Pari kysymystä intistä?

Kiire-

Palvelukseenastuminen olisi huomenna 12.01.
Onko enää mitenkään mahdollista hakea lykkäystä vaikkapa tulevaan heinäkuuhun ja minne tulisi soittaa?

Mitä muuten tapahtuu jos ei ilmaannu paikan päälle sovittuun aikaan, tuleeko sedät hakemaan?

Palveluspaikkaan useita satoja kilometreja.

Helkutti kun tuntuu että en ole vielä mitenkään valmis.

283

67461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fesphn§

      No en nyt tiä tuleeko ne ihan kotoa asti hakemaan, mutta veli oli myöhästyny silloin lähtö bussista niin oli sotilaspoliisit tullu hakemaan ja silläpä pääsivät perille...mutta älä nyt ainakaan mitään ilmottamatta jätä tai mitään, jos et menekkään. ja ainahan on se sivari, jos ei armeija mielytä.

      • Kiire-

        Niin ja toi lykkääminen ois vaihtoehto, tosin sitä ei taida saada ihan pelkällä puhelinsoitolla näin myöhään?


      • gspdsgäne
        Kiire- kirjoitti:

        Niin ja toi lykkääminen ois vaihtoehto, tosin sitä ei taida saada ihan pelkällä puhelinsoitolla näin myöhään?

        Tosin tietoa asiasta en omista, kannattais tietenki soittaa ja kysyä, johonki virallisempaan paikkaan...mutta tuntuis aika ihmeelliseltä, jos samana päivänä anottaisi lykkäystä kun pitäisi astua palvelukseen.


      • aapeli87
        gspdsgäne kirjoitti:

        Tosin tietoa asiasta en omista, kannattais tietenki soittaa ja kysyä, johonki virallisempaan paikkaan...mutta tuntuis aika ihmeelliseltä, jos samana päivänä anottaisi lykkäystä kun pitäisi astua palvelukseen.

        Heinäkuun 2008 saapumiserästä keskeytti huimat 15%, joten jos saavut paikalle ajallaan, voit aika varmasti onnistua ujuttautumaan tähän valtaisaan keskeyttäjien laumaan. Osa keskeyttäjistä poistui kuulemma jo seuraavana päivänä, syyt hyvin monenlaiset.


      • 2/94
        aapeli87 kirjoitti:

        Heinäkuun 2008 saapumiserästä keskeytti huimat 15%, joten jos saavut paikalle ajallaan, voit aika varmasti onnistua ujuttautumaan tähän valtaisaan keskeyttäjien laumaan. Osa keskeyttäjistä poistui kuulemma jo seuraavana päivänä, syyt hyvin monenlaiset.

        Moi! Kyllä ne tulevat hakemaan vaikka kotoa, jos et ilmaannu paikalle sovittuna aikana.


      • JOS ET MEE
        2/94 kirjoitti:

        Moi! Kyllä ne tulevat hakemaan vaikka kotoa, jos et ilmaannu paikalle sovittuna aikana.

        ELI MENE VAAN TAI ILMOITA AINAKIN JA MENE LÄÄKÄRIIN.PYYDÄ LYKKÄYSTÄ PANIIKKIHÄIRIÖN TAKIA.MUN POJALLA SAMA TILANNE,SE EI VAAN PYSTY KERTAKAIKKIAAN MENEE INTTIIN NIIN EI KAI SINNE SIT VÄKIPAKOLLA OO MENTÄVÄ OLKOOT VAAN SIT VAIKKA TISSILIIVI POIKA.

        SOITA NYT HETI ITTELLES LÄÄKÄRI JA SOITA SINNE TAI PYYDÄ ÄITIS SOITTAMAAN SINNE INTTIIN ETTET SÄÄ PYSTYKKÄÄN TULEMAAN SINNE JA ETTÄ TOIMITATTE KYLLÄ LÄÄKÄRIN TODISTUKSEN.
        TSEMPPIÄ SULLE!!!!


      • aves

        Intti kannataa käydä silloin kun on kaikista vähiten esteitä. Jos sen lykkää vain sen takia että ei viitsi, niin tulevaisuudesa voi olla jo miltein ylitse pääsemättömiä esteitä


      • Vapausliike 2009!
        aapeli87 kirjoitti:

        Heinäkuun 2008 saapumiserästä keskeytti huimat 15%, joten jos saavut paikalle ajallaan, voit aika varmasti onnistua ujuttautumaan tähän valtaisaan keskeyttäjien laumaan. Osa keskeyttäjistä poistui kuulemma jo seuraavana päivänä, syyt hyvin monenlaiset.

        Hanki vapautus. Niin tein minäkin. Sen saa jopa suht helposti nykyään. Tosin itsellä oli ihan hyvä syy hankkia vapautus...tosin enpä siellä kyllä viihtynytkään. Mutta ei ne oikeasti siellä väkisin pidä. Menet paikalle ja otat heti puheeksi että et ole henkisesti valmis vielä tähän niin tulee pari vuotta lykkäystä samantein. Ja siinä samassa sinua haukutaan kommunistiksi (niinkuin minua) ja kaikkea muuta kivaa. älä pelkää =)


      • res.kers.
        Vapausliike 2009! kirjoitti:

        Hanki vapautus. Niin tein minäkin. Sen saa jopa suht helposti nykyään. Tosin itsellä oli ihan hyvä syy hankkia vapautus...tosin enpä siellä kyllä viihtynytkään. Mutta ei ne oikeasti siellä väkisin pidä. Menet paikalle ja otat heti puheeksi että et ole henkisesti valmis vielä tähän niin tulee pari vuotta lykkäystä samantein. Ja siinä samassa sinua haukutaan kommunistiksi (niinkuin minua) ja kaikkea muuta kivaa. älä pelkää =)

        Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta!


      • nää tyypit
        aapeli87 kirjoitti:

        Heinäkuun 2008 saapumiserästä keskeytti huimat 15%, joten jos saavut paikalle ajallaan, voit aika varmasti onnistua ujuttautumaan tähän valtaisaan keskeyttäjien laumaan. Osa keskeyttäjistä poistui kuulemma jo seuraavana päivänä, syyt hyvin monenlaiset.

        on PISSALIISOJA sukupuoleen katsomatta. Ei
        hyvältä näytä elämän alku, jos ei pää inttiä
        kestä.

        Alik.


      • huijata
        res.kers. kirjoitti:

        Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta!

        Kaikilla ei vaan ole sellanen tilanne että vois lähtee... ite oon 20v jolla on poikapuoli ja oma poika... ei oikeen päivärahoilla ruokita, eli pakko huijata kun ei lapset riitä syyksi vapautukseen. ja tietän mainiosti ettei elämä ole sipsiä ja pleikkaria että herra voi olla hiljaa, mun lapseniha ne sun eläkkees makselee.


      • niinisalo-2001
        res.kers. kirjoitti:

        Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta!

        saatana ku karvapuomiehet kitajaa,saatana kun naisetki sen jo pystyy käyrä..taitaa tulla mamia ikävä..


      • VaaRPsto1975
        nää tyypit kirjoitti:

        on PISSALIISOJA sukupuoleen katsomatta. Ei
        hyvältä näytä elämän alku, jos ei pää inttiä
        kestä.

        Alik.

        ...Perkele siinä on ettei nykynuoriso kestä/pysty armeijaan..helvettivieköön kuulemma joka viikonloppu lomille kännykkää saa käyttää on internet-yhteydet ym. ym. Helvetti mä toin ensinmäiseltä lomalta (puolitoistakuukautta kun pääsi) radionauhurin ja kun kuunneltiin kasettia niin eikö kapiainen tule "tukkaputkella" tupaan huutamaan "Valtion sähköä ei käytetä tuollaiseen meteliin..kenen tuo radionauhuri on" no perunateatteria siitä tuli sekä iltaloma & seuraava viikonloppuloma "paloi" ..Myönnetään silloin vitutti ja rajusti mutta näin jälkeenpäin huvittaa. Nykykersat varmaan tekisivät vähintään rikosilmoituksen poliisille moisesta kun ei pääse "äiskän" luo....mihin jumalauta tämä maailma on menossa kun "aikuiset miehet" ei kestä 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua.


      • PERA
        JOS ET MEE kirjoitti:

        ELI MENE VAAN TAI ILMOITA AINAKIN JA MENE LÄÄKÄRIIN.PYYDÄ LYKKÄYSTÄ PANIIKKIHÄIRIÖN TAKIA.MUN POJALLA SAMA TILANNE,SE EI VAAN PYSTY KERTAKAIKKIAAN MENEE INTTIIN NIIN EI KAI SINNE SIT VÄKIPAKOLLA OO MENTÄVÄ OLKOOT VAAN SIT VAIKKA TISSILIIVI POIKA.

        SOITA NYT HETI ITTELLES LÄÄKÄRI JA SOITA SINNE TAI PYYDÄ ÄITIS SOITTAMAAN SINNE INTTIIN ETTET SÄÄ PYSTYKKÄÄN TULEMAAN SINNE JA ETTÄ TOIMITATTE KYLLÄ LÄÄKÄRIN TODISTUKSEN.
        TSEMPPIÄ SULLE!!!!

        On siinä meillä MAMMAN poikia, jotka ajattelevat silloin, kun ei pitäisi ajatella ja ovat ajattelematta silloin,kun pitäisi ajatella. Kyllä Lääkäri "pullamössöpojille" (en halua yleistää) lomaa kirjoittavat, vaikka ei olisi niin vikaakaan. Olen ihmetellyt tämän aikakauden nuoria miehiä miten ollaan rehvakkaita, mutta kun tulee tilanne poistua "ÄIDIN" Helmasta, niin sitten ollaan niin h------n saamattomia ja laiskoja. Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta. Se on elämys, mitä kaikki eivät tajua, eivätkä haluakaan. On aikoihin eletty, jota en allekirjoita missään tilanteessa. Muistakaa,kuka on Suomea sodassa puolustanut ja miettikää asiaa, sillä kyllä te sen ymmärrätte.


      • alik. K
        aves kirjoitti:

        Intti kannataa käydä silloin kun on kaikista vähiten esteitä. Jos sen lykkää vain sen takia että ei viitsi, niin tulevaisuudesa voi olla jo miltein ylitse pääsemättömiä esteitä

        Kyllä se intti kannattaa käydä sillon, kun sinne on mentävä. Itseäkin alussa hieman pelotti lähteä, mutta 2.1.2009 kotiuduin ja en kyllä vaihtas yhtäkään päivää minkä siellä olin. MIEHEN PARASTA AIKAA, INTTI! Hyviä hommia 362


      • KarPr -65 - -66
        VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ...Perkele siinä on ettei nykynuoriso kestä/pysty armeijaan..helvettivieköön kuulemma joka viikonloppu lomille kännykkää saa käyttää on internet-yhteydet ym. ym. Helvetti mä toin ensinmäiseltä lomalta (puolitoistakuukautta kun pääsi) radionauhurin ja kun kuunneltiin kasettia niin eikö kapiainen tule "tukkaputkella" tupaan huutamaan "Valtion sähköä ei käytetä tuollaiseen meteliin..kenen tuo radionauhuri on" no perunateatteria siitä tuli sekä iltaloma & seuraava viikonloppuloma "paloi" ..Myönnetään silloin vitutti ja rajusti mutta näin jälkeenpäin huvittaa. Nykykersat varmaan tekisivät vähintään rikosilmoituksen poliisille moisesta kun ei pääse "äiskän" luo....mihin jumalauta tämä maailma on menossa kun "aikuiset miehet" ei kestä 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua.

        Minun aikaan oli kaksi vaihtoehtoa armeija tai
        vankila, eikä käynyt edes mielessä tuo jälkimmäinen. Mutta olishan sekin nykyään
        hyvä tapa katkasta se henkinen napanuora
        mamiin tms. riippuvuuksiin.

        Niin no, olihan se tietysti kolmaskin vaihtoehto,
        "hullunpaperit", mutta ei kai niitä kukaan täys-
        päinen rupea hankkimaan.


      • VaaRPsto1975
        KarPr -65 - -66 kirjoitti:

        Minun aikaan oli kaksi vaihtoehtoa armeija tai
        vankila, eikä käynyt edes mielessä tuo jälkimmäinen. Mutta olishan sekin nykyään
        hyvä tapa katkasta se henkinen napanuora
        mamiin tms. riippuvuuksiin.

        Niin no, olihan se tietysti kolmaskin vaihtoehto,
        "hullunpaperit", mutta ei kai niitä kukaan täys-
        päinen rupea hankkimaan.

        ..se oli vielä minunkin aikaan kolme vaihtoehtoa armeija, vankila tai "hullunpaperit" ja noita kahta viimeistä ei kukaan halunnut, muistaakseni tuo "linnareissu" oli 12kk. "jos sinne halusi" ja nuo "hullunpaperit" seuraa loppuelämän..olkoonkin kyse armeijasta.


      • KarPr -65 - -66
        VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ..se oli vielä minunkin aikaan kolme vaihtoehtoa armeija, vankila tai "hullunpaperit" ja noita kahta viimeistä ei kukaan halunnut, muistaakseni tuo "linnareissu" oli 12kk. "jos sinne halusi" ja nuo "hullunpaperit" seuraa loppuelämän..olkoonkin kyse armeijasta.

        täällä nyt kirjoittelevista meitä jonkinverran
        nuoremmista miehistä ylivoimaisesti suurin osa
        ei kuulukaan "pullamössöporukkaan". Hyvä miehet!


      • Sivarimajuri
        PERA kirjoitti:

        On siinä meillä MAMMAN poikia, jotka ajattelevat silloin, kun ei pitäisi ajatella ja ovat ajattelematta silloin,kun pitäisi ajatella. Kyllä Lääkäri "pullamössöpojille" (en halua yleistää) lomaa kirjoittavat, vaikka ei olisi niin vikaakaan. Olen ihmetellyt tämän aikakauden nuoria miehiä miten ollaan rehvakkaita, mutta kun tulee tilanne poistua "ÄIDIN" Helmasta, niin sitten ollaan niin h------n saamattomia ja laiskoja. Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta. Se on elämys, mitä kaikki eivät tajua, eivätkä haluakaan. On aikoihin eletty, jota en allekirjoita missään tilanteessa. Muistakaa,kuka on Suomea sodassa puolustanut ja miettikää asiaa, sillä kyllä te sen ymmärrätte.

        Olemme ymmärtäneet asian. Sinunkin kannattaisi miettiä asia vielä uuteen kertaan ihan itse niin voisit päätyä oikeaan lopputulokseen.


      • Sivarimajuri
        VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ...Perkele siinä on ettei nykynuoriso kestä/pysty armeijaan..helvettivieköön kuulemma joka viikonloppu lomille kännykkää saa käyttää on internet-yhteydet ym. ym. Helvetti mä toin ensinmäiseltä lomalta (puolitoistakuukautta kun pääsi) radionauhurin ja kun kuunneltiin kasettia niin eikö kapiainen tule "tukkaputkella" tupaan huutamaan "Valtion sähköä ei käytetä tuollaiseen meteliin..kenen tuo radionauhuri on" no perunateatteria siitä tuli sekä iltaloma & seuraava viikonloppuloma "paloi" ..Myönnetään silloin vitutti ja rajusti mutta näin jälkeenpäin huvittaa. Nykykersat varmaan tekisivät vähintään rikosilmoituksen poliisille moisesta kun ei pääse "äiskän" luo....mihin jumalauta tämä maailma on menossa kun "aikuiset miehet" ei kestä 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua.

        Miksi aina jaksetaan valittaa sitä, että nuoret eivät kestä armeijaa. Oletko koskaan ajatellut, että he eivät halua kuluttaa aikaansa hukkaan tai mennä epämieluisiin olosuhteisiin. Nykyistä asevelvollisuutta perustellaan heppoisin perustein ja useat ovat jo alkaneet ymmärtämään, että ei intin käymisessä ole mitään järkeä. Siitä on yhteiskunnallekkin enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Useilla on vain ajatuksena se, että intti pitää käydä, mutta aivot ovat unohtuneet narikkaan eikä heillä ole mitään käsitystä siitä miksi näin on. Mielestäni on typerä perustella intin käymistä sillä, että joku muukin on sen "uskaltanut" tehdä. Ihmiset eivät niele käskyjä lampaina niinkuin ehkä ennen nielivät. Nykyään useammat ihmiset oikeasti ajattelevat itse ja siksi keskeyttävät asepalveluksen tai eivät mene sinne lainkaan.


      • Res. Ins
        alik. K kirjoitti:

        Kyllä se intti kannattaa käydä sillon, kun sinne on mentävä. Itseäkin alussa hieman pelotti lähteä, mutta 2.1.2009 kotiuduin ja en kyllä vaihtas yhtäkään päivää minkä siellä olin. MIEHEN PARASTA AIKAA, INTTI! Hyviä hommia 362

        AMK:ssa on paljon mukavempaa, siinä ei opiskellessa kovin montaa päivää bilettämättä olla.


      • Börje T
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Miksi aina jaksetaan valittaa sitä, että nuoret eivät kestä armeijaa. Oletko koskaan ajatellut, että he eivät halua kuluttaa aikaansa hukkaan tai mennä epämieluisiin olosuhteisiin. Nykyistä asevelvollisuutta perustellaan heppoisin perustein ja useat ovat jo alkaneet ymmärtämään, että ei intin käymisessä ole mitään järkeä. Siitä on yhteiskunnallekkin enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Useilla on vain ajatuksena se, että intti pitää käydä, mutta aivot ovat unohtuneet narikkaan eikä heillä ole mitään käsitystä siitä miksi näin on. Mielestäni on typerä perustella intin käymistä sillä, että joku muukin on sen "uskaltanut" tehdä. Ihmiset eivät niele käskyjä lampaina niinkuin ehkä ennen nielivät. Nykyään useammat ihmiset oikeasti ajattelevat itse ja siksi keskeyttävät asepalveluksen tai eivät mene sinne lainkaan.

        Ikää kirjoittajalla oli täydet 15v?


      • Kapijainen
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Olemme ymmärtäneet asian. Sinunkin kannattaisi miettiä asia vielä uuteen kertaan ihan itse niin voisit päätyä oikeaan lopputulokseen.

        Olisi hauska tietää tuliko "pakkolähtö"? Jos niin siellä se kaveri parhaillaan murehtii ja vitutuskin lienee parasta mahdollista laatua.


      • VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ...Perkele siinä on ettei nykynuoriso kestä/pysty armeijaan..helvettivieköön kuulemma joka viikonloppu lomille kännykkää saa käyttää on internet-yhteydet ym. ym. Helvetti mä toin ensinmäiseltä lomalta (puolitoistakuukautta kun pääsi) radionauhurin ja kun kuunneltiin kasettia niin eikö kapiainen tule "tukkaputkella" tupaan huutamaan "Valtion sähköä ei käytetä tuollaiseen meteliin..kenen tuo radionauhuri on" no perunateatteria siitä tuli sekä iltaloma & seuraava viikonloppuloma "paloi" ..Myönnetään silloin vitutti ja rajusti mutta näin jälkeenpäin huvittaa. Nykykersat varmaan tekisivät vähintään rikosilmoituksen poliisille moisesta kun ei pääse "äiskän" luo....mihin jumalauta tämä maailma on menossa kun "aikuiset miehet" ei kestä 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua.

        Entä tytöt..?!? Et taida kannattaa tasa-arvoa tässäkään mielessä..!?!


      • Sivarimajuri kirjoitti:

        Miksi aina jaksetaan valittaa sitä, että nuoret eivät kestä armeijaa. Oletko koskaan ajatellut, että he eivät halua kuluttaa aikaansa hukkaan tai mennä epämieluisiin olosuhteisiin. Nykyistä asevelvollisuutta perustellaan heppoisin perustein ja useat ovat jo alkaneet ymmärtämään, että ei intin käymisessä ole mitään järkeä. Siitä on yhteiskunnallekkin enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Useilla on vain ajatuksena se, että intti pitää käydä, mutta aivot ovat unohtuneet narikkaan eikä heillä ole mitään käsitystä siitä miksi näin on. Mielestäni on typerä perustella intin käymistä sillä, että joku muukin on sen "uskaltanut" tehdä. Ihmiset eivät niele käskyjä lampaina niinkuin ehkä ennen nielivät. Nykyään useammat ihmiset oikeasti ajattelevat itse ja siksi keskeyttävät asepalveluksen tai eivät mene sinne lainkaan.

        Uskomatonta kuinka kaikesta pitää luistaa, jotta oma mukavuus olis aina päällä. Löppähousu poika joka perustelee intin välttelemisen ajanpuutteella, mistä? Onko niin, että int on hukkaan viskattua aikaa. Kyllä siellä ehkä vielläkin oppii esim. sosiaalisuutta,yhteisöllisyyttä etc. taitoja perkele. Jopa suomen kielioppia," minä "ei ole ainoa persoonapronomini. KarTr 1/78 Tas


      • Sivarimajuri
        Kekkula kirjoitti:

        Uskomatonta kuinka kaikesta pitää luistaa, jotta oma mukavuus olis aina päällä. Löppähousu poika joka perustelee intin välttelemisen ajanpuutteella, mistä? Onko niin, että int on hukkaan viskattua aikaa. Kyllä siellä ehkä vielläkin oppii esim. sosiaalisuutta,yhteisöllisyyttä etc. taitoja perkele. Jopa suomen kielioppia," minä "ei ole ainoa persoonapronomini. KarTr 1/78 Tas

        "Onko niin, että int on hukkaan viskattua aikaa. Kyllä siellä ehkä vielläkin oppii esim. sosiaalisuutta,yhteisöllisyyttä etc. taitoja perkele. Jopa suomen kielioppia," minä "ei ole ainoa persoonapronomini."

        Nuot ovat mielestäsi tärkeimpiä asioita, joita intti opettaa? Sen varsinainen tarkoitus ei merkkaa mitään? Olen samaa mieltä kanssasi.

        Intti opettaa sosiaalisuutta varmasti niille, joilla sitä ei lainkaan ole. Toisaalta se opettaa myös vihaamaan ja kiusaamaan muita ja pitämään huolta pelkästään itsestään.

        Kielioppin oppimiseen on lukeisia parempia paikkoja kuin intti.


      • ilmeisesti olet
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Miksi aina jaksetaan valittaa sitä, että nuoret eivät kestä armeijaa. Oletko koskaan ajatellut, että he eivät halua kuluttaa aikaansa hukkaan tai mennä epämieluisiin olosuhteisiin. Nykyistä asevelvollisuutta perustellaan heppoisin perustein ja useat ovat jo alkaneet ymmärtämään, että ei intin käymisessä ole mitään järkeä. Siitä on yhteiskunnallekkin enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Useilla on vain ajatuksena se, että intti pitää käydä, mutta aivot ovat unohtuneet narikkaan eikä heillä ole mitään käsitystä siitä miksi näin on. Mielestäni on typerä perustella intin käymistä sillä, että joku muukin on sen "uskaltanut" tehdä. Ihmiset eivät niele käskyjä lampaina niinkuin ehkä ennen nielivät. Nykyään useammat ihmiset oikeasti ajattelevat itse ja siksi keskeyttävät asepalveluksen tai eivät mene sinne lainkaan.

        jo hommannut sen narikkalapun sinne väestösuojaan. Sinnehän sinä kyrvän imijä olet ensimmäisenä menossa mummoja jalkoihisi tallaten kun rupeaa rytisemään. Samaan aikaan muut asettavat henkensä alttiiksi suojellakseen sinua. No se on tuota narsismia tuo.


      • Paniikissa
        Kekkula kirjoitti:

        Uskomatonta kuinka kaikesta pitää luistaa, jotta oma mukavuus olis aina päällä. Löppähousu poika joka perustelee intin välttelemisen ajanpuutteella, mistä? Onko niin, että int on hukkaan viskattua aikaa. Kyllä siellä ehkä vielläkin oppii esim. sosiaalisuutta,yhteisöllisyyttä etc. taitoja perkele. Jopa suomen kielioppia," minä "ei ole ainoa persoonapronomini. KarTr 1/78 Tas

        Moro!

        Itellä oli aikoinaan kans se tilanne ettei olis inttiin halunnu millään mennä, kun jostain syystä koko asia jännitti niin tajuttomasti, mutta jotenki aina oon kokenu sen käymisen velvollisuudeksi, minkä henk.koht halusin käydä.

        Mulla oli lykkäystä... Sitten otin uudelleenkin lykkäystä, mutta ei siitä kauan menny, kun tunsin oloni niin hyväks että pyysin lääkäriä kirjoittamaan puoltavan lausunnon, että saisin perua lykkäyksen ja päästä armeijaan... No uusintatarkastuksessa olin vielä itsevarma ja halusin jännitysoireista huolimatta armeijaan, annoin lääkärin kirjoittaman lausunnon ja pyysin, että pääsen mahd. nopeesti armeijaan...

        No pääsin sitten jo seuraavana kesänä ja kun ajankohta oli lähellä aloin taas jänistämään tosi paljon ja aloin katumaan lykkäyksen peruuttamista. Sain lääkäriltä rauhoittavia, joiden voimilla sitten pääsin menemään ensimmäisenä päivänä palveluspaikkaani.

        Paikan päällä oli kauhea häslinki kun sai varusteet ja joutu järjestelemään kaapin yms yms... Siinä sitten tutustuin tupakavereihin ja jotenkin sain sellasen vaikutelman että ei tää nyt niin paha paikka tunnu olevan ja otin asenteen, että yritän parhaani mukaan olla siellä ja jos ei pää kestä niin lähden pois...

        Seuraavana päivänäkään kun ovet potkittiin ja oli kauhee show kun piti mennä aamutoimille yms, niin jotenki ei enään jännittäny koko paikan meno...

        Loppupeleissä taitaa olla pahin paikka inttiin meno kun siellä olo. Taitaa olla vaan omasta asenteesta kiinni, miten siellä pärjää. Suosittelen, että ei ota asioita liian vakavasti ja yrittää skarpata sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän, kultanen keskitie on paras, ellei sitten halua mennä auk/ruk...

        Olin sitten loppupeleissä intissä 9kk ja ei kaduta pätkääkään, ehkä just sen takia että tunsin sen läpi käymisen velvollisuudeks. Mulle suositeltiin intissä b-papereitakin noiden jännitysoireiden takia, mutta halusin suorittaa sen a-papruilla ja niillä sit suoritin sen loppuun.

        Kaikenlaista skeidaa sitä intissä joutuu kokemaan, mutta se vaan vahvistaa ja loppupeleissä mulla on enemmän hyviä muistoja sieltä kuin pahoja. Kävin intin vielä just silloin vielä kun kurikin oli tiukempaa, nykään kuitenki tuntuis että siellä olis meno helpottunu aika paljon...

        Haluun vaan toivottaa kaikille niille tsemppiä jotka jännittää inttiin menoa ja kaikille muillekkin, ei se niin paha paikka oo kuitekaan paikan päällä, kuhan sinne vaan pääsee menemään...


      • Intin lyhyt oppimäärä käyty
        JOS ET MEE kirjoitti:

        ELI MENE VAAN TAI ILMOITA AINAKIN JA MENE LÄÄKÄRIIN.PYYDÄ LYKKÄYSTÄ PANIIKKIHÄIRIÖN TAKIA.MUN POJALLA SAMA TILANNE,SE EI VAAN PYSTY KERTAKAIKKIAAN MENEE INTTIIN NIIN EI KAI SINNE SIT VÄKIPAKOLLA OO MENTÄVÄ OLKOOT VAAN SIT VAIKKA TISSILIIVI POIKA.

        SOITA NYT HETI ITTELLES LÄÄKÄRI JA SOITA SINNE TAI PYYDÄ ÄITIS SOITTAMAAN SINNE INTTIIN ETTET SÄÄ PYSTYKKÄÄN TULEMAAN SINNE JA ETTÄ TOIMITATTE KYLLÄ LÄÄKÄRIN TODISTUKSEN.
        TSEMPPIÄ SULLE!!!!

        Hakupalvelu toimii hyvin etsintäkuulutuksen jälkeen. Saa helpolla vielä pidennetyn ajan valtion ruokaa.


      • näillä mennään
        aapeli87 kirjoitti:

        Heinäkuun 2008 saapumiserästä keskeytti huimat 15%, joten jos saavut paikalle ajallaan, voit aika varmasti onnistua ujuttautumaan tähän valtaisaan keskeyttäjien laumaan. Osa keskeyttäjistä poistui kuulemma jo seuraavana päivänä, syyt hyvin monenlaiset.

        jo samana päivänä ;D sanoin että on paha päihde ongelma, joka tietysti on täyttä paskan jauhantaa.

        Urpo lääkäri antoi esitteitä alkoholista ja toivotti parempaa tulevaisuutta! Hehehehee! E-paperit kourassa kohti kevättä! intti pellet tetsaa, kun minä panen niiden naisia hahhahahahaha!


      • tyhmä alentuu orjaksi.
        PERA kirjoitti:

        On siinä meillä MAMMAN poikia, jotka ajattelevat silloin, kun ei pitäisi ajatella ja ovat ajattelematta silloin,kun pitäisi ajatella. Kyllä Lääkäri "pullamössöpojille" (en halua yleistää) lomaa kirjoittavat, vaikka ei olisi niin vikaakaan. Olen ihmetellyt tämän aikakauden nuoria miehiä miten ollaan rehvakkaita, mutta kun tulee tilanne poistua "ÄIDIN" Helmasta, niin sitten ollaan niin h------n saamattomia ja laiskoja. Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta. Se on elämys, mitä kaikki eivät tajua, eivätkä haluakaan. On aikoihin eletty, jota en allekirjoita missään tilanteessa. Muistakaa,kuka on Suomea sodassa puolustanut ja miettikää asiaa, sillä kyllä te sen ymmärrätte.

        "Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta."


        Mikä vitun velvollisuus?!?!?

        Minulla ei ole mitään helvetin velvollisuuksia palvella tätä maata ja hallitusta millään tavalla!

        Minkä takia ylipäätään kukaan palvelisi tälläistä valtiota?

        Eikä suomi ole enään suomalainen!

        Maat myydään ulkomaalaisille, tänne suunnitellaan rahdattavaksi satojatuhansia maahanmuuttajia "työvoimaksi", vaikka samalla kymmeniätuhansia suomalaisia potkitaan pellolle....jne lista on lähes loputon


      • Koiranpää
        res.kers. kirjoitti:

        Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta!

        " Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta! "

        Toivottavasti vitutukseen kuolee! Olet naurettava massaidiootti!

        Niinkin naurettavaa propagandaa, mitä suomen armeija käyttää, voi nähtävästi aiheuttaa pysyvän aivovamman! Sinä olet todiste siitä! Hehehehee.


      • "sekopää"
        VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ..se oli vielä minunkin aikaan kolme vaihtoehtoa armeija, vankila tai "hullunpaperit" ja noita kahta viimeistä ei kukaan halunnut, muistaakseni tuo "linnareissu" oli 12kk. "jos sinne halusi" ja nuo "hullunpaperit" seuraa loppuelämän..olkoonkin kyse armeijasta.

        Ei ne C-paperit mitään haittaa, eli ne saatanan "hullunpaperit"!

        Itsellä ollut ks paperit jo vuosia. Työnantajakaan ei nykypäivnä saa selville oletko intin käynnyt vai et.

        Mitään haittaa näistä "hullunpapereista" ei ole ollut, ennen näin on varmasti ollut, mutta nykyään on lakeja onneksi päivitetty.


      • PERA
        tyhmä alentuu orjaksi. kirjoitti:

        "Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta."


        Mikä vitun velvollisuus?!?!?

        Minulla ei ole mitään helvetin velvollisuuksia palvella tätä maata ja hallitusta millään tavalla!

        Minkä takia ylipäätään kukaan palvelisi tälläistä valtiota?

        Eikä suomi ole enään suomalainen!

        Maat myydään ulkomaalaisille, tänne suunnitellaan rahdattavaksi satojatuhansia maahanmuuttajia "työvoimaksi", vaikka samalla kymmeniätuhansia suomalaisia potkitaan pellolle....jne lista on lähes loputon

        Tällaisia veijareita on pilvin pimein, jotka eivät ajattele muuta kuin itseään ja pelkäävät sitä, ettei vaan missään tapauksessa joudu kenekään komenneltaviksi. Sehän nyt olisi liikaa vaadittu näille, jotka eivät osaa muuta, kuin ruikuttaa asiasta kuin asiasta. Jos kaikki ajattelisivat näin, ei tätä Suomea olisi enää olemassa. Tietääkseni Suomessa asevelllsuus kuuluu kaikille miehille.(nykyään ei, sillä kaikkia räkänokkia ei sinne enää huolitakkaan). Naisiakin nykyään on sotaväessä ja he pärjäävät yhtä hyvin, kuin miehetkin, elleivät paremminkin. Pitäisikö ehkä olla niin, että naiset hoitaisivat tämänkin jobin, niin nämä nuoret "miehet" saisivat rauhan velvollisuuksista. Jos tämä nim. KUKA HALUAA PALVELLA ei täällä Suomessa ole tyytyväinen, niin kannattaa miettiä maasta muuttoa jonnekin, missä pääsee vielä helpommalla. Vaikka ei pdemmälle kuin venäjälle.


      • Koiranpää
        PERA kirjoitti:

        Tällaisia veijareita on pilvin pimein, jotka eivät ajattele muuta kuin itseään ja pelkäävät sitä, ettei vaan missään tapauksessa joudu kenekään komenneltaviksi. Sehän nyt olisi liikaa vaadittu näille, jotka eivät osaa muuta, kuin ruikuttaa asiasta kuin asiasta. Jos kaikki ajattelisivat näin, ei tätä Suomea olisi enää olemassa. Tietääkseni Suomessa asevelllsuus kuuluu kaikille miehille.(nykyään ei, sillä kaikkia räkänokkia ei sinne enää huolitakkaan). Naisiakin nykyään on sotaväessä ja he pärjäävät yhtä hyvin, kuin miehetkin, elleivät paremminkin. Pitäisikö ehkä olla niin, että naiset hoitaisivat tämänkin jobin, niin nämä nuoret "miehet" saisivat rauhan velvollisuuksista. Jos tämä nim. KUKA HALUAA PALVELLA ei täällä Suomessa ole tyytyväinen, niin kannattaa miettiä maasta muuttoa jonnekin, missä pääsee vielä helpommalla. Vaikka ei pdemmälle kuin venäjälle.

        "Jos tämä nim. KUKA HALUAA PALVELLA ei täällä Suomessa ole tyytyväinen, niin kannattaa miettiä maasta muuttoa jonnekin, missä pääsee vielä helpommalla. Vaikka ei pdemmälle kuin venäjälle."

        Tuo kommentti on kuin suoraan jonkun punaniskan suusta, eli heti jos jokin asia ei miellytä, niin ulos maasta?!?!

        Suomessa ei tarvita asevelvollisuuteen perustuvaa armeijaa. Taidamme olla ainoa maa euroopassa jolla on asevelvollisuuteen perustuva järjestelmä....


      • hevosmies
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Miksi aina jaksetaan valittaa sitä, että nuoret eivät kestä armeijaa. Oletko koskaan ajatellut, että he eivät halua kuluttaa aikaansa hukkaan tai mennä epämieluisiin olosuhteisiin. Nykyistä asevelvollisuutta perustellaan heppoisin perustein ja useat ovat jo alkaneet ymmärtämään, että ei intin käymisessä ole mitään järkeä. Siitä on yhteiskunnallekkin enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Useilla on vain ajatuksena se, että intti pitää käydä, mutta aivot ovat unohtuneet narikkaan eikä heillä ole mitään käsitystä siitä miksi näin on. Mielestäni on typerä perustella intin käymistä sillä, että joku muukin on sen "uskaltanut" tehdä. Ihmiset eivät niele käskyjä lampaina niinkuin ehkä ennen nielivät. Nykyään useammat ihmiset oikeasti ajattelevat itse ja siksi keskeyttävät asepalveluksen tai eivät mene sinne lainkaan.

        hukkaan mennyttä aikaa,kokemus ku kokemus,aika menee nopeasti ja kehtaa kävellä ihmisten ilmoilla......


      • Sivarimajuri
        ilmeisesti olet kirjoitti:

        jo hommannut sen narikkalapun sinne väestösuojaan. Sinnehän sinä kyrvän imijä olet ensimmäisenä menossa mummoja jalkoihisi tallaten kun rupeaa rytisemään. Samaan aikaan muut asettavat henkensä alttiiksi suojellakseen sinua. No se on tuota narsismia tuo.

        Helsinkiä viimeiseen asti suojellaan ja presidenttiä ja muuta "kermaa". Ei sodassa yksilöitä ajatella. Siksi onkin hyvä kerätä kaikki tärkeät ihmiset mukaan ja yrittää karkuun.


      • Sivarimajuri
        hevosmies kirjoitti:

        hukkaan mennyttä aikaa,kokemus ku kokemus,aika menee nopeasti ja kehtaa kävellä ihmisten ilmoilla......

        Toki armeijakin on kokemus, mutta mielestäni ei ole oikein, että joku muu päättää mitä koet. Itse en inttiä olisi halunnut kokea lainkaan ja moni muu ajattelee myös näin.


      • ryhtiä

        naiset menee armeijaan ja nää miettii kui pääsis oleen menemättä
        onhan suomen kansaa jonkun puolustettava vai luuletteko että venäläiset tai islamistit sen tekee ?


      • fs
        PERA kirjoitti:

        On siinä meillä MAMMAN poikia, jotka ajattelevat silloin, kun ei pitäisi ajatella ja ovat ajattelematta silloin,kun pitäisi ajatella. Kyllä Lääkäri "pullamössöpojille" (en halua yleistää) lomaa kirjoittavat, vaikka ei olisi niin vikaakaan. Olen ihmetellyt tämän aikakauden nuoria miehiä miten ollaan rehvakkaita, mutta kun tulee tilanne poistua "ÄIDIN" Helmasta, niin sitten ollaan niin h------n saamattomia ja laiskoja. Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta. Se on elämys, mitä kaikki eivät tajua, eivätkä haluakaan. On aikoihin eletty, jota en allekirjoita missään tilanteessa. Muistakaa,kuka on Suomea sodassa puolustanut ja miettikää asiaa, sillä kyllä te sen ymmärrätte.

        Kuulehan nyt saatanan ääliö, voi olla sulle helppoo ja monille se on elämys mut kato et oo yksin täs maailmas, on erilaisiiki ihmisii jotka ottaa asiat eri tavalla. Sä et näköjää tajuu mikä tos on ongelmana ja jos siel armeijas on nii kivaa nii mee vaikka sotimaa suomen puolesta irakiin ja ammu ittes ni saatais ainaki 1 ituhippi pois täältä.


      • fs
        res.kers. kirjoitti:

        Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta!

        Just tuollaiset vinkujat saavat minut oksentamaan. Elämä ei pojuseni ole aina sitä "pleikkaria ja sipsiä" ja aina ei voi olla kivaa! Jonkun pitää tehdä ne työt ja tuollaiset kuvotukset, jotka menevät aina siitä mistä aita on matalin, saavat minut vitutuksen äärirajoille. Älyäisit edes hävetä! Hyi helvetti - minä en kehtaisi! Pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta!

        OPETTELE TULKITSEMAAN PAREMMIN MITÄ LUET VITUN ROTTANAAMA. katos mulkku tos ei oo kyse siit eikö jaksa, toi voi olla myös henkistä, ei fyysistä, mikäli tunnet noita sanoja, ituhippi.
        Jos ihminen ei todellakaan tunne pystyvänsä siihe, vittu sitähän silloin ei tehdä, ja ootko todellaki noin helvetin typerä että luulet jos pystyt johonkin niin totta vitussa ne muutki pystyy, kas kummaa, OLET VÄÄRÄSSÄ, ei vittu näitä saatanan vajaita pellejä jotka tulevat tänne puhumaan aiheista joista itse tajua hevo vittuakaan. Jos tuollaiset "vinkujat" saavat sut oksentamaa ni taidat oksentaa aika paljo, varsinkin ku katot peilii, sä olet se saamaton paska ku tollast kitiset tääl. Etkö kerenny ole sikiös sen verra kauemmi et sulle ois kehittyny aivoihi jotai muuta ku tollast teini-itkua ja typeriä mielipiteitä. PS tee palvelus tälle yhdyskunnalle; TAPA ITTES, siinä sulle jotai tekemistä.. nii ja joo, elämä ei oo pelkkää lihapiirakoita ja kokiksen mättäämistä naama pimeässä huoneese suomi 24 selaillen. Olet. Vitun . Typerä.


      • miksii
        VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ...Perkele siinä on ettei nykynuoriso kestä/pysty armeijaan..helvettivieköön kuulemma joka viikonloppu lomille kännykkää saa käyttää on internet-yhteydet ym. ym. Helvetti mä toin ensinmäiseltä lomalta (puolitoistakuukautta kun pääsi) radionauhurin ja kun kuunneltiin kasettia niin eikö kapiainen tule "tukkaputkella" tupaan huutamaan "Valtion sähköä ei käytetä tuollaiseen meteliin..kenen tuo radionauhuri on" no perunateatteria siitä tuli sekä iltaloma & seuraava viikonloppuloma "paloi" ..Myönnetään silloin vitutti ja rajusti mutta näin jälkeenpäin huvittaa. Nykykersat varmaan tekisivät vähintään rikosilmoituksen poliisille moisesta kun ei pääse "äiskän" luo....mihin jumalauta tämä maailma on menossa kun "aikuiset miehet" ei kestä 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua.

        Miksi täytyisi kestää 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua?


      • Soomalaine
        PERA kirjoitti:

        On siinä meillä MAMMAN poikia, jotka ajattelevat silloin, kun ei pitäisi ajatella ja ovat ajattelematta silloin,kun pitäisi ajatella. Kyllä Lääkäri "pullamössöpojille" (en halua yleistää) lomaa kirjoittavat, vaikka ei olisi niin vikaakaan. Olen ihmetellyt tämän aikakauden nuoria miehiä miten ollaan rehvakkaita, mutta kun tulee tilanne poistua "ÄIDIN" Helmasta, niin sitten ollaan niin h------n saamattomia ja laiskoja. Olen itse ylpeä siitä, että olen saanut palvella sotaväessä ja olla Suomalainen ja täyttänyt velvollisuuteni päivääkään sitä katumatta. Se on elämys, mitä kaikki eivät tajua, eivätkä haluakaan. On aikoihin eletty, jota en allekirjoita missään tilanteessa. Muistakaa,kuka on Suomea sodassa puolustanut ja miettikää asiaa, sillä kyllä te sen ymmärrätte.

        ihan HELVETIN hyvin sanottu!!!


      • CopperTurnip
        JOS ET MEE kirjoitti:

        ELI MENE VAAN TAI ILMOITA AINAKIN JA MENE LÄÄKÄRIIN.PYYDÄ LYKKÄYSTÄ PANIIKKIHÄIRIÖN TAKIA.MUN POJALLA SAMA TILANNE,SE EI VAAN PYSTY KERTAKAIKKIAAN MENEE INTTIIN NIIN EI KAI SINNE SIT VÄKIPAKOLLA OO MENTÄVÄ OLKOOT VAAN SIT VAIKKA TISSILIIVI POIKA.

        SOITA NYT HETI ITTELLES LÄÄKÄRI JA SOITA SINNE TAI PYYDÄ ÄITIS SOITTAMAAN SINNE INTTIIN ETTET SÄÄ PYSTYKKÄÄN TULEMAAN SINNE JA ETTÄ TOIMITATTE KYLLÄ LÄÄKÄRIN TODISTUKSEN.
        TSEMPPIÄ SULLE!!!!

        Mä en ole käynnyt lainkaan inttiä enkä sivaria. En ollut edes kutsunnoissa eikä mua olla haettu sinne eikä kylläkään mitään rangaistustakaan tullut. Siis intti on hyödytöntä, koska kuka tahansa osaa käyttää Kalašnikov;n rynnäkkökivääriä ilman koulutustakin, joten miksi vitussa mennä inttiin? Mutta sen sanon, että jos olisin mennyt ja heti kun mua oltais komennettu ja mulla olisi ase, niin mä vittu ampuisin kaikki tai ainakin hakkaisin sillä aseella ne kuoliaiksi


      • Hulluksitulee
        VaaRPsto1975 kirjoitti:

        ...Perkele siinä on ettei nykynuoriso kestä/pysty armeijaan..helvettivieköön kuulemma joka viikonloppu lomille kännykkää saa käyttää on internet-yhteydet ym. ym. Helvetti mä toin ensinmäiseltä lomalta (puolitoistakuukautta kun pääsi) radionauhurin ja kun kuunneltiin kasettia niin eikö kapiainen tule "tukkaputkella" tupaan huutamaan "Valtion sähköä ei käytetä tuollaiseen meteliin..kenen tuo radionauhuri on" no perunateatteria siitä tuli sekä iltaloma & seuraava viikonloppuloma "paloi" ..Myönnetään silloin vitutti ja rajusti mutta näin jälkeenpäin huvittaa. Nykykersat varmaan tekisivät vähintään rikosilmoituksen poliisille moisesta kun ei pääse "äiskän" luo....mihin jumalauta tämä maailma on menossa kun "aikuiset miehet" ei kestä 9 kuukautta(vai mitä se nykyään on) vittuilua/komentelua.

        "Mikä siinä on kun nykynuoriso ei kestä 9kk vittuilua/komentelua"

        Pitäskö kestää? Ei kuulosta hirveen hyvältä psyykkeelle.


    • ainakin...

      Kyllä ainakin joskus poikaystäväni haettiin ja se oli sitten sotilaskarkuri. Joutui armeijan putkaan 6vrk. Et koitas nyt vaan mennä tai hae lääkäriltä hullunpaperit... Tsemppiä!!!!

      • sinne vaan

        Kyllä ne hakee kotoa tai vaikka mummolasta. Itselleni tuli poliisit ovelle jopa siinä kun nukuin pommiin aamulla kun oli kutsunnat :) mutta ehdotan että menet sinne vaan ja olet sitten vaikka sen 6kk mikä tuntuu vitun pitkältä ajalta mutta menee siellä niin nopeasti ettei sitä siviilimaailmassa tajua.. nyt jännittää varmasti ja paljon mutta mietit vaan että siellä on 99% ketä jännittää yhtä paljon ja kaikki alkaa samasta tilanteensta. Ja äkkiä siellä tottuu siihen kuriin ja sihihen ettei saakkaan tehdä mitä haluaa niin sen jälkeen se onkin jo välillä vähän tylsää :) eli ei muutakun vihreetä päälle ja ajattelet vaan ,että se on kevään muotiväri ;)


      • paperit

        saadakseen pitää tehdä todella lujasti töitä; niitä ei missään nimessä hankita ihan kättä kääntelemällä. Eli, tuo ei nyt auta, ei ole mikään hätäpika-apu.


      • paperit kirjoitti:

        saadakseen pitää tehdä todella lujasti töitä; niitä ei missään nimessä hankita ihan kättä kääntelemällä. Eli, tuo ei nyt auta, ei ole mikään hätäpika-apu.

        Eihän G.W Bush'kaan ole saanut sellaisia vielä tähän päivään mennessä. Ja kausi sotahulluna diktaattorina on päättymässä. Millainen kansa, sellainen resupentti. Koskee myös suomea, saksaa (Hitler), venäjää (Stalin & Putin), etc.


      • arvosteleen
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Eihän G.W Bush'kaan ole saanut sellaisia vielä tähän päivään mennessä. Ja kausi sotahulluna diktaattorina on päättymässä. Millainen kansa, sellainen resupentti. Koskee myös suomea, saksaa (Hitler), venäjää (Stalin & Putin), etc.

        toisia,mutta miten ovat sinun järjenlahjasi,kirjoitustesi perusteella,verrattuna maailman johtajiin.

        Vertaat itseäsi viisaamppin ihmisiin.
        Siitä tulee mieleeni kysymys: -Millä oastolla olet ja onko lääkityksesi kunnossa?


      • arvosteleen kirjoitti:

        toisia,mutta miten ovat sinun järjenlahjasi,kirjoitustesi perusteella,verrattuna maailman johtajiin.

        Vertaat itseäsi viisaamppin ihmisiin.
        Siitä tulee mieleeni kysymys: -Millä oastolla olet ja onko lääkityksesi kunnossa?

        Emme ole samalla osastolla, teidän osastolla ovet ovat lukittuin kun taas meillä KAIKKI OVET OVAT AVOINNA (the DOORS are open). Te Stalinistit alatte käydä hermoille..!


      • "sekopää"
        paperit kirjoitti:

        saadakseen pitää tehdä todella lujasti töitä; niitä ei missään nimessä hankita ihan kättä kääntelemällä. Eli, tuo ei nyt auta, ei ole mikään hätäpika-apu.

        Älä selitä! Hullunpaperit saa nykyisin todella helposti.

        Ensiksi tulee lykkäystä kaksi vuotta, sitten uusintatarkastus jossa yleensä lisää lykkäystä, tai vapautus rauhanajan palveluksesta, eli C-paperit a.k.a hullunpaperit.

        Kokemuksesta tiedän


    • näin....

      Ei tuntunut intti kivalta niin kutsunnoissa kertoi käyttävänsä aktiivisesti amfetamiinia, eikä ole inttiin tarvinnut mennä. Liekö kerran on kaveri ko. ainetta koittanut mutta sanoipahan vaan ja jätti intin käymättä.

      • ...,.,.,.,,..........

        Tai sano olevasi homo...


      • Lääkintämies vm. -92
        ...,.,.,.,,.......... kirjoitti:

        Tai sano olevasi homo...

        Sano lääkärillesi olevasi homo niin tämä kysyy sinulta onko siitä sinulle joku ongelma...Se ei ole syy vapautukseen...Homoille kirjoitetaan mielenterveys ongelma paperit jolla saadaan c-kuntoisuus luokka...Nähty on ei itse koettu.


      • patrol
        Lääkintämies vm. -92 kirjoitti:

        Sano lääkärillesi olevasi homo niin tämä kysyy sinulta onko siitä sinulle joku ongelma...Se ei ole syy vapautukseen...Homoille kirjoitetaan mielenterveys ongelma paperit jolla saadaan c-kuntoisuus luokka...Nähty on ei itse koettu.

        Terve ja moro niille kaikille menijöille.
        Tämä kaveri sanoi ,ettei ole valmis vielä..
        moni vastaaja kun lyttää tämän heti pelkuriksi..
        haloo!!se on rehellinen itselle ja hakee TUKEA
        ja tietoa mahdolliselle päätökselle menemättä palvelukseen nyt tai myöhemmin.Jollekin se kun on
        vähän helpompaa ja toiselle vaikeampaa.
        Itse suoritin sen 8 kk pituisena.Ja palveluksen alku
        on yleensä se "hankalin"uudet jutut ,uudet puitteet..kaikkeen tottuu niin tähänkin..ihan varmasti!!!se lähtee rullaa sitten ihan itsestään.
        Ota tavoite..ny mä meen ja katon ekat 2-3 viikkoa.
        Oman palveluksen jälkeen (5v jälkeen)olen ollut yli 4 v
        työsuhteissa yk/nato operaatioissa..
        Tsemppiä kaikille sinne menijöille..kyllä se lähtee menee ,eukä se loppujen lopuksi ole mikään ihme juttu:::::::


      • että mikä estää
        ...,.,.,.,,.......... kirjoitti:

        Tai sano olevasi homo...

        homoseksuaaleja käymästä armeijaa?
        Älä vastaakkaan, arvaan vastauksesi ja se kuulostaa:
        ''NO KU HOMOILLA ALKAA SEISOMAAN SUIHKUSSA!!!!!111111111111''
        Typerys.


      • Alikers.
        patrol kirjoitti:

        Terve ja moro niille kaikille menijöille.
        Tämä kaveri sanoi ,ettei ole valmis vielä..
        moni vastaaja kun lyttää tämän heti pelkuriksi..
        haloo!!se on rehellinen itselle ja hakee TUKEA
        ja tietoa mahdolliselle päätökselle menemättä palvelukseen nyt tai myöhemmin.Jollekin se kun on
        vähän helpompaa ja toiselle vaikeampaa.
        Itse suoritin sen 8 kk pituisena.Ja palveluksen alku
        on yleensä se "hankalin"uudet jutut ,uudet puitteet..kaikkeen tottuu niin tähänkin..ihan varmasti!!!se lähtee rullaa sitten ihan itsestään.
        Ota tavoite..ny mä meen ja katon ekat 2-3 viikkoa.
        Oman palveluksen jälkeen (5v jälkeen)olen ollut yli 4 v
        työsuhteissa yk/nato operaatioissa..
        Tsemppiä kaikille sinne menijöille..kyllä se lähtee menee ,eukä se loppujen lopuksi ole mikään ihme juttu:::::::

        vaikeaa, mutta helpottaa kun kaikki on samalla
        viivalla. Ja vuosia jälkeenpäin voin sanoa, ettei
        tuosta ajasta jäänyt kuin hyviä muistoja.


      • Oletko
        että mikä estää kirjoitti:

        homoseksuaaleja käymästä armeijaa?
        Älä vastaakkaan, arvaan vastauksesi ja se kuulostaa:
        ''NO KU HOMOILLA ALKAA SEISOMAAN SUIHKUSSA!!!!!111111111111''
        Typerys.

        Oletko niin herkkä hetero että heti seisoo kun naisen alasti näät?


      • Oletko
        että mikä estää kirjoitti:

        homoseksuaaleja käymästä armeijaa?
        Älä vastaakkaan, arvaan vastauksesi ja se kuulostaa:
        ''NO KU HOMOILLA ALKAA SEISOMAAN SUIHKUSSA!!!!!111111111111''
        Typerys.

        Oletko niin herkkä hetero että alkaa seisomaan kun alastoman naisen näet?


      • Rambo 5
        Lääkintämies vm. -92 kirjoitti:

        Sano lääkärillesi olevasi homo niin tämä kysyy sinulta onko siitä sinulle joku ongelma...Se ei ole syy vapautukseen...Homoille kirjoitetaan mielenterveys ongelma paperit jolla saadaan c-kuntoisuus luokka...Nähty on ei itse koettu.

        niin et homot laitetaan Nylands prigadeniin =D


      • vitamiiniä

        Ja nyt harmittaa niin pirusti! Lähes kaikki kaverit sen "kesti! Pullamössö!!


    • tupa5

      Ei kukaan ole valmis menemään armeijaan. Sinne on vaan mentävä ja sopeuduttava ottamaan vastaan epämiellyttäviä käskyjä. Olen itse käynyt armeijan v.-69. Ei se mikään hupiretki ole, mutta kasvattava kokemus. Vitutus kuuluu on osa ihmisen kasvuprosessia.

    • rauhallisesti

      Mahtaako enää tässä vaiheessa lykkäystä saada. Mutta varmasti, jos et kykene vielä palvelemaan, etkä halua sivariksi, voit mennä yksikön komentajan (aluksi komppanianpäällikkösi, sitten pataljoonankomentaja tms.) juttusille ja käydä varuskunnan lääkärin puheilla.

      Saattaa tietenkin olla, että kun astut kynnyksen yli, homma menee hienosti.

    • VM m 87

      Olet todellakin epäkypsä armeijaan. Tuli vissiin ihan just mieleen että et ole valmis. Turha rykiä kun p...a on jo housussa.

    • mínä vaan

      Hei vaan!

      Menehän sinne palveluspaikkaasi, jos et sinne ilmoittaudu sovittuun aikaan, olet karkuri ja sinua aletaan etsimään.
      Puhu palveluspaikassasi esim. lääkärin kanssa siitä, että et koe olevasi vielä valmis ja mahdollista palveluksen aloittamisen siirtämisestä (lääkäri tarkastaa sinut joka tapauksessa ensimmäisinä päivinä)
      Mutta ennen kaikkea, mene paikalle!

    • Sotilaallinenko?

      Sama mulla etten ole valmis vielä. Täytin tänä vuonna muuten 35.

    • pääset

      Kun menet sinne vaan. Mihinkään ei ole koskaan valmis, vaikka matkaa on, niin valtio kustantaa matkan ja saat siitä hyvästä viellä rahaa. Eihän sitä kotonakaan voi asua loppuelämäänsä vaan pitää lähteä rakentamaan omaansa, ehkä satojen kilometrien päähän kotikylästä.

    • onnistuu

      Lykkäys onnistuu. Meet vaan paikalle sinne inttii ja suoraa komppanian päällikön tai jonkun ison herran luo ketä näät ja sanot et haluat lykkäystä heti. Että keskeytät joka tapauksessa. Niin ne kyllä antaa lykkäystä heti, voi olla, että pitää seuraavaan päivään sua siellä, mutta sit kyllä pääset pois. :)

      • Lykkäämällä

        asiat vaan sitkistyy, pitkistyy ja mutkistuu.
        Sano suoraan (jos pystyt), ettei nuppis kestä
        inttiä. Pääset sitten kyllä pois seuraavalla
        "maitojunalla"


    • Res.kers

      Ei muutaku astut riviin vaan! Siinä on niin rauhallinen aloitus ja pehmeä lasku että kyllä siitä selviää hyvin. Olen samaa mieltä että vaikka nyt tuntuu että ei ole valmis niin kun astut paikalle ja näet siellä satoja/tuhansia samassa tilanteessa olevia niin ei tunnu pahalta. Mutta mene nyt ainakin paikalle ja kuulostele hommaa viikko tai pari, ja sitten juttele sotilaspastorille/lekurille/esimiehelle tms. jos tuntuu että liikaa kiristää nuppia, mutta en usko että näin käy jos vaan pikkasen ottaa itteään niskasta kiinni eikä ole ihan vellihousu! Tsemiä!

      • bhjbhlbkl

        En ole koskaan ollut pois kotoa edes yhtä yötä ja minua pelottaa ajatuskin armeijaan menosta. Taidan mielummin loikkia sivariin...


    • erkki erimieltä

      Kaksi vaihtoehtoa. Olet opiskelemassa ja siitä on kirjallinen dokumentti. Esität lääkärintodistuksen;
      Fyysinen vaiva tai henkinen. Ja kaikki nämä siellä palveluspaikassa, koska olet ollut jo kotvan aikaa sen joukko-osaston mies. Kyllä "sedät" tulee noutamaan, mutta puku on sininen ja autossa lukee polis. Se on se hankalin tapa aloittaa varusmiespalvelus. Paras tapa on saapastella joukkoon ja selvitellä siellä asiat. Olet vapaan maan vapaa mies, jolla on oikeus suorittaa asepalvelus oman maan joukko-osastossa omien miesten koulutuksessa.ONNEA MATKAAN. evp

      • muiden joukkoon hajoilemaan!

        ei se nyt niin paha paikka ole, käy pois alta ni elämä edessä, kaverillaki oli mennessä jalka paskana eikä parin lääkärissäkäynnin jälkeen enää valitellut vaan hammasta purren A-miehenä loppuun asti!


    • Pintero

      Ei armeija ole kysellyt koskaan milloin olet valmis.Eikä siitä tule mitään jos niin olis.Eköhän olis paras soittaa sille äeteele että äitinpojan on mentävä MIESTEN kouluun.

    • vaan

      Heh, se ei auta kun mennä. Itse olen lähössä tässä kohtapuoliin kasarmille päin inttia aloittamaan ja erittäin hyvillä mielillä.

    • MILES

      SAATANAN PASKAHOUSUJA TÄSSÄ MAASSA ONKAAN!!!!

      • STiMY06

        Millaisia idiootteja tänne mahtuukaan..? Kommenttisi vaan kuvastaa sinun ajatusmaailmaasi, joka on: "Jos joku tekee jotain poikkeavaa omasta mielestäni, on ko. henkilö PASKAHOUSU".

        Mene muualle huutamaan.

        -II02


      • PASKAHOUSU

        JOS EI HALUA MENNÄ TANSSIMAAN IDIOOTTIEN PILLIN MUKAAN!!
        EI OLE PASKAHOUSU JOS EI TYKKÄÄ MENNÄ LAULAMAAN JÄNIS ISTUI MAASSA!!!

        TAIDAT ITSE OLLA VARSINAINEN VELLI PÖKSY JA NÖYRISTELIJÄ KUN OLET ILMEISESTI MENNYT INTTIIN.

        SITTEN KUN SOTA TULEE(eikä varmaan sellasta sotaa enää edes tule,niinkuin ennenvanhaan)NIIN EIKÖHÄN NÄÄ POJAT/ÄIJÄT OSAA AMPUA ILMAN INTTIÄKIN.


      • myöss
        STiMY06 kirjoitti:

        Millaisia idiootteja tänne mahtuukaan..? Kommenttisi vaan kuvastaa sinun ajatusmaailmaasi, joka on: "Jos joku tekee jotain poikkeavaa omasta mielestäni, on ko. henkilö PASKAHOUSU".

        Mene muualle huutamaan.

        -II02

        samaa mieltä! täällä suomessa on paljon paskahousuja jotka ei uskalla käydä armeijaa.


      • sitten
        PASKAHOUSU kirjoitti:

        JOS EI HALUA MENNÄ TANSSIMAAN IDIOOTTIEN PILLIN MUKAAN!!
        EI OLE PASKAHOUSU JOS EI TYKKÄÄ MENNÄ LAULAMAAN JÄNIS ISTUI MAASSA!!!

        TAIDAT ITSE OLLA VARSINAINEN VELLI PÖKSY JA NÖYRISTELIJÄ KUN OLET ILMEISESTI MENNYT INTTIIN.

        SITTEN KUN SOTA TULEE(eikä varmaan sellasta sotaa enää edes tule,niinkuin ennenvanhaan)NIIN EIKÖHÄN NÄÄ POJAT/ÄIJÄT OSAA AMPUA ILMAN INTTIÄKIN.

        sota kun tulee niin sinut laitetaan raivaamaan miinoja vitun sivari mummon vaipan vaihtaja


      • KarPr -65 - -66
        STiMY06 kirjoitti:

        Millaisia idiootteja tänne mahtuukaan..? Kommenttisi vaan kuvastaa sinun ajatusmaailmaasi, joka on: "Jos joku tekee jotain poikkeavaa omasta mielestäni, on ko. henkilö PASKAHOUSU".

        Mene muualle huutamaan.

        -II02

        Mitä tarkoitat "poikkeavalla"?


      • KarPr -65 - -66
        myöss kirjoitti:

        samaa mieltä! täällä suomessa on paljon paskahousuja jotka ei uskalla käydä armeijaa.

        Toistaalta, mitäpä virkaa niilä tositilanteessa
        oliskaan. Ja tarkoitan, en ainoastaan armeijaa,
        vaan koko elämää.


      • niin sitten
        PASKAHOUSU kirjoitti:

        JOS EI HALUA MENNÄ TANSSIMAAN IDIOOTTIEN PILLIN MUKAAN!!
        EI OLE PASKAHOUSU JOS EI TYKKÄÄ MENNÄ LAULAMAAN JÄNIS ISTUI MAASSA!!!

        TAIDAT ITSE OLLA VARSINAINEN VELLI PÖKSY JA NÖYRISTELIJÄ KUN OLET ILMEISESTI MENNYT INTTIIN.

        SITTEN KUN SOTA TULEE(eikä varmaan sellasta sotaa enää edes tule,niinkuin ennenvanhaan)NIIN EIKÖHÄN NÄÄ POJAT/ÄIJÄT OSAA AMPUA ILMAN INTTIÄKIN.

        PISSALIISA, edelleenkin sukupuolesta riippumatta.
        Sitäpaitsi muurrosikäiset ovat aivan liian nuoria
        muodostamaan käsityksiä asioista, saati sitten
        kirjoittelemaan niistä.


      • STiMY06
        KarPr -65 - -66 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "poikkeavalla"?

        Poikkavalla tarkoitan jotain jota itse ei tekisi.


      • STiMY06
        myöss kirjoitti:

        samaa mieltä! täällä suomessa on paljon paskahousuja jotka ei uskalla käydä armeijaa.

        Tuskin tuolla asialla on mitään tekemistä uskaltamisen kanssa, vaan laiskuuden ja saamattomuuden.. Nykyään ihmiset laiskistuu ja laiskistuu, eikä toisia yksinkertaisesti huvita mennä 6,9 tai 12kk kestävälle "leirille".


      • AIVAN OIKEIN

        EI USKALLETA OLLA 6KK POIS KOTOA :D EIKÄ ITSE PEDATA :DD


      • kuin esim...

        SINÄ!


    • tupuhupujalupu

      ei paineita, ei aamukuudelta herätyksiä, palkkaa parisataa kuussa, illat ja kaikki v-loput vapaina ja nytkin plärään vaan nettiä työpaikalla! hölmö ny armeijaan menis kun valtio kustantaa tällasen löhöilyvuodenki.

      • STiMY06

        Vähän vaikuttaa provolta.


    • Kapijainen

      Esittelet niitä ja sanot että nämä rauhoittavat lääkkeet (vaikka nikotiinipurukumi) pitävät sinut aisoissa, ettet ala sotimaan välittömästi. Muista kysyä, että lähteekö tänään joukkokuljetus Israeliin. Luulen että iltapäivällä olet jo paluumatkalla kotiin.

      • TÄÄÄ OLI

        NIIN PARAS...NAURAN TÄÄLLÄ MAHA KIPPURASSA :)


      • Kapijainen
        TÄÄÄ OLI kirjoitti:

        NIIN PARAS...NAURAN TÄÄLLÄ MAHA KIPPURASSA :)

        seisoa veltossa asennossa, katsella pitkin seiniä ja sanoa kapiaiselle; eipä ole tämä sinunkaan kämppäsi pommin kestävän näköinen että uskaltaako tällaiseen armeijaan jäädä.


    • Nimetön

      ei tälläisillä kavereilla kannattaisi ainakarevanssia talvisodast ottaa..

    • sivariksi

      Jos ei ole kerran munaa mennä inttiin,sit sivariksi,oikeeta hetkee ei ole milloinkaan..jos sitä oottelet..

    • sillä siitä selviää

      Ei se armeija ole ollenkaan hullumpi paikka. Mietipä, jos haet nyt lykkäystä, niin sillä hetkellä, kun menet heinäkuussa, olisit jo lähdössä kotiin tammikuussa saapuessasi. On siellä muutkin jännitystä täynnä mutta sellainen vertaistuki auttaa. Reippaasti vain mukaan, kuudella kuukaudella pois ja sitten kohti elämää.

    • nyt...

      Mene nyt äläkä vikise...mitä nopeimmin käyty niin sitä parempi.

    • II/07

      Alussa on komppanian päällikön haastattelu, ni sanot et on rahahuolia tai jotain muusta vastaavaa. Pääset huomenna jo takas.

    • patrol

      Terve ja moro niille kaikille menijöille.
      Tämä kaveri sanoi ,ettei ole valmis vielä..
      moni vastaaja kun lyttää tämän heti pelkuriksi..
      haloo!!se on rehellinen itselle ja hakee TUKEA
      ja tietoa mahdolliselle päätökselle menemättä palvelukseen nyt tai myöhemmin.Jollekin se kun on
      vähän helpompaa ja toiselle vaikeampaa.
      Itse suoritin sen 8 kk pituisena.Ja palveluksen alku
      on yleensä se "hankalin"uudet jutut ,uudet puitteet..kaikkeen tottuu niin tähänkin..ihan varmasti!!!se lähtee rullaa sitten ihan itsestään.
      Ota tavoite..ny mä meen ja katon ekat 2-3 viikkoa.
      Oman palveluksen jälkeen (5v jälkeen)olen ollut yli 4 v
      työsuhteissa yk/nato operaatioissa..
      Tsemppiä kaikille sinne menijöille..kyllä se lähtee menee ,eukä se loppujen lopuksi ole mikään ihme juttu:::::::    

    • äiteen poikaa

      Eikö äiti oo kerennyt sua valmistelemaan miesten kouluun?

      Ei sodassakaan kyseltäisi, oletko valmis!

      • Werner_er

        Ei mitään "talvisotia" enää tule, ja JOS tälläinen erittäin valitettava ihme tapahtuisikin, niin ei sitä jalkaväellä käydä.


      • Civis pacem... jne.
        Werner_er kirjoitti:

        Ei mitään "talvisotia" enää tule, ja JOS tälläinen erittäin valitettava ihme tapahtuisikin, niin ei sitä jalkaväellä käydä.

        Ei tule vai? Miksi ei tulisi? Osaatko ennustaa mitä tulee seuraavan sadan vuoden kuluttua tapahtumaan? Et osaa, siis ei tiedetä vaikka sota syttyisi.
        Sota syttyy kun sota syttyy ja sitä ei aina ennalta osata arvata.

        Ja mikäs sen sodan käy jollei jalkaväki? Ei lentokoneilla voida miehittää maata. Pommittaa kyllä, mutta miehitykseen tarvitaan AINA ja KAIKKIALLA jalkaväkeä.
        Jos jalkaväkeä ei tarvittaisi, niin sitten sitä ei varmaan koulutettaisi muuallakaan...

        Vai onko täälläkin taas yksi joka luulee, että puolustusstrategia on kopioitu Tuntemattomasta sotilaasta, niin kuin joku asian jo ilmaisikin.
        Tai että sodat voitetaan nappeja painelemalla. Jos voitettaisiin, niin USA olisi varmaan voittanut Irakin sodan kirkkaasti, ilman että koko homma olisi mennyt ns. pommiin. Tsetseniakin olisi voitettu jo aikoja sitten...
        Mutta kun ei. Miksihän..?


      • siitä selvää
        Civis pacem... jne. kirjoitti:

        Ei tule vai? Miksi ei tulisi? Osaatko ennustaa mitä tulee seuraavan sadan vuoden kuluttua tapahtumaan? Et osaa, siis ei tiedetä vaikka sota syttyisi.
        Sota syttyy kun sota syttyy ja sitä ei aina ennalta osata arvata.

        Ja mikäs sen sodan käy jollei jalkaväki? Ei lentokoneilla voida miehittää maata. Pommittaa kyllä, mutta miehitykseen tarvitaan AINA ja KAIKKIALLA jalkaväkeä.
        Jos jalkaväkeä ei tarvittaisi, niin sitten sitä ei varmaan koulutettaisi muuallakaan...

        Vai onko täälläkin taas yksi joka luulee, että puolustusstrategia on kopioitu Tuntemattomasta sotilaasta, niin kuin joku asian jo ilmaisikin.
        Tai että sodat voitetaan nappeja painelemalla. Jos voitettaisiin, niin USA olisi varmaan voittanut Irakin sodan kirkkaasti, ilman että koko homma olisi mennyt ns. pommiin. Tsetseniakin olisi voitettu jo aikoja sitten...
        Mutta kun ei. Miksihän..?

        montako sotaa tai kapinaa on juuri nyt maailmassa menossa ja lopettakaa se paskan jauhaminen sankarit,sekä sivarit!

        Alle sata,vai yli sata on juri NYT maapallolla käynnissä.


    • Joskus varusmies

      Muistan hyvin oma varusmiesaikana ja varskinkin ajan ennen sitä. Minä vähän veikkaan, että harva on täysin valmis kun sinne täytyy lähteä. Mutta kyllä siihen meininkiin pääsee siellä sitten mukaan! Tsemppiä!

      • aloittaja

        vaan heräs liian myöhään huomaamaan tuon
        "valmiutensa puutteen", Jotenkin haiskahtaa
        vähän... Eipä silti, hyvän se on näistäkin
        asioista välillä keskustella.


    • vieläkin ketuttaa

      Kokeile vähän aikaa niin näet mitä se on. Alkuviikkoina keskeyttää moni muukin. Tosin se kyllä helpottaa sitten parin ekan kuukauden jälkeen. Ja paljon riippuu tupaporukasta, jos sattuu paskiaisia niin siitä tulee helvettiä.

    • ollut.....

      vuotena 1963-1964 (tai olisittepa olleet) silloin oli vielä vanhat sodanaikaiset ohjesäännöt voimassa. Ei ollut pakkasrajoja eikä vähimmäislepoaikoja, ei niitä ole tositilanteessakaan! Vihollinen ei sitä kunnioita jos on porukalla menossa lakisääteinen ruokatauko. Silloin keskeyttäjien prosentti oli alle puoli % ja mies teki velvollisuutensa eikä romahtanut heti henkisesti. Ei siellä auttanut itkeä äitiä tai muutakaan. En tarkoita sitä että sen ajan säännöt pitäisi panna taas voimaan mutta kyllä tämä nykymeininki on täysin perseestä lähtöisin. Joutaisi lopettaa koko puolustusvoimat koska ei tällaisella menolla ja mielialalla ja fyysisellä kunnolla pysty valtakuntaa puolustamaan vaikka hyökkääjä olisi vain pelastusarmeija! Hyökkääjä ei kysele että oletko valmis nyt vaiko vasta ensiviikolla, se tulee silloin kun se on päättänyt tulla. Todennäköisesti hyökkääjäkään ei ole siellä omasta tahdostaan vaan sekin on määrätty sinne lähtemään ja sivareita ne kohtelee lintsareina. Sinunkaltaisesi kuvittelevat, ja niinhän sinulle on kai opetettukin että oikeuksia on mutta ei velvollisuuksia, tai jos niitä on niistä pitää koettaa luikerrella pois vaikka itkemällä. Hyi häpeä mokomakin lapamato!

      • penaah

        Ennen vanhaa, vaikka esim. viitaten tuonne 60-luvulle, ihmiset tekivät vielä töitä fyysisesti ja asuttiin landella. Nykypäivänä työt tehdään koneilla tai muulla laiteilla ja sitten ei olla totuttu tohon metsässä oloon tai muuhun raskaaseen hommaan. Veikkaisin, että tällä on vaikutusta nykyajan armeijaan menevien käytökseen. Nykypäivän armeija tuntuu jotenkin aika väsykkä menolta, ettei se ole enää mikään MIESTENkoulu, vaan että siellä opittaisiin itsenäistymään. Muutenkin nykyarmeija tuntuu vaan lepokodilta, että sinne mennään tietokonetta räpläilemään ja pitsaa syömään. Mutta tämä on siis minun mielipiteenä vaan :D
        T: 2/07 9kk SPOL


      • --------

        Onks intissä muka nykyään joku pakkasraja? Ei kai?


    • asent....

      poju viäpälille ja sano että anna mie oon viellä kotona kun on niin ikävä olo ja jos jatko on samallaenen nii pyyvvä vapautus koko hommasta katos kun eihän se ou pakko jos siltä tuntuu.Viothan lisäksi pyytee että lakkauttaat koko armeijjan,minusta tuntuu että oot aika kova luontonen kaveri joka ei pienistä valita ja sure,oikkei isänmaallinen MIES!

      • jubbeliss

        senkun sanot että olet homo! ei ne sua sinne ota. vaikka ei tuo intti mielestäni paha paikka ole,lastentarha nykyään.


    • Nykyään voi joutua vaikka Aganistaniin tai minne tahansa kuolemaan,"maansa" puolesta.
      Tää Eu sotku johon mekin kuulutaan voi aiheuttaa
      että kohta sotapoika sotii jossain huitsin nevadassa
      ja kuolee sinne. Älkää hölmöt menkö armeijaan.
      Poliitikot on sotkeneet kaiken ja niihin ei voi luottaa. Niinpä voit joutua sotimaan EU:n puolesta.
      Vastustakaa tätä paskaa

      • sdfsd

        Eikai sitä tarvi sotaan mennä vaikka armeijan käykin.
        Itse olen AUKin käynyt, enkä usko että sotimaan alkaisin jos kova tilanne tulis.


      • käynyt käynyt

        Tyhymä jää pois,naisetkin käyvät,en voi sulle vittua suositella.


    • saa haettua kyllä

      Älä siitä huoli. Älä myöskään välitä näistä ''miehistä'' jotka nyt kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolella. Jos oikea sota tulisi, siinä tulis varmana äitiä ikävä heti! Hyi teitä ahdasmielisiä!

    • 285

      soita suoraan joukko osastoon mihin hait ne neuvoo miten edetään asiassa.

    • Timbe1

      Olisi kannattanu jo kutsuntojen aikaa ymmärtää mihin paskaan sitä on jalkaansa laittamassa. Itse en ymmärtänyt ja lusin siinä paskassa minimi määrän.
      Armeijaan ei vaan kannata mennä. Nykyään maailmassa toki on melkonen kasa ihmisiä jotka eivät edes tulitikkua syttymään saa, joten kyllä armeijassa hyötyä joillekkin lahopäille on, mutta aniharvoin. Jos vähänkin omaa omanajattelu kyvyn, jättää sinne menemättä, isänmaallisuutena tai jotain muuna yhtä tyhjänpäiväisellä perusteleminen on melkosen typerää, herätkää ja tajutkaa(ihan pieni aika pysähtymiseen ja miettimiseen riittänee)

    • oikein.

      No nythän sä toimit ihan oikein kun otit tälle palstalle yhteyttä. Muitat vaan sanoa armeija sedille että olit kyllä yhteydessä suomi24:jään niin kyllä ne ymmärtää. Tää oli oikee paikka ilmotella.

    • sotainvalidin tytär

      Niin ei kysytty silloin sota-aikaan olivatko ne nuoret pojat valmiita! Isänikin lyhyen koulutuksen jälkeen joutui rintamalle jatkosodassa. Se oli nuorukaisille kunnia-asia mennä isänmaata puolustamaan! Ja terveyshän siellä meni loppuelämän ajaksi. Isäni haavoittui kranaatinsirpaleista, niin että kätensä oli vajavainen koko loppuelämän. Toista se on nyt rauhan aikana. Suosittelen, että menet vaan kokeilemaan, voithan sitten lopettaa, jos pahalta tuntuu! Tsemppiä!!

      • hippiretku

        Itse pitäisi lähtä tässä parin tunnin päästä rovaniemeä kohti. Saa nähdä mitä mieltä körmyt ovat kun ilmoitankin että haluan vaihtaa sivariin. Kaiken lisäksi mulla on vielä tällanen olkapäille ulottuva letti niin voin erottua joukosta aikalailla :D Onko kellään tietoa pitääkö ne mua siellä huomiseen jos kerran haluan keskeyttää palveluksen ja hakea sivariin?


      • Apina

        No ne jätkät (myös sun isäs) teki niin kun ne mietti viisaimmaks, mutta nyt samassa tilanteessa ei varmaan toimittais samalla lailla :)

        Apina ainakin olis viivana poissa, jos sota syttys :)


      • sotainvalidin tytär
        Apina kirjoitti:

        No ne jätkät (myös sun isäs) teki niin kun ne mietti viisaimmaks, mutta nyt samassa tilanteessa ei varmaan toimittais samalla lailla :)

        Apina ainakin olis viivana poissa, jos sota syttys :)

        Eihän silloin annettu edes muita vaihtoehtoja niille nuorille miehille! Toki silloinkin varmaan oli joitain, joilla hermot petti yms. Ja jotkut lähtivät karkuunkin omin luvin, liittyivät "käpykaartiin". Rangaistuksetkin oli kovat silloin karkureille! Aikakausi on nyt toinen, sen ymmärrän, mutta siltikin olen sitä mieltä, että kannattaa kokeilla ainakin! Nämä miehet, isäni mukaan lukien tämän itsenäisen isänmaan meille hankki! Eikö siis Apinankin kannattaisi sitä puolustaa?


      • Apina
        sotainvalidin tytär kirjoitti:

        Eihän silloin annettu edes muita vaihtoehtoja niille nuorille miehille! Toki silloinkin varmaan oli joitain, joilla hermot petti yms. Ja jotkut lähtivät karkuunkin omin luvin, liittyivät "käpykaartiin". Rangaistuksetkin oli kovat silloin karkureille! Aikakausi on nyt toinen, sen ymmärrän, mutta siltikin olen sitä mieltä, että kannattaa kokeilla ainakin! Nämä miehet, isäni mukaan lukien tämän itsenäisen isänmaan meille hankki! Eikö siis Apinankin kannattaisi sitä puolustaa?

        No, Apina on sotilaspoliisi alikersantti, mutta silti sodan tullessa lähtee jo hyvissä ajoin :)

        Ja kyllä jokaisella on aina useita vaihtoehtoja, se on itsepetosta väittää muuta, mutta yksilöä eniten hyödyttäviä vaihtoehtoja on vain yksi ;)

        Tämä Apina ei poropakandasta hetkahda :) (Kuulostat tosi mukavalta, kaikkea hyvää sulle)


      • Tällast tänään
        Apina kirjoitti:

        No, Apina on sotilaspoliisi alikersantti, mutta silti sodan tullessa lähtee jo hyvissä ajoin :)

        Ja kyllä jokaisella on aina useita vaihtoehtoja, se on itsepetosta väittää muuta, mutta yksilöä eniten hyödyttäviä vaihtoehtoja on vain yksi ;)

        Tämä Apina ei poropakandasta hetkahda :) (Kuulostat tosi mukavalta, kaikkea hyvää sulle)

        Tulisitko sodan jälkeen takaisin Suomeen? Olisitko ylpeä itsestäsi? Ajatteletko aina vain itseäsi?


        Itsekkyys on planeetan syöpä. Niin pienessä kuin suuressakin mittakaavassa.


      • Apina
        Tällast tänään kirjoitti:

        Tulisitko sodan jälkeen takaisin Suomeen? Olisitko ylpeä itsestäsi? Ajatteletko aina vain itseäsi?


        Itsekkyys on planeetan syöpä. Niin pienessä kuin suuressakin mittakaavassa.

        Karkuun lähtisin ja takaisin ehkä tulisin.

        Syöpä, syöpä, mutta onko hyvän- vai pahan laatuinen ;)

        Itsekäs olen ja niin olet sinäkin, se se on vaan se ihmis luonne.

        Pusi, pusi :)


      • Albiino Vompatti
        sotainvalidin tytär kirjoitti:

        Eihän silloin annettu edes muita vaihtoehtoja niille nuorille miehille! Toki silloinkin varmaan oli joitain, joilla hermot petti yms. Ja jotkut lähtivät karkuunkin omin luvin, liittyivät "käpykaartiin". Rangaistuksetkin oli kovat silloin karkureille! Aikakausi on nyt toinen, sen ymmärrän, mutta siltikin olen sitä mieltä, että kannattaa kokeilla ainakin! Nämä miehet, isäni mukaan lukien tämän itsenäisen isänmaan meille hankki! Eikö siis Apinankin kannattaisi sitä puolustaa?

        Mietippä millainen suomi oli 40-luvulla ja millainen se on nyt?

        En paljoa näe puolustamisen arvoista nyky suomessa.


    • ..eihä sinne yleensä kukaa oo valmis, mutta taitaa jo olla myöhäistä ruveta lusmuilemaa. Valkotakkiset sedät voi vielä pelastaa. ;)

    • onnistuu

      Minusta sinun kannattaisi mennä paikalle, vaikka pitkä matka onkin. Sinä voit vielä saada lykkäystä. Kerrot eka päivän haastattelussa asiasta niin luultavasti saat tahtomasi lykkäyksen. Niin kävi minun alkamiserässä. Yksi henkilö tuli paikalla, kertoi että oli unohtanu hakea lykkäystä, joten pakkohan se paikalle tulla että ei tuu karkuri ja poliisit perään. Sano sit suoraan haastattelijalle, että tuli vaan lykkäystä hakemaan ja pääs pois. Ei tarttenu mitään hullunpapereita hakea tai kertoo mitään et käyttää huumeita. Aika reilua porukkaa siellä on, turha pelätä. Kerrot vaan rehellisesti ja suoraan ilman pelleilyä mikä mielessä. ..Toivottavasti asia selviää sulle. Tsemppia.

    • Persoonallisuushäiriö

      Mene hyvä mies kokeilemaan.Alussa se touhu tuntuu tosi vieraalta-ainakin minusta mutta kun pääset rytmiin ja tupakaverit tutuksi tulevat muutamassa päivässä se voi olla hyvinkin sinun "JUTTU"-ETTEI käy kuin minulla: Saavuin armeijaan sovittuna ajankohtana -muisti pois humalassa tosin...aamusta olin pikkusen niiku pallo hukassa...kului muutama viikko ..tupakaverit tuli tutuiksi ja ruvettiin käymään varusmies vapaalla..Sitten rupes "siviili-elämä" maistumaan mukavammalta-totta kai...ja menin lääkärin juttusille että masentaa jne...sain persoonallisuushäiriön paperit 3018x ja pääsin pois jo kuukauden jälkeen...tästä "intistä" on kulunut jo noin 15 vuotta ja vieläkin harmittelen miksi menin sinne lääkäriin ja hain ne paperit? ei minua oo koskaan haitannut työas.jne etten ole käynyt armeijaa..ITSEÄNI vain tympii tosi raskaasti.Eli käy-käykää kokeilee, äkkiä se aika menee..ja mortti ajan jälkeen "kuulemma" homma ei ku helpottuu...puolivuotta siellä nykyään tosiaan nastenkin seassa ei varmasti ole niitä pahimpia paikkoja maan päällä.TSEMPPIÄ!

      • hippiretku

        Ja oletteko tulleet ajatelleeksi kuinka epäreilua on se, kun päättäjät mokaavat ja riitelevät asioista, niin meidän sivullisten pitäisi ratkoa heidän ongelmansa ampulla toisia. Sehän on täysin järjetöntä! Jos joka ikinen ihminen tajuaisi ajatella tätäkin asiaa vähän pidemmällä kaavalla niin ei tarvisi miettiä että meneekö sivariin vai inttiin. Antaa päättäjien ratkoa omat ongelmansa! Meillä ei pitäisi olla minkäänlaista velvollisuutta sitä tehdä heidän puolestaan!

        "Me tarvitaan ruokaa, ei aseita!"


      • Res. Alik.

        Pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun. Kaikkiahan se inttiin meno vähän pelottaa ja jännittää, ja se kuuluu asiaan. Tässä kohtaa kyllä kirjoittaja on jo hieman myöhässä lykkäyksen kanssa. Mutta tässä kohtaa tärkeintä on ilmaantua kyseiseen paikkaan oikeaan aikaan, niin kyllä se siitä lähtee etenemään. Ja mahdollisimman pian ilmaiset halukkuudestasi lykkäykseen esimiehellesi, mutta suosittelisin myös hieman haistelemaan sitä intin ilmapiiriä, että onko se 6kk täysin mahdotonta suorittaa.

        Ja älä mistään huutelijoista ja morkkaajista välitä! Me ihmiset olemme kuitenkin erilaisia ja meistä on moneen junaan. Mä toivotan sulle kovasti tsemppiä! :)


    • -75 mutta en ole meteliä

      siitä pitänyt niin kuin monet täällä tuntuu pitävän (vrt. noita mielipiteitä; s..tanan lusmu, et ole mies etkä mikään, helv...sivari, äidin poika..jne)
      Juoksentelin mettässä jääkärinä mutta ei se minusta tehnyt sen kummempaa MIESTÄ kun olin jo aiemmin.
      Kun lukee jotain mielipiteitä niin tuntuu että jotkut on tullet intissä vielä hullummaksi kun olivat sinne mennessä.

    • Astuitko palvelukseen

      Kerrohan meillekin saitko lykkäystä vai mitä tapahtui?

      Armeija on aika erilainen paikka, ja olen huomannut että se pelottaa kaikkia. Itse ainakin olin ihan pas*a jäykkänä. Muista kuitenkin, että alussa on tarkoituskin olla "hankalempaa". P-kausi on kausista vaikein, sitten koulutus muuttuu ja kilpailukin vähenee kun AUKKIIN/RUKKIIN lähtijät on valittu.
      Loppuaikana homma jo nauratti ja sai hyviä kavereita.

      Mitä nuorempana sen käy, sitä nopeammin se on ohitse.

      Ja MUISTA: Kaikki muutkin siellä ovat samassa veneessä!

      • hippiretku

        Sivari on sankari ja totaali on tosimies! eikö se näin mene, vai mitä hä?


      • Astuitko palvelukseen
        hippiretku kirjoitti:

        Sivari on sankari ja totaali on tosimies! eikö se näin mene, vai mitä hä?

        Se minua aina jaksaa ihmetyttää, että mitä SIVARIT tekee armeijafoorumeilla? Mitä se teitä liikuttaa, olette olleet ihan eri hommissa.

        Vai onko jäänyt jotain hampaankoloon? =D


    • nainen...

      Ennen aikaan ei ajateltu edes lykkäystä tai että armeija jäisi suorittamatta! Oli joka miehen velvollisuus käydä armeija. Mutta nykyisin ns."miehet" jotka eivät käy armeijaa. Ovat sääliitäviä. Totta kai on ihan oikeitakin syitä..päässä vikaa,ettei uskalla aseita antaa,mielenterveys ongelmia. Minä olen sitä mieltä miehet jotka ilman mitään pätevää syytä...."kun vaan nyt ei satu huvittaa armeija" eivät sitä käy EIVÄT OLE MIEHIÄ! jos ei pää armeijaa kestä,miten se kestää elämässä yleensä?! ja olen nainen kun tätä kirjoitan en ole käynyt armeijaa,pari nais ystävääni on. ja nostan hattua heille. Ja ollan nais porukassa puhuttu tästä muutaman kerran. Ja nostan hattua miehille jotka nyky päivänä käyvät armeijan kunnialla loppuun. ;) mun mieli pide.

      • hippiretku

        mun MIELI PIDE on se, että sun päässä on vikaa jos noin ahdasmielisesti ajattelet. Mikä sun mielestä määrittää miehen? se että meet puoleksi vuodeksi kuuntelemaan käskyjä siitä miten sun pitää viikata vaattees ja mennä nukkumaan heidän päätösvallan mukaan?


      • Astuitko palvelukseen
        hippiretku kirjoitti:

        mun MIELI PIDE on se, että sun päässä on vikaa jos noin ahdasmielisesti ajattelet. Mikä sun mielestä määrittää miehen? se että meet puoleksi vuodeksi kuuntelemaan käskyjä siitä miten sun pitää viikata vaattees ja mennä nukkumaan heidän päätösvallan mukaan?

        Saatko valtion tukia? Haetko niitä? Maksatko laskusi? Noudatatko lakia? Maksatko veroja? Kuulutko kirkkoon?

        Jos näin on, on aivan turha tulla tänne uikuttamaan. Yhtälailla marssit yhteiskunnan koneiston tahtiin kuten muutkin ja tuet instituutioita.

        Se ettet mennyt armeijaan ei kerro susta yhtään mitään tai tee sinusta älykkäämpää oman tien kulkijaa. Se ei myöskään tee asiantuntijaa sinusta sen suhteen, millaiset ihmiset menee armeijaan. Ainoastaan sen että sulle taitaa tuet ja muut valtion etuudet ja oikeudet kelvata, mutta kun pitäisi jotain sen eteen tehdä niin johan tyssäs.


      • hippiretku
        Astuitko palvelukseen kirjoitti:

        Saatko valtion tukia? Haetko niitä? Maksatko laskusi? Noudatatko lakia? Maksatko veroja? Kuulutko kirkkoon?

        Jos näin on, on aivan turha tulla tänne uikuttamaan. Yhtälailla marssit yhteiskunnan koneiston tahtiin kuten muutkin ja tuet instituutioita.

        Se ettet mennyt armeijaan ei kerro susta yhtään mitään tai tee sinusta älykkäämpää oman tien kulkijaa. Se ei myöskään tee asiantuntijaa sinusta sen suhteen, millaiset ihmiset menee armeijaan. Ainoastaan sen että sulle taitaa tuet ja muut valtion etuudet ja oikeudet kelvata, mutta kun pitäisi jotain sen eteen tehdä niin johan tyssäs.

        Tuen instituutiota siten miten tunnen siitä olevan sille hyötyä. eikä meikällä oo tarkotus olla mikään oman tien kulkija enkä pidä itseäni mitenkään älykkäämpänä. Ehkä ilmaisin asiani turhan jyrkästi mutta en näe asepalvelukseen astumisesta olevan hyötyä minulle tai kenellekään muullekkaan.


      • persoo.....

        Mut mulla on munat -eli olen mies vaikka en ole käynyt armeijaa...komeaksikin kehuttu ja nyttemmin varattu.Valihetko miehen hänen "sotilasuransa" perusteella???...ne on kuule muut asiat mitkä pitäs ratkaista...tärkeintä on RAKKAUS!


      • samaa
        hippiretku kirjoitti:

        mun MIELI PIDE on se, että sun päässä on vikaa jos noin ahdasmielisesti ajattelet. Mikä sun mielestä määrittää miehen? se että meet puoleksi vuodeksi kuuntelemaan käskyjä siitä miten sun pitää viikata vaattees ja mennä nukkumaan heidän päätösvallan mukaan?

        tarinaa kuulee kotona. Klo 21 kotiin, siivoot huoneesi, viet likaiset vaatteet pesuun. Aamulla huudetaan aamupalalle ja käsketään lähtemään kouluun. Koulussa käsketään tekemään tiettyjä tehtävi, käsketään tekemään sitä ja tätä. Töissä joutuu tekemään sitä mitä käsketään. Vaimo käskee pesemmään auton, ajamaan nurmikon, lämmittämään saunan. Lapset käskee viemään harjoituksiin, hakemaan sieltä, antamaan rahaa ja maksamaan kännykkälaskut. Kaverit käskee lähtee ryyppäämään. Se yksi 6kk on lepoa siihen mitä tulevaisuus tuo. Elämä on yhtä käskemistä. Nykyajan armeija on lepokoti. Se ei ole niin rankka paikka kuin luullaa. Työssäkin on rankempaa.


      • niitä sotia tule niin.
        hippiretku kirjoitti:

        mun MIELI PIDE on se, että sun päässä on vikaa jos noin ahdasmielisesti ajattelet. Mikä sun mielestä määrittää miehen? se että meet puoleksi vuodeksi kuuntelemaan käskyjä siitä miten sun pitää viikata vaattees ja mennä nukkumaan heidän päätösvallan mukaan?

        turhaan sinne paskaan mennä rypemään 9 kuukaudeksi.


      • Pioneeri 1/99

        ennen oli ennen, nyt on nyt. Toisekseen, muijat voi pitää sen turpansa kiinni, kun ei itse ole pakko osallistua. Se on hyvä aina sanoa, että eihän minun tarttekaan kun olen nainen. Se on vähän sama, kuin miehet sanoisivat, että se ei ole nainen eikä mikään joka pelkää synnytyskipuja, ja ennen vanhaankin naiset menivät suurinpiirtein peltotöistä vääntämään pennun maailmaan ja palasivat saman tien töihin. Nykyäänhän ämmän ei tarvi muuta kuin vähän ponnistaa ja saa vielä lomatkin päälle. Paitsi että synnytyskään ei ole mikään pakko.

        Suomen armeija on paikka, jossa lähestulkoon keskenkasvuiset alikessut leikkivät Full Metal Jacketia ja muita katsomiaan jenkkifilmejä. Itse voisin nostaa hattua, jos joku on suosiolla suorittanut viiden vuoden pestin ranskan muukalaislegioonassa, tai jossain muussa vastaavassa KOVASSA koulussa. Se on jo suoritus sinänsä.


      • Hyötysuhde
        hippiretku kirjoitti:

        Tuen instituutiota siten miten tunnen siitä olevan sille hyötyä. eikä meikällä oo tarkotus olla mikään oman tien kulkija enkä pidä itseäni mitenkään älykkäämpänä. Ehkä ilmaisin asiani turhan jyrkästi mutta en näe asepalvelukseen astumisesta olevan hyötyä minulle tai kenellekään muullekkaan.

        Siis valtion kansalaisten puolustaminen ei ole hyödyllistä?


      • Niinpä.

        Onneksi on naisia paikkaamaan noiden muiden "miehien" aiheuttamaa vajausta.

        Toisaalta taas sivarit, jne. voisivat toimia lottien sijaisena.


      • Sivarimajuri
        Hyötysuhde kirjoitti:

        Siis valtion kansalaisten puolustaminen ei ole hyödyllistä?

        Valtion kansalaisten puolustaminen on hyödyllistä, mutta inttiin meneminen ei.


      • Sivarimajuri
        samaa kirjoitti:

        tarinaa kuulee kotona. Klo 21 kotiin, siivoot huoneesi, viet likaiset vaatteet pesuun. Aamulla huudetaan aamupalalle ja käsketään lähtemään kouluun. Koulussa käsketään tekemään tiettyjä tehtävi, käsketään tekemään sitä ja tätä. Töissä joutuu tekemään sitä mitä käsketään. Vaimo käskee pesemmään auton, ajamaan nurmikon, lämmittämään saunan. Lapset käskee viemään harjoituksiin, hakemaan sieltä, antamaan rahaa ja maksamaan kännykkälaskut. Kaverit käskee lähtee ryyppäämään. Se yksi 6kk on lepoa siihen mitä tulevaisuus tuo. Elämä on yhtä käskemistä. Nykyajan armeija on lepokoti. Se ei ole niin rankka paikka kuin luullaa. Työssäkin on rankempaa.

        Olet malliesimerkki siitä millaisia ihmisiä armeija synnyttää. Käsketään ja tottelet. Kyseenalaistamatta.


      • jee jee jorma
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Valtion kansalaisten puolustaminen on hyödyllistä, mutta inttiin meneminen ei.

        No kukas kansaa puolustaa jollei kansa itse? Joku Amerikka vai?! En menis setä Samulin varaan laskemaan tätä hommaa.

        Itse on puolustus hoidettava ja siihenhän on paras metodi SA-INT.


      • Siis joistain
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Olet malliesimerkki siitä millaisia ihmisiä armeija synnyttää. Käsketään ja tottelet. Kyseenalaistamatta.

        Itse olin kyllä samanlainen mennessä ja tullessa :) Tuo ihmeen aivopesujuttu lieneen joku salaliittoteoria.

        Yleensähän ihmiset tekevät työtä saadakseen rahaa, eikä niinkään sen takia että joskus armeijassa kävivät.


      • Sivarimajuri
        jee jee jorma kirjoitti:

        No kukas kansaa puolustaa jollei kansa itse? Joku Amerikka vai?! En menis setä Samulin varaan laskemaan tätä hommaa.

        Itse on puolustus hoidettava ja siihenhän on paras metodi SA-INT.

        Olisi todella huvittavaa nähdä tämä vanhanaikainen luuserijoukko todellakin sodassa. Eihän siitä mitään tulisi. Pitäisi yrittää nykyaikaistua, ei jämähtää vanhaan. Nykyisellään hinta/laatu -suhde on ala-arvoista luokkaa. Itse en ainakaan maksa paljoa romusta.


      • Sivarimajuri
        Siis joistain kirjoitti:

        Itse olin kyllä samanlainen mennessä ja tullessa :) Tuo ihmeen aivopesujuttu lieneen joku salaliittoteoria.

        Yleensähän ihmiset tekevät työtä saadakseen rahaa, eikä niinkään sen takia että joskus armeijassa kävivät.

        Kyllä kyse on lähinnä "aivopesusta" eli todellisuudessa siitä, että nämä ajatukset ovat jo syöpyneet kulttuuriin eikä niitä sen takia kyseenalaisteta. Ei se kuitenkaan tee intin (ilman halua) käyvää ihmistä yhtään vähempää lampaaksi.


      • jee jee jorma
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Olisi todella huvittavaa nähdä tämä vanhanaikainen luuserijoukko todellakin sodassa. Eihän siitä mitään tulisi. Pitäisi yrittää nykyaikaistua, ei jämähtää vanhaan. Nykyisellään hinta/laatu -suhde on ala-arvoista luokkaa. Itse en ainakaan maksa paljoa romusta.

        Huvittavaa on kylläkin se, että joku siviili luulee tietävänsä Suomen puolustustrategioista yhtään mitään.

        Jos ei ymmärrä mistä puhutaan, niin pitäisi ymmärtää olla edes hiljaa.


        PS. Mannertenväliset ohjukset, jne. suurvalta-arsenaali vaatii suurvallan budjetin. Muutenkin ne on lähinnä hyökkäyssodan kalustoa.
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.


      • Jos ahistaa
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Kyllä kyse on lähinnä "aivopesusta" eli todellisuudessa siitä, että nämä ajatukset ovat jo syöpyneet kulttuuriin eikä niitä sen takia kyseenalaisteta. Ei se kuitenkaan tee intin (ilman halua) käyvää ihmistä yhtään vähempää lampaaksi.

        Voisikohan Hallituksen mielenhallinta säteiltä suojautua foliohatulla?


      • taivas ja maa

        EU:n alueella vähemmistö miehistä menee armeijaan, suurin osa menee joko siviilipalvelukseen tai maassa ei ole asevelvollisuutta. Ihan vain fakta joka on hyvä pitää mielessä.


      • Fordsonmajuri
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Olet malliesimerkki siitä millaisia ihmisiä armeija synnyttää. Käsketään ja tottelet. Kyseenalaistamatta.

        Kyllä näkee,ettei sivarimajuri ( ! ) ole ollut päivääkään töissä. Saat tehdä mitä itse haluat. Et varmaan viitsi käydä kuittaamassa peruspäivärahaakaan, kyllähän äiti elättää.


      • Sivarimajuri
        jee jee jorma kirjoitti:

        Huvittavaa on kylläkin se, että joku siviili luulee tietävänsä Suomen puolustustrategioista yhtään mitään.

        Jos ei ymmärrä mistä puhutaan, niin pitäisi ymmärtää olla edes hiljaa.


        PS. Mannertenväliset ohjukset, jne. suurvalta-arsenaali vaatii suurvallan budjetin. Muutenkin ne on lähinnä hyökkäyssodan kalustoa.
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

        Nykyisellään suomen puolustus perustuu siihen, että hyökkääjällä kestää kauemmin kun on paljon ihmisiä joita pitää tappaa. Ei niinkään mihinkää oikeaan puolustukseen.

        "Jos ei ymmärrä mistä puhutaan, niin pitäisi ymmärtää olla edes hiljaa."

        Todellakin.


      • Sivarimajuri
        Fordsonmajuri kirjoitti:

        Kyllä näkee,ettei sivarimajuri ( ! ) ole ollut päivääkään töissä. Saat tehdä mitä itse haluat. Et varmaan viitsi käydä kuittaamassa peruspäivärahaakaan, kyllähän äiti elättää.

        Hieno argumentti. Rakastan näitä kun yritetään epätoivosesti arvailla millainen toinen kirjoittaja on kun ei ole mitään muuta sanottavaa.


      • Trolli mikä trolli
        Fordsonmajuri kirjoitti:

        Kyllä näkee,ettei sivarimajuri ( ! ) ole ollut päivääkään töissä. Saat tehdä mitä itse haluat. Et varmaan viitsi käydä kuittaamassa peruspäivärahaakaan, kyllähän äiti elättää.

        Lopettakaa sen trollin (sivarimajuri) ruokkiminen.


      • kehekeksgk
        niitä sotia tule niin. kirjoitti:

        turhaan sinne paskaan mennä rypemään 9 kuukaudeksi.

        Onhan se kiva olla intissä puoli vuotta puskassa punkit perseessä jalat iha ruvella mennä ja mönkiä jossain paskassa mikä ei hyödytä yhtään mitään. Kunto siinä nousee ainakin. Töitä ihmisten pitää tehdä eikä ramboilla metsässä aseen kanssa. Ja eikä se että on intissä tee ihmisestä arvokkaampaa kuin mitä sivari on.

        En meinaa että inttiin ei kannata mennä mut sehän on jokaisen oma päätös.


      • Nykyajan ihme

        pidä sinä turpas siellä kuule kiinni


      • Se on nyt sitä
        Nykyajan ihme kirjoitti:

        pidä sinä turpas siellä kuule kiinni

        Alkoiko hajottaa kun armeijan käynyt mies saikin rispektit, eikä se "omilla aivoilla ajatteleva" "intellektuelli"?


      • kieroilija
        Hyötysuhde kirjoitti:

        Siis valtion kansalaisten puolustaminen ei ole hyödyllistä?

        "Siis valtion kansalaisten puolustaminen ei ole hyödyllistä?"

        Kuvitteletko, että armeija on kansalaisten puolustamista varten?

        Ei ole vaan rikkaiden omaisuuden puolustamista, sekä eliitin etujen puolustamista!

        Jos ja kun päättäjät toimillaan aiheuttaa sodan, niin minä nostan kytkintä. siinähän leikitte sitten sankaria, kun minä palmun alla juon venäläistä laatu vodkaa. Hehehehee!


      • ihmettelijä nro 5473

        Hassua kun armeijaa käymätön nainen kirjoittaa noin. Menehän itse armeijaan ennen kuin kirjoitat mitään. Voisit myös kertoa mikä mielestäsi on pätevä syy, ettei mies voi mennä armeijaan.


    • Mitä mieltä

      sotilas on asiasta? Mielenkiinnolla odotan kommenttiasi.

      • notta asevalvollisuuden aika on ohi. Se niin lääst siison. Ensinnäkin se on puhtaasti nuorten miesten vapauden riistoa, ja toisekseen se on tasa-arvolain vastaista, koska vain nuoret pojat määrätään palvelukseen (vankeuden uhalla!). Eli täysin kriminaali toimi valtion taholta. Ja edelleen, palvelukseen hakeutukoon vapaaehtoisesti ne jotka tuntevat tarvetta itsensä ja toisten fyysiseen ja henkiseen kidutukseen. Ammattiarmeija on hyvä vaihtoehto. Ainut.


      • nyt aina ja
        J-P.Sartre kirjoitti:

        notta asevalvollisuuden aika on ohi. Se niin lääst siison. Ensinnäkin se on puhtaasti nuorten miesten vapauden riistoa, ja toisekseen se on tasa-arvolain vastaista, koska vain nuoret pojat määrätään palvelukseen (vankeuden uhalla!). Eli täysin kriminaali toimi valtion taholta. Ja edelleen, palvelukseen hakeutukoon vapaaehtoisesti ne jotka tuntevat tarvetta itsensä ja toisten fyysiseen ja henkiseen kidutukseen. Ammattiarmeija on hyvä vaihtoehto. Ainut.

        iankaikkisesti itselleni,joka asiassa beserwiesserinä,niin olen aina oikeassa,sanoo J P.Satre!
        J-P.Satrella ei ole mitään asiatietoa,mistä hän kirjoittaa,muuta kuin MUTU-tietoa.
        "uskokaa" siis häntä !!

        EVP !


      • nyt aina ja kirjoitti:

        iankaikkisesti itselleni,joka asiassa beserwiesserinä,niin olen aina oikeassa,sanoo J P.Satre!
        J-P.Satrella ei ole mitään asiatietoa,mistä hän kirjoittaa,muuta kuin MUTU-tietoa.
        "uskokaa" siis häntä !!

        EVP !

        Eläkkeellä Vapautettuna Palveluksesta mielenterveyden ongelmien takia nuorena henkilönä (alle 65-v.)..!?! Mutta miten se on mahdollista, kun suomen puolustusvoimissa (armeijassa) on aina arvostettu päästään vialla olevia sadisteja..?!? Yksikään tervejärkinen ei työskentele armeijan palveluksessa. Vapaaehtoisesti.

        Mutta. Nyt kun olet EVP, hakeudu ihmeessä vaikka työväenopistoon opiskelemaan oikeinkirjoitusta. Armeijassahan sille ei ollut mitään käyttöä.


      • J P.Sartre !!
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Eläkkeellä Vapautettuna Palveluksesta mielenterveyden ongelmien takia nuorena henkilönä (alle 65-v.)..!?! Mutta miten se on mahdollista, kun suomen puolustusvoimissa (armeijassa) on aina arvostettu päästään vialla olevia sadisteja..?!? Yksikään tervejärkinen ei työskentele armeijan palveluksessa. Vapaaehtoisesti.

        Mutta. Nyt kun olet EVP, hakeudu ihmeessä vaikka työväenopistoon opiskelemaan oikeinkirjoitusta. Armeijassahan sille ei ollut mitään käyttöä.

        Onnistuin,joka tarkoittaa täyttä osumaa sinun oman arvokkuutesi keskukseen.
        Olet selvästi katkeroitunut siitä,että et ole läpäissyt sisäänpääsykokeita puolustusvoimien sotakouluihin,muuten et tuollaisia päästäsi suustasi tänne.
        Otan osaa ja pahoittelen puolestasi,koska olet hyvin katkeroitunut puolustuvoimille.

        Hanki ensin iltakoulussa valkolakki päähäsi ja yritä sitten uudestaan päästä
        sisäänpääsykokeisiin.

        -Loppu-


      • J P.Sartre !! kirjoitti:

        Onnistuin,joka tarkoittaa täyttä osumaa sinun oman arvokkuutesi keskukseen.
        Olet selvästi katkeroitunut siitä,että et ole läpäissyt sisäänpääsykokeita puolustusvoimien sotakouluihin,muuten et tuollaisia päästäsi suustasi tänne.
        Otan osaa ja pahoittelen puolestasi,koska olet hyvin katkeroitunut puolustuvoimille.

        Hanki ensin iltakoulussa valkolakki päähäsi ja yritä sitten uudestaan päästä
        sisäänpääsykokeisiin.

        -Loppu-

        This is the End, beautiful friend, the End! (Jim Morrison).

        Kuulostat aivan yli-luutnantti (!) Salotuomelta, jota muut mulkut kutsuivat tuttavallisesti Idi Aminiksi. Komppanian päällikkö. Joutui ylenemiskieltoon ja lopulta siviiliin (hoitoon). Oletko se sinä?


      • tänne on
        J-P.Sartre kirjoitti:

        notta asevalvollisuuden aika on ohi. Se niin lääst siison. Ensinnäkin se on puhtaasti nuorten miesten vapauden riistoa, ja toisekseen se on tasa-arvolain vastaista, koska vain nuoret pojat määrätään palvelukseen (vankeuden uhalla!). Eli täysin kriminaali toimi valtion taholta. Ja edelleen, palvelukseen hakeutukoon vapaaehtoisesti ne jotka tuntevat tarvetta itsensä ja toisten fyysiseen ja henkiseen kidutukseen. Ammattiarmeija on hyvä vaihtoehto. Ainut.

        väsännyt?
        notta ?
        Se niin lääst siison ?

        Ei kahta merkkiä peräkkäin suomessa. ! )
        Lauseet vaativat verbin jokaiseen lauseeseen.

        Mikä on kirjoittajan koulutus,joka näin väärin kirjoittaa?
        Notta viittaa pojanmaalle,mutta siellä ihmiset ovat isänmaallisia.
        Herää kysymys,mistä on kysymys.


      • tänne on kirjoitti:

        väsännyt?
        notta ?
        Se niin lääst siison ?

        Ei kahta merkkiä peräkkäin suomessa. ! )
        Lauseet vaativat verbin jokaiseen lauseeseen.

        Mikä on kirjoittajan koulutus,joka näin väärin kirjoittaa?
        Notta viittaa pojanmaalle,mutta siellä ihmiset ovat isänmaallisia.
        Herää kysymys,mistä on kysymys.

        ei syntyysi väärinkäsityksiä, niin torettakoon, notta etelä-pohojalaanen minoon syntyjäni. Enkä takaasi mee. Meilläpäin teikälääset vietihin saunan taa. Siel oli tilaa... Ja jos markki täytty, rakennettihin uus sauna.


    • raakasti

      myöhässä. lykkäystä haetaan ns syynitilaisuudessa, ja samassa tilaisuudessa myös haetaan sivariksi, toki myös palvelukseen astumisen jälkeen voi mennä esim komppanian "äitille" puhumaan asiasta. mutta ehkäpä sinun tapauksessa parasta olisi sanoa saapumis lääkärintarkastuksessa puhua asiasta lääkärille, niin voiai tapahtua kaikkein nopeimmin asiat.


      jk/karpr res kers/90

    • kokemusta..

      Ei ne sua väkisin vie minnekään jos eivät löydä. Pakkohan se on toki köydä joskus jos ei saa vapautusta. Yks kolmekymmpinen risuparta tuotiin kerran ruotsin laivalta suoraan inttiin poliisisaattueessa. Oli asunut ruotsissa jo vuosia ja perustanut perheenkin sinne. Oli vaan "unohtanut" jo koko armeijan ja suomessa piipahtaessa jouluna oli sitten vartio vastassa satamassa. Itse myöhästyin hyvästä syystä noin viikon verran inttiin astumisesta, eikä tarvinnut tehdä ylimääräistä. Eihän se mitään järkevää touhua ole, mutta en sivariinkaan olisi lähtenyt.

    • jos tuntuu

      ettet tohon ikään ole valmis inttiin, niin ei sinusta ikinä siihen valmista tulekaan.

    • <kaisu>

      Miten teidät on kasvatettu jos pää ei kestä armeijassa käskytystä!? Eihän siellä nykyisin saa ades huutaa! Mä olen ylpeä kun mies kävi armeijan silloin nuorempana. Ja olisi minua hävettänyt jos se olisi lopettunut kesken tai mennyt menemättä ilman mitään hyvä syytä!

      • ana vaan

        Pakko - jonkinasteinen...nykyään on isompiakin asioita kun joku hikinen armeija, naisetkin vaippapöksyineen mättähältä mättähälle käy-jos haluavat-itse en vain ymmärrä näitä"näyttämishalu"tyttöjä...eli asian ydin on: kuka vaan voi käydä tai olla käymättä armeijaa, kiertotiet on..mutta kannattaa käydä etes kahtoo ja tulla vaikka parin päivän päästä kotio-kukaan ei ole ketään tuomihtemaan.-RAKASTAKAA TOISIANNE


      • man 78

        ei ole mies eikä mikään jos ei sitä käy.nykynuoriso menee heti hakemaan vemppaa ku ei nappaa...olin itse viikon leireillä -30 asteen pakkasessa kahen tunnin yö unilla...nyky nuoret ei edes pääse enää kokemaan sitä.


      • Alik Hyvönen

        "Miten teidät on kasvatettu jos pää ei kestä armeijassa käskytystä!? Eihän siellä nykyisin saa ades huutaa!"

        Sinussa olisi selvästi upseeriainesta! Eikun heti ilmoittautumaan! Naisia otetaan nykyään armeijaan.

        Tykätäänkö teidän perheessä useinkin huutaa?


        "Mä olen ylpeä kun mies kävi armeijan silloin nuorempana. "

        Kävin minäkin, mutta ei täysipäinen sillä ylpeile.


        "Ja olisi minua hävettänyt jos se olisi lopettunut kesken tai mennyt menemättä ilman mitään hyvä syytä! "

        On sinulla aiheet häpeälle...

        Ehkä miehesi häpeää sinua ja jatkuvaa huutamistasi julkisilla paikoilla?


      • Armeijankäynyt

        Mitäpä helvettiä te naiset muka intistä tiedätte? Ei saa huutaa.... Hah, heitetään nämä paskapuheet ja spekuloinnit kuuseen, kyllä siellä intissä kuule edelleen huudetaan, juoksutetaan, simputetaan ja vittuillaan päin naamaa joukon edessä. Ja näin pitääkin olla, ollaanhan sentään armeijassa. On erittäin huvittavaa vain lukea ja kuunnella näitä "asiantuntevia" kommentteja ihmisiltä, joilla ei ole minkäänlaisia omakohtaisia kokemuksia asiaan. Haluasimpa nähdä sinutkin esim. vuorokauden yhtämittaisella hiihtomarssilla erittäin huonojen yöunien ja viikon energiavajauksen jälkeen.. saattaisi tädillä olla hieman eri ääni kellossa.

        Mielestäni olisi parempi, että te NAISET pitäisitte suutanne vähän pienempällä näissä inttikeskusteluissa, koska ette tiedä asiasta hölkäsen pöläystä.

        Toiseksi, intissä on paljon muita paineita kuin käskyttäminen. En ole kuullut koskaan, että joku olisi käskyttämisen takia intin jättänyt kesken. Kyllä ne syyt löytyvät fyysisistä ja henkisistä ongelmista, joista jälkimmäiset useimmin liittyvä asianomaisen suhtautumiseen sotimiseen ja väkivaltaan.

        Terveisin,
        "vielä kuukausi sitten Lapissa sotaa leikkinyt ja armeijan kunnialla loppuun suorittanut"


      • 2.1.09 kotiutunut
        man 78 kirjoitti:

        ei ole mies eikä mikään jos ei sitä käy.nykynuoriso menee heti hakemaan vemppaa ku ei nappaa...olin itse viikon leireillä -30 asteen pakkasessa kahen tunnin yö unilla...nyky nuoret ei edes pääse enää kokemaan sitä.

        Kyllä vain, lukuunottamatta tuota 30-asteen pakkasta (valitettavasti sääoloille ei kukaan voi mitään), tuollaisia viikkoja tuli intin aikana koettua useampi. En tiedä mihin sinäkin sen perustat, ettei nykyään olla viikkoa taisteluleireillä. Itse ainakin olin sissikoulutuksessa ja toimintaa harjoiteltiin useampikin viikko muutaman tunnin yöunilla ja loppuun marsittiin vielä vuorokausi putkeen.


      • Joku ihan muu
        Alik Hyvönen kirjoitti:

        "Miten teidät on kasvatettu jos pää ei kestä armeijassa käskytystä!? Eihän siellä nykyisin saa ades huutaa!"

        Sinussa olisi selvästi upseeriainesta! Eikun heti ilmoittautumaan! Naisia otetaan nykyään armeijaan.

        Tykätäänkö teidän perheessä useinkin huutaa?


        "Mä olen ylpeä kun mies kävi armeijan silloin nuorempana. "

        Kävin minäkin, mutta ei täysipäinen sillä ylpeile.


        "Ja olisi minua hävettänyt jos se olisi lopettunut kesken tai mennyt menemättä ilman mitään hyvä syytä! "

        On sinulla aiheet häpeälle...

        Ehkä miehesi häpeää sinua ja jatkuvaa huutamistasi julkisilla paikoilla?

        Vastataan nyt trolliin, koska on (valitettavasti) olemassa ihmisiä jotka oikeasti ajattelevat niin.

        "Tykätäänkö teidän perheessä useinkin huutaa?"

        Osaatko itse erottaa armeijaa ja perhe-elämää? Niillä nimittäin on ero, niin kuin työelämällä ja yöelämälläkin.


        "Kävin minäkin, mutta ei täysipäinen sillä ylpeile."

        Eihän sillä tarvi ylpeillä. Käymättömyyttä tosin saa hävetä.


        "On sinulla aiheet häpeälle..."

        No onhan se noloa jos mies on löysä paska.


      • Puuttuva linkki
        Armeijankäynyt kirjoitti:

        Mitäpä helvettiä te naiset muka intistä tiedätte? Ei saa huutaa.... Hah, heitetään nämä paskapuheet ja spekuloinnit kuuseen, kyllä siellä intissä kuule edelleen huudetaan, juoksutetaan, simputetaan ja vittuillaan päin naamaa joukon edessä. Ja näin pitääkin olla, ollaanhan sentään armeijassa. On erittäin huvittavaa vain lukea ja kuunnella näitä "asiantuntevia" kommentteja ihmisiltä, joilla ei ole minkäänlaisia omakohtaisia kokemuksia asiaan. Haluasimpa nähdä sinutkin esim. vuorokauden yhtämittaisella hiihtomarssilla erittäin huonojen yöunien ja viikon energiavajauksen jälkeen.. saattaisi tädillä olla hieman eri ääni kellossa.

        Mielestäni olisi parempi, että te NAISET pitäisitte suutanne vähän pienempällä näissä inttikeskusteluissa, koska ette tiedä asiasta hölkäsen pöläystä.

        Toiseksi, intissä on paljon muita paineita kuin käskyttäminen. En ole kuullut koskaan, että joku olisi käskyttämisen takia intin jättänyt kesken. Kyllä ne syyt löytyvät fyysisistä ja henkisistä ongelmista, joista jälkimmäiset useimmin liittyvä asianomaisen suhtautumiseen sotimiseen ja väkivaltaan.

        Terveisin,
        "vielä kuukausi sitten Lapissa sotaa leikkinyt ja armeijan kunnialla loppuun suorittanut"

        No totta kai naiset kunnioittaa enempi miestä joka kestää edellä mainitsemasi koettelemukset.


      • Sivarimajuri
        Joku ihan muu kirjoitti:

        Vastataan nyt trolliin, koska on (valitettavasti) olemassa ihmisiä jotka oikeasti ajattelevat niin.

        "Tykätäänkö teidän perheessä useinkin huutaa?"

        Osaatko itse erottaa armeijaa ja perhe-elämää? Niillä nimittäin on ero, niin kuin työelämällä ja yöelämälläkin.


        "Kävin minäkin, mutta ei täysipäinen sillä ylpeile."

        Eihän sillä tarvi ylpeillä. Käymättömyyttä tosin saa hävetä.


        "On sinulla aiheet häpeälle..."

        No onhan se noloa jos mies on löysä paska.

        "Eihän sillä tarvi ylpeillä. Käymättömyyttä tosin saa hävetä."

        Miksi?

        "No onhan se noloa jos mies on löysä paska."

        Mitäs tekemistä intin käymättömyydellä on sen kanssa, että on "löysä paska" ?

        ps. ajatteletko koskaan itse?


      • Sivarimajuri
        Puuttuva linkki kirjoitti:

        No totta kai naiset kunnioittaa enempi miestä joka kestää edellä mainitsemasi koettelemukset.

        Naiset kunnioittavat enemmän miestä, joka kestää paskaa, koska ei uskalla avata suutaan ja sanoa ja tehdä mitä itse haluaa?

        Ovathan naiset joskus outoja, mutta onneksi itse ei ole tarvinut juurikaan olla tällaisten naisten kanssa tekemisissä. Itse pidän enemmän itse ajattelevista naisista kuin lampaista.


      • >> alikki <<
        Sivarimajuri kirjoitti:

        "Eihän sillä tarvi ylpeillä. Käymättömyyttä tosin saa hävetä."

        Miksi?

        "No onhan se noloa jos mies on löysä paska."

        Mitäs tekemistä intin käymättömyydellä on sen kanssa, että on "löysä paska" ?

        ps. ajatteletko koskaan itse?

        "Miksi?"

        "Mitäs tekemistä intin käymättömyydellä on sen kanssa, että on "löysä paska" ?"

        Jollei edes minimiaikaa pysty intissä olemaan, niin ei silloin voi kovinkaan kovaksi kaveriksi sanoa. Syistä riippuen toki.


        "ps. ajatteletko koskaan itse?"
        Totta kai. Omilla aivoillani ajattelin, että maata ja kansaa tulee puolustaa, siis menin inttiin ja kannoin korteni kekoon.

        Toisin kuin usein luullaan, ei omilla aivoilla ajattelu ole kaiken mahdollisen vastustamista. Ei todellakaan.
        Ei pidä olla kapeakatseinen, vaan tutkia myös suurempaa kuvaa. Se on sitä omilla aivoilla ajattelemista, laistaminen ei sitä ole.


      • >> alikki <<
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Naiset kunnioittavat enemmän miestä, joka kestää paskaa, koska ei uskalla avata suutaan ja sanoa ja tehdä mitä itse haluaa?

        Ovathan naiset joskus outoja, mutta onneksi itse ei ole tarvinut juurikaan olla tällaisten naisten kanssa tekemisissä. Itse pidän enemmän itse ajattelevista naisista kuin lampaista.

        "Naiset kunnioittavat enemmän miestä, joka kestää paskaa, koska ei uskalla avata suutaan ja sanoa ja tehdä mitä itse haluaa?"

        Ei, vaan miestä joka avaa suunsa ja sanoo "haluan puolustaa maatani ja läheisiäni!"
        Ei paljoa taida säväyttää joku pelkuri joka jollain läpinäkyvällä verukkella laistaa velvollisuudestaan.


        "Itse pidän enemmän itse ajattelevista naisista kuin lampaista."

        Niinpä, kannattaa miettiä haluaako esim. ilmaisen johtajakoulutuksen, BeCe-kortin, kuntoa ja uusia kavereita, vai onko ennemmin joku nurkkaan kyyristynyt miehen puolikas.

        Asennevammahan se on, jos ei muutamaa käskyä kestä. Ei mitään sen ylevämpää.


      • Sivarimajuri
        >> alikki << kirjoitti:

        "Miksi?"

        "Mitäs tekemistä intin käymättömyydellä on sen kanssa, että on "löysä paska" ?"

        Jollei edes minimiaikaa pysty intissä olemaan, niin ei silloin voi kovinkaan kovaksi kaveriksi sanoa. Syistä riippuen toki.


        "ps. ajatteletko koskaan itse?"
        Totta kai. Omilla aivoillani ajattelin, että maata ja kansaa tulee puolustaa, siis menin inttiin ja kannoin korteni kekoon.

        Toisin kuin usein luullaan, ei omilla aivoilla ajattelu ole kaiken mahdollisen vastustamista. Ei todellakaan.
        Ei pidä olla kapeakatseinen, vaan tutkia myös suurempaa kuvaa. Se on sitä omilla aivoilla ajattelemista, laistaminen ei sitä ole.

        "Jollei edes minimiaikaa pysty intissä olemaan, niin ei silloin voi kovinkaan kovaksi kaveriksi sanoa."

        Miksi?

        "Totta kai. Omilla aivoillani ajattelin, että maata ja kansaa tulee puolustaa, siis menin inttiin ja kannoin korteni kekoon.

        Toisin kuin usein luullaan, ei omilla aivoilla ajattelu ole kaiken mahdollisen vastustamista. Ei todellakaan.
        Ei pidä olla kapeakatseinen, vaan tutkia myös suurempaa kuvaa. Se on sitä omilla aivoilla ajattelemista, laistaminen ei sitä ole."

        Niin sitähän sinä et nimenomaan tuon johtopäätöksen mukaan tehnyt. Sinulle sanottiin, että intti on lähimmäisen puolustamista ja ainoa järkevä ratkaisu ja sinä nielit sen sellaisenaan.

        Suomen puolustusvoimat eivät ole todellakaan miettineet mikä olisi järkevin puolustus ajatellen sitä, että Suomi porskuttaisi vielä sodan jälkeenkin. Ensinnäkin todella huvittava ajatus, että todella yritettäisiin puolustaa koko maata ja lähinnä pelkällä jalkaväellä. Ei tarvitse kovinkaan rikasta päättelykykyä, että tajuaa yrityksen huvittavuuden.

        Jos todella haluttaisiin puolustaa Suomea niin se tulisi tehdä pienellä ja osaavalla ja modernilla armeijalla. Luonnollisesti puolustus keskittyisi Etelä-Suomeen ja olisi mahdollisesti luonteeltaan sissisotaa.


      • Sivarimajuri
        >> alikki << kirjoitti:

        "Naiset kunnioittavat enemmän miestä, joka kestää paskaa, koska ei uskalla avata suutaan ja sanoa ja tehdä mitä itse haluaa?"

        Ei, vaan miestä joka avaa suunsa ja sanoo "haluan puolustaa maatani ja läheisiäni!"
        Ei paljoa taida säväyttää joku pelkuri joka jollain läpinäkyvällä verukkella laistaa velvollisuudestaan.


        "Itse pidän enemmän itse ajattelevista naisista kuin lampaista."

        Niinpä, kannattaa miettiä haluaako esim. ilmaisen johtajakoulutuksen, BeCe-kortin, kuntoa ja uusia kavereita, vai onko ennemmin joku nurkkaan kyyristynyt miehen puolikas.

        Asennevammahan se on, jos ei muutamaa käskyä kestä. Ei mitään sen ylevämpää.

        "Ei, vaan miestä joka avaa suunsa ja sanoo "haluan puolustaa maatani ja läheisiäni!"
        Ei paljoa taida säväyttää joku pelkuri joka jollain läpinäkyvällä verukkella laistaa velvollisuudestaan."

        Miten voit puolustaa samalla maatasi ja lähimmäisiäsi? Jos sinä lähdet sotimaan niin et todellakaan puolusta lähimmäisiäsi kuin ehkä jossain kauniissa kuvitelmissa. Jos sodan tullen haluaa puolustaa lähimäisiä (niitä ainoita, jotka oikeasti jotain merkitsevät), lähdet heidän kanssaan karkuun maasta.

        "Niinpä, kannattaa miettiä haluaako esim. ilmaisen johtajakoulutuksen, BeCe-kortin, kuntoa ja uusia kavereita, vai onko ennemmin joku nurkkaan kyyristynyt miehen puolikas."

        Johtaa osaan ilman intin koulutustakin. Ajokortilla en tee yhtään mitään, kuntoa minulla on enemmän kuin 90% varusmiehistä ja kavereita löytyy kyllä muualtakin. En kyyristy mihinkään ja siksi en intissä kauan viihtynytkään.

        "Asennevammahan se on, jos ei muutamaa käskyä kestä. Ei mitään sen ylevämpää."

        Mielestäni ei ole mitään järkeä totella käskyjä joissa ei ole mitään järkeä. En tee niin intissä ja en tee niin töissä. Järkeviä käskyjä luonnollisesti tottelen. Töissä yleensä johtajilta löytyy se tärkein, eli asemaa vastaava koulutus, osaaminen ja asenne.


      • >> alikki <<
        Sivarimajuri kirjoitti:

        "Jollei edes minimiaikaa pysty intissä olemaan, niin ei silloin voi kovinkaan kovaksi kaveriksi sanoa."

        Miksi?

        "Totta kai. Omilla aivoillani ajattelin, että maata ja kansaa tulee puolustaa, siis menin inttiin ja kannoin korteni kekoon.

        Toisin kuin usein luullaan, ei omilla aivoilla ajattelu ole kaiken mahdollisen vastustamista. Ei todellakaan.
        Ei pidä olla kapeakatseinen, vaan tutkia myös suurempaa kuvaa. Se on sitä omilla aivoilla ajattelemista, laistaminen ei sitä ole."

        Niin sitähän sinä et nimenomaan tuon johtopäätöksen mukaan tehnyt. Sinulle sanottiin, että intti on lähimmäisen puolustamista ja ainoa järkevä ratkaisu ja sinä nielit sen sellaisenaan.

        Suomen puolustusvoimat eivät ole todellakaan miettineet mikä olisi järkevin puolustus ajatellen sitä, että Suomi porskuttaisi vielä sodan jälkeenkin. Ensinnäkin todella huvittava ajatus, että todella yritettäisiin puolustaa koko maata ja lähinnä pelkällä jalkaväellä. Ei tarvitse kovinkaan rikasta päättelykykyä, että tajuaa yrityksen huvittavuuden.

        Jos todella haluttaisiin puolustaa Suomea niin se tulisi tehdä pienellä ja osaavalla ja modernilla armeijalla. Luonnollisesti puolustus keskittyisi Etelä-Suomeen ja olisi mahdollisesti luonteeltaan sissisotaa.

        "Niin sitähän sinä et nimenomaan tuon johtopäätöksen mukaan tehnyt. Sinulle sanottiin, että intti on lähimmäisen puolustamista ja ainoa järkevä ratkaisu ja sinä nielit sen sellaisenaan."

        Onhan se sanottu. Sen voi kyseenalaistaa ja tulla siltikin samaan tulokseen.


        "Suomen puolustusvoimat eivät ole todellakaan miettineet mikä olisi järkevin puolustus ajatellen sitä, että Suomi porskuttaisi vielä sodan jälkeenkin."

        En nyt menisi noinkaan sanomaan. Kyllä sodankäynninammattilaiset tietävät ehkä vähän paremmin kuin maallikot.


        "Ensinnäkin todella huvittava ajatus, että todella yritettäisiin puolustaa koko maata ja lähinnä pelkällä jalkaväellä. Ei tarvitse kovinkaan rikasta päättelykykyä, että tajuaa yrityksen huvittavuuden."

        Tiesitkös, että Suomen nykyistä puolustusstrategiaa ei ole kopsattu Tuntemattomasta sotilaasta..?


        "Jos todella haluttaisiin puolustaa Suomea niin se tulisi tehdä pienellä ja osaavalla ja modernilla armeijalla. Luonnollisesti puolustus keskittyisi Etelä-Suomeen ja olisi mahdollisesti luonteeltaan sissisotaa."

        No niinhän sitä sodan syttyessä tehdään. Väkeä tosin on enempi.
        Miehitys tehdään hyökkääjälle niin kalliiksi, että se lopulta lähtee pois.


      • >> Alikki <<
        Sivarimajuri kirjoitti:

        "Ei, vaan miestä joka avaa suunsa ja sanoo "haluan puolustaa maatani ja läheisiäni!"
        Ei paljoa taida säväyttää joku pelkuri joka jollain läpinäkyvällä verukkella laistaa velvollisuudestaan."

        Miten voit puolustaa samalla maatasi ja lähimmäisiäsi? Jos sinä lähdet sotimaan niin et todellakaan puolusta lähimmäisiäsi kuin ehkä jossain kauniissa kuvitelmissa. Jos sodan tullen haluaa puolustaa lähimäisiä (niitä ainoita, jotka oikeasti jotain merkitsevät), lähdet heidän kanssaan karkuun maasta.

        "Niinpä, kannattaa miettiä haluaako esim. ilmaisen johtajakoulutuksen, BeCe-kortin, kuntoa ja uusia kavereita, vai onko ennemmin joku nurkkaan kyyristynyt miehen puolikas."

        Johtaa osaan ilman intin koulutustakin. Ajokortilla en tee yhtään mitään, kuntoa minulla on enemmän kuin 90% varusmiehistä ja kavereita löytyy kyllä muualtakin. En kyyristy mihinkään ja siksi en intissä kauan viihtynytkään.

        "Asennevammahan se on, jos ei muutamaa käskyä kestä. Ei mitään sen ylevämpää."

        Mielestäni ei ole mitään järkeä totella käskyjä joissa ei ole mitään järkeä. En tee niin intissä ja en tee niin töissä. Järkeviä käskyjä luonnollisesti tottelen. Töissä yleensä johtajilta löytyy se tärkein, eli asemaa vastaava koulutus, osaaminen ja asenne.

        "Miten voit puolustaa samalla maatasi ja lähimmäisiäsi? Jos sinä lähdet sotimaan niin et todellakaan puolusta lähimmäisiäsi kuin ehkä jossain kauniissa kuvitelmissa. Jos sodan tullen haluaa puolustaa lähimäisiä (niitä ainoita, jotka oikeasti jotain merkitsevät), lähdet heidän kanssaan karkuun maasta."

        Entä muut sukulaiset ja tutut? Pitäisikö kerätä joku Nooan arkki vai? Luuletko että sodan syttyessä vain lähdetään niinkuin jonnekkin Teneriffalle?
        Jättäisinkö ne tänne jotka eivät pysty lähtemään? Munattomien paskahousujen hommaahan se on! Lähteä nyt pakoon kuin alhainen rosvo ja jättää muut kuolemaan. Itsekästä ja moraalitonta.


        "Johtaa osaan ilman intin koulutustakin. Ajokortilla en tee yhtään mitään, kuntoa minulla on enemmän kuin 90% varusmiehistä ja kavereita löytyy kyllä muualtakin. En kyyristy mihinkään ja siksi en intissä kauan viihtynytkään."

        Niinhän sitä helposti luulee. Itse ainakin kehityin johtajana, ihmisenä, sain kuntoa ja voin sen vielä myöntää.


        "Mielestäni ei ole mitään järkeä totella käskyjä joissa ei ole mitään järkeä."

        Nurmipora ei näe eikä tiedä juurikaan mitään sodan kulusta. Suuremmat johtajat taas näkevät sekä tietävät enempi ja siten ohjailevat joukkoja.
        Siksi joskus tyhmäkin käsky voikin osoittautua lopulta voitokkaaksi.


      • Sivarimajuri
        >> alikki << kirjoitti:

        "Niin sitähän sinä et nimenomaan tuon johtopäätöksen mukaan tehnyt. Sinulle sanottiin, että intti on lähimmäisen puolustamista ja ainoa järkevä ratkaisu ja sinä nielit sen sellaisenaan."

        Onhan se sanottu. Sen voi kyseenalaistaa ja tulla siltikin samaan tulokseen.


        "Suomen puolustusvoimat eivät ole todellakaan miettineet mikä olisi järkevin puolustus ajatellen sitä, että Suomi porskuttaisi vielä sodan jälkeenkin."

        En nyt menisi noinkaan sanomaan. Kyllä sodankäynninammattilaiset tietävät ehkä vähän paremmin kuin maallikot.


        "Ensinnäkin todella huvittava ajatus, että todella yritettäisiin puolustaa koko maata ja lähinnä pelkällä jalkaväellä. Ei tarvitse kovinkaan rikasta päättelykykyä, että tajuaa yrityksen huvittavuuden."

        Tiesitkös, että Suomen nykyistä puolustusstrategiaa ei ole kopsattu Tuntemattomasta sotilaasta..?


        "Jos todella haluttaisiin puolustaa Suomea niin se tulisi tehdä pienellä ja osaavalla ja modernilla armeijalla. Luonnollisesti puolustus keskittyisi Etelä-Suomeen ja olisi mahdollisesti luonteeltaan sissisotaa."

        No niinhän sitä sodan syttyessä tehdään. Väkeä tosin on enempi.
        Miehitys tehdään hyökkääjälle niin kalliiksi, että se lopulta lähtee pois.

        "Onhan se sanottu. Sen voi kyseenalaistaa ja tulla siltikin samaan tulokseen."

        Totta. Se vain edellyttää rajouttunutta aivokapasiteettia tai tiedonpuutetta.

        "En nyt menisi noinkaan sanomaan. Kyllä sodankäynninammattilaiset tietävät ehkä vähän paremmin kuin maallikot."

        He noudattavat lakeja. Siitä johtuu tämä koko maan puolustaminen. Onko siinä järkeä? Ei todellakaan ole. Miksi sitä ei muuteta? Koska kukaan ei halua vihoja niskoilleen.

        "Tiesitkös, että Suomen nykyistä puolustusstrategiaa ei ole kopsattu Tuntemattomasta sotilaasta..?"

        Ei varmaankaan, mutta niin pitkälti samanlainen se on, että kyseessä on jatko-osa eikä mikään uusi stoori.

        "No niinhän sitä sodan syttyessä tehdään. Väkeä tosin on enempi.
        Miehitys tehdään hyökkääjälle niin kalliiksi, että se lopulta lähtee pois."

        Mistä sinä tuollaista kuulit? Kyllä muut ovat eriä mieltä. Paitsi ne luonnollisesti, jotka haluavat muutosta parempaan.


      • Sivarimajuri
        >> Alikki << kirjoitti:

        "Miten voit puolustaa samalla maatasi ja lähimmäisiäsi? Jos sinä lähdet sotimaan niin et todellakaan puolusta lähimmäisiäsi kuin ehkä jossain kauniissa kuvitelmissa. Jos sodan tullen haluaa puolustaa lähimäisiä (niitä ainoita, jotka oikeasti jotain merkitsevät), lähdet heidän kanssaan karkuun maasta."

        Entä muut sukulaiset ja tutut? Pitäisikö kerätä joku Nooan arkki vai? Luuletko että sodan syttyessä vain lähdetään niinkuin jonnekkin Teneriffalle?
        Jättäisinkö ne tänne jotka eivät pysty lähtemään? Munattomien paskahousujen hommaahan se on! Lähteä nyt pakoon kuin alhainen rosvo ja jättää muut kuolemaan. Itsekästä ja moraalitonta.


        "Johtaa osaan ilman intin koulutustakin. Ajokortilla en tee yhtään mitään, kuntoa minulla on enemmän kuin 90% varusmiehistä ja kavereita löytyy kyllä muualtakin. En kyyristy mihinkään ja siksi en intissä kauan viihtynytkään."

        Niinhän sitä helposti luulee. Itse ainakin kehityin johtajana, ihmisenä, sain kuntoa ja voin sen vielä myöntää.


        "Mielestäni ei ole mitään järkeä totella käskyjä joissa ei ole mitään järkeä."

        Nurmipora ei näe eikä tiedä juurikaan mitään sodan kulusta. Suuremmat johtajat taas näkevät sekä tietävät enempi ja siten ohjailevat joukkoja.
        Siksi joskus tyhmäkin käsky voikin osoittautua lopulta voitokkaaksi.

        "Entä muut sukulaiset ja tutut? Pitäisikö kerätä joku Nooan arkki vai? Luuletko että sodan syttyessä vain lähdetään niinkuin jonnekkin Teneriffalle?
        Jättäisinkö ne tänne jotka eivät pysty lähtemään? Munattomien paskahousujen hommaahan se on! Lähteä nyt pakoon kuin alhainen rosvo ja jättää muut kuolemaan. Itsekästä ja moraalitonta."

        Minua ei juurikaan kiinnosta sukulaiset ja tutut taikka muut suomalaiset. Muut suomalaiset ovat minulle yhtä läheisiä kuin venäläiset.

        Sodan syttyessä ei pakeneminen ole varmasti helppoa, mutta kyllä sen yrittäminen on ainakin viisaampaa kuin puolustautumisen yrittäminen. Riippuen toki uhan laadusta.

        Hienoa logiikkaa sinulla. On raukkamaisempaa lähteä karkuun ja antaa tuntemattoman ihmisen kuolla kuin mennä itse tappamaan noita tuntemattomia ihmisiä. Minulle merkkaa vain lähimmäiseni ja kaikkein eniten oma elämäni. Jos oman elämän menettää niin ei jää jäljelle enää mitään. Sitä en ole valmis uhraamaan tai laittamaan vakavan uhan alle mistään hinnasta.

        Kunnian hakeminen on idiootteja varten tällaisessa asiassa. Tai niille, joiden elämä ei ole elämisen arvoista.

        "Niinhän sitä helposti luulee. Itse ainakin kehityin johtajana, ihmisenä, sain kuntoa ja voin sen vielä myöntää."

        Minä kärsin intissä kaikinpuolin. Ainoa kehittävä hetki lieni se kun väittelin kompanjan päällikön kanssa intistä pois lähtemisestä. Muuten intti oli pelkkää alamäkeä niin fyysisen kuin henkisenkin kehityksen kannalta. Tai no oppihan sitä millaista intin arki on, mutta tuota asiaa en pidä hyödyllisenä tietona.

        "Nurmipora ei näe eikä tiedä juurikaan mitään sodan kulusta. Suuremmat johtajat taas näkevät sekä tietävät enempi ja siten ohjailevat joukkoja.
        Siksi joskus tyhmäkin käsky voikin osoittautua lopulta voitokkaaksi."

        Voihan sitä voittaa myös lotossa. Itse luotan mieluummin järkeen kuin tuuriin. Tyhmä käsky on aina tyhmä käsky.


    • juri

      Kukapa olisi valmis? Eikä sinun tarvitsekaan,siellä tehdään valmiiksi. Kyllä sinä
      tykinruuaksi kelpaat,ellet muuhun.
      Isästäni oli tehty valmis joukkojenkokoamiskeskuksessa sanomalla hänen joutuvan panssaridivisioonaan,ellei vapaaehtoisia
      ole tarpeeksi. Peruste oliollut;kun niitä tulee kaatumaan niin paljon,otetaan mieluiten poikamiehiä,ei tule leskiä ja orpoja.

      Nyky armeija on kuin päiväkoti.

      • juu-NÄIN ON

        ARMEIJA ON NYKYÄÄN KUIN PÄIVÄKOTI.


      • hippiretku
        juu-NÄIN ON kirjoitti:

        ARMEIJA ON NYKYÄÄN KUIN PÄIVÄKOTI.

        Siksi en sinne menekkään. Onhan se päiväkoti jo koettu ;)


      • Asdertson

        "Peruste oliollut;kun niitä tulee kaatumaan niin paljon,otetaan mieluiten poikamiehiä,ei tule leskiä ja orpoja. "

        Minusta kannattaisikin mennä nuorena naimisiin ja saada vapautus päiväkoti-armeijasta sillä perusteella.

        Meinaan tähdellisempää nuo isän hommat on kuin konttaaminen metsässä.


      • Alik Hyvönen
        juu-NÄIN ON kirjoitti:

        ARMEIJA ON NYKYÄÄN KUIN PÄIVÄKOTI.

        VEIT MUNAT SUUSTANI! EI SIELLÄ OLE ENÄÄ (TARPEEKSI ) MIEHIÄ!


    • 1234

      Intti on iha jees paikka. ite ainaki viihdyin. Mut kannattaa pitää huoli ettei mene telomaa itseään,koska valtio yrittää kusettaa korvausten maksussa. ite sain jalkaterän rikki ja nyt leikattu muutamaan kertaan ja kun ortopedi anto lausunnon ettei parane entiselleen ja haittaluokaksi tuli 5. valtiokonttori kieltäyty korvausten maksusta vedoten latuskajalkaan. nyt on sitte haen muutoksenhaku lautakunnalta oikaisu päätökseen. jalalla ei pysty juoksemaan. ja kävelemään ontumatta ja kipeytymättä. kummasti palvelus ennen tapaturmaa sujui ongelmittä!

    • W4lt3r

      Mene vaan. Siellä on tosiaan monta muuta ketä se jännittää. Sinulta ei myöskään tuskin odoteta, että osaat kaikki jutut jo sinne mentäessä. Menet sinne oppimaan ja vaikka kuinka tuntuis paskalta niin onhan se kokemus. Itse olen heinäkuun erässä, koitin saada suorituspaikan siirron yhteydessä siirtoa tammikuun erään, mutta ei onnistunut. Ehkä parempi niin, ainakin näin minulle on kerrottunu. Tsemppiä kaikille ketkä lähtevät TÄNÄÄN!!

    • Rouva M

      tämä neuvo tulee varmaan myöhään jos et ole lähtenyt matkaan..mutta mentävä se on jos ei ole pää kainalossa.
      Mutta pääsee sieltä pois heti kun haluaa,ensimmäiset lähtee kuulemma parin päivän päästä,jos sille tuntuu . Elämässä ei ole kun yksi pakko,ja sen pakon jokainen tietää,ei oo ainakaan armeija.
      Itseään kannattaa kuunnella,ei siellä olla isän tai ädin tai mummon takia vaan oman itsensä.

    • Res.Vänr 1/08

      Itse lähdin vuosi sitten inttiin hyvin heikolla motivaatiolla ja ainoana tietona laitoksesta vain villit "tornarit" mitä kotiutuneet kaverit olivat kertoneet. Mielessä vain se että mahdollisimman nopeasti ja helposti asevelvollisuus alta pois. Ensimmäisenä aamuna kävi jo mielessä keskeyttäminenkin, niin naurattavalta se touhu tuntui. Ja moni kaveri palveluksen keskeyttikin.

      Kuinkas sitten kävikään, firman tavoille oppi ja päädyin loppujen lopuksi Reserviupseerikoulun Sissikomppaniaan kouluttajakokelaaksi, eli toisin sanoen vaikeimman ja pisimmän kaavan kautta!

      Mitä me tästä siis opimme, kannattaa antaa sille mahdollisuus, eikä tyrmätä suoralta kädeltä. Aika armeijassa menee kyllä hyvin nopeasti ja ikimuistoisia muistoja, hyviä ja niitä vähemmän hyviä jotka tulevaisuudessa muuttuvat hyviksi tulee todella paljon. Nykypäivänä jolloin liian moni keskeyttää palveluksen, intin suorittamista arvostetaan aina vain enemmän ja johtajakoulutuksesta saaduista hyvistä papereista voi olla paljonkin hyötyä tulevaisuudessa.

      • jaakoooma

        Olisin erittäin kiitollinen, jos joku täällä pystyisi antamaan konkreettisen esimerkin siitä, kuinka on jollain tavalla hyötynyt näistä "erittäin hyödyllisistä", vaativista ja arvostetuista johtajakoulutuksista.

        Kovasti niitä kapiaiset siellä mainostavat, mutta todellisuudessa niistä ei intin jälkeen ole mitään hyötyä!


      • äiskämunonikävä

        ..armeijan käymistä on arvostettu..eihän tuo nyt niin mukavaa ole.."ryynäät lumihangessa joka jumalanpaikka märkänä" 5min.aikaa huutaa ali-kessu asetarkastus "vituttaa ja pelottaakin palaako lomat jos ase ei kelpaa" tuotahan tuo oli 70-luvulla ja mä olen vielä päässyt helpolla mitä isoveli kertoi mitä se oli 60-luvulla..nyt kersat itkee kun pitää se "pleikkari" jättää eikä saa olla kotona yötä...voi prk näitä nykyajan kersoja kimpassa hakataan/potkitaan mummoja ym. vanhuksia mutta armeijaan ei ole "miestä" mennä.


      • Res. Alik 1/04

        "Nykypäivänä jolloin liian moni keskeyttää palveluksen, intin suorittamista arvostetaan aina vain enemmän ja johtajakoulutuksesta saaduista hyvistä papereista voi olla paljonkin hyötyä tulevaisuudessa"

        Hyvin on intin propaganda uponnut kuulapäähäsi!

        Noista papereista ei ole mitään hyötyä, tulet sen vielä huomaamaan.

        Itse on sanottava, että armeija on lastentarha ja aivan turha instituuti.


    • Res. Korp I/08

      Ei se mikään pelottava paikka ole. Kaikki on siellä tuntemattomia toisilleen niin sehän vaan edistää kaverisuhteiden syntymistä. Oma intti oli paska kokemus siellä ollessa, mutta nyt näin jälkikäteen mietittynä se oli mahtava kokemus.

      • hugo-68

        mitä paskahousuja ettei muka pysty menee inttiin, kyllä avustuksia pystytään nostamaan ja riunaamaan tiskiltä muttei yhtä leikki koulua kyetä hoitamaan menkää takaisin äitienne luo tissi imemään


      • niksula
        hugo-68 kirjoitti:

        mitä paskahousuja ettei muka pysty menee inttiin, kyllä avustuksia pystytään nostamaan ja riunaamaan tiskiltä muttei yhtä leikki koulua kyetä hoitamaan menkää takaisin äitienne luo tissi imemään

        on se ny ristus saatana pitääkö ruveta kutsunnoissa kysymään hameen kokoki?


    • Virya

      Mulla ei ole kokemusta armeijasta. Multa puuttuu munat.

    • (h)intistä.

      Jos huomenna syttyis oikea sota, hakisitko lykkäystä koska et ole valmis?
      Tässä vaiheessa ainoa tapa saada lykkäytä on lykätä piippu suuhun. Heitä se pleikkarin pelaaminen vittuun ja mene armeijaan ja sen jälkeen mene töihin, saatanan velliperse.

    • Res.Ylik.

      ...vaan ala mennä sinne armeijaan. Siellä saa kahdet potut päivässä, aamupalat ja iltapalat ym... Välillä käytte vain ulkona reippailemassa, että ruoka maistuu taas.

    • antakaa kaikkien kukkien ku...

      Jo on helvata kun täällä tapellaan siitä pitääkö armeijaan mennä. Sen ratkaisun tekee jokainen itse omassa mielessään ominaisuuksiensa ja kykyjensä mukaan tai sitten lääkäri. Niinkuin minun poikani kohdalla, poika halusi mennä vaan eivät ottaneet ADHD diagnoosin takia. Yrittää ensi vuonna uudelleen.Sama se käykö vai eikö. Ajat on muuttuneet, tiedoksi teille, jotka olette joskus vuonna kilpi ja kypärä inttinne läpi hampaat irvessä raahustaneet. Enää ei ole pakko, luojan kiitos. Kaikista ei tule lampaita ja kaikki eivät ole susia.
      Intin käymättömyys ei tee miehestä sen epämiehekkäämpää kuin jos sen on käynyt. Naurettavaa! Ei nainenkaan ole naisellisempi tai kelvollisempi jos on käynyt emäntäkoulun!

      ihankuin täällä olisi katkeruutta siitä, että kaikkien pitää käydä, kun minäkin kävin. Jos ei ole valmis niin sitten ei ole. Sotatilanne on asia erikseen, eikä sitä muutama sivari muuta.

    • Nimetön

      Tottakai lähdet messiin, itse lähden tunnin päästä. Ei se niin kamala paikka voi olla.

    • ja äkkiä !

      Se tekee hyvää monelle nuorelle miehelle. Kasvattaa henkisesti, opettaa järjestystä, yleiskunto paranee, ja oppii auktoriteettia. Nuorilla on niiden puute. Opit maanpuolustusta ja toivottavasti ymmärtäisit minkä uroteon sotaveteraanit ovat tehneet. Muuten siinä intin touhussa ei ole mitää järkeä, kiirellä mentiin jokapaikkaan,

      yleensä pariksi tunniksi odottamaan.

      terv. res.alik. vm.68

      • ihmettä

        Mulla ois pian kutsunnat edessä, oon ammattikoulussa ja koululääkäri teki lääkärintarkastuksen ja pisti väkisin kolme vuotta lykkäystä??? Kerroin, että haluan todellakin käydä intin, mutta ei auttanut mitään.. ADHD:n takia mukamas kanssa, vaikka ei se mun mielestä mitään haittaa..????


      • k__87
        ihmettä kirjoitti:

        Mulla ois pian kutsunnat edessä, oon ammattikoulussa ja koululääkäri teki lääkärintarkastuksen ja pisti väkisin kolme vuotta lykkäystä??? Kerroin, että haluan todellakin käydä intin, mutta ei auttanut mitään.. ADHD:n takia mukamas kanssa, vaikka ei se mun mielestä mitään haittaa..????

        Jos sä oot lykkäystä saanu niin EI se sitä tarkota ettetkö sä sinne inttiin pääsis. SE ON VAAN LYKKÄYS eikä mikään vapautus(äly hoi älä jätä). Ja jos sulla on koulu kerta kesken niin parempi vaan, että käyt sen ekaks loppuun ja sit intti.


    • NO JO OOT AIKA NAINEN JOS ET USKALLA INTTIIN MENNÄ. TAI OIKEESTAAN OOT PAHEMPI KUN OLIHAN TUOLLA NAISIA PALJONKIN VIELÄ PARI VIIKKOA SITTEN KUN ITSE OLIN INTISSÄ!

      OON TOSI YLPEE KU KÄVIN HETI VAAN INTIN POIS ALTA, VAIKKA VÄLILLÄ VITUTTIKIN NIIIN EN PIDÄ MIEHENÄ KETÄÄN JOKA EI KESTÄ PIENTÄ RÄÄKKIÄ TAI METTÄLEIREI.

      NYT OON TAKAS SIVIILISSÄ JA HYVÄLTÄ TUNTUU KU ON INTTI OHI.

      OHO ON!

      TERVEISIN: PAROLANPANSSARIPRIKAATIN, PANSSARIPIONEERIKOMPPANIAN NOHEVA SOTURI VUOSMALLIA: 08

    • menit

      tekemään itsestäsi miestä vai jäitkö mammanpojaksi mamman helmoihin??? mies ei ole mies jos ei armeijata VIITTI käydä.

    • Kiire-

      Jäin sitten kotiin. Puhelinta en laita päälle. Hakekoon täältä jos niin paljon kiinnostaa.

      • Keitetty spagetti

        Olet nyt varmaan todella ylpeä itsestäsi?


      • Sivarimajuri

        Kannattaa soittaa, että myöhästyis bussista. Kerjäät vain ongelmia tuolla tavalla. Mene inttiin ja tule seuraavana päivänä pois sivarin paperit kourassa. Sitten menet kouluun ja hankit lykkäystä ja suoritat koulun jälkeen sivarin hyödyllisessä hommassa tai hommaat vapautuksen jollain verukkeella.

        Ei kannata tehdä asioista liian hankalia.


      • jokos on

        joko on SPOL päässyt pätemään ?


      • sait sieluusi

        Vaikka nyt kuinka luulet olleesi nokkela, niin sisimmässäsi kannat aina luuserin ja pelkurin leimaa. Siis itse itsesi kanssa ollessasi, sanokoot muut mitä hyvänsä.

        Itse vihasin inttiä, mutta kun pois pääsin, niin en ollut katkera ollenkaan.
        Kertauksissa halusin hyvittää kaiken lusmuilun ja olen kiitollinen, että sain käydä armeijan.

        Terveisin vanha Lusmu, nyk. Alikersantti.


      • ------------------

        "Hakekoon täältä jos kiinnostaa"

        Älä huoli, kyllä niitä kiinnostaa.

        Aika paljon hankaloitit elämääsi.


    • Niiskuttaja

      Ei tämä nyt oikei ole vastauskaan sinulle joka tämän kysymyksen alunperin kirjoitit mutta silti.................. Mitä jos onkin näin päin että minä äitinä en voi ajatellakaan poikani armeijaan menoa ilman ahdistuskohtausta ja itkua ja siihen on vielä yli 2 vuotta?? Turha saarnata Suomen "sodista" ja "puolustamisesta" ...ei muuta mielipidettä!!!!! musta se vaan tuntuu maailman lopulta ja olisi niin noloa... Poika kyllä itse tuskin malttaa odottaa sitä aikaa...

    • Lentsu

      Minun mielipiteeni on, että heti vaan armeijaan samanikäisten mukana, ja käy niin pitkään kuin mahdollista, esim. 362 päivää. Jälkeenpäin armeijaan on hankala päästä edes kertaamaan. Valitse joku mielenkiintoinen tehtävä siellä ja etene niin pitkälle kuin mahdollista. Armeija on kokemus, joka on kaikkien miesten koettava. Siitä on hyötyä myös siviilielämässä. Armeija on mm. "Suomen suurin kuntokoulu" ja se on kyllä aivan totta. Siellä kunto nousee.

    • Jääkäritykkimies

      Huomasin tuossa muutaman kommentin siitä miten siiviilipalvelusmiehiä tai muuten keskeyttäneitä pidetään joko lusmuina, epäkypsinä jne...

      Ihmisluontohan on sellainen että se yrittää päästä helpolla, ei ole mitään järkeä mennä läpi harmaan kiven jos sen voi kätevästi kiertää. Fakta on, että yhteiskunta muuttuu ja ihmisen arvot muuttuvat niiden mukana, yhteiskunta kovenee ja raaistuu, eikä kyseessä ole muu kuin yhteisöllisyyden katoaminen. Kaikki yrittävät päästä helpolla, eikä tästä voi siitä heitä syyttää, koska kaikki me teemme sitä.

      Lääkärit hakeutuvat yksityiselle saadakseen parempaa palkkaa ja etuja jne.. Kyse on pitkälti samasta ilmiöstä kuin mitä armeijassa on, halutaan helppoa ja mutkatonta elämää ilman velvollisuuksia tai eräänlaista halua maksaa yhteiskunnalle takaisin jotain ilmaisesta (vielä) koulutuksesta tai terveydenhuollosta (vielä).

      En sano että armeijan käynyt on parempi tai maksanut enemmän jotain takaisin yhteiskunnalle, yhtä lailla siviilipalvelusmies on voinut tehdä isomman työn vanhainkodissa tai sairaalassa, mutta näitä ihmisiä harvoin kiitellään (miksiköhän???).

      Armeija ei kaikille sovi, se on selvä, eikä tarvitsekaan sopia. Mutta tosiasia on, että huonompaan suuntaan olla menossa. Nyt kaveri jätetään - oikeasti.

    • Kiitollinen kaikesta

      Ini ini. Onpa hyvää sotilasainesta, miehet itkee kuin pikkulapset.

      Armeijassa saa ilmasen ylläpidon, vaatteet ja ilmasen RUUAN. Ei tarvitse murehtia mistään, ja vähän rahaakin että saa vapailla oluen ottaa! Kämpänkin maksavat.
      Siis mitä VIT*UA te kaupunkilaiskakarat oikein itkette??

      • sen kämpän maksaa?


      • taitaa olla
        J-P.Sartre kirjoitti:

        sen kämpän maksaa?

        "sivariliittosi" ja se maksanee myös kirjoitelmistasi tänne.


      • taitaa olla kirjoitti:

        "sivariliittosi" ja se maksanee myös kirjoitelmistasi tänne.

        Ja tarkemmin sanottuna tilisiirrot suorittaa res. yli"letti"luutnantti Jone Nikula. Hänellä on fyffee, kun ei tarvi maksaa ylihinnoiteltuja parturimaksuja.


    • lähtisin.

      heti uuudestaan armeijaan,jos vaan pääsisin. Mikä on sen mukavampaa,kuin armeija. Siellä saa olla kuin hotellissa,on ruoat,vaatteet ja kaikki on valmiina.Ihmetyttää että joku hakee lykkäystä tai lähtee sieltä pois.Minä ainakin tykkäsin olla siellä. Ei se minua mitenkään kasvattanut sen isänmaallisemmaksi tai mitään muutakaan autuutta tuonnut,mutta mukavaa ajankulua se oli.

      • että sinulle on aivan sama, missä elämääsi elät ja aikaasi vietät. Ja miten? Vanhempana sen ymmärtääkin, kun hommat on hoidossa. Mutta alle kakskymppisellä nuorukaisella on paljon muutakin tärkeämpää tekemistä, kuten opiskelu, tyttöjen paneskelu, opiskelu, paneskelu, ja vähän duunia että saa rahaa ja dokailtua kavereiden kanssa... Jos armeija-ajalta maksettaisiin palkkaa, sen voisi jotenkin hyväksyäkin. Nyt kun siellä on vapaaehtoisia tyttöjäkin (peneskelu).


      • taas..
        J-P.Sartre kirjoitti:

        että sinulle on aivan sama, missä elämääsi elät ja aikaasi vietät. Ja miten? Vanhempana sen ymmärtääkin, kun hommat on hoidossa. Mutta alle kakskymppisellä nuorukaisella on paljon muutakin tärkeämpää tekemistä, kuten opiskelu, tyttöjen paneskelu, opiskelu, paneskelu, ja vähän duunia että saa rahaa ja dokailtua kavereiden kanssa... Jos armeija-ajalta maksettaisiin palkkaa, sen voisi jotenkin hyväksyäkin. Nyt kun siellä on vapaaehtoisia tyttöjäkin (peneskelu).

        ehdin paneskella iltalomilla läheisessä kaupungissa,mutta siltikin armeija oli mukava paikka.Opiskeluja ei 11 kuukauden armeijassa olo paljoa pidentänyt.Mutta nykyään suurin osa nuorista on pullamössö porukkaa,niin en ihmettele yhtään etteivät jaksa armeijaa käydä.


      • sinne takaisin

        töihin sinne sitten vaan jos noin halajat takaisin.
        Kyllä itekki vedin siellä 9kk mutta mikää vidun ilmane soppa ole sen väärti, että kontataan päivittäin metässä pallit jäässä. Missähän vidun hotelleissa säki oot sitte käyny.


      • taas.. kirjoitti:

        ehdin paneskella iltalomilla läheisessä kaupungissa,mutta siltikin armeija oli mukava paikka.Opiskeluja ei 11 kuukauden armeijassa olo paljoa pidentänyt.Mutta nykyään suurin osa nuorista on pullamössö porukkaa,niin en ihmettele yhtään etteivät jaksa armeijaa käydä.

        sun kirjoitustasostasi, että ei ole armeija opiskeluihin vaikuttanut. Ai mihin opiskeluihin..?!?


    • no jos ei ni

      No jos tuntuu siltä ni mene heti lääkäriin, ei se ole kiva kämppiksille jos sekoat yöpäivystyksessä pimeässä metsässä kun puut liikkuvat ihan väsymyksestä.
      Kyllä siellä täytyy olla täyspäinen ihan normaali vaan.

    • nyyhyy

      voi kun itKettää äitin tissiä EI VOI VIEDÄ INTTIIN KUN SEN JOUTUU JAKAMAAN sielä

    • SuomiMies111

      Mene sivariin. Ei tarvi heittää päivääkään hukkaan missään kopissa tai metsässä hajoillessa ja teet hyödyllistä työtä.

      • Jetska

        Poliisihallintoon liikennekameramieheksi.

        Jaakamaan sakkoja kaikille täällä vittuileville intin käyneille torsteille :)


    • ISO-Jorkki

      Voithan aikasi kuluksi opetella oikeaoppisen solmun tekoa ja alkaa rasvailemaan köyttä:)
      Hah hah haa

      • Paikalla

        Poikani on armeijassa tällä hetkellä, ja viihtyy siellä. hänen ystävänsä sai toisen lapsensa alokasaikana, huolehti silti perheestään ja kävi intin kunnialla läpi. Tunnen paljon nuoria jotka ovat käyneet armeijan tai sinne lähiaikoina (vuosi)lähdössä. Ketään tästä suuresta joukosta ei ole keskeyttänyt, anonut lykkäystä, tai aikonut sivariksi. Kaikki ovat tavallisia nuoria täältä eteläsuomesta. Älkää siis liikaa yleistäkö, vaan menkää vaikka katsomaan sinne Säkylään tai Upiniemeen.


    • Alokkaan äiti

      Miksi sinä et ole valmis? Pelkäätkö, jännitätkö vai eikö armeija vain huvita.

      Eikö asioista kannattaisi puhua jonkun kanssa. Lykkääminen ei auta - pitemmän päälle. Ehkä se antaa tietynlaista kypsyyttä - ikä näet. En tiedä.

      Älkää tuomitko niitä, joiden pää ei kestä armeijaa. Onhan heissä tietysti monenlaista väkeä, MUTTA kuka valitsee heikon, aran ja jännittävän ihmisen osan, jos voi olla jotain muuta.

      • Sivarimajuri

        Intin käymätön ei ole välttämättä arka ja jännittävä ihminen. Hän voi olla ihan hyvin päinvastainen tai kultaisen keskitien kulkija. Heitä yhdistää vain se, että he eivät pidä inttiä oikein minään. Poliittisista syistä intistä kieltäytyviä arvostan.


    • petkus

      vapautus vaan,,mitä hyötyä on intti käydä. seuraava maailmansota ku tulee niin se on sit siinä..

      • siinä miettimistä

        Onko se vuoden hikoilu niin arvokas miehen mitta joillekin reppanoille? Tosi miehet käytävät aikansa johonkin oikeasti mielekkääseen asiaan. Kun joskus hautuumaa lähenee luuletko katuvasi ettet mennyt inttiin! Niinpä. Monia muita tekemättömiä asioita varmasti kadut, jos vietit parikymppisenä VAPAAEHTOISESTI leikkien sotaa puskissa.


      • .........
        siinä miettimistä kirjoitti:

        Onko se vuoden hikoilu niin arvokas miehen mitta joillekin reppanoille? Tosi miehet käytävät aikansa johonkin oikeasti mielekkääseen asiaan. Kun joskus hautuumaa lähenee luuletko katuvasi ettet mennyt inttiin! Niinpä. Monia muita tekemättömiä asioita varmasti kadut, jos vietit parikymppisenä VAPAAEHTOISESTI leikkien sotaa puskissa.

        Tosiaan. Enpä ole tommosta ennen hoksannukkaan että ne tosimiehet voi intin sijasta käyttää senkin ajan vaikka shoppaillen kenkiä tai istua päivät kahvilassa juoruten kun samaanaikaan ne "reppanat" täyttävät velvollisuutensa intissä puskissa rymyten.


      • meille kaikille
        ......... kirjoitti:

        Tosiaan. Enpä ole tommosta ennen hoksannukkaan että ne tosimiehet voi intin sijasta käyttää senkin ajan vaikka shoppaillen kenkiä tai istua päivät kahvilassa juoruten kun samaanaikaan ne "reppanat" täyttävät velvollisuutensa intissä puskissa rymyten.

        Eli heti kun sinulle sanotaan, että jokin on velvollisuus lähdet tunnollisesti suorittamaan sitä. Ne ketkä eivät sitä suorita ovat luusereita. Voi voi. Asut henkisessä neuvostoliitossa.


      • Mielipidevanki
        ......... kirjoitti:

        Tosiaan. Enpä ole tommosta ennen hoksannukkaan että ne tosimiehet voi intin sijasta käyttää senkin ajan vaikka shoppaillen kenkiä tai istua päivät kahvilassa juoruten kun samaanaikaan ne "reppanat" täyttävät velvollisuutensa intissä puskissa rymyten.

        Mikä ihmeen "velvollisuus"???

        Minulla ei ainakaan ole mitää "velvollisuutta" käydä armeijaa.

        En aijo mennä sivariin, armeijaan, enkä hanki hullunpapereita.

        Vankilaan taidan joutua, mutta en siltikään koe olevani rikollinen.


    • Näin ikkään

      Moi; mene psykiatrille ja ilmoita että olet homo. Sillä ei vielä vapaudu, homot käyvät intin siinä missä heterotkin (sopeutuvat sinne usein paremminkin, ei ole kiire vapaalle naisiin).

      Sanot pelkääväsi paljastuvasi ja ettet vaikka sopeudu heteromiesten keskelle.

      Tällä pamahti ainakin itselleni vapautus. Jos tuntuu vaikealta niin sitten sinne vaan.

    • VM 88

      Olisi kannattanut mennä sinne inttiin nyt niin olisi nopiampaa ohi. Vaikka menisit parin viikon päästä joudut olemaan sielä kummiskin yhtä kauan kun muutkin tympäsee sit ku muut lähtee pois niin ite joutuu jäämään. Kyllä hän se on niin että intistä jää kyllä tosi hyviä muistoja ja tosi hyviä kavereita. Voisin vaikka veikata, että sinä olet jyväskylän seudulta. Ite pääsin intistä viime heinäkuussa, ja meidän komppaniasta moni Jyväskylän seudulta jätti kesken. Minun kans samalla viesti asemalla oli yks jyväskylän juippi joka pelleili koko ajan, oli aivan s******n laiska p***a ja samallainen oli yks toinenkin, mut se oli oulusta. Jätkä v******i koko ajan, sitten ku sille v******i takas niin heti oli kimpussa. Kerran yritti heittää maiharilla päähään, mut ei osunut, sit minä kopsautin pari kertaa sitä olkapäähään, niin hyvä ettei alkanut itkemään. Että semmoiset kokemukset kaupunkilaisista.

      • masi!

        vitun juntti!

        "Kyllä hän se on niin että intistä jää kyllä tosi hyviä muistoja ja tosi hyviä kavereita."

        vitun hyviä muistoja kyllä! tai siis kuka puhui hyvistä muistoista!?
        itselläni ei ole mitään positiivista sanottavaa intistä!
        mitä vitun kavereita???
        pari kertaa käyny ryyppäämässä niitten kanssa ja that's it! kyllä niitä kavereita löytää muualtakin ja vielä parempia.

        joten lopputulos: intti on täysin paska laitos jolla ei ole mitään virkaa tässä yhteiskunnassa!
        ja saman paskan siellä intissä olisi oppinut 3kk, kun 6kk, paitsi ei sitä nöyryytystä ja alemmuuden tunnetta!

        miksei suomikin voisi siirtyä siihen palkka-armeijaan, jolloin sinne leikkisotaan voisi mennä ne jotka sinne haluu!

        ps. taidat sinäkin olla joku perseennuolija, sotahullu, hinttari, josta ei tosipaikan tulleen ole mihinkään!


      • VM 88
        masi! kirjoitti:

        vitun juntti!

        "Kyllä hän se on niin että intistä jää kyllä tosi hyviä muistoja ja tosi hyviä kavereita."

        vitun hyviä muistoja kyllä! tai siis kuka puhui hyvistä muistoista!?
        itselläni ei ole mitään positiivista sanottavaa intistä!
        mitä vitun kavereita???
        pari kertaa käyny ryyppäämässä niitten kanssa ja that's it! kyllä niitä kavereita löytää muualtakin ja vielä parempia.

        joten lopputulos: intti on täysin paska laitos jolla ei ole mitään virkaa tässä yhteiskunnassa!
        ja saman paskan siellä intissä olisi oppinut 3kk, kun 6kk, paitsi ei sitä nöyryytystä ja alemmuuden tunnetta!

        miksei suomikin voisi siirtyä siihen palkka-armeijaan, jolloin sinne leikkisotaan voisi mennä ne jotka sinne haluu!

        ps. taidat sinäkin olla joku perseennuolija, sotahullu, hinttari, josta ei tosipaikan tulleen ole mihinkään!

        Voi voi itsellesi. Siellä ei tule mitään ongelmia jos tekee mitä käsketään ja ei tee mitään ylimääräistä jos ei käsketä. Ja pitää turvan kiinni silloin kun ei olla kysytty mitään, aukaisee sitten turvan kun kysytään. EIKÄ EROTUTA JOUKOSTA.


      • VM 96
        VM 88 kirjoitti:

        Voi voi itsellesi. Siellä ei tule mitään ongelmia jos tekee mitä käsketään ja ei tee mitään ylimääräistä jos ei käsketä. Ja pitää turvan kiinni silloin kun ei olla kysytty mitään, aukaisee sitten turvan kun kysytään. EIKÄ EROTUTA JOUKOSTA.

        Ei varmasti ongelmia tulekaan, jos menee sinne ja on kuin pässi narussa. Pointti onkin, että mitään hyvää ei siitä minulle ole jäänyt. Senkin ajan olisi voinut käydä töissä, juoda huurteisia kaverien kanssa ja vikitellä tyttöjä. Se ei tarkoita ettenkö arvostaisi sotaveteraaneja tai Suomea. Intti oli masentavaa ajanhukkaa ja aika on arvokasta.


    • ei ole

      käsittääkseni vieläkään käynyt inttiä vaikka sillä oli kutsunnat n. 6 vuotta sitten nyt hän on 24. Eikä hän ole suorittanut mitään siviilipalvelusta tai mitään muutakaan!
      Joiskus hän kävi jossain haastattelussa, mutta eipä siitäkään ollut mitään haittaa.
      Joten turhaan siellä huolehdit, on niillä poliiseillakin parempaa tekemistä, kun jahdata jotain "sotilaskarkuria".

      • ole vielä

        viety vankilaan? Outo juttu että tuollainen unohdus on päässyt tapahtumaan. Annapa osoite niin käsken noutajat paikalle.


      • Miten käy
        ole vielä kirjoitti:

        viety vankilaan? Outo juttu että tuollainen unohdus on päässyt tapahtumaan. Annapa osoite niin käsken noutajat paikalle.

        Kai tiedät miten vasikoille käy? ;D

        Hoida omat asiasi ja anna muiden hoitaa omansa.


    • Judge Dredd

      On tää Suomi näköjään täynnä näitä Playstation sukupolven vellihuosuja, PERKELE !

      Pistettäs pojille vaan kaikille 362 vrk ja sillä siisti.

      Allekirjoittanut palvellut 362 vrk PkarPr II/99

    • ja sitten...

      >Mitä muuten tapahtuu jos ei ilmaannu paikan
      >päälle sovittuun aikaan, tuleeko sedät hakemaan?

      Varmasti tulee - ja et tosiaankaan voi välttyä siltä pelätyltä anaalitutkimukselta, joka tehdään alokkaiden lääkärintarkastuksessa.

    • jos oot homo...

      >Onko enää mitenkään mahdollista hakea lykkäystä
      >vaikkapa tulevaan heinäkuuhun ja minne tulisi
      >soittaa?

      Sitä vielä, et jos oot homo, niin ei kannata mennä armeijaan. Aamupesut voi olla liikaa. Hae ennemmin hullun papereita tms.

    • leikkiä,

      Armeija on nykyään lasten leikkiä, toista se oli ennen, se ei ollutkaan mikään lepokoti, lomillekkin pääsi jo kuuden(6)viikon kuluttua, pariksi päiväksi. Että siihen malliin pojat ;D

      • Res. Vänr.

        Samaa mieltä, intti oli aikuisten miesten lapsellista leikkiä. Kyllähän siellä itse kukin viihtyy tavallaan, kunhan huumori on mukana. Mutta on aina vaaransa kun laitetaan aikuinen lapsi ikätoveriinsa nähden lähes absoluuttisen vallan haltijaksi (ellei jälkeenpäin joku käräytä).

        Aivan toinen juttu on sitten kaksinaismoralismi (käskyjä ei aina käytännössä edes voi noudattaa, mutta kiinni jäänyttä rangaistaan) voi olla hyvinkin raskasta ihmiselle joka on tottunut reiluun meininkiin.

        Mutta kyllä intti ihan opettavainen kokemus on. Ymmärrän silti täysin, jos jollekin luovalle henkilölle se lähes totalitaristinen järjestys on sopimaton. Ja luovia yksilöitähän tämä yhteiskunta tarvitsee, ei selkärangattomia rivissäkulkijoita. Näin provosoiden.


      • Res. Vänr.
        Res. Vänr. kirjoitti:

        Samaa mieltä, intti oli aikuisten miesten lapsellista leikkiä. Kyllähän siellä itse kukin viihtyy tavallaan, kunhan huumori on mukana. Mutta on aina vaaransa kun laitetaan aikuinen lapsi ikätoveriinsa nähden lähes absoluuttisen vallan haltijaksi (ellei jälkeenpäin joku käräytä).

        Aivan toinen juttu on sitten kaksinaismoralismi (käskyjä ei aina käytännössä edes voi noudattaa, mutta kiinni jäänyttä rangaistaan) voi olla hyvinkin raskasta ihmiselle joka on tottunut reiluun meininkiin.

        Mutta kyllä intti ihan opettavainen kokemus on. Ymmärrän silti täysin, jos jollekin luovalle henkilölle se lähes totalitaristinen järjestys on sopimaton. Ja luovia yksilöitähän tämä yhteiskunta tarvitsee, ei selkärangattomia rivissäkulkijoita. Näin provosoiden.

        Mutta inttiin lähtijöille edelliseen lisäyksenä, että turha sitä on etukäteen pelätä. Kuten täällä on käynyt ilmi, kyllä sieltä aina pois vaikka sivariin pääsee jos tuntuu liian raskaalta. Tai sitten lääkärin kautta, jos psyyke ei muuten tunnu kestävän.

        Hyvä ainakin tietää, mistä intissä on kyse. Kokemus riippuu omasta suhtautumisesta ja ympäristöstä. Hyviä kavereita intistä ainakin itse sain.


    • kieroilija

      Eivät sedät siunua tule hakemaan, sinut etsintäkuulutetaan ja saat b-luokan haun päälle, eli tavattaessa pidätetään.

      Voit suoraan lääkäeille mennä puhumaan liirumlaarumia ja saat E-paperit.

      Itse vetosin siiviliasioihin ja lykkyä tuli heti.

      Tavoitteena on parin vouden päästä saada uusintatarkastuksessa C-paperit.

      Luusereiden paikka tuo armeija.

    • Nimetön

      VITUN LUUSERI

    • Pioneeri -90

      Joo, ei tarvi mennä ku pakkasta on yli 7 astetta. Meet sitte kesällä ku ilmat paranee. Muista ottaa kaikki lääkkeesi mukaan. Siel on 24h sellanen pataljoonan päivystäjä joka mielellään kuuntelee jos sua alkaa vaikka ahistamaan.

      Aamuisin kantahenkilökunta kyselee et mitä tänään haluisit harrastaa. Vai haluisitko kenties tän päivän vaan lepäillä ku on pientä nuhaa ja jotenkin niin päättämätön ja angstinenkin olo. Toisaalta leppoisa haaveileva päämäärätön kuljeskelu lähimetsikössä vois ollakkin nastaa.

      Ole ihan rauhallisin mielin armeija on nykyään uudenaikainen ja joustava organisaatio. Voit hakeutua vaikka chat/mese-komppaniaan. Tutkit vihollisen tietoliikennettä ja etsit vakoojia naamakirjasta.

      Reippain mielin eka päivään vaan. Otat pari nappia vaan ennen porttia ni ei jännitä alkuun niin kovasti..

    • Älä välitä, perässä tullaan kunhan tästä helvetistä (muut ihmiset) päästään eroon. Kuinka moni tyttö on tehnyt armeijan takia itsarin..?!? Väitän, ettei yksikään. Moni tyttö on kyllä vaihtanut poikaystävää armeijan takia. Tai muuten vaan huorannut kundin ollessa isänmaata puolustamassa.

    • cde.

      Tässä keskustelussa on useita tyyppejä, jotka ovat kertoneet vapautuneensa armeijasta valehtelemalla tai muulla kyseenalaisella konstilla. Harvalla tuntuu olevan mitään oikeata syytä miksi armeijasta pitäisi päästä pois. Minulla itselläni oli ihan oikea syy, jonka takia lääkäri kielsi minua menemästä armeijaan. Nyt minusta tuntuu siltä, että minun pitäisi mennä sinne vaikka vajaakuntoisena, koska nykyajan nuoret eivät halua sinne mennä. Ei vapautettavien määrä voi oikeasti olla noin suuri.

      • EU ja NL ei paljon eroa.

        Vuoden 1995 jälkeen meidän maa ei ole enää ollut itsenäinen, koska Eurostoliittoon Suomen valtio liitettiin. Missä on demokratia eli kansanvalta? -Hukassa vai liekö yhden sortin utopia joka ei koskaan toteutunut.
        Suomen perustuslakia ei noudattanut edes silloinen hallitus ja presidentti Koivisto, sillä perustuslaissamme sanotaan,että ylintä lainsäädäntö-ja toimeenpanovaltaa käyttävät Suomessa vaaleilla valittava eduskunta ja hallitus. Tuomiovalta kuuluu tuomioistuimille vallan kolmijaon mukaisesti. Voitte itse asian todeta sivulta www.finlex.fi.
        Vaikka Perustuslaissa sanotaan kenelle valta Suomessa kuuluu, niin ei sitä lakia kukaan noudata. Eurostoliitto säätää direktiivit eli määräykset ja lait ja asetukset rajojemme ulkopuolella idoottien pääministerimme ja muiden ministerien avustuksella.
        EU-Lait (lue:typeryydet) tulevat voimaan eduskunnan kumileimasimella. Esimerkiksi Kurkunkäyryysdireektiivi ja Hehkulamppukieltodirektiivi. Kumpi vie enemmän energiaa hehkulamput vai pari terästehdasta?
        Me emme ole Itsenäisiä valtiona, vaan oma raha ja rahapolitiikka on menetetty, maatalous on tehty hankalaksi EU-Tukihässäkällä.
        Lama se vaan tuli tännekin, kiitos EMU-euron!!

        Ajattele nyt, omistat maata ja metsää, sitten joku ranskalainen tai tanskalainen saa mukamas päättää miten maatasi viljelet Suomessa ja paljonko sinä saat rahaa siitä eli EU-tukia. Onko tämä muka itsenäisyyttä? Mitä niin kovasti eräät ihmiset TÄLLÄ palstalla ovat puolustumassa? Puolustakaa sitten, jos voitte. Myykää työpaikat ulkomaille ja ihmetelkää sitten miksi olette työttömiä.

        Lissabonin sopimuksen hyväksyminen jonka Vanhanen ajoi läpi nyt 2. hallituksessaan vie viimeisetkin Itsemäärämisoikeudet Suomelta ja suomalaisilta. No ei tässä mitään uutta ole.

        Me olemme maana olleet aina jonkun Isännän kuuliaisia renkejä, piikoja ja torppareita. Ruotsi, Tsaarin- Venäjä-, tässä välit lyhyt historia suvereenina, Neuvosto-Venäjä YYA-sopimuksineen ja nyt EU. Mikähän maa tai järjestelmä on seuraavana isäntänä?! Hyviä linnan juhlia ja eliitin juhlia sitten vaan!:D


      • willy-nilly
        EU ja NL ei paljon eroa. kirjoitti:

        Vuoden 1995 jälkeen meidän maa ei ole enää ollut itsenäinen, koska Eurostoliittoon Suomen valtio liitettiin. Missä on demokratia eli kansanvalta? -Hukassa vai liekö yhden sortin utopia joka ei koskaan toteutunut.
        Suomen perustuslakia ei noudattanut edes silloinen hallitus ja presidentti Koivisto, sillä perustuslaissamme sanotaan,että ylintä lainsäädäntö-ja toimeenpanovaltaa käyttävät Suomessa vaaleilla valittava eduskunta ja hallitus. Tuomiovalta kuuluu tuomioistuimille vallan kolmijaon mukaisesti. Voitte itse asian todeta sivulta www.finlex.fi.
        Vaikka Perustuslaissa sanotaan kenelle valta Suomessa kuuluu, niin ei sitä lakia kukaan noudata. Eurostoliitto säätää direktiivit eli määräykset ja lait ja asetukset rajojemme ulkopuolella idoottien pääministerimme ja muiden ministerien avustuksella.
        EU-Lait (lue:typeryydet) tulevat voimaan eduskunnan kumileimasimella. Esimerkiksi Kurkunkäyryysdireektiivi ja Hehkulamppukieltodirektiivi. Kumpi vie enemmän energiaa hehkulamput vai pari terästehdasta?
        Me emme ole Itsenäisiä valtiona, vaan oma raha ja rahapolitiikka on menetetty, maatalous on tehty hankalaksi EU-Tukihässäkällä.
        Lama se vaan tuli tännekin, kiitos EMU-euron!!

        Ajattele nyt, omistat maata ja metsää, sitten joku ranskalainen tai tanskalainen saa mukamas päättää miten maatasi viljelet Suomessa ja paljonko sinä saat rahaa siitä eli EU-tukia. Onko tämä muka itsenäisyyttä? Mitä niin kovasti eräät ihmiset TÄLLÄ palstalla ovat puolustumassa? Puolustakaa sitten, jos voitte. Myykää työpaikat ulkomaille ja ihmetelkää sitten miksi olette työttömiä.

        Lissabonin sopimuksen hyväksyminen jonka Vanhanen ajoi läpi nyt 2. hallituksessaan vie viimeisetkin Itsemäärämisoikeudet Suomelta ja suomalaisilta. No ei tässä mitään uutta ole.

        Me olemme maana olleet aina jonkun Isännän kuuliaisia renkejä, piikoja ja torppareita. Ruotsi, Tsaarin- Venäjä-, tässä välit lyhyt historia suvereenina, Neuvosto-Venäjä YYA-sopimuksineen ja nyt EU. Mikähän maa tai järjestelmä on seuraavana isäntänä?! Hyviä linnan juhlia ja eliitin juhlia sitten vaan!:D

        noinhan se on.. ja ihmisen vapaus päättää omista asioistaan on harha.. aina lopulta on pakko sitä ja pakko tätä.


      • Risto maailmalta
        willy-nilly kirjoitti:

        noinhan se on.. ja ihmisen vapaus päättää omista asioistaan on harha.. aina lopulta on pakko sitä ja pakko tätä.

        Jos joku tunnistaa , lähinnä SAhi:T.
        Olin Espanjassa 9 vuotta, kunnes jäin kiinni suomessa keväällä 06.
        Vapautushan siitä tuli, hovissa vangitsemispäätös nurin.
        Ei sinne ole pakko lähteä ,hehe. Katsottiin , että 6kk vankeusrangaistus teon
        ajankohtaan liian pitkä. Haistakaa nyt vittu kaikki orjat! Eikö?


      • Rand
        Risto maailmalta kirjoitti:

        Jos joku tunnistaa , lähinnä SAhi:T.
        Olin Espanjassa 9 vuotta, kunnes jäin kiinni suomessa keväällä 06.
        Vapautushan siitä tuli, hovissa vangitsemispäätös nurin.
        Ei sinne ole pakko lähteä ,hehe. Katsottiin , että 6kk vankeusrangaistus teon
        ajankohtaan liian pitkä. Haistakaa nyt vittu kaikki orjat! Eikö?

        "Sivarimajuri kirjoitti:"

        "Minulle merkkaa vain lähimmäiseni ja kaikkein eniten oma elämäni."

        Kaikkein eniten oma elämä? Et edes ole oikea mies. Olet munaton pelle. Oli armeijaa olemassa tai ei, antaisin koska tahansa henkeni kahden lapseni, tai vaimoni puolesta. Myös kenen tahansa sukulaiseni puolesta, jota hyvin paljon rakastan.

        Jos pidät omaa henkeäsi jotenkin kaiken muun yläpuolella, et ole muuta kuin säälittävän alkukantainen, itsekäs egoistinen eläin.

        Olet juuri sentyyppinen, joka hätätilanteessa pelastaisi oman nahkansa esim. tulipalosta ja jättäisi oman äitinsäkin ja 10 vierasta lasta kärventymään elävältä. Moukka. Toivottavasti en koskaan joudu kohtaamaan kaltaisiasi ihmisiä.


      • ööööööööööööööööööö
        Rand kirjoitti:

        "Sivarimajuri kirjoitti:"

        "Minulle merkkaa vain lähimmäiseni ja kaikkein eniten oma elämäni."

        Kaikkein eniten oma elämä? Et edes ole oikea mies. Olet munaton pelle. Oli armeijaa olemassa tai ei, antaisin koska tahansa henkeni kahden lapseni, tai vaimoni puolesta. Myös kenen tahansa sukulaiseni puolesta, jota hyvin paljon rakastan.

        Jos pidät omaa henkeäsi jotenkin kaiken muun yläpuolella, et ole muuta kuin säälittävän alkukantainen, itsekäs egoistinen eläin.

        Olet juuri sentyyppinen, joka hätätilanteessa pelastaisi oman nahkansa esim. tulipalosta ja jättäisi oman äitinsäkin ja 10 vierasta lasta kärventymään elävältä. Moukka. Toivottavasti en koskaan joudu kohtaamaan kaltaisiasi ihmisiä.

        siin teille venäjän mallia tulevat sivarit


    • mkoo1

      Mikä siinä on että ahdistaa, sinne vaan. Ei kannata murehtia, tsemmpiä vaan!

      Omasta inttiajasta voin sanoa senverran, että homma kaipaa järkevöittämistä ja koulutuksen tiivistämistä. Uskaltaisin veikata että puolta lyhyemmässä ajassa pystyttäisiin antamaan sama tai parempi koulutus.

      On nurinkurista, että armeijassa esimeriksi kuorma-autot seisovat tyhjänpanttina. Miksei samoilla autoilla voisi ajaa esim. hyötyajoa yksityisektorilla, valtio voisi antaa vuokralle aikaperusteisesti. Niiltä osin kun aikaa jää, ne voisivat olla varusmiesten koulutuskäytössä. Nykyisellään monet resurssit ovat näissä yliresurssoitu, esimerkiksi skapparit nostavat muonakorvauksia sillä, että syödään komppanian pihalla.

      Kyllä hommasta: sekä intistä että varusmiehistä tulisi voida puristaa irti. Monelle tekee aivan hyvää se, että oppii ettei aina kaikesta voi luistaa. Jos ei osaa punkkaansa pedata ja huolehtia edes perus rutiineista, niin kuin pärjää työelämässä?

      Jossainmäärin se armeija on kasvattava kokemus. Harva siitä pitää, mutta oppiipahan ne, jotka sen käy, edes hieman arvostamaan työtä, jota esim. veteraanit ovat tämän maan hyväksi tehneet.

      Mielestäni armeijan käyminen on varsin asiallista, vaikka sen olen miehistössä 6 kk palveluksena käynyt.

      Ekonomi, res. jääk.

      • molemmat nähnyt

        saman alan ihmisenä kommenttisi kiinnostaa. mitä tarkoitat sillä että skapparit "nostavat muonakorvauksia"? korjaa jos ymmärsin väärin. mutta tilannehan on se että kapiaiset eivät saa mitään rahallista korvausta siitä että syövät maastoruokaa!! siitä jopa maksetaan suolainen hinta....

        Kuorma-autoista sen verran että en oikein voi kuvitella mitä siviili tekisi esimerkiksi rasilla tai masilla? ei pv:llä niitä autoja nyt kuitenkaan ihan tolkuttomasti ole. jos yleistä tehokkuutta ajattelee niin yhtä hyvin voisi kritisoida työmailla öisin ja viikonloppuisin tyhjän panttina seisovia siviilikaivureita tai mitä tahansa. näkisin että puolustusvoimien autot melko loppuun käytetään!


      • KapiaisetSuojatyöpai
        molemmat nähnyt kirjoitti:

        saman alan ihmisenä kommenttisi kiinnostaa. mitä tarkoitat sillä että skapparit "nostavat muonakorvauksia"? korjaa jos ymmärsin väärin. mutta tilannehan on se että kapiaiset eivät saa mitään rahallista korvausta siitä että syövät maastoruokaa!! siitä jopa maksetaan suolainen hinta....

        Kuorma-autoista sen verran että en oikein voi kuvitella mitä siviili tekisi esimerkiksi rasilla tai masilla? ei pv:llä niitä autoja nyt kuitenkaan ihan tolkuttomasti ole. jos yleistä tehokkuutta ajattelee niin yhtä hyvin voisi kritisoida työmailla öisin ja viikonloppuisin tyhjän panttina seisovia siviilikaivureita tai mitä tahansa. näkisin että puolustusvoimien autot melko loppuun käytetään!

        Armeijjan ihannoijat ja tyhmät kapiaiset.
        80 luvun lopulla ei pelänneet edes työtovereiden hengen puolesta kun taas tänään jos kerrot armeijjaan mentäessä että kiva olisi päästä leipomaa ...nyt lasketaan heti varikolle mutta ennen ei pelätty kun oltiin niin luottavaisia että kuka nyt suojatyöpaikkalaisia alkaisi leipomaan..


      • 3eye
        KapiaisetSuojatyöpai kirjoitti:

        Armeijjan ihannoijat ja tyhmät kapiaiset.
        80 luvun lopulla ei pelänneet edes työtovereiden hengen puolesta kun taas tänään jos kerrot armeijjaan mentäessä että kiva olisi päästä leipomaa ...nyt lasketaan heti varikolle mutta ennen ei pelätty kun oltiin niin luottavaisia että kuka nyt suojatyöpaikkalaisia alkaisi leipomaan..

        Kävin armeijan, mutta en ikinä aion tarttua kirvääriin.

        Armeija on paikka jossa karsitaan yksilöllisyys, opetetaan tappamaan ja virheistä rangaistaan, Vaikka ihminen on erehtyväinen.

        Onko nämä niitä asioita, joita halutaan enemmän tähän jo nyt sairaaseen maailmaan?


    • fdsfsdf

      Jos ensinkään pääsee armeijaan, sen voisi sanoa että aikamoista hyysäystä se tulee olemaan siellä verrattuna poikiin, luultavasti ei tarvitse ajatella mitään. Edes ennakoltakaan.

    • teknillinen

      tähän väliin random kyssäri :) miten vaikuttaa kuntoisuusluokkaan verenpainetauti? ei varmaan ihan A?

    • Mopon tuunaajat

      LÄHDÖSSÄ INTTIIN? Kaipaatko tietoa ja tarinaa armeijasta?

      Tsekkaa siis https://www.facebook.com/tuunaamopo

      Inttikokemuksia, tietoa ja tarinaa (intistä):

      Käy tsekkaamassa, mikäli olet kohta lähdossä. Mikäli sinulla on kokemuksia, tietoa tms. mitä haluat jakaa muille, käy kommentoimassa.

      Ja mikäli info oli avuksi, muista myös tykätä ;)

    • ELLLLLLFAS

      Suomesta pitää tehdä oikeistoa kannattava diktatuuri!

    • tyjtyjt

      "Kaveri" vastasi aikanaan kutsunnoissa kaikkiin kysymyksiin: "Mua..öhm. hikoiluttaa."

      E-paperit. Ja sieltä siviilistä sittemmin C-paperit.

      Ei ole inttiä käynyt, mutta sai opintonsa loppuun ja on täystyöllistetty suuhygienisti tälläkin hetkellä. Eli ei haitannut elämää ollenkaan intin käymättä jättäminen.

      Armeija on valkoisen roskasakin hommaa.

    • etra

      mä lähen muukalaislegioonan

      • PaskaaAikaa

        Ja mä lähen nyt paskalle...tuli heti paskahätä kun ajattelin intti aikoja...jännää..


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe