Viestejä kuolleiltakin

Aune55

Kirjoitin joitakin päiviä aikaisemmin Helena Konttisesta, kaipasin tietoja, onko hänen veroistaan saarnaaja olemassa yhä vielä meidän ajassamme. Ainoa joka vastasi kirjoitukseeni oli KTS, kiitokset hänelle siitä hyvästä.

En paljoakaan tiedä spritualisteista, mitä nyt jonkin verran olen lukenut Ellen G. Whiten teoksia ja tutustunut sitä kautta horrostilaan ja kanavointiin. Ellen G. White kanavoi henkiä, jotka esittelivät itsensä enkeleiksi ja ottivat välillä hänet täysin valtoihinsa. Ellen G. White oli nuoruudessaan tutkinut salaperäisiä "koputuksia", joiden kautta tuonpuolen vieraat ilmaisivat tahtovansa ottaa yhteyttä tämän puolen ihmisiin.

Helena Konttisen suuri viisaus ja hänen yliluonnollinen tietämyksensä, tulivat horrostilassa, hänen kanavoimiensa henkien kautta. Koska nuo henget, jotka ilmestyivät Helenan kautta, olivat ns. uskonnollisia henkiä ja pysyivät turvallisessa luterilaisessa opissa, ihmiset rakastivat Helenaa ja luottivat häneen.

En ole tavannut ketään, enkä ole kuullut kerrottavankaan kenestäkään, joka olisi Helenan veroinen. Mutta koen että jossakin määrin samanlainen, mutta ei niin lempeä voimakenttä tulee esille Amerikkalaisen Howard-Brownen kautta, hänen vaikutuksensa kokouksissa on niin laaja-alainen ja tekee voimallisen, haltuun ottavan vaikutuksen useampaan ihmiseen yhtä aikaa. Hän ei ole niin rakkaudellinen ja sanoisinko äidillinen kuin Helena oli, mutta voiko mieheltä sellaista edes odottaa, en tiedä, ehkä ei voi.

Nykyisin suhtaudun tietyllä varovaisuudella tämän kaltaisiin asioihin, vaikka hyvät ystävät ja muutamat muut ihmiset ympärilläni pyytävät minua osallistumaan tilaisuuksiin ja kokouksiin. Mutta minä pelkään, pelkään että jotakin lähtee mukaani, jos minä osallistun istuntoihin, tahdon nukkua yöni rauhassa.

Nyt olen lukenut Kaarlo Mikkosen kirjoittamaa ihanaa kirjaa, Ihmeellinen Herran profeetta. Saara Malisen siunattu elämäntyö. Hän oli Kuhmolainen saarnaaja, hyvin suosittu. Itse Kuopion piispa Gustav Johansson kehui häntä.

8

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolenimimerkkiä

Olen pettynyt, ei voi muuta sanoo

• oikeisen

Helena Konttinen oli oikea profeetta, joka sai näkynsä ja tietonsa Israelin Jumalalta.

Danielkin oli samalla tavalla horroksessa saadessaan suuria totuuksia ilmoitettavaksi. Samoin Jumala voi puhua ihmiselle unessa, koska silloin järki ei kontrolloi, vaan mieli on avoin ottamaan vastaan Jumalan maailman asioita.

• Elisa R

Helena Konttinen on kaukana raamatullisesta uskovasta. Hän harrasti noituutta, ja vainajahenkiin kielletään raamatussa jyrkästi ottamatta yhteyttä. Sitä paitsi nämä "vainajahenget" eivät ole kyseisiä vainajia, vaan demoneita jotka tekeytyvät kys. vainajiksi.

• neuvo.

Helena Konttinen oli Israelin Jumalan lähettämä oikea profeetta, joka paljasti esim. helluntailaisuuden salaisuuden. Siksi vihaat häntä.

• Yks-tämmönen
        neuvo. kirjoitti:

Helena Konttinen oli Israelin Jumalan lähettämä oikea profeetta, joka paljasti esim. helluntailaisuuden salaisuuden. Siksi vihaat häntä.

profeetta kirjaa lukiessa menee helposti naruun. Kirja johdattelee niin salakavalasti uskomaan tietoon, jota meidän Raamatustamme ei löydy. Siellä on tietoa taivaasta, jota tietoa ei Raamatusta löydy. Siellä on enkeleiden nimiä, joita ei Raamatusta löydy. Jos menee lankaan, ja uskoo tämän kaiken "tiedon", uskoo varmaan helposti kaiken muunkin. Helena Konttinen ei ollut Jumalan Hengessä toiminut profeetta, sen todistaa jo hänestä kirjoitettu kirja.
        Raamatussakin sanotaan; Ei yli sen mitä on kirjoitettu.

• eksytystä ?

Mun mielestä on, eihän sovi saarnata sellaisessa tilassa jossa oma ymmärrys on sammuneena. Se on verrattavissa umpihumalassa saarnaamiseen. Kyllä ihmisen pitää olla tietoisessa ja ymmärtävässä tilassa saarnatessaan.

• et löydä Raamatusta

>>>Mun mielestä on, eihän sovi saarnata sellaisessa tilassa jossa oma ymmärrys on sammuneena. Se on verrattavissa umpihumalassa saarnaamiseen. Kyllä ihmisen pitää olla tietoisessa ja ymmärtävässä tilassa saarnatessaan.

• lukenut..

Sanoit tuossa kirjoituksessasi Aune55 että olet lukenut E.G.Whitenkirjaa.
      Laitan tähän pätkän hänen näkemyksiänsä kuolleiden tilaan Hän kirjoittaa näin: Saatana on valinnut erittäin varman, tehoavan viettelyksen, sellaisen minkä hän on päätellyt saavan puolelleen niitten myötätunnon, jotka ovat laskeneet rakkaansa hautaan.

Pahat enkelit ottavat näiden rakkaiden muodon ja kertovat heidän elämäänsä liittyvistä tapahtumista ja suorittavat tekoja, joita nämä ystävät suorittivat eläessään.

Tällä tavoin he pettävät kuolleiden omaisia ja saavat heidät uskomaan,että heidän kuolleet ystävänsä liikuskelevat enkeleinä heidän ympärillään ja seurustelevat heidän kanssaan.

Näitä he palvovat eräänlaisina epäjumalinaan,ja sillä,mitä he saattavat sanoa, on heihin suurempi vaikutus kuin Jumalan sanalla.

Nämä pahat enkelit,jotka ovat olevinaan heidän ystäviä,joko tyystin hylkäävät Jumalan sanan, joutavana taruna tai, jos katsovat sen tarkoituuksiinsa parhaiten sopivaksi, valitsevat tärkeitä kohtia,jotka todistavat Kristuksesta ja osoittavat tietä taivaaseen,mutta Jumalan sanan selvät lausunnot heidän omaan turmeltuneeseen luontoonsa soveltuviksi,ja turmelevat sieluja.

Tarkkaamalla oikein Jumalan sanaa kaikki voivat, jos tahtovat, todeta tämän sieluja tuhoavan petoksen.

Jumalan Sana julistaa täsmällisesti, että kuolleet eivät tiedä mitään.Saarn.9:5,6. Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään,eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

Myöskin heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.

Petetyt kuolevaiset palvovat pahoja enkeleitä, uskoen niiden olevan kuolleiden ystäviensä henkiä. Jumalan sana julistaa nimenomaan, ettei kuolleilla ole enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
      Spiritismit sanovat, että kuolleet tietävät kaiken, mitä tapahtuu auringon alla, että he ovat yhteydessä maanpäällä oleviin ystäviinsä, antavat arvokkaita tietoja ja suorittavat ihmeitä.

Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.Ps.115:17.Saatana valon enkeliksi pukeutuneena, toimii kaikella vääryyden viettelyksellä.
      Todistus aarteita,1 osa,sivut87,88.E.G.White.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4256
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3476
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      80
      3302
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3219
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3182
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2906
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2780
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      62
      2744
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2549
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2394
    Aihe