Netistä ei kovin paljoa ole löytynyt aiheesta tietoa... Onko kenellekään kokemusta Triptylin lopettamisesta aiheutuvista vieroitusoireista? Missä vaiheessa niiden pitäis rauhottua, tai minkälaisia vieroitusoireita yleensäkään voi tulla. Ja kuinka kauan ne voi kestää? Olen syönyt triptyliä 10mg iltaisin neljän kuukauden ajan. Viikko sitten lauantaina otin viimeisen. Nyt pari pv sitten ilmestyi outo pistely iholla, ei suoranaisesti kutinaa. Tuntuu, että oireet joihin ko. lääkettä alunperin määrättiin, on tullu kovempana takaisin. Eli niskahartiavaivat, aamuväsy jne.. Olo on tokkurainen, väsynyt, pientä pahoinvointia, lihakset sirisee.
Triptylin lopetus
3
3698
Vastaukset
- meni
Olen käyttänyt Triptyliä migreenin estolääkkeenä sekä univaikeuksiin. Muutaman kuukauden kuurin (10 mg/pvä) lopettaminen sujui vaikeuksitta. Pääjomottelut tosin taisivat pahentua, mutta ne säryt nyt ovat muutenkin ainaisia. Lopetus oikeaoppisesti kai menee niin, että otetaan annos enää joka toinen päivä ja katotaan miten menee.
Univaikeuksiin käytän tätä lääkettä 20-30mg yössä satunnaisesti, eikä tokkuraisuutta ole, kun saa nukutuksi väsyn pois. - jotain muuta?
Annostuksesi on niin pieni, että voisikohan toi olla jotain muuta? Vai tarkkailetko itseäsi ja tuntemuksiasi nyt kovasti? En kirjoita missään arvostelumielessä.
Söin vuosikausia Triptyliä masennukseen, annostus oli 50-150 g, vähän voinnista riippuen, tosi harvoin toi suuri annostus, välillä 100 mg, useimmiten oli 50 mg. Minulla ei tullut mitään vieroitusoireita, kun lopetin lääkkeen, mutta puhun tietenkin vain itsestäni.
Valvominen tietysti sinällään on kauhean raskasta ja tekee sekavan olon. Tsemppiä. - juu..
Itse sain triptyliä uni ja lievään paniikki häiriöön jotka seurasi vilpittömästi alkoholista jota ei paljoa tarvinut käyttää edes. Alkoholi pilasi unet ja toi triptylin ja niskakipuja ja paniikit..käytin triptylia kolmisen kk. en aina säännöllisesti 10-20 mg tä iltasin ja toimi hyvin.Ei tullut sivuvaikutuksia lopettaessa. Käytön aikana minulla ruokahalu nousi ja paino hieman. Alkoholia en paljoa kyllä enää käytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965