pillerit, akne ja kuiva iho

Olen kärsinyt aknesta koko nuoruuteni. Kokeiltiin siihen mm. antibioottia, mutta minkäänlaista vaikutusta ei ollut. Sitten sain Diane Nova pillerit. Pikkuhiljaa näpyt katosivat, mutta vastaavasti sain tilalle kuivan ihon. Olen aina kärsinyt atooppisesta ihosta ja nyt ihottuma paheni. Kasvot, kaula, käsivarret olivat kuivia ja läikykkäitä. Vaihdoin melko nopeasti Yasmin pillereihin. Nämä pillerit eivät olleet niin pahat, vaan oireita tuli aina välillä, kuitenkin niin että ihoa sai rasvailla joka ilta ja aamu. Lopetin jossain vaiheessa seurustelun ja samalla myös pillerit. Kuiva iho katosi kokonaan, mutta akne tuli takaisin.. Päätin että valitsen mieluummin kuivan ihon, joten aloitin pillerit uudelleen. Nyt olen syönyt Yasminia n. 2,5 vuotta. Tällä hetkellä kuivuus on melko paha, ja mm. otsa on niin kuiva että siihen ilmestyy pientä punaista ihottumaa. Nyt olen kyllästyny ainaiseen raapimiseen ja rasvaamiseen ja haluaisin tämän pois, ilman että näpyt kuitenkaan palaisivat. Olisikohan ns. "tavallisista" ei akneen tarkoitetuista pillereistä apua? vai mitä voisin tehdä? Seurustelen myös nykyään, joten pillerit ovat myös hyvä ehkäisykeino.
2167
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Olen aina myös liikkunut säännöllisesti, pessyt kasvot aamuisin ja iltaisin ja syönyt suht terveellisesti, sekä yrittänyt juoda paljon vettä, muttei näistä ole ikinä ollut suurta hyötyä iho-ongelmiini, siksi päädyin syömää pillereitä.

Äänestä

4:n tutun viljan gluteeni on pahasta.

Kuivattaa ihoa
pahentaa ja aiheuttaa allergioita
pahentaa ja aiheuttaa muitakin autoimmuunisairauksia,
joita on reumasairaudet, keliakia, kilpirauhasen liika- ja vajaatoiminta, sarkoidoosi, psoriasis ym ym
(edellä mainitut sisältävät kasvaimia ja syöpää, osteoporoosia ja masennusta, hermojen tuhoutumista , kipua, nivelten tuhoutumista, vaikeaa tulehtunutta ihottumaa)
voi laukaista skitsofrenian
aiheuttaa masennusta
pahentaa autistien tilaa

...en muista mitä muuta, muutakin.

Tytär joutui luopumaan 4:stä "kotimaisesta" viljasta pahojen keliakiaa muistuttavien vilja-allergiaoireiden vuoksi. Ihon kuivuuskin kuulemma hävinnyt.
Ei kyllä ole mikään helppo homma luopua normaalista leivästä !!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kuivuudesta kärsivä kirjoitti:

Olen kärsinyt aknesta koko nuoruuteni. Kokeiltiin siihen mm. antibioottia, mutta minkäänlaista vaikutusta ei ollut. Sitten sain Diane Nova pillerit. Pikkuhiljaa näpyt katosivat, mutta vastaavasti sain tilalle kuivan ihon. Olen aina kärsinyt atooppisesta ihosta ja nyt ihottuma paheni. Kasvot, kaula, käsivarret olivat kuivia ja läikykkäitä. Vaihdoin melko nopeasti Yasmin pillereihin. Nämä pillerit eivät olleet niin pahat, vaan oireita tuli aina välillä, kuitenkin niin että ihoa sai rasvailla joka ilta ja aamu. Lopetin jossain vaiheessa seurustelun ja samalla myös pillerit. Kuiva iho katosi kokonaan, mutta akne tuli takaisin.. Päätin että valitsen mieluummin kuivan ihon, joten aloitin pillerit uudelleen. Nyt olen syönyt Yasminia n. 2,5 vuotta. Tällä hetkellä kuivuus on melko paha, ja mm. otsa on niin kuiva että siihen ilmestyy pientä punaista ihottumaa. Nyt olen kyllästyny ainaiseen raapimiseen ja rasvaamiseen ja haluaisin tämän pois, ilman että näpyt kuitenkaan palaisivat. Olisikohan ns. "tavallisista" ei akneen tarkoitetuista pillereistä apua? vai mitä voisin tehdä? Seurustelen myös nykyään, joten pillerit ovat myös hyvä ehkäisykeino.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu