Autoilijoiden uudet trendit

Näillä kehuskellaan

Ennen autoilijoiden keskuudessa kehuskeltiin sillä, kenellä on uusin, tehokkain ja näyttävin auto.

Tulevaisuudessa tullaan kehuskelemaan sillä, kuka on pystynyt ajamaan pisimpään vanhalla autollaan ja kenellä on kaikkein pienimmät ylläpitokulut.

...ja tämä on faktaa!

6

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Ensiksimainittujen kohdalla kehuskellaan ja vertaillaan näyttävyyttä ja suorituskykyä. Näihin autoihin sijoitetaan rahaa, killotetaan hartaasti ja ajellaan kauneimpina kesäpäivinä letkassa absin parkkiin tavisautoilijoiden katseltaviksi.

      Mutta kun talvi tulee niin autot laitetaan talliin ja tilalle vaihtuu halpa käyttöauto.

    • Se olisi järkevää, jas minä olen koko ajan ajatellut niin.

      Mutta länsimainen kerskakulutusmentaliteetti tahtoo pysyä vallalla niin kauan, kunnes öljy loppuu.

    • faktani

      on että ajan Mersun 250 Dieselillä jonka ostin aikoinaan 90-luvun puolivälissä vähän ajettuna. Autolla on nyt ajettu 260 tkm eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin normaaleja Mersun kulutusosia. Polttoaineenkulutus ei ole ratkaisevasti suurempi kuin nykyautoillakaan, kulkukin riittää viisikymppiselle kuskille mutta se jossa olen vahvoilla on huoltokulujen halpuus. Käytännössä pystyn tekemään kaikki normaalit huollot itse kun auto on tosiaankin jo suunnitteluvaiheessa mietitty niin että korjaaminen onnistuu melkoisen näppärästi. Vanhat mersumiehet kyllä tietävät, mistä nyt puhun.

      • mustamuumio 23

        "Autolla on nyt ajettu 260 tkm eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin normaaleja Mersun kulutusosia. "

        Vanha viidakon sanonta pitänee tämänkin mersun kohdalla paikkaansa:
        "Mersuun ei tarvi tehdä koskaan remontteja, pelkät huollot riittää"
        Huolloksi lasketaan jopa koneen vaihto...


      • jarrulevyt
        mustamuumio 23 kirjoitti:

        "Autolla on nyt ajettu 260 tkm eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin normaaleja Mersun kulutusosia. "

        Vanha viidakon sanonta pitänee tämänkin mersun kohdalla paikkaansa:
        "Mersuun ei tarvi tehdä koskaan remontteja, pelkät huollot riittää"
        Huolloksi lasketaan jopa koneen vaihto...

        ja -palat, hihnankiristäjä, hehkut, polttimoita, pyyhkijän sulkia ym vastaavaa tavaraa ole Mersun kulutusosia. Ostin auton lähes uutena ja alle 100 tuhatta ajettuna joten tiedän ajokilometrit. Muuta ei ole toistaiseksi tarvinnut korjata. Onko tässä jotain ihmeellistä?


    • Pihi diesel

      Mulle auton pieni kulutus ja edulliset huoltokulut ovat olleet tärkeät heti kortin saatuani. 80-luvun lopulta saakka.

      Kaverit ajoivat kutoskoneilla. Minä ajoin VW 1,6 diesleillä ja keheuin kuinka vähän kuluttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe