RAW-penkki

muka

on apuliike. Noin ainakin väittää eräs menestynyt voimanostaja. Mitä mieltä olette? Itse ainakin arvostan kaikkia yli 200kg raaka penkin tehneitä enemmän kuin kenenkään paitatuloksia. Esim. jos sama kaveri ottaa raakana 250kg ja paidalla 350kg niin arvostan paljon enemmän tuota raaka tulosta. Onhan noita kuulema noin 200kg punnertajia jotka ottavat yli 350kg tupla jopa tripla paidoilla ja sit sanotaan et nostossa oli joku virttynyt rätti päällä. Voima kun loppuu niin tehdään jäykempi paita. RAW on RAW ja se on voimaa. Paita se on apuväline.

41

6147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aladdin85

      RAW on nostaja vs.rauta ja ei-RAW nostaja ja tunkki vs. rauta, eli kaksi yhtä vastaan. Ehkä varustenostossa pitäisi palkita nostaja ja rätin valmistaja erikseen autourheilun tapaan.

      • Raw On Pop

        HYvin heitetty!!


    • Arska

      Mutta raw-penkki on vain apuliike paitanostoja varten. Sorry. Ottaako pattiin? Ei se mitään, niin oli tarkotuskin.

    • Deca-saurus

      ..on se huono puoli että oikeasti vahvin ei välttämättä voita vaan se kuka saa paidasta eniten hyötyä tai kenellä on paras paita!!

      • Niin se vaan voimanostokin on muuttunut, koska em. asia pitää paikkansa. Mun kaveri ottaa 250 RAW ja 350 paidalla (370 tuuman lankulta). Kaikki eivät kuitenkaan saa samaa hyötyä paidasta (nähty on).
        Toisaalta voitais tehdä styroksista levyjä ja kuvitella että tangossa on enempi kuin oikeesti on (levyyn olisi kirjoitettu vaikka 50 kg), niin tuloksen lisäys olisi yhtä todellinen...


      • lotionman
        kihvelille kirjoitti:

        Niin se vaan voimanostokin on muuttunut, koska em. asia pitää paikkansa. Mun kaveri ottaa 250 RAW ja 350 paidalla (370 tuuman lankulta). Kaikki eivät kuitenkaan saa samaa hyötyä paidasta (nähty on).
        Toisaalta voitais tehdä styroksista levyjä ja kuvitella että tangossa on enempi kuin oikeesti on (levyyn olisi kirjoitettu vaikka 50 kg), niin tuloksen lisäys olisi yhtä todellinen...

        ja sit vois tehä niin että hallinosturi nostaa painon ja tyyppi vaan pitää siit tangost kiinni. siihen voikin laittaa vaiks 3000 kilua.


      • SuperPunttaaja
        kihvelille kirjoitti:

        Niin se vaan voimanostokin on muuttunut, koska em. asia pitää paikkansa. Mun kaveri ottaa 250 RAW ja 350 paidalla (370 tuuman lankulta). Kaikki eivät kuitenkaan saa samaa hyötyä paidasta (nähty on).
        Toisaalta voitais tehdä styroksista levyjä ja kuvitella että tangossa on enempi kuin oikeesti on (levyyn olisi kirjoitettu vaikka 50 kg), niin tuloksen lisäys olisi yhtä todellinen...

        Toi 250kg:n kisapenkki raakana 350kg paidalla kisoissa on sen verran harvinainen, ettei niitä molempia ole tietääkseni nostanut suomalaisista kuin kuin Mikko Hämäläinen. Sano Hämikselle terveisiä kun seuraavan kerran näette treeneissä!


      • g2153hash
        SuperPunttaaja kirjoitti:

        Toi 250kg:n kisapenkki raakana 350kg paidalla kisoissa on sen verran harvinainen, ettei niitä molempia ole tietääkseni nostanut suomalaisista kuin kuin Mikko Hämäläinen. Sano Hämikselle terveisiä kun seuraavan kerran näette treeneissä!

        Turun Sali 82:selle.


    • sdgfhggj

      Joo olen samaa mieltä että siinä se voima katsotaan kun ilman varusteita nostetaan. Mutta vyöt ja rannetuet ynnä muut mä ymmärrän ihan terveyden kannalta ja itsekin vyötä käytän. Tuntuu se vaan omituiselta että saattaa satakin kiloa olla ero tuossa paidalla ja paidatta nostamisessa. Aika saatanan suuri hyöty saadaan paidalla jos 30% alkaa olla kovempi tulos. Mut sillähän siitä päästään että laitetaan näitä eri kisoja joissa saa nostaa paidan kanssa ja toisissa ei, niinkuin nyt onkin. Mut kun maailmanennätyksiä tehdään niin aina pitäs laittaa ennätyskirjoihin että Maailmanennätys Penkkipunnerrus penkkipaidan kanssa xxx kiloa. Taidan perustaa sarjan jossa saa käyttää käsivarsiin kiinnitettyjä erikoisjousia että sais enemmän penkattua. No joillekin on pääasia että rautaa nousee mahdollisimman paljon...keinoista viis.

      • Arska

        Sitten vaan kokeilemaan sitä, miten liikkuu 100 kiloa päälle raakamaksimin, jos se niin helvetin helppoa on...paidan saat valita ihan itse.

        Oon sen verta monta kertaa nähnyt sen, että muka-vahva 160 kilon punnertaja on tippa silmässä, kun paita ei tuokaan 200 täyteen heittämällä..


      • gyhj5j4576j
        Arska kirjoitti:

        Sitten vaan kokeilemaan sitä, miten liikkuu 100 kiloa päälle raakamaksimin, jos se niin helvetin helppoa on...paidan saat valita ihan itse.

        Oon sen verta monta kertaa nähnyt sen, että muka-vahva 160 kilon punnertaja on tippa silmässä, kun paita ei tuokaan 200 täyteen heittämällä..

        No jo on pieni ihme, ellei hyvällä paidalla 200kg nouse, jos kaveri nostaa harteita kapeammalla otteella ton 160kg raakapenkistä. Maksimilevellä raw-penkkaava onkin sitten vähän
        eri asia.


      • Rawpower
        gyhj5j4576j kirjoitti:

        No jo on pieni ihme, ellei hyvällä paidalla 200kg nouse, jos kaveri nostaa harteita kapeammalla otteella ton 160kg raakapenkistä. Maksimilevellä raw-penkkaava onkin sitten vähän
        eri asia.

        Muistan itse kun kokeilin vuosia sitten ensimmäisen kerran penkkipaitaa. Nostin sillon ilman paitaa 165kg ja paidalla tuli 175. Ja nostokertoja oli enemmän kuin yksi..

        Sitten rupesin treenaamaan todella paitareeniä ja panostamaan lankkupenkkeihin yms. Vuosi tästä niin nostin ilman paitaa 175kg ja paidalla 205kg. Paras suoritukseni ilman paitaa on nykyään 175kgx5 ja paidalla silti ei tule kuin 215kg. Paitana on metalin ammattilaispaita. Oma paino on n 95kg.

        Olen huomannut että yleensä kaikki penkkipaitaa haukkuvat eivät ole itse sellaista ikinä kokeilleetkaan. Itse en ole sen kummemmin puolesta enkä vastaan, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa ettei nuo yli 200kg painot ole kevyitä vaikka se paita olisikin päällä.


      • huonon
        Rawpower kirjoitti:

        Muistan itse kun kokeilin vuosia sitten ensimmäisen kerran penkkipaitaa. Nostin sillon ilman paitaa 165kg ja paidalla tuli 175. Ja nostokertoja oli enemmän kuin yksi..

        Sitten rupesin treenaamaan todella paitareeniä ja panostamaan lankkupenkkeihin yms. Vuosi tästä niin nostin ilman paitaa 175kg ja paidalla 205kg. Paras suoritukseni ilman paitaa on nykyään 175kgx5 ja paidalla silti ei tule kuin 215kg. Paitana on metalin ammattilaispaita. Oma paino on n 95kg.

        Olen huomannut että yleensä kaikki penkkipaitaa haukkuvat eivät ole itse sellaista ikinä kokeilleetkaan. Itse en ole sen kummemmin puolesta enkä vastaan, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa ettei nuo yli 200kg painot ole kevyitä vaikka se paita olisikin päällä.

        hyödyn saat paidastasi niin vaihda titaniin. helpompi nostaa ja toisilla potkii paljon paremmin kuin metalin. itse montaa metalin pro paitaa kokeilleena voin sanoa että vaikeita ovat. nyt sitten titanin IPF (tavallinen katana) versio ja vähintään samat hyödyt. ja jokainen nosto onnistuu, kun laskut ovat helppoja ja lähdöt samaa luokkaa.


      • rawi
        huonon kirjoitti:

        hyödyn saat paidastasi niin vaihda titaniin. helpompi nostaa ja toisilla potkii paljon paremmin kuin metalin. itse montaa metalin pro paitaa kokeilleena voin sanoa että vaikeita ovat. nyt sitten titanin IPF (tavallinen katana) versio ja vähintään samat hyödyt. ja jokainen nosto onnistuu, kun laskut ovat helppoja ja lähdöt samaa luokkaa.

        Nykyään voimanosto menny ihan pelleilyks ku on noita kaikenmaailman penkkipaitoja, kyykky trikoita yms. paskaa jota ei pitäis lajiin sotkee!!! lisäksi on vielä nuita liittoja ennemmän kuin liikaa....ainakii kaikki ammattilais hormooni liitot pitäs vittu lailla kieltää....ei voimanostoo kannata tosissaan rueta harrastamaan...puhun kokemuksesta...ei oo arvostettu laji, et saa tarpeeks rahaa, jos meinaat leivän sillä pöytään hankkia niin tulee olemaan aika vaikeeta, kaiken lisäksi ajan myötä loukkaannut todennäköisesti jotenkin....olkapäät, selkä, polvet, yms.

        Näin voimanostosta ssatisiin arvostettua: Tehtäisiin siitä olympia laji, kaikki penkkipaidat ja kyykkytrikoot voitais heivata hevon vittuun samantien. Vain rannetuet, polvisiteet ja voimanosto vyö sallitaisiin....taiei niitäkään....painoluokat voisivat olla samat....mutta perustettaisiin vain yksi kansaivälinen voimanosto liitto, vähän kuin yleisurheilussa iaaf. Ja doping testit tietysti. Näin lajia ruettaisiin arvostamaan. Silloin mitattaisiin todellinen nostajien voima.


      • Järki päähän
        rawi kirjoitti:

        Nykyään voimanosto menny ihan pelleilyks ku on noita kaikenmaailman penkkipaitoja, kyykky trikoita yms. paskaa jota ei pitäis lajiin sotkee!!! lisäksi on vielä nuita liittoja ennemmän kuin liikaa....ainakii kaikki ammattilais hormooni liitot pitäs vittu lailla kieltää....ei voimanostoo kannata tosissaan rueta harrastamaan...puhun kokemuksesta...ei oo arvostettu laji, et saa tarpeeks rahaa, jos meinaat leivän sillä pöytään hankkia niin tulee olemaan aika vaikeeta, kaiken lisäksi ajan myötä loukkaannut todennäköisesti jotenkin....olkapäät, selkä, polvet, yms.

        Näin voimanostosta ssatisiin arvostettua: Tehtäisiin siitä olympia laji, kaikki penkkipaidat ja kyykkytrikoot voitais heivata hevon vittuun samantien. Vain rannetuet, polvisiteet ja voimanosto vyö sallitaisiin....taiei niitäkään....painoluokat voisivat olla samat....mutta perustettaisiin vain yksi kansaivälinen voimanosto liitto, vähän kuin yleisurheilussa iaaf. Ja doping testit tietysti. Näin lajia ruettaisiin arvostamaan. Silloin mitattaisiin todellinen nostajien voima.

        Varusteita käytetään loukkaantumisien vähentämiseksi raskaissa nostoissa. Loukkaantumiset johtuu huonosta treenitavasta, opettele treenaamaan ennenku leimaat lajin sen takia että et itse osaa. Kaikki saa käyttää sellasta varustetta, joka säännöissä sallitaan. Kaverilla taitaa olla enemmän vaan taitoo jos saa enemmän varusteesta irti kun sinä. Jos ei miellytä niin ei ole pakko nostaa, säännöt on samat kaikille.

        Tätä lajia ei rahan takia kukaan harrasta, lähe juoksemaan pallon perässä jos tekee mieli tienata miljoonia.


      • perännostaja
        Järki päähän kirjoitti:

        Varusteita käytetään loukkaantumisien vähentämiseksi raskaissa nostoissa. Loukkaantumiset johtuu huonosta treenitavasta, opettele treenaamaan ennenku leimaat lajin sen takia että et itse osaa. Kaikki saa käyttää sellasta varustetta, joka säännöissä sallitaan. Kaverilla taitaa olla enemmän vaan taitoo jos saa enemmän varusteesta irti kun sinä. Jos ei miellytä niin ei ole pakko nostaa, säännöt on samat kaikille.

        Tätä lajia ei rahan takia kukaan harrasta, lähe juoksemaan pallon perässä jos tekee mieli tienata miljoonia.

        tai niinku eräs paitakauppias oli kuulema sanonu et läskimmät saa enemmä hyötyy ku saa tiukemmat vermeet pääle. oli haukkunu kuulema siin samala erästä huippunostajaa muumiksi selä takana.


      • saacsasascascsacsa
        perännostaja kirjoitti:

        tai niinku eräs paitakauppias oli kuulema sanonu et läskimmät saa enemmä hyötyy ku saa tiukemmat vermeet pääle. oli haukkunu kuulema siin samala erästä huippunostajaa muumiksi selä takana.

        silloin näissä paitatouhuissakin olisi uskottavuutta jos se paita olisi löysä eli tarkoitus olisi vain tukea ja ehkä muutamat kilot hyötyäkin saisi. Eikä näitä nykyajan saatanan vietereitä jossa ei edes vetämällä tule ala-asentoon ja siitä tulee pelkkä perkeleen jousi pojoing!loppuojennus!


      • Äijä 2
        saacsasascascsacsa kirjoitti:

        silloin näissä paitatouhuissakin olisi uskottavuutta jos se paita olisi löysä eli tarkoitus olisi vain tukea ja ehkä muutamat kilot hyötyäkin saisi. Eikä näitä nykyajan saatanan vietereitä jossa ei edes vetämällä tule ala-asentoon ja siitä tulee pelkkä perkeleen jousi pojoing!loppuojennus!

        Ja sinä et saa sitäkään aikaseksi. Kateellisena lykit sitä 110kg penkistä puuhelmet heiluen.


      • 12+13
        Äijä 2 kirjoitti:

        Ja sinä et saa sitäkään aikaseksi. Kateellisena lykit sitä 110kg penkistä puuhelmet heiluen.

        110 kiloa on ihan hyvä paino jos nostaa tarpeeksi monta kertaa sen...Kun ei enää äijä kehity niin kehittyy ainakin varuste ja saadaan taas lisää rautaa liikkumaan.


      • jiippeli
        Järki päähän kirjoitti:

        Varusteita käytetään loukkaantumisien vähentämiseksi raskaissa nostoissa. Loukkaantumiset johtuu huonosta treenitavasta, opettele treenaamaan ennenku leimaat lajin sen takia että et itse osaa. Kaikki saa käyttää sellasta varustetta, joka säännöissä sallitaan. Kaverilla taitaa olla enemmän vaan taitoo jos saa enemmän varusteesta irti kun sinä. Jos ei miellytä niin ei ole pakko nostaa, säännöt on samat kaikille.

        Tätä lajia ei rahan takia kukaan harrasta, lähe juoksemaan pallon perässä jos tekee mieli tienata miljoonia.

        Nykyisessä painonnostossa nostaa varusteet, ei itse mies. Omasta mielestä ei ole mitään järkeä näissä nykyisissä kisoissa, missä parikin kaveria käypi, on varustetta joka kehonosalle. Itse olen treenannut n. vuoden ilman mitään lisävarusteita, ilman vöitä jne... Siinä ei pääse loukkaantumaan kun nostetaan sellaisilla painoilla missä suoritustekniikka pysyy kohdallaan ja kehitystä tulee kun keskitytään suoritukseen ja säännöllinen venyttely on niin tärkeää, että moni ei sen merkitystä ymmärrä. Vittu että nauran just parillekki kaverille jotka nostelevat, venytyksiä ei tunneta ja ollaan sitten niin kovia vielä kun nostetaan penkistä 160 penkkipaitoineen, vitun leveillä otteilla ja perse irti penkistä, sitten ollaan semmosia tönkkösuolattuja muikkuja yläkropasta, ettei kädet liiku mihinkään suuntaan. Tälläisessä painnonnostossa tulee vammoja. Vöitä en esim, maastavedossa käytä, koska kaikki tarvittavat lihakset ei kehity mukana kun taas ilman vyötä joka lihas on mukana nostossa minkä pitääkin, jos käytät vyötä niin sulla pitäs olla se saatanan vyö sitten kainalossa joka paikassa jos haluat vähänkin raskaampaa nostaa, paras esimerkki eräästä jätkästä, nostelee maastavedossa isoilla painoilla jne... kova varusteita käyttämään. Päättivät sitten pösilöt ruveta nostamaan työmaalla vähän painavempaa palkkia maasta joidenkin jätkien kanssa, kävipä sitten silleen ku ei ollukkaan vyö tukemassa ja sattuki lähtemään ne lihakset mukaan mitkä eivät ole kehittyneet oikein vyön kanssa, jätkältä repes iso selkälihas ja on temppuillu viimeiset puoli vuotta. Että varusteiden käyttö kannattaa, et sinä niitä voimia arkipäivään saa käyttöön mukaan, jos varusteita tykkäät käyttää salilla.


      • TROLLAUS
        jiippeli kirjoitti:

        Nykyisessä painonnostossa nostaa varusteet, ei itse mies. Omasta mielestä ei ole mitään järkeä näissä nykyisissä kisoissa, missä parikin kaveria käypi, on varustetta joka kehonosalle. Itse olen treenannut n. vuoden ilman mitään lisävarusteita, ilman vöitä jne... Siinä ei pääse loukkaantumaan kun nostetaan sellaisilla painoilla missä suoritustekniikka pysyy kohdallaan ja kehitystä tulee kun keskitytään suoritukseen ja säännöllinen venyttely on niin tärkeää, että moni ei sen merkitystä ymmärrä. Vittu että nauran just parillekki kaverille jotka nostelevat, venytyksiä ei tunneta ja ollaan sitten niin kovia vielä kun nostetaan penkistä 160 penkkipaitoineen, vitun leveillä otteilla ja perse irti penkistä, sitten ollaan semmosia tönkkösuolattuja muikkuja yläkropasta, ettei kädet liiku mihinkään suuntaan. Tälläisessä painnonnostossa tulee vammoja. Vöitä en esim, maastavedossa käytä, koska kaikki tarvittavat lihakset ei kehity mukana kun taas ilman vyötä joka lihas on mukana nostossa minkä pitääkin, jos käytät vyötä niin sulla pitäs olla se saatanan vyö sitten kainalossa joka paikassa jos haluat vähänkin raskaampaa nostaa, paras esimerkki eräästä jätkästä, nostelee maastavedossa isoilla painoilla jne... kova varusteita käyttämään. Päättivät sitten pösilöt ruveta nostamaan työmaalla vähän painavempaa palkkia maasta joidenkin jätkien kanssa, kävipä sitten silleen ku ei ollukkaan vyö tukemassa ja sattuki lähtemään ne lihakset mukaan mitkä eivät ole kehittyneet oikein vyön kanssa, jätkältä repes iso selkälihas ja on temppuillu viimeiset puoli vuotta. Että varusteiden käyttö kannattaa, et sinä niitä voimia arkipäivään saa käyttöön mukaan, jos varusteita tykkäät käyttää salilla.

        "painonnosto", etkö parempaa trollia keksi


      • Puolijumala
        jiippeli kirjoitti:

        Nykyisessä painonnostossa nostaa varusteet, ei itse mies. Omasta mielestä ei ole mitään järkeä näissä nykyisissä kisoissa, missä parikin kaveria käypi, on varustetta joka kehonosalle. Itse olen treenannut n. vuoden ilman mitään lisävarusteita, ilman vöitä jne... Siinä ei pääse loukkaantumaan kun nostetaan sellaisilla painoilla missä suoritustekniikka pysyy kohdallaan ja kehitystä tulee kun keskitytään suoritukseen ja säännöllinen venyttely on niin tärkeää, että moni ei sen merkitystä ymmärrä. Vittu että nauran just parillekki kaverille jotka nostelevat, venytyksiä ei tunneta ja ollaan sitten niin kovia vielä kun nostetaan penkistä 160 penkkipaitoineen, vitun leveillä otteilla ja perse irti penkistä, sitten ollaan semmosia tönkkösuolattuja muikkuja yläkropasta, ettei kädet liiku mihinkään suuntaan. Tälläisessä painnonnostossa tulee vammoja. Vöitä en esim, maastavedossa käytä, koska kaikki tarvittavat lihakset ei kehity mukana kun taas ilman vyötä joka lihas on mukana nostossa minkä pitääkin, jos käytät vyötä niin sulla pitäs olla se saatanan vyö sitten kainalossa joka paikassa jos haluat vähänkin raskaampaa nostaa, paras esimerkki eräästä jätkästä, nostelee maastavedossa isoilla painoilla jne... kova varusteita käyttämään. Päättivät sitten pösilöt ruveta nostamaan työmaalla vähän painavempaa palkkia maasta joidenkin jätkien kanssa, kävipä sitten silleen ku ei ollukkaan vyö tukemassa ja sattuki lähtemään ne lihakset mukaan mitkä eivät ole kehittyneet oikein vyön kanssa, jätkältä repes iso selkälihas ja on temppuillu viimeiset puoli vuotta. Että varusteiden käyttö kannattaa, et sinä niitä voimia arkipäivään saa käyttöön mukaan, jos varusteita tykkäät käyttää salilla.

        Mitähän tarkoittanet isolla selkälihaksella? Jos tarkoitat leveää selkälihasta "Latissimus Dorsi", niin sitä ei kyllä helpolla saa repeämään. Jos taas tarkoitat ns. alaselkää "Erector Spinae", niin senkin reväyttäminen on kyllä taitolaji vailla vertaa.


      • Vilppivoimailija
        perännostaja kirjoitti:

        tai niinku eräs paitakauppias oli kuulema sanonu et läskimmät saa enemmä hyötyy ku saa tiukemmat vermeet pääle. oli haukkunu kuulema siin samala erästä huippunostajaa muumiksi selä takana.

        paitanostajat onkin kaikki kummallisia vesipöhöjä. Jon neulalla pistäis poskeen reijän, niin äijät räjähtäis.


      • vanhavoimma
        jiippeli kirjoitti:

        Nykyisessä painonnostossa nostaa varusteet, ei itse mies. Omasta mielestä ei ole mitään järkeä näissä nykyisissä kisoissa, missä parikin kaveria käypi, on varustetta joka kehonosalle. Itse olen treenannut n. vuoden ilman mitään lisävarusteita, ilman vöitä jne... Siinä ei pääse loukkaantumaan kun nostetaan sellaisilla painoilla missä suoritustekniikka pysyy kohdallaan ja kehitystä tulee kun keskitytään suoritukseen ja säännöllinen venyttely on niin tärkeää, että moni ei sen merkitystä ymmärrä. Vittu että nauran just parillekki kaverille jotka nostelevat, venytyksiä ei tunneta ja ollaan sitten niin kovia vielä kun nostetaan penkistä 160 penkkipaitoineen, vitun leveillä otteilla ja perse irti penkistä, sitten ollaan semmosia tönkkösuolattuja muikkuja yläkropasta, ettei kädet liiku mihinkään suuntaan. Tälläisessä painnonnostossa tulee vammoja. Vöitä en esim, maastavedossa käytä, koska kaikki tarvittavat lihakset ei kehity mukana kun taas ilman vyötä joka lihas on mukana nostossa minkä pitääkin, jos käytät vyötä niin sulla pitäs olla se saatanan vyö sitten kainalossa joka paikassa jos haluat vähänkin raskaampaa nostaa, paras esimerkki eräästä jätkästä, nostelee maastavedossa isoilla painoilla jne... kova varusteita käyttämään. Päättivät sitten pösilöt ruveta nostamaan työmaalla vähän painavempaa palkkia maasta joidenkin jätkien kanssa, kävipä sitten silleen ku ei ollukkaan vyö tukemassa ja sattuki lähtemään ne lihakset mukaan mitkä eivät ole kehittyneet oikein vyön kanssa, jätkältä repes iso selkälihas ja on temppuillu viimeiset puoli vuotta. Että varusteiden käyttö kannattaa, et sinä niitä voimia arkipäivään saa käyttöön mukaan, jos varusteita tykkäät käyttää salilla.

        olet, kuomaseni.

        Muistan vielä 70- ja 80-luvut, jolloin voimamiehet ois nauranu ittensä tärviölle, jos joku pellehermanni olis ruvennu penkkipaitaa repimään päälleen...

        Niinniin, nyt pitää sitten suojata itteänsä, kuten eräs kirjoitti. Voisko miettiä asian niin, että harjoittelee monipuolisesti, lihakset tukee, ei paita ?

        Nojaa, onhan meno saleilla muutenki menny hulluksi.


      • Vanha Mestari
        rawi kirjoitti:

        Nykyään voimanosto menny ihan pelleilyks ku on noita kaikenmaailman penkkipaitoja, kyykky trikoita yms. paskaa jota ei pitäis lajiin sotkee!!! lisäksi on vielä nuita liittoja ennemmän kuin liikaa....ainakii kaikki ammattilais hormooni liitot pitäs vittu lailla kieltää....ei voimanostoo kannata tosissaan rueta harrastamaan...puhun kokemuksesta...ei oo arvostettu laji, et saa tarpeeks rahaa, jos meinaat leivän sillä pöytään hankkia niin tulee olemaan aika vaikeeta, kaiken lisäksi ajan myötä loukkaannut todennäköisesti jotenkin....olkapäät, selkä, polvet, yms.

        Näin voimanostosta ssatisiin arvostettua: Tehtäisiin siitä olympia laji, kaikki penkkipaidat ja kyykkytrikoot voitais heivata hevon vittuun samantien. Vain rannetuet, polvisiteet ja voimanosto vyö sallitaisiin....taiei niitäkään....painoluokat voisivat olla samat....mutta perustettaisiin vain yksi kansaivälinen voimanosto liitto, vähän kuin yleisurheilussa iaaf. Ja doping testit tietysti. Näin lajia ruettaisiin arvostamaan. Silloin mitattaisiin todellinen nostajien voima.

        ison liudan varusteita. Rannesiteet esim. on tarkotettu ämmille.


    • Varustevoimaa?

      On tekevinään raw-penkkiä 250 kilolla youtubessa. Ei tuo ole mitään raw-penkkiä.
      rannesidettä,kyynärpäänlämmitintä ym. sidettä on ukossa niin paljon, että hyvä kun nenänpää näkyy.

    • pATT-ERI

      mittaa miehen voimatason ja paitapenkki kyvyn hyödyntää varusteita.

    • Hölmökö oon?

      Mitä tämä kyseinen raw - penkki oikein tarkoittaa onko se sellanen että tekee penkkiä ilman penkkipaitaa tai mitään varusteita eli tavallaan vaikka penkkiä tavallisella t-paidalla niinkuin usea muukin salilla sellaisella merkkien levyisellä otteella tai noin hartian levyisellä? Valaiskaa pls

    • RAW-man

      Raw-penkkipunnerruksessa sallitaan rannesiteet,nostovyö sekä kyynärlämmittimet. No lämmittimistä nyt ei suoranaista apua ole nostoon. Rannesiteet ja vyö tukevat kroppaa muttei nekään suoranaista apua anna.

      Penkkipaita ja muutkin nostotrikoot kehitettiin aikanaan kauan sitten tukemaan ja estämään kropan loukkaantumista suurilla painoilla reenatessa. Aikojen kuluessa niille on syntynyt oma nostomuotonsa. Nostrikoot mahdollistavat suuret raudat. Suuret raudat mahdollistavat suurimman mielenkiinnon ja yleisön. Suuri mielenkiinto ja yleisö taas mahdollistaa suuret rahat! Siksi ammattinostoliitoissa käytetään trikoita eikä niissä myöskään joudu kusemaan purkkiin!! ; )

    • ddghggn

      t-paita penkki 300kg
      riku kiri

    • kisaalkaavastakun...

      Hyvä ketju ja mollataan varuste nostajat. Olen samaa mieltä RAW nostot ovat ainoa oikea voimanosto muoto. Kun miettii esim FPO liittoa missä on ensin briefsit sitten tupla kankaiset kyykky trikoot ja kilometri polvisiteitä. Sen jälkeen tehdään puolikas kyykky ja ME on nostettu. Pitää hattua nostaa esim IPF:lle joka on alkanut järjestämään RAW kisoja. Näissä kisoissa on palkitaan tosiaan se vahvin kilpailija. Eikä sitä ketä on osannut virittää trikoot päälleen oikein. Jatketaan vahvasti RAW voimanoston yleistämistä. Ja lisää kisoja järjestämään.

      • ....

        Valitettavasti kovimmat raakanostajat ovat itseasiassa ne, jotka kisaavat myös varustekisoissa. Mieti, että varustekisaajat tekevät raakaliikkeet apuliikkeenä. Jos kyseiset ihmiset panostaisivat RAW-kisoihin, niin mistä seuraavaksi kirjoittaisit, korjaan mollaisit?


      • Yepooo

        Ahaa. Luulin, että vahvin mies/nainen -kisat ovat oma lajinsa, jossa kisataan siitä kuka on vahvin ja voimanostokisoissa kisataan siitä, kuka nostaa eniten.


    • Valkoinen Halko

      Äänekoskella nostetaan tulevana viikonloppuna RAW-penkin suomenmestaruuksista, tietääkö kukaan tarkempaa osoitetta kyseiselle tapahtumalle?

    • 87+9645

      44100 Äänekoski

    • stay clean

      RAW-rankingit löytää Suomen voimanostoliiton sivuilta. Sieltä näkee kuka on vahvin, siis antidopingiin sitoutuneen liiton urheilijoista.

      Voiman ostaminen (penkkipaitojen, kyykkytrikoiden ja lihasheikkousläkkeiden) on sitten ihan eri asia ja mahdollisimman kaukana urheilusta.

      Hienoa että voimanostostakin on raw-kisojen myötä tullut yleisurheilun veroinen tulosurheilulaji välinekikkailun sijaan.

    • Alistukaa

      LOL. Ei kai yksikään itseään kunnioittava mies mene salille makailemaan alistusasentoon tangon alle. Ootte kyl huvittavia.

      • Karjala-lippis

        Penkki ei siis kulje, älä välitä jatka vain sohvalla makoilua ja kaljoittelua.


      • rhpellet
        Karjala-lippis kirjoitti:

        Penkki ei siis kulje, älä välitä jatka vain sohvalla makoilua ja kaljoittelua.

        Ennemmin sohvalla kaljaa juoden kuin alistumisasennossa varmistajan nyytit kasvoilla. Säälittäviä jätkiä kun tanko pääsee selättämään xD


      • Karjala-lippis
        rhpellet kirjoitti:

        Ennemmin sohvalla kaljaa juoden kuin alistumisasennossa varmistajan nyytit kasvoilla. Säälittäviä jätkiä kun tanko pääsee selättämään xD

        Olet kovin epävarma miehuudestasi, oletko kenties kaappihomo?


      • tissiposki
        Karjala-lippis kirjoitti:

        Olet kovin epävarma miehuudestasi, oletko kenties kaappihomo?

        Keep dreaming...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe