Heräsin yöllä siihen kun jalka oli turvoksissa, punaisia läikkiä täynnä,särki.Ultrassa ei näkynyt veritulppaa.Lääkäri epäili olevan laskimotukoksia paljon ja tulehdus.Ja sanoi että tämä voi johtua fibromyalgiastakin.Tulehdus arvo oli 25 ja lämpöä 37.6, normaalista alle 37.Mitään ohjeita en kuitenkaan saanut hoidon suhteen.Onko kenelläkään kokemusta laskimotukkotulehduksesta ja sen hoidosta?Vai eikö sitä hoideta mitenkään?Itselläni puristava tunne lisääntyy kun istun pitkään ja jalkeilla en voi olla kauaa.
Laskimotukkotulehdus-fibromyalgia
7
2798
Vastaukset
- ollut runsaasti
Minulla laskimotukoksia on ollut ja runsaasti. Mutta siitä on aikaa jo 45 vuoden nurkilla. Minulla niiden ilmaantuminen vaikutti, kuin olisi ollut jumalattoman kova suonenveto, mutta kinttuun ilmaantui kovettuma, joka oli kuukausia kipeä niin että sukankin kireys koski siihen kovettumaan, ja aikaa myöden muuttui mustaksi, ja lopuksi kellertäväksi.
Siihen maailman aikaan näiden päälle ei ymmärretty hölkäsen pöläystä. Vasta 25 vuotta myöhemmin löysin lääkärin, joka ymmärsi vaurioiden päälle ja ihmetteli leikkauksen jälkeen, milloin minulla on ollut niin runsaasti laskimoveritulppia.
Oireista päätelleen 25 vuotta aiemmin. Niiden esiintyminen hajaantui kyllä useamman vuoden ajalle. - Miss99
En ole koskaan kuullut että fibromyalgiassa olisi tuollaisia oireita.
Fibromyalgiassa ei ole tuollaisia iho-oireita, eikä tulehdusarvon kohoamista saati kuumetta, koska se ei ole tulehduksellinen tauti (vaikka kutsutaan pehmytosareumaksi joskus).
Jos ei ole kyseessä laskimotukos, niin mun käsityksen mukaan kyseessä olisi joko nokkosihottuma (ja sen syynä jokin tulehdus) tai joku ruusu, joten kipin kapin lääkäriin, jos oireet jatkuvat. Hmm.. ehkä uudelle lääkärille?- nyt kyl
fibro aiheuttaa tulehduksia ja nostattaa arvoja etenkin laskimoissa. kannattaa lukea vähän ja ottaa selville.
- itsekin
Itsekin ajattelin että ei tämä kyllä fibromyalgiasta johdu.
Mutta kyllä tässä jalassa on laskimotukkotulehdus ja ei ole parantunut.Onneksi sain ajan erikoislääkärille yliopistolliseen keskussairaalaan. - Miss99
nyt kyl kirjoitti:
fibro aiheuttaa tulehduksia ja nostattaa arvoja etenkin laskimoissa. kannattaa lukea vähän ja ottaa selville.
laita lähdetieto.
- pääsis
nyt kyl kirjoitti:
Mistä linkistä pääsis lukemaan fibromyalgiasta.Lääkäri vain kertoi minulla sellaisen olevan.Mutta mitä se oikein tarkoittaa?
- Tarja Anneli
Ei minun mielestä fibro aiheuta laskimotukkotulehdusta. Minulla oli pari vuotta sitten pinnallinen laskimotukkotulehdus, ottivat verikokeen, johon meni puolituntii kun sain sitten tiedon, ja tulos oli yli 2000, eli minulla alkoi vaan pienenä kipuna, jota kuuntelin viikon verran, sitten jalkaan tuli aristava kohta, eli kun laitoin vaatteita päälle, niin iho oli aivan kosketusarka. Niin lääkäri vielä mittasi kummankin reiden, tulehtunut oli pari senttii paksumpi.
Niin kipin kapin sadan kilsan päähän keskus-sairaalaan, siellä ultraan, en saanut muuta lääkettä ku tulehduskipulääkettä, ja hirudoi voidetta, mutta onneksi oli vaan pinnallinen, sitä en osaa sanoo, millaisii oireita syvempien laskimo tulehdukset oireilee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161