Isuzu pick up

mistään kotoisin

tekeekö mitään vm -89 isuzun lavavehkeellä? pellilleenhän ei mitään lujia, mutta entäs tekniikka. Koneena 2.2d

24

6846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaasta

      päästä

    • ad hoc

      Liki 20-vuotias auto... Joutaisi museoon tai romuttamolle.

      Ihanko tosissasi kyselet, että onko 20 vuotias auto hyvä? Riippuu aika tavalla kunnosta. Suurin osa taitaa olla loppuun ajettuja, jokunen ei ihan vielä loppuun ajettu saattaa hyvällä tuurilla löytyä.

      • kärry

        ei monikaan kehtaa oikein rakennella uudempaa maastovehkeeksi ja vuosimalleillakin rajansa rakentelussa. eipähän haittaa jos pellit lommoille sattuu menemään.


      • ad hoc
        kärry kirjoitti:

        ei monikaan kehtaa oikein rakennella uudempaa maastovehkeeksi ja vuosimalleillakin rajansa rakentelussa. eipähän haittaa jos pellit lommoille sattuu menemään.

        Kommentointia helpottaisi, jos aloittaja määrittelisi vähän tarkemmin käyttötarpeitansa.


      • vanha.

        japsi ja hyvin pelaa. Tuulilasi vaan pitää vaihtaa. Tosin sekin menee vielä katsastuksessa läpi vaan haluan sen itse vaihtaa.


    • Ruostuu kovin

      Niin, isälläni noita on ollut varmaankin 5 kappaletta.

      Jos hitsausvehkeet on niin sitten tuota voi harkita, muuten hitsausten teettäminen maksaa liikaa jotta sillä kannattaisi ajella.

      Runkohan noista ruostuu.

      Sen lisäksi tuo kone on aivan liian alitehoinen ja suurikulutuksinen ollakseen järkevä nykyaikaiseen liikenteeseen.

      Uudempi suoraruiskudiesel, oli huomattavasti tehokkaampi ja taloudellisempi.

      • suhteen

        puhut täyttä paskaa, 7l/100km oli keskikulutus mulla eikä sillä jalkoihin jäänyt. Matalaviritteinen konehan se on eli melko ikuinen, minunkin exästäni kone pyörittää vieläkin kompuraa vaikka auton runko katkes jo 8v sitten palveltuaan uskollisesti 1/2 milj km. Runko tosiaan murhe koska "palkit" ohutta peltiä ja muotoiltu v-mäisesti hitsausta ajatellen


      • Missä käytöstavat
        suhteen kirjoitti:

        puhut täyttä paskaa, 7l/100km oli keskikulutus mulla eikä sillä jalkoihin jäänyt. Matalaviritteinen konehan se on eli melko ikuinen, minunkin exästäni kone pyörittää vieläkin kompuraa vaikka auton runko katkes jo 8v sitten palveltuaan uskollisesti 1/2 milj km. Runko tosiaan murhe koska "palkit" ohutta peltiä ja muotoiltu v-mäisesti hitsausta ajatellen

        Juu, voi olla että hieman liioittelin, muistikuvat alkaa kertomaan että nuo viimeisimmät oli nelivetoisia laitteita.

        Siihen tuo, noin 60hv teho on aivan alakanttiin. Perus pick upissa ehkä jopa rakettimainen teho.


      • puhetapa,
        Missä käytöstavat kirjoitti:

        Juu, voi olla että hieman liioittelin, muistikuvat alkaa kertomaan että nuo viimeisimmät oli nelivetoisia laitteita.

        Siihen tuo, noin 60hv teho on aivan alakanttiin. Perus pick upissa ehkä jopa rakettimainen teho.

        ei tarkoitus loukata, Sorry


      • oli ihan
        puhetapa, kirjoitti:

        ei tarkoitus loukata, Sorry

        käyttää autoa harvakseltaan, että pääsee töihin n 6km päähän jos emännällä uudempi auto alla. Toiseksi mielessä oli, että kävis samalla koslalla sitten syksyllä metällä, niin ei tarvii varoa passatin öljypohjaa. ajoa tulis ehken n.3000 vuoteen


      • 357 mag

        ostin marraskuussa kyseisen auton ja myönnettäköön,mikään tykki se ei ole mutta kulutus on kyllä matka-ajossa siinä 7 kieppeillä.enkä yli kymppejä oo saanu menemään nurkissakaan.kaikki lava-autot ruostuu koska niitä pidetään työjuhtana eikä pestä.niitä joita huolletaan onki todennäkösesti paremmassa kunnossa.pakko tyytyä vanhoihin kun ei viitti järjetöntä velkaa auton takia ottaa.


      • isuzu mies

        äläpä moiti vanhaa lava-isuzua. mulla on 89 vm ja vielä 2,3 bensa eikö ole kyllä liikenteen tukkona enemmän saa moittia nuita nykyautoja kun ne tukkii liikenteen kun on konepeitto ylhäällä. ja lähtee aina liikkeelle kuin raketti jos erehtyy painauttaan ja ei ole paha syömään tielläkään. mittarissa ei ole kuin 53 tuhatta. (ei oo ruuvattu varmaa tietoa) ja rungossa ainoastaan pientä pinta ruostetta, vähän musta maali lähteny runkopalkeista hilseileen. meni viikko sitten katsastuksesta heittämällä lävitte.
        enkä oo myymässä :)) ja vielä on kirkkaan punainen siisti maalipinta ei oo menny harmajaksi heh heh


    • vm81

      Hih hii! Mulla on vm-81 isuzu pick-up eikä ole runkoo hitsattu viel mistään! Helmapellit on 5mm. u-palkkia, kestää vaikka tunkata ilmaan. Koneella on ajettu ties kuinka paljo eikä se varmaan lopu ikään. laturin oon joutunnu kerran uusimaan. Aja millä ajat ja Isuzulla loput!

      • halpa ja toimiva

        osat on halpoja,kun tarvitsee tehdä kattilaan remonttia.kerran kun tekee pellit kunnolla,suojaa alustan ja kotelot vaikkapa öljyämällä säännöllisesti,pysyy peli läjässä.öljyäminen on halpa ja nopea tapa pitää vanhan japsin pellit kasassa.meillä on 91 mallinen isuzu veneen siirtoa,varaosien hakua,yms käyttötarpeita varten.

        autolla on ajettu 440 tkm ja meidän ajossa on tullut n 20 tkm.en aio luopua,vähän rahaa kiinni ja aina on palvellut uskollisesti,jos jokin muu perheemme autoista on ollut poissa pelistä tai on pitänyt hakea jotain romua.


      • 2?
        halpa ja toimiva kirjoitti:

        osat on halpoja,kun tarvitsee tehdä kattilaan remonttia.kerran kun tekee pellit kunnolla,suojaa alustan ja kotelot vaikkapa öljyämällä säännöllisesti,pysyy peli läjässä.öljyäminen on halpa ja nopea tapa pitää vanhan japsin pellit kasassa.meillä on 91 mallinen isuzu veneen siirtoa,varaosien hakua,yms käyttötarpeita varten.

        autolla on ajettu 440 tkm ja meidän ajossa on tullut n 20 tkm.en aio luopua,vähän rahaa kiinni ja aina on palvellut uskollisesti,jos jokin muu perheemme autoista on ollut poissa pelistä tai on pitänyt hakea jotain romua.

        Miksi Isuzu on näinkin hyvin sioittunut myynnissä Suomessa? D-max tuli tietääkseni myyntiin vasta 2007 ja nyt näyttää olevan jo Suomen toiseksi myydyin pic-up.Miten uusi merkki voi vallata näin nopeasti tilaa markkinoilta?
        Diselmoottori valmistajana Isuzu toki on automailmaa seuraaville tuttu merkki mutta miten ja millä perusteilla Isuzu ohittaa Rangerit/Mitsut /Nissanit heittämällä uutena tulijana? Hinta ei myöskään Isuzussa kovin edullinen ole joten hieman ihmetyttää,tämä SUOMEN kakkos sija!


    • kake513

      mistä vois löytää etu suojat

    • mäksä

      isuzsu 1987. ois mittarin valo ongelmia/lämmityslaite .elikkä mittarin varotus valot palaa kokoajan ja tuuletin lakkas toimimasta kun ennen mittarin varotusvalot sammu ja lämmitin alko pelaan kun anto vähän kaasua onkohan siellä joku rele joka reistaa? kuitenkin lataa taas mieluimmin liikaakin yli kuuttatoista kierroksilla että tarttis auttaa.muut valot toimii ihan normaalisti

    • Nimimerkkiiieioo

      No siis mihin käyttöön? Meillä on peltoautona isuzu toyotan moottorilla suora putki ja oliko 2.0litranen kone ku siis toyotan ja ite rakennettu avoava. Kyllä siinä tehoja on tuplasti esin toiseen peltoautoon nissan micra 95😂 mutta ei tupsta yli 1600 maksa pirukaan.. myö saatiin 600 ja käkkäri eijaksa toimi muuten toimii.. ( EI TIELIIKENNE KÄYTÖSSÄ )

    • Ostavaa

      Kyllä kannattaa

    • vanhukset

      mulla isuzu campo bensa kone 2,3 litrainen. ostin sen käytettynä ja oon sillä ajannu n.40 tuhatta. syöpi sen kympin kahta puolen sataselle. ei ole mikään vauhdin hurma, mutta ku on tuo neliveto jonka saa napalukoista päälle niin on minun vanhan äijän käyttöön iha sopeva. nyt tuli onkelmia ku alko käydä tuiskuissa ja sateissa pakkasella epätasaisesti ja nykiä. sitä itte kattelin ja hoksasin, että ilmanpuhtistaja oli sisäkehältä märkä suoranaisia vesilätäköitä peltiosissa kellui ja oli putsariki niin märk'ä, että kun sen nosti ilmaan niin vesi siitä tippui ja tirisi. sitä sitten pähkäilin ja totesin, että ilmanpuhtistajan soikeasta peltitorvresta lähti taipuisa liki metrin mittainen terhdas taipuisa muoviutki jähyttäjän vireen suoraan säleikön sisäpuolelle ja siitä kone on aina vetänyt raakaa ilmaa ja nyt lunta putsarin kautta kaasariin. sitä ihmettelin ja eihän tuo autovanhus vm-90 lähtenyt sitten enää käyntiin. sitä yksi tuttu asentaja rassasi ja tutki ja vaihettiin jakajan kansi ja johtimet ja tulpat kun oli mustat jah uonosti polttanut. samalla vaihettiin toinen kaasari ku entinen oli aikanaan laitettu vaijeri imulle, nyt tuli takaisin sen aluperäisen korvike jossa automaattiimu. nyt tupsahtelee kaasarista eikä suostu käymään. ajotusmerkit kohtallaan, mutta oisko mahollista, että jakaja ei ole tulluna oikeaan kohtaan kun pössähtlee kaasarin kurkusta ulospäin startatessa. on kyllä kaikkea koitettu ja mutama akku ty hjäksi pyöritet. katottiin ettei venttilit kanna ja mitattiin puroistuspaineetr ja joka pytystä löytyi tasan 10 kiloa paineita. onko kellään kokemusta tuon kaltaisesta oireesta mitä talvi on teettättänyt tuon kosteuden suhteen ja oisko jakajan hammastus jäänyt liian aikaiselle tai myöhäselle ku ei lähe käyntii. koko autolla ajettu elinikänä 250 tonnia että on kuin uuten karhia kaiken muualta. jos joku osaapi antaa hyviä neuvoja niin kiitoksia etukäteen. ps. nyt löytyi samalaisen isuzun valmiiksi tehaskäyrä joka ootta ilman sisältä konehuoneesta syylärin vierestä, että jos saapi koneen käyntiin niin laitetaan tuo parempi ottoputki.

    • denson

      koetappa laittaa jakajan pyörrin osoittamaan 4 syl tulpan piippua kohti. Joskus näissä vanhoissa mm. eng. autoissa oli niin, että vaikka oli ohjekirjan mukaan käsketty laittaa pyörriin kanteen merkityn 1 syl. kohdalle ei se kone lähtenyt käyntiin, mutta kun laittoi 4 syl kohdalle pyörtimen kosketus kohdan ja pukkasi jakajan reikäänsä niin kone lähti käymään, että koita tätä voi alkaa pelittään

    • vanhukset

      joo kyllä alki käymään kun laitoin 4 kohalle ja tinen juttu oli että laitoi huohotin pidemmät huohotin letkut suoraan palkin vierestä kohti maata, elikaasariinmenevät tukin ja nyt ei kehitäkondensa yhtään vesitippaa kaasarin keskustaan eikä ilmanputsariin,toimiin tosi moitettomasti ja käyti on hyv, kuin uudessaautossa, että kiitoksia neuvoista

      • Anonyymi

        kyllä nyt on pelittänyt ku laitoin tuon pyörtimen 4 kohalle. mutta katastuksessa muuten vaan mukava virkamies löi vasaralla lavan alle runkopalkkeihin 11 reikää ja yhdessä pähkäilimme, että johan nyt jotakin. Käski ja neuvoi, että eiköhän pitäs vaihaa uutempaan. Minä esitin että jos vaikka korjaan eli hitsataan kaikki reijät umpeen. N o voihan sitä yrittee. Menin kotio ja nostettiin tallin kurkihirten lava roikkumaan ja tuttu hitsar sano, että tehtään uusi runko vanhan piälle. Kävin katsastajan luona ja sain luvan, sanoi että siinä ehkä paino vähä liisääntyy mutta eihän se niin pienest oo kiinni. Hiekkapuhallettiin vanha runko ja tulihan siit silee kun lapsen pylly.N o hitsar teki kaavat 3-4 millisestä lootusta ja lasmaleikkurilla ajoi uudet palaset ja hitsaili koko tungon. Kiersi kaikki korvakot ja kaikki muutkin poikittaisvahvikkeet alkuperäisten pälle uutta tavaraa. Rungosta tuli kuin uusi, eli ohjaamon alta puolesta välistä takapuskuriin asti. Sitten lopuksi käsiteltiin koko runko suojamaalilla ja massalla. ja lava päälle. No menhän katastukseen. Olihan siinä katastusmies ihmeissään ja ihmetteli ja tunnust että on hyvin tehty ei löytänyt ainottakaan reikää ja epäili että kestää kauemin kun minä liki 80 ukon rohjake. Mutta kun pierukaveri kuuli hinnan mitä hitsaus maksoi niin osasi mukma laske että vieläpä piti kalliina. Pitihä se puolstautua ja kertoo että ei sitä töitä tehty ku 33 tuntia ja nyt on peli iskussa muutamia kymmenia vuosia. Meinas lopulta vähän riemastua kun kuuli, että ei sitä sähköatoa meitiille hankita vaan tällä mennään oli pouta tai tuisku.


    • Anonyymi

      👍
      Vahvoja autoja vanhat isuzut varsinkin mallit kbd25 ja kbd26. Jos näihin olisi uutena tehnyt hyvän massauksen ja jälkeenkin öljynnyt koteoita palkkeja niin ajamalla pelkästään nuo ei rikki mennyt. Vanhoissa oli vielä työntötankokoneet ja valurautakannet.
      Pilipalivehkeitä nämä nykyautot ja korjauskulut sen mukaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe