No, avioliitto on tähän mennessä lähestulkoon "kestänyt" kaikki myrskyt, mutta . . . . . .
Toinen lähti kaverinsa kanssa "bilettämään" eikä ilmestynyt yöksi kotiin . . . . . . no, kaverinsa luota löytyi "tasaparit, siskonpedeissä nukuttu vaan, mitään ei tapahtunut, lapsia/muita paikalla" ja mukamas mitään ei tapahtunut jne jne jne. Samalla kellonlyömällä alkoi tavaroiden pakkaus ja lähtö, kutakuinkin vauhdissa . . . . .
Alkoi noin kuukauden "ero" mitä nyt ensialkuun, vihaviestejä paiskottiin . . . . . ja muutoinkin sanottiin sana jos toisenkin "puutteista ja viosta" heiteltiin, hän lienee enenmän (niistä myöhempänä tarkemmin).
No, päästiin sitten analysoimaan tilannetta, kun rauhoituttiin ja hieman viilattua sekä uusia suuntaviivoja vedellessä, yhteen palaittiin.
"Uusi alku" toki oli ihanaa/auvoista, mutta jokin "vaihde" oli jäänyt toiselle päälle; Nettideittailu yms. "salainen elämä".
Muutamaan kertaan asiasta on "keskusteltu" mutta melko tuloksettomasti, nyt se vain tapahtuu "salassa" ja "jäljet" peittäen. Tietty tapa tai kaava on näemmä muotoutunut.
Mitä tuolla ylempänä kirjoittelin viosta yms. niin, alunperin uusioperhe kun olemme, joistain asioista matkan varrella on tullut sovittua, ennen ensinmäistä "eroa".
Mm. lapset, niin hänen kuin minunkin ovat samalla viivalla, joka loppupeleissä ei toiminutkaan, samoin tietty "pääluvun mukainen" kustannusvastaavuus perheen menoissa.
Tosin, yhteenpalaamisen jälkeen, jonkinmoista tasapainotusta tilanteeseen on tullut . . . . . . . . .
Sen tiedän, että ihan muutoinkin hänen velkaisuusaste on melko hurja, yli 3 vuoden buttotuloja ( käytännössä lähestulkoon kaikki hänen päätyönsä tulot menevät lyhennyksiin) vastaava määrä . . . . . erittäin useita luottoja, osa hankittu eron aikana tapapainottamaan talouttaan, kun rahaa ei minulta, ymmärrettävistä syistä johtuen tippunutkaan. Ja avioehdossa, kaikki ken nimellään on, on hänen. Siis, minä alkuainoinani olin luottokelvoton, niin kaikki hankittin hänen nimilleen; minä maksaen ne.
Nykyään, lapseni muuttaessaan omilleen, olen suunnanut osan tuloistani hänen opiskelunsa "pönkittämiseen". Opintotukiin, kun vaikuttavat vielä aikaisemmat tuloni, "se riivatun laskentatapa".
On toisella ollut "kova elämä" mm. konkurssi ex-puolisonsa kanssa, juoppoja hyyssättävä, saanut ns. turpaan poikakavereiltaan ym. ym.
Mutta mitä olen ymmärtänyt hänen entisistä suhteistaan, niin aina hän on "heittänyt" kaverin pellolle. Olin siis ensinmäinen, ketä itse on lähtenyt ja vieläpä en anellut takaisin (kuten kaikki edelliset olivat kuulemma tehneet)
Ei sen puoleen, ei meikäläisen edellisen avioliiton (5v seur. 16v aviota, 3 lasta) loppu olut helppo (toinen jäi kiinni melkeimpä rysän päältä). . . . . meni kaikki omaisuus ja luottotiedot.
Tämän "ensinmäisen" eromme aikana, kumminkin minulla oli huoli hänen ja hänen lastensa taloudellisesta selviytymisesta. Olin valmis jopa lainaamaan rahaa hänelle vastikkeetta, kunnes asiat alkaisivat hänellä sujumaan.
Se mikä tavallaan "hätkähdytti" minua ja kaveriani (bestman) että, kyseessä ei todellakaan puoleltani olisi kyseessä ollut mitkään armopalat tsm. niin hän jopa harkitsi/mainitsi prostitutiosta taloudellisen tilanteensa tasapainottamiseen.
Kun "edellisen" eromme jälkeen palasimme yhteen, sovimme tietyistä asioista, niin raha kuin muistakin . . . mm. tarvittaessa vaikka avioliittoneuvossa käynneistä.
Kumminkin . . . . molemmat ovat toki mustasukkaisia toisista . . . . . hän lienee se "pahempi" . . . . heitoista päätellen . . . .
Nyt, mahdollisen uusimman tiukan perhepalaverin kynnyksellä olenkin ajatellut tehdä seuraavan laisesti:
1. Tuon asiani esiin, se sekstinen nettideittailu, niin se todella minua häiritsee ja loukkaa; Itse kun en sellaista harrasta; en saa siitä mitään "kiksejä", jos se ei todellakaan lopu, niin eroan; Mutta, en "ovet paukkuen" kuten aikaisemmin kerroin . . . . . . .
Vaan tulkoon se hänelle, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Vain lyhyt viesti, allekirjoitetun 1-vaiheen eroilmoituksen kera. Vieläpä hänen poissaollessaan (en viitsi alkaa riitelemään tsm.) kamani kantaen . . . . . . ja kadoten hänen "elämästään" lopullisesti.
Ei yksistään se mitä hän aikonaan sanoi (osan sentään osasi pyytää anteeksi) vaan eritoten nykyinen toiminta; jäytää minua ja haluaisin sen ihanan sisäisen rauhan, mitä meilläkin oli aikoinaan.
Jk. Sanonta; Rintaan pistää ja vituttaa, on todellinen olotila . . . . . . . . . aiheuttaen minulle jopa pienimuotoisen sydänkohtauksen, jonka arpia kannan hautaan asti. SIIS sydän voi, todella särkyä.
Neuvoja, ehdotuksia ja toimintamalleja, kaikki kelpaavat;
Kannataisiko
7
971
Vastaukset
- sekavaa
tekstiä,en saanu mitään selkoa??
Tee kuten parhaaksi näet. - kärsivä
Olen itsekkin "hukassa" suhteessani,avioliitoa 6 v takan,solmittiin tuntematta ,seurustelematta,ns.otin "sian säkissä",ihastuksissani,yksinäisyyteen kun olin leski. Annoin mieheni elää ns.omaa elämäänsä,raha ja hankintojen suhteen,on nyt 6 v saanut vaihdella autoja,mootoripyöriä ja velkaantua niistä,olen vaan halunut että maksaa asumisen ja ostaa kyllä ruokaa,en ole mitään vaatinut kotiin,kun on hajonnut pesukone tai muu vastaava,olen minä ne hankkinut,koti on minun as.osake,on onneks avioehto.Olen niin pettynyt särkynyt.Ukko ei käy vieraissa, mutta nyt on ruvennut käyttää alkoa,se on viimeinen pisara,en kertakaikkiaan voi sietää tissuttelua,kun olen nähnyt läheisen sukulaisen kuolevan viinaan. Olisin lähtenyt jos asunto olisi ukon,mutta milläs minä saan nyt hänet pois ? Sydämessä syviä haavoja ennestäänkin, minulle ei ole rakkautta tai toisen tuomaa turvaa tarkoitettu,en jaksa kuin rukoilla, olen sairaseläkkeellä 53 v. Selkäviasta eläke mutta alkaa prakaa psyykekin. Ajatuksesi miten eron teet on mielestäni hyvä,niin lähtisin minäkin,enää mitään sanomatta,"vääntämättä",toivon sulle valoa ja iloa. kärsivä sisar.
- Ap. jatkaa
Toistaiseksi paremmin kuvaava tila on päättämätön. Miksi niin, koska kumminkin rakastan häntä. Aikonaan sairastuessaan vakavasti, josta ei parannuta, vaan se seuraa häntä hautaan asti, hän kysyi että jätänkö nyt hänet, kun hän on nyt sairastunut ja tullut tällainen "riippakivi". Täydestä sydämmestä silloin sanoin rakastavani häntä edelleen ja kaikesta huolimatta.
Mutta aikomani tapa, laittaa piste avioliitolle ja kaikelle muulle; onko liian "raaka" tai barbaarinen ? ? ? piste vaikka hän jäisi tyhjän päälle/epätietoiseksi miksi lähdin ???
Sinun tilanteessasi, yksinkertaisesti . . . . . ongelma pitää nostaa pöydälle; laske vaikka mitä hän juo,tissuttelee esim. viikon/kuukauden aikana ja näyttää paperilla ao. pulloilla, paljonko sitä alkoholia kuluu tiettynä ajanjaksona ja kerro, ettei moisen miehen kanssa voi elää !!!!!!!!
- ansku**
Sanot että haluaisit sen ihanan sisäisen rauhan mikä teillä aikoinaan oli. Eikö sen eteen kannattaisi nähdä vaivaa? Ota asia puheeksi puolisosi kanssa, mitä pikemmin sen parempi.
Nettideittailu ei sovi avioliittoon, sitä sinun ei tarvitse hyväksyä ja sano se suoraan.
Erohakemus ei vielä ole piste i:n päälle, vaan siitä alkaa puolen vuoden harkinta-aika, mikä kannattaa käyttää todelliseen harkintaan. Ehkäpä se vasta konkreettisesti herättää puolisosi näkemään, että olet vakavissasi.
Tsemppiä!!- pohtii ja vastaa
No, asiasta on todellakin "puhuttu" jollain tasolla . . . toinen vaan tuppaa tulemaan "rinnuksille" ja alkaa syyttelemään mm. kyttäilystä/mustasukkaisuudesta tsm. kun asiaa tuo esille . . . . "hyökkäyshän on paras puolustus"
Tämän saitin "kamerachatin" sentään lopetti, kun palasin ja asiasta mainitsin . . . mutta jollain tasoa jatkuu "sanallisessa muodossa sex-palstoilla" . . . . . Ei silloin, kun olen paikalla tai hereillä . . . niin, eikä tarvitse edes murtautua toisen tiedostoihin tai käyttää mitään ns. vakoiluohjelmia . . . .
Ja kumma "halu" tuoda itseään "esille" kuvilla, jotka ovat "esilletuovia" jotenkin mitä muiden kuviin olen vertaillut, malllin "irg-galleria 15v."
Tästä ymmärtäisin sen, että jotain hakee . . . . . mutta mitä ? ? ? ?
teillä varmaan on , koska olet toisiokierroksella?
Jos keskustelu ei tehoa niin eropaperin tulo todennäköisesti havahduttaa ottamaan vakavasti.
Jos sekään ei heileuta niin olethan silloin toiselle kuin ei mitään. Ei tarvii enää miettiä.- vastaa
On avioehto, ei sen puoleen, mitään en hänen puolelta haluakkaan. Tietää kyllä sen, on sen verran korkea moraali itselläni, materiaa saa aina uutta.
Heilauttaa ja "heilauttaa" uudelleen yhteen palatessamme, itse ehdotin kun asuntokin oli hankittuna (3 pvä ja asunto) joka lienee ollut hänelle "yllätys". Katsottaisiin hetki eri osoitteissa, yhteiseloa. Osa syy toki oli melkein 18v poikani, olisi kivuttomasti päässyt asunnon syrjään kiinni . . . . . toki nuoria on autettava, varsinkin kun itsellä on resursseja siihen suuntaan.
Toki nykyäänkin ei asioiden järjestäminen (asunto) ei ole ongelma.
>>>> niin eropaperin tulo todennäköisesti havahduttaa ottamaan vakavasti. Jos keskustelu ei tehoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.314987- 343456
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833204- 112277
- 281887
- 121828
- 1611793
- 1051310
- 141119
- 1371117