Miten helvetti voidaan heittää helvettiin? (käännös Biblia 1776)
Ilm. 20:14
Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.
Ja toiseksi.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.
Herättääkö Jumala tuhannen vuoden kuluttua "muut kuolleet", myös helvetistä vain siksi, että Hän saa tuomita heidät uudelleen takaisin helvettiin? Eikös tuo ole aivan sadistista touhua?
Tämäkö on sitä Jumalan todellista rakkautta ??
Tuliseen järveen ...........??
84
843
Vastaukset
niin onko mitään mieltä taistella Häntä vastaan, omalla ymmärryksellään ja pään uskon varassa omaoppiseti omassa uskomuksessaan.
- hirvas
Mohikaani. Kuten ehkä huomaat, en aloituksessani ilmoittanut, että nyt me keskustelemme minun uskosta ja taistelusta Jumalan sanaa vastaan. En minä sellaista tarkoittanut, en lainkaan. Miksi minä sellaista tekisin, etenkin kun sen lopputulos on etukäteen jo päivän selvä.
Eikä kyse myöskään MINUN OPISTA, koska minulle ei sellaista ole. Mihin minä sellaista tarvitsisin?
Mutta tarkoitin keskustelua Jumalan sanan todistuksesta, joka on annettu Biblia 1776 käännöksessä. Se oli aloituksen tarkoitus, että tarkastellaan sen asiasisällön antamaa ajatusta helvettikäsityksestä. - Minun mielipiteeni
hirvas kirjoitti:
Mohikaani. Kuten ehkä huomaat, en aloituksessani ilmoittanut, että nyt me keskustelemme minun uskosta ja taistelusta Jumalan sanaa vastaan. En minä sellaista tarkoittanut, en lainkaan. Miksi minä sellaista tekisin, etenkin kun sen lopputulos on etukäteen jo päivän selvä.
Eikä kyse myöskään MINUN OPISTA, koska minulle ei sellaista ole. Mihin minä sellaista tarvitsisin?
Mutta tarkoitin keskustelua Jumalan sanan todistuksesta, joka on annettu Biblia 1776 käännöksessä. Se oli aloituksen tarkoitus, että tarkastellaan sen asiasisällön antamaa ajatusta helvettikäsityksestä.(onko sama,kuin Veli.vapaa)?kirjoitukset ovat samanlaisia kaikenaikaa:itse kehuu
olevansa vapaa uskossaan,kuitenkin toisia pyrkii sitomaan omaan oppiinsa!
Hänelle itselleen ei näytä kuitenkaan olevan paljoakaan merkitystä mitä kirjoittaa,
samaantapaan vastaileekin,kuin ekivaari:"eihän hänenkään kirjoituksiaan tarvitse
kenenkään todesta ottaa"-ja-"jokaisen sopii ajatella niinkuin haluaa"!
Mutta jos joku ajattelee,niinkuin haluaa tai siten,kuin uskoo,niin käy samoinkuin näiden
Lappiksienkin kanssa:jos tulee heille mieleinen kommentti,niin:"Amen"mutta jos joku
kirjoittaa eriävän mielipiteen ja kuinkatahansa Raamatun totuuteen pohjautuvan,
niin:"et ole oikeassa uskossa","et tunne Jeesusta","olet käännynnäinen"..jne..!
"Keskustelemisesta"on turha puhua mitään-palstaa hallitaan riitelyllä ja kilpailulla siitä,
kuka on "oikeassa uskossa"-aikuiset ihmiset niinkuin pienet lapset hiekkalaatikolla..!
Mitä järkeä täällä on edes yrittää keskustella mistään,jos kaikkien täytyy olla samaamieltä
näiden palstaa hallitsemaan pyrkivien kanssa-???
Helluntailaiset ovat iänikuinen pilkkalause heille ja heitä solvataan harhaoppisiksi,kun itsellä on
pyrkimys saada omaa uskomusta väenväkisin läpi palstalla-tälläinenkö sitten on oikea uskova?!
Vaikka mitenpaljon tahansa puoltaisi Jumalan Sanalla omaa näkemystä ja itseä,niin jos asenne
on toisia uskovia kohtaan tälläinen-se ei ole,eikä tule olemaankaan hyväksyttyä--Hänen edessään:
Hänen,jolle meidän jokaisen on kerran tehtävä tiliä itsestämme ja sanoistamme ja jonka silmien
alla meistä jokainen on ajatuksiltaan,samoinkuin asenteiltaan paljastettuina kaikenaikaa. - veli.vapaa
Minun mielipiteeni kirjoitti:
(onko sama,kuin Veli.vapaa)?kirjoitukset ovat samanlaisia kaikenaikaa:itse kehuu
olevansa vapaa uskossaan,kuitenkin toisia pyrkii sitomaan omaan oppiinsa!
Hänelle itselleen ei näytä kuitenkaan olevan paljoakaan merkitystä mitä kirjoittaa,
samaantapaan vastaileekin,kuin ekivaari:"eihän hänenkään kirjoituksiaan tarvitse
kenenkään todesta ottaa"-ja-"jokaisen sopii ajatella niinkuin haluaa"!
Mutta jos joku ajattelee,niinkuin haluaa tai siten,kuin uskoo,niin käy samoinkuin näiden
Lappiksienkin kanssa:jos tulee heille mieleinen kommentti,niin:"Amen"mutta jos joku
kirjoittaa eriävän mielipiteen ja kuinkatahansa Raamatun totuuteen pohjautuvan,
niin:"et ole oikeassa uskossa","et tunne Jeesusta","olet käännynnäinen"..jne..!
"Keskustelemisesta"on turha puhua mitään-palstaa hallitaan riitelyllä ja kilpailulla siitä,
kuka on "oikeassa uskossa"-aikuiset ihmiset niinkuin pienet lapset hiekkalaatikolla..!
Mitä järkeä täällä on edes yrittää keskustella mistään,jos kaikkien täytyy olla samaamieltä
näiden palstaa hallitsemaan pyrkivien kanssa-???
Helluntailaiset ovat iänikuinen pilkkalause heille ja heitä solvataan harhaoppisiksi,kun itsellä on
pyrkimys saada omaa uskomusta väenväkisin läpi palstalla-tälläinenkö sitten on oikea uskova?!
Vaikka mitenpaljon tahansa puoltaisi Jumalan Sanalla omaa näkemystä ja itseä,niin jos asenne
on toisia uskovia kohtaan tälläinen-se ei ole,eikä tule olemaankaan hyväksyttyä--Hänen edessään:
Hänen,jolle meidän jokaisen on kerran tehtävä tiliä itsestämme ja sanoistamme ja jonka silmien
alla meistä jokainen on ajatuksiltaan,samoinkuin asenteiltaan paljastettuina kaikenaikaa.sen verran, ettei minulla ole mitään asenteellista ketään kohtaan. Tutkin JUMALAN SANAA, pohdin ja keskustelen sen herättämistä ajatuksista.
Minua ei pidä uskoa, koska en ole Jeesus, eikä Jumala kehoita ketään uskomaan velivapaaseen pelastuakseen. Uskokaa Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Niin minäkin teen, se pelastaa.
Yksikään ihminen ei päätä siitä, kuka on oikea uskova ja kuka ei. Kun Jeesus tulee, Hän löytää sen yhden ainoa uskon niistä, jotka ovat pitäneet Hänen SANANSA, eivätkä ole eksyneet ihmisoppeihin.
Se on noin yksinkertainen asia.
- apokalyptistä
jätteidenkierrätystä? ...
- matiasson
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000040890547
Ilmestyskirja:
6:8 "Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja
sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela
seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin
neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla
ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta."
Siitä oli tarkoitus keskustella, ei minun uskostani Jeesukseen, sillä sitä hoitaa Pyhä Hengen jokainen hetki.
Jatketaan jutustelua Matiasson - mutta asiallisesti. - matiasson
hirvas kirjoitti:
tiukasti aloituksessa ja Biblia 1776 tekstin sisällössä.
Siitä oli tarkoitus keskustella, ei minun uskostani Jeesukseen, sillä sitä hoitaa Pyhä Hengen jokainen hetki.
Jatketaan jutustelua Matiasson - mutta asiallisesti.Kuolema ja Tuonela merkitsevät vertauskuvallisesti kuoleman valtaa maailmassa.
Raamatun mukaan nekin Jumalan viholliset kukistetaan lopulta ja heitetään kaikkivaltiaan Jumalan määräämään viimeisen tuomion paikkaan, tuliseen järveen.
1.Kor. 15:26 "Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema."
Kreikankielisessä alkukielen tekstissä on ko. kohdissa (Ilm. 20:13-14) molemmissa: 'ho thanatos kai ho hades', siis kuolema ja tuonela.
Vanhaan Biblia 1776 helvetti-käännökseen vastaavissa kohdissa en ota enempää kantaa kuin toteamalla, että tuonelan ja helvetin välillä ei liene kovin oleellista eroa kadotukseen joutuvan kannalta. - hirvas
matiasson kirjoitti:
Kuolema ja Tuonela merkitsevät vertauskuvallisesti kuoleman valtaa maailmassa.
Raamatun mukaan nekin Jumalan viholliset kukistetaan lopulta ja heitetään kaikkivaltiaan Jumalan määräämään viimeisen tuomion paikkaan, tuliseen järveen.
1.Kor. 15:26 "Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema."
Kreikankielisessä alkukielen tekstissä on ko. kohdissa (Ilm. 20:13-14) molemmissa: 'ho thanatos kai ho hades', siis kuolema ja tuonela.
Vanhaan Biblia 1776 helvetti-käännökseen vastaavissa kohdissa en ota enempää kantaa kuin toteamalla, että tuonelan ja helvetin välillä ei liene kovin oleellista eroa kadotukseen joutuvan kannalta.nyt, että minä toki luen useampia eri käännöksiä, vertailen niitä, ja sitten eteen tulee varsin kummallisia asioita, kuten tuo minkä otin aloitukseen
Kyse on siitä, kun tuo Biblia 1776 oli aikanaan käytössä, niin millaisen kuvan ja käsityksen saivat silloiset ihmiset Jumalan tulevista tapahtumista, kun heille opetettiin SANA tuossa muodossa Raamatusta (Biblia 1776).
Eli mikäli tulinen järvi nykykäsityksen mukaan tarkoittaa "helvettiä", niin tuossa käännöksessä helvetti heitetään helvettiin, ja kuolleet herätetään helvetistä, joutuakseen jälleen HELVETTIIN.
Minusta aivan käsittämätöntä oppia ja käännöstä..?? - matiasson
hirvas kirjoitti:
nyt, että minä toki luen useampia eri käännöksiä, vertailen niitä, ja sitten eteen tulee varsin kummallisia asioita, kuten tuo minkä otin aloitukseen
Kyse on siitä, kun tuo Biblia 1776 oli aikanaan käytössä, niin millaisen kuvan ja käsityksen saivat silloiset ihmiset Jumalan tulevista tapahtumista, kun heille opetettiin SANA tuossa muodossa Raamatusta (Biblia 1776).
Eli mikäli tulinen järvi nykykäsityksen mukaan tarkoittaa "helvettiä", niin tuossa käännöksessä helvetti heitetään helvettiin, ja kuolleet herätetään helvetistä, joutuakseen jälleen HELVETTIIN.
Minusta aivan käsittämätöntä oppia ja käännöstä..??sinullekin, ettet tule heitetyksi sen enempää helvettiin kuin tuliseen järveenkään.
Riskikerroin sille, että joutuu viimeisen tuomion paikkaan ja lopulliseen eroon Jumalasta, kasvaa rajusti sen ihmisen kohdalla, joka alvariinsa asettelee epäileviä ja rikkiviisaita kysymyksiä iankaikkisen pelastuksensa perusteista.
Lempeä ohjeeni sinulle:
Lakkaa vikuroimasta Totuuden edessä kuin villiaasi.
11:11 Sillä hän tuntee valheen miehet, vääryyden
hän näkee tarkkaamattakin.
11:12 Onttopäinen mies voi viisastua ja
villiaasin varsa ihmistyä." - hirvas
matiasson kirjoitti:
sinullekin, ettet tule heitetyksi sen enempää helvettiin kuin tuliseen järveenkään.
Riskikerroin sille, että joutuu viimeisen tuomion paikkaan ja lopulliseen eroon Jumalasta, kasvaa rajusti sen ihmisen kohdalla, joka alvariinsa asettelee epäileviä ja rikkiviisaita kysymyksiä iankaikkisen pelastuksensa perusteista.
Lempeä ohjeeni sinulle:
villiaasin varsa ihmistyä."väärä asenne, sillä sinä et halua keskustella siitä mistä minä tein alotuksen. Sinulle on tärkempää ylentää itsesi ja alkaa arvioimaan minun uskoani.
Keskustelu Raamatunkäännöksen kummallisuuudesta ei ole vikurointia, vaan totuuden etsimistä.
Ja toiseksi, lakkaa arvostelemasta minua ja minun uskoani jatkuvasti. Minä teen jokaisesta sanasta tilin Jumalalle, joten uskoni ja tekemiseni eivät kuulu sinulle pätkääkään.
Sanon tämän suoraan siksi, ettet huomenna taas tee "mohikaania" eli jauhat minun uskostani samalla tavalla kuin nyt.
Kysyn, tuliko asia selväksi? Jollei tullut, niin ole hyvä ja kysy. Selvitetään se nyt niin perusteellisesti, ettei sinun tarvitse enää jatkossa palata arvioimaan minun uskoani.
Olehan hyvä, minä odottelen. - matiasson
hirvas kirjoitti:
väärä asenne, sillä sinä et halua keskustella siitä mistä minä tein alotuksen. Sinulle on tärkempää ylentää itsesi ja alkaa arvioimaan minun uskoani.
Keskustelu Raamatunkäännöksen kummallisuuudesta ei ole vikurointia, vaan totuuden etsimistä.
Ja toiseksi, lakkaa arvostelemasta minua ja minun uskoani jatkuvasti. Minä teen jokaisesta sanasta tilin Jumalalle, joten uskoni ja tekemiseni eivät kuulu sinulle pätkääkään.
Sanon tämän suoraan siksi, ettet huomenna taas tee "mohikaania" eli jauhat minun uskostani samalla tavalla kuin nyt.
Kysyn, tuliko asia selväksi? Jollei tullut, niin ole hyvä ja kysy. Selvitetään se nyt niin perusteellisesti, ettei sinun tarvitse enää jatkossa palata arvioimaan minun uskoani.
Olehan hyvä, minä odottelen.Luuletko Hirvas-lähimmäiseni todella, että minä ryhtyisin sinun kanssasi ikäänkuin huvikseni jaarittelemaan sinun epäuskoisten 'tulkintojesi' olemattomista perusteista?
Mikäli sellaista oletat, niin vastaukseni on yksiselitteinen:
Minua ei vähääkään kiinnosta ruokkia sinun epäuskoista asennettasi, jolla niin usein harkiten, ylpeästi ja tahallaan suhtaudut Jumalan Sanassa ilmoitettuun evankeliumin sanomaan ja Totuuteen.
Päinvastoin, minun tarkoitukseni on tuoda esille juuri sitä, mitä sinä täällä työksesi epäilet; nimittäin Totuutta; sitä Totuutta, joka meille on ilmoitettu Jumalan Sanassa.
Hyvää ja rauhallista illan jatkoa sinulle - niin, ja ethän sitten enää erehdy luulemaan minua sinun small-talk viihdyttäjäksesi, ainakaan Totuuteen ja Kristuksen oppiin kuuluvissa asioissa.
Keskustelu jatkukoon - mutta ei sinun ehdoillasi ;)
Ystävällisesti, matiasson! - hirvas
matiasson kirjoitti:
Luuletko Hirvas-lähimmäiseni todella, että minä ryhtyisin sinun kanssasi ikäänkuin huvikseni jaarittelemaan sinun epäuskoisten 'tulkintojesi' olemattomista perusteista?
Mikäli sellaista oletat, niin vastaukseni on yksiselitteinen:
Minua ei vähääkään kiinnosta ruokkia sinun epäuskoista asennettasi, jolla niin usein harkiten, ylpeästi ja tahallaan suhtaudut Jumalan Sanassa ilmoitettuun evankeliumin sanomaan ja Totuuteen.
Päinvastoin, minun tarkoitukseni on tuoda esille juuri sitä, mitä sinä täällä työksesi epäilet; nimittäin Totuutta; sitä Totuutta, joka meille on ilmoitettu Jumalan Sanassa.
Hyvää ja rauhallista illan jatkoa sinulle - niin, ja ethän sitten enää erehdy luulemaan minua sinun small-talk viihdyttäjäksesi, ainakaan Totuuteen ja Kristuksen oppiin kuuluvissa asioissa.
Keskustelu jatkukoon - mutta ei sinun ehdoillasi ;)
Ystävällisesti, matiasson!asiassa, etkä rupea minun opettajaksi, niin asia on kunnossa. Voin minäkin ruveta väittämään sinulle, että tee hyvä mies parannus että pelastut, sinä epäuskoinen pakana.
Mutta en tee sitä, koska se asia ei minulle kuulu tippaakaan, mitä sinä uskot, oletko uskossa vai et. Se on sinun oma asiasi. - xxxxxxxxxxxxx
..........
- ei muuta
matiasson kirjoitti:
sinullekin, ettet tule heitetyksi sen enempää helvettiin kuin tuliseen järveenkään.
Lempeä ohjeeni sinulle:
villiaasin varsa ihmistyä."Mitä luulet, onko mohikaani_27 oikeasti uskossa?
- eräs lukija
ei muuta kirjoitti:
Mitä luulet, onko mohikaani_27 oikeasti uskossa?
Voin vakuuttaa sinulle,kyllä Monikaani on ihan oikeasti uskossa!
eräs lukija kirjoitti:
Voin vakuuttaa sinulle,kyllä Monikaani on ihan oikeasti uskossa!
Mohikaanistanne olisin kiinnostunut?
Tai anna olla.. älä turhaan vastaa "eräs lukija", kun en ole kuin muutaman minuutin koneella.
- Häh?
Oikea käännös on "kuolema ja tuonela". Ne ovat olentoja, henkiolentoja. Kuolema on olento, joka riistää ihmisiltä hengen, ja tuonela on olento, joka vangitsee kuolleiden sielut kuolleiden valtakuntaan.
- hirvas
että tuosta kirjasta (Biblia 1776) on aikanaan julistettu Jumalan sanan totuutta.
Ihmiset ovat uskoneet siihen asian olevan noin, koska se on pyhää sanaa. Eikö se ole tärkeintä, että uskoo totuuteen?
- 5enkeliä
ole sanaa "helvetti". Se on vain väärä käännös eli tulkintavirhe johtuen väärästä käsityksestä että ihminen olisi kuolematon. Vain Jumala on kuolematon ja ikuinen, ei ihminen.
- Biblia, Ilm 20:15
se heitettiin tuliseen järveen."
Aloittaja arvelee Jumalaa sadistiseksi. Johtunee hänen jehovalaisesta ajattelusta.
Pieni lainaus jt-käsikirjasta PpkR, josta hän yleensä kommenttinsa ammentaa. Kirjan Helvetti-luvussa on näppärää jakeiden yhdistelyä, jolla tuomiosta vältytään!
>>> Minkä Raamattu sanoo olevan synnin rangaistus?
Room. 6:23: "Synnin maksama palkka on kuolema."
Rangaistaanko ihmistä vielä kuoleman jälkeen hänen synneistään?
Room. 6:7: "Se, joka on kuollut, on vapautunut synnistään."
Onko pahojen ikuinen vaivaaminen sopusoinnussa Jumalan persoonallisuuden kanssa?
Jer. 7:31: "He [luopiojuutalaiset] ovat rakentaneet Toofet-uh-rikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut." (Jos se ei koskaan tullut Jumalan mieleen, hänellä ei varmaankaan ole eikä hän käytä sellaista paikkaa suuremmassa mittakaavassa.)
Kuvaus: Mitä ajattelisit isästä, joka pitäisi lapsensa kättä tulessa rangaistakseen lasta väärinteosta? "Jumala on rakkaus."
(1. Joh. 4:8) Tekisikö hän sellaista, mitä kukaan oikeamielinen ihmisisä ei tekisi? Varmasti ei! - to..
Biblia, Ilm 20:15 kirjoitti:
se heitettiin tuliseen järveen."
Aloittaja arvelee Jumalaa sadistiseksi. Johtunee hänen jehovalaisesta ajattelusta.
Pieni lainaus jt-käsikirjasta PpkR, josta hän yleensä kommenttinsa ammentaa. Kirjan Helvetti-luvussa on näppärää jakeiden yhdistelyä, jolla tuomiosta vältytään!
>>> Minkä Raamattu sanoo olevan synnin rangaistus?
Room. 6:23: "Synnin maksama palkka on kuolema."
Rangaistaanko ihmistä vielä kuoleman jälkeen hänen synneistään?
Room. 6:7: "Se, joka on kuollut, on vapautunut synnistään."
Onko pahojen ikuinen vaivaaminen sopusoinnussa Jumalan persoonallisuuden kanssa?
Jer. 7:31: "He [luopiojuutalaiset] ovat rakentaneet Toofet-uh-rikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut." (Jos se ei koskaan tullut Jumalan mieleen, hänellä ei varmaankaan ole eikä hän käytä sellaista paikkaa suuremmassa mittakaavassa.)
Kuvaus: Mitä ajattelisit isästä, joka pitäisi lapsensa kättä tulessa rangaistakseen lasta väärinteosta? "Jumala on rakkaus."
(1. Joh. 4:8) Tekisikö hän sellaista, mitä kukaan oikeamielinen ihmisisä ei tekisi? Varmasti ei!on lainaa Babyloniasta, kun kirjoitustaito keksittiin sitä käytettiin ensin hyväksi kaupassa ja hallinnossa, kirjurit kirjasivat menot, tulot ja tärkeät tapahtumat. Samoin uskottiin jumalien menettelevän ihmisten suhteen: he kirjaavat ylös niin kutsuttuun Elämän kirjaan kunkin ihmisen teot voidakseen rangaista tai palkita. Kirjoitustaitoa pidettiin aluksi niin ihmeellisenä ja pyhänä että jumalatkaan eivät tulisi toimeen ilman sitä.
- Pakanainen
to.. kirjoitti:
on lainaa Babyloniasta, kun kirjoitustaito keksittiin sitä käytettiin ensin hyväksi kaupassa ja hallinnossa, kirjurit kirjasivat menot, tulot ja tärkeät tapahtumat. Samoin uskottiin jumalien menettelevän ihmisten suhteen: he kirjaavat ylös niin kutsuttuun Elämän kirjaan kunkin ihmisen teot voidakseen rangaista tai palkita. Kirjoitustaitoa pidettiin aluksi niin ihmeellisenä ja pyhänä että jumalatkaan eivät tulisi toimeen ilman sitä.
ainakin Sinuhe Egyptiläisen mukaan Ekhnatonin aikana oli Kuoleman kirja kovassa käytössä. Muistaakseni Waltari kirjoitti myös Elämän kirjasta, Sinuhessa?
- Evlut
Ehkä nämä rivit olisi pitänyt jättää pois, koska ne voidaan käsittää siten, että kysyjä on "Atte Ateisti".
Herättääkö Jumala tuhannen vuoden kuluttua "muut kuolleet", myös helvetistä vain siksi, että Hän saa tuomita heidät uudelleen takaisin helvettiin? Eikös tuo ole aivan sadistista touhua?
Tämäkö on sitä Jumalan todellista rakkautta ??- exlut
jumala ja rakkaus kaukana.
tekstit on kirjoitettu siten, että niissä jää auki erilaisia vaihtoehtoja ihmisille pohdittavaksi. Olen usein ajatellut tuota samaa asiaa että tuntuisi sadistiselta ajatukselta nostaa helvetistä ihmisiä uudestaan helvettiin tuomittavaksi.
"Viimeisestä tuomiosta" olenkin ajatellut, että Herra saattaakin tehdä viimeisen tuomion omien tekojensa mukaan eikä meidän tekojen mukaan!
Useat VL;n kirjoitukset viittaavat sellaiseen tapahtumaan. Jesaja 45:22-24 jakeet apostoli Paavali näyttää ymmärtäneen kaikkien pelastumiseksi, kun hän lainasi niitä toistuvasti [Fil.2:10,11] ja julisti, että "Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", [Ap.t.17:30] sekä julisti sen olevan Jumalan tahto, että kaikki ihmiset pelastuvat, [1.Tim.2:4].
Ja Hesekiel 16:62,63 jakeissa kerrotaan "viimeisestä tuomiosta" mm. tällä tavalla:
Hesekiel 16
62 "Ja minä teen liittoni sinun kanssasi, ja sinä tulet tietämään, että minä olen Herra.
63 Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata, kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra."
Siinähän puhutaan aivan samasta asiasta kuin Jesaja 45:22-24 jakeissa; Mykistyneinä Herran antamasta anteeksiantamuksesta jopa Jumalaa vastaan vihastuksissaan olleille!kuoleman ja helvetin antavan kuolleet tuomittavíksi tekojen mukaan;
Johanneksen ilmestys 20
13 "And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works."- Ei mitenkään.
- En usko!
- On.
- Niin....- pehmopappa
valinta on ihmisellä, missä hän viettää ikuisuuden.
Hes. 18:23
"Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?"
Hes. 18:32
"Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
Hes. 33:11
"sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää."
Jumala valmisti pelastuksen lähettämällä oma ainokaisen Poikansa kuolemaan ristillä, mutta Jumala ei voi ottaa pelastusta sinun puolestasi tai rukoilla syntisen rukousta sinun puolestasi - niin se on ihmisen osuus ja tehtävä.
Joh. 1:12
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, "
Room. 10:13
13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"."
http://video.google.com/videoplay?docid=-6590516484582845025#- löyhäpää
Vuoden 1937 Biblian käännöksessä kuolema ja tuonela heitettiin helvettiin. Se on eri asia kuin helvetti heitettiin helvettiin. Siis vuoden 1937 käännöksen tekijät ovat huomanneet ristiriidan ja muuttaneet aikaisempaa tekstiä.
Itse olen käsittänyt kohdan v.1937 käännöksen perusteella siten, että manala ei ole totta ja että sen tilalla on kahdenlaista ikuista elämää (elämä kiusattavana helvetissä tai ikävään kuolevien elämä taivaassa).
Satuin muuten oikeaan, mutta iso virhe oli, kun en älynnyt, että helvetin asukit joutuvat ensin ilman oikeudenkäyntiä helvettiin ja sitten heidät tuomitaan sinne vielä uudestaan.
Olisiko raamatun käännöksissä muitakin asioiden muutoksia? Ainakin tässä kohdassa on nykyraamatuissa oleellisesti harhaanjohtava esitys. - tähtipöllö,
löyhäpää kirjoitti:
Vuoden 1937 Biblian käännöksessä kuolema ja tuonela heitettiin helvettiin. Se on eri asia kuin helvetti heitettiin helvettiin. Siis vuoden 1937 käännöksen tekijät ovat huomanneet ristiriidan ja muuttaneet aikaisempaa tekstiä.
Itse olen käsittänyt kohdan v.1937 käännöksen perusteella siten, että manala ei ole totta ja että sen tilalla on kahdenlaista ikuista elämää (elämä kiusattavana helvetissä tai ikävään kuolevien elämä taivaassa).
Satuin muuten oikeaan, mutta iso virhe oli, kun en älynnyt, että helvetin asukit joutuvat ensin ilman oikeudenkäyntiä helvettiin ja sitten heidät tuomitaan sinne vielä uudestaan.
Olisiko raamatun käännöksissä muitakin asioiden muutoksia? Ainakin tässä kohdassa on nykyraamatuissa oleellisesti harhaanjohtava esitys.Ihminen on Raamatun mukaan jo tuomittu, jos hän ei ole uskonut Jeesukseen.
Joh. 3:16-18
"16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, SE ON JO TUOMITTU, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Tuonela on aivan eri asia kuin Helvetti. Kuolema on asia, mistä sanotaan:
1. Kor. 15:26
"Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema."
Ehkä sinun kannattaisi etsisä Jumalaa ja pyytää Jeesusta pelastamaan itsesi, ennen kuin on liian myöhäistä.
- Betsy67
Ilm.20:14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Uskovia ei tuomita tuliseen järveen ikuiseen kärsimykseen.
Lue kokonaisuus.
Kysymyksessä on lopullinen, viimeinen tuomio.
7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Eihän ei uskovia herätetäkään ennenkuin viimeiselle tuomiolle.
Jumala tietää heistäkin jokaisen ja tekojen kirja kun taivaassa avataan,
niin heidät tuomitaan ikuiseen vaivaan , ne joiden nimeä ei ole elämänkirjassa.
Selvenikö asia sinulle?- veli.vapaa
Kristuksessa kuolleet herätetään ylös Jeesuksen tulemuksessa, ja toisella kuolemalla ei ole heihin valtaa.
- Betsy67
veli.vapaa kirjoitti:
Kristuksessa kuolleet herätetään ylös Jeesuksen tulemuksessa, ja toisella kuolemalla ei ole heihin valtaa.
jotka ovat valveilla hengellisesti.
Eikö tekstyhteydestä käynyt ilmi että ne joiden nimet
ovat elämän kirjassa eivät koe toista kuolemaa?
Vain ei uskovat kuolevat lopulliseen kärsimykseen, ikuiseen eroon Jumalasta - löyhäpää
veli.vapaa kirjoitti:
Kuolema, tuomio ja sen jälkeinen elämä näyttävät olevan yhtä hakusessa kuin muutkin raamatun teoreemat. Juttua voi vääntää miten tahtoo. Olisiko muita lähteitä kuin raamattu, joista voisi hakea tietoa?
Tällä menolla saattaa tuomiopäivä mennä ohi ilman että kukaan sitä huomaisi. Eikö vain? - veli.vapaa
Betsy67 kirjoitti:
Vain ei uskovat kuolevat lopulliseen kärsimykseen, ikuiseen eroon JumalastaKyllä ilmenee, mutta. Uskotko että Jumala herättää "muut kuolleet" tuomiolle, tuomitsee heidät ikuiseen piinaan tulisessa järvessä, ja antaa heillekin iankaikkisen elämän, piinatakseen heitä iankaikkisesti.
Perustelen tätä kysymystäni sillä, että kuolleet eivät tiedä mitään eikä heitä voi piinata tai rangaista millään tavalla. Siis jos Jumala piinaa tulisessä järvessä iankaikkisesti, ovatko piinattavat tietoisessa tilassa (elossa) ? - benedi=siunattu
Betsy67 kirjoitti:
Vain ei uskovat kuolevat lopulliseen kärsimykseen, ikuiseen eroon JumalastaTämä maa on talletettu tulelle kadotuksen päivää varten"
Se, tarkoittaa tietenkin tiettyä päivää, jolloin maa poltetaan, ja siinä asuvat jumalattomat saavat tulessa loppunsa!
" Tämä on toinen kuolema ( ei iankaikkinen elämä) tulinen järvi!
Ja sitten kun kaikki ovat kuolleettulen polttamina , sitten: " Katso, uudeklsi minä teen kaikki, minä luon uuden taivaan ja uuden maan, eikä merta enää ole"
Tuon hyvä maininta, että merta ei enää ole, nythän niitä on!!
Se merkitsee että valaat hait, ja kaiki mereneläimet palavat myös!
Mutta uudessa maassa ei ole enää , kipua, parkua..ja kaikki entinen on mennyt! - Näin se vaan on
veli.vapaa kirjoitti:
Kyllä ilmenee, mutta. Uskotko että Jumala herättää "muut kuolleet" tuomiolle, tuomitsee heidät ikuiseen piinaan tulisessa järvessä, ja antaa heillekin iankaikkisen elämän, piinatakseen heitä iankaikkisesti.
Perustelen tätä kysymystäni sillä, että kuolleet eivät tiedä mitään eikä heitä voi piinata tai rangaista millään tavalla. Siis jos Jumala piinaa tulisessä järvessä iankaikkisesti, ovatko piinattavat tietoisessa tilassa (elossa) ?* Kukaan ei katoa lopullisesti minnekkään. Jeesukseen uskovat, uudestisyntyneet pääsevät iankakkiseen iloon Jumalan ja Karitsan kaupunkiin. Ja toiset, iankaikkiseen kadotukseen, koska eivät uskoneet ainutsyntyisen Pojan nimeen. Mitään välimuotoa ei ole olemassakaan.
* Tuonela on väliasema, uskomaton ihminen menee tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiotaan, tällä tuomiolle kootaan kaikki jotka eivät totelleet Jumalaa eivätkä uskoneet Jumalan Poikaan. Kuolema ja tuonela, merikin antaa kuolleensa, kaikki, olkoot kuolleet missä ja miten tahansa.
* Uskossa Kristukseen kuolleet pääsee paratiisiin, odottamaan ensimmäistä ylösnousemusta, joka tapahtuu useassa eri tapahtumassa, jota sanotaan myös vanhurskasten ylösnousemuksesksi. Sitten on ne vanhurskaat, jotka eivät ota pedonmerkkiä, vaan tunnustavat Jeesuksen, heidät tapetaan, ja he myös pääsevät osalliseksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta, mtta eivät kuulu Kristuksen morsiusseurakuntaan. Näin lyhyesti sanottuna. - Lyhyesti sanottuna
löyhäpää kirjoitti:
Kuolema, tuomio ja sen jälkeinen elämä näyttävät olevan yhtä hakusessa kuin muutkin raamatun teoreemat. Juttua voi vääntää miten tahtoo. Olisiko muita lähteitä kuin raamattu, joista voisi hakea tietoa?
Tällä menolla saattaa tuomiopäivä mennä ohi ilman että kukaan sitä huomaisi. Eikö vain?ohi mene niin,etteikö sitä kukaan huomaisi..
Ensin tapahtuu Ylöstempaus,jota nyt odotamme ja Kristuksessa kuolleet herätetään ja
nostetaan yhdessä niiden uskovien kanssa yläilmoihin,jotka ovat täällä maanpäällä elossa.
Maan päällä alkaa 7vuoden Vihanaika,jolloin Antikristus saa vallan ja Jumalan tuomiot
kohtaa maata,sen lopulla Jeesus tulee kaikkien pyhien ja enkeliensä kanssa ja
pelastaa juutalaisten jäännöksen,sen jälkeen tulee Tuhatvuotinen valtakunta ja
vasta sitten tulee tuomio.
Tämä maa on tulelle talletettu ja palaa.
Jumala luo Uuden Taivaan ja Uuden Maan. - Betsy67
veli.vapaa kirjoitti:
Kyllä ilmenee, mutta. Uskotko että Jumala herättää "muut kuolleet" tuomiolle, tuomitsee heidät ikuiseen piinaan tulisessa järvessä, ja antaa heillekin iankaikkisen elämän, piinatakseen heitä iankaikkisesti.
Perustelen tätä kysymystäni sillä, että kuolleet eivät tiedä mitään eikä heitä voi piinata tai rangaista millään tavalla. Siis jos Jumala piinaa tulisessä järvessä iankaikkisesti, ovatko piinattavat tietoisessa tilassa (elossa) ?Jumala loi ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja
niin ihmisestä tuli elävä SIELU.
Muistat että Raamatun alkulehdillä jo Jumala varoitti syömästä hyvän ja pahantiedon puusta.
Hän sanoi, että sinä päivänä kun te siitä syötte, pitää teidän kuolemalla kuoleman.
Miten kävi? He kuolivat menettämällä puhtautensa hengestään, kokivat hengellisen kuoleman
Jumalaan nähden, mutta elivät fyysisesti.
Tämä todistaa, että ihminen voi elää ja olla silti kuollut Jumalasta katsoen.
Sitä varten Jumalalla oli pelastussuunnitelma.
Jeesus tuli pelastamaan SIELUA, luomaan jälleen yhteyden ihmisen ja Jumalan välille.
Sielu elää aina ja ikuisesti, mutta jotta Elämä olisi Jumalan yhteydessä,
tarvitaan uudestisyntyminen ylhäältä.
Joh.2: 3, 5 (syntyy sisäinen hengen yhteys jälleen Jumalaan Ef. 1:13)
Tämä ELÄVÄ yhteys on nyt Jeesukseen uskovalla joka on hänen Herransa, Jumalan luona
Uudessa taivaassa ja uudessa maassa, jonne liha ja veri eivät pääsee.
Siellä eletään uudessa, ylösnousemusruumiissa.
EI uskovan sielu on herransa paholaisen luona tulisessa järvessä, Raamatun mukaan.
Kun ihminen, ei uskova, kuolee luonnollisen kuoleman, elää hänen henkensä/sielunsa
odottamassa lopullista, eli viimeistä tuomiota.
Eli miten voi olla toinen tuomio ja toinen kuolema, elleivät nämä
fyysisesti kuolleet omaisi elämää eri olotilassa(hengessä)
Jeesuskin sanoi, että joka uskoo minuun, elää vaikka olisi kuollut.
Eikö tämä Jeesuksen sanakin osoita että elämää on meille näkymättömässä maailmassa.
Lisäksi Jeesuksesta sanotaan että Hän on Aabrahamin, Iisakin, jne Herra,,,ei Hän ole kuolleitten, vaan elävien Herra. Eli VT:n uskovien sielut elävät.
Samoin ei uskovien, mutta heidän herransa ei ole Jeesus, vaan paholainen.
Elävä sielu on jokaisella ihmisellä, mutta todellinen Elämä on niillä, joilla on Elämä
Jumalan yhteydessä uskon kautta Jeesukseen.
Mihin meni ryöväri ristiltä?
Eikö Jeesus luvannut että hän samana päivänä olisi paratiisissa?
Ryövärin ruumis silti kuoli fyysisesti ristillä, mutta hänen henkensä, ymmärryksensä,jne
siirtyi paratiisiin jonne hänen pyyntönsä Jeesusta muistamaan hänet,
antoi hänelle oikeuden päästä, olihan se uskonosoitus Jeesuksen Herrauteen ja Valtaan.
EI uskovat herätetään vasta viimeiselle tuomiolle ja he odottavat nyt tätä hetkeä.
Ne jotka lain aikana elivät ja kuolivat, ne lain mukaan tuomitaan ja ne jotka elivät
silloin kun lakia ei ollut, Jumala tuomitsee se tiedon mukaan, joka heillä oli silloin Jumalasta ja
Hänen tahdostaan ja johon he eivät tahtoneet uskoa, eikä suostua.
Jumala ei ihmisten sieluja siellä piinaa, vaan se on seurausta siitä,
että ovat ylenkatsoneet Jeesuksen, eli pitäneet halpana sen pelastuksen,
jonka Jumala Pojassaan valmisti ihmiselle.
Piinaaja on siis valheen isä, itse perkele, joka riemuitsee voitostaan
sen ilo on saada tuottaa mitä suurinta tuskaa ja vaivaa eksyttämilleen ihmissieluille, Jumalan ilmoituksen mukaan. (paholaisen luonne tulee ilmi, varas, rtöväri, pettäjä, valehtelija ja valheen isä, jne) (Ajattelepa jos uskovakin valehtelee, on se perkeleen tekoon suostumista, valheen isän käyttöön itsensä antamista, Jumalan sijasta)
Jeesus kävi ruumiin ollessa haudassa, julistamassa evankeliumin myös vankeudessa oleville hengille tuonelassa. Sieltä Hän myös siirsi uskossa kuolleet(tuonelan toisen osan) paratiisiin odottamaan sitä hetkeä, jolloin taivaan pasuuna kajahtaa ,,,kuten alla on sinulle vastattu... ja Jeesus tulee hakemaan
morsiamensa.
Mikäli olet lukenut Raamattua, löydät näistä asioista kertovat Raamatunjakeet
ja tiedät, että se mitä kirjoitin, on sopusoinnussa Sanan ilmoituksen, eli Jumalan meille antaman tiedon kanssa.
Emme tiedä näistä asioista enempää kuin mitä Raamattu kertoo ja vain sellaisin kuvin kuin Jumala sen meille ilmoittaa, mutta jo se riittää motivaatioksi kilvoitella Paavalin tavoin hyvä uskon kilvoitus.
Jumalan kasvattavan armon avulla se onnistuukin, uskon kautta Jeesuksen vereen. - Betsy67
löyhäpää kirjoitti:
Tällä menolla saattaa tuomiopäivä mennä ohi ilman että kukaan sitä huomaisi. Eikö vain?ja laske sen koko.
Raamatusta löytyvät silloisten mittojen nykyiset vastineet.
Ilm.21:7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
Kannattaa lukea ajatuksen kanssa kuvausta tulevasta asuinpaikasta
ja myös siitä, kenelle sinne on oikeus päästä.
Ilm.22:1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6. Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7. Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8. Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Millaisessa ruumiissa siellä asutaan? - Betsy67
Betsy67 kirjoitti:
ja laske sen koko.
Raamatusta löytyvät silloisten mittojen nykyiset vastineet.
Ilm.21:7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
Kannattaa lukea ajatuksen kanssa kuvausta tulevasta asuinpaikasta
ja myös siitä, kenelle sinne on oikeus päästä.
Ilm.22:1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6. Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7. Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8. Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Millaisessa ruumiissa siellä asutaan?Millaisessa ruumiissa asutaan
1.Tess.3:13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
1.Kor.15:40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
(tunnemme ulkonäöltä toisemme, jos täälläkin olemme tunteneet)
50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu."
(eli kuolema on lopullisesti kadonnut viimeisellä tuomiolla kun kuoleman ruhtinas perkele heitetään tuliseen järveen--Jumalan ilmoituksen mukaan)
55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
Lain täytti Jeesus puolestamme, ja niin saamme uskon kautta, Kristuksessa olevan armon ansiosta, olla osallisia tulevasta ihanuudesta ja voitosta.
(nyt uskoen siihen, kerran (Jumalan suunnitelman ja aikataulun mukaisesti, eläen siinä todellisuudessa)
Kaikki tapahtuu ja toteutuu aina Jumalan alkuperäisen suunnitelman mukaisesti--ajallaan. - Betsy67
Lyhyesti sanottuna kirjoitti:
ohi mene niin,etteikö sitä kukaan huomaisi..
Ensin tapahtuu Ylöstempaus,jota nyt odotamme ja Kristuksessa kuolleet herätetään ja
nostetaan yhdessä niiden uskovien kanssa yläilmoihin,jotka ovat täällä maanpäällä elossa.
Maan päällä alkaa 7vuoden Vihanaika,jolloin Antikristus saa vallan ja Jumalan tuomiot
Jumala luo Uuden Taivaan ja Uuden Maan.2.Piet.3:3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
Uskoipa kuka tai ei, nämä kaikki tulevat tapahtumaan, koska kyseessä on Jumalan oma ilmoitus suunnitelmastaan.
Hän tahtoo, että nämä asiat tiedämme ja eläisimme sen mukaisesti puhdasta elämää
Hänestä todistaen ja Hänen suunnitelmaansa/Sanaansa esillä pitäen.
On turha saivarrella joistakin opinkappaleista pelkästään, aivankuin meillä olisi todellakin viisautta Jumalan salaisuuksia arvostella ja panna joihinkin järkemme ymmärtämiin lokeroihin,,,,ei, vaan
tartutaan mahdollisuuteen pelastua ja auttaa mahdollisimman monia löytämään sen vapauttavan totuuden Jumalasta, jonka Hän Pojassaan tahtoo ilmi tuoda niille, jotka ovat Hänen Poikansa omia ja Hänen Herrauteensa suostuneet.
Eikö tarvita paljon esirukousta, ettei perkele saisi enää yhtään petettyä ja johdettua kieltämään Raamatun ilmoittaman Jeesuksen?
Meillä on valta julistaa Jeesuksessa olevaa suvereenia voittoa kaikkien perkeleen voimien ja valtojen yli. Käytetään sitä, uskossa, jonka Jeesus vaikuttaa meissä ja julistetaan Hänen nimensä ja verensä voittovoimaa. Kukistetaan paholainen, uskomalla Jeesuksen voittoon ja
pysymällä Hänessä, jossa Jumala itse oli sovittamassa ihmiskunnan ja maailman ja
kukistamassa perkeleen.
2.Kor.5:17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. - veli.vapaa
Lyhyesti sanottuna kirjoitti:
ohi mene niin,etteikö sitä kukaan huomaisi..
Jumala luo Uuden Taivaan ja Uuden Maan.opettanut, että tulee 7 vuoden vaivanaika, joten sekin on ihmisoppien keksimää viisautta.
- veli.vapaa
Näin se vaan on kirjoitti:
* Kukaan ei katoa lopullisesti minnekkään. Jeesukseen uskovat, uudestisyntyneet pääsevät iankakkiseen iloon Jumalan ja Karitsan kaupunkiin. Ja toiset, iankaikkiseen kadotukseen, koska eivät uskoneet ainutsyntyisen Pojan nimeen. Mitään välimuotoa ei ole olemassakaan.
* Tuonela on väliasema, uskomaton ihminen menee tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiotaan, tällä tuomiolle kootaan kaikki jotka eivät totelleet Jumalaa eivätkä uskoneet Jumalan Poikaan. Kuolema ja tuonela, merikin antaa kuolleensa, kaikki, olkoot kuolleet missä ja miten tahansa.
* Uskossa Kristukseen kuolleet pääsee paratiisiin, odottamaan ensimmäistä ylösnousemusta, joka tapahtuu useassa eri tapahtumassa, jota sanotaan myös vanhurskasten ylösnousemuksesksi. Sitten on ne vanhurskaat, jotka eivät ota pedonmerkkiä, vaan tunnustavat Jeesuksen, heidät tapetaan, ja he myös pääsevät osalliseksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta, mtta eivät kuulu Kristuksen morsiusseurakuntaan. Näin lyhyesti sanottuna.että on vain kaksi vahtoehtoa.
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kadotus tarkoittaa, että jumalattomat hävitetään lopullisesti, eikä heitä ole enää missään. Helvetissä ei piinata ketään, koska Jumala tuhoaa kaikki jumalattomat. Helvettioppi on alunperin kreikkalaisen mytologian aikaansaannosta.
- Betsy67
Jumalan Hengestä syntyneitä,(Sanasta, eli Jeesuksesta)
Joh.1: 12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Jeesuskaan ei syntynyt miehen tahdosta, eihän Joosef ollut edes maannut Marian kanssa
ja yritti hyljätä Marian koska luuli tämän olleen toisen miehen kanssa.
Sen tähden Jumalan piti ilmestyä Joosefille ja ilmoittaa että lapsi joka Marian kohdussa
kasvoi, olikin Jumalan siittämä, Pyhän Hengen kautta.
Näin ollen Jeesus ei perinyt Joosefin suvun perisyntiäkään, vaan Isän veri virtasi Hänen suonissaan.
Marialta saatu liharuumis oli välttämätön, koska synti oli tehty lihassa, piti synti myös sovittaa ja
voittaa loharuumiin kautta.
Jeesus ei tehnyt koskaan syntiä millään elämän alueella, vaan eli synnittömän ihmisen elämän lihan puolesta ja Pyhän puhtaan elämän Isässä Hengen puolesta.
Jeesuksen elämä täydellisenä ihmisenä oli välttämätön, että täydellisesti Jumalasta pois
poikennut läpeensä syntinen ihminen, saisi mahdollisuuden päästä kokemaan
vapautusta synneistään ja synnin vallasta jo täällä, uskon kautta Jeesuksen vereen ja
saisi Hengen Jumalalta henkeensä, joka huutaa Jumalan puoleen, Abba, Isä.
Kun tästä ruumiista erkaannumme, pääsemme osalliseksi siitä voitosta, jonka Jeesus meille hankki
Golgatalla, syntimme ruumiiseensa lyötyinä, ja siten tullen synniksi meidän synneistämme
ja kantaessaan syntisen kehon ristille ja antautumalla siellä luovuttamaan henkensä rangaistukseksi meidän synneistä.
Koska Jeesuksella ei ollut omaa tekosyntiä, nousi Hän kuolleista, eihän kuolema voinut pitää Häntä, koska kuoleman valta on synti...
NiinpäJeesus ylösnousemassa, puhtaan elämän ihmisenä elettyään, oli vapaa nousemaan
kuolleista ja hankki siten meillekin uskoville mahdollisuuden päästä ylösnousemiseen kuolleista
ja pääsyn Jumalan yhteyteen...ja saamaan kirkastetun ylösnousemusruumiin,,,,
Meidän hengessämme asuva jumalan lapseuden henki on täydellistä meissä....
Muuten synnin olemus on kehossamme, koska vanha luonto, se langennut on kanssamme niin kauan kuin
tässä ruumiissa elämme.
Kiitos Jeesukselle voitosta ja oikeudesta saavuttaa kerran täydellisyys uudessa taivaassa ja uudessa maassa,,,joissa vanhurskaus asuu.... ikuinen syyttömyys, Halleluja.
Kyllä ihmisellä on mahtava toivo Jeesuksessa ja Hänen tähtensä- veli.vapaa
Kysyn, herättääkö Jumala muut kuolleet 1000 vuoden kuluttua siksi, että ensin heidät tuomitaan ja heitetään tuliseen järveen? Antaako Jumala heillekin iankaikkisen elämän "helvetissä" vain sen takia, että saa piinata heitä iankaikkisesti? Mitä arvelet, koska Jumala on rakkaus??
- Betsy67
veli.vapaa kirjoitti:
Kysyn, herättääkö Jumala muut kuolleet 1000 vuoden kuluttua siksi, että ensin heidät tuomitaan ja heitetään tuliseen järveen? Antaako Jumala heillekin iankaikkisen elämän "helvetissä" vain sen takia, että saa piinata heitä iankaikkisesti? Mitä arvelet, koska Jumala on rakkaus??
Viimeinen tuomiohan tapahtuu vasta sitten kun ne tuhat vuotta ovat
loppuun kuluneet.
Se lukee niissä Raamatunjakeissakin joita ketjuun liitin.
Eli tämä maa on säilytetty Jumalattomien (ei uskovien)
tuomion ja kadotuksen päivään.
Tarkista Raamatustasi 2.Piet.3:7
Silloin toteutuvat Jumalan ilmoitukset lopullisesti
ja pimeyden joukot menettävät kaikki mahdollisuudet
niiden ihmisten suhteen, jotka ovat Jeesuksen varaan elämänsä laskeneet.
Ne jotka eivät ole tämän elämän aikana Jeesuksen sovintoverellä pestyjä, uskon kautta,
joutuvat samaan paikkaan mihin valheen isäkin, Jumalan perivastustaja perkele joutuu joukkoineen.
Vapaus Kristuksessa on vapautta kaikesta siitä, mikä nousee Jumalaa ja Hänen Sanaansa, Kristuksen tuntemista vastaan. Vapaus Kristuksessa on sulautumista Hänen rakkautensa voimassa niin, että
annamme Hänelle vallan ohjata ja johdattaa elämäämme kokonaisuudessaan. - veli.vapaa
Betsy67 kirjoitti:
Viimeinen tuomiohan tapahtuu vasta sitten kun ne tuhat vuotta ovat
loppuun kuluneet.
Se lukee niissä Raamatunjakeissakin joita ketjuun liitin.
Eli tämä maa on säilytetty Jumalattomien (ei uskovien)
tuomion ja kadotuksen päivään.
Tarkista Raamatustasi 2.Piet.3:7
Silloin toteutuvat Jumalan ilmoitukset lopullisesti
ja pimeyden joukot menettävät kaikki mahdollisuudet
niiden ihmisten suhteen, jotka ovat Jeesuksen varaan elämänsä laskeneet.
Ne jotka eivät ole tämän elämän aikana Jeesuksen sovintoverellä pestyjä, uskon kautta,
joutuvat samaan paikkaan mihin valheen isäkin, Jumalan perivastustaja perkele joutuu joukkoineen.
Vapaus Kristuksessa on vapautta kaikesta siitä, mikä nousee Jumalaa ja Hänen Sanaansa, Kristuksen tuntemista vastaan. Vapaus Kristuksessa on sulautumista Hänen rakkautensa voimassa niin, että
annamme Hänelle vallan ohjata ja johdattaa elämäämme kokonaisuudessaan.ymmärtänyt aivan oikein, ja mielestäni ilmaissut asian oikein. Eli Jeesuksen tulemuksessa nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristuksessa, ja heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa. 1000 vuoden kuluttua virkoavat eloon "muut kuolleet", jotka tuomitaan kukin tekojensa mukaan.
Ja jollei silloin nimeä löydy elämän kirjasta, heidät tuomitaan lopulliseen kadotukseen, tuliseen järveen. Kaikki joutuvat tuomiolle, mutta Jeesukseen uskovia ei tuomita, koska heidän puolustajansa on Jeesus Kristus.
Koska tulinen järvi on mielletty myös ns. helvetiksi, kysyin, herätetäänkö "muut kuolleet" vain siksi, että heidät tuomitaan tuliseen järveen ja piinataan iankaikkisesti? Se tarkoittaisi sitä, että Jumala herätettyään heidät kuolleista, antaa myös heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN piinatakseen heitä iankaikkisesti??
Perustelen asiaa sillä, että yhtäkään kuollutta ei voi piinata millään tavalla, koska he eivät ole tietoisessa tilassa. Eli uskotko Jumalan toimivan niin, koska Hän on rakkaus?? - Betsy 67:s
veli.vapaa kirjoitti:
ymmärtänyt aivan oikein, ja mielestäni ilmaissut asian oikein. Eli Jeesuksen tulemuksessa nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristuksessa, ja heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa. 1000 vuoden kuluttua virkoavat eloon "muut kuolleet", jotka tuomitaan kukin tekojensa mukaan.
Ja jollei silloin nimeä löydy elämän kirjasta, heidät tuomitaan lopulliseen kadotukseen, tuliseen järveen. Kaikki joutuvat tuomiolle, mutta Jeesukseen uskovia ei tuomita, koska heidän puolustajansa on Jeesus Kristus.
Koska tulinen järvi on mielletty myös ns. helvetiksi, kysyin, herätetäänkö "muut kuolleet" vain siksi, että heidät tuomitaan tuliseen järveen ja piinataan iankaikkisesti? Se tarkoittaisi sitä, että Jumala herätettyään heidät kuolleista, antaa myös heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN piinatakseen heitä iankaikkisesti??
Perustelen asiaa sillä, että yhtäkään kuollutta ei voi piinata millään tavalla, koska he eivät ole tietoisessa tilassa. Eli uskotko Jumalan toimivan niin, koska Hän on rakkaus??eikä jätä tuomitsematta siksi, että on rakkaus.
Jumala joutuu tuomitsemaan, koska on tehnyt kaikkensa ihmisen sielun pelastamiseksi.
Antoi ainoan poikansa ja oli Pojassaan lunastamassa ihmiskuntaa.
Hän osoitti rakkautensa, mutta se ei kelvannut kaikille.
Jumalan pyhyys, oikeamielisyys ja edeltä annetut ilmoitukset, varoitukset
ja kokonaissuunnitelma on kaiken takana.
Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä Hän ketään kiusaa,
sanotaan Raamatussa, joten se asia on varmasti näin.
Kyllähän fyysisesti kuolleet elävät.
Jeesus on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, ei Hän
ole kuolleitten Jumala vaan elävien.
Lisäksi Jeesuksen osoittama esimerkki Tuonelan kahdesta osassa
esimerkiksi rikkaan miehen ollessa tuonelassa vaivoissa ja Lasaruksen
Aabrahamin helmassa, kuvaa hyvin heidän olevan kuolemansa jälkeen
tietoisessa, tuntevassa tilassa.
Myös VT:n ennakkoilmoituksista löydät ilmaisuja(Jesajan kirjasta)
kuinka tuonela alhaalla liikkuu.... jos tutkit näitä
alueita pelkästään, näet sielujen olevan elossa, mutta heillä ei ole ruumista.
Silti he kärsivät.
Joku on sanonut kerran, että kadotuksen tuli ja tuska on sitä,
kun himot polttavat mutta ei ole ruumista jonka avulla himojansa tyydyttäisi...
En väitä että helvetin/tulijärven tuska olisi juuri tällaista, mutta
ehkä sekin on sellaista, mikä ei ole vielä ihmisen ajatukseen astunut.
Jumala toimii alkuperäisen muuttumattoman suunnitelmansa mukaan
eri aikakausina...siihen minä uskon ja luotan, että
Hän on oikeudenmukainen tuomioissaan.
Kyllä uskovatkin tulevat tuomituiksi, mutta eivät kadotustuomiolla,
eli eivät joudu eroon Jumalasta.
Jeesuksen tullessa hakemaan morsiamensa maksetaan palkkakin, eikö niin sanota?
"palkka on Hänen mukanansa)
Uskovien tuomiot koskettelevat kuulaisuutta silloin kun on tiedetty
miten tulee toimia, eikä ole toteltu.
Luukkaan evankeliumissa mainitaan tässä yhteydessä että muutamia rangaistaan
monilla lyönneillä.... senkin kaiken lopullinen sisältö selviöää kerran...
sen mukaan kuin ruumiissa ollessa olemme tehneet, joko hyvää tai pahaa...
eikä paholaisen oma pysty koskaan tekemään mitään sellaista, joka
olisi hyvää Jumalan edessä, eihän?
Koska he ovat lihan vallassa ja kuolleita ja tuomittuja Jumalalle ilman
Kristuksen verenpesua, eikö totta? - veli.vapaa
Betsy 67:s kirjoitti:
eikä jätä tuomitsematta siksi, että on rakkaus.
Jumala joutuu tuomitsemaan, koska on tehnyt kaikkensa ihmisen sielun pelastamiseksi.
Silti he kärsivät.
Kristuksen verenpesua, eikö totta?kysyn myös sinulta Betsy 67, ovatko muut kuolleet tietoisessa tilassa iankaikkisesti "helvetissä?
Jos mielestäsi ovat, miten sopii seuraava sanan todistus siihen?
Ilm.21
1 Ja minä näin UUDEN taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä PARKUA eikä KIPUA ole enää oleva, sillä KAIKKI ENTINEN ON MENNYT."
Piinataanko tuosta todistuksesta huolimatta tuliseen järveen tuomittuja iankaikkisesti? Siis antoiko Jumala heille iankaikkisen elämän vain siksi, että saa piinata heitä "helvetissä" ikuisesti? - Betsy 67:s
veli.vapaa kirjoitti:
kysyn myös sinulta Betsy 67, ovatko muut kuolleet tietoisessa tilassa iankaikkisesti "helvetissä?
Jos mielestäsi ovat, miten sopii seuraava sanan todistus siihen?
Ilm.21
1 Ja minä näin UUDEN taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä PARKUA eikä KIPUA ole enää oleva, sillä KAIKKI ENTINEN ON MENNYT."
Piinataanko tuosta todistuksesta huolimatta tuliseen järveen tuomittuja iankaikkisesti? Siis antoiko Jumala heille iankaikkisen elämän vain siksi, että saa piinata heitä "helvetissä" ikuisesti?Sana sanoo Iankaikkisuuden Hän on asettanut heidän sisimpäänsä.
Eli kaikkiin ihmisiin Jumala on asettanut iankaikkisen elämän.
Ne ihmiset, jotka hylkäävät Jumalan rakkauden ja pelastuksen Jeesuksessa,
valitsevat siten itse kohtalonsa.
Raamatussahan käsketään uskomaan Jeesukseen ja kääntymään.
Ne jotka eivät käänny kadotuksen tieltä eivätkä suostu ottamaan
pelastusta Jeesuksessa vastaan, ne menevät automaattisesti siihen paikkaan
sen herran mukana, johon he tämän elämän aikana turvansa asettavat.
Uskovien osa on tuo ihana osa ja juuri siksi me yritämme ihmisiä uskomaan
ja kerromme toivosta, joka Jeesukseen uskomalla on kerran todellisuutta
Jumalan luona.
Jumalahan antoi ihmiselle tahdon jo luomisessa.
Koskaan Jumala ei pakota ihmistä mihinkään, koska Hän kunnioittaa ihmisen tahtoa.
Näin ollen ratkaisu ja sen seuraukset ovat aina viimekädessä ihmisen.
Jumala teki kaikkensa ihmisen pelastamiseksi, mutta jos ihminen ei välitä
Jumalasta, eikä Jeesuksesta, vaan uskoo esimerkiksi että
"mihin puu kaatuu, siihen se maatuu",,,on ihmisellä oikeus tähän.
Rukoillaan että ihmiset tulisivat synnintuntoon ja alkaisivat etsiä
Sovittajaa Jeesusta elämäänsä syntiensä anteeksisaamiseksi,,,
sillä, Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema.... - veli.vapaa
Sana sanoo Iankaikkisuuden Hän on asettanut heidän sisimpäänsä.
Eli kaikkiin ihmisiin Jumala on asettanut iankaikkisen elämän.
Ne ihmiset, jotka hylkäävät Jumalan rakkauden ja pelastuksen Jeesuksessa,
valitsevat siten itse kohtalonsa.
Raamatussahan käsketään uskomaan Jeesukseen ja kääntymään.
Ne jotka eivät käänny kadotuksen tieltä eivätkä suostu ottamaan
pelastusta Jeesuksessa vastaan, ne menevät automaattisesti siihen paikkaan
sen herran mukana, johon he tämän elämän aikana turvansa asettavat.
Uskovien osa on tuo ihana osa ja juuri siksi me yritämme ihmisiä uskomaan
ja kerromme toivosta, joka Jeesukseen uskomalla on kerran todellisuutta
Jumalan luona.
Jumalahan antoi ihmiselle tahdon jo luomisessa.
Koskaan Jumala ei pakota ihmistä mihinkään, koska Hän kunnioittaa ihmisen tahtoa.
Näin ollen ratkaisu ja sen seuraukset ovat aina viimekädessä ihmisen.
Jumala teki kaikkensa ihmisen pelastamiseksi, mutta jos ihminen ei välitä
Jumalasta, eikä Jeesuksesta, vaan uskoo esimerkiksi että
"mihin puu kaatuu, siihen se maatuu",,,on ihmisellä oikeus tähän.
Rukoillaan että ihmiset tulisivat synnintuntoon ja alkaisivat etsiä
Sovittajaa Jeesusta elämäänsä syntiensä anteeksisaamiseksi,,,
sillä, Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema....ja noin pitäisi kaikkien tehdä, kuten lopussa kirjoitat. *Rukoillaan että ihmiset tulisivat synnintuntoon ja alkaisivat etsiä Sovittajaa Jeesusta elämäänsä syntiensä anteeksisaamiseksi,,, sillä, Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema.... *
Mutta siitä huolimatta kaikki ei toimi kuten toivomme, ei aikojen saatossa, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Kysyin sinulta, mitä tapahtuu näille " muille kuolleille", jotka virkoavat eloon 1000 vuoden kuluttua?
Sana todistaa, että heidät tuomitaan, ja jollei nimeä löydy Karitsan elämänkirjasta, heidät tuomitaan tuliseen järveen. Eli virkoavatko nämä tuomittavat eloon vain siksi, että heidät tuomitaan "helvettiin" ikuiseen piinaan, ja elävätkö hekin IANKAIKKISESTI tulisessa järvessä, jossa on itku ja hammasten kiristys.
Raamattu todistaa, että vain Jeesukseen uskovilla on iankaikkinen elämä, kuten teidätkin - mutta. Herättääkö Jumala "muut kuolleet" tietoiseen ja aistillisesti sellaiseen tilaan, jotta he tuntevat piinaa iankaikkisesti? Mitäs mieltä sinä olet siitä? Kuolleet eivät tiedä eikä tunne mitään. - Betsy 67;s
veli.vapaa kirjoitti:
ja noin pitäisi kaikkien tehdä, kuten lopussa kirjoitat. *Rukoillaan että ihmiset tulisivat synnintuntoon ja alkaisivat etsiä Sovittajaa Jeesusta elämäänsä syntiensä anteeksisaamiseksi,,, sillä, Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema.... *
Mutta siitä huolimatta kaikki ei toimi kuten toivomme, ei aikojen saatossa, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Kysyin sinulta, mitä tapahtuu näille " muille kuolleille", jotka virkoavat eloon 1000 vuoden kuluttua?
Sana todistaa, että heidät tuomitaan, ja jollei nimeä löydy Karitsan elämänkirjasta, heidät tuomitaan tuliseen järveen. Eli virkoavatko nämä tuomittavat eloon vain siksi, että heidät tuomitaan "helvettiin" ikuiseen piinaan, ja elävätkö hekin IANKAIKKISESTI tulisessa järvessä, jossa on itku ja hammasten kiristys.
Raamattu todistaa, että vain Jeesukseen uskovilla on iankaikkinen elämä, kuten teidätkin - mutta. Herättääkö Jumala "muut kuolleet" tietoiseen ja aistillisesti sellaiseen tilaan, jotta he tuntevat piinaa iankaikkisesti? Mitäs mieltä sinä olet siitä? Kuolleet eivät tiedä eikä tunne mitään.ihmisen sisimpään iankaikisuuden...
eli ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka lakkaisi elämästä
ja haihtuisi vain olemattomuuteen.
Toinen kuolemahan tarkoittaa lopullista eroa, eli ikuista eroa Jumalasta.
Uskon ilmestyskirjan monesti esiin tulevan sanan tulijärvestä, helvetistä
ja sinne tuomittujen vaivasta olevan sananmukaisesti iankaikkinen, kuten
Jumala ilmoittaakin.
En uskalla ajatella sen olevan kuvaannollista, tai rajallista iankaikkisuutta
koska Jumalan Sana on selkeä tässä asiassa.
Jumala ei koskaan haluaisi ihmisiä joutuvan siihen ikuiseen
vaivaan, joka valmistettiin alkujaan perkeleelle ja hänen kanssaan
langenneille enkeleille.
Pidän kiinni Jumalan ilmoituksesta niinkuin se on kirjoitettu meille.
Jos joku uskoo, että Jumala armahtaa niitä vielä, jotka on jo tuomittu
ikuiseen eroon Hänen yhteydestään, niin se ei ole sopusoinnussa
Raamatun Sanan kanssa.
Jeesuskin varoitti useaan otteeseen kadotukseen joutumisesta...
Kadotus on ikuinen ero Jumalasta... elämä Jumalan yhteydessä on kadotettu
ja jouduttu Jumalan vastustajan kanssa samaan paikkaan.... ikuisesti. - veli.vapaa
Betsy 67;s kirjoitti:
ihmisen sisimpään iankaikisuuden...
eli ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka lakkaisi elämästä
ja haihtuisi vain olemattomuuteen.
Toinen kuolemahan tarkoittaa lopullista eroa, eli ikuista eroa Jumalasta.
Uskon ilmestyskirjan monesti esiin tulevan sanan tulijärvestä, helvetistä
ja sinne tuomittujen vaivasta olevan sananmukaisesti iankaikkinen, kuten
Jumala ilmoittaakin.
En uskalla ajatella sen olevan kuvaannollista, tai rajallista iankaikkisuutta
koska Jumalan Sana on selkeä tässä asiassa.
Jumala ei koskaan haluaisi ihmisiä joutuvan siihen ikuiseen
vaivaan, joka valmistettiin alkujaan perkeleelle ja hänen kanssaan
langenneille enkeleille.
Pidän kiinni Jumalan ilmoituksesta niinkuin se on kirjoitettu meille.
Jos joku uskoo, että Jumala armahtaa niitä vielä, jotka on jo tuomittu
ikuiseen eroon Hänen yhteydestään, niin se ei ole sopusoinnussa
Raamatun Sanan kanssa.
Jeesuskin varoitti useaan otteeseen kadotukseen joutumisesta...
Kadotus on ikuinen ero Jumalasta... elämä Jumalan yhteydessä on kadotettu
ja jouduttu Jumalan vastustajan kanssa samaan paikkaan.... ikuisesti.SANAN tarkoittavan.
Ps. 37:34
Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.
Onko kyseessä iankaikkinen piina "helvetissä"? - benedi=siunattu
eikä jätä tuomitsematta siksi, että on rakkaus.
Silti he kärsivät.
Kristuksen verenpesua, eikö totta?Etkö itse opeta Jeesuksesta: Ja ilman vertausta hän ei puhunut heille"
rikas mies -ja lasarus kertomus on vertaus, koskapa Jeesus ei puhunut ilman vertausta heille mitään"!!
Molemmathan kuolivat, ja heidät haudattiin...se ei ole vertaus!
Mutta Aabrahamin helma on, siihenhän ei mahdu kuin 1- 2 lasta!
Myöskään taivas ja helvetti eivät ole huutomatkan päässä toisistaan 100m, joten kyseessä on vertaus!
Kukaan ei ole niin järjiltään, että kun on jano, niin pyytäisi vettä, pikkusormella!!
Hullua!
Sankollahan sellaiselle vettä viedään!
Koska molemmat kuolivat, kumpikaan heistä ei voi puhua,..ei isä Aabrahamkaan voi puhua, koska on kuollut!...ja paljon muuta
Sitäpaitsi Jeesus sanoi että lukekaa Mooseksesta ja profeetoista,mikä kuolleitten tila on!! - Betsy 67;s
veli.vapaa kirjoitti:
SANAN tarkoittavan.
Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.
Onko kyseessä iankaikkinen piina "helvetissä"?Sillä tämä maa ja kaikki mitä siihen on tehty, palavat.
2.Piet.3:5 - 7
Eli uskon sen tarkoittavan sanamukaisesti sitä mitä siinä sanotaankin,,uskovat korotetaan ja ovat läsnä viimeisellä tuomiolla...
On aina hyvä muistaa, että on olemassa uusi taivas ja uusi maa,
jonne Jumalan omat saavat tulla asumaan, paikka, jota Jeesus meni valmistamaan.
Maa on saastunut asukastensa alla ja se puhdistetaan vain tuhatvuotista valtakuntaa
varten sodista ja syntiinlankeemuksen rangaistuksesta.
Vain sen tuhat vuotta leijona ja lammas käyvät laitumella syöden ruohoa
ja pieni lapsi leikkii kyykäärmeen kololla...
(Eikä yksikään ihminen ole ylittänyt elossa tuhannen vuoden rajaa)
Olosuhteet siellä ovat lähes kuin alkujaan paratiisissa....koska saatana on sidottu.
Mutta kun saatana päästetään irti, lähtevät ihmiset jälleen sotimaan Jeesusta vastaan
mutta Jeesus voittaa heidät kaikki myös johtajat, eli perkeleen kumppaneineen.
Lue vaikka 2.Piet.3: 8, 9
Tekstistä käy ilmi myös se, miksi Jumala viivyttää rangaistusta.
Ja kuinka Hän halajamalla halajaa että kukaan ei kuolisi jumalattomana....
koska se jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään ja se joka ei tässä ajassa usko Jeesukseen,
on jo valmiiksi tuomion alla,,,,ja kun tästä ajasta kuolee, ei voi enää valita
toisin, koska vain tämä aika Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta Hänen toiseen tulemukseensa, eli hakemaan morsiamensa, on armotalouskautta.
Morsiusjoukon ylösoton jälkeen Jeesuksen valitsevat kokevat marttyyrikuoleman,
Tämä on niiden kohtalo, jotka eivät silloin suostu kumartamaan petoa
ja sen kuvaa.... mutta nämähän ovat jokaiselle Raamattua tutkineelle selviä asioita, eikö totta? - Betsy 67:s
benedi=siunattu kirjoitti:
Etkö itse opeta Jeesuksesta: Ja ilman vertausta hän ei puhunut heille"
rikas mies -ja lasarus kertomus on vertaus, koskapa Jeesus ei puhunut ilman vertausta heille mitään"!!
Molemmathan kuolivat, ja heidät haudattiin...se ei ole vertaus!
Mutta Aabrahamin helma on, siihenhän ei mahdu kuin 1- 2 lasta!
Myöskään taivas ja helvetti eivät ole huutomatkan päässä toisistaan 100m, joten kyseessä on vertaus!
Kukaan ei ole niin järjiltään, että kun on jano, niin pyytäisi vettä, pikkusormella!!
Hullua!
Sankollahan sellaiselle vettä viedään!
Koska molemmat kuolivat, kumpikaan heistä ei voi puhua,..ei isä Aabrahamkaan voi puhua, koska on kuollut!...ja paljon muuta
Sitäpaitsi Jeesus sanoi että lukekaa Mooseksesta ja profeetoista,mikä kuolleitten tila on!!mitään, niinpä.
Muistatko, että Tuonelassa oli kaksi osastoa, uskovien ja ei uskovien?
Juuri tämän esimerkin kautta Jeesus opetti ihmisiä ymmärtämään
kahdenlaisen paikan olemassaolon tuonelassa.
Jeesushan meni tuonelaan ja tyhjensi vanhurskasten puolen, eikö niin.
Julisti evankeliumia myös kuolleille, eli niille, jotka olivat
kuolleet pois ruumiistaan ei uskovina.
Paljon Raamattua lukevana muistat varmasti nämä tapahtumat
kerrotun Jumalan Sanassa.
Ne on ilmoitettu meitä varten, että emme ole tietämättömiä
näistäkään Jumalan ilmoituksista.
Nämä saavat ajattelemaan, pohtimaan ja tajuamaan, että
tämän elämän aikana on Jeesus otettava vastaan ja Jumalan anteeksiantamus ja armo.
Muuten jää kaikesta Jumalan rakkaudesta ja pelastuksesta osattomaksi.
Moneen asiaan löytyy selitys ja vastaus mm 2..Piet.2 luvusta
sekä Juuda 5 - 8 jakeet, tai vaikka koko luku.
Se mikä sinun mielestäsi on hullutusta, on kuitenkin Jumalan ilmoitus varottavana esimerkkinä
ja Jeesuksen oma kertoma esimerkki.
Jeesus kuitenkin sanoo, että kerran meidän on tehtävä tili jokaisesta turhasta sanasta
ja että tällä Jumalan Sanalla elämämme tuomitaan.
Tämäkin on Jeesuksen opetusta.
Lue vaikkapa Jeesuksen sanojen tuomiovallasta, Joh.12: 44 - 48 - benedi=siunattu
mitään, niinpä.
tämän elämän aikana on Jeesus otettava vastaan ja Jumalan anteeksiantamus ja armo.
Se mikä sinun mielestäsi on hullutusta, on kuitenkin Jumalan ilmoitus varottavana esimerkkinä
Jeesus kuitenkin sanoo, että kerran meidän on tehtävä tili jokaisesta turhasta sanasta
Lue vaikkapa Jeesuksen sanojen tuomiovallasta, Joh.12: 44 - 48Ei tulessa voi asua!!
" Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat:
"Kuka meistä voi asua kuluttavasdsa tulessa,
kuka asua iankaikkisessa hehkussa" Jesaja 33: 14
" kUN PUHUTTE, NIIN PUHUKAA TOTTA TOINEN TOISILLENNE"
Jos puhut valhetta, ..niin " ydelläkään valhettelijalla ei ole iankaikkista elämää"
Jeesus ei puhunut ulkopuoliselle ilman vertausta mitään" Markus, -Matteus
Vertaus on vain kielikuva! " Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja, ei auta, vaikka Jeesus nousisi kuolleista ylös" LK 16 luku
Vilkaistaan sitten profeettoja! " Sillä katso: se päivä on TULEVA ( ei ole nyt), joka palaa kuin pätsi
ja kaikki julkeat
ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on,
ovat oljenkorsia,
ja heidät POLTAA SE PÄIVÄ, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot,
niin ettei se jätä heistä JUURTA( saatana) eikä OKSAA ( te olette oksat) Malakia 4: 1
Onko Malakia profeetta? On, on!
" Ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat TOMUKSI teidän jalkapohjienne alle
SINÄ PÄIVÄNÄ, JONKA MINÄ TEEN, SANOO hERRA sEBAOT"
jae 3
Sinun Herrasi sanoo että se päivä on tuleva!!...ja vertauksessa Jeesus käski uskomaan Moosesta ja profeettoja,..ja minä tein nyt niin!!
Summasummarum...sinä olet nyt väärässä, ja Jeesus puhui oikein " " Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin he eivät usko, vaikka joku (Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös" LK 16: 31
Jeesus kertoo että hän on puhunut profeetojensa kautta,...profeetat ovat kertoneet Jeesuksesta.
" Minusta Mooses on kirjoittanut" Malakiakin on kirjoittanut Jeesuksesta.
" Kuluttavassa tulessa ei voi asua, koska tuli kuluttaa ihmisen muutamassa sekunnissa, minuuteissa kuitenkin, ..eihän se muutoin olisi kuluttava tuli, ellei se kuluttaisi sen, mitä tulelle on syötäväksi annettu! - benedi= siunattu
mitään, niinpä.
Lue vaikkapa Jeesuksen sanojen tuomiovallasta, Joh.12: 44 - 48Jeesus ei mennyt haudastaan minnekään, ..enkelihän todisti: " Katsokaa tässä hän on maannut"
Ja " Isä Sinun käsiisi minä annan Henkeni"...Ilman Henkeä ei voi olla elävä, eikä elää!
Jeesus sanoi: " Henki on se ,joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä"
Jeesuksen liha, ei hyödyttänyt tuonelassa , eli haudassa ketään...sotamiehethän vahtivatJeesuksen lihaa.. henkensähän antoi Isälleen..ja Isä on taivaassa"
Jeesus ei julistanut evankeliumia kuolleille ihmisille, niinkuin näyt virheellisesti luulevan, vaan hän julisti evankeliumia ylösnousemuksensa jälkeen " vankeudessa oleville hengille"
Etkö tiedä ettei kyse ollut kuolleitten ihmisten hengistä, sillä ..itsehän opetat että " Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin"
Ei Jeesus taivaaseen mennyt, ristinkuoleman jälkeen, vaan kalliohautaan !
Jeesushan ylösnousemuksen jälkeen sanoi: " Maria ,älä minuun koske, sillä minä en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö"
Kenelle hän sitten saarnasi?
" No tietenkin vangeina olleille hengille"
No ketä Raamatun mukaan täällä on vangeina maanpäällä?
Luetaan Raamatusta : " ja että hän ne enkelit, jotka eivät (muinoin) säilyttäneet valta-semaansa,
vaan jättivät OMAN asumuksensa, PANI PIMEYTEEN iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon" Juuda 6
Joko nyt käsität että enkeleile Hän ( Jeesus) saarnasi, sillä enkelit ovat henkiä, ei ihmiset!!!
" Eivätkö he ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä" Heb 1: 14
Pahat enkelit puolestaan palvelevat niitä, jotka kadotuksen perivät.
Luehan siis tarkemmin...Kuolleille ei voi saarnata, se on fakta!,...mutta eläville henki olennoille voi, sillä he, 1/3 osa enkeleistä lankesi, syntiin..ja kaikki luodut olennot tarvitsevat pelastuksen sanoja!
" Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäväksi" 2 Pietari 2: 4
Ja näille Jeesus saarnasi ylös noustuaan, heti ensimmäisenä...hehän he ensimmäisenä syntiä tekivätkin,...siksi he saivat kuulla synnin voittajan saarnan ensimmäisenä!
" Ja syttyi sota taivaassa, saatana ja hänen enkelinsä sotivat....
Ole hyvä, paina tämä kaikki mieleesi, niin opit uutta! - eräs uskova
benedi= siunattu kirjoitti:
Jeesus ei mennyt haudastaan minnekään, ..enkelihän todisti: " Katsokaa tässä hän on maannut"
Ja " Isä Sinun käsiisi minä annan Henkeni"...Ilman Henkeä ei voi olla elävä, eikä elää!
Jeesuksen liha, ei hyödyttänyt tuonelassa , eli haudassa ketään...sotamiehethän vahtivatJeesuksen lihaa.. henkensähän antoi Isälleen..ja Isä on taivaassa"
Jeesus ei julistanut evankeliumia kuolleille ihmisille, niinkuin näyt virheellisesti luulevan, vaan hän julisti evankeliumia ylösnousemuksensa jälkeen " vankeudessa oleville hengille"
Etkö tiedä ettei kyse ollut kuolleitten ihmisten hengistä, sillä ..itsehän opetat että " Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin"
Jeesushan ylösnousemuksen jälkeen sanoi: " Maria ,älä minuun koske, sillä minä en ole vielä mennyt ylös Isäni tykö"
Luetaan Raamatusta : " ja että hän ne enkelit, jotka eivät (muinoin) säilyttäneet valta-semaansa,
vaan jättivät OMAN asumuksensa, PANI PIMEYTEEN iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon" Juuda 6
Joko nyt käsität että enkeleile Hän ( Jeesus) saarnasi, sillä enkelit ovat henkiä, ei ihmiset!!!
" Eivätkö he ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä" Heb 1: 14
Luehan siis tarkemmin...Kuolleille ei voi saarnata, se on fakta!,...mutta eläville henki olennoille voi, sillä he, 1/3 osa enkeleistä lankesi, syntiin..ja kaikki luodut olennot tarvitsevat pelastuksen sanoja!
" Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäväksi" 2 Pietari 2: 4
Ja näille Jeesus saarnasi ylös noustuaan, heti ensimmäisenä...hehän he ensimmäisenä syntiä tekivätkin,...siksi he saivat kuulla synnin voittajan saarnan ensimmäisenä!
Ole hyvä, paina tämä kaikki mieleesi, niin opit uutta!Raamatun asioista pitäisi voida keskustella asiallisesti-
ei niin,että omanäkemys on vain ja ainoastaan oikea
ja toisen täytyisi se vain uskoa,niinkuin näyt kirjoittavan. - veli.vapaa
Betsy 67;s kirjoitti:
Sillä tämä maa ja kaikki mitä siihen on tehty, palavat.
2.Piet.3:5 - 7
Eli uskon sen tarkoittavan sanamukaisesti sitä mitä siinä sanotaankin,,uskovat korotetaan ja ovat läsnä viimeisellä tuomiolla...
On aina hyvä muistaa, että on olemassa uusi taivas ja uusi maa,
jonne Jumalan omat saavat tulla asumaan, paikka, jota Jeesus meni valmistamaan.
Maa on saastunut asukastensa alla ja se puhdistetaan vain tuhatvuotista valtakuntaa
varten sodista ja syntiinlankeemuksen rangaistuksesta.
Vain sen tuhat vuotta leijona ja lammas käyvät laitumella syöden ruohoa
ja pieni lapsi leikkii kyykäärmeen kololla...
(Eikä yksikään ihminen ole ylittänyt elossa tuhannen vuoden rajaa)
Olosuhteet siellä ovat lähes kuin alkujaan paratiisissa....koska saatana on sidottu.
Mutta kun saatana päästetään irti, lähtevät ihmiset jälleen sotimaan Jeesusta vastaan
mutta Jeesus voittaa heidät kaikki myös johtajat, eli perkeleen kumppaneineen.
Lue vaikka 2.Piet.3: 8, 9
Tekstistä käy ilmi myös se, miksi Jumala viivyttää rangaistusta.
Ja kuinka Hän halajamalla halajaa että kukaan ei kuolisi jumalattomana....
koska se jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään ja se joka ei tässä ajassa usko Jeesukseen,
on jo valmiiksi tuomion alla,,,,ja kun tästä ajasta kuolee, ei voi enää valita
toisin, koska vain tämä aika Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta Hänen toiseen tulemukseensa, eli hakemaan morsiamensa, on armotalouskautta.
Morsiusjoukon ylösoton jälkeen Jeesuksen valitsevat kokevat marttyyrikuoleman,
Tämä on niiden kohtalo, jotka eivät silloin suostu kumartamaan petoa
ja sen kuvaa.... mutta nämähän ovat jokaiselle Raamattua tutkineelle selviä asioita, eikö totta?ilmaissut selvää kantaasi siihen, piinaako Jumala iankaikkisesti heitä (muut kuollet) tulisessä järvessä? Jos mielestäsi piinaa, niin antoiko Jumala iankaikkisen elämän myös piinattaville, koska kuolleita ei voi piinata?
- Betsy 67:s
veli.vapaa kirjoitti:
ilmaissut selvää kantaasi siihen, piinaako Jumala iankaikkisesti heitä (muut kuollet) tulisessä järvessä? Jos mielestäsi piinaa, niin antoiko Jumala iankaikkisen elämän myös piinattaville, koska kuolleita ei voi piinata?
usko Häneen, joutuvat tuomituksi (ovat jo tuomion alaisia)
samaan paikkaan, ikuisesti kärsimään, missä heidän valitsemansa herra tulee olemaan
Ilm.20:7-10 ja Viimeinen tuomio myös ei uskoville jakeet 11 - 15
Synnin palkka on kuolema, joten on luonnollista, ettei synti pääse taivaaseen, vaan joutuu sinne missä valheen isäkin joutuu kärsimään ikuista rangaistustaan.
Nämä varotuksethan ovat siksi, että ymmärrettäisiin kuinka vakavaa on kieltäytyä
elämästä armossa ja totuudessa, jotka Jeesuksessa meille tarjotaan uskon kautta
lahjaksi.
Raamatussa kerrotaan selkeästi, että ne joiden nimi ei löydy elämän kirjasta, ovat kuoleman ruhtinaan omaisuutta ja menevät samaan paikkaan sen kanssa.
En uskalla muuttaa Jumalan ilmoitusta. Hänellä on valta tehdä niinkuin tahtoo
niille, joille Jeesus ei kelpaa, eikö sinustakin?
Uskoville on luvattu iankaikkisyys rakkauden Jumalan läsnäolossa,
Jeesuksen kieltäneet ja hyljänneet ovat iankaikkisesti valitsemansa
herran luona olosuhteissa, joihin tuo valheen isä houkuttelee ihmisiä
käyttämällä kaikkia mahdollisia heikkouksia ja houkutuksia sitoakseen ihmisen itseensä syntitottumusten ja epäuskon kautta.
Valheen isä sallii uskonnollisen harrastelun, matkiihan se itsekin Jumalaa
eksyttääkseen ihmiset,,,jopa langettaa tulen taivaasta....
pyrkii tyydyttämään ihmisen uteliaisuuden erilaisten ennustajien, povarien,
ns. ihme-energia, ym parantajien kautta, joita riittää kaikkialle
ja julkisesti lehdissä ilmoittelevat toiminnastaan....
Mutta eihän Suomen maassa uskota näiden vaarallisuuteen,,,tuskin edes että ne ovat saatanasta ja hänen voimallaan tehtyjä asioita...
En tiedä vieläkö jäijotakin epäselväksi,,,kyllä suoraan vastasin Raamatun Sanalla sinulle. - Betsy 67;s
Jeesus ei mennyt haudastaan minnekään, ..enkelihän todisti: " Katsokaa tässä hän on maannut"
Ole hyvä, paina tämä kaikki mieleesi, niin opit uutta!Kysymykseesi.
1.Piet.3:18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö;
hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
1.Piet.4:6. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
Eli lihassa, ruumiillisesti kuolleet omaavat elämän hengessä, niinkuin Jumalakin elää....
eli iankaikkisesti... eli on KUOLEMATON- se henki!
Eikö sanota, että Jeesus meni hengessä julistamaan evankeliumia
vankeudessa oleville hengille?
Tätä minä sinulle aikaisemmin kirjoitin ja sinä sanot;
Ei, tuhannesti ei----
LUE VIELÄ TÄSTÄKIN, niin näet että kysymyksessä olivat
KUOLLEET jo kauan sitten ja heille Jeesus julisti evankeliumia, eikö totta?
20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, - Betsy 67;s
Ole hyvä, paina tämä kaikki mieleesi, niin opit uutta!Kenelle hän sitten saarnasi?
Viittaus enkelistä koskee niitä enkeleitä, jotka liittyivät Lusiferiin ja yrittivät kaapata vallan Jumalalta. Sieltähän se saatana sai alkunsa, kun hyvästä, kauniista ja
älykkäästä tuli ylpeyden seurauksena kapinoija ja saatana....
Lue Jes 14:12. Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
13. Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14. Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
15. Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
16. Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
17. joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'
Lusifer soti Jumalaa vastaan ja sen seurauksena maa tuli erämaaksi. Jumalan tuomion seurauksena saatana ja langenneet enkelit heitettiin tuhaksi maahan
Hes.28:12. "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
13. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17. Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18. Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
Näillä tapahtumilla on tausta henkivalloissa, kuten asiayhteydestä näkyykin.
Toivottavasti Raamatun ilmoitus avautuu sinulle paremmin tämän avulla.
Jumalan siunausta sinulle.
Kannattaa lukea ajatuksella ja avoimin mielin. - veli.vapaa
usko Häneen, joutuvat tuomituksi (ovat jo tuomion alaisia)
samaan paikkaan, ikuisesti kärsimään, missä heidän valitsemansa herra tulee olemaan
Ilm.20:7-10 ja Viimeinen tuomio myös ei uskoville jakeet 11 - 15
Synnin palkka on kuolema, joten on luonnollista, ettei synti pääse taivaaseen, vaan joutuu sinne missä valheen isäkin joutuu kärsimään ikuista rangaistustaan.
Nämä varotuksethan ovat siksi, että ymmärrettäisiin kuinka vakavaa on kieltäytyä
elämästä armossa ja totuudessa, jotka Jeesuksessa meille tarjotaan uskon kautta
lahjaksi.
Raamatussa kerrotaan selkeästi, että ne joiden nimi ei löydy elämän kirjasta, ovat kuoleman ruhtinaan omaisuutta ja menevät samaan paikkaan sen kanssa.
En uskalla muuttaa Jumalan ilmoitusta. Hänellä on valta tehdä niinkuin tahtoo
niille, joille Jeesus ei kelpaa, eikö sinustakin?
Uskoville on luvattu iankaikkisyys rakkauden Jumalan läsnäolossa,
Jeesuksen kieltäneet ja hyljänneet ovat iankaikkisesti valitsemansa
herran luona olosuhteissa, joihin tuo valheen isä houkuttelee ihmisiä
käyttämällä kaikkia mahdollisia heikkouksia ja houkutuksia sitoakseen ihmisen itseensä syntitottumusten ja epäuskon kautta.
Valheen isä sallii uskonnollisen harrastelun, matkiihan se itsekin Jumalaa
eksyttääkseen ihmiset,,,jopa langettaa tulen taivaasta....
pyrkii tyydyttämään ihmisen uteliaisuuden erilaisten ennustajien, povarien,
ns. ihme-energia, ym parantajien kautta, joita riittää kaikkialle
ja julkisesti lehdissä ilmoittelevat toiminnastaan....
Mutta eihän Suomen maassa uskota näiden vaarallisuuteen,,,tuskin edes että ne ovat saatanasta ja hänen voimallaan tehtyjä asioita...
En tiedä vieläkö jäijotakin epäselväksi,,,kyllä suoraan vastasin Raamatun Sanalla sinulle.vielä vastausta vaille. Kirjoitit näin:
*usko Häneen, joutuvat tuomituksi (ovat jo tuomion alaisia)
samaan paikkaan, IKUISESTI KÄRSIMÄÄN, missä heidän valitsemansa herra tulee olemaan
Ilm.20
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja JOKA EI OLLUT elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin TULISEEN JÄRVEEN.
Annetaanko siis näille kuolleista herätetyille ja tuomituille myös iankaikkinen elämä, jotta heitä voidaan piinata ikuisesti? Kuten tiedät, kuolleita ei voi piinata millään tavalla, joten ovatko tuliseen järveen heitetyt tietoisessa tilassa (elossa) ikuisesti? - ****
veli.vapaa kirjoitti:
ilmaissut selvää kantaasi siihen, piinaako Jumala iankaikkisesti heitä (muut kuollet) tulisessä järvessä? Jos mielestäsi piinaa, niin antoiko Jumala iankaikkisen elämän myös piinattaville, koska kuolleita ei voi piinata?
saanut sen käsityksen,että kuolema tarkoittaa tiedotonta tilaa?
Raamatun mukaan luonnollisesta ihmisestä,
joka ei ole hengellistä heräämistä kokenut,
sanotaan,että hän on kuollut.
Kun tälläinen hengellisesti kuollut ihminen
kuolee,hän kuolee toisen kuoleman.
Raamatussa sanotaan:Autuas ja pyhä on se,jolla on osa
ensimmäisessä ylösnousemuksessa(uskovilla);
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa..Ilm.20:6 - ****
**** kirjoitti:
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa..Ilm.20:6Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:
Menkää pois Minun tyköäni,te kirotut,siihen
iankaikkiseen tuleen,joka on valmistettu perkeleelle
ja hänen enkeleillensä.
Ilm.20:10,15:
Ja perkele,heidän villitsijänsä heitetään tuli-ja
tulikivijärveen,jossa myös peto ja väärä profeetta ovat
ja heitä vaivataan yöt,päivät,aina ja iankaikkisesti.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,se heitettiin
tuliseen järveen.
Juuda:6,7:ja että Hän ne enkelit,jotka eivät ole säilyttäneet
valta-asemaansa,vaan jättivät oman asumuksensa,pani pimeyteen
iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon
samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit
jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät
luonnottomiin lihanhimoihin,ovat varoittavana esimerkkinä,
kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. - veli.vapaa
**** kirjoitti:
heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa..Ilm.20:6SANA:
Saarn. 9:5
Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu. - veli.vapaa
**** kirjoitti:
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:
Menkää pois Minun tyköäni,te kirotut,siihen
iankaikkiseen tuleen,joka on valmistettu perkeleelle
ja hänen enkeleillensä.
Ilm.20:10,15:
Ja perkele,heidän villitsijänsä heitetään tuli-ja
tulikivijärveen,jossa myös peto ja väärä profeetta ovat
ja heitä vaivataan yöt,päivät,aina ja iankaikkisesti.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu,se heitettiin
tuliseen järveen.
Juuda:6,7:ja että Hän ne enkelit,jotka eivät ole säilyttäneet
valta-asemaansa,vaan jättivät oman asumuksensa,pani pimeyteen
iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon
samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit
jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät
luonnottomiin lihanhimoihin,ovat varoittavana esimerkkinä,
kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.ja Gomoran asukkaille? Piinataanko heitä iankaikkisesti tietoisessa tilassa olevina?
Ps.37.
9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
Käykö jumalattomille tulisessa järvessä niinkuin kävi Sodoman ja Gomoran ihmisille, ja niinkuin kävi Nooan päivinä?
Helvettin joka Hän on luonut kaikkille odottamaan tuomion kuoleman jälkeen. Mutta ensin sitä tyhjennetään niistä jotka ottivat Jeesus vastaan,, kun Hän saarnasi entisaikaan pyhille jotka siellä oli,,, ja kuunteli kun Hän siellä kävi !
No nyt sitten kun se on tyhjenetty niistä ja vain pahat on jäänyt ja lisä sinne vaan pahixet tulee ja joutuu,,, niin se heitetään sisälmyxineen jonain päivänä kun helvetti luodaan.. Olisko muuta kysymyxiä??????- Betsy 67;s
Se luotiin perkeleelle ja hänen enkeleilleen, Sanoo Jumala Sanassaan.
Valitettavasti se pettämällä ja valehtelemalla saa paljon ihmisiä mukaansa.
Rukousta tarvitaan.
Saakoon Jeesus Kristus pelastaa paljon sieluja
ja antautukoon uskovat koko olemuksellaan elämään Hänen
tahtonsa mukaista elämää, että Jumalallinen kirkkaus
näkyisi uskovien puhtaasta elämästä maailmassa ja saisi herätettyä mahdollisimman monet
kääntymään Jeesuksen puoleen syntisyydessään ja tekemään parannuksen
- Sadut satuina
nykyisin uskovat ovat luonteeltaan sadistisia.
He todellakin nauttivat helvetin "olemassa olosta".- eräs uskova
jos sinä olet sellaisen kohdannut,niin kyse ei ole ollut uskovaisesta!
Todellisten uskovien sydämessä on Jumalan vaikuttama murhe niistä
omaisista ja ystävistä,kuin muistakin ihmisistä,ja he myöskin rukoilevat
heidän puolestaan,että hekin löytäisivät Jeesuksen pelastajakseen. - löyhäpää
eräs uskova kirjoitti:
jos sinä olet sellaisen kohdannut,niin kyse ei ole ollut uskovaisesta!
Todellisten uskovien sydämessä on Jumalan vaikuttama murhe niistä
omaisista ja ystävistä,kuin muistakin ihmisistä,ja he myöskin rukoilevat
heidän puolestaan,että hekin löytäisivät Jeesuksen pelastajakseen.Miksi sinä Betsy 67;s kannat suurta vaivaa maailmanlopusta? Melkein kaikki maailman ihmiset tietävät rakastavan Jeesuksen tulevan joskus ja aloittavan sodan pakanoita vastaan. Sehän, salattu suunnitelma, on sanottu Ilmestyskirjassa. Kaikkitietävä Jumalasi tietää, että pakanat eivät hyväksy tappamistaan noin vain vaan panevat hanttiin niin kauan kuin voimia riittää. Sinunhan kannattaisi ottaa lungisti ja nauttia elämästä varmuuden vuoksi. Jos nimittäin se sattuisi elinaikanasi tapahtumaan.
Ennemmin sinun kannattaisi huolehtia siitä, että uskovaiset eivät rahastaisi maailmanlopulla aatetovereitaan. Siellä taivaassa kun nääs ei kait tarvita rahaa.
Jumalasihan tietää, että enemmistö ihmisistä ei tule uskomaan häneen. Miksi turhaan käännyttää!
Tulevaisuusutopia. Helvetti on synkkä paikka. Siellä tulee ikävä viimeistään miljoonan vuoden kuluttua. Aina samaa kidutusta eri muodoissaan. Ei mitään muuta. Siellä syntyy kapina.
Taivaassa yhtä ja samaa palvontaa erossa monista rakkaistaan, joita on ainainen ikävä. Miljoonan vuoden kuluttua taivaassa syntyy kapina.
Helvetin ja taivaan asukit liittyvät yhteen ja kukistavat tyranninsa ja pääsevät vihdoin luonnon kiertokulkuun lepoon.
Ps. Ilmestyskirjan mukaan Jeesuksen armeijassa sotilailla on hevoset kulkupeleinä ja miekat aseina. Mahtavatko he pärjätäkään pakanoiden konetuliaseille! - eräs uskova
löyhäpää kirjoitti:
Miksi sinä Betsy 67;s kannat suurta vaivaa maailmanlopusta? Melkein kaikki maailman ihmiset tietävät rakastavan Jeesuksen tulevan joskus ja aloittavan sodan pakanoita vastaan. Sehän, salattu suunnitelma, on sanottu Ilmestyskirjassa. Kaikkitietävä Jumalasi tietää, että pakanat eivät hyväksy tappamistaan noin vain vaan panevat hanttiin niin kauan kuin voimia riittää. Sinunhan kannattaisi ottaa lungisti ja nauttia elämästä varmuuden vuoksi. Jos nimittäin se sattuisi elinaikanasi tapahtumaan.
Ennemmin sinun kannattaisi huolehtia siitä, että uskovaiset eivät rahastaisi maailmanlopulla aatetovereitaan. Siellä taivaassa kun nääs ei kait tarvita rahaa.
Jumalasihan tietää, että enemmistö ihmisistä ei tule uskomaan häneen. Miksi turhaan käännyttää!
Tulevaisuusutopia. Helvetti on synkkä paikka. Siellä tulee ikävä viimeistään miljoonan vuoden kuluttua. Aina samaa kidutusta eri muodoissaan. Ei mitään muuta. Siellä syntyy kapina.
Taivaassa yhtä ja samaa palvontaa erossa monista rakkaistaan, joita on ainainen ikävä. Miljoonan vuoden kuluttua taivaassa syntyy kapina.
Helvetin ja taivaan asukit liittyvät yhteen ja kukistavat tyranninsa ja pääsevät vihdoin luonnon kiertokulkuun lepoon.
Ps. Ilmestyskirjan mukaan Jeesuksen armeijassa sotilailla on hevoset kulkupeleinä ja miekat aseina. Mahtavatko he pärjätäkään pakanoiden konetuliaseille!Ilm.21:4,5.ja Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistänsä
eikä kuolemaa ole enää oleva,eikä murhetta,eikä parkua,eikä kipua
ole enää oleva,sillä kaikki entinen on mennyt.
Ja valtaistuimella istuva sanoi:Katso uudeksi Minä teen kaikki.
Tämän mukaan me emme muista enää menneitä,emme myöskään
ikävöi mennyttä,sitä,mikä mennyt on ja tämä pätee kaikkeen,
mitä täällä maanpäällisen elämän aikana on ollut.
Siksi meidän uskovien tuleekin rukoilla omaistemme puolesta nyt,
kun vielä olemme täällä,että hekin löytäisivät pelastuksen. - löyhäpää
eräs uskova kirjoitti:
Ilm.21:4,5.ja Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistänsä
kun vielä olemme täällä,että hekin löytäisivät pelastuksen.Hyvä kun huomautit, "eräs uskova". Meinasi mainitsemasi kohta Ilmestyskirjassa unohtua. Yhdyn johtopäätökseesikin. Sitä se tarkoittaa. Taivaassa ihminen ei muista entistä elämäänsä. Vastavuoroisesti se soveltuu varmaankin helvetin asukkaisiin. Kumpikaan ei tiedä edes syytä, miksi asuvat siellä, missä asuvat. Tulevaisuusutopia menee uusiksi.
Tulevaisuusutopia. Taivas on synkkä paikka. Asukit eivät tiedä, missä ovat ja miksi sinne ovat joutuneet. Elämä on huoletonta. Päivät pitkät kuluvat päällikön ylistämisessä. Ihmiset pitkästyivät ja alkoivat selvittää omaa alkuperäänsä. He saivat mutkan kautta selville, että heidän alkuperänsä oli paikassa maapallo. Samalla heille selvisi muotonsa eroavuuden perusteella, että läheisiä oli jossain muualla. Mutta miksi?
Helvetti on synkkä paikka. Kidutusten lomassa he pähkäilivät olemassaolonsa mysteeriä ja huomasivat, että joskus kauan sitten kidutus oli ollut vain tilapäistä. Päällikön poissaolojen perusteella he päätyivät olettamaan, että jossain on toinen käänteinen todellisuus.
Molempien valtioiden asukkaat pyysivät päälliköiltään oikeutta tavata läheisiään. Päälliköt kieltäytyivät.
Asukkaat nousivat kapinaan ja kumosivat päälliköiden vallan. Asukkaat vierailivat toistensa luona. Suuren ilon keskellä he huomasivat saaneensa vielä suuremman ilon. Tavatessaan toisensa heistä tuli kuolevaisia. Näin he lopettivat tyrannien vallan ja kuolivat hymy huulillaan - veli.vapaa
eräs uskova kirjoitti:
kun vielä olemme täällä,että hekin löytäisivät pelastuksen.myös muita kuolleita, jotka on heitetty tuliseen järveen?
Kuuluuko "helvetistä" yhä parku, vaikka kaikki entinen on mennyt? - Betsy 67;s
löyhäpää kirjoitti:
Miksi sinä Betsy 67;s kannat suurta vaivaa maailmanlopusta? Melkein kaikki maailman ihmiset tietävät rakastavan Jeesuksen tulevan joskus ja aloittavan sodan pakanoita vastaan. Sehän, salattu suunnitelma, on sanottu Ilmestyskirjassa. Kaikkitietävä Jumalasi tietää, että pakanat eivät hyväksy tappamistaan noin vain vaan panevat hanttiin niin kauan kuin voimia riittää. Sinunhan kannattaisi ottaa lungisti ja nauttia elämästä varmuuden vuoksi. Jos nimittäin se sattuisi elinaikanasi tapahtumaan.
Ps. Ilmestyskirjan mukaan Jeesuksen armeijassa sotilailla on hevoset kulkupeleinä ja miekat aseina. Mahtavatko he pärjätäkään pakanoiden konetuliaseille!Minä kirjoitan tästä, koska näitä asioita pidetään utopistisina, kuten sinä, eikä kovinkaan
monet ole uskaltautuneet perhetymään tämän alueen asioihin, ehkä pelosta johtuen, tai
pelottomuudesta.
Se minkä Jumala on meille tiedoksi antanut, se meidän on hyvä tietää.
On myös hyvä muistaa, että niillä, jotka Jeesuksen kanssa ja johtamana täällä
vaeltavat ja elävät, ovat turvassa, sovintoverellä pestyinä ja parannuksen tehneinä,
eli juuri tuollaisen syntielämän hyljänneinä, johon kuuluu myös mainitsemasi rahan himo.
Siihen kuuluu kaikki muidenkin himojen orjuudessa eläminen ja rakkaudeton suhtautuminen
lähimmäisiin.
Jeesus tahtoo että rakastamme lähimmäisiämme Hänen rakkaudellaan, niin että
Hän saisi pelastaa niin monia kuin mahdollista,,, meidän puhtaan, rehdin ja vanhurskaan elämän
kautta. Sellainen kuin sinä olet (uskoa tunnustavana) sellaisen käsityksen ihmiset saavat Jumalasta.
Toisaalta ei uskovat tietävät usein paremmin miten uskovaisen tulee elää,
sekin on hyvä muistaa...veltto uskova voi olla esteenä tuttavansa pelastumiselle...
Taivaassa ei muisteta menneitä, eikä siellä pitkästytä.
Raamatun mukaan täydellisyydessä eletään jokainen tarkoituksenmukaista, tyydyttävää, todella rikasta elämää, jossa on aito ilo, riemu, kiitos ja harmonia, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Näistä asioista ovat Jeesuksen seuraajat osallisia, eikä sinne osata ketään kaivata, eikä ikävöidä,
koska vanha on täydellisesti kadonnut.
Täällä koemme uskon kautta jotakin ihanasta rauhasta, levosta, turvallisuudesta,
Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta,,,saviastioina...mutta kun tämä ruumis
riisutaan yltämme,,,saamme kokea täydellisesti ylösnousemusruumiissa.
Mitä on väliä miten Jeesus lopullisen voiton ottaa meidän kaikkien pyhiensä kanssa,
mutta se on tärkeää, että lopullinen voitto saadaan sen voiton tähden,
jonka Hän Golgatalla voitti synnittömän kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta.
Jos siellä ratsastetaan, sekin meiltä onnistuu, silloin sekin taito on hallinnassa. - Betsy:s
veli.vapaa kirjoitti:
myös muita kuolleita, jotka on heitetty tuliseen järveen?
Kuuluuko "helvetistä" yhä parku, vaikka kaikki entinen on mennyt?ainainen "itku ja hammastenkiristys", eli jatkuva polte ja tuska.
Mitä se käytännössä tarkoittaa, en halua tutustua siihen puoleen,
mutta kauheaa sen täytyy olla, kun Jeesus sinne joutumisesta
niin monta kertaa varoittaa.
Hän sanoo että älkää pelätkö niitä jotka tappavat ruumiin,
vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä ruumiin että sielun hukuttaa helvettiin...
eli Jeesus varoitti perkeleestä ja hänen joukoistaan...
Ne joille sanotaan; Tulkaa minun Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta....
on ollut valmistettuna ennenkuin maailma olikaan....
(näiltä pyyhitään kyyneleet, jne)
ja toiset joutuvat ikuiseen vaivaan,,,menkää pois minun edestäni siihen iankaikkiseen vaivaan,
joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen.....
(Nämä eivät ole osallisia enää Jumalan armosta, rakkaudesta, hyvyydestä,,,kaikki hyvä
ja mahdollisuudet siihen on iäksi mennyt heidän kohdaltaan,,,siellä on todella itku ja parku,,, eikä lohduttajaa ole - löyhäpää
Betsy 67;s kirjoitti:
Minä kirjoitan tästä, koska näitä asioita pidetään utopistisina, kuten sinä, eikä kovinkaan
monet ole uskaltautuneet perhetymään tämän alueen asioihin, ehkä pelosta johtuen, tai
pelottomuudesta.
Se minkä Jumala on meille tiedoksi antanut, se meidän on hyvä tietää.
On myös hyvä muistaa, että niillä, jotka Jeesuksen kanssa ja johtamana täällä
vaeltavat ja elävät, ovat turvassa, sovintoverellä pestyinä ja parannuksen tehneinä,
eli juuri tuollaisen syntielämän hyljänneinä, johon kuuluu myös mainitsemasi rahan himo.
Siihen kuuluu kaikki muidenkin himojen orjuudessa eläminen ja rakkaudeton suhtautuminen
lähimmäisiin.
Jeesus tahtoo että rakastamme lähimmäisiämme Hänen rakkaudellaan, niin että
Hän saisi pelastaa niin monia kuin mahdollista,,, meidän puhtaan, rehdin ja vanhurskaan elämän
kautta. Sellainen kuin sinä olet (uskoa tunnustavana) sellaisen käsityksen ihmiset saavat Jumalasta.
Toisaalta ei uskovat tietävät usein paremmin miten uskovaisen tulee elää,
sekin on hyvä muistaa...veltto uskova voi olla esteenä tuttavansa pelastumiselle...
Taivaassa ei muisteta menneitä, eikä siellä pitkästytä.
Raamatun mukaan täydellisyydessä eletään jokainen tarkoituksenmukaista, tyydyttävää, todella rikasta elämää, jossa on aito ilo, riemu, kiitos ja harmonia, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Näistä asioista ovat Jeesuksen seuraajat osallisia, eikä sinne osata ketään kaivata, eikä ikävöidä,
koska vanha on täydellisesti kadonnut.
Täällä koemme uskon kautta jotakin ihanasta rauhasta, levosta, turvallisuudesta,
Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta,,,saviastioina...mutta kun tämä ruumis
riisutaan yltämme,,,saamme kokea täydellisesti ylösnousemusruumiissa.
Mitä on väliä miten Jeesus lopullisen voiton ottaa meidän kaikkien pyhiensä kanssa,
mutta se on tärkeää, että lopullinen voitto saadaan sen voiton tähden,
jonka Hän Golgatalla voitti synnittömän kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta.
Jos siellä ratsastetaan, sekin meiltä onnistuu, silloin sekin taito on hallinnassa.ajatuksen kulkuasi.
Unohdus kaikesta täällä maan päällä eletystä on keskeinen pointti. Taivas ja helvetti ovat samankaltaisia. Ne ovat unohduksen valtakuntia. Ne ovat kuvitteellisia asuinsijoja.. Niissä asuville ei ole mitään merkitystä tiedosta, taidoista, rakkaudesta (taivaassa ei syödä, juoda eikä naida/Jeesus), läheisistä, ikävästä. Kumpikin paikka asutetaan kerralla joten uusia naamoja ei koskaan ilmaannu.
Toisessa paikassa on pelkkää ihanteellista ihanuutta, toisessa jatkuvaa vaivaa. Kun molemmissa omaansa nähden samanlainen "elämä" jatkuu vuosimiljoonia niin, toisessa ihanuudella toisessa vaivalla ei ole merkitystä. Kummassakaan ei kuolla. Taivaassa ei mielletä rauhaisaa eloa rauhaiseksi eikä helvetissä piinaa piinaksi, koska vastakohtaisuutta ei tunneta.
Taivas ja helvetti ovat siten kuvitteellisia asuinsijoja. On aivan sama onko niissä ihmisiä vai ei, koska he eivät tunne siellä olemisensa syytä. Syyn tuntemus johtaisi lukuisiin kysymyksiin ja käytännössä tiedonhaluun kuten maassa eläessäänkin. Itse asiassa molemmissa voisi tapahtua sama kuin paratiisissa. Ihmiset "söisivät" väärästä puusta ja ryhtyisivät tutkimaan sitä todellisuutta, missä asuvat.
Tulevaisuusutopia menee taas uusiksi.
Tulevaisuusutopia. Taivaassa ja helvetissä oli asuttu miljoona vuotta. Valtiot oli erotettu valtavalla muurilla. Molemmissa valtioissa ihmisiä alkoi askarruttaa alkuperänsä. Siihen he päätyivät omalaatuisella tavalla ja osittain sattuman kautta. Mustapukuisen helvetin pomon luona vieraili valkopukuinen henkilö silloin tällöin. He viettivät huimia juhlia, joissa laulu ja soitto raikui. Valkopukuisen taivaan pomon luona vieraili mustapukuinen henkilö. Heidän kuultiin syövän, juovan, rähisevän, irstailevan ja tappelevan. Kerran valtioiden portti jäi vahingossa auki ja kaksi eri valtioiden erilaista ihmistä pääsivät hetken tuijottamaan toisiaan.
Vuosisatojen kuluessa molemmissa valtioissa päädyttiin teoreemaan, että muinoin oli vallinnut alkutila. Siinä vallitsi vain yksi valtio ja jossa kaikki asuivat. Taivaan ja helvetin asukkaat tekivät kapinan, kukistivat tyranninsa ja.....palauttivat alkutilan. Taivas, helvetti ja muuri katosivat. Aika palautui 30.10.2009 klo 21.52. He toivat maahan tietoisuutensa tulevaisuudesta ja ryhtyivät ponnistelemaan muurin rakentamisen estämiseksi sekä ihmiskunnan kahtia jakamisen estämiseksi. - Noin ylipäätänsä.
löyhäpää kirjoitti:
ajatuksen kulkuasi.
Unohdus kaikesta täällä maan päällä eletystä on keskeinen pointti. Taivas ja helvetti ovat samankaltaisia. Ne ovat unohduksen valtakuntia. Ne ovat kuvitteellisia asuinsijoja.. Niissä asuville ei ole mitään merkitystä tiedosta, taidoista, rakkaudesta (taivaassa ei syödä, juoda eikä naida/Jeesus), läheisistä, ikävästä. Kumpikin paikka asutetaan kerralla joten uusia naamoja ei koskaan ilmaannu.
Toisessa paikassa on pelkkää ihanteellista ihanuutta, toisessa jatkuvaa vaivaa. Kun molemmissa omaansa nähden samanlainen "elämä" jatkuu vuosimiljoonia niin, toisessa ihanuudella toisessa vaivalla ei ole merkitystä. Kummassakaan ei kuolla. Taivaassa ei mielletä rauhaisaa eloa rauhaiseksi eikä helvetissä piinaa piinaksi, koska vastakohtaisuutta ei tunneta.
Taivas ja helvetti ovat siten kuvitteellisia asuinsijoja. On aivan sama onko niissä ihmisiä vai ei, koska he eivät tunne siellä olemisensa syytä. Syyn tuntemus johtaisi lukuisiin kysymyksiin ja käytännössä tiedonhaluun kuten maassa eläessäänkin. Itse asiassa molemmissa voisi tapahtua sama kuin paratiisissa. Ihmiset "söisivät" väärästä puusta ja ryhtyisivät tutkimaan sitä todellisuutta, missä asuvat.
Tulevaisuusutopia menee taas uusiksi.
Tulevaisuusutopia. Taivaassa ja helvetissä oli asuttu miljoona vuotta. Valtiot oli erotettu valtavalla muurilla. Molemmissa valtioissa ihmisiä alkoi askarruttaa alkuperänsä. Siihen he päätyivät omalaatuisella tavalla ja osittain sattuman kautta. Mustapukuisen helvetin pomon luona vieraili valkopukuinen henkilö silloin tällöin. He viettivät huimia juhlia, joissa laulu ja soitto raikui. Valkopukuisen taivaan pomon luona vieraili mustapukuinen henkilö. Heidän kuultiin syövän, juovan, rähisevän, irstailevan ja tappelevan. Kerran valtioiden portti jäi vahingossa auki ja kaksi eri valtioiden erilaista ihmistä pääsivät hetken tuijottamaan toisiaan.
Vuosisatojen kuluessa molemmissa valtioissa päädyttiin teoreemaan, että muinoin oli vallinnut alkutila. Siinä vallitsi vain yksi valtio ja jossa kaikki asuivat. Taivaan ja helvetin asukkaat tekivät kapinan, kukistivat tyranninsa ja.....palauttivat alkutilan. Taivas, helvetti ja muuri katosivat. Aika palautui 30.10.2009 klo 21.52. He toivat maahan tietoisuutensa tulevaisuudesta ja ryhtyivät ponnistelemaan muurin rakentamisen estämiseksi sekä ihmiskunnan kahtia jakamisen estämiseksi.Yleensä ne ovat pitkiä tai siis pitkähköjä ainakin. En niitä ole lukenut kuin jonkun sanan yli rullaillessa. Jonkinlaista Raamatun kumoamista tai jotakin uskonnollista jargonia, jota ei liene tarkoitettukaan kenenkään luettavaksi.
Tuleeko tällaista, jos ihmisellä on taipumus puhua itsekseen? Sellaisten puheista noin kadulla ohi mennessä saa käsityksen, että siinä selvitetään kovasti jotakin asiaa. Mutta näissä löysäpään tarinoissa ei ole mitään ja johtuuko siitä, että yksikseen puhuvalla ajatus rientää enemmän kuin ehtii pistää sanoiksi?
Hän kyllä kirjoitelkoon puolestani täällä ja on omalla tyylillään rikastuttava persoonallisuus lisänä ekivaarin opetuslapsien joukossa. Foorumi pystyy ottamaan mukaan vielä suurin määrin lisää ihmisiä ja toimii näin ollen erittäin tärkeässä merkityksessä, kun laman seurauksena niin monet putosivat läpi turvaverkkojen ja jäivät avohuollon varaan. Usein aivan heppoisista säästösyistä, mutta kuitenkin jäivät harhailemaan itsekseen - löyhäpää
Noin ylipäätänsä. kirjoitti:
Yleensä ne ovat pitkiä tai siis pitkähköjä ainakin. En niitä ole lukenut kuin jonkun sanan yli rullaillessa. Jonkinlaista Raamatun kumoamista tai jotakin uskonnollista jargonia, jota ei liene tarkoitettukaan kenenkään luettavaksi.
Tuleeko tällaista, jos ihmisellä on taipumus puhua itsekseen? Sellaisten puheista noin kadulla ohi mennessä saa käsityksen, että siinä selvitetään kovasti jotakin asiaa. Mutta näissä löysäpään tarinoissa ei ole mitään ja johtuuko siitä, että yksikseen puhuvalla ajatus rientää enemmän kuin ehtii pistää sanoiksi?
Hän kyllä kirjoitelkoon puolestani täällä ja on omalla tyylillään rikastuttava persoonallisuus lisänä ekivaarin opetuslapsien joukossa. Foorumi pystyy ottamaan mukaan vielä suurin määrin lisää ihmisiä ja toimii näin ollen erittäin tärkeässä merkityksessä, kun laman seurauksena niin monet putosivat läpi turvaverkkojen ja jäivät avohuollon varaan. Usein aivan heppoisista säästösyistä, mutta kuitenkin jäivät harhailemaan itsekseenHaluan saada selville UT:n (VT:n) kirjojen luonnetta yhteydessä aikalaisten tietoisuustasoon ja vastaaviin historiallisiin tapahtumiin sekä aikalaisiin uskonnollisiin maailmankuvanäkemyksiin.
Luulen ymmärtäväni sen, että usko UT:hen ei vaadi tietoisuutta. On vain uskottava. Kuitenkin palstoilta ei ole vielä löytynyt vastausta, mihin pitäisi uskoa. Samasta raamatunkohdasta tulee heti esille 5-6 versiota. Raamatun osioiden kokonaismerkitystä ei ole kyetty kuvaamaan. UT:n historiallista luonnetta ei suoraan sanoen edes haluta ymmärtää. Kysynkö vääriä asioita!
Muutama viesti takaperin tuli esille enkelten kapina taivaassa. Lucifer-enkeli oli Saatana. Hänet syöstiin manalaan. Siis Saatana olisi jo poissa pelistä. Kuka sitten on vastuussa ihmisten pahuudesta? Jos taivaassa oli ennen kapina, eikö se voisi uusiutua tulevaisuudessa.
Foinikialaisen kauppakaupungin Tyyron tuho tuli esille Jumalan tekona. Osittain se pitää paikkansa. Tyyron kukisti Makedonian kuningas Aleksanteri Suuri 300-luvulla eaa.. Aleksanteri oli julistettu jo aikaisemmin jumalaksi Ateenassa. Aleksanteri tuhosi Tyyron maan tasalle kostoksi, koska se ei suostunut sovinnolla maksamaan vasalliveroa.
Kuka rikkaan Tyyron tuhosi? Jumala (häntä ei vielä tunnettu) vai Jahve (juutalaisten jumala) vai Aleksanteri (makedonialaisten ja ateenalaisten jumala)?
Haluan tietää historiaan viittaavien tapahtumien kulkua.
- R.yssä
osaa lukea nykyajan Raamattua.
Otat aiheen jostain 1776 Bibliasta, jota ei enää edes käytetä 2009 luvulla.
Sitten teet omien päätelmiesi perusteella Isä Jumalasta sadistin sen seurauksena, että hän on noin edeltäkäsin määritellyt jumalattomille rangaistuksen tulikivijärvessä, joka Kadotuksessa palaa iankaikkisesti. Sillä tiedät varsin hyvin sen itsekin, ettei Raamatun kirjoituksissa mainittu tulikivijärvi sijaitse suinkaan Helvetissä, vaan Kadotuksessa.
Turhaan olevinaan leikit asiasta tietämätöntä
Taidat olla varsinainen pösilö ja uskovaisen irvikuva.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v78964Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh4322421Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2861848Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku361831Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3031510- 791246
- 731113
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen69900Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p29897- 47866