salarakas

+++

mitä kuuluu salarakkaalle

19

1982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raukkaa

Miksi et mene kysymään henkilökohtaiseti kuulumisia. Eikai tällä palstalla kuulumisia
      vaihdeta. Säälittävää.

• +++

itse olet säälittävä, missäs niitä kuulumisia vaihdetaan jos ei täällä.Huumoria peliin.

• kuuluu....

Toki parempaakin kuuluisi jos olisit julkirakkaani ;-)

• +++

kaikkihan san tietävät, harvat siitä puhuvat

• tule jo
        +++ kirjoitti:

kaikkihan san tietävät, harvat siitä puhuvat

Odotan ;-)

• tämä teidän
        tule jo kirjoitti:

Odotan ;-)

mielestä huumoria (naurattaa aivan sairaasti ?)...no jaa tarkemmin kun ajattelee niin olettehan Mäntsälästä...en ihmettele enään.

• sinullakin
        tämä teidän kirjoitti:

mielestä huumoria (naurattaa aivan sairaasti ?)...no jaa tarkemmin kun ajattelee niin olettehan Mäntsälästä...en ihmettele enään.

jotain kytköksiä pidä olla tänne, kun kunnan nimen alla kirjoitat? ;-)
        Ja onhan se nyt huvittavaa huudella salarakkaalleen" netissä :-O
        Sp ja puhelinkin on keksitty, ainakin täällä Mäntsälässä ;-)

• +++
        sinullakin kirjoitti:

jotain kytköksiä pidä olla tänne, kun kunnan nimen alla kirjoitat? ;-)
        Ja onhan se nyt huvittavaa huudella salarakkaalleen" netissä :-O
        Sp ja puhelinkin on keksitty, ainakin täällä Mäntsälässä ;-)

voi elämän kevät

• viisastelija
        tämä teidän kirjoitti:

Täällä ei sentään kukaan sano:"enään". Sellaista sanaa ei ole kielessämme.
        Ja aika suuri osa nykyään ns. mäntsäläläisistäkin on muualta muuttaneita, joten asuinpaikka ei kerro ihmisen tasosta, kuten sinustakin huomaa, mistä lienetkin :)

• armaani...
        +++ kirjoitti:

voi elämän kevät

Älä noista välitä, meillä on salarakkaudessamme ikuinen kevät ;-)

• kaipaavako
        viisastelija kirjoitti:

Ja aika suuri osa nykyään ns. mäntsäläläisistäkin on muualta muuttaneita, joten asuinpaikka ei kerro ihmisen tasosta, kuten sinustakin huomaa, mistä lienetkin :)

Minkälainen murre on mäntsälän murre, kertokaa
        tiettyjä sanoja, jotka kalskahtaa korvaan.
        Itse olen Oulusta, mutta asuin Helsingissä ja tyylini on kirjoittaa ja puhua "kirjakielellä".
        Täällä on Oulun murre, mutta minullekin jotain sanoja jää täkäläisiä kuunnellessa, ihan mukava kuunnella.

• viisastelija
        kaipaavako kirjoitti:

Itse olen Oulusta, mutta asuin Helsingissä ja tyylini on kirjoittaa ja puhua "kirjakielellä".
        Täällä on Oulun murre, mutta minullekin jotain sanoja jää täkäläisiä kuunnellessa, ihan mukava kuunnella.

Täällä on niin paljon suunnasta jos toisestakin muuttaneita, etten tiedä mikä puhetyyli on sitä mäntsäläläistä.
        Jotain on kuitenkin korvaan tarttunut, mitä en ole kuullut muualla, kuten "oikinen"(oikea), tai "ylhänä"(ylhäällä), "taakke"(taakse).
        Tämän verran olen oppinut reilun kahdenkymmenen vuoden aikana.

• murretta
        viisastelija kirjoitti:

Täällä on niin paljon suunnasta jos toisestakin muuttaneita, etten tiedä mikä puhetyyli on sitä mäntsäläläistä.
        Jotain on kuitenkin korvaan tarttunut, mitä en ole kuullut muualla, kuten "oikinen"(oikea), tai "ylhänä"(ylhäällä), "taakke"(taakse).
        Tämän verran olen oppinut reilun kahdenkymmenen vuoden aikana.

Olen kuullut, että "odota mua" käyttävät sanaa "vartu mua". Erottaako paljasjalkaisen mäntsäläisen puheen perusteella?

• +++
        viisastelija kirjoitti:

ei saa saivarrella

• pulputus
        +++ kirjoitti:

ei saa saivarrella

Mäntsäläläinen kehtasi kysyä minulta kaupunkilaiselta, että "mitä maalainen"?
        Tietääköhän tämä ihminen, missä itse asuu yleensä?

• murre
        kaipaavako kirjoitti:

Olen Mäntsälästä kotoisin, mutta Oulussa asunut jo 18 vuotta. Tykkään Oulun murteesta, mutta itselleni se ei ole tarttunut. Puhun kirjakieltä niin sanotusti ja mäntsälän "murteet" olen unohtanut.
        "Alakkona mua", oli eka sanonta Oulun murretta tänne muuttaessa, kun lapsi tuli hakemaan lastani ulos ja ovella kuului kysyvän" Alakkona mua?"

• saivari
        +++ kirjoitti:

ei saa saivarrella

Älähän reppee, vai ookkona kärvissä?

• 2+12
    • kaatuvapuu

Kesän jälkeen lähti--
      Jaa eipä tiedä, hänellä taitaa olla montakin hottis''' ope- ( nykyään siis) täällä oulun 'seudulla' ainakin ukkoja, vaikka omakin on ja monta lastakin. . lapsenlapsia.

Äiti mutta susi lampaan vaatteessa. Joten pitäkää huoli jos alkaa olemaan lian pitkään ukot ylitöissä. ( Koulun henkilökunta) kait oli pakko vaihtaa maisemaa. Osaa esittää pyhimystä.

Mitä pitkin opeksi ? sepä onkin toinen juttu kait ? Taitaa olla pätevä vaan yhdessä hommassa......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe