Onko krapulaisia kristittyjä?

Eroe

Hyvää huomenta ja Jumalan rauhaa!

Tuskin koneelle on tullut yhtään kristittyä jolla on krapula? Jos olet langennut juomaan, mene äkkiä Jeesuksen luo ja pyydä syntisi anteeksi. Hänellä on paljon armoa ja anteeksiantamusta. Viina on semmonen jonka kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Sinä voin viedä viinaa, mutta kohta se vie sinua.

Olen nähnyt niin monia surkeita tapauksia kun uudestisyntynyt uskova on alkanut läträämään alkoholilla. Ensin he ovat katuneet, ja tehneet parannusta tosissaan. Ovat ehkä päässeetkin irti. Mutta jos jatkaa tissutteluaan, kohta siitä tulee tapa ja ihminen onkin alkoholisti.
Sellainen kun sitten todistelee muille ryyppykavereille uskostaan, joutuu naurunalaiseksi.

Muotojumalisia itseään kristittynä pitäviä ei omatunto syytä krapulasta. Heillä on sisin nyt paatumuksen tilassa. Sitä se on niin kauvan, ennen kuin Jumala antaa etsikkoajan ja mahdollsiuuden valita.

Jos me me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1Joh.9-10

23

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0-linja on ainoa uskovaisten linja kun puhutaan alkoholista. Viina antaa voimia muitten syntien astumiseen.. Näin se on juu ..

    • seurauksena,

      jos on mukana ylihengellisessä, tunteita ja kokemuksia jatkuvasti etsivässä ja niistä elävässä, uskonnollisessa vöyhöttämisessä, Kuten torontolaisuudessa. Sillä tavalla moni joutuu uskossa haaksirikkoon ilman viinan pisaraakaan, kun ei keslity Jeesukseen.

      • Eroe

        Noista jos mistä tulee henkinen krapula ja kova morkkis, hyi. Olen ollut kokouksissa missä on ammuttu yli, ensin pää kiihottuu ja seuraavana päivänä kova morkkis.
        Nyt kun on enemmän kokemusta niin en edes mene tuommoisiin jos en sitten vahingossa joudu. Ai miten vahingossa? No sitten ettei etukäteen tiedä mitä seuraa.
        Kerran yhteiskristillisessä tilaisuudessa olimme musiikkiryhmän kanssa 5 tuntia lavalla, ja kokoajan halutti pois.


    • tillin tallin tikka hakkaa

      ei synti.Syntiä voi tietenkin tehdä alkoholiakin otettua ja niitä on syytäkin katua.Jokaiselle ei uskovallekkin voi krapulassa tulla morkkis,se kuuluu taudinkuvaan.Tarpeeksi kauan kun on ollut raittiina hermosolut ussiutuvat ja rauhoittuvat,eikä psyyke tasolle tule viinanhimo kohtauksia,se vaatii useiden vuosien raittiina olon.Hyviä toipumis paikkoja ovat esim.A-A ryhmät.Alkoholismisista ei voi parantua varsinaisesti mutta toipua voi kun on ryhmän tuella ja oikealla tiedolla irti alkoholista.Raamattu ei sinänsä tuomitse alkoholin käyttöä,ompa siellä jopa kehoitus juoda itsensä humalaankin,mutta suntiä se varoitta tekemästä.Jos kräsit juomis himoista 3 -6 kk välein suosittelen A-A ryhmää.

      • Eroe

        Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa sanoo ainakin minun Raamattu. Käännös 33/38 ja Raamattu Kansalle.

        Siitä tulee sairauksia. Juoppo on ensin saatava pelastukseen sisälle, vasta sitten hoitoon. Uskova ei tarvitse AA-kerhoja.


      • tillin tallin tikka hakkaa
        Eroe kirjoitti:

        Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa sanoo ainakin minun Raamattu. Käännös 33/38 ja Raamattu Kansalle.

        Siitä tulee sairauksia. Juoppo on ensin saatava pelastukseen sisälle, vasta sitten hoitoon. Uskova ei tarvitse AA-kerhoja.

        ota hieman vaikkapa esi.Minnesota hoidon sivuilta selvää,tietoa ja tutkimmustulosta on muuallakin saatavilla.Se on siitten sinulle synti jos sellaisena sinä pidät.Olen nähnyt niin monta parannuksen tehnyttä(päiväkausien rukoilua) juomaria ettet uskokkaan.Heistä vain murto-osa on toipunut ilman asian mukaista hoitoa.Eli he voivat olla uskossa pitkäänkin selvin päin,mutta eivät toivu.Kohtuu käyttöönhän alkoholisti ei tietenkään toivu koskaan,koska hermosulut palaavat nopeasti toipuneenakin entiseen jamaan.Jos sinulla on kanntia arvioida sairaus synniksi,niin muista että sinulle mitataan sillä mitalla millä muille mittaat.Uskossa olen,ja toipunutkin, mutta suurin osa toipuu kyllä ilman uskoakin,kunhan hoito on oikenlaista ja vastuullista.Kokemusta asiasta on rutkasti.


      • ällikkä
        Eroe kirjoitti:

        Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa sanoo ainakin minun Raamattu. Käännös 33/38 ja Raamattu Kansalle.

        Siitä tulee sairauksia. Juoppo on ensin saatava pelastukseen sisälle, vasta sitten hoitoon. Uskova ei tarvitse AA-kerhoja.

        mutta et toivu alkoholismista ilman asianmukaista hoitoa.Aivan sama onko uskossa eli ei,vain oikeaa tietoa saamalla ja hannkimalla vaikkapa AA-ryhmässä voi toipua,työstämisen kautta.Asia on nähty kymmeniä kertoja ja näin kertoo tutkimustuksetkin.Mutta jos olet humalassa töppöillyt niin, rukoile syntejäsi anteeksi se helpottaa.


      • Eroe
        ällikkä kirjoitti:

        mutta et toivu alkoholismista ilman asianmukaista hoitoa.Aivan sama onko uskossa eli ei,vain oikeaa tietoa saamalla ja hannkimalla vaikkapa AA-ryhmässä voi toipua,työstämisen kautta.Asia on nähty kymmeniä kertoja ja näin kertoo tutkimustuksetkin.Mutta jos olet humalassa töppöillyt niin, rukoile syntejäsi anteeksi se helpottaa.

        Onpa sinulla pieni Jumala kun ei vapauta viinasta,
        vai onko syy ettet edes halua?


      • ällikkä
        Eroe kirjoitti:

        Onpa sinulla pieni Jumala kun ei vapauta viinasta,
        vai onko syy ettet edes halua?

        vaikka luulet niin.Olen ollut raitis mies jo vuosia,mutta en raittiutta saanut kuin vasta oikealla tiedolla ja nöyryydellä ottaa tietoa vastaan.Jumala on suonut meille järjen ja sitä kautta tiedon.Ihan sama kuin diabeteksen hoidossa.


    • Ja Rauhaa,ei ole krapulaa,ei ole ollut kuuteen vuoteen,kiitos Jeesus Kristus,ja kiitos myös KAN-koti.Jeesus vapauttaa viinankirokseseta.Aamen.

      • Eroe

        Ongelmakäyttäjä se minäkin ennen olin. Se oli mitä oli ja toi tullessaan harmia. En silti alkoholisti ollut, mutta ympäristö kärsi sitäkin enemmän. Kun uskoon tulin olikin ensimmäisiä havaintoja;
        ympäristö on muuttunut.

        Uskomaton lääkäri ehdotti veljelleni KAN-kotia. Toiset juopot pelottelivat ettei hän ainakaan vielä mennyt. Olen paljon rukoillut hänen puolestaan, käyttänyt kokouksissa ja muuta. Jos joskus mieleesi tulee niin muista että pelastuisi. Sehän se tärkein on.

        Jumalan siunausta sinun KAN-työllesi!


      • oppilasso

        pitkä tie,näin käy onneksi.


    • Eroe

      Olitteko ennen uskoa ryyppymiehiä?

    • keskivertoa enemmän uudestisyntyneiden joukossa ja he yrittävät hakea juomiselle korviketta alkamalla uudestisyntyneeksi.
      Sama juttu on narkomaaneilla ja rikoksiin syyllistyneillä, ne kun yrittävät hakea itselleen tukea jonkun ryhmän keksityistä kuvioista ryhtymällä uudestisyntyneiksi.

      • tillin tallin tikka hakkaa

        he palaavat entiseen.Sen sijaan usko on hyvä alku itsensä hoitamiseen jota tukee AA-rymät tai vaikkapa tietoa omaavat hoitomuodot.Toipumiseen niin että päihteiden himo ei enää palaa menee niin kauan kuin hermosoluilla menee uusiutumiseen ilman päihdyttävää ainetta.Olen nähnyt monta uudestisyntynyttä uskovaa jotka ovat riippuvaisia omasta yhteisöstään ja jotkut jopa unilääkkeistä jota kukaan ei keksi tuomita,mutta on tosiasissa päihde (ruokkii päihteille altistuneita hermosoluja)siinä missä alkoholi tai muu huumausaine.


      • Eroe

        Mieluummin omia kokemuksia.


      • Eroe
        tillin tallin tikka hakkaa kirjoitti:

        he palaavat entiseen.Sen sijaan usko on hyvä alku itsensä hoitamiseen jota tukee AA-rymät tai vaikkapa tietoa omaavat hoitomuodot.Toipumiseen niin että päihteiden himo ei enää palaa menee niin kauan kuin hermosoluilla menee uusiutumiseen ilman päihdyttävää ainetta.Olen nähnyt monta uudestisyntynyttä uskovaa jotka ovat riippuvaisia omasta yhteisöstään ja jotkut jopa unilääkkeistä jota kukaan ei keksi tuomita,mutta on tosiasissa päihde (ruokkii päihteille altistuneita hermosoluja)siinä missä alkoholi tai muu huumausaine.

        Joka tarvitsee unilääkkeitä se on sairaudenhoitoa.
        Mites sinä kipupotilaana nukkusit?

        Noin se on kun kouluissa ei ole soveltuvuustestejä enään.
        Vaimoni pyrkiessä ja päästessä 80-luvulla oli.


      • muuan vaan
        Eroe kirjoitti:

        Joka tarvitsee unilääkkeitä se on sairaudenhoitoa.
        Mites sinä kipupotilaana nukkusit?

        Noin se on kun kouluissa ei ole soveltuvuustestejä enään.
        Vaimoni pyrkiessä ja päästessä 80-luvulla oli.

        ei tuommonen oo mikään hoitoalan hoitaja. ihtensä viinalla hoitaja.


      • tillin tallin tikka hakkaa
        Eroe kirjoitti:

        Joka tarvitsee unilääkkeitä se on sairaudenhoitoa.
        Mites sinä kipupotilaana nukkusit?

        Noin se on kun kouluissa ei ole soveltuvuustestejä enään.
        Vaimoni pyrkiessä ja päästessä 80-luvulla oli.

        tietoa saat yhtenä esimerkkinä Minnesota hoidon sivuilta.Googleen vain rohkeasti.Tuhannet päihteiden(myös lääkkeiden)käyttäjät,ovat saaneet sieltäkin raittiin elämän.Se on Jumalan siunausta se.


      • TUURIJANO OLI ENNEN
        tillin tallin tikka hakkaa kirjoitti:

        he palaavat entiseen.Sen sijaan usko on hyvä alku itsensä hoitamiseen jota tukee AA-rymät tai vaikkapa tietoa omaavat hoitomuodot.Toipumiseen niin että päihteiden himo ei enää palaa menee niin kauan kuin hermosoluilla menee uusiutumiseen ilman päihdyttävää ainetta.Olen nähnyt monta uudestisyntynyttä uskovaa jotka ovat riippuvaisia omasta yhteisöstään ja jotkut jopa unilääkkeistä jota kukaan ei keksi tuomita,mutta on tosiasissa päihde (ruokkii päihteille altistuneita hermosoluja)siinä missä alkoholi tai muu huumausaine.

        ASIA ON JUURI NÄIN.TIE TOIPUMISEEN ON PITKÄ,ITSELLÄ MENI VIISI VUOTTA ENNEN KUIN TAJUSIN LOPETTAA NS.KOHTUU KÄYTÖN JA KAIKKI KESKUSHERMOSTOON VAIKUTTAVIEN LÄÄKKEIDEN KÄYTÖN.NIIHIN ON KORVAAVIA EI PKV LÄÄKKEITÄ.AA ON SUOSITELTAVA TUKI,TIETOA HAKEVILLE.


    • annetaan ihmiselle anteeksi

      paitsi Pyhän Hengen pilkka.

    • vähän sanaa

      tiukkapipoisille ristityille. Kol.2:20-23. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: Älä tartu, älä maista, älä koske!- sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta, ihmisten käskyjen mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      • Eroe

        Lue tarkemmin kun kerran Raamattua siteeraat, lue kokonaisuus Uudesta Testamentistä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe