Auto oli katsastettu, jonka jälkeen sillä oli ajettu noin 50km. Ajoin asiakkaan auton pihalta halliin n.20km/h vauhdilla ja jyrinä oli mieletön. Korjaustoimet eivät liittyneet ääneen mutta kysyin asiakkaalta, olikos tämä meteli jo pitkään jatkunut, johon asiaks totesi, että ainakin pari kuukautta jatkuvasti pahentuen. Katsastuksessa ei asiaan puututtu mitenkään mutta minä en voinut antaa asiakkaan jatkaa matkaansa metriäkään täysin räjähdyspisteessä olevalla etupyörän laakerilla.
Tiedän, ettei katsastukseen kuulu pyörän pyöritys mutta kyllä tuollaseen pitää pystyä puuttumaan. Olisi sitten edes tuominnut sen pienen välyksen takia. Kuuluuhan katsastukseen koeajo, jolloin tuollaisen rikkinäisen laakeriäänen kuulee ja sihen TULEE puuttua, jos ei muuten niin opastamalla asiakasta menemään korjauttamaan vaarallisen vian ensi tilassa.
Jos on pallonivelessä parin millinkymmenyksen välys on auto vaarallinen mutta viimeistään huutava pyöränlaakeri on ihan ok? Mitä voi tapahtua, kun tuo laakeri rikkoutuu täysin 100km/h vauhdissa?
Turvallisuusriskihän on huomattava!!!
Nyt joku nerokas sitten tietysti haukkuu tämän asiakkaan idiootiksi, koska ajaa viimeistään huutavalla autolla. Onhan se osittain totta mutta kyllä katsastus on juuri sitä varten, että saataisiin nämä tekniset turvallisuuriskit pois liikenteestä.
Juuri katsastettu auto hengenvaarallinen
17
2637
Vastaukset
- os..
jolla he pyörittävät pyöriä. Kyllä siinä viat näkyy. Kerran katselin, kun katsastusmies yritti pyörittää etupyörää sillä rullalla, mutta pyörä ei pyörinyt yhtään. Miestä nauratti, kun hän kyseli miten ihmeessä sillä autolla katsastuspaikalle päästy. Tämä sattui ruotsalaisessa katsastuspaikassa.
- Omaakin vastuullisuutta on....
Tulee vähän sellainen käsitys jotta katsastusmies vastaa täysin auton ajokunnosta seuraavan vuoden. Asiakas kun ei saa mitään aikaiseksi. Kyllä asiakkaalla on vastuu autostaan, kun huomaa autossaan olevan jotakin vialla pahasti, on vaikka matka jätettävä kesken ja kuljetettava auto korjaukseen. Tuosta katsastuksesta jos on matkaa 50 km tapahtumapaikkaan (tai varmaan ylikin ) viimeisillään oleva laakeri kyllä huononee siinä matkassa jo paljon. Autokorjaamoille myös sama arvostelu, jos auto hajoaa seuraavan 100 km:n matkalla on se korjaamon vika, kun se ei ole vikaa huomannut. Utopiaa- elämä taitaa olla nykyään.
- ei perkele
Kuten kerroin, ei katsastuksessa yksinkertaisesti puututa viimeistään huutavaan pyöränlaakeriin. Aken arvosteluperusteet ei tunne tuota vikaa, eikä katsastajan "aisteja" siis ole koulutettu tunnistamaan tuota hengenvaarallista vikaa.
Olkoon vastuu sitten kenen vaan, kyllä itselläni kertoo järki, ettei auto voi olla turvallinen, jos laakeriääni kuuluu sisään jo kävelyvauhdissa. Paskapuhetta, että "viimeinen 50km" olisi ollut se ratkaiseva. Kuten sanoin, meteli oli kuulunut jo yli kuukauden.
Asiakas ei tässä tapauksessa autosta ymmärrä mitään mutta ei näköjään katsastajakaan, kun sallii tuollaisella ajelemisen. Vastuusta en tiedä mutta toinen heistä on autotekniikan ammattilainen, joten mielestäni pitäisi sen "viisaamman" asiaan puuttua!
Olisikohan AKE:n syytä miettiä noita katsastelu perusteitaan. Tämän vian määrittämiseen ei tarvita 10000€ konetta vaan järkeä katsurin suikan sisään. - testataan
ei perkele kirjoitti:
Kuten kerroin, ei katsastuksessa yksinkertaisesti puututa viimeistään huutavaan pyöränlaakeriin. Aken arvosteluperusteet ei tunne tuota vikaa, eikä katsastajan "aisteja" siis ole koulutettu tunnistamaan tuota hengenvaarallista vikaa.
Olkoon vastuu sitten kenen vaan, kyllä itselläni kertoo järki, ettei auto voi olla turvallinen, jos laakeriääni kuuluu sisään jo kävelyvauhdissa. Paskapuhetta, että "viimeinen 50km" olisi ollut se ratkaiseva. Kuten sanoin, meteli oli kuulunut jo yli kuukauden.
Asiakas ei tässä tapauksessa autosta ymmärrä mitään mutta ei näköjään katsastajakaan, kun sallii tuollaisella ajelemisen. Vastuusta en tiedä mutta toinen heistä on autotekniikan ammattilainen, joten mielestäni pitäisi sen "viisaamman" asiaan puuttua!
Olisikohan AKE:n syytä miettiä noita katsastelu perusteitaan. Tämän vian määrittämiseen ei tarvita 10000€ konetta vaan järkeä katsurin suikan sisään.Kyllä itselläni on tapana pyöräyttää rengasta ja varsinkin silloin jos laakerissa on väljää. Aika usein sen myös antaa ääntä => Hylkäys.
- Tämmöstä tämä on
testataan kirjoitti:
Kyllä itselläni on tapana pyöräyttää rengasta ja varsinkin silloin jos laakerissa on väljää. Aika usein sen myös antaa ääntä => Hylkäys.
Itse olen aika monta autoa käyttänyt eri asemilla mutta en ole koskaan nähnyt, että olisi katsastaja pyöriä pyöritellyt..
- @katsastus
ei perkele kirjoitti:
Kuten kerroin, ei katsastuksessa yksinkertaisesti puututa viimeistään huutavaan pyöränlaakeriin. Aken arvosteluperusteet ei tunne tuota vikaa, eikä katsastajan "aisteja" siis ole koulutettu tunnistamaan tuota hengenvaarallista vikaa.
Olkoon vastuu sitten kenen vaan, kyllä itselläni kertoo järki, ettei auto voi olla turvallinen, jos laakeriääni kuuluu sisään jo kävelyvauhdissa. Paskapuhetta, että "viimeinen 50km" olisi ollut se ratkaiseva. Kuten sanoin, meteli oli kuulunut jo yli kuukauden.
Asiakas ei tässä tapauksessa autosta ymmärrä mitään mutta ei näköjään katsastajakaan, kun sallii tuollaisella ajelemisen. Vastuusta en tiedä mutta toinen heistä on autotekniikan ammattilainen, joten mielestäni pitäisi sen "viisaamman" asiaan puuttua!
Olisikohan AKE:n syytä miettiä noita katsastelu perusteitaan. Tämän vian määrittämiseen ei tarvita 10000€ konetta vaan järkeä katsurin suikan sisään.Myös sellaiset korjaamot, jotka "eivät kerkiä" koskaan tekemään mitään.....menee ensi viikkoon...
Ei ole siis se auton korjaamolle saaminenkaan itsestäänselvää..... - Tämmöistä tämä on
@katsastus kirjoitti:
Myös sellaiset korjaamot, jotka "eivät kerkiä" koskaan tekemään mitään.....menee ensi viikkoon...
Ei ole siis se auton korjaamolle saaminenkaan itsestäänselvää.....Eli katsastuksessa ei puututa rikkinäiseen pyöränlaakeriin, koska korjaamoon voi olla viikon jono?
- Suikapää
Laajallelevinnyt demarikommunismi on tehnyt ihmisistä velttoja muiden syyttelijöitä.
Kaikilla on vain oikeuksia, muttei velvollisuuksia.
Olipa sitten kyse autoiluun liittyvien verojen maksusta tai itse katsastuksesta, on se aina jonkun muun syy kun maksut tai velvoitteet ovat unohtuneet.
Periaatteella:" miksei minulle ole kukaan kertonut, että auto olisi jo pitänyt katsastaa ...." jne jne. - Tällaista tämä on
Suikapää kirjoitti:
Laajallelevinnyt demarikommunismi on tehnyt ihmisistä velttoja muiden syyttelijöitä.
Kaikilla on vain oikeuksia, muttei velvollisuuksia.
Olipa sitten kyse autoiluun liittyvien verojen maksusta tai itse katsastuksesta, on se aina jonkun muun syy kun maksut tai velvoitteet ovat unohtuneet.
Periaatteella:" miksei minulle ole kukaan kertonut, että auto olisi jo pitänyt katsastaa ...." jne jne.Tässähän on nimenomaan kyse siitä, ettei katsastaja tee työtään huolellisesti, vaan velttoilee ja päästää liikenteeseen hengenvaarallisen ajoneuvon. Se voit olla sinä, kenen keulaan se auto syöksyy, kun se laakeri lopulta narahtaa kiinni.
Auton pakollinen katsastus on juuri sitä varten, että teknisesti vaaralliset ja vialliset ajoneuvot pysyisi poissa liikenteestä. Normi autoilija ei ole koulutettu tuntemaan teknisistä ongelmista johtuvaa ääntä tai niihin littyviä vaaroja, saatikka tunnistamaan vaarallisia vikoja. Siinä on velton suikapään turha syytellä muita, jos tällaisia autoja lasketaan liikenteeseen periaattella:"Käyhän se joskus korjaamolla tai korjatkoon itse romunsa tai että kyllähän jokainen autonsa tuntee ..."jne jne. - laakerista
ei perkele kirjoitti:
Kuten kerroin, ei katsastuksessa yksinkertaisesti puututa viimeistään huutavaan pyöränlaakeriin. Aken arvosteluperusteet ei tunne tuota vikaa, eikä katsastajan "aisteja" siis ole koulutettu tunnistamaan tuota hengenvaarallista vikaa.
Olkoon vastuu sitten kenen vaan, kyllä itselläni kertoo järki, ettei auto voi olla turvallinen, jos laakeriääni kuuluu sisään jo kävelyvauhdissa. Paskapuhetta, että "viimeinen 50km" olisi ollut se ratkaiseva. Kuten sanoin, meteli oli kuulunut jo yli kuukauden.
Asiakas ei tässä tapauksessa autosta ymmärrä mitään mutta ei näköjään katsastajakaan, kun sallii tuollaisella ajelemisen. Vastuusta en tiedä mutta toinen heistä on autotekniikan ammattilainen, joten mielestäni pitäisi sen "viisaamman" asiaan puuttua!
Olisikohan AKE:n syytä miettiä noita katsastelu perusteitaan. Tämän vian määrittämiseen ei tarvita 10000€ konetta vaan järkeä katsurin suikan sisään.Tottakai laakerista hylätään, jos se on loppu: huutaa tai on paljon välystä. Pienestä välyksesta ei hylätä eikä pienestä äänestä.
Ainakin itse ja kollegani pyörittävät rengasta, sekä etu-, että takapäästä. Ja kaikilla asemilla, joissa olen ollut töissä, näin tehdään.
Laittamasi auton kohdalla on käynyt yksinkertainen virhe. Joko on unohtunut laittaa vika ylös tai auton on katsastanut joku noviisi.
Jos laakerin arviointi on puutteellista, tähän pitää kiinnittää lisää huomiota, ota yhteys esim. Ajoneuvohallintokeskuksen väkeen ja ilmoita, että tällaisia vikoja esiintyy liian usein. Tällä tavoin voidaan asiaan saada korjaus, täältä kautta ei asia parane.
Ja toisaalta laakerin kiinnileikkaaminen ei tapahdu kovinkaan äkkkiä, nimimerk. kokemusta on.
- suikkapää
Yleensä nämä sepitetyt tarinat menevät niin, että katsastaja on väärässä hylkäessään jyrisevän auton jossa on laakeri sökö.
Perusteluna vielä se, että: "ainahan se on ollut tuollainen eikä ennenkään ole hylätty...." - ei onnistu
Eihän ravistajat osaa pyörittää. Toiset osaa vaan potkia renkaita, toiset vaan ravistaa niitä.
- ensimmäisenä
olisit myös täällä itkemässä jos katsastusmies olisi hylännyt auton...kun se on kuulunut jo kauan...ja olisin minä sen korjannut muutenkin..yhyy yhyy...
- Tällaista tämä on
Eipä ollut minun auto vieläkään kyseessä!
Mielestäni auto, joka on henenvaarallinen, tulisi määrätä ajokieltoon, vaikka se olisi monikansalisen pääomasijoittajan virka-auto!
Tehkää ruikuttajat työnne, niin ei tarvi vittuilla! Vai onko ongelma kuitenkin siinä, ettei AKE ole määrännyt renkaanravistajille konetta, joka osaa pyöräyttää rengasta ja todeta paskan laakerin paskaksi? Eihän apinakaan osaa sukeltaa... - Perkele sentään
Jos ei toisen lyhdyn korkeussäätö pelaa yhtä nopeasti, kuin toisen, on se jumalauta sellainen vaaran paikka, että kojausmääräystä paukkaa otteeseen! Jos sen sijaan etupyörän laakeri huutaa leipää, ei suikkapäätä häiritse, kuin ajovalojen korkeuden säätimien keskinäinen nopeus ero...
- elämä on
Tällaista tämä on kirjoitti:
Eipä ollut minun auto vieläkään kyseessä!
Mielestäni auto, joka on henenvaarallinen, tulisi määrätä ajokieltoon, vaikka se olisi monikansalisen pääomasijoittajan virka-auto!
Tehkää ruikuttajat työnne, niin ei tarvi vittuilla! Vai onko ongelma kuitenkin siinä, ettei AKE ole määrännyt renkaanravistajille konetta, joka osaa pyöräyttää rengasta ja todeta paskan laakerin paskaksi? Eihän apinakaan osaa sukeltaa...kaikinpuolin epäoikeudenmukaista, mikset lopeta sitä?
- Anonyymi
Kyllä laakeri on tosiaan vaarallinen jos se satasen vauhdissa menee paskaksi niin varmaan silloin lähdetään.itselle kävi joku päivä sitten katsastuksessa niin että jarrutestissä toinen takajarruputki petti .ja auto on ajokiellossa. ja en ole katkera katsastajalle .autoa paljon laitoin mutta se vain jäi huomaamatta että se oli aikansa elänyt putki.ja sorateitä kun joutuu ajelemaan se sepelin piru syö joka paikasta esim.käsijarruvaijereita jos ei suojaa spiraari suojalla menevät heti kuoret rikki.nyt laitan putket ja jarrusylinterit uudet jarrukengät on jo uusittu hiljattain.ja on se yritettävä käyttää jälkitarkastuksessa.ei ilman autoa tule elämästä mitään kun vähän syrjäseudulla asuu.paljon on elämän aikana autoja tullut korjattua ja ovat läpäisseet syynin huomautuksittakin mutta elämä ei aina mene käsikirjoituksien mukaan.( auto mies)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812