Syy, miksi halusin ÄO-testin

tälle palstalle, johtui monesta eri syystä. Ensin kyllästyin siihen, miten tällä palstalla melkein jokainen aloitus oli kirjoitettu kuin korostamaan sitä omaa egoa.
Vastaukset tuntuivat olevan vain sitä aloittajalta vallan vientiä.
Kyllä minä ymmärrän sen, miksi täällä puhutaan jo kunnianloukkaus-syytteistä!
Tuntuu, että ainoa tavoite joillain kirjoittajilla on saada vastapuoli vain tajuamaan oma tyhmyytensä.
Sitten luin jostain että täällä kirjoittaa yksi mensalainen. Hän ei kirjoitustensa perusteella vaikuttanut yhtään ihmistä kummemmalta ja siitä rohkaistuneena tein sitten testin.
Vaan yksi löyty sellanen, jossa ei tarvinnut lähetellä puhelin-numeroa mihinkään.
meidän helluntaisrk:ssa on aika villit kokoukset ja ajattelin kysymystä jonka tämä mensalainen mulle esitti...eli epäilenkö koskaan helluntailaisten järjenjuoksua.
Näkemäni perusteella siviilissä epäilen. Mutta en tällä palstalla.
Tuntuu todellakin perusteettomalta ne syytökset mitä helluntailaisten älystä on täällä esitetty-vaikka ei aivan suoraan.
ajattelin että heille ois ihan hyvä että he tietäisivät itse ettei heidän älyssään ole mitään vikaa. Ja että heidän syyttäjänsä tietäisivät sen heistä myös.
Siksi halusin sen testin tälle palstalle.
Halusin sen myös ateistien palstalle.
Heidän tuloksensa oli yhtä poikkeusta lukuunottamatta yli mensan rajan.

23

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestiketejun myös.

      Mun mielestä tää ihminen tarkotti sillä hellareiden järjenjuoksulla just niitä kokouksia silmälläpitäen,mistä sä sille kerroit.Niistä pyörätuoli-ihmisten retuuttamisesta ja sitä rataa.Eise parjannu palstalaisia mun mielestä mitenkään.

      • taisin kirjoittaa, että mä epäilin niiden järjenjuoksua jotka ajo sitä lohikäärmettä ulos ym.


    • outo-lintunen ei kirj.

      Eihän Herramme silmissä älykkyydellä ole merkitystä. Sillä on merkitystä, rakastammeko Häntä ja lähimmäistämme, kuten itseämme.

      Kuka voi sanoa, etteivätkö vähä-älyiset mene taivaaseen ennen tämän maailman viisaita ja älyniekkoja?

      • on esitetty.


    • mittarinlukija

      >>>Ensin kyllästyin siihen, miten tällä palstalla melkein jokainen aloitus oli kirjoitettu kuin korostamaan sitä omaa egoa.
      Vastaukset tuntuivat olevan vain sitä aloittajalta vallan vientiä.

      • auroraboreallis

        Älykkyys ilman mitään "tunnetta"tuo jo mieleen sanan "psykopaatti". Sana on loukkaava ja sehän onkin korvattu nyttemmin sanalla"narsisti".
        Kumpiakin sanoja on käytetty näissä keskusteluissa mun mielestä vähän liikaakin.


      • persona-non-grata
        auroraboreallis kirjoitti:

        Älykkyys ilman mitään "tunnetta"tuo jo mieleen sanan "psykopaatti". Sana on loukkaava ja sehän onkin korvattu nyttemmin sanalla"narsisti".
        Kumpiakin sanoja on käytetty näissä keskusteluissa mun mielestä vähän liikaakin.

        voi olla hyvinkin älykäs. Tämänkaltaiset ihmiset ovat siis narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia ja niitä on uskomattoman paljon yhteiskunnassamme.

        Toisaalta taas tuntematta ihmisiä, jotka esim. palstalle kirjoittelevat, on väärin syyttää suoraan psykopaateiksi mm. Täällä voi täysin tervejärkinenkin ihminen välillä heittäytyä ylilyönteihin, jotka johtuvat ehkä omasta sisäisestä pahasta olosta ja purkautuvat esim. ilkeinä kommentteina "kaverille". Ihmiset kokevat sen ehkä itse "turvalliseksi" kanavaksi purkaa pahaa oloaan. Parantaako se lopulta sitten sitä, onkin toinen juttu.


      • persona-non-grata kirjoitti:

        voi olla hyvinkin älykäs. Tämänkaltaiset ihmiset ovat siis narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia ja niitä on uskomattoman paljon yhteiskunnassamme.

        Toisaalta taas tuntematta ihmisiä, jotka esim. palstalle kirjoittelevat, on väärin syyttää suoraan psykopaateiksi mm. Täällä voi täysin tervejärkinenkin ihminen välillä heittäytyä ylilyönteihin, jotka johtuvat ehkä omasta sisäisestä pahasta olosta ja purkautuvat esim. ilkeinä kommentteina "kaverille". Ihmiset kokevat sen ehkä itse "turvalliseksi" kanavaksi purkaa pahaa oloaan. Parantaako se lopulta sitten sitä, onkin toinen juttu.

        Olet itse niin jollekkin kirjoittanutkin. No, tottahan se on!
        Monta kertaa ihminen on omasta mielestään älykäs, kun hän ymmärtää kritisoida asioita. Silloin hän ei ui valtavirran mukana...
        Onko se sitten älykkyyttä?
        Sellaiset ihmiset näyttävät-tällä palstallakin-vain ihmisiltä jotka osaavat piikittää toista.


      • persona-non-grata
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olet itse niin jollekkin kirjoittanutkin. No, tottahan se on!
        Monta kertaa ihminen on omasta mielestään älykäs, kun hän ymmärtää kritisoida asioita. Silloin hän ei ui valtavirran mukana...
        Onko se sitten älykkyyttä?
        Sellaiset ihmiset näyttävät-tällä palstallakin-vain ihmisiltä jotka osaavat piikittää toista.

        olla usein väärää itsearviota:). Ihmisillä on hyvin subjektiivinen kuva itsestään ja saattaa olla hyvinkin erilainen ympäristössä olevien ihmisten mielikuvilla ja näkemyksillä omasta itsestä. Ne eivät ole useinkaan yhteneväiset. Ongelmana on myös juuri se, mitä sinäkin sanoit, että ihmiset ovat oman maailmankuviensa kautta omasta mielestään oikeassa niistä asioista, joista puhuvat.

        Toki sinällään asioista saa ja pitääkin puhua, ottaa kantaa, esittää omia mielipiteitään ja kritisoidakin. Toisaalta senkin voi tehdä rakentavasti, toista kunnioittaen ja hyvässä "hengessä":).

        Ja on ihan sama, mitä täällä palstalla joku on esim. antanut ymmärtää sinulle tai jollekin muille älykkyydestä/älyttömyydestä ... se osoittaa vain tämän ihmisen oman henkisen pienuuden. Älä siis välitä. Olet hyvä sellaisena, kuin olet.


      • outo-lintunen ei kirj.
        persona-non-grata kirjoitti:

        olla usein väärää itsearviota:). Ihmisillä on hyvin subjektiivinen kuva itsestään ja saattaa olla hyvinkin erilainen ympäristössä olevien ihmisten mielikuvilla ja näkemyksillä omasta itsestä. Ne eivät ole useinkaan yhteneväiset. Ongelmana on myös juuri se, mitä sinäkin sanoit, että ihmiset ovat oman maailmankuviensa kautta omasta mielestään oikeassa niistä asioista, joista puhuvat.

        Toki sinällään asioista saa ja pitääkin puhua, ottaa kantaa, esittää omia mielipiteitään ja kritisoidakin. Toisaalta senkin voi tehdä rakentavasti, toista kunnioittaen ja hyvässä "hengessä":).

        Ja on ihan sama, mitä täällä palstalla joku on esim. antanut ymmärtää sinulle tai jollekin muille älykkyydestä/älyttömyydestä ... se osoittaa vain tämän ihmisen oman henkisen pienuuden. Älä siis välitä. Olet hyvä sellaisena, kuin olet.

        Kirjoitat tosi hyvin. Kuka lienetkin:)


      • mittarinlukija
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olet itse niin jollekkin kirjoittanutkin. No, tottahan se on!
        Monta kertaa ihminen on omasta mielestään älykäs, kun hän ymmärtää kritisoida asioita. Silloin hän ei ui valtavirran mukana...
        Onko se sitten älykkyyttä?
        Sellaiset ihmiset näyttävät-tällä palstallakin-vain ihmisiltä jotka osaavat piikittää toista.

        Minusta täysin kritiikitön ihminen on kaikissa opin tuulissa heiteltävissä oleva ja siten ymmärrykseltään kypsymätön.

        Piikittelyn taito ei ole älykkyyden mittari.
        Oikein toteutettu satiiri vaatii kyllä tietynlaista älyä, mutta henkilökohtaisuuksiin menevä pilkka, iva ja loukkaava suhtautuminen on myös kypsymättömyyden merkki.

        Älyn merkitystä ei pitäisi mielestäni korostaa liiaksi. Mielestään ja todellisestikin älykkäillä ihmisillä voi olla suuria vaikeuksia monilla elämänalueilla eikä vähiten ihmissuhteissa.


      • persona-non-grata kirjoitti:

        olla usein väärää itsearviota:). Ihmisillä on hyvin subjektiivinen kuva itsestään ja saattaa olla hyvinkin erilainen ympäristössä olevien ihmisten mielikuvilla ja näkemyksillä omasta itsestä. Ne eivät ole useinkaan yhteneväiset. Ongelmana on myös juuri se, mitä sinäkin sanoit, että ihmiset ovat oman maailmankuviensa kautta omasta mielestään oikeassa niistä asioista, joista puhuvat.

        Toki sinällään asioista saa ja pitääkin puhua, ottaa kantaa, esittää omia mielipiteitään ja kritisoidakin. Toisaalta senkin voi tehdä rakentavasti, toista kunnioittaen ja hyvässä "hengessä":).

        Ja on ihan sama, mitä täällä palstalla joku on esim. antanut ymmärtää sinulle tai jollekin muille älykkyydestä/älyttömyydestä ... se osoittaa vain tämän ihmisen oman henkisen pienuuden. Älä siis välitä. Olet hyvä sellaisena, kuin olet.

        palstalla loukattu!


    • Poistitko itse eiliset

      aloituksesi/kirjoituksesi vai poistiko ne seriffi/ylläpito? Olisi vaan kiva kuulla?

    • MansenMenssi

      Sinut itsesi saa oikeuteen helposti, vaikka uhkailet sillä toisia. Sinä et ole esimerkillinen kirjoittaja, vaan ihan joku muu. Jos olisit viisas et kirjoittaisi tuolleen.

    • siitä

      Tieteen Kuvalehden testistä? Testit muistuttuvat aika paljon neuropsykologisia testejä, jotka tekee yliopistokoulutuksen saanut neuropsykologi.Tosin ne testit kestävät n. kaksi tuntia ja ovat vähän laajemmat ja tehdään valvotussa tilassa. olen ollut tällaisissa testeissä ja kyllä tulokset olivat saman suuntaiset.

      • mun pistemäärä

        oli 118, suunnilleen keskitasoa, ihan vähän korkeampi. Mutta Jumalan maailmassa ei tällaisilla asioilla ole mitään merkitystä. Jumalan maailmassa Hengen Hedelmät ovat Hänelle otollisia, ei inhimillinen älykkys ta "tyhmyys" tämän maailman ihmisten silmissä.


      • mun pistemäärä kirjoitti:

        oli 118, suunnilleen keskitasoa, ihan vähän korkeampi. Mutta Jumalan maailmassa ei tällaisilla asioilla ole mitään merkitystä. Jumalan maailmassa Hengen Hedelmät ovat Hänelle otollisia, ei inhimillinen älykkys ta "tyhmyys" tämän maailman ihmisten silmissä.

        sitten


      • Eroe
        auroraboreallis kirjoitti:

        sitten

        Teet arvottomia testejä jotka ovat vain kaupallisia. Mene viralliseen valvottun Mensan testiin ja tule sitten elvistelemään jos on aihetta.

        Kaupallisista lehdistä olevista jutut eivät kelpaa edes aineistoksi terveydenhuolto-oppilaitokseen johonkin työtehtävään. Puhumattakaan että ottaisi jostain kauneus ja terveys lehtien tyylisistä aiheita.

        Silloin kun vaimoni haki ja pääsi sairaanjoito-oppilaitoksen, oli vielä kaikille pakolliset pääsykokeet. Siinä seuluotui osa selvästi alalle sopimattomista.
        Nyt kun ne ei 90-luvun puolenvälin jälkeen ole olleet pakolliset, pääsee joku antamaan aina välillä insuliinia kohtalokkain seurauksin. Eli vaikka mitä läpäisee seulan.


      • Eroe kirjoitti:

        Teet arvottomia testejä jotka ovat vain kaupallisia. Mene viralliseen valvottun Mensan testiin ja tule sitten elvistelemään jos on aihetta.

        Kaupallisista lehdistä olevista jutut eivät kelpaa edes aineistoksi terveydenhuolto-oppilaitokseen johonkin työtehtävään. Puhumattakaan että ottaisi jostain kauneus ja terveys lehtien tyylisistä aiheita.

        Silloin kun vaimoni haki ja pääsi sairaanjoito-oppilaitoksen, oli vielä kaikille pakolliset pääsykokeet. Siinä seuluotui osa selvästi alalle sopimattomista.
        Nyt kun ne ei 90-luvun puolenvälin jälkeen ole olleet pakolliset, pääsee joku antamaan aina välillä insuliinia kohtalokkain seurauksin. Eli vaikka mitä läpäisee seulan.

        paska palsta.


      • persona-non-grata
        Eroe kirjoitti:

        Teet arvottomia testejä jotka ovat vain kaupallisia. Mene viralliseen valvottun Mensan testiin ja tule sitten elvistelemään jos on aihetta.

        Kaupallisista lehdistä olevista jutut eivät kelpaa edes aineistoksi terveydenhuolto-oppilaitokseen johonkin työtehtävään. Puhumattakaan että ottaisi jostain kauneus ja terveys lehtien tyylisistä aiheita.

        Silloin kun vaimoni haki ja pääsi sairaanjoito-oppilaitoksen, oli vielä kaikille pakolliset pääsykokeet. Siinä seuluotui osa selvästi alalle sopimattomista.
        Nyt kun ne ei 90-luvun puolenvälin jälkeen ole olleet pakolliset, pääsee joku antamaan aina välillä insuliinia kohtalokkain seurauksin. Eli vaikka mitä läpäisee seulan.

        ei se yksiselitteisesti siitä ole kiinni. Eivät sairaanhoito-opppilaitosten testit ole koskaan mitään "vedenpitäviä" olleetkaan, saatikka muidenkaan alojen testit. Aina löytyy myös niitä, jotka eivät olisi/ole alalle soveltuvia.
        Ainoastaan lähihoitajakoulutuksessa on nykyään ongelmana se, että ok, sielläkin on, kuten sairaanhoitajiksikin valmistuville, samanlainen pääsykoe psykologisine testeineen, mutta sitten on viime aikoina ollut näitä työvoimakoulutuksia, joihin ei omien tietojeni mukaan mitään pääsykoetta tarvita ... siinä voisi ollakin kritiikin ja oikeastaan aika kovankin kritiikin aihe siitä, jotta millaisia hoitajia heistä aikanaan tulee. Osasta varmasti ihan hyviä, mutta osasta ei. Toisaalta nykypäivänä lähihoitaja ei ainakaan isommissa sairaaloissa ja yksiköissä enää pistä i.m:sti eli lihaksensisäisesti ja harvemmin myös s.c:sti eli ihonalaisesti ... sairaanhoitaja tekee sen.


      • persona-non-grata
        auroraboreallis kirjoitti:

        paska palsta.

        sinusta, vaikket sitä varmasti nyt tällä hetkellä uskokaan. Älä lähde minnekään tai tietenkin olet aikuinen ihminen ja teet itse omat päätöksesi. Älä anna tuollaisten puheiden, mitä olet joiltain muilta saanut, vaikuttaa itseesi negatiivisesti. He vain pönkittävät omaa pientä egoaan sinun kustannuksellasi ... sitä ei voi älykkyydeksi kutsua.


      • outo-lintunen ei kirj.
        auroraboreallis kirjoitti:

        paska palsta.

        Älä suotta masennu. Kiusaajahenkiä on maailma täynnä. Eniten niitä tuntuu olevan liikkeellä just uskovaisten palstoilla:(

        Saat mulle kirjoitella, jos sua ahistaa:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe