Ei tiedä mitä ajatella -
ikää 60 vee, todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa johon lääkitys jo toista vuotta.
Mutta.
Olo on järkyttävä;
aamuisin polvet tutisee kun menen koiran kanssa ulos, tulen sisälle ja syön aamupalan, vähän helpottaa, mutta ei kokonaan.
Sitten.
Koko ajan hikoiluttaa, vaikka ulkona tällainen pakkanen, hiki vain valuu joka puolla.
Mitään kipuja ei ole, vain voimaton, hyvin väsynyt olo.
Jatkuvia rytmihäiriöitä joihin ei lääkitystä.
Jonkinlainen masennus kyllä päällä,
elämä muuttui kertaheitolla radikaalisti mutta omasta tahdostani.
Ei oikein viittis mennä lääkärille ja selittää tällaista - luultavasti kuitataan " luulotautina" tai masennuksen oireina, mutta pistääkö masennus sitten hikoilemaan yötä päivää?
Ei oikein ruokahalua, en kuitenkaan ole laihtunut, syön koska tiedän että täytyy.
ikää 60 vee, todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa johon lääkitys jo toista vuotta.
Mutta.
Olo on järkyttävä;
aamuisin polvet tutisee kun menen koiran kanssa ulos, tulen sisälle ja syön aamupalan, vähän helpottaa, mutta ei kokonaan.
Sitten.
Koko ajan hikoiluttaa, vaikka ulkona tällainen pakkanen, hiki vain valuu joka puolla.
Mitään kipuja ei ole, vain voimaton, hyvin väsynyt olo.
Jatkuvia rytmihäiriöitä joihin ei lääkitystä.
Jonkinlainen masennus kyllä päällä,
elämä muuttui kertaheitolla radikaalisti mutta omasta tahdostani.
Ei oikein viittis mennä lääkärille ja selittää tällaista - luultavasti kuitataan " luulotautina" tai masennuksen oireina, mutta pistääkö masennus sitten hikoilemaan yötä päivää?
Ei oikein ruokahalua, en kuitenkaan ole laihtunut, syön koska tiedän että täytyy.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Kuitenkin mennä lääkäriin. Koska viimeksi on kilpirauhasarvoja katsottu? Itselläni vajaatoiminta myös ja samanlaista hikoilua kun lääkitys ei ole kohdallaan. 1/4tbl 0,1mg muutos tekee toisinaan samankaltaisia oireita. Sitten taas kun lääkitys on alennettu, alkaa jonkin ajan kuluttua selkeät vajaatoiminnan oireet ja toi sama annos lisätään ja taas on hetken kaikki ok.
Suuret muutokset elämässä vaikuttaa tietysti, vaikka olisi itse näin halunnut. Tunteet vaikuttaa todella paljon omaan fyysiseen kroppaamme. Onhan lääketiede pitkään jo myöntänyt psykosomaattiset oireet/sairaudet. Tiedostamaton jännitys aiheuttaa mm. erilaisia hengenahdistuksia, kipuja, vatsaoireita ym.
tsemppiä
Tuo kyllä kuulostaa siltä, että lääkitys ei ole kohdallaan! Taitaa olla annos liian suuri, joka aiheuttaa kilpirauhasen liikatoimintaa!! Itselläni ollut vajaatoiminta joka nyt muuttunut voimakkaaksi liikatoiminnaksi ja silloin todellakin hikoiluttaa!
Mumman oireet sopisivat muös elohopean/amalgaamin aiheuttamiin oireisiin.
Löytyykö ko. paikkoja hampaista?