pco+pms ja hormonikierukka

Hei!

Olen kohta 31 vuotias nainen.Synnytyksiä takana 4 ja ajattelin nyt laitattaa hormonikierukan jos se minulle passaa.Sain kesällä hyperventilaatiokohtauksen josta kehkeytyi sitten ahdistus päälle.aikaisemminkin ollut paniikkihäiriöitä ja lievää masennusta.Lääkitys tällä hetkellä efexor 75 mg.Kuukautiseni ovat todella epäsäännölliset.Saattaa olla niin että pari kk vuotaa ja pari on pois.aivan ärsyttävää.Se johtuu noista mun pco:sta.Pms:tkin on pahentunut viimeisimmän synnytyksen jälkeen ja siitä on aikaa n.7 kk.Kuuluuko siis pms oireisiin epätodellista oloa,väsymys,huimasusta,naaman tunnottomuutta,käsien tunnottomuutta,päänsärkyä,masentuneisuutta,keskittymiskyvyttömyyttä,
sydämen muljahteluja,vilua,kuumia aaltoja yms.(lista on loputon)vai tuleeko näitä paniikkioireita pms:n aikana myös?Onko kellään samanlaisia kokemuksia?Kuinka hormonikierukka kävisi tälläiselle tyypille?pahentuisko vai helpoittuisko olo?kertokaa kokemuksia!Ahistaa ku nää pms:t on niin hirveet.Perhekin alkaa kärsimään jo.Pms:t alkaa yleensä parin viikon päästä ku vuoto on loppunut ja kestää sit seuraavan vuodon loppuun eli jopa 1 1/2 kk.
2245
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

oireita tulee PMS:nkin aikana, ihme ettei lääkäri ole kertonut sinulle hormonitoiminnan ja ph:n yhteyksistä. Toisilla ph on pahimmillaan juuri PMS:n aikana.
Eikä se että syöt Efeä suinkaan estä välttämättä paniikkikohtauksia.
Aika alhainen Efe annos sinulla on.

Itselläni on oh ja Mirena, ja hyvin ne minulla sopivat "yhteen", en tiedä sitten miten sinulla tai jollain muulla.

Äänestä

Kokeileppa B6-vitamiinia. Minulle määrättiin sitä pms oireisiin ja jonkin verran auttaa

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ahdistaa kirjoitti:

Hei!

Olen kohta 31 vuotias nainen.Synnytyksiä takana 4 ja ajattelin nyt laitattaa hormonikierukan jos se minulle passaa.Sain kesällä hyperventilaatiokohtauksen josta kehkeytyi sitten ahdistus päälle.aikaisemminkin ollut paniikkihäiriöitä ja lievää masennusta.Lääkitys tällä hetkellä efexor 75 mg.Kuukautiseni ovat todella epäsäännölliset.Saattaa olla niin että pari kk vuotaa ja pari on pois.aivan ärsyttävää.Se johtuu noista mun pco:sta.Pms:tkin on pahentunut viimeisimmän synnytyksen jälkeen ja siitä on aikaa n.7 kk.Kuuluuko siis pms oireisiin epätodellista oloa,väsymys,huimasusta,naaman tunnottomuutta,käsien tunnottomuutta,päänsärkyä,masentuneisuutta,keskittymiskyvyttömyyttä,
sydämen muljahteluja,vilua,kuumia aaltoja yms.(lista on loputon)vai tuleeko näitä paniikkioireita pms:n aikana myös?Onko kellään samanlaisia kokemuksia?Kuinka hormonikierukka kävisi tälläiselle tyypille?pahentuisko vai helpoittuisko olo?kertokaa kokemuksia!Ahistaa ku nää pms:t on niin hirveet.Perhekin alkaa kärsimään jo.Pms:t alkaa yleensä parin viikon päästä ku vuoto on loppunut ja kestää sit seuraavan vuodon loppuun eli jopa 1 1/2 kk.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu