Nyt on pula. Muistuuko kellään mieleen piirrettyä 80-luvulta, jossa oli ainakin kai yksi tyttö en muista, muut oli jotain muita hahmoja. Ne oli hyviksii ja tavoitteena oli pelastaa niiden maailma "Mörkiltä", "Örkiltä" tai mikä lie nimi nyt olikaan, joka kovaa kyytiä yritti kadottaa maailmasta kaikki värit. Jossain vaiheessa se kai ehtikin jonkun verran imaista sateenkaaren värejä ja muuttaa maata harmaasävyiseksi, mutta sit jotenkin nää hyvikset sai pelastettua maailmansa.
Oliskohan siinä ollu jotain hiekkaa millä ne muutti värikkääksi paikkoja ja lopussa oli jossain vaiheessa semmonen kohtaus että tää Mörkki-slurkki-örkki-mikä-lie sai päälleen sitä ainetta ja muuttui sateenkaaren väriseksi mikä oli sille tietty kauhee paikka.
Mulla on nyt ennemminkin sellanen kuva et se ei ookkaan ollu sarja vaan joku elokuva.. Hitsi kun ei muista.. Jelpatkaa jos tulee mieleen!!!
Mikä 80-luvun lastenohjelma/elokuva?
5
625
Vastaukset
- Ferngully
Tarkoitatkohan piirroselokuvaa Ferngully - oliko sen suomalainen nimi Viimeinen sademetsä? Muistelen siinä olleen keijukaisia ja pahoja ihmisiä.
- maarittit
Minulla olisi saman aihepiirin kysymys, paitsi paljon epätarkemmalla kuvauksella (huonommalla muistilla) varustettuna. Eli 80- luvun lopun tai 90-luvun alun lastenohjelma, joka tuli lauantaiaamuisin. Siinä oli ikäänkuin tarinankertoja (piirretty myöskin, puunhakkaaja tms.), joka istuskeli metsässä. Itse tarina oli joka viikko erilainen, eläinaiheinen muistaakseni, ja tarinalla taisi olla aina jokin opetus.
Tykkäsin kovasti, mutta nimi ja yksityiskohdat ovat täysin hukassa. Jos joku noista tuntomerkeistä tunnistaa, niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! - tää?
maarittit kirjoitti:
Minulla olisi saman aihepiirin kysymys, paitsi paljon epätarkemmalla kuvauksella (huonommalla muistilla) varustettuna. Eli 80- luvun lopun tai 90-luvun alun lastenohjelma, joka tuli lauantaiaamuisin. Siinä oli ikäänkuin tarinankertoja (piirretty myöskin, puunhakkaaja tms.), joka istuskeli metsässä. Itse tarina oli joka viikko erilainen, eläinaiheinen muistaakseni, ja tarinalla taisi olla aina jokin opetus.
Tykkäsin kovasti, mutta nimi ja yksityiskohdat ovat täysin hukassa. Jos joku noista tuntomerkeistä tunnistaa, niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!Tämä tuli heti mieleeni:
http://www.youtube.com/watch?v=nkBqSa28XVw&feature=related
Toivottavasti osui oikeaan.
Jatketaan sitten kyselyä. Hakusassa on niin ikään 80-luvun piirretty sarja, jossa seikkaili kaksi karhunpentua. Muistaakseni toinen oli ruskea ja toinen vaalea (?). Tunnusmusiikin melodian kyllä muistan, mutta se ei valitettavasti auta etsinnässä. - dementoitunut
tää? kirjoitti:
Tämä tuli heti mieleeni:
http://www.youtube.com/watch?v=nkBqSa28XVw&feature=related
Toivottavasti osui oikeaan.
Jatketaan sitten kyselyä. Hakusassa on niin ikään 80-luvun piirretty sarja, jossa seikkaili kaksi karhunpentua. Muistaakseni toinen oli ruskea ja toinen vaalea (?). Tunnusmusiikin melodian kyllä muistan, mutta se ei valitettavasti auta etsinnässä.Se on Jaki ja Nuka! Tässä linkki tunnariin http://www.youtube.com/watch?v=GhiRdZIwHaU
Kerrassaan ihana piirrety oli! Sitä just kanssa etin samalla jokunen aika sitten niin kuin kun tuota yllä olevaa, mikä on edelleen mysteeri. Keijukaisia siinä ei ollut.
- dementoitunut
Kyseessä oli Rainbow Brite eli Sateenkaari Riti, tästä olikin juttua toisella sivustolla! Loistokasta =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713