Tällä Raamattu-palstalla on 'yliopettajan tehtävää' viime vuosina omalla itsevaltaisella ja omavanhurskaalla tavallaan hoitanut Teuvo Suni -nimiseksi esittäytynyt henkilö.
"Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin
teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka
salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja," 2.Piet. 2:1
Jokainen palstaa vähänkin seurannut lukija on nähnyt, että em. yliopettajalla (jota itse pidän vaarallisena valheenopettajana) on uskollisina partnereina ja kolleegoina ollut ArmiK ja KariHenrik nimimerkeillä kirjoittavat henkilöt.
Lukijoiden hämmästykseksi tuo 'yliopettajan' kovalla opillisella otteella koossa pitämä kolmikko, ns. suni-trio, on nyt ainakin toistaiseksi hajonnut.
Tärkeä kysymys kuuluu: olivatko kolmikon hajoamiseen johtaneet syyt ja tekijät
a) opillisia, vaiko
b) henkilökohtaisia?
Ex-kolmikon kommenteista päätellen syyt ovat enemmänkin henkilökohtaisia; eiväthän ko. henkilöt ole opillisesti mitään merkittävää uutta esittäneet. Aikaisemmin noudatettu oppi on kirjoituksista päätellen yhä voimassa.
Minun sydämelläni on kovasti ollut se, millaista ratkaisua kirjoittajatoveri KariHenrik on tekemässä oman oppikäsityksensä suhteen, joka siis oli (edelleen on..?) yks-yhteen yhtäläinen Sunin opin kanssa.
KariHenrikin kumppanuus Sunin opin ja opettajatoimen tukijana on ollut pitkäkestoista, uskollista ja ahkeraa.
Seuraavassa viestissä on muutama poiminta KH:n uskollisuuden ja tuen osoituksista Ruukin väärälle profeetalle.
Toistan tärkeän kysymyksen vielä uudestaan:
- jättääkö KH riitautumisen ja pyykin pesun TS:n kanssa vain henkilökohtaiselle tasolle?
Eikö Raamattu-palstan lukijoilla ja keskustelijoilla ole oikeus saada ahkeran palstaopettajan LOPPURAPORTTI Suni-kumppanuudesta ja erityisesti sen OPILLISESTA sisällöstä?
Onhan päivänselvää, että huomattavasti vähempiarvoinen asia on se, missä mutkassa ko. opettajien sukset HENKILÖKOHTAISELLA tasolla menivät ristiin!
Opillinen vai henkilökohtainen?
25
700
Vastaukset
>>> Armi ja Teuvo eivät nyt vastaa
Kirjoittanut: KariHenrik 15.11.2007 klo 01.16
- - - vaan vuoro on minulla: Taidatpa tietää, ja jos et tiedä
Kirjoittanut: KariHenrik 13.1.2008 klo 14.32
- - - kuulin Teuvo Sunin kirjoituksessa sen saman sävelen, jolla Jumala oli minua JO puhutellut. Kuule, se on näin
Kirjoittanut: KariHenrik 28.8.2007 klo 17.59
- - - Teuvo Sunin tai Armin perään et kommentteja laittanut, koska Saatana kauttasi tietää, että he ovat jo niin pitkään olleet tukevalla pohjalla, että heihin se ei pysty. Tähän täytyy sanoa,
Kirjoittanut: KariHenrik 8.9.2007 klo 21.17
- - - että uskosta osaton ystäväni totesi tästä palstasta, että entäpä JOS Teuvo Suni sittenkin on oikeassa? Mitä sitten tapahtuu?
Vastasin, että tapahtuu niin, että rienaajat syyllistyvät Jumalan edessä sellaiseen pilkkaan, jota ei anteeksi anneta. Totesin, että on todella VAARALLISTA lähteä vastustamaan Jumalan lähettilään eli Hengen työtä. Mieleni iloitsee, kun olet huomannut
Kirjoittanut: KariHenrik 19.8.2007 klo 20.04
- - - että Teuvo Suni on vain sanansaattaja, mutta ei pidä tuijottaa ihmiseen ei henkilöön, vaan sanomaan. Ja se todellakin on Teuvollakin Jeesuksen oma sana: - - - - Mutta nämä teemat, joita "sunilaiset" ovat tuoneet ja ylläpitäneet EIVÄT OLE MIELLYTTÄVIÄ. Se on ns. kova sana. Mutta siinä ei ole valhetta. On vain kaksi voimaa
Kirjoittanut: KariHenrik 16.8.2007 klo 21.20
- - - Jumalan Pyhä ja Saatanan valhe. Kun Teuvo Suni sanoo, että Puolustaja paljastaa synnin, niin näin todella on. Jumalan ajassa
Kirjoittanut: KariHenrik 14.2.2008 klo 09.52
- - - Teuvo Suni opettaa todella Raamatun ja Jumalan tahdon mukaisesti pelastumisesta. Puhut omiasi
Kirjoittanut: KariHenrik 3.10.2007 klo 19.40
- - - Niin että Teuvo on kyllä todellakin oikeassa Uskossa. Hän ei etsi omaa kunniaa, ei levitä harhaoppiaan, ei väärennä evankeliumia. Korjaan vääriä väittämiäsi
Kirjoittanut: KariHenrik 14.10.2007 klo 11.16
- - - enkä tuomitse KETÄÄN Helvettiin. En ole koskaan tuominnut eikä niin tee myöskään Teuvo Suni. Asiile, muutama kommentti
Kirjoittanut: KariHenrik 31.8.2007 klo 10.10
- - - Se evankeliumi, jota Teuvo Suni tuo, on totinen ja aito evankeliumi, johon kuuluu tuomio ja armo. Uusi stoori on tässä:
Kirjoittanut: KariHenrik 15.10.2007 klo 22.36
- - - Niin on Jumala näyttänyt sinullekin selvästi, että Teuvo Sunin sanoma on kirkasta Jumalan Totuutta tällekin katajaiselle kansalle. Miksi et ole huomaavinasi? Sinä olet tuominnut Armin
Kirjoittanut: KariHenrik 26.10.2007 klo 08.56
- - - siitä, ettei hän käytä tekstissään alleviivausta. Opettele siis ensin ITSE käyttämään sitä kunnolla.
Näin: Teuvo on Jumalan mies. Aivanpa väärin todistat minusta!
Kirjoittanut: KariHenrik 3.2.2008 klo 20.16
- - - Kun minä tulin USKOSTA OSALLISEKSI, havaitsin että Jumala puhuu Teuvo Sunille hyvin samalla tavalla kuin oli JO alkanut puhua minullekin. Totuus vaiko osatotuus?
Kirjoittanut: KariHenrik 13.10.2007 klo 21.48
- - - Sanon vieläkin sinulle, että olitpa Teuvo Sunista mitä mieltä tahansa, on vaarallista ruveta vastustamaan Jumalan sanansaattajia. Järjetön lause!
Kirjoittanut: KariHenrik 12.12.2007 klo 22.49
- - - Mutta et näy ymmärtävän, että Teuvon puhe ei silti lainkaan ole vihapuhetta. Ei, vaan se on rakkautta ja tarkoitettu johtamaan jokainen lukija tuon todellisen Rakkauden lähteelle, josta osattomana moni nyt kulkee.- Melkoinen!
KariHenrikin mielenmuutos on melkoinen!
Melkoinen! kirjoitti:
KariHenrikin mielenmuutos on melkoinen!
KH on saanut armon päästä irti Suni-valheen ja -eksytyksen vallasta. Siitä
hänen tulisi olla kiitollinen Jumalalle ja myös tuntea vastuunsa "julistajana".
Ehtihän palstaystävämme kantaa aikamoisen rintamavastuun TS:n aisaparina.
Muistutan vielä, veljellinen kehotukseni KH:lle oli tiivistetyssä muodossa tämä:
"Sunin opillisten raunioiden hävittämisen kannalta olisi
edelleen arvokasta, jos KariHenrik suostuisi selkeän opillisen
loppuraportin antamiseen palstalaisille Suni-seikkailustaan.
Olen aivan varma siitä, että nimenomaan lyhyt OPILLINEN,
ei henkilökohtainen lopputilitys, puhdistaisi KH:n silmiä
niiltä suni-savuilta, jotka vielä hänen silmiään kirvelevät."
Henkilökohtaisten KH - TS suhteitten ruotimisesta tuskin kukaan kostuu.
Mutta pelkistetty tilitys ja opillinen selonteko harharetken sisällöstä ehkä
auttaisi jonkun lukijan vielä paremmin näkemään, miten Jumalan Poika on
ilmestynyt ja tullut "tekemään tyhjäksi perkeleen teot". 1.Joh. 3:8
Tuon selonteon tekeminen ei todellisuudessa liene vaikea tehtävä KH:lle; ja
eihän esikuvamme Paavalikaan säästellyt itseään, kun totuuden oli löytänyt!
Silti en halua painostaa KH:ta; ottakoon lisäaikaa, jos välttämättä tarvitsee.- kun valkeudesta
Semper.Fidelis kirjoitti:
KH on saanut armon päästä irti Suni-valheen ja -eksytyksen vallasta. Siitä
hänen tulisi olla kiitollinen Jumalalle ja myös tuntea vastuunsa "julistajana".
Ehtihän palstaystävämme kantaa aikamoisen rintamavastuun TS:n aisaparina.
Muistutan vielä, veljellinen kehotukseni KH:lle oli tiivistetyssä muodossa tämä:
"Sunin opillisten raunioiden hävittämisen kannalta olisi
edelleen arvokasta, jos KariHenrik suostuisi selkeän opillisen
loppuraportin antamiseen palstalaisille Suni-seikkailustaan.
Olen aivan varma siitä, että nimenomaan lyhyt OPILLINEN,
ei henkilökohtainen lopputilitys, puhdistaisi KH:n silmiä
niiltä suni-savuilta, jotka vielä hänen silmiään kirvelevät."
Henkilökohtaisten KH - TS suhteitten ruotimisesta tuskin kukaan kostuu.
Mutta pelkistetty tilitys ja opillinen selonteko harharetken sisällöstä ehkä
auttaisi jonkun lukijan vielä paremmin näkemään, miten Jumalan Poika on
ilmestynyt ja tullut "tekemään tyhjäksi perkeleen teot". 1.Joh. 3:8
Tuon selonteon tekeminen ei todellisuudessa liene vaikea tehtävä KH:lle; ja
eihän esikuvamme Paavalikaan säästellyt itseään, kun totuuden oli löytänyt!
Silti en halua painostaa KH:ta; ottakoon lisäaikaa, jos välttämättä tarvitsee.menee pimeyteen. Ja toden totta siitä iloitsee SUURI joukko.
Näin on pimeydessä olevilla "ahdas portti on perkeleen portti"
Vaikka avara portti se on joka on perkeleen portti.
En tiedä, mutta kyllä todella näyttää paatumus on valtavaa, kun näin
räikeää sanomaa tuodaan siitä mitä Jeesus on sanonut JA varmasti tietää
miten asia on.
Jeesus EI omiaan tuonut vaan sitä mikä oli Isän tahto.
Täällä on vuositolkulla tuotu Jeesuksen sanomaa pelastuksen tiestä
ja EI muuta kuin rivous ja mitä karkein herja vain yltyy Jumalan Poikaa
vastaan.
Eikä osata hävetäkään, vaan pokkana tuodaan omia totuuksia Jeesuksen
tuomat totuudet painaen maan rakoon.
Tehokasta on toiminta ja saatanalla on todella kiire, että valitutkin eksyisivät. - valakia
kun valkeudesta kirjoitti:
menee pimeyteen. Ja toden totta siitä iloitsee SUURI joukko.
Näin on pimeydessä olevilla "ahdas portti on perkeleen portti"
Vaikka avara portti se on joka on perkeleen portti.
En tiedä, mutta kyllä todella näyttää paatumus on valtavaa, kun näin
räikeää sanomaa tuodaan siitä mitä Jeesus on sanonut JA varmasti tietää
miten asia on.
Jeesus EI omiaan tuonut vaan sitä mikä oli Isän tahto.
Täällä on vuositolkulla tuotu Jeesuksen sanomaa pelastuksen tiestä
ja EI muuta kuin rivous ja mitä karkein herja vain yltyy Jumalan Poikaa
vastaan.
Eikä osata hävetäkään, vaan pokkana tuodaan omia totuuksia Jeesuksen
tuomat totuudet painaen maan rakoon.
Tehokasta on toiminta ja saatanalla on todella kiire, että valitutkin eksyisivät.valkeudesta pimeyteen vaan päinvastoin. Ei sinun mielipiteesi vielä totuutta tee. Sinulla on myrkyttävä vaikutus ihmisten väleihin.
- l u k i j a
Kysymys on kuten hyvin ilmenee, asetettu KH:lle. Profetoin, että Teuvo Suni ei kuitenkaan malta olla ottamatta kantaa, vaikkapa puskasta. Ehkäpä tässä näemme vuosisadan oikeimpaan osuneen profetian.
vain valheen voimalla joka tahtoo hämmentää ja
hämmentää,niin ettei kukaan kirkkauteen Jumalan Totuuteen pääsisi.
Vaikka aloitus oli KariHenrikille osoitettu kukaan
ei voi kieltää ettei myös ihminen joka tietää ja
tuntee Totuuden saisi myös sitä tuoda.
Vaikka Totuutta ei vastaan otetakkaan;( vaan
kaikki valhe sulautuu sukkelaan ihmisiin jotka
sen vallassa ovat.
Niin sanon kovaan kouluun "vauva" on laitettu
HETI syntyessään, mutta Hän joka "vauvan" on synnyttänyt on "vauvan" hengissä pitänyt.
Näin on saanut nähdä Jumala pitää todella omastaan
huolta, vaikka "uskovat" yrittävät kaikin tavoin repiä ja riistää ja syöstä pois Jumalan helmasta.
Nämäkin mitä KariHenrik on "vauvana" sanonut
otetaan lyömäaseeksi. Eihän vauvojaakaan lyödä
kun he eivät kaikkea vielä tiedä ja tunne.- alex-kasi
ArmiK kirjoitti:
sen vallassa ovat.
HETI syntyessään, mutta Hän joka "vauvan" on synnyttänyt on "vauvan" hengissä pitänyt.
huolta, vaikka "uskovat" yrittävät kaikin tavoin repiä ja riistää ja syöstä pois Jumalan helmasta.
kun he eivät kaikkea vielä tiedä ja tunne.vaan sitä omaa sekasotkuista ja epäraamatullista evankeliumianne. Ja totta on että "puolueen väri - siis suniopetukset" on teille tärkeämpi kuin Raamatun Sana ja sanoma. Siitä ei ole epäilystäkään - joten käyhän lukemassa..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000040852629
Raamatun Sanaa jokainen jae. - l u k i j a.
alex-kasi kirjoitti:
vaan sitä omaa sekasotkuista ja epäraamatullista evankeliumianne. Ja totta on että "puolueen väri - siis suniopetukset" on teille tärkeämpi kuin Raamatun Sana ja sanoma. Siitä ei ole epäilystäkään - joten käyhän lukemassa..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000040852629
Raamatun Sanaa jokainen jae.Tämäkin jae:
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan
rikinkatkuiseen järveen kuin peto ja väärä profeetta,
ja siellä niitä kidutetaan yötä ja päivää, aina ja ikuisesti. l u k i j a. kirjoitti:
Tämäkin jae:
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan
rikinkatkuiseen järveen kuin peto ja väärä profeetta,
ja siellä niitä kidutetaan yötä ja päivää, aina ja ikuisesti.joka jae ja vieläpä niin, että joka niihin uskoo voi Elämän löytää.
:"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
"ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
"Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."- l u k i j a
ArmiK kirjoitti:
sen vallassa ovat.
kun he eivät kaikkea vielä tiedä ja tunne.Pistikö Suni sinut asialle? Joko sopu on tulossa? Onko Suni jo pyytänyt anteeksi kun kutsui sinua halventavalla nimikkeellä, jota en tohdi toistaa?
l u k i j a kirjoitti:
Pistikö Suni sinut asialle? Joko sopu on tulossa? Onko Suni jo pyytänyt anteeksi kun kutsui sinua halventavalla nimikkeellä, jota en tohdi toistaa?
kyllä te jaksatte roikkua Sunissa, MIKSI?
Mikä tuossa Totuuden sanomassa sinua kirpaisi?
Sillä vaikka et usko TOTTA oli joka sana.ArmiK kirjoitti:
sen vallassa ovat.
kun he eivät kaikkea vielä tiedä ja tunne.ArmiK 13.1.2009 13:50:
>>Nämäkin mitä KariHenrik on "vauvana" sanonut
kun he eivät kaikkea vielä tiedä ja tunne.
- Antti V. Piiterinen
Armi on noussut sunilaisuuden ylipapittareksi ja Teuvo on sysätty sivuraiteelle. Oppi ei sinänsä ole muuttunut, nyt on vain avautunut kaksi rintamaa, koska muut sunilaiset eivät ole yhteistyössä Teuvon kanssa, joutuu Teuvo huseeraamaan yksin omien puskanikkiensä kanssa.
Ei Teuvo ja Armi mitään opettajia ole, toisaalta ei heidän opeissaankaan ole päätä ja häntää ja
tässä tilanteessa saatana läpsyttää karvaisia käsiään. Kuitenkin Armi ja Teuvo ovat täysin epäuskottavia, vaikka Armi yrittää lisätä vauhtia, mutta Teuvo on taantumassa, sillä uusia juttuja ei enään oikein tule.- Antti V. Piiterinen
ArmiK kirjoitti:
olet? Uskot siis nuo valheet joitka toit?
mutta minä kirjoitan ne omina mielipiteinäni ja näkemyksinäni. Totta kai voin monessa kohtaa erehtyä, koska pystyn luomaan näkemykseni ainoastaan kirjoitustesi perusteella, siis kaikki asiat eivät ole uskon asioita.
kaksi, kolme vuotta olet syyttänyt lähimmäisiäsi ihmisopeista, mutta itse olet ollut ja olet vieläkin näitten Sunin oppien orja. Kiellä, kiellä ja pese, pese, mutta näköjään puhtaammaksi et tule. Sunilaisten uskonnollinen invaasio tällä palstalla on nyt täysin lopahtanut.
Teuvon iskuryhmät ja kiroilupartiot ovat hajallaan, painuneet 'maan alle'.
Yhtenäisestä hyökkäysrintamasta on jäljellä vain savuavat rauniot.
Teuvo käy vielä vanhoilla eväillään yhden miehen vetäytymistaistelua, jota
seuratessa pakkaa tulemaan sääli vanhaa yksinäistä sotaratsua kohtaan.
Viitaten sinun sanontaasi, Antti, on kuitenkin melko varmaa, että
>>tässä tilanteessa saatana läpsyttää karvaisia käsiäänAntti V. Piiterinen kirjoitti:
mutta minä kirjoitan ne omina mielipiteinäni ja näkemyksinäni. Totta kai voin monessa kohtaa erehtyä, koska pystyn luomaan näkemykseni ainoastaan kirjoitustesi perusteella, siis kaikki asiat eivät ole uskon asioita.
kaksi, kolme vuotta olet syyttänyt lähimmäisiäsi ihmisopeista, mutta itse olet ollut ja olet vieläkin näitten Sunin oppien orja. Kiellä, kiellä ja pese, pese, mutta näköjään puhtaammaksi et tule.roikut oma ymmärryksesi varassa ja kun näin teet silloin olet valheessa.
Ja Suni ja Suni ja Suni jne...Suni.
Etkö pysty nöyrtymään ja tunnustamaan itse muiden
mukana olet ollut liittämässä Sunin oppilaisiin
VAIKKA koko ajan olen sanonut OLEN Jumalan oma
Hänen kouluttamakseen tullut ja tuon vain ja ainoastaan Hänen sanomaansa SINUNKIN pelastukseksi.
Mutta tämähän on aivan utopiaa ihmisille jotka oman viisautensa ja ymmärryksensä varassa kulkevat
ON IHMISIÄ jotka Jumalan Totuudessa ja viisaudessa ovat ja sitä tuovat EIVÄTKÄ PIIRUNKAAN vartaa sitä mitä luonnollisen ihmisen liha, luonto vaatii.
Tästähän Paavalikin sanoo:"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."
Ihmismielelle Jumalan Totuus on syytöstä, tuomitsemista jne. NÄINHÄN se Jumalan sanan miekan laita on:"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"- alex-kasi
ArmiK kirjoitti:
roikut oma ymmärryksesi varassa ja kun näin teet silloin olet valheessa.
Ja Suni ja Suni ja Suni jne...Suni.
Etkö pysty nöyrtymään ja tunnustamaan itse muiden
mukana olet ollut liittämässä Sunin oppilaisiin
VAIKKA koko ajan olen sanonut OLEN Jumalan oma
Hänen kouluttamakseen tullut ja tuon vain ja ainoastaan Hänen sanomaansa SINUNKIN pelastukseksi.
Mutta tämähän on aivan utopiaa ihmisille jotka oman viisautensa ja ymmärryksensä varassa kulkevat
ON IHMISIÄ jotka Jumalan Totuudessa ja viisaudessa ovat ja sitä tuovat EIVÄTKÄ PIIRUNKAAN vartaa sitä mitä luonnollisen ihmisen liha, luonto vaatii.
Tästähän Paavalikin sanoo:"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."
Ihmismielelle Jumalan Totuus on syytöstä, tuomitsemista jne. NÄINHÄN se Jumalan sanan miekan laita on:"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"ajattelet kuin Teuvo (olet juuri yhtä sekava kuin Teuvo)- olet lukenut Teuvon kirjan ja se on tehnyt sinuun kovin syvän vaikutuksen ja sovellat sitä nyt sitten uskonelämääsi.. teitä on muutama sumnilainen ja jokainen on lukenut Teuvon seli-kirjan - sinä, KariHenrik, Hssu ja pari muuta - aikaisemmin olitte kietomassa Noomia sinulaisuuteen mutta nähtävästi epäonnistuitte ja sitten Sirkka-Iitaa ja epäonnistuitte mutta ítse olette kiinni sunilaisuudessa kuin täi tervassa.. niin se vaan on.
Kirjoitin sunilaisuuden 10 kummallisuutta aikaisemmin ja ei yhdestäkään kukaan teistä ottanut eroa - vain puolusteltiin.
Vähän hämmästyin ensin, mutta sitten ymmärsin että ne kuuluvat sunilaisuuteen ja ovat Teuvon seli-kirjasta. Lähtíen Teuvon olemattomasta profetallisuudesta ja synnittömyydestä aina saatanan ufoilla lentämiseen asti .. täyttä potaskaa.. koko touhu. Kyllä palstan sunilaiset tuntee jo heidän kirjoituksistaan.
Näin on asia, joten lopeta sunilaisuus niin loppuu kritisointikin. Käänny Raamattuun ja puhu Raamatun opetuksista - koko Raamatun - eikä vain jonkun kohdan sietä täältä.. Niin EHKÄ .. jos Jumala suo opit mistä Raamatusaa on kysymys - ero teuvon seli-kirjaan on valtava. - Murdochh
alex-kasi kirjoitti:
ajattelet kuin Teuvo (olet juuri yhtä sekava kuin Teuvo)- olet lukenut Teuvon kirjan ja se on tehnyt sinuun kovin syvän vaikutuksen ja sovellat sitä nyt sitten uskonelämääsi.. teitä on muutama sumnilainen ja jokainen on lukenut Teuvon seli-kirjan - sinä, KariHenrik, Hssu ja pari muuta - aikaisemmin olitte kietomassa Noomia sinulaisuuteen mutta nähtävästi epäonnistuitte ja sitten Sirkka-Iitaa ja epäonnistuitte mutta ítse olette kiinni sunilaisuudessa kuin täi tervassa.. niin se vaan on.
Kirjoitin sunilaisuuden 10 kummallisuutta aikaisemmin ja ei yhdestäkään kukaan teistä ottanut eroa - vain puolusteltiin.
Vähän hämmästyin ensin, mutta sitten ymmärsin että ne kuuluvat sunilaisuuteen ja ovat Teuvon seli-kirjasta. Lähtíen Teuvon olemattomasta profetallisuudesta ja synnittömyydestä aina saatanan ufoilla lentämiseen asti .. täyttä potaskaa.. koko touhu. Kyllä palstan sunilaiset tuntee jo heidän kirjoituksistaan.
Näin on asia, joten lopeta sunilaisuus niin loppuu kritisointikin. Käänny Raamattuun ja puhu Raamatun opetuksista - koko Raamatun - eikä vain jonkun kohdan sietä täältä.. Niin EHKÄ .. jos Jumala suo opit mistä Raamatusaa on kysymys - ero teuvon seli-kirjaan on valtava.ja muutkin täällä ovat koko ajan kiinni Teuvossa. Ja ihmisessä ylipäätään. Asioista ei voi ilmeisesti keskustella ilman "Suni sitä, Sunilaisuus tätä.."
Armi tuo Jeesuksen sanomaa, ja sinä kutsut sitä sekavaksi. Kukahan se tässä pimeässä on.
Mihin kohtaan elämässäsi sinä sijoitat Jeesuksen sanat, ne jotka ainoastaan pelastuksen tuovat? Murdochh kirjoitti:
ja muutkin täällä ovat koko ajan kiinni Teuvossa. Ja ihmisessä ylipäätään. Asioista ei voi ilmeisesti keskustella ilman "Suni sitä, Sunilaisuus tätä.."
Armi tuo Jeesuksen sanomaa, ja sinä kutsut sitä sekavaksi. Kukahan se tässä pimeässä on.
Mihin kohtaan elämässäsi sinä sijoitat Jeesuksen sanat, ne jotka ainoastaan pelastuksen tuovat?"Trauma" näyttää olevan eikä niin vähäinenkään.
Kun tuon "Trauman" voisivat heittää meren syvyteen
niin voisi alkaa valjeta missä ovatkaan hyörineet.- rintamat hajallaan,
Semper.Fidelis kirjoitti:
Sunilaisten uskonnollinen invaasio tällä palstalla on nyt täysin lopahtanut.
Teuvon iskuryhmät ja kiroilupartiot ovat hajallaan, painuneet 'maan alle'.
Yhtenäisestä hyökkäysrintamasta on jäljellä vain savuavat rauniot.
Teuvo käy vielä vanhoilla eväillään yhden miehen vetäytymistaistelua, jota
seuratessa pakkaa tulemaan sääli vanhaa yksinäistä sotaratsua kohtaan.
Viitaten sinun sanontaasi, Antti, on kuitenkin melko varmaa, että
>>tässä tilanteessa saatana läpsyttää karvaisia käsiäänvaan henkeä vetää, ryhmittyy uuteen hyökkäykseen, kunhan saa alakerran päämajasta uudet ohjeet.
Tätä kuluvan vuoden tammikuista ketjua ei KariHenrik ole halunnut /jaksanut kommentoida.
Irtiotto Sunista oli tuohon aikaan vasta tapahtumassa - Suni-ryhmä oli juuri hajonnut.
Sunin opillisten raunioiden hävittämisen kannalta olisi edelleen arvokasta, jos KariHenrik
suostuisi selkeän opillisen loppuraportin antamiseen palstalaisille Suni-seikkailustaan.
Olen aivan varma siitä, että nimenomaan OPILLINEN, ei henkilökohtainen lopputilitys,
puhdistaisi KH:n silmiä niiltä lopuilta suni-savuilta, jotka vielä hänen silmiään kirvelevät.
Tuon tilityksen jälkeen KH voisi suni-opista riippumattomana kirjoittajana siirtyä totuuden
puolustajien riveihin ja sieltä vaikuttaa palstaa tyrannisoivan raunioteologin väistymiseen
(luonnollisesti ex-tyrannille kuuluu jättää Jumalan antama mahdollisuus parannukseen).
Siinä olisi arvokasta talkootyötä ja myös henkilökohtaisen kasvun paikkaa KariHenrikille
- rakentaen ja sopuisasti monien muiden totuutta rakastavien kirjoittajien kanssa!Semper.Fidelis: "Olen aivan varma siitä, että nimenomaan OPILLINEN, ei henkilökohtainen lopputilitys,
puhdistaisi KH:n silmiä niiltä lopuilta suni-savuilta, jotka vielä hänen silmiään kirvelevät".
---
Hyvä kehoitus, mutta....
Annetaan KH:lle aikaa ja rohkaistaan toisiamme totuuden löytämiseksi.
Ei hengellinen kasvu käy hetkessä.
Siemen eli Jumalan Sana kun kylvetään hyvään maaperään, ei se heti tuota satoa (Matt. 13:23).
Siemen ensin itää (juurtuu), taimettuu ja lopuksi tulee suotuisissa oloissa satoa tuottavaksi kasviksi (puuksi).-
Jaakob kehoittaa:
"...ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu..." (1:21).
Kun sana on meihin istutettu, pitäisi sen antaa myös rauhassa kasvaa ja vahvistua meissä.
Ei mennä asioitten edelle.
Rukoillaan elon Herraa, että hän lähettäisi lisää työmiehiä tällekkin peltotilkulle.
--
virsi 168:2,3
2.
Siis anna saman Hengen yhä
ohjata kaikkialla työtäsi,
ja kutsu vielä, Herra pyhä,
työntekijöitä valtakuntaasi.
On paljon kypsynyttä eloa,
vaan vähän väkeä on pellolla.
3.
Kun itse käskit, Herra, meitä
työntekijöitä työhön anomaan,
niin kasvojasi ethän peitä,
vaan riennä seurakuntaa kuulemaan.
Me saamme luottaa lupaukseesi,
tänäänkin täytät pyynnöt kansasi.Tapio522 kirjoitti:
Semper.Fidelis: "Olen aivan varma siitä, että nimenomaan OPILLINEN, ei henkilökohtainen lopputilitys,
puhdistaisi KH:n silmiä niiltä lopuilta suni-savuilta, jotka vielä hänen silmiään kirvelevät".
---
Hyvä kehoitus, mutta....
Annetaan KH:lle aikaa ja rohkaistaan toisiamme totuuden löytämiseksi.
Ei hengellinen kasvu käy hetkessä.
Siemen eli Jumalan Sana kun kylvetään hyvään maaperään, ei se heti tuota satoa (Matt. 13:23).
Siemen ensin itää (juurtuu), taimettuu ja lopuksi tulee suotuisissa oloissa satoa tuottavaksi kasviksi (puuksi).-
Jaakob kehoittaa:
"...ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu..." (1:21).
Kun sana on meihin istutettu, pitäisi sen antaa myös rauhassa kasvaa ja vahvistua meissä.
Ei mennä asioitten edelle.
Rukoillaan elon Herraa, että hän lähettäisi lisää työmiehiä tällekkin peltotilkulle.
--
virsi 168:2,3
2.
Siis anna saman Hengen yhä
ohjata kaikkialla työtäsi,
ja kutsu vielä, Herra pyhä,
työntekijöitä valtakuntaasi.
On paljon kypsynyttä eloa,
vaan vähän väkeä on pellolla.
3.
Kun itse käskit, Herra, meitä
työntekijöitä työhön anomaan,
niin kasvojasi ethän peitä,
vaan riennä seurakuntaa kuulemaan.
Me saamme luottaa lupaukseesi,
tänäänkin täytät pyynnöt kansasi.Olet oikeassa Tapio522 huomauttaessasi, että kasvulle on annettava aikaa.
Hengellistä kasvua ei kukaan voi puristaa itsestään omalla päätöksellään tai voimallaan.
Minun näkemykseni mukaan kasvua ei voi tapahtua, ellei jotain vanhaa kuole alta pois.
Jeesus puhuu vehnän jyvästä, jonka on kuoltava, sillä muuten "se jää yksin". Joh. 12:24
En haluaisi mennä liian pitkälle KH:n arvioinnissa, mutta hänen ennen niin aggressiivisen
(ja ainakin rohkean) palstaprofiilinsa johdosta ON kohtuullista saada häneltä OPILLINEN
lopputilitys Sunin opetuslapseudesta. Tiedän, että tuo määritelmä ärsyttää KariHenrikiä
(opetuslapseus), mutta ulkopuolisen kannalta katsoen hän oli ottanut JUURI sen roolin.
Siis, kasvu vaatii aikansa - meidän jokaisen kohdalla.
Mutta kurssin kääntäminen pois vääriltä urilta ei tarvitse, eikä saisikaan, olla hidas prosessi.
Suuret laivat kääntyvät hitaasti, mutta meille on luotu valmiudet myös äkkikäännöksiin - ja
nopean, perusteellisen parannuksen tekemiseen "tässä ja nyt". Selvä opillinen Suni-tilitys
on KH:n tilanteessa tärkeä osa rehellistä parannusta ja eheytymistä - kohti uutta kasvua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923498
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442877Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742376- 612318
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512271Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162246Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212133Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202087- 1151995
- 621964