Elikkäs kysymys yksinkertaisesti tämä: Voinko ottaa alkoholia kun olkapäähän laitettu kortisonipiikki toissapäivänä?
Kortisonipiikki ja alkoholi
22
18770
Vastaukset
- pystyy
..tai ainakaa mulle ei oo koskaan tullu mitn vaik oisin ottanukki ja piikki vasta pistetty...
- ihan pakko
kitata alkoholia?Juo nyt kunnolla niin toiseenkin olpäähän saat piikin.
- pystyy
Mites ihmeessä juopottelu saisi aikaan sen, että toiseenki olkaan pitäisi kortisoonia pistää?! Piä moraaliset mielipiteesi omana tietonasi. Tuntemattomien ihmisten juomiset ei sulle kuulu pätkääkään! Aloittajahan nimenomaan kysyi että voiko, ei että kannattaako!
- tiitu
Miten se muka siihen vaikuttaa että tulis toiseenkiin olkapäähän piikki? Ja en kyllä näe siinä ottamisessa mitään ongelmaa, ainakaan eilisessä (muutama illanvietto juoma).
- tärkeääkin
Kun näitä palstoja lukee, tulee mieleen, että viinako se on se tärkein, kun siitä riittää papleeraamista, käykö vaiko ei käy juominen.... ikäänkuin ei olisi elämässä tärkeämpää.
- Anonyymi
tärkeääkin kirjoitti:
Kun näitä palstoja lukee, tulee mieleen, että viinako se on se tärkein, kun siitä riittää papleeraamista, käykö vaiko ei käy juominen.... ikäänkuin ei olisi elämässä tärkeämpää.
Se alkoholi vaan on jonkun elämä. Tiedän kun joudun sietämään päivittäin sellaista elämää ja joo tiedän ei pakko mutta mun elämässä paljon etten jaksa muuttamaan lähteä nyt. Mutta tulevaisuudessa kyllä . Nimimerkillä. Kerran täällä elettäkään
- Anonyymi
tärkeääkin kirjoitti:
Ihan totta siitä riittää keskustelua, ja sillä,jopa leuhkimaan jotenkin, ihme vaan etten itse näe viinan otossa mitään itua, enkä edes ole ihmisten kanssa jotka juovat
- kattos
kun on annettu kortisonipiikki esim. olkapäähän niin olisi hyvä, että kyseinen olkapää olisi levossa mahdollisimman kauan. itse olen saanut moni kortisonipiikkejä reuman takia ja lääkäri on aina antanut kolmen päivän sairasloman piikin jälkeen. näin siksi, että kortisoniaine pysyy pistospaikassa mahdollisimman kauan.
Niin ja jos sinä juot alkoholia, ei ole takeita, että et heiluttelisi sitä kättä ja aine kulkeutuisi pois. Humalapäissään kun ihmiset on kovin liikkuvaisia.- tiitu
Mulle ei koskaan aiemmin olla annettu piikkiä minnekään, joten mistäs olisin voinut tietää, ettei sitä kättä sais liikuttaa. Työterveyslääkäri kun ei mitään sanonut..kunhan vaan piikin pisti ja muutama päivä saikkua perään. Sanoi vaan, että tulee kipeäksi, mutta olis tuo voinu senkin sanoa, ettei sitä pahemmin liikutella saa. Ja sen kahden lonkeron jälkeen en jaksa uskoa että se liikuttaminen mitenkään korostui!
- rk51
Jopas nyt jotain. Olen saanut kortisoonia monia kertoja olkapään nivelrikkoon ja koskaan ei ole edes ehdottanut lääkäri sairaslomaa. Noo se ehkä johtuu siitä, että on työpaikkalääkäri ja olen tehdastyötätekevä ja vammani on pitkälti työn seurausta. Jatkuva nosto hartiatason yläpuolelle. että silleen!
- pystyy
tiitu kirjoitti:
Mulle ei koskaan aiemmin olla annettu piikkiä minnekään, joten mistäs olisin voinut tietää, ettei sitä kättä sais liikuttaa. Työterveyslääkäri kun ei mitään sanonut..kunhan vaan piikin pisti ja muutama päivä saikkua perään. Sanoi vaan, että tulee kipeäksi, mutta olis tuo voinu senkin sanoa, ettei sitä pahemmin liikutella saa. Ja sen kahden lonkeron jälkeen en jaksa uskoa että se liikuttaminen mitenkään korostui!
Mulle on annettu lukuisia kortisonipiikkejä eri puolille, ja mulle on kyl lääkäri sanonu että liikutella pistosaluetta. Lääke leviää isommalle alalle ja auttaa näin paremmin. Tiiä sitte että kumpikos on oikea vaihtoehto, mut mulla hyvin pistokset auttanu....
- kortisoonipistoksia
pystyy kirjoitti:
Mulle on annettu lukuisia kortisonipiikkejä eri puolille, ja mulle on kyl lääkäri sanonu että liikutella pistosaluetta. Lääke leviää isommalle alalle ja auttaa näin paremmin. Tiiä sitte että kumpikos on oikea vaihtoehto, mut mulla hyvin pistokset auttanu....
Liikuttelu ja rasitus on kaksi eri asia kokonaan.
Esim. polven pistämiseen vaativat aina saattajan mukaan, niin ettei tarvitse itse ajaa ja rasittaa polvea. Sormia ja ranteita pisteltäessä ei sitten vuorokauteen mitään tietokoneen näpyttelyjä.
Vaikka liikuttelua käsketään tekemään, silti se on rajallista.
Osa piikeistä on auttanut hyvin, osa ei ollenkaan, osa päivän tai pari. Vaihtelua on ollut - Ei vaadita saattajaa
kortisoonipistoksia kirjoitti:
Esim. polven pistämiseen vaativat aina saattajan mukaan, niin ettei tarvitse itse ajaa ja rasittaa polvea. Sormia ja ranteita pisteltäessä ei sitten vuorokauteen mitään tietokoneen näpyttelyjä.
Osa piikeistä on auttanut hyvin, osa ei ollenkaan, osa päivän tai pari. Vaihtelua on ollutMissä vaaditaan saattaja mukaan, jos polveen pistetään kortisoni-injektio. No ei ainakaan itselläni, itse olen autoillut ja kävellyt, kunhan ei liikaa rasita. Sairastan polvien nivelrikkoa.
- Anonyymi
rk51 kirjoitti:
Jopas nyt jotain. Olen saanut kortisoonia monia kertoja olkapään nivelrikkoon ja koskaan ei ole edes ehdottanut lääkäri sairaslomaa. Noo se ehkä johtuu siitä, että on työpaikkalääkäri ja olen tehdastyötätekevä ja vammani on pitkälti työn seurausta. Jatkuva nosto hartiatason yläpuolelle. että silleen!
Mulla kans Kortisonia puistoksensa polviin ja oma lääkäri ei sairaslomaa kirjoittanut pistoksesta vaan sijainen kun oli niin sanoi et huilata täytyy seuraava 24h ja 2pv kirjoitti saikkua
- Anonyymi
kortisoonipistoksia kirjoitti:
Osa piikeistä on auttanut hyvin, osa ei ollenkaan, osa päivän tai pari. Vaihtelua on ollutMä sain polveen piikin tänään ja lääkäri sanoi että liiku normaalisti ja että pitääkin liikkua, jotta lääke leviää ympäri niveliä
- Anonyymi
tiitu kirjoitti:
Olisit kysyny lääkäriltäsi asiaa.
- sandix89
voiko juoda jos tänään 20 päivä on saanut 2 piiikiä olkapäähän :/
- sandix89
??????
- Anonyymi
Anna mennä mutta älä syytä lääkäriä kun vaivas jatkuu .... olet hoitoon hakeutunut niin miksi et hoitoa halua omalta osaltasi hoitaa kunnolla ja noudattaa annettuja ohjeita. Ei kortisonipistos auta yksinään jos et pidä kättä levossa seuraavat 24h
- kisumisu
juo niin paljon ku huvittaa kunhan et loukkaa itteäs.siis sandix89 siitä vaa kalja kauppaan mars,
- APJK
Kortisonipiikkejä saanut monesti reuman takia ja kolmeakin yhtä aikaa. Ei oo kielletty juomista, hyvin on aina piikitykset onnistuneet.
Juoda saa, mutta sanomattakin selvää että mikäli juominen aiheuttaa esim. Agressiivista käytöstä, muistin menetystä, niin juot sitten aivan liikaa olitpa ottanut piikkejä tai sitten et.
Juomista se ei kuitenkaan estä. - Anonyymi
Pää sääntöhän on kaikkien lääkkeiden käyttämisestä ettei otettaisi alkoholia ettei sitten tekee ihminen kuten haluaa , ja kärsii seuraukset jos niitä sattuu tulemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855