Matt. 24:6
Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy.
Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Mark. 13:10
Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
Seitsemän vuoden aikana ovat maanjäristykset ja
tulivuoren purkaukset ym katastrofit lisääntyneet
huimasti. Mutta lopun alun merkki luonnollisesti
on siinä, että evankeliumi tavoittaa kaikki
maan ääret.
Pitäisi mennä kaikkeen maailmaan tai satsata
varojaan lähetystyöhän. Ei jonkin uuden
evankeliumin kanssa, vaan originaalin.
Tiukat kukkaronnyörit pidättelevät vaikka meidän
tulisi jouduttaa. Lähtijöitä ja organisaatioita
on pilvin pimein, mutta kaiken aikaa varojen
puute hidastaa kansojen evankelioimista.
On kilpajuoksu islamin kanssa kaikkialla.
SODAT VASTA SYNNYTYSTUSKIEN ALKUA
Mark. 13:8
Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää.
Tämä on synnytystuskien alkua.
Luuk. 21:11
ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
Merkit ... uskovaisten merkit:
Mark 16:14-
14
Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. [1. Kor. 15:5,7]
15
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
[Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
17
Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.
[Ap. t. 5:16, 8:7, 16:18 | Ap. t. 2:4 ]
18
He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
[Ap. t. 28:5 | Mark. 5:23 ]
19
Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle. [1. Tim. 3:16 | Mark. 12:36 ]
20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.
[Ap. t. 14:3; Room. 15:19; Hepr. 2:4]
Eivät saarnanneet maan ääriin saakka. Mutta joko
meidän sukupolvemme tekee sen?
MERKIT USKOSTA OSATTOMILLE
1. Kor. 14:22
Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;
mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.
Kun oppimaton puhuu tunnettua kieltä, on siinä
ihmettelemistä. Saarnaa vieraalla kielellä.
Myös profeetta paljastaa ...
1. Kor. 14:24
Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään,
niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
25 hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
Profetoimisen armolahja on tuiki tärkeä.
Merkkinä evankeliumin voittokulku
5
102
Vastaukset
- Tosi_uskova
2. Tess. 2:6
Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
2. Tess. 2:7
Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2. Piet. 3:12
teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista,...että meidän tulee jouduttaa evankeliumin julistusta, mutta Jeesuksen tulemisen päivää me emme voi jouduttaa.
Raamattu vuodelta 1903 2.Piet.3:12 Niin, että te odotatte ja "IKÄVÖITSETTE" Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.
jae 11. Kertoo, että kaikkein näiden pitää katooman, Minkäkaltaiset teidän tuee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.
Kysymys on omasta valmistautumisesta tulevaan Herran päivään, eikä päivien jouduttamiseen. Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
Jos näitä päiviä lyhennetään, lyhentäjänä on Jumala, eikä ihminen saarnaamisellaan.
Ilmestyskirja kertoo mitä pian tapahtuman pitää, ja kaikkien näiden pitää ensin tapahtua ja sitten tulee loppu.
Mitä lähempänä me näemme tuon päivän olevan, sitä enemmän meidän tulee jouduttaa evankeliumin julistusta, ettei kukaan jäisi matkalle.
Raamattua ja julistusta on väärennetty. Jouduttamista on käytetty seurakunnallisten hyötyjen tavoittelemiseksi ja rahavirtojen keräämiseksi uskovilta peloittelun avulla. Selitetään, että ratkaisu on tehtävä pian, sillä Jeesus voi tulla jo vaikka ensi yönä, rahoja on turha pitää itsellään, vaan antaa ne seurakunnan käyttöön.ylifariseus_1 kirjoitti:
että meidän tulee jouduttaa evankeliumin julistusta, mutta Jeesuksen tulemisen päivää me emme voi jouduttaa.
Raamattu vuodelta 1903 2.Piet.3:12 Niin, että te odotatte ja "IKÄVÖITSETTE" Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.
jae 11. Kertoo, että kaikkein näiden pitää katooman, Minkäkaltaiset teidän tuee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.
Kysymys on omasta valmistautumisesta tulevaan Herran päivään, eikä päivien jouduttamiseen. Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
Jos näitä päiviä lyhennetään, lyhentäjänä on Jumala, eikä ihminen saarnaamisellaan.
Ilmestyskirja kertoo mitä pian tapahtuman pitää, ja kaikkien näiden pitää ensin tapahtua ja sitten tulee loppu.
Mitä lähempänä me näemme tuon päivän olevan, sitä enemmän meidän tulee jouduttaa evankeliumin julistusta, ettei kukaan jäisi matkalle.
Raamattua ja julistusta on väärennetty. Jouduttamista on käytetty seurakunnallisten hyötyjen tavoittelemiseksi ja rahavirtojen keräämiseksi uskovilta peloittelun avulla. Selitetään, että ratkaisu on tehtävä pian, sillä Jeesus voi tulla jo vaikka ensi yönä, rahoja on turha pitää itsellään, vaan antaa ne seurakunnan käyttöön.Danielin viimeinen ns. vuosiviikko, sen alkaminen
on kiinni siitä, että kansat saadaan evankelioiduiksi. Oikeudenmukainen Jumala ei tahdo
salata pelastusta kaukaisimmiltakaan "meren
saarilta".
Ylöstempaus on tietysti vasta sitten, kun
"pakanain täysi luku on sisälel tullut".
Mutta ne jotka sitovat Jeesuksen takaisin tulemisen - jolla yleisesti tarkoitetaan sitä
ensimmäistä vaihetta, ylöstempaamista - johonkin
muuhun kuin lähetystyön loppuun saattamiseen,
ne tulevat laittomasti määränneeksi ajankohdan.
Nykyisin 70 % asuu tosin kaupungeissa, joten
kaupunkilähetykseen täytyy myös alkaa enemmän
satsata. Toisaalta: eihän Israelinkaan kaupunkeja ehditä
kunnolla evankelioida kaikkia, kun jo tulee loppu
lähetystyöstä.
Matt. 10:23
Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen;
sillä totisesti minä sanon teille:
te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
Et kai sentään luule, että lopun piti tulla jo
ensimmäisellä vuosisadalla? Maailman äärethän
olisivat jääneet koluamatta! Tuomaskin ehti vain
Intiaan saakka, sentään pitemmälle kuin muut.- Työt on tehtävä
AnttiVKantola kirjoitti:
Danielin viimeinen ns. vuosiviikko, sen alkaminen
on kiinni siitä, että kansat saadaan evankelioiduiksi. Oikeudenmukainen Jumala ei tahdo
salata pelastusta kaukaisimmiltakaan "meren
saarilta".
Ylöstempaus on tietysti vasta sitten, kun
"pakanain täysi luku on sisälel tullut".
Mutta ne jotka sitovat Jeesuksen takaisin tulemisen - jolla yleisesti tarkoitetaan sitä
ensimmäistä vaihetta, ylöstempaamista - johonkin
muuhun kuin lähetystyön loppuun saattamiseen,
ne tulevat laittomasti määränneeksi ajankohdan.
Nykyisin 70 % asuu tosin kaupungeissa, joten
kaupunkilähetykseen täytyy myös alkaa enemmän
satsata. Toisaalta: eihän Israelinkaan kaupunkeja ehditä
kunnolla evankelioida kaikkia, kun jo tulee loppu
lähetystyöstä.
Matt. 10:23
Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen;
sillä totisesti minä sanon teille:
te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
Et kai sentään luule, että lopun piti tulla jo
ensimmäisellä vuosisadalla? Maailman äärethän
olisivat jääneet koluamatta! Tuomaskin ehti vain
Intiaan saakka, sentään pitemmälle kuin muut.Vähemmän sapattia ja enemmän lähetysjärjestöjen
tekemistä, niin ehkä Jeesus joskus voi tulla
noutamaan pilviin pakanoista koottavan täyden
määrän.
Room. 11:25
Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta,
että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
Ensimmäiseltä vuosisadalta lähtien. Vain Herra
tietää, paljonko uskoontulleita tarvitaan, että
Jeesus vie täyden lastin taivaaseen ja sitten
niihin aikoihin ilmaantuva antikristus pistää
Israelin ahtaalle.
Kun ei ole kristityt siunaamassa Israelia.
Ja sitten me pyhät tulemme Herran kanssa täne
alas ja Hän pelastaa Israelin niin fyysisesti
kuin hengellisestikin.
Näin se vaan on
Kristus meidän vahusrskautemme.
Tällainen ajatus löytyi entisen Toivonlinnan rehtorin Hennin
Karströmin kokemuksesta.
Harmi, että vasta 80 vuotiaana.
Mietityttää, mikä vaikutus Henningillä oli ennen sitä Toivonlinnan
nuoriin?
Adventisteihin kuuluva tri Henning Karström kertoi n. 80 vuotiaana,
että elämänsä viimeisinä vuosina hän oli entistä voimakkaammin
alkanut
korostaa evankeliumin ydintotuutta Kristuksesta meidän
vanhurskautenamme, sijaisenamme ja takaajanamme. ”Tuota kirjaa
(Kristus meidän vanhurskautemme) erässä rukouspiirissä tutkiessamme
silmäni alkoivat kuin uudestaan avautua. Sain kuin uuden näkemyksen…
Näin, että pelastukseni keskeisenä henkilönä on Kristus ja se, mitä
hän on tehnyt minun hyväkseni. En minä voi elää Herralle otollista
elämää, mutta kun minä uskon Kristuksen, hän on minun sijaiseni. Minä
kurja syntinen saan luottaa siihen, mitä Kristus on tehnyt minun
hyväkseni. Hän on antanut minun syntini anteeksi ja puettanut minut
omaan vanhurskautensa vaippaan. Minun oma vanhurskauteni on kuin
likainen vaate, mutta Kristuksen vanhurskaus on täydellinen. Minä
saan
etuoikeuden uskon kautta vastaanottaa ja omistaa tämän vanhurskauden.
Kristus on minun sijaiseni. Tämä on jotain niin suurenmoista, etten
tiedä miten tätä korostaisin ja kiittäisin siitä Jumalaan
" (Nykyaika,
10/1979
Suuren Taistelun avullako tuo uskonvanhurskaus
löytyy? Tuskin edes vanhan painoksen avulla,
jossa sentään oli sattumoisin löydettävissä pikku
viittaus täydellisyyteemme Kristuksessa:
"TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä
liittymään häneen,
yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
tietämättömyytemme hänen viisauteensa
ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa. "
(EGW: Suuri Taistelu, v. 1967 painoksesta)
Oli sivulla 604, mutta "loistaa" poissaolollaan
uusimman version sivuilla 388-416
Lahjavanhurskaus = Kristus meidän vanhurskautemme = täydelliset Kristuksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741350Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11920Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79862Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.89769Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51674- 53654
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46594Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot132579Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv41574Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.45537