Durogesic, ja panacod?

happiloppu

Voiko näitä ottaa keskenään? Elikkä muinulla on käytössä Durogesic kipulaastari josta vapautuu fentanyylia 50 mikrogramaa/tunti. Laastari vaihdetaan joka kolmas päivä.
Tiettääkö joku voiko tämän laastarin lisäksi ottaa
panacodia. Esim 3..4 panagodia vaikka mulla on tämä fentanyyliä sis. laastari??

20

7900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sh.

Fentanyl ja kodeiinihan on ihan eri lääkkeitä, mutta opiaatteja molemmat. Durogesic-laastari on erittäin vahva kipulääke joka kuuluu ns. N-lääkkeisiin jota lääkäritkään eivät saa määrätä kuin niinsanotulla "punaisella reseptillä".
      Ihmettelen, mihin tarvitset vielä Panacodia jos sinulla on noinkin vahva kipulääkitys, kuin fentanyl? Eikö se tehoa? Epäilen, että Durogesicin määrännyt lääkäri tuskin on määrännyt sinulle myös Panacodia. Olenko oikeassa? Olet siis hakenut sitä joltakin toiselta lääkäriltä, muuten et moisia täällä kyselisi. Durogesicia määrätään usein jopa syöpäkipuun, mikä mahtaa olla sinun diagnoosisi? Suosittelen lämpimästi kääntymään hoitavan lääkärisi puoleen lääkitysasiassa. Täällä netissä voit saada milloin minkäkinlaisia ohjeita.

• keuhkosyöpädiagnoosi;

........

• voi..

ottaa sekä Durogesicia että Panacodia. Ne ovat molemmat opioideja, fentanyyli (Durogesic) vahvatehoinen ja Panacodin sisältämä kodeiini heikkotehoinen. Jos otat Panacodia, se estää Durogesicin vaikutusta eli et ole vähemmän kivulias, säryt saattavat jopa lisääntyä. Ja sivuvaikutukset myös. Mutta juttele lääkärisi kanssa voisiko Durogesic-annosta nostaa, tai olisiko joku muu kipulääke, jota voisi tarvittaessa ottaa siihen lisäksi. Syöpälääkäreillä on kyllä yleensä paljon kokemusta noissa kipulääkeasioissa! Joku Oxynorm (oksikodoni) saattaisi ehkä käydä tarvittaessa otettavaksi?

• Syöpämummo

Onkohan täällä liikkeellä tämmöstä MUTU tietoa. Itse sairastan syöpää ja mulla aiemmin Norspan ja Panacod. Syövän myötä vaihto, Durogesic ja Oxynorm. Juuri eilen kotiuduin jälleen sairaalasta ja kyllä mulle on Onkologi sanonu, et voin aivan hyvin ottaa Panacodia jos esim. päänsärkyä. Lääkärini on jo vuosia toiminut syöpälääkärina ja varmasti tuntee kipulääkkeet/vaikutusmekanismin, sekä lääkkeiden mahd. yhteisvaikutuksen.
        Kaikkien lääkkeiden kanssa on aina katsottava potilaan muut lääkkeet ja joka-ikisen tulisi muistaa, että joku lääke/lääkeyhdistelmä mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Me ollaan aina yksilöitä.
        Minusta on järkyttävää, että tämmösillä palstoilla käydään kyselyjä, mitä lääkettä voin ottaa.
        Ei ole nettipalstoilla kovin turvallista.
        Lääkäri joka määrää todella kovia kipulääkkeitä, on se asiantuntija.
        Ei "nettilääkärit".

• Syöpämummo
        Syöpämummo kirjoitti:

Onkohan täällä liikkeellä tämmöstä MUTU tietoa. Itse sairastan syöpää ja mulla aiemmin Norspan ja Panacod. Syövän myötä vaihto, Durogesic ja Oxynorm. Juuri eilen kotiuduin jälleen sairaalasta ja kyllä mulle on Onkologi sanonu, et voin aivan hyvin ottaa Panacodia jos esim. päänsärkyä. Lääkärini on jo vuosia toiminut syöpälääkärina ja varmasti tuntee kipulääkkeet/vaikutusmekanismin, sekä lääkkeiden mahd. yhteisvaikutuksen.
        Kaikkien lääkkeiden kanssa on aina katsottava potilaan muut lääkkeet ja joka-ikisen tulisi muistaa, että joku lääke/lääkeyhdistelmä mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Me ollaan aina yksilöitä.
        Minusta on järkyttävää, että tämmösillä palstoilla käydään kyselyjä, mitä lääkettä voin ottaa.
        Ei ole nettipalstoilla kovin turvallista.
        Lääkäri joka määrää todella kovia kipulääkkeitä, on se asiantuntija.
        Ei "nettilääkärit".

Lisäisin vielä edelliseen kirjoitukseeni, että kuinka moni mahtaa tietää, että Durogesic on SATA krt voimakkaampaa kuin esim. Morfiini?
        Tuskin ainakaan ihan kaikki.

• Kysy tietoa!

Ensimmäisenä tulee mieleen, että kysy neuvoa apteekista, ja seuraavaksi lähimmältä lääkäriltä.
      Lääkeasiat ovat aina yksilöllisiä, minkälaiseen kipuun ne on määrätty jne.

• Kipuilija23

Minulla on ollut pitkä flunssakausi ja käytän siihen fentanyyli laastareita. Aluksi käytin niitä
      pienemmällä mikrogrammoilla olevia, mutta pyysin lääkäriä nostamaan ja onneksi nyt on
      sitä vahvinta. Syön myös samalla opamoxia ja ritalinia. Kaikki ovat reseptillä saatuja ja samalta
      lääkäritä joka on ollut todella mukava ja ymmärtäväinen ettei kivuista kärsivää ihmistä saa
      jättää kipuineen yksin!

• Syöpämummo

No voi hyvä tavaton mitä paskaa!
        Yksikään suomessa laillisesti toimiva lääkäri EI KIRJOTA flunssaan Fentanyliä.
        Täällä on kyllä ihan uskomattomia "tarinoita".

• hölmöä hei

kysele ihmisiltä neuvoja ja lääkitysohjeita täältä. Miksi niin teet? Mene kysymään neuvoja lääkäriltä tietty!

• anonymoysson

ÄLKÄÄ KOSKAAN KYSYKÖ TÄYSIN TUNTEMATTOMILTA IHMISILTÄ LÄÄKEASIOISSA OHJEITA TÄÄLLÄ NETISSÄ TAI MISTÄÄN MUUALTAKAAN!!!APTEEKIT,TERVEYSKESKUKSET JA PUHELIN LÄÄKÄRIT OVAT SITÄ VARTEN...VOITTE JOUTUA HUIJAUKSEN KOHTEEKSI JA HUONOIMMASSA TAPAUKSESSA MENETTÄÄ HENKENNE!!!

Sinä joka sanoit että olet saanut flunssaan fentanyyliä,olet päästäsi vähintään yhtä vajaa narkkari kuin lekurisikin...

• elice

Juu aivan samaa mieltä kanssasi on todella vaarallista kysellä keskustelupalstoilla ohjeita lääkitykseen.
        Ihmettelen suuresti millainen lääkäri määrää flunssaan tuollaisia läkkeitä???? Herra isä!!!
        Durogecig on todella vahva kipulääke esim.neuropaattiseen hermokipuun ja syöpäkivun hoitoon tarkoitettu lääke!!

• athsii

Flunssailija pelleilee toisten kivuilla.

• liikaa lääkettä?

Olen käyttänyt Durogesic-laastaria 50mikrogr/h, yli 2v kipujen hoitoon,mutta saman ajan olen kärsinyt myös voimakkaista hikoilu,sydämmen tykytys,oksennus päänsärkykohtauksista,joita ilmenee välillä ihan parin viikon välein,toisinaan kuluu parikin kk,ennenkuin kohtaus iskee.lisäksi samaan aikaan on ylävatsassa epämiellyttävä olo,painoni on pudonnut tänä aikana n.neljä-viisi kiloa.epäilen,että nämä laastarit on syypäitä olotilaani ja siksi haluan lieventää annostusta ja nyt odottelen lääkärin soittoa,mitä mieltä hän on asiasta

• nopeastii

Vähennä sitä annostasi tai vaihda se norspaniin. Se on ihan 100% varmaa, että laastarista ne johtuu. Tiedän vakavia äkillisiä elimistön tulehduksia, jotka ovat johtuneet liiaallisista käyttömääristä. Esim. Äkillinen sappirakon tulehdus tai
        haimatulehdus ja siihen ei tarvita kodeiinia/tizaniinia(sirdalud) vahvempia aineita.
        Vieroitusoireet tulevat sinulla olemaan vaikeat. Tsemppiä.

• liikaa lääkkeitä?
        nopeastii kirjoitti:

Vähennä sitä annostasi tai vaihda se norspaniin. Se on ihan 100% varmaa, että laastarista ne johtuu. Tiedän vakavia äkillisiä elimistön tulehduksia, jotka ovat johtuneet liiaallisista käyttömääristä. Esim. Äkillinen sappirakon tulehdus tai
        haimatulehdus ja siihen ei tarvita kodeiinia/tizaniinia(sirdalud) vahvempia aineita.
        Vieroitusoireet tulevat sinulla olemaan vaikeat. Tsemppiä.

Kitos vastauksesta!
        Puhuin eilen lääkärin kanssa annoksen vähentämisestä,nyt jatketaan 25 12,5 jonkin aikaa,sitten vähennän tuon 12,5 pois,lisäksi lääkäri laittaa happosalpaaja-reseptin apteekkiin.Mulla oli käytössä joskus alussa tuo Norspan,mutta sillä ei saatu kipuja pos.lisäksi kiinnityskohtaan tuli voimakas ihoärsytys.Suun kautta otetut kipulääkkeet laittaa pään sekaisin ja oksentamaan.Tilanteeni tietenkin on hiukan korjaantunut,syy,miksi noita laastareita joudunkäyttämään on sädehoidon aiheuttamat hiusmurtumat lantion ja koko alaselän ja lonkan alueella,ne eivät kuulemma korjaannu kokonaisuudessaan koskaan,ortopedin mukaan.Eikä mulla kivutonta päivää ole ollutkaan,mutta siihen on jo tottunut.Oireet on kuitenkin olleet sitä lähtien kun tuo kipulaastari aloitettin ja en usko,etteikö tuollaiset myrkyt aiheuttaisi jotain sivuvaikutuksia.Ennemmin kärsin kivuista kuin oksentelen,tietenkin,jos kivut alkaa olla sitä luokkaa,etten pysty kävelemään ilman apuvälinettä,pitää miettiä jotain muuta lääkitystä,kun vaan tietäis,mikä olis vaihtoehto noille laastareille,jotain täytyy löytyä,enhän voi loppueläämääni näin jatkaa,mutta katsotaan,onko tuosta vähentämisestä apua.Hyvää joulunalus aikaa ja palaillaan.

• lurppendal

mulle kirjoitettiin 12mikrog/tunti durogesic tätä ennen norspan 20mikrog/tunti onko kellään kokemusta kummalla ois parempi jatkaa kipuhoitoa! (nim.kokematon)!

• jeduliini

joo voi, kummatkin täysagonisteja. Kodeiini muuntuu morfiiniksi maksassa. Ei mistään apteekeista kannata kysellä. Monilla vammainen asenne, koska ovat koko elämänsä eläneet ilman kipuja terveinä. Samoin täällä moni tuollainen pöllö. Mutta onneksi ne nyt näkyvät heti teksteistään. Moni hoitaa täällä mielenterveysongelmiaan kettuilemalla toisille. Monet ovat täysin riippuvaisia kiukuttelusta. Moni raavas mies häviää väittelyssä teinitytölle ja se toki harmittaa ja ajaa katkeruuteen ja kostonhaluun muita kohtaan.

• elämäeiainaniinhelppoa

Jep, ja sama umpivammainen asenne on noin joka toisella lääkärillä, varsinkin nuoremmilla, mutta ei toki kaikilla. Kyllä naurattaa kun joku 25 vuotias pojankloppi terkkarilla leikki lääkäriä.ja alkaa kyseenalaistamaan kipu ja unilääkkeitäni kun voin tulla riippuvaiseksi. Olin heti elementissäni, päätin pistää alkuun pienen piikin että olisivatko neuroleptit kipuihin se paras vaihtoehto kun tuntuvat olevan tämänpäivän yleislääkkeitä kun ei tule sitä riippuvuutta..kysyin sitten että onko minulla enää mitään toivoa kun olen huumehia jo 25 vuotta syönyt, käyn edelleen duunissa vaikkakin kämppä on maksettu ja lapset maailmalla. Vänrikki nappula oli varttisekunnin hiljaa, uusi reseptit vuodeksi ja toivottu hyvää jatkoa sairauksista huolimatta. Niin minäkin toivotin hänelle hyvää duuniviikon jatkoa ja alkavaa kevättä.

• Valtava_pipi

Jotkut on tehneet kipulaastarista oikein herkullista ja mukavan vaikutuksen tekevää teetä, tai imeskelleet kipulaastaria. Tottakai voit ottaa kourallisen panacodeja kyytipojaksi, jos vaan vähänkin itsestäsi siltä tuntuu.

Heroiinia voisit yrittää myös hommata. Nuo lällärilääkkeet tuskaasi poistavat.

• Päänsä_sekoittajalle

Jätä nuo lääkkeet. Ne ovat saatanasta.

Oletko kokeillut rukouksen voimaa. Se saa kovimmankin kivun laantumaan. Myös huumeriippuvuuteesi se auttaa.

Päänsekoittamiseen määrään rukousreseptin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe