mitä ne papit tällä kertaa selittelevät. Onkohan tässä jaksossa yhtä paljon mielipide-eroja kuin viimekertaisessa jaksossa.
Mitä uskoa?
YLE TV1 21.50 - 22.45
Osa 3: Kaikki maailman paha. Johtuuko pahuus saatanasta? Onko helvetti olemassa, entä taivas? Toimittaja Lilli Riihiranta kysyy mihin kaikkeen pitää uskoa.
Taas ihmetellään
38
1311
Vastaukset
- Thronos
...äsken sen viimekertaisen Areenasta. Kyllä oli sellaista kiemurtelua taas - mutta mitä muuta voi odottaakaan kun pitää yrittää perustella asioita ristiriitaisuuksilla.
- Kössönöm
kun raamattu on jumalan sanaa ja sitten ei tarvita kuin kolme pappia, niin jokaiselle se sana on erilainen.
Aikamoisia asiantuntijoita, joo. - Thronos
Kössönöm kirjoitti:
kun raamattu on jumalan sanaa ja sitten ei tarvita kuin kolme pappia, niin jokaiselle se sana on erilainen.
Aikamoisia asiantuntijoita, joo....teologisessa tiedekunnassa ihan vartavasten että "miten kiemurtelet irti hankalista kysymyksistä"?
Jos ei niin harmittaisi moinen kierous niin kävisi kyllä sääliksi noita ihmispoloja jotka joutuvat kävelemään heikolla jäällä ihan työkseen. - Kössönöm
Thronos kirjoitti:
...teologisessa tiedekunnassa ihan vartavasten että "miten kiemurtelet irti hankalista kysymyksistä"?
Jos ei niin harmittaisi moinen kierous niin kävisi kyllä sääliksi noita ihmispoloja jotka joutuvat kävelemään heikolla jäällä ihan työkseen.että siellä on pakollisena juuri sellainen kurssi:)
Ainakin puhetyyliä siellä opetetaan. Ihan varmasti on näin, kuuntele vaikka miten papit puhuvat. Niin harrasta että. - H.H.
Kössönöm kirjoitti:
Aikamoisia asiantuntijoita, joo."kun raamattu on jumalan sanaa ja sitten ei tarvita kuin kolme pappia, niin jokaiselle se sana on erilainen"
Vakiojankutuksella 'ateismi on vain jumaluskon puuttumista' vedotaan siihen miksi ateistit eivät saa kasaan mitään yhteistä ja järjellistä maailmankuvallista kokonaisuutta.
Onko sekin sinusta hauskaa? - sullakin..
H.H. kirjoitti:
"kun raamattu on jumalan sanaa ja sitten ei tarvita kuin kolme pappia, niin jokaiselle se sana on erilainen"
Vakiojankutuksella 'ateismi on vain jumaluskon puuttumista' vedotaan siihen miksi ateistit eivät saa kasaan mitään yhteistä ja järjellistä maailmankuvallista kokonaisuutta.
Onko sekin sinusta hauskaa?toi ymmärrys aika rajoittunutta:)
Hihu näkee ateismin edelleen uskontona, johon pyrkii soveltamaan jotain dogmeja. Voi, voi, heitä voltti.. palstan vakkariksi. Rekkaa itsesi, niin säästyt turhilta selityksiltä, jos joku hihu päättää vetää provoa.
- Dara
H.H. kirjoitti:
"kun raamattu on jumalan sanaa ja sitten ei tarvita kuin kolme pappia, niin jokaiselle se sana on erilainen"
Onko sekin sinusta hauskaa?"Vakiojankutuksella 'ateismi on vain jumaluskon puuttumista' vedotaan siihen miksi ateistit eivät saa kasaan mitään yhteistä ja järjellistä maailmankuvallista kokonaisuutta."
Niin, katsos kun ateismi tosiaan on vain jumaluskon puuttumista. Miten siitä saisikaan jonkin yhtenäisen maailmankuvallisen kokonaisuuden? Ettehän te teistitkään ole aikaansaaneet jotain yhtenäistä maailmankuvallista kokonaisuutta, ja vielä saman uskonsuuntauksenkin sisällä teillä on paljonkin eri mielisyyksiä. - H.H.
Dara kirjoitti:
"Vakiojankutuksella 'ateismi on vain jumaluskon puuttumista' vedotaan siihen miksi ateistit eivät saa kasaan mitään yhteistä ja järjellistä maailmankuvallista kokonaisuutta."
Niin, katsos kun ateismi tosiaan on vain jumaluskon puuttumista. Miten siitä saisikaan jonkin yhtenäisen maailmankuvallisen kokonaisuuden? Ettehän te teistitkään ole aikaansaaneet jotain yhtenäistä maailmankuvallista kokonaisuutta, ja vielä saman uskonsuuntauksenkin sisällä teillä on paljonkin eri mielisyyksiä.Saman uskontosuuntauksen sisällä olisi erimielisyyksiä silloinkin, jos siihen kuuluuu yksikin ihminen.
Tätähän minä yritin Kössölle kertoa. Atte pilkkasi uskovia, kun näillä on toisistansa poikkeavia näkemyksiä - josta siis huomautin - ja nyt sinä selität asian minulle takaisin.
Kronk. - DarkNinjaHiiri
H.H. kirjoitti:
Saman uskontosuuntauksen sisällä olisi erimielisyyksiä silloinkin, jos siihen kuuluuu yksikin ihminen.
Tätähän minä yritin Kössölle kertoa. Atte pilkkasi uskovia, kun näillä on toisistansa poikkeavia näkemyksiä - josta siis huomautin - ja nyt sinä selität asian minulle takaisin.
Kronk.Kaikkien ateistien pitäisi allekirjoittaa julistus jossa lukee: JUMALAA EI OLE OLEMASSA! Niin sitten uskovainen olisi tyytyväinen ja varsin vapaa haukkumaan ja kyseenalaistamaan ateistim.
Havempi tekee kuitenkin tälläisiä kannanottoja. Uskoisin että 90% palstan ateisteista kirjoittaisi julistuksen näin: JUMALASTA EI OLE YHTÄÄN TODISTEITA!
Kun ateisti haluaa olla järkiperäinen niin hän ei voi pitää todisteiden puuttumista jonkin asian olemassaolemattomuutena, mutta palatkaamme taas spagettimonsteriin.
Tämähän vaikuttaa täysin älylliseltä kikkailulta joka on sidoksissa tieteenfilosofiaan. Ilman mitään hienostelua voimme pitää ainakin kristinuskon jumalaa olemattomana koska väitetyt "toditeetkin" tekevät oliosta vielä uskomattamamman.
Muistuttaisin vielä että kaikki ateistit ei edes tiedä mitä ateisti tarkoittaa. He ovat vain täysin välinpitämättömiä tälläisistä pohdinnoista. Palstalla voi saada väärän uskonnottomuudesta kuvan kun otetaan aktiivisesti kantaa, ihan huvikseen. - Thronos
Teotwawki kirjoitti:
palstan vakkariksi. Rekkaa itsesi, niin säästyt turhilta selityksiltä, jos joku hihu päättää vetää provoa.
vain ja kiitos vihjeestä. Vieroksun kaikenlaista kirjautumista mutta pitää kai se sitten tehdä jos joku lainaa nimimerkkiäni - vielä en ole sellaista huomannut.
- Kössönöm
Thronos kirjoitti:
vain ja kiitos vihjeestä. Vieroksun kaikenlaista kirjautumista mutta pitää kai se sitten tehdä jos joku lainaa nimimerkkiäni - vielä en ole sellaista huomannut.
Ja sitä harmillisempaa se on, kun joku kirjoittaa samalla nikillä täysin päinvastaista tekstiä.
Kössönöm kirjoitti:
Aikamoisia asiantuntijoita, joo.Se on katos se että uskooko Raamattuun vai ei? Liberaalipapit eivät usko ja kehittelevät omia tulkintoja joilla ei sitten olekkaan alakuperäisen tekstin kanssa mitään yhteistä.
- Thronos
Kössönöm kirjoitti:
Ja sitä harmillisempaa se on, kun joku kirjoittaa samalla nikillä täysin päinvastaista tekstiä.
...mielenkiintoista nähdä mitä joku minun nimissäni yrittäisi tarjota. Mikäs siinä jos linja pysyy...
- Kössönöm
juhani1965 kirjoitti:
Se on katos se että uskooko Raamattuun vai ei? Liberaalipapit eivät usko ja kehittelevät omia tulkintoja joilla ei sitten olekkaan alakuperäisen tekstin kanssa mitään yhteistä.
Siis iberaalipapit ovat väärässä ja ne muut oikeassa.
Miten sinä sitten lokeroisit tämän naispapin, jonka mielestä homojen ja yksinelävien pitää viettää loppuikänsä selibaatissa, mutta hänen pappeutensa oli ihan ok? Onko hän liberaali, vai vanhoillinen, vai kumpaakin, vai ei kumpaakaan? Thronos kirjoitti:
täällä aika usein. Joku hihu ottaa nokkiinsa mielipiteistäsi ja kirjautuu samalla nicillä ja esittää täysin aiemmasta poikkeavia mielipiteitä. Kysy vaikka gyrukselta.:-)
- Missukka
Teotwawki kirjoitti:
täällä aika usein. Joku hihu ottaa nokkiinsa mielipiteistäsi ja kirjautuu samalla nicillä ja esittää täysin aiemmasta poikkeavia mielipiteitä. Kysy vaikka gyrukselta.:-)
Viitsisitkö perustella miten olette päätyneet siihen että kyseessä on uskovainen? Hän kyllä terrorisoi ja on terrorisoinut yhtä lailla uskovaisten kirjoituksia.
Missukka kirjoitti:
Viitsisitkö perustella miten olette päätyneet siihen että kyseessä on uskovainen? Hän kyllä terrorisoi ja on terrorisoinut yhtä lailla uskovaisten kirjoituksia.
Vai tarkoitatko Thronosta? Molemmat ovat ateisteja. Gyruksen niciä on käytetty häntä vastaan.
- gyrus
Teotwawki kirjoitti:
Vai tarkoitatko Thronosta? Molemmat ovat ateisteja. Gyruksen niciä on käytetty häntä vastaan.
en ole itse huomannut. Tosin eilen tuli sellainen kumma juttu, että H.H. väitti minun uhanneen häntä. Minä en ole niin tyhmä, että uhkailisin ketään edes tällaisella palstalla. Onkohan joku tekaissut sellaisen viestin tällä nikilläni? Niin, ja se viesti on kuulemma poistettu, etten pääse edes tarkistamaan.
Minua sapettaa, etten pysty rekkautumaan. Vaikka toimin ihan ohjeiden mukaan, tulee aina lopussa ilmoitus, että "parametri ei tue rekisteröitymistä". - Missukka
Teotwawki kirjoitti:
En ole täällä (muistaakseni) huomannut feikin tekstejä, mutta kun kerrot niitä olleen, niin uskon kyllä. Feikki on kirjoitellut Suomi24:ssä jo vuosia. Omalle kohdalle osui arviolta 3,5 vuotta sitten yleistä uskonnosta-palstalla. Nimimerkilläni joskus kirjoitteli päinvastaista mieltä olevia kirjoituksia ja joskus taas niin, että keskustelu jonkun kanssa ehti jatkua pitkäänkin poissaollessani. Kerran keskusteli muka minun kanssani, siis Missukka keskusteli Missukan kanssa häirikkökirjoittamisesta, ja koko keskustelu oli feikin kirjoittamaa.
Kysyin siis sitä, millä perusteella arvelet feikin olevan uskovainen. gyrus kirjoitti:
en ole itse huomannut. Tosin eilen tuli sellainen kumma juttu, että H.H. väitti minun uhanneen häntä. Minä en ole niin tyhmä, että uhkailisin ketään edes tällaisella palstalla. Onkohan joku tekaissut sellaisen viestin tällä nikilläni? Niin, ja se viesti on kuulemma poistettu, etten pääse edes tarkistamaan.
Minua sapettaa, etten pysty rekkautumaan. Vaikka toimin ihan ohjeiden mukaan, tulee aina lopussa ilmoitus, että "parametri ei tue rekisteröitymistä".jokin kumma juttu. Jos olisin tilaisuudessa tulla luoksesi avustamaan, mutta voi olla, että puolisosi ei ehkä olisi kovin mielissään. Minulla on atk-alan koulutus, mutta etäopetus näissä asioissa on osoittautunut ongelmalliseksi.
gyrus kirjoitti:
Minua sapettaa, etten pysty rekkautumaan. Vaikka toimin ihan ohjeiden mukaan, tulee aina lopussa ilmoitus, että "parametri ei tue rekisteröitymistä".sinut nyt ehkä TarkastajaX:ään, joka on rekannut, mutta ei ollut aiemmin. Väliäkö sillä, mutta kun olin aiemmin psykkapalstan vakkari, niin silloin minun niciäni käytettiin härskisti.
- Kössönöm
gyrus kirjoitti:
Minua sapettaa, etten pysty rekkautumaan. Vaikka toimin ihan ohjeiden mukaan, tulee aina lopussa ilmoitus, että "parametri ei tue rekisteröitymistä".Vinkki
Kirjoittanut: S24ylläpito 26.5.2006 klo 14.23
Vaikuttaa siltä, että sähköpostiohjelma jota käytät (esim. luukko.com) jättää osan linkistä pois tai katkaisee sen, kun klikkaat sitä.
Luo itsellesi vielä kerran uusi käyttäjätunnus, ja kun menet aktivoimaan linkkiä sähköpostistasi, kopioi koko linkki selaimeen, älä klikkaa sitä. Kopionti onnistuu, kun ensin maalaat linkin hiiren oikealla näppäimellä ja sitten otat selaimesta Edit -> Copy. Vie hiiri selaimen osoitekenttään ja valitse selaimesta Edit -> Paste.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000004&conference=4500000000001138&posting=22000000016711272
>>>>Taas ihmetellään, mitä ne papit tällä kertaa selittelevät. Onkohan tässä jaksossa yhtä paljon mielipide-eroja kuin viimekertaisessa jaksossa.>YLE TV1 21.50 - 22.45
Osa 3: Kaikki maailman paha. Johtuuko pahuus saatanasta? Onko helvetti olemassa, entä taivas? Toimittaja Lilli Riihiranta kysyy mihin kaikkeen pitää uskoa.- Kössönöm
Ensinnäkin tämä on kirkon maksama ohjelma. Eikä tuo Riihiranta kyllä varmaan mikään ateisti ole ollutkaan, onpahan vaan joskus eronnut kirkosta.
Et kai sinä usko, että tuo ohjelma on ihan tosi? Että joku tekisi ohjelman, jossa haluaa etsiä oikeaa uskoa. Sehän on tilaustyö kirkolta.
Tällainen kirkon elin sen kustansi, joten et kai kuvittele, että ohjelma olisi tasapuolinen?
http://www.kirkonmediasaatio.fi/ Kössönöm kirjoitti:
Ensinnäkin tämä on kirkon maksama ohjelma. Eikä tuo Riihiranta kyllä varmaan mikään ateisti ole ollutkaan, onpahan vaan joskus eronnut kirkosta.
Et kai sinä usko, että tuo ohjelma on ihan tosi? Että joku tekisi ohjelman, jossa haluaa etsiä oikeaa uskoa. Sehän on tilaustyö kirkolta.
Tällainen kirkon elin sen kustansi, joten et kai kuvittele, että ohjelma olisi tasapuolinen?
http://www.kirkonmediasaatio.fi/>>>
http://www.kirkonmediasaatio.fi/- tasapuolisuudesta.
Kössönöm kirjoitti:
http://www.kirkonmediasaatio.fi/eiköhän ainakin tasapuolisempi kuin skepojen, vapareiden kustantamana. Heitetään avoimia kysäreitä ja ohjelma on paljolti enemmän vapaata ajattelua, jopa hämmentävää, koska vastauksissa ei näy retoriikkaa, toimittaja on huovannut ja soutanut ja on aidosti kiinnostunut omalta kantiltaan uskomisen vaikeudesta, ei helppoudesta
mutta en vieläkään osaa päättää, että kenen asialla tämä toimittaja on. Onko tämä ehkä kristillisten muka harkintaa, joka päättyy siihen, että toimittaja päättää pysyä kirkon piirissä, mutta tietyin vapauksin vai, jotain muuta. Jos kirkko on päässyt ujuttamaan tällaisen tekoharkitsevan hurskaan tyypin kertomaan meille sanomaansa, ovat olleet ovelia. Ongelma vain on siinä, että jesse ei olisi tällaista kieroilua hyväksynyt, jos yleensä oli olemassa. Jessestäkään ei ole kirjallisia todisteita, joten se siitä.
- Kössönöm
Areenalta sen kakkososan uudestaan. Oli ne kummallisia ne papit. Eri mieltä lähes joka asiasta.
Kirkon mainoshan tuo on ihan selvästi. Ei tosin minun mielestäni mitenkään onnistunut, mutta milloinkas niiden mainokset onnistuneita olisi olleet:) Kössönöm kirjoitti:
Areenalta sen kakkososan uudestaan. Oli ne kummallisia ne papit. Eri mieltä lähes joka asiasta.
Kirkon mainoshan tuo on ihan selvästi. Ei tosin minun mielestäni mitenkään onnistunut, mutta milloinkas niiden mainokset onnistuneita olisi olleet:)edustivat erilaisia näkemyksiä, kuten se Kuopion miespappi vaikutti aika liberaalilta. Sitä tukee se, että piispa Ville Riekkinen on piispoista ehkä täysijärkisin.
Lankomieheni on taas samoilla linjoilla sen fundispapin kanssa, että raamattu kieltää naista toimimasta pappisvirassa.- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
edustivat erilaisia näkemyksiä, kuten se Kuopion miespappi vaikutti aika liberaalilta. Sitä tukee se, että piispa Ville Riekkinen on piispoista ehkä täysijärkisin.
Lankomieheni on taas samoilla linjoilla sen fundispapin kanssa, että raamattu kieltää naista toimimasta pappisvirassa.ihan inhimillinen.
Kummastutti sen kappalaisen kommentit. Siis se pitkähiuksinen nainen, joka oli sitä mieltä, että homoilla pitää olla samat oikeudet kuin heteroillakin, mutta KUITENKIN hän vetää siihen rajan, että avioliittoa homot eivät voi solmia. Siis ei kuitenkaan ihan täysin tasavertaisuutta hänkään hyväksynyt. - Thronos
Kössönöm kirjoitti:
ihan inhimillinen.
Kummastutti sen kappalaisen kommentit. Siis se pitkähiuksinen nainen, joka oli sitä mieltä, että homoilla pitää olla samat oikeudet kuin heteroillakin, mutta KUITENKIN hän vetää siihen rajan, että avioliittoa homot eivät voi solmia. Siis ei kuitenkaan ihan täysin tasavertaisuutta hänkään hyväksynyt...naispappi kirkkain silmin selitti että hän kovasti mietti itsekseen (!) ja tuli siihen tulokseen että naispappeus on ok - mutta homot ja yksinäiset tuomitsi selibaattiin tuosta vain!
Kössönöm kirjoitti:
ihan inhimillinen.
Kummastutti sen kappalaisen kommentit. Siis se pitkähiuksinen nainen, joka oli sitä mieltä, että homoilla pitää olla samat oikeudet kuin heteroillakin, mutta KUITENKIN hän vetää siihen rajan, että avioliittoa homot eivät voi solmia. Siis ei kuitenkaan ihan täysin tasavertaisuutta hänkään hyväksynyt.hyväksyy, mutta ei meidän naapuriin. Parempi olis, jos pysyis siellä Afrikassa, jossa voisi sitten käydä tekemässä laupeuden työtä.
- Kössönöm
Thronos kirjoitti:
..naispappi kirkkain silmin selitti että hän kovasti mietti itsekseen (!) ja tuli siihen tulokseen että naispappeus on ok - mutta homot ja yksinäiset tuomitsi selibaattiin tuosta vain!
Niinhän tuo teki. Ja oikein hartaalla äänellä sitten vielä sanoi, että homoihin pitää suhtautua suurella rakkaudella, eikä hän ainakaan asetu kenenkään yläpuolelle!
Niin, hän on omassa elämässään huomannut toimivaksi konseptiksi (heh) sen, että seksi kuuluu vain miehen ja naisen väliseen avioliittoon.
Kai se on sitten uskottava, kun toinen kirkkain silmin väittää, että vasta avioliitossa on ollut ensimmäinen seksikokemus, kuten kai sitten hänen miehelläänkin.
- Sisely
Minä ihmettelen suuresti, jos joku jaksaa katsoa koko sarjan loppuun asti. =D Itse jaksoin vaivoin katsoa ensimmäisen osan kokonaan, toisen katselin hetki sitten areenalta, ja koska se oli yhtä huonosti tehty kuin ensimmäinenkin, ei kovin suurta tason nousua liene odotettavissa.
Sen vielä ymmärrän, että sarjassa sivutetaan muut uskonnot, kuin kristinusko, melko köykäisin perustein, onhan ohjelmasarja tuotettu kirkon varoin, mutta miksei siinä tapauksessa voida esittää ev.lut.kirkon oppia sellaisena kuin kirkko sitä opettaa, ilman ristiriitoja tai sellaisia vastauksia kysymyksiin, jotka herättävät vain lisää kysymyksiä? Luulisin kirkon huomasta harhaantuneen, ja sinne silti kaipaavan, tarvitsevan enemmänkin selkeän muistutuksen siitä, mitä hän on mielestään menettänyt.
Ja huomasinhan joku muukin toimittajan silmiinpistävän, päälleliimatun rauhallisuuden, josta hyvin pian tuli pelkkää lässytystä? Herttinen, ei kai tätä pienille lapsille ole suunnattu?! Välillä teki mieli ottaa tv:stä äänet pois. =D
"Parasta, että tutustun uudestaan Suomen ev.lut.kirkkoon. Aika näyttää minne tieni vie."
En voi uskoa, että yksikään täysipäinen ihminen ainakaan tämän perusteella palaa kirkon huomaan. Usko ei tosin ole vahvinta osaamistani. =D - Hämeen Hitain
aivan pihalla. Kaikista keskeisistä tunnustuksellisista kymyksistä olivat eri mieltä. Tai sitten myönsivät suoraan etteivät tiedä.
Empaattisimmat heistä toki vakuuttelivat, että kaikkitietävä ja kaikkivaltias Luojajumala tekee kaikkensa, että jokainen luomansa ihminen pelastuisi taihvaan ilhoon.
Varmuutta onnistumisesta ei tietenkään ole.
On se niin sööttiä.- Kössönöm
Ärsytti niiden puhetyyli. Niin helvetin hartaalla äänellä pitää puhua täyttä paskaa. Miksi ne ei voi olla mistään samaa mieltä? Kumma juttu, että papit voivat puhua saarnoissaan täysin toisiaan vastaan.
Se nuorin naispappi vasta oli yksinkertaisen oloinen ja se Malmivaara taas niin ehdoton, että. - gyrus
Kössönöm kirjoitti:
Ärsytti niiden puhetyyli. Niin helvetin hartaalla äänellä pitää puhua täyttä paskaa. Miksi ne ei voi olla mistään samaa mieltä? Kumma juttu, että papit voivat puhua saarnoissaan täysin toisiaan vastaan.
Se nuorin naispappi vasta oli yksinkertaisen oloinen ja se Malmivaara taas niin ehdoton, että.eilisiä viestejä silmäillessä täytyi ääneen nauraa:
"Niin helvetin hartaalla äänellä pitää puhua täyttä paskaa." Laittamattomasti sanottu =D
Aion katsoa tuon ohjelman tässä hetikohta aamulla tallennettuna, kun en silloin tuoreeltaan ehtinyt. Siinä taisi nyt olla siis se sama lapsenkasvoinen kirkassilmä-kaksiväritukka-naispappi.
Miksiköhän sillä lailla pitää luojan luomistyötä mennä parantelemaan, vai lieneekö jumala kasvattanut hänelle alle mustaa tukkaa ja päälle vaaleaa? Koska saamme nähdä tatuoituja vihreätukkaisia lävistyspappeja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972