Laskimotukkotulehdus-fibromyalgia

Onko kokemusta hoidosta

Heräsin yöllä siihen kun jalka oli turvoksissa, punaisia läikkiä täynnä,särki.Ultrassa ei näkynyt veritulppaa.Lääkäri epäili olevan laskimotukoksia paljon ja tulehdus.Ja sanoi että tämä voi johtua fibromyalgiastakin.Tulehdus arvo oli 25 ja lämpöä 37.6, normaalista alle 37.Mitään ohjeita en kuitenkaan saanut hoidon suhteen.Onko kenelläkään kokemusta laskimotukkotulehduksesta ja sen hoidosta?Vai eikö sitä hoideta mitenkään?Itselläni puristava tunne lisääntyy kun istun pitkään ja jalkeilla en voi olla kauaa.

7

2798

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut runsaasti

Minulla laskimotukoksia on ollut ja runsaasti. Mutta siitä on aikaa jo 45 vuoden nurkilla. Minulla niiden ilmaantuminen vaikutti, kuin olisi ollut jumalattoman kova suonenveto, mutta kinttuun ilmaantui kovettuma, joka oli kuukausia kipeä niin että sukankin kireys koski siihen kovettumaan, ja aikaa myöden muuttui mustaksi, ja lopuksi kellertäväksi.

Siihen maailman aikaan näiden päälle ei ymmärretty hölkäsen pöläystä. Vasta 25 vuotta myöhemmin löysin lääkärin, joka ymmärsi vaurioiden päälle ja ihmetteli leikkauksen jälkeen, milloin minulla on ollut niin runsaasti laskimoveritulppia.

Oireista päätelleen 25 vuotta aiemmin. Niiden esiintyminen hajaantui kyllä useamman vuoden ajalle.

• Miss99

En ole koskaan kuullut että fibromyalgiassa olisi tuollaisia oireita.

Fibromyalgiassa ei ole tuollaisia iho-oireita, eikä tulehdusarvon kohoamista saati kuumetta, koska se ei ole tulehduksellinen tauti (vaikka kutsutaan pehmytosareumaksi joskus).

Jos ei ole kyseessä laskimotukos, niin mun käsityksen mukaan kyseessä olisi joko nokkosihottuma (ja sen syynä jokin tulehdus) tai joku ruusu, joten kipin kapin lääkäriin, jos oireet jatkuvat. Hmm.. ehkä uudelle lääkärille?

• nyt kyl

fibro aiheuttaa tulehduksia ja nostattaa arvoja etenkin laskimoissa. kannattaa lukea vähän ja ottaa selville.

• itsekin

Itsekin ajattelin että ei tämä kyllä fibromyalgiasta johdu.
        Mutta kyllä tässä jalassa on laskimotukkotulehdus ja ei ole parantunut.Onneksi sain ajan erikoislääkärille yliopistolliseen keskussairaalaan.

• Miss99
        nyt kyl kirjoitti:

fibro aiheuttaa tulehduksia ja nostattaa arvoja etenkin laskimoissa. kannattaa lukea vähän ja ottaa selville.

laita lähdetieto.

• pääsis
        nyt kyl kirjoitti:

Mistä linkistä pääsis lukemaan fibromyalgiasta.Lääkäri vain kertoi minulla sellaisen olevan.Mutta mitä se oikein tarkoittaa?

• Tarja Anneli

Ei minun mielestä fibro aiheuta laskimotukkotulehdusta. Minulla oli pari vuotta sitten pinnallinen laskimotukkotulehdus, ottivat verikokeen, johon meni puolituntii kun sain sitten tiedon, ja tulos oli yli 2000, eli minulla alkoi vaan pienenä kipuna, jota kuuntelin viikon verran, sitten jalkaan tuli aristava kohta, eli kun laitoin vaatteita päälle, niin iho oli aivan kosketusarka. Niin lääkäri vielä mittasi kummankin reiden, tulehtunut oli pari senttii paksumpi.
      Niin kipin kapin sadan kilsan päähän keskus-sairaalaan, siellä ultraan, en saanut muuta lääkettä ku tulehduskipulääkettä, ja hirudoi voidetta, mutta onneksi oli vaan pinnallinen, sitä en osaa sanoo, millaisii oireita syvempien laskimo tulehdukset oireilee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe