Kolmas Mooseksen kirja sanoo:
"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."
"Jos joku viettelee veljensä vaimon, hän tekee inhottavan teon. Koska hän on häpäissyt veljensä, syylliset on surmattava eikä heille saa jäädä lapsia."
Näinkö tulee menetellä? Ja jos ei, niin miksei?
Hihuille pikagallup
14
512
Vastaukset
en usko, että he vastaavat tähän kysymykseen. Niin olen itse kokenut aiemmin, kun olen esittänyt hankalia kysymyksiä.
Zelig kirjoitti:
mutta alkoi vituttaa, kun hihut kirjoittaa tänne mitä sattuu.
luet minkä tempauksen olen tehnyt:-) Palaan asiaan, kunhan saan muutaman vastauksen.
- säännöt
Kuten itsekin tiedät, kristinusko perustuu Uuteen Testamenttiin, kirjoihin Jeesuksen ja apostolien opetuksesta. Uudessa Testamentissa, kristittyjen opin perustassa ei tunneta kuolemanrangaistusta ajassa, vaan pahat teot, jotka ihminen itse valitsee teoikseen, johtavat ikuiseen eroon Jumalasta ja estävät iäisen taivaan ilon. Jos ihminen sitten kääntyy Jumalan puoleen, katuu tekojaan ja pyytää niitä anteeksi ristinkuolemaan vedoten, hänen osansa vaihtuu kadotuksesta iäiseen iloon, kuolemasta elämään.
Sinun olisi pitänyt laittaa kysymyksesi juutalaispalstalle, missä on VT:n tuntemus parempi.mm. sen että patavajakki voi ihan vapaasti pomia VT:stä mm. yhden Jumalan ja kymmenen käskyä mutta kuolemanrangaistusta ei.
(toki patavajakki jälkimmäisenkin poimisi, ellei maallinen lainsäädäntö ja taikauskottomien moraalikäsitykset sitä estäisi)Nas.se kirjoitti:
mm. sen että patavajakki voi ihan vapaasti pomia VT:stä mm. yhden Jumalan ja kymmenen käskyä mutta kuolemanrangaistusta ei.
(toki patavajakki jälkimmäisenkin poimisi, ellei maallinen lainsäädäntö ja taikauskottomien moraalikäsitykset sitä estäisi)Siinä on selvä logiikka mitä poimitaan ja mitä ei,enkä usko sen sinulle avautuvan ilman Pyhän Hengen ohjausta.
Itse en poimisi kuolemanrangaistusta käytäntöön eli jälleen kerran meni nassella metsään. Aivan taikauskottomien Kristittyjen moraalikäsitykset ovatkin sitä vastaan.
- vihtuilija
Läskimooses siis kertoo:
"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."
Tarkottaako tämä nyt sitä että raamatun mukaan naista täytyy porata aina B-rappuun? Kuinka muuten voisi maata samalla tavalla miehen kanssa..."Tarkottaako tämä nyt sitä että raamatun mukaan naista täytyy porata aina B-rappuun? Kuinka muuten voisi maata samalla tavalla miehen kanssa... "
Perinteinen suikkari on tietty yksi skenaario, tai kuivat käsin.
Äh, eihä vajakit harrasta muuta kuin vihittyä vaimoa kerran viikossa saunan jälkeen lauantaisin peiton alla pimeässä lähetyssaarnaajaa matkien.
Paittine ketkä tykkää pienistä pojista.Nas.se kirjoitti:
"Tarkottaako tämä nyt sitä että raamatun mukaan naista täytyy porata aina B-rappuun? Kuinka muuten voisi maata samalla tavalla miehen kanssa... "
Perinteinen suikkari on tietty yksi skenaario, tai kuivat käsin.
Äh, eihä vajakit harrasta muuta kuin vihittyä vaimoa kerran viikossa saunan jälkeen lauantaisin peiton alla pimeässä lähetyssaarnaajaa matkien.
Paittine ketkä tykkää pienistä pojista.Tuli mieleen tuosta huulihölkkä-termistä.
nimim. Korporaatio rulettaa!
- Geliz
Kyllä heidät on surmattava, sillä älä tapa. Surmaaminen on hauskaa puuhastelua, kuten Herran kansa Gazassa näyttää.
- orava,
miten kuollut voi surmata ? Me hautuumaa ja kokeile, kerro sitten onnistuko ???
Ilmeisesti suuntasit kysymyksesi Kristityille? Vaikka kysymys kuuluisi paremminkin Juutalaisuuden palstalle.
No, näin ei tule menetellä ja yksinkertaisesti siksi että Kristityille on annettu Uusi Liitto Jeesuksen myötä, Uudesta Liitosta voi lukea Uudesta Testamentista.
Usein täällä tulee olo että on hoettava "hauki on kala"-hokemisia Raamatun tiimoilta kerta toisensa jälkeen.- Hauki on kala
Täällä hauki on ihmisen ja alkuliman välimuoto.
Hauki on kala kirjoitti:
Täällä hauki on ihmisen ja alkuliman välimuoto.
Onko se protoplasma muuten vahvistettu teoria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010