saman hintainen kuin saman ikäinen vanha malli. Siitä huolimatta, että kulutus on pudonnut 1-1,5 l/100 km ja huoltoväli yli kaksinkertaistunut. Minun ajoissani tuo tekee jo lähes tonnin vuodessa kustannuserona. Ei mitään järkeä ostaa vanhan mallin viimeisiä vuosimalleja, ellei uusi ole niin ruma, ettei sitä voi sietää. Itse alan jo tottua. Vai onko uudessa mallissa joku tekninen heikkous, joka hintoja pudottaa? En ainakaan ole kuullut sellaisesta.
Itse olen myös käytettyä katsomassa, uuteen vaadittava summaa en ajatellut käyttää tuollaiseen työkaluun. 2006 malleista pyydetään noin 24000 e. Uusi vastaava taitaa olla liki 30000 e ilman varusteita (renkaat, koukku ja lavasuoja ehkä 2-3 ke). - Ex King Cab
ad hoc kirjoitti:
Oletko verrannut jälleenmyyntiarvoja tarkemmin?
Ainakin ennen Hilux oli 5-10 vuotiaana 1-2 ke kalliimpi, Mitsu keskiarvoa, Ranger 1-2 ke alle. Uuden Mitsun hintoja olen jonkin verran seurannut, mutten muiden. Hämmästyttävää on se, että uusi malli (2006) on saman hintainen kuin saman ikäinen vanha malli. Siitä huolimatta, että kulutus on pudonnut 1-1,5 l/100 km ja huoltoväli yli kaksinkertaistunut. Minun ajoissani tuo tekee jo lähes tonnin vuodessa kustannuserona. Ei mitään järkeä ostaa vanhan mallin viimeisiä vuosimalleja, ellei uusi ole niin ruma, ettei sitä voi sietää. Itse alan jo tottua. Vai onko uudessa mallissa joku tekninen heikkous, joka hintoja pudottaa? En ainakaan ole kuullut sellaisesta.
Itse olen myös käytettyä katsomassa, uuteen vaadittava summaa en ajatellut käyttää tuollaiseen työkaluun. 2006 malleista pyydetään noin 24000 e. Uusi vastaava taitaa olla liki 30000 e ilman varusteita (renkaat, koukku ja lavasuoja ehkä 2-3 ke).Valmistusmaalla jotakin tekemistä jälleenmyyntiarvon kanssa? Extra Cabit on tehty Thaimaassa. Ainakin Kevyt Kuljetuskalusto -lehdessä epäilivät valmistusmaata. Pikkareiden omistajat ehken ovat konservatiivejä ja maksavat vanhoista Hiluxseista japaninlisää?
Itellä on myös tuo -06 SR ExtraCab, ja ainakin ohjaamon muoviosat eivät vakuuta. Myös verhoilukangas on ohutta. Samoin maskin muoviosat vaikuttavat aika rimpuloilta. Yleinen laatuvaikutelma sisustuksesta on köykäinen, tulee mielleen ihan Volkswagen. Verokkina käytän -98 D22 Nisun KC:tä ja vm -05 Hiacea.
Huoltokuluista vielä senverran, että vaihdatan öljyt 15 tkm välein, tuo 30tkm on aivan liikaa Mobilin 0w-40 öljyille(Mobil sisältää aivan liikaa polymeerejä ollakseen kunnollinen longlife öljy). Tänä keväänä Tojon takuu menee umpeen ja olen harkinnut öljymerkin vaihdattamista vähemmin lisäaineistettuun 5w-30 tai 5w-40 öljyyn. Vaihtovälin olen meinannut säilyttää samana.
Muuten olen ollut Hiluxiin tyytyväinen, voimansiirto on mukavan vanhanaikainen, esim rasvanippoja löytyy kardaanin ristikoille, mikä on nykyään harvinainen ominaisuus(jos vain huolehtii rasvauksesta, niin ovat todella pitkäikäiset). Ajo-ominaisuudet ovat hyvät kokoisekseen rohjoksi ja kulutus kohtuulinen.
Sen sijaan alustan ruostesuojaus on "optimistinen", pohjamssaa on vain kaksi 5cm levyitä rantua helmoissa, muuten alustassa on suojana vain pelkkä maalikerros. Omani ruostesuojautin heti uutena, silläkin uhalla että "menetin" 6 vuoden "puhkiruostumattomistakuun". Hah,hah(sarkastista naurua).
Summa summarum= Hilux on ihan hyvä pickupin aihio, jos vain jaksaa jälkikäteen panostaa muuhunkin kuin vain ulospäin näkyviin muutoksiin. Itellä ois tarkoitus ajaa tuolla niin kauan kuin perse/auto kestää, siksi olen panostanut mm. ruostesuojaukseen ja öljynvaihtoihin. - tässä olisi ......
Ex King Cab kirjoitti:
Valmistusmaalla jotakin tekemistä jälleenmyyntiarvon kanssa? Extra Cabit on tehty Thaimaassa. Ainakin Kevyt Kuljetuskalusto -lehdessä epäilivät valmistusmaata. Pikkareiden omistajat ehken ovat konservatiivejä ja maksavat vanhoista Hiluxseista japaninlisää?
Itellä on myös tuo -06 SR ExtraCab, ja ainakin ohjaamon muoviosat eivät vakuuta. Myös verhoilukangas on ohutta. Samoin maskin muoviosat vaikuttavat aika rimpuloilta. Yleinen laatuvaikutelma sisustuksesta on köykäinen, tulee mielleen ihan Volkswagen. Verokkina käytän -98 D22 Nisun KC:tä ja vm -05 Hiacea.
Huoltokuluista vielä senverran, että vaihdatan öljyt 15 tkm välein, tuo 30tkm on aivan liikaa Mobilin 0w-40 öljyille(Mobil sisältää aivan liikaa polymeerejä ollakseen kunnollinen longlife öljy). Tänä keväänä Tojon takuu menee umpeen ja olen harkinnut öljymerkin vaihdattamista vähemmin lisäaineistettuun 5w-30 tai 5w-40 öljyyn. Vaihtovälin olen meinannut säilyttää samana.
Muuten olen ollut Hiluxiin tyytyväinen, voimansiirto on mukavan vanhanaikainen, esim rasvanippoja löytyy kardaanin ristikoille, mikä on nykyään harvinainen ominaisuus(jos vain huolehtii rasvauksesta, niin ovat todella pitkäikäiset). Ajo-ominaisuudet ovat hyvät kokoisekseen rohjoksi ja kulutus kohtuulinen.
Sen sijaan alustan ruostesuojaus on "optimistinen", pohjamssaa on vain kaksi 5cm levyitä rantua helmoissa, muuten alustassa on suojana vain pelkkä maalikerros. Omani ruostesuojautin heti uutena, silläkin uhalla että "menetin" 6 vuoden "puhkiruostumattomistakuun". Hah,hah(sarkastista naurua).
Summa summarum= Hilux on ihan hyvä pickupin aihio, jos vain jaksaa jälkikäteen panostaa muuhunkin kuin vain ulospäin näkyviin muutoksiin. Itellä ois tarkoitus ajaa tuolla niin kauan kuin perse/auto kestää, siksi olen panostanut mm. ruostesuojaukseen ja öljynvaihtoihin.Kaikki hiluxit, L200:et, 4Runnerit ja Pajero sportit tehdään thaimaassa. Tehty jo kymmenisen vuotta, eikä siinä oikeastaan ole kovin tullut suurta laatueroa.
Ja se mitä kangasta käytetään, ei kaiketi riipu valmistusmaasta? Valmistaja on ehkä vain yleisesti päättänyt leikata kustannuksia tuollaisissa paikoissa, saadakseen hintaa alemmaksi ja parantaakseen siltä osin kilpailukykyä. - Ex King Cab
tässä olisi ...... kirjoitti:
Kaikki hiluxit, L200:et, 4Runnerit ja Pajero sportit tehdään thaimaassa. Tehty jo kymmenisen vuotta, eikä siinä oikeastaan ole kovin tullut suurta laatueroa.
Ja se mitä kangasta käytetään, ei kaiketi riipu valmistusmaasta? Valmistaja on ehkä vain yleisesti päättänyt leikata kustannuksia tuollaisissa paikoissa, saadakseen hintaa alemmaksi ja parantaakseen siltä osin kilpailukykyä.L200:t tehdään Malesiassa.
Hiluxin edellistä sukupolvea tehtiin MYÖS Japanissa, tosin maahantuoja kyllä toi pieniä eriä 02-06 välillä hiluja myös Thaimaasta. Pääosa tuon aikajakson suomeen maahantuoduista Hilista tuli kuitenkin japanista. Nykyinen Hilux on ensimmäinen kokonaan japanin ulkopuolella valmistettu Hilux kautta aikain(valmistusmaat Thaimaa, E-Afrikka ja Argentiina).
Mazda BT:t eli Ford Rangerit tulevat thaimaasta.
Nissan Navarra kasataan Espanjassa.
Nisun NP 300 valmistusmaasta ei tietoa, tosin identtinen KingCab D22 oli made in Japan. - TEHDÄ
Ex King Cab kirjoitti:
L200:t tehdään Malesiassa.
Hiluxin edellistä sukupolvea tehtiin MYÖS Japanissa, tosin maahantuoja kyllä toi pieniä eriä 02-06 välillä hiluja myös Thaimaasta. Pääosa tuon aikajakson suomeen maahantuoduista Hilista tuli kuitenkin japanista. Nykyinen Hilux on ensimmäinen kokonaan japanin ulkopuolella valmistettu Hilux kautta aikain(valmistusmaat Thaimaa, E-Afrikka ja Argentiina).
Mazda BT:t eli Ford Rangerit tulevat thaimaasta.
Nissan Navarra kasataan Espanjassa.
Nisun NP 300 valmistusmaasta ei tietoa, tosin identtinen KingCab D22 oli made in Japan.Mitsut tehtiin myös aikanaan japanissa! Se on kuitenkin siirretty.
Ja L200:sia kasataan kahdessa tehtaassa THAIMAASSA, yksi tehdas Etelä Afrikassa, sekä näiden lisäksi vielä Braziliassa. Mistä ihmeestä Malesia tulee?!?
Hiluxien tuotantoa on alettu siirtää 90-luvulla Thaimaahan, eli samoihin aikoihin kuin L200:enkin tuotanto. Hiluxit ja L200:et on molemmat valmistettu jo jonkin aikaa molemmat Thaimaassa. En tiedä tehtiinkö edellisen sukupolven L200:takaan kokonaan Thaimaassa, mutta tämä uusi, on kuten myös hiluxin uusin, kokonaan Thaimaalainen.
Hiluxia on valmistettu myös Kolumbiassa jo vuodesta 1994. Myös Argentiinassa vuodesta 1997.
Nissanit kootaan espanjassa, totta.
Ehkä sekoitat L200:en nyt Isuzuun, jos sitä kasataan malesiassa ? - thaimaasta . . .
TEHDÄ kirjoitti:
Mitsut tehtiin myös aikanaan japanissa! Se on kuitenkin siirretty.
Ja L200:sia kasataan kahdessa tehtaassa THAIMAASSA, yksi tehdas Etelä Afrikassa, sekä näiden lisäksi vielä Braziliassa. Mistä ihmeestä Malesia tulee?!?
Hiluxien tuotantoa on alettu siirtää 90-luvulla Thaimaahan, eli samoihin aikoihin kuin L200:enkin tuotanto. Hiluxit ja L200:et on molemmat valmistettu jo jonkin aikaa molemmat Thaimaassa. En tiedä tehtiinkö edellisen sukupolven L200:takaan kokonaan Thaimaassa, mutta tämä uusi, on kuten myös hiluxin uusin, kokonaan Thaimaalainen.
Hiluxia on valmistettu myös Kolumbiassa jo vuodesta 1994. Myös Argentiinassa vuodesta 1997.
Nissanit kootaan espanjassa, totta.
Ehkä sekoitat L200:en nyt Isuzuun, jos sitä kasataan malesiassa ?L200:sta valmistettiin japanissa Naygoan tehtaalla kunnes se siirrettiin thaimaahan, vieläpä niitä näköjään 2004 tehtiin japanissa. Pajero Sportteja ei tehty thaimaassa, vaan ilmeisesti kaikki tuli Japanista PMC(Pajero Manufacturing Corp.).
L200:et Thaimaassa:
http://www.streetdirectory.com/travel_guide/50453/car_focus/mitsubishi_thailand_exports_1000000_pickups.html - Ex King Cab
TEHDÄ kirjoitti:
Mitsut tehtiin myös aikanaan japanissa! Se on kuitenkin siirretty.
Ja L200:sia kasataan kahdessa tehtaassa THAIMAASSA, yksi tehdas Etelä Afrikassa, sekä näiden lisäksi vielä Braziliassa. Mistä ihmeestä Malesia tulee?!?
Hiluxien tuotantoa on alettu siirtää 90-luvulla Thaimaahan, eli samoihin aikoihin kuin L200:enkin tuotanto. Hiluxit ja L200:et on molemmat valmistettu jo jonkin aikaa molemmat Thaimaassa. En tiedä tehtiinkö edellisen sukupolven L200:takaan kokonaan Thaimaassa, mutta tämä uusi, on kuten myös hiluxin uusin, kokonaan Thaimaalainen.
Hiluxia on valmistettu myös Kolumbiassa jo vuodesta 1994. Myös Argentiinassa vuodesta 1997.
Nissanit kootaan espanjassa, totta.
Ehkä sekoitat L200:en nyt Isuzuun, jos sitä kasataan malesiassa ?Hiluxia on tehty vielä 2005 Japanissa. Ainoastaan tämä uusin on KOKONAAN japanin ulkopuolella valmistettu. Näin olen väitänyt jo ensimmäisessä viestissäni.
Tuo Mitsun Made in Malesia uutisankka on Tekniikan Maailman maailman autot -litteestä 2000-luvun alusta, ilmeisesti toimittajalla on ollut väärää tietoa. Esitän surunvalitteluni kaikille mielensä pahoittaneille. Ripottelen tuhkaa päälleni ja rukoilen anteeksiantoa. - merkitystä
Ex King Cab kirjoitti:
Hiluxia on tehty vielä 2005 Japanissa. Ainoastaan tämä uusin on KOKONAAN japanin ulkopuolella valmistettu. Näin olen väitänyt jo ensimmäisessä viestissäni.
Tuo Mitsun Made in Malesia uutisankka on Tekniikan Maailman maailman autot -litteestä 2000-luvun alusta, ilmeisesti toimittajalla on ollut väärää tietoa. Esitän surunvalitteluni kaikille mielensä pahoittaneille. Ripottelen tuhkaa päälleni ja rukoilen anteeksiantoa.On ihan ok.tietää tietenkin missä maassa L-200,Hilux ja Ranger valmistetaan.Kuitenkin sieltä puolelta suuria eroja tuskin löytyy,joten kertokaapa k.o.autojen omistajat mielipiteitänne
autojenne,käyttömukavuuksista,melutasoista,
maantie/maastoajo ominaisuuksista sekä ylläpitokustannuksista.Rohkeasti vaan kehumaan omaa autoa(tietenkin myös moittimaan jos aihetta on)niin saadaan keskusteluun lisää "säpinää" ja minäkin viestiketjun aloittajana ehkä jotakin lisätietoa. - lavautoilija
merkitystä kirjoitti:
On ihan ok.tietää tietenkin missä maassa L-200,Hilux ja Ranger valmistetaan.Kuitenkin sieltä puolelta suuria eroja tuskin löytyy,joten kertokaapa k.o.autojen omistajat mielipiteitänne
autojenne,käyttömukavuuksista,melutasoista,
maantie/maastoajo ominaisuuksista sekä ylläpitokustannuksista.Rohkeasti vaan kehumaan omaa autoa(tietenkin myös moittimaan jos aihetta on)niin saadaan keskusteluun lisää "säpinää" ja minäkin viestiketjun aloittajana ehkä jotakin lisätietoa.käyttö mukavuus erittäin hyvä johtuen taka ovista.
Melutaso pienempi kuin normi korollassa. Melu tulee takaa koska ääni eristys rikottu suomen säädöksiin mukautuessa.ajettavuus maantiellä erittäin vakaa ei heijaa urissa "menee kuin juna"
yleinen laatu todella hyvä 2 vuoteen ei nitinää ei mitään.valot liian tehokkaat pakkaa vastaan tulevat vilkuttelemaan vaikka lyhyet pesässä.lämpiää vasta 10 km ajon jälkeen.älyttömän kallis huoltaa huolto hinta ei ennustettavissa mistään kirjasta.vielä kun saisi lukittavan kopin laittaa taakse niin kelpaa.menee maastossa mitä tarvii kummi luistaa ensin ja meno lakkaa.vie tosi vähän löpöä.sivupeilit ei lämpiä ovat siksi hanurista.väli jähytin arassa paikassa jos ajaa off routia liikaa. - merkitystä
lavautoilija kirjoitti:
käyttö mukavuus erittäin hyvä johtuen taka ovista.
Melutaso pienempi kuin normi korollassa. Melu tulee takaa koska ääni eristys rikottu suomen säädöksiin mukautuessa.ajettavuus maantiellä erittäin vakaa ei heijaa urissa "menee kuin juna"
yleinen laatu todella hyvä 2 vuoteen ei nitinää ei mitään.valot liian tehokkaat pakkaa vastaan tulevat vilkuttelemaan vaikka lyhyet pesässä.lämpiää vasta 10 km ajon jälkeen.älyttömän kallis huoltaa huolto hinta ei ennustettavissa mistään kirjasta.vielä kun saisi lukittavan kopin laittaa taakse niin kelpaa.menee maastossa mitä tarvii kummi luistaa ensin ja meno lakkaa.vie tosi vähän löpöä.sivupeilit ei lämpiä ovat siksi hanurista.väli jähytin arassa paikassa jos ajaa off routia liikaa.Tähän suuntaan kun Ranger ajatuksia luin olen keskustelun toivovonut jo pitkään menevän.Kiitos!
Kokonaisvaltaisia käyttökokemuksia odotan edelleen.Rangerin käyttömukavuus takaovien takia(mielikuvana)minua on mielyttänyt alusta asti ja uskon että Hilux ja L200 on niiltä osin perässäkulkijoita.Entä mitä parempaa niissä voisi
olla kuin Rangerissa,omistajien kommennteja odottelen! Onko L-200 mitään kehumista/moittimista?entä Hiluxissa?Samat kysymykset uudehkoiden k.o.autojen omistajille??? - yhteen veto
merkitystä kirjoitti:
Tähän suuntaan kun Ranger ajatuksia luin olen keskustelun toivovonut jo pitkään menevän.Kiitos!
Kokonaisvaltaisia käyttökokemuksia odotan edelleen.Rangerin käyttömukavuus takaovien takia(mielikuvana)minua on mielyttänyt alusta asti ja uskon että Hilux ja L200 on niiltä osin perässäkulkijoita.Entä mitä parempaa niissä voisi
olla kuin Rangerissa,omistajien kommennteja odottelen! Onko L-200 mitään kehumista/moittimista?entä Hiluxissa?Samat kysymykset uudehkoiden k.o.autojen omistajille???Yhteenvetoa muutamista faktoista:
Rangerin parhaat puolet tuossa jo lueteltiinkin ja kaappariovet toki tuovat käytännöllisyyttä jota ei useista muista löydy.
L200:en plussat ovat turvallisuus ja neliveto. Paremmissa malleissa viskoneliveto, jolla voi ajaa tielläkin turvallisesti toisin kuin kiinteillä. Takalukko myös plussaa. Ainoana ajonvakautus. Miinuksia kaappariovien puuttuminen.
Hiluxin hyvät puolet, jälleenmyyntiarvo, takalukko SR malleissa . . . Kestävän maineessa, tosin kyllä nyky ranger ja mitsukin ovat laadukkaita. Miinuksia joukon selvästi pienin kärrypaino, 2200kg ja kaappariovien puuttuminen.
Mitsulla saa vetää 2700kg ja Rangerilla saa kiskoa 3000kg. - merkitystä
yhteen veto kirjoitti:
Yhteenvetoa muutamista faktoista:
Rangerin parhaat puolet tuossa jo lueteltiinkin ja kaappariovet toki tuovat käytännöllisyyttä jota ei useista muista löydy.
L200:en plussat ovat turvallisuus ja neliveto. Paremmissa malleissa viskoneliveto, jolla voi ajaa tielläkin turvallisesti toisin kuin kiinteillä. Takalukko myös plussaa. Ainoana ajonvakautus. Miinuksia kaappariovien puuttuminen.
Hiluxin hyvät puolet, jälleenmyyntiarvo, takalukko SR malleissa . . . Kestävän maineessa, tosin kyllä nyky ranger ja mitsukin ovat laadukkaita. Miinuksia joukon selvästi pienin kärrypaino, 2200kg ja kaappariovien puuttuminen.
Mitsulla saa vetää 2700kg ja Rangerilla saa kiskoa 3000kg.Yhteenvedon aika on kaiketi tullut ja kiitän kaikkia kommenteita esittäneille.
Paljon on tullut tietoa mihin kiinittää huomiota kun seuraavaa autoa on ostamassa.Pakettiauton verotusmuutos on tulossa viimeisempien tietojen mukaan Huhtikuun alusta/viimeistään Toukokuussa
ja sehän tietää sitä että polttoainepäästöisiin veroihin ollaan siirtymässä ja onneksi myös sitä että "merkilliset"lavanpituus ja kate säännökset poistuu.Minulle tärkeä on lavakate jonka saa asentaa kiinteänä verouudistuksen jälkeen myös
pakettiauto verollisiin autoihin.(helposti kuitenkin tilanteen mukaan myös poistettavissa).
Huoltokustannus sivun suosio yllätti positiivisesti(n.2500 kävijää)ainoana piirteenä toki mistä ehkä olisin halunnut lisätietoa oli juuri huoltokustannukset ihan kaikilta merkeiltä 15.000 km.aina 100.000 km asti.(olisiko niissä eroja ollut?)Tunnettua toki on ettei e kukaan ole niin kinnostunut puhumaan,mutta se on kuitenkin asia minkä aion jokaisen merkin kohdalla selvittää automyyjän kautta(pyydän mustaa/valkoiselle huoltohinnoista ostohetkellä).
Kokonaisuus ratkaiskoon mikä auto minulla on vuoden ollessa loppupuolella.Kiitos vielä kerran kaikille keskusteluun osallistuneille ja Hyvää kevättä kaikille.
- ad hoc
Vähän vanhaa tietoa, mutta suuntaa kuitenkin. Nissan King cap, 1998 (104 hv)
175 tkm, 182e (pikkuhuolto). Lisätöinä pyöränkulmat 202 e, kytkin nesteen vaihto 28 e, polttimoita 20 e, tuulilasin vaihto 545 e.
187 tkm, 340 e
207 tkm, 145 e (pikkuhuolto). Lisätyöt lohkolämmittimen vaihto 143 e, takaluukun lukon ja lokarin korjaus 640 e.
209 tkm, Jarrujen huolto korjaus (ei kuulunut edelliseen huoltoon, narahti katsastuksessa!) 320 e (jotain paloja kai uusittiin ja rummut putsattiin.
Kaikki työt merkkilliikkeissä eri puolilla Suomea.
Huoltokulut tuossa vaiheessa ja noilla kilometreillä 1,56 e/100 km, korjaus 3,7 e/100 km. Kulutus noin 10 l/100 km. Vakuutukset voi katsoa netistä omalle alueelle sopivilla bonuksilla.
Olisikohan ylläpitokulut käytännössä noin kaksinkertaiset verrattuna tavalliseen henkilöautoon. Kuluja kasvattaa se, ettei käyttöolosuhteet ole vertailukelpoiset henkilöauton kanssa. Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu enemmän. Omani on erittäin vaativassa käytössä. Henkilöauto olisi yhdellä huoltovälillä noissa oloissa romuna.
Uudempaa tietoa löytyy Tuulilasin vertailusta:
http://www.tuulilasi.fi/yritysautot/?subarea=&article=141796&tekpage=6
Itse jos nyt olisin vaihtamassa, päätyisin todennäköisesti Mitsuun. Kolarikokeesta on ainoana tullut hyväksyttävä arvosana (Hiluxia ei ole testattu, Mazda (ja Ford) kaksi tähteä, Isuzu 1 tähti, Navara uusintakokeen jälkeen kolme tähteä, NP300 ei tetstattu, mutta odotukset eivät ole kovat vanhalle korille) ja Intensen ajovakautus on markkinoiden ainoa. Lava on surkea (pohja korkealla, reunat matalat), mutta ehkä turvallisuus on tärkeämpi kuin muutaman sentin erot lavassa.
Huolloissa öljyn määrä on oleellinen tekijä kustanuksiin. Nissanilla oli vanha King Cap (2002-2006) tilavuus vain runsas 4 l ja vaihtoväli 30 tkm, mutta koneet ei kestäneet. Perussyynä taisi kyllä olla materiaaliviat, mutta tuskin pieni öljymäärä ja pitkä vaihtoväli asiaa auttoi.
Takuut löytyy netistä, mutta myyjältä kannattaa kysyä mahdolliset rajoitukset. Voi olla eroja.
Startin koeajossa Isuzun neliveto ei kytkeytynyt kunnolla, samaa vaivaa on kuulunut muualtakin. Sähkölelut ei taida sopia näihin laitteisiin. - jees jees
kai ny mies osaa omahan autohonsa vaihtaa moottoriöljyt ja suodattimen ei niistä merkkiliikkeen huoltoleimoosta mitää saa ku autoa vaihtaa yhtä turhan kans ja toyotas säilyy takuu vaikka itte öljyt vaihtaaki
- nissan navara -02
ad hoc:in asiantuntemukseen sen verran että nissanin (2002-2006)mallisiin koneisiin menee 6l öljyä ja vaihtoväli on 20000 km.itse tosin vaihdan öljyt ja suodattimen 10000km:n välein. olen omistanut kyseisen mallin viisi vuotta
- Rosvojentouhua
Mitsun L 200 huollot maksaa maltaita. Ajat autollasi esimerkiksi 90.000 km kolmen vuoden aikana niin huoltoja tulee tuohon kilometri määrään 6 kappaletta sillä huolto väli on 15.000 KM. Rahaa palaa noihin huoltoihin minimisään 5506 EUROA. Huolto hinnasto on DELTA auton sivuilla netissä. Ps takuu ei korvaa mitään vaikka huollat autosi tuolla rosvo firmassa. Kokemusta on ,,,,kerran erehtynyt paskaan.
- Huonohuolto
Mitsubichin huollot maksaa maltaita ajat autolla 3 vuoden aikana 90.000 km huoltoja tuona aikana 6 kappaletta rahaa palaa 5506 euroa. Hinnasto on Delta auton sivuilla netissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869