Hyviä ohjelmia löytyy täältä:
Googleta tv7, klikkaa siellä ohjelma-arkistoon, siellä Café Raamattu ja katso seuraavat ohjelmat (olisin laittanut suorat linkit mutta tekijänoikeuksien vuoksi en linkitä):
097 Kestääkö evoluutioteoria krittiikkiä?
053 Evoluutioteoria kriisissä
067 Vieraana Pekka Reinikainen 1/2. Evoluutiokritiikki
(Huom. Reinikainen kertoi ohjelmassa olleensa entinen ateisti ja uskoneensa evoluutioteoriaan. Vasta opiskeltuaan pidemälle hänkin ymmärsi ettei evoluutioteoria toimikaan.)
068 Vieraana Pekka Reinikainen 2/2. Evoluution hedelmät
085 Evoluutio ja maailmankaikkeus. Vieraana Pekka Reinikainen 1/3
086 Evoluutio ja elämän synty. Vieraana Pekka Reinikainen 2/3
087 Evoluutio vai rappeutuminen? Vieraana Pekka Reinikainen 3/3
099 Älykkään suunnittelun idea
Arkistosta löytyy myös ohjelma Sytkäri. Sieltä löytyy myös hyvä ohelma:
029 Evoluutiotieteen harha-askel?
"Suomen kouluissa evoluutiota opetetaan tapahtuneena tosiasiana. Harva tietää, että evoluutiofilosofia on vanhempi kuin 2400 vuotta. Lisäksi yli 700 tiedemiestä ja biologia on julkisesti sanoutunut tästä irti. Miksi?"
Kannattaa katsoa avoimin mielin. :)
Ja kaikille niille jotka taas innostuvat louskuttamaan tyhjää tai rienaamaan: tiedoksi - typerä huutelu todistaa vain paniikista, jonka epäily omassa sydämessäsi saa aikaan :) Kritiikkiä on lupa esittää ja jos sinulla siitä menee hernepelto nenuun, niin se on voivoi.
Siellä on paljon hyvää ohjelmaa muutenkin. Kannattaa paatuneen ateistinkin katsoa - ties vaikka löytyisi yllättäen se kaipaamasi sisältö, tarkoitus, ilo ja rauha elämääsi.
Siunausta itse kullekin.
Evoluutiouskontoa epäileville
70
2857
Vastaukset
- skeptikko-optikko
Minä epäilen evoluutiouskontoa syvästi. Epäilen nimittäin ettei sellaista kuin evoluutiouskonto ole olemassakaan. Voitko esittää pätevät todisteet evoluutiouskonnon olemassaolosta?
- aiemmin
ettei evoluutiouskontoa ole olemassa, mutta kun lähdin opiskelemaan biologiaa, niin ymmärsin että onhan se. Nyt olen valmis biologi ja työelämässä. Jos kertoisin esimiehelleni että en usko evoluutioteoriaan, saisin ehkä kenkää. Graduni käsitteli evoluutiota ja sain siitä arvosanaksi eximian. Professori ylisti sitä todella ansiokkaaksi. Jos hän olisi tiennyt etten usko evoluutioteoriaan, enpä osaa edes arvailla minkä arvosanan olisin saanut. Meitä evoluutioteoriaan uskomattomia biologian opiskelioita oli vuosikurssillani yllättävän monta - joskin jokainen tiesi että pitää olla hiljaa niin kauan kunnes saa vakituisen työpaikan.
Opiskelen parhaillaan lääketieteellisessä itselleni toisen tutkinnon, koska biologipiireissä ei saa epäillä evoluutioteoriaa. - että valehtelet,
aiemmin kirjoitti:
ettei evoluutiouskontoa ole olemassa, mutta kun lähdin opiskelemaan biologiaa, niin ymmärsin että onhan se. Nyt olen valmis biologi ja työelämässä. Jos kertoisin esimiehelleni että en usko evoluutioteoriaan, saisin ehkä kenkää. Graduni käsitteli evoluutiota ja sain siitä arvosanaksi eximian. Professori ylisti sitä todella ansiokkaaksi. Jos hän olisi tiennyt etten usko evoluutioteoriaan, enpä osaa edes arvailla minkä arvosanan olisin saanut. Meitä evoluutioteoriaan uskomattomia biologian opiskelioita oli vuosikurssillani yllättävän monta - joskin jokainen tiesi että pitää olla hiljaa niin kauan kunnes saa vakituisen työpaikan.
Opiskelen parhaillaan lääketieteellisessä itselleni toisen tutkinnon, koska biologipiireissä ei saa epäillä evoluutioteoriaa.häpeisit!
- miksi valehtelisin?
että valehtelet, kirjoitti:
häpeisit!
Seison kyllä sanojeni takana ja vastaan itse sanoistani. Katsoitko jo nuo ohjelmat? Sieltä löydät paljon vastauksia.
- ...
aiemmin kirjoitti:
Opiskelen parhaillaan lääketieteellisessä itselleni toisen tutkinnon, koska biologipiireissä ei saa epäillä evoluutioteoriaa.Kun et uskalla edes kertoa missä olet opiskellut biologiaa, tai milloin, mikä oli tuon professorin nimi, tai edes käyttää nimimerkkiä. Onko evoluutiouskonnon inkvisitio jo saanut sinusta vihiä?
- sillä on?
... kirjoitti:
Kun et uskalla edes kertoa missä olet opiskellut biologiaa, tai milloin, mikä oli tuon professorin nimi, tai edes käyttää nimimerkkiä. Onko evoluutiouskonnon inkvisitio jo saanut sinusta vihiä?
En minä itsestäni tänne tullut kertomaan. Ei minulla ole halua kertoa internetin keskustelupalstalla omasta elämästäni yhtään enempää, etkä sinä sen enempää uskoisi vaikka kertoisinkin. Vastaan sanoistani kaikkivaltiaan Jumalani edessä ja puhun totta. Sinä saat tietysti epäillä sanomisiani jos se on sinulle helpompaa/turvallisempaa. Suosittelen lämpimästi katsomaan nuo ohjelmat.
- ...
sillä on? kirjoitti:
En minä itsestäni tänne tullut kertomaan. Ei minulla ole halua kertoa internetin keskustelupalstalla omasta elämästäni yhtään enempää, etkä sinä sen enempää uskoisi vaikka kertoisinkin. Vastaan sanoistani kaikkivaltiaan Jumalani edessä ja puhun totta. Sinä saat tietysti epäillä sanomisiani jos se on sinulle helpompaa/turvallisempaa. Suosittelen lämpimästi katsomaan nuo ohjelmat.
Niin kauan kun kategorisesti kieltäydyt antamasta vähäisintäkään todistetta siitä, että juttusi on totta, uskon sinua juuri tasan yhtä paljon kuin uskon Pekka Reinikaista.
- haittaa
... kirjoitti:
Niin kauan kun kategorisesti kieltäydyt antamasta vähäisintäkään todistetta siitä, että juttusi on totta, uskon sinua juuri tasan yhtä paljon kuin uskon Pekka Reinikaista.
vähäisessäkään määrin. Sinulla on aivan vapaa tahto uskoa mitä/ketä ikinä haluat. Siunausta sinulle.
- .........
aiemmin kirjoitti:
Opiskelen parhaillaan lääketieteellisessä itselleni toisen tutkinnon, koska biologipiireissä ei saa epäillä evoluutioteoriaa.Mukava saada palstalle biologian asiantuntija, joka on kreationisti. Tervetuloa!
Osaatkin varmasti vastata moneen kysymykseen, joka on jäänyt muilta kreationisteilta vastaamatta. Voisitko kertoa sen verran itsestäsikin, että paljastaisit mikä on saanut sinut vakuuttuneeksi evoluutioteorian virheellisyydestä?
Sovitaan sitten ihan keskustelun vuoksi, että evoluutioteoria on 100% virheellinen. Todista että luominen tai suunnittelu on totta ja että asialla on ollut juuri kristillinen jumala.
Kiitos jo etukäteen! - juuri siksi
......... kirjoitti:
Mukava saada palstalle biologian asiantuntija, joka on kreationisti. Tervetuloa!
Osaatkin varmasti vastata moneen kysymykseen, joka on jäänyt muilta kreationisteilta vastaamatta. Voisitko kertoa sen verran itsestäsikin, että paljastaisit mikä on saanut sinut vakuuttuneeksi evoluutioteorian virheellisyydestä?
Sovitaan sitten ihan keskustelun vuoksi, että evoluutioteoria on 100% virheellinen. Todista että luominen tai suunnittelu on totta ja että asialla on ollut juuri kristillinen jumala.
Kiitos jo etukäteen!laitoin tuohon nuo ohjelmat, jotka toivoisin kaikkien epäilijöiden katsovan. Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (et tarvitse edes biologin koulutusta seurataksesi näitä ohjelmia) esitetty miksi evoluutioteoria ei ole uskottava. Jos ottaisit nyt oikein mukavan asennon nojatuolissasi ja katsot avoimella mielellä läpi kaikki nuo ohjelmat, niin saat vastaukset kysymyksiisi.
Olen joskus ennenkin tätä palstaa lukenut ja kirjoittanutkin joskus jotakin, mutta minulla ei valitettavasti riitä aika niin perinpohjaisiin inttämisiin mihin tällaiset keskustelut aina johtavat.
Joten jos vain viitsit käyttää hivenen aikaasi ja katsoa nuo kaikki ohjelmat, niin säästämme meidän molempien aikaa ja hermoja. En millään saa kirjoitettua niin paljon asiaa, kuin mitä noissa ohjelmissa tulee esitettyä suhteellisen lyhyessä ajassa.
Mutta jos sinua ei kiinnosta katsoa kyseisiä ohjelmia, niin tuskin sinä sen parempia vastauksia tulet keneltäkään tällä palstalla saamaan.
Siunausta myös sinulle. - Apo-Calypso
aiemmin kirjoitti:
Opiskelen parhaillaan lääketieteellisessä itselleni toisen tutkinnon, koska biologipiireissä ei saa epäillä evoluutioteoriaa.Hyi hevetti! Toivottavasti en koskaan vaan joudu kaltaisesi puoskaroimaksi!
- Katsele ite vaan
sillä on? kirjoitti:
Minkä helvetin vuoksi katsoisin tietentahtoen sellaista roskaohjelmaa jota tulee riittävästi kolmos/neloskanavilta ja jonka vuoksi joudun joskus selaamaan kanavalta toiselle, jopa sulkemaan television. Yäk
- .........
juuri siksi kirjoitti:
laitoin tuohon nuo ohjelmat, jotka toivoisin kaikkien epäilijöiden katsovan. Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (et tarvitse edes biologin koulutusta seurataksesi näitä ohjelmia) esitetty miksi evoluutioteoria ei ole uskottava. Jos ottaisit nyt oikein mukavan asennon nojatuolissasi ja katsot avoimella mielellä läpi kaikki nuo ohjelmat, niin saat vastaukset kysymyksiisi.
Olen joskus ennenkin tätä palstaa lukenut ja kirjoittanutkin joskus jotakin, mutta minulla ei valitettavasti riitä aika niin perinpohjaisiin inttämisiin mihin tällaiset keskustelut aina johtavat.
Joten jos vain viitsit käyttää hivenen aikaasi ja katsoa nuo kaikki ohjelmat, niin säästämme meidän molempien aikaa ja hermoja. En millään saa kirjoitettua niin paljon asiaa, kuin mitä noissa ohjelmissa tulee esitettyä suhteellisen lyhyessä ajassa.
Mutta jos sinua ei kiinnosta katsoa kyseisiä ohjelmia, niin tuskin sinä sen parempia vastauksia tulet keneltäkään tällä palstalla saamaan.
Siunausta myös sinulle.Olen katsonut jo aiemminkin nuo ohjelmat, mutta niissä ei ollut ensimmäistäkään uutta väitettä, jota ei olisi käsitelty jo monia kertoja ja jotka on monesti todettu joko tietämättämyydeksi tai vääristelyksi.
Sinulla siis ei olekaan mitään vastausta noihin minun esittämiin kysymyksiin? No olipa aikalailla ajanhukkaa sitten minultakin kysyä mitään jos sinäkään et vastaa mitään. Melkein kuvittelisi että biologin koulutuksella pystyisi perustelemaan jotain omasta uskostaan tai väitteistään.
Pettymys. - One Way or Another...
juuri siksi kirjoitti:
laitoin tuohon nuo ohjelmat, jotka toivoisin kaikkien epäilijöiden katsovan. Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (et tarvitse edes biologin koulutusta seurataksesi näitä ohjelmia) esitetty miksi evoluutioteoria ei ole uskottava. Jos ottaisit nyt oikein mukavan asennon nojatuolissasi ja katsot avoimella mielellä läpi kaikki nuo ohjelmat, niin saat vastaukset kysymyksiisi.
Siunausta myös sinulle.Minuakin kiinnostaisi tietää mitä tarjoat evoluution tilalle? En ole kiinnostunut kuin sinun tulkinnastasi. Pelle Reinikaisen tulkinnat jo tiedän.
- niinpätietystiniinpätietysti
juuri siksi kirjoitti:
Siunausta myös sinulle.Kokeilin seiska kanavaa ja sieltä tulee Pohjoiskorealainen saippuasarja.
Joten en saa sieltä vastausta kysymykseeni, miten sovittaa Etelämantereen yli seitsemänsataatuhatta vuotuista jääkerrosta, Kreationistien väittämään maan iästä ja vedenpaisumustaruun?
Outsiideri kiertää kysymyksen, joten ole hyvä.
Onhan tämä sentään Kreationistipalsta. - M00535
aiemmin kirjoitti:
Opiskelen parhaillaan lääketieteellisessä itselleni toisen tutkinnon, koska biologipiireissä ei saa epäillä evoluutioteoriaa.Ja näiden säkenöivää älyä osoittavien argumenttienko perusteella on sitten tehtävä sellainen johtopäätös, että Pelle Reinikainen on oikeassa ja maa luotiin 6000 vuotta sitten, kun taas satojen tuhansien miestyövuosien tuottamat tieteelliset tutkimustulokset evoluutiobiologian, geologian, fysiikan, kosmologian, kemian ja astronomian aloilta (vain muutamia mainitakseni) ovat pelkkää paskaa?
Epäilenpä, mahdatko olla saanut päästötodistusta vielä peruskoulustakaan. - ...
M00535 kirjoitti:
Ja näiden säkenöivää älyä osoittavien argumenttienko perusteella on sitten tehtävä sellainen johtopäätös, että Pelle Reinikainen on oikeassa ja maa luotiin 6000 vuotta sitten, kun taas satojen tuhansien miestyövuosien tuottamat tieteelliset tutkimustulokset evoluutiobiologian, geologian, fysiikan, kosmologian, kemian ja astronomian aloilta (vain muutamia mainitakseni) ovat pelkkää paskaa?
Epäilenpä, mahdatko olla saanut päästötodistusta vielä peruskoulustakaan.Kyseessä on kreationisti tyyppiä "kohtelias valehtelija". Hän kieltäytyy antamasta väitteilleen mitään vähäisimpiäkään todisteita, mutta on loppuun asti olevinaan koko keskustelun ainoa kohtelias, rehellinen ja moraalinen osanottaja, kun taas muut ovat häneen vääryyttä kohdistavia tyhjänsyyttelijöitä ja kiukkupusseja. Todellinen kristillisen marttyrikompleksin kukkanen, siis. Näin pitkälle hioutuneita yksilöitä näkee harvoin, mutta lajityyppi on todella yleinen evoluutiopalstan puolellla (siellä tosin he väittävät loppuun asti, etteivät ole kreationisteja).
- Knut
juuri siksi kirjoitti:
Siunausta myös sinulle." Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (et tarvitse edes biologin koulutusta seurataksesi näitä ohjelmia) esitetty miksi evoluutioteoria ei ole uskottava. "
Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (en tarvitse edes biologin koulutusta (peruskoulu riittää) seuratakseni näitä ohjelmia) esitetty miksi kreationismi ei ole uskottavaa. - asiat vastakkain
Knut kirjoitti:
" Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (et tarvitse edes biologin koulutusta seurataksesi näitä ohjelmia) esitetty miksi evoluutioteoria ei ole uskottava. "
Niissä on varsin kattavasti ja kansanomaisesti (en tarvitse edes biologin koulutusta (peruskoulu riittää) seuratakseni näitä ohjelmia) esitetty miksi kreationismi ei ole uskottavaa.Koulutuksesta puheenollen, miksi et osaa asettaa vastakkain oikeita asioita?
Vastakkain pitäisi asettaa evolutionismi ja kreationismi tai rappetumisteoria ja evoluutioteoria.
Nykyään saadaan selville kumpaan suuntaan "kehitys" menee.
- Anteeksi että ajattelen
"Ja kaikille niille jotka taas innostuvat louskuttamaan tyhjää tai rienaamaan: tiedoksi - typerä huutelu todistaa vain paniikista, jonka epäily omassa sydämessäsi saa aikaan :)"
Voisiko tämä epäilyn aiheuttama paniikki olla myös syy siihen, että tämän palstan kreationistit eivät omaehtoisesti puolusta oppiaan tai edes vastaa kreationismia koskeviin kysmyksiin, vaan ainoastaan apinan raivolla (!) keksivät mitä mielikuvituksellisimpia "todisteita" evoluutioteorian heikkouksista?
Oireellista tuossa TV7:n ohjelmalistassakin on, että seitsemän otsikkoa kahdeksasta käsittelee evoluutiota ja yksi älykästä suunnittelua.
Jos luominen olisi tosiasia, niin luulisi että tosiasialle löytyisi todisteita eikä tarvitsisi keksiä epätoivoisia selityksiä siitä, miten intiaanien tarut ovat ristiriidassa evoluutioteorian kanssa tms.
Eihän evoluutioteoriaakaan todistettu oikeaksi sillä, että olisi todistettu lamarcismi (tai Raamatun luomistaru) vääräksi, vaan evoluutioteoria todettiin paikkaansapitäväksi, koska se sopi havaintoihin.- asdfasdfasdef
evoluutikko voi päällepäin olla täysin rauhallinen mutta syvällä sisimmässä oleva rauhattomuus nyt vain sattuu olemaan vakavasti otettava tosiasia, ja juuri se on se jothaa levottomuuksiin ja kaikenlaisiin rauhattomuuksiin eri puolilla maailmaa. Kun sisällä on paha olla, niin ei välttämättä jaksa olla hyväkään. Syntiinlankeeminen johtaa vakaviin seurauksiin. Mielenkiintoisesti evoluutikot yrittävät selittää tätä: se on kaikki täysin luonnollista ja ihmiset elävät omien vaistojensa mukaan, joten se on täysin normaalia! Koska sarvikuonot ja eläimetkin ovat homoja, niin ihmisenkin on täysin luonnollista olla homo.
- Anteeksi että ajattelen
asdfasdfasdef kirjoitti:
evoluutikko voi päällepäin olla täysin rauhallinen mutta syvällä sisimmässä oleva rauhattomuus nyt vain sattuu olemaan vakavasti otettava tosiasia, ja juuri se on se jothaa levottomuuksiin ja kaikenlaisiin rauhattomuuksiin eri puolilla maailmaa. Kun sisällä on paha olla, niin ei välttämättä jaksa olla hyväkään. Syntiinlankeeminen johtaa vakaviin seurauksiin. Mielenkiintoisesti evoluutikot yrittävät selittää tätä: se on kaikki täysin luonnollista ja ihmiset elävät omien vaistojensa mukaan, joten se on täysin normaalia! Koska sarvikuonot ja eläimetkin ovat homoja, niin ihmisenkin on täysin luonnollista olla homo.
Ja taas pukkaa pelkkää "evoluutikkojen" arvostelua ja evoluutioon uskomisen kauhistelua eikä sanaakaan omasta uskosta, omista arvoista jne. Mitä pelkäät, kun et uskalla puhua positiivisesti omasta uskostasi?
Palstan nimi on kuitenkin kreationismi ja älykäs suunnittelu. Perin kummallista, että kreationistit eivät mitenkään pysty perusteluita uskolleen kirjaamaan. Epäiletkö mielesi sopukoissa itsekin, että ne eivät kestä avointa kritiikkiä? Vai eikö sinulla ole perusteluja oikeastaan ollenkaan? - Salccari
asdfasdfasdef kirjoitti:
Homotko siellä Gazassakin sotivat?
- Mr.K.A.T.
Salccari kirjoitti:
Homotko siellä Gazassakin sotivat?
niinkö se menee ?
Luin justiin juutalaissuvun omistaman lehtikonsernin
tiedelehdykästä, tai jostain vastaavasta, että viikingit ei pitäneet pahana jos mies homoilee eli käy päälle tekemään sitä mutta sitä miestä ne pilkkasi jotka alistuu sille..
- Selvännäkiä 3
se epäilee tuota Pekka Reinikaista!
- ???
Mitäs se Pekka on sulle tehnyt? Kai hänellä on vapaus uskoa niin kuin hyvällä koulutuksellaan parhaaksi näkee. Miksi pitäisi uskoa kuten muut?
- .........
??? kirjoitti:
Mitäs se Pekka on sulle tehnyt? Kai hänellä on vapaus uskoa niin kuin hyvällä koulutuksellaan parhaaksi näkee. Miksi pitäisi uskoa kuten muut?
Miksi Reinikainen käyttää työssään nykyisen tieteen ja erityisesti lääketieteen saavutuksia? Miksi hän ei keskity rukoilemaan jumalalta parannusta? Olihan taudit ennenkin jumalan lähettämiä vitsauksia tai pahojen henkien aikaansaamia kirouksia.
Tuo tismalleen sama tiede on evoluutioteorian takana kuin mikä on saanut aikaan lääketieteenkin edistysaskeleet. Missä kohtaa biologia ja erityisesti evoluutiotutkimus menee niin totaalisesti pieleen?
- Mr.K.A.T.
http://www.laakelaitos.fi/kayttajat/laaketiedon_arviointi
Duodecim 1/2009:ssä on esitelty:
Uusi lääketieteilijöiden kehittämä työkalu KATSE, jolla eroitetaan laatu humbuugista, kaataa tv7:n "dokumenttien" asiantuntemuksen:
KATSE-suodatin toiminnassa:
"Kirjoittaja
Kuka on kirjoittaja? Onko hän asiantuntija alallaan?"
-Ei ole, yksikään heistä ei näytä tutkineen evoluutiota eikä ole biologinen asiantuntija tai julkaissut elämän syntyä tms koskevia tuloksia tiet. lehdessä. Luottaisitko sinä sydänleikkausta koskevassa asiantuntemuksessa vain kemian tehtaan insinööriin ??
Ajankohtaisuus
"Onko tieto ajankohtaista? Onko sitä päivitetty?"
-Ei ole, tyypilliseen tapaan useat argumentit perustuvat vuosikymmenien takaisiin harhaluuloihin joita ei ole vuosikymmeniin päivitetty, päivitetty huonosti tai keksitty uusia päivittämättömiä paikkoja..
Tarkoitus
"Mikä on kirjoituksen tarkoitus? Onko kyseessä esimerkiksi mainos tai mielipidekirjoitus vai pyritäänkö objektiiviseen tiedon välitykseen?"
-Tarkoituksena ei ole eikä edes pyritä objektiivisen tiedon välitykseen vaan yksinomaan omien taivaspaikkojen ja kristinuskon mainostus ja propagointi ja mielipidetasoinen kiistelykirjoitus
Sponsorointi
" Kuka rahoittaa sivustoa? Sponsorointi voi vaikuttaa valittuun näkökulmaan."
-tv7 pitää yllä vain yhden tietyn uskonnonja tästä näkökulmasta maksavien katsojien ja tukijoiden ja mainostajian näkökulmaa. Se ei siis missään nimessä ole objektiivinen. Suurin henkilökohtaiseksi sponsoriksi koetaan Herra Jumala joka maksaa äärettömän suurella ajalla, siksi tämän sponsorin uhria ei enää missää nimessä voi pitää puolueettomana asianajajana..
Evidenssi
"Onko tiedon yhteydessä kerrottu, mihin se perustuu? Voiko viitteet jäljittää helposti?"
-Perusteet ovat useimmiten heikot, kokonaisuus puuttuu ja todisteita ei esitellä, löysää usk. filosofointia, rusinapullista poimittua itselle sopivaa datamurua joita tavallisen vain suomea taitavan sukankuluttajan on käytännössä mahdoton tarkistaa ja saada tv7:n katsojille oikaistua ja tasapainotettua. Se ei siis ole tieteellinen kanava eikä sitä voi siis puolueettomana pitää.
Täten tv7:n evoluutioargmumentit ovat ja ovat oleva lääketieteen seulalla arvioituna erittäin laadutonta humbuugia. MOT- omaan arviokykyysi?
Uskalla katsoa ja arvioida itse.
- Salccari
omaan arviokykyysi? kirjoitti:
Kenenkäs arviota tuo oli jos ei kirjoittajan itsensä?
- Mr.K.A.T.
Vielä nytkin, vaikka se on kumottu 1000 kertaa
Tämä sama Reinikainen puhuu siitä yhdestä jäätikön lentokoneesta siellä jäätiköllä eikä kerro että se oli jäätikön reunamalla jossa kertyminen on IHAN erilaista kuin keskellä jäätikköä. Sillä ei kumota 100 000 vuoden lustoja
ks.
http://toarchive.org/indexcc/CD/CD410.html
Eli jo tässä tuli todettua se kohta A, Reinikaisella päivittämätöntä tietoa.. - Mr.K.A.T.
Täältä kohdasta Reinikainen: Unohdettu Genesis
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/#FINNISH
Tästä plagioimisesta kreationistit vaikenevat, miksi ?
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/alkulah.html
Entäs tämä biokemiallien munaus :
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/UG5.html
Ja vieläkin kehtasi sitä kamalaa U.G:tansa mainostaa..
Älä tuu mulle väittään etten tunne asiaa ja herraa... - itsellesi
Salccari kirjoitti:
Kenenkäs arviota tuo oli jos ei kirjoittajan itsensä?
Ennakkoluulojen varassa on niin helppo tyrmätä kaikki kritiikki. Uskallatko katsoa ohjelmat avoimin mielin ja tehdä arviosi ihan itse ilman ennakkoluuloja? Kaikkein kivuttominta on tietysti luottaa omiin ennakkoluuloihin ja jättää katsomatta.
Minä olen ennakkoluulottomasti opiskellut evoluutioteoriaa enkä pidä sitä uskottavana. Siksi laitoin tuohon noita ohjelmia. Niistä löytyy kattavasti perustelut miksi se ei vaikuta uskottavalle. - katsoa
Mr.K.A.T. kirjoitti:
Täältä kohdasta Reinikainen: Unohdettu Genesis
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/#FINNISH
Tästä plagioimisesta kreationistit vaikenevat, miksi ?
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/alkulah.html
Entäs tämä biokemiallien munaus :
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/UG5.html
Ja vieläkin kehtasi sitä kamalaa U.G:tansa mainostaa..
Älä tuu mulle väittään etten tunne asiaa ja herraa...kun et huomannut että oli siellä muitakin asiantuntijoita kuin Reinikainen. Katso sitten nuo muut ohjelmat, jos Reinikainen nyppii. Tai jos olet opiskellut evoluutioteorian mielestäsi niin hyvin että olet 100 % varma että se on totta etkä halua kuulla kritiikkiä, ummista silmät ja korvat. Mitä suotta. Helppoa.
- Mr.K.A.T.
katsoa kirjoitti:
kun et huomannut että oli siellä muitakin asiantuntijoita kuin Reinikainen. Katso sitten nuo muut ohjelmat, jos Reinikainen nyppii. Tai jos olet opiskellut evoluutioteorian mielestäsi niin hyvin että olet 100 % varma että se on totta etkä halua kuulla kritiikkiä, ummista silmät ja korvat. Mitä suotta. Helppoa.
Eikö olisi helpompaa keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ?
Tiedätkö muuten miten U.G:ssa sen japanilaisen valokuvan postimerkin kanssa esitellyn "dinosauruksen" raadon kanssa kävi ? - Salccari
itsellesi kirjoitti:
Ennakkoluulojen varassa on niin helppo tyrmätä kaikki kritiikki. Uskallatko katsoa ohjelmat avoimin mielin ja tehdä arviosi ihan itse ilman ennakkoluuloja? Kaikkein kivuttominta on tietysti luottaa omiin ennakkoluuloihin ja jättää katsomatta.
Minä olen ennakkoluulottomasti opiskellut evoluutioteoriaa enkä pidä sitä uskottavana. Siksi laitoin tuohon noita ohjelmia. Niistä löytyy kattavasti perustelut miksi se ei vaikuta uskottavalle.Olen katsonut pari noista jo aiemmin. Olen itsekin opiskellut evoluutiobiologiaa yliopistossa jonkin verran, ja pidän sitä tietenkin luotettavana.
Mikä minua hämää noissa(kin) videoissa on, että jos evoluutioteoria kerran on niin selvästi epätosi, miksi sen haukkujat ovat aina uskovaisia? Eikö evoluutioteoriaa voi kumota ilman, että pönkitettäisiin omaa uskontoa tilalle? - se hämää?
Salccari kirjoitti:
Olen katsonut pari noista jo aiemmin. Olen itsekin opiskellut evoluutiobiologiaa yliopistossa jonkin verran, ja pidän sitä tietenkin luotettavana.
Mikä minua hämää noissa(kin) videoissa on, että jos evoluutioteoria kerran on niin selvästi epätosi, miksi sen haukkujat ovat aina uskovaisia? Eikö evoluutioteoriaa voi kumota ilman, että pönkitettäisiin omaa uskontoa tilalle?Onhan olemassa myös sellaisia uskovia jotka uskovat evoluutioteoriaan ja sellaisia ateisteja jotka eivät usko evoluutioteoriaan. Tuo tv-kanava on kristillinen tv-kanava, joten ei kai se mikään ihme ole ettei siellä ole ateisteja kristisoimassa. En ymmärrä miksi se hämää, onko kriitikko Jumalaan uskova vai ei.
- ...
se hämää? kirjoitti:
Onhan olemassa myös sellaisia uskovia jotka uskovat evoluutioteoriaan ja sellaisia ateisteja jotka eivät usko evoluutioteoriaan. Tuo tv-kanava on kristillinen tv-kanava, joten ei kai se mikään ihme ole ettei siellä ole ateisteja kristisoimassa. En ymmärrä miksi se hämää, onko kriitikko Jumalaan uskova vai ei.
"sellaisia ateisteja jotka eivät usko evoluutioteoriaan."
Missä sellaisia on? Olen ihan aidosti utelias tietämään, jos osaat kertoa. - Salccari
se hämää? kirjoitti:
Onhan olemassa myös sellaisia uskovia jotka uskovat evoluutioteoriaan ja sellaisia ateisteja jotka eivät usko evoluutioteoriaan. Tuo tv-kanava on kristillinen tv-kanava, joten ei kai se mikään ihme ole ettei siellä ole ateisteja kristisoimassa. En ymmärrä miksi se hämää, onko kriitikko Jumalaan uskova vai ei.
Ehkä liioittelen, mutta mikäli törmään evoluutiokriittiseen kirjoitukseen, on se noin 99 % varmuudella uskovaisen kirjoittama. Väkisinkin käy mielessä, että tämä kriittisyys johtuu ainoastaan siitä, etteivät ihmiset osaa sovittaa evoluutiota uskoonsa.
- että kaikki
... kirjoitti:
"sellaisia ateisteja jotka eivät usko evoluutioteoriaan."
Missä sellaisia on? Olen ihan aidosti utelias tietämään, jos osaat kertoa.ateistit uskovat evoluutioteoriaan? Onko se kehitetty ateisteille täsmäaseeksi Jumalaa vastaan? Ohhoh.
- kylläpä moni
Salccari kirjoitti:
Ehkä liioittelen, mutta mikäli törmään evoluutiokriittiseen kirjoitukseen, on se noin 99 % varmuudella uskovaisen kirjoittama. Väkisinkin käy mielessä, että tämä kriittisyys johtuu ainoastaan siitä, etteivät ihmiset osaa sovittaa evoluutiota uskoonsa.
krisittykin on sovittanut evoluutioteorian omaan uskoonsa. Jokainen muodostaa oman maailmankuvansa oman ymmärryksensä pohjalta. Siksi onkin tärkeää tutkia kaikkia asioita kriittisesti että osaa muodostaa oman käsityksensä eikä omaksu valmiita maailmankuvaehdotelmia muilta.
- muiden
Mr.K.A.T. kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ?
Tiedätkö muuten miten U.G:ssa sen japanilaisen valokuvan postimerkin kanssa esitellyn "dinosauruksen" raadon kanssa kävi ?puolesta häpeä. Jokainen vastaa itse omista mielipiteistään. Minusta on hienoa että on ihmisiä jotka uskaltavat olla mielipiteineen valtavirtaa vastaan, vaikka saavat haukut niskaansa.
- Salccari
kylläpä moni kirjoitti:
krisittykin on sovittanut evoluutioteorian omaan uskoonsa. Jokainen muodostaa oman maailmankuvansa oman ymmärryksensä pohjalta. Siksi onkin tärkeää tutkia kaikkia asioita kriittisesti että osaa muodostaa oman käsityksensä eikä omaksu valmiita maailmankuvaehdotelmia muilta.
Moni kristittykin on sovittanut evoluutioteorian omaan uskoonsa, tiedän, tunnenkin sellaisia. En puhunut siitä, vaan siitä, että evoluutioteorian "kumoavat" henkilöt ovat lähes aina uskovaisia, koska kaikki eivät siihen sovittamiseen pysty.
Evoluutioteoria on luonnontieteellinen teoria, ei maailmankuvaehdotelma, eikä sitä missään nimessä kannata sellaisena katsoa. - näytä ymmärtävän
Salccari kirjoitti:
Moni kristittykin on sovittanut evoluutioteorian omaan uskoonsa, tiedän, tunnenkin sellaisia. En puhunut siitä, vaan siitä, että evoluutioteorian "kumoavat" henkilöt ovat lähes aina uskovaisia, koska kaikki eivät siihen sovittamiseen pysty.
Evoluutioteoria on luonnontieteellinen teoria, ei maailmankuvaehdotelma, eikä sitä missään nimessä kannata sellaisena katsoa.Moni ottaa sen maailmankuvaehdotelmana, jonka avulla Jumala voidaan sulkea pois.
- Salccari
näytä ymmärtävän kirjoitti:
Moni ottaa sen maailmankuvaehdotelmana, jonka avulla Jumala voidaan sulkea pois.
Kummallista, jos joku tarvitsee sitä jumalan poissulkemiseen. Ainakin itse olin ateisti jo ennen ensimmäistäkään tutustumista evoluutioteoriaan.
- siinä?
Salccari kirjoitti:
Kummallista, jos joku tarvitsee sitä jumalan poissulkemiseen. Ainakin itse olin ateisti jo ennen ensimmäistäkään tutustumista evoluutioteoriaan.
Suuri osa ihmisistä pohtii jossain vaiheessa elämäänsä onko Jumalaa olemassa ja miksi me olemme täällä. Ihmiset ovat erilaisia ja löytävät vastaukset itseään vaivaaviin kysymyksiin eri kautta.
Tunnen erään ihmisen joka ei ole varma Jumalan olemassaolosta, mutta on aina pitänyt evoluutioteoriaa epäuskottavana. Jokaisella on oma polkunsa. - Apo-Calypso
itsellesi kirjoitti:
Minä olen ennakkoluulottomasti opiskellut evoluutioteoriaa enkä pidä sitä uskottavana. Siksi laitoin tuohon noita ohjelmia. Niistä löytyy kattavasti perustelut miksi se ei vaikuta uskottavalle.Et edes tiedä mitään evoluutioteoriasta jotta olisit edes kykeneväinen arvioimaan sitä.
Vaikuttaa siltä, että olet tyypillinen hihhulivalehtelija joita mahtuu kaksikymmentä tusinaan.
Se, että väität opiskelleesi evoluutioteoriaa ja väität pitäväsi sitä "epäuskottavana" osoittaa suoraan epärehellisyytesi.
Täsmälleen *mitä* pidät evoluutioteoriassa "epäuskottavana" oppimasi perusteella?
Ja mitä todisteita voit esittää "luomisen" tai ID-"teorian" puolesta?
Noista "ohjelmista" noita "kattavia" perusteluita ei löydy. Löytyy tusinatavallisista olkiukkojen rakentelua, valehtelua, taikauskoa ja tietämättömyyttä. Ei muuta. - sinunhan
Apo-Calypso kirjoitti:
Et edes tiedä mitään evoluutioteoriasta jotta olisit edes kykeneväinen arvioimaan sitä.
Vaikuttaa siltä, että olet tyypillinen hihhulivalehtelija joita mahtuu kaksikymmentä tusinaan.
Se, että väität opiskelleesi evoluutioteoriaa ja väität pitäväsi sitä "epäuskottavana" osoittaa suoraan epärehellisyytesi.
Täsmälleen *mitä* pidät evoluutioteoriassa "epäuskottavana" oppimasi perusteella?
Ja mitä todisteita voit esittää "luomisen" tai ID-"teorian" puolesta?
Noista "ohjelmista" noita "kattavia" perusteluita ei löydy. Löytyy tusinatavallisista olkiukkojen rakentelua, valehtelua, taikauskoa ja tietämättömyyttä. Ei muuta.ei onneksi tarvitse uskoa sanaakaan mitä minä sanon. Mutta älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi - et voi väittää minua valehtelijaksi etkä epärehelliseksi, kun et tiedä etkä tunne. Ei minulla valitettavasti ole pienintäkään tarvetta todistaa sinulle yhtään mitään. Tuskin uskoisit vaikka toisin tutkintotodistukseni nenäsi eteen. Kummaksun tuota sinun halveksuntaasi ja vihaasi evoluutioteoriaa kritisoivia kohtaan. Toivottavasti löydät joskus rauhan sisimpääsi.
- ...
että kaikki kirjoitti:
ateistit uskovat evoluutioteoriaan? Onko se kehitetty ateisteille täsmäaseeksi Jumalaa vastaan? Ohhoh.
En minä väittänyt mitään, sinä ilmoitit tietäväsi ateisteista jotka kiistävät evoluution. Miksi et vastannut kysymykseeni? Etkö pysty?
- ...
sinunhan kirjoitti:
ei onneksi tarvitse uskoa sanaakaan mitä minä sanon. Mutta älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi - et voi väittää minua valehtelijaksi etkä epärehelliseksi, kun et tiedä etkä tunne. Ei minulla valitettavasti ole pienintäkään tarvetta todistaa sinulle yhtään mitään. Tuskin uskoisit vaikka toisin tutkintotodistukseni nenäsi eteen. Kummaksun tuota sinun halveksuntaasi ja vihaasi evoluutioteoriaa kritisoivia kohtaan. Toivottavasti löydät joskus rauhan sisimpääsi.
"Tuskin uskoisit vaikka toisin tutkintotodistukseni nenäsi eteen."
Mikset kokeilisi? Olisi naurettavan helppoa osoittaa ettet valehtele, jos et oikeasti todellakin valehtele. Mutta ei. Sen sijaan että puhdistaisit maineesi, sinä kääriydyt vanhaan kunnon marttyyrinviittaan. Voi sinä uskosi puolesta kärsinyt, jota kukaan ei usko ja jota kaikki vainoavat, kyllä Jeesus sinut palkitsee! Mahtaa tuntua niin helvetin hyvältä, kun tietää olevansa kaikkia muita parempi.
"Kummaksun tuota sinun halveksuntaasi ja vihaasi evoluutioteoriaa kritisoivia kohtaan."
Onko koskaan tullut mieleesi, että tuollainen viha ja halveksunta on seurausta jostakin? Kuten juuri sellaisesta toiminnasta, johon itse syyllistyt. - olen muka
... kirjoitti:
"Tuskin uskoisit vaikka toisin tutkintotodistukseni nenäsi eteen."
Mikset kokeilisi? Olisi naurettavan helppoa osoittaa ettet valehtele, jos et oikeasti todellakin valehtele. Mutta ei. Sen sijaan että puhdistaisit maineesi, sinä kääriydyt vanhaan kunnon marttyyrinviittaan. Voi sinä uskosi puolesta kärsinyt, jota kukaan ei usko ja jota kaikki vainoavat, kyllä Jeesus sinut palkitsee! Mahtaa tuntua niin helvetin hyvältä, kun tietää olevansa kaikkia muita parempi.
"Kummaksun tuota sinun halveksuntaasi ja vihaasi evoluutioteoriaa kritisoivia kohtaan."
Onko koskaan tullut mieleesi, että tuollainen viha ja halveksunta on seurausta jostakin? Kuten juuri sellaisesta toiminnasta, johon itse syyllistyt.väittänyt olevani muita parempi? En missään. Olen vain sanonut puhuvani totta enkä ole ketään toista syytellyt valehtelijaksi. En esitä marttyyria, kunhan laitoin esille muutamia katsomisen arvoisia ohjelmia. Miksi se noin paljon hermostuttaa? Katsokoon ketä kiinnostaa. Sinun ei ole pakko.
- pystyn.
... kirjoitti:
En minä väittänyt mitään, sinä ilmoitit tietäväsi ateisteista jotka kiistävät evoluution. Miksi et vastannut kysymykseeni? Etkö pysty?
Niitä tapaa siellä missä ihmisiä yleensäkin: kaduilla, toreilla, kaupassa jne.
Itse tutustuin tällaiseen henkilöön yliopistossa - ateisti, joka ei uskonut evoluutioteoriaan - hänen maailmankatsomuksensa perustui jonkintyyppiseen sielunvaellususkomukseen. - Salccari
pystyn. kirjoitti:
Niitä tapaa siellä missä ihmisiä yleensäkin: kaduilla, toreilla, kaupassa jne.
Itse tutustuin tällaiseen henkilöön yliopistossa - ateisti, joka ei uskonut evoluutioteoriaan - hänen maailmankatsomuksensa perustui jonkintyyppiseen sielunvaellususkomukseen.Kummallista, että jonkun mielestä tieteellinen teoria voidaan hylätä ei-tieteellisten seikkojen vuoksi.
- Apo-Calypso
olen muka kirjoitti:
väittänyt olevani muita parempi? En missään. Olen vain sanonut puhuvani totta enkä ole ketään toista syytellyt valehtelijaksi. En esitä marttyyria, kunhan laitoin esille muutamia katsomisen arvoisia ohjelmia. Miksi se noin paljon hermostuttaa? Katsokoon ketä kiinnostaa. Sinun ei ole pakko.
"...Olen vain sanonut puhuvani totta enkä ole ketään toista syytellyt valehtelijaksi."
Pieni korjaus jos sallit. Olet *väittänyt* puhuvasi totta. Pieni ero.
- Mr.K.A.T.
["..evoluutiofilosofia on vanhempi kuin 2400 vuotta. Lisäksi yli 700 tiedemiestä ja biologia on julkisesti sanoutunut tästä irti."]
Valhetta on se että nuo on irtisanoutunut muka evoluutioteoriasta, (evoluutiosta puhumattakaan). Listan lausuma oli
"We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life. "
Koska siitä puuttuvat mutaatioiden ja luonnonvalinnan lisäksi esim. geneettinen satunnaisajautminen, symbioosit ja ekolokoerot, niin
a)moni evolutionistibiologi voisi allekirjoittaa sen, koska pitää listaa yksipuolisena evoluutiomekanismien suhteen. (Ja he silti pitävät itse evoluutiota hist. faktana).
b)se saa taas
KATSE humbuuginvalot K ja A syttymään: -biologisen evoluutiota koskevan päivitetyn asiantuntemuksen puutetta.
c)on tutkittu ja osoitettu että jopa 80% on allekirjoittajista insinöörejä, lääkäreitä ym joilla ei ole kadunmiestä korkeampaa "tiedemiehen" asemaa evoluutiotietämyksen suhten (eli kyse on valhetta väärällä tittelillä ratsastaen - lääketiteen termillä :puoskarointia).
d)ID:n pääjehuista jotka listalla mm. Johnson ja Wells ovat allekirjoittanee myös "HI-virusta ei ole eikä aiheuta AIDSia joka on myytti"-listan.
Siis surkeat amatöörit leikkii ja itkee. Kuka sitä ottaa tosissaan, itkevät oman tietämättömyytensä perään ? Jos ottaa tosissaan niin ovat suorastaan hengenvaarallisia tälle meidän pallon ihmisille.- koko lausuntoa
"A SCIENTIFIC DISSENT FROM DARWINISM
We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life. Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged.” - Salccari
koko lausuntoa kirjoitti:
We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life. Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged.”"...Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged.”
Eiköhän aivan kaikki tiedemiehet ole tuota mieltä. - olevan
Salccari kirjoitti:
"...Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged.”
Eiköhän aivan kaikki tiedemiehet ole tuota mieltä.Ota sanakirja ja suomenna A SCIENTIFIC DISSENT FROM DARWINISM. Jos ei siitä käy selville mitä mieltä nämä tiedemiehet ovat darwinismista, niin jo on kumma.
- Mr.K.A.T.
koko lausuntoa kirjoitti:
We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life. Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged.”.. ja muut tiedelehdet on täynnään tätä:
" Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged.” "
Darwinismin dissenttejä ovat taas edelleen monet biologit, jotka pitävät Darwinin tietämiä mekanismeja puutteelisina..:
"For example, Darwinism may be used to refer to Darwin's proposed mechanism of natural selection, in comparison to more recent mechanisms such as genetic drift and gene flow"
http://en.wikipedia.org/wiki/Darwinism
..tai jotka eivät halua samaistettavan itseäään ateismiin (uskovaiset evoluution ja evoluutioteorian tukijat), koska ID:lle seon synonyymi ateismille (ja poikkeaa siis modernista evoluutioteorian synteesistä jossa ei oteta kantaa Luojaa tms).
Darwinisteiksi tunnustautuvia biologeja taitaa olla elossa nykyään aika vähän, vai riippuuko kieltä käyttävästä maasta ?
Joten ainoa mitä jää käteen on 0. - ...
olevan kirjoitti:
Ota sanakirja ja suomenna A SCIENTIFIC DISSENT FROM DARWINISM. Jos ei siitä käy selville mitä mieltä nämä tiedemiehet ovat darwinismista, niin jo on kumma.
Näistä tiedemiehistä, joista suurin osa ei edes ole varsinaisia tiedemiehiä, saati biologeja, lähes kaikki kysymykselle relevantilla alalla vaikuttavista on saatu huijattua listalle valheellisin perustein, eikä heidän nimiään ole poistettu siltä vaikka he ovat pyytäneet sitä asian paljastuttua. Lisäksi, vaikka oletettaisiin kaikkien allekirjoittaneiden olevan yhtä mieltä, listalla ole edes promillea Yhdysvaltain tiedemiehistä, saati sitten maailman, mikä tekee siitä entistäkin naurettavamman.
Koko lista ei siis todista mitään muuta kuin kreationistien perinpohjaisen epämoraalisuuden. Haluatko todella kailottaa tällaisesta asiasta oikein kovaan ääneen? - M00535
... kirjoitti:
Näistä tiedemiehistä, joista suurin osa ei edes ole varsinaisia tiedemiehiä, saati biologeja, lähes kaikki kysymykselle relevantilla alalla vaikuttavista on saatu huijattua listalle valheellisin perustein, eikä heidän nimiään ole poistettu siltä vaikka he ovat pyytäneet sitä asian paljastuttua. Lisäksi, vaikka oletettaisiin kaikkien allekirjoittaneiden olevan yhtä mieltä, listalla ole edes promillea Yhdysvaltain tiedemiehistä, saati sitten maailman, mikä tekee siitä entistäkin naurettavamman.
Koko lista ei siis todista mitään muuta kuin kreationistien perinpohjaisen epämoraalisuuden. Haluatko todella kailottaa tällaisesta asiasta oikein kovaan ääneen?Reinikaisen 700 urhoollista on olleet jo pitkään häviöllä Steveille:
http://ncseweb.org/taking-action/list-steves
Oliskohan jo aika ruveta Suomessakin keräämään Pekkalistaa Reinikaisen kunniaksi?
- ..........
Minäkin suosittelen ehdottomasti kaikkia katsomaan TV7:n evoluutio-ohjelmat, harvoin osuu televisiosta kohdalleen niin mainiota komediaa kuin ne. Reinikainen kertoo monta kertaa että evoluutioteoriassa on monta monimutkaista asiaa, joten asialla on pakosti ollut jokin vielä monta kertaluokkaa monimutkaisempi asia, jota ei tarvi selittää mitenkään.... ja haastattelija hymisee ja taputtaa Reinikaista olkapäälle ja sanoo että juuri näin.
Reinikainen on muuten ns. uuden maan kreationisti, eli hän uskoo että maapallo on 6000 vuotta vanha... Ja TV7:lla on toisessa jaksossa haastateltavana biologi joka pitää täysin ohittamattomasti todistettuna että maailma on miljardeja vuosia vanha. Kumpi sitten tietää jumalan sanan paremmin?- ihminen voi
aivan 100 % varmaksi tietää miten ja missä ajassa Jumala on luomistyönsä tehnyt - vain Jumala yksin tietää ja hyvä niin.
- ...
ihminen voi kirjoitti:
aivan 100 % varmaksi tietää miten ja missä ajassa Jumala on luomistyönsä tehnyt - vain Jumala yksin tietää ja hyvä niin.
että kukaan ihminen voi 100% varmuudella tietää, ettei Jumala toteuttanut luomistyötään evoluution avulla?
- Fossiilit
on hyvä esimerkki siitä, kuinka noista alkoholiongelmaisista(tai huumeet) tulee aina pahimpia hörhöjä, kun ne uskohon hurahtaa. Kun ne raukat ei muuten viinasta eroon pääse, niin viimeisenä pelastuksena tulee tuo uskonhörhöys.
- .........
ihminen voi kirjoitti:
Niin onko se nyt sitten niin väliä meneekö ikämääritys miljoonakertaisesti pieleen vai ei. Sama kuin väittäisi että matka Helsingistä Lahteen on noin 10 senttiä.
- lalalalalal
Fossiilit kirjoitti:
on hyvä esimerkki siitä, kuinka noista alkoholiongelmaisista(tai huumeet) tulee aina pahimpia hörhöjä, kun ne uskohon hurahtaa. Kun ne raukat ei muuten viinasta eroon pääse, niin viimeisenä pelastuksena tulee tuo uskonhörhöys.
sinähän sen tiedät :)
kreationistisen maailmankuvan uskottavutta millätavalla?
- Reinikaiset
yms. henk.koht. vastuun puhumisistaan. Vai meneekö nämä kaikki mutut lopulta jumalien piikkiin, koska meillä on iso yhteinen mutujen mutu. Mutu= "musta tuntuu". Ei maailmaa noin rakenneta, tämä onsitä itteään, hajottamista ja pieniä pommeja, vittuilu mielessä (kun ei pysty) vai mikä lienee motiivi.
-evvk-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun439803T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo281884- 1361683
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951204Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast101183- 711127
- 92962
- 82904
- 49885