syvissä vesissä

tilanteemme

on tämä, että avioliittomme on vain yhden paperin lähettämisen päässä loppumisesta. Takana on useita yhteisiä vuosia ja viimeisin niistä kaikista vaikein.
Tänään tunsin piston sydämessäni. Olen rukoillut paljon. Olen ollut huono lähimmäinen, itsekäs ja heikko, olen tehnyt kaikki mahdolliset synnit mitä ihminen voi tehdä. Olen epäonnitunut aviopuolisona.
On niin helppo syyttää ongelmista toisen alkoholiongelmaa, antaako se minulle valtuudet tehdä mitä huvittaa???
Olemme selvinneet aikaisemmin isosta ja vakavasta kriisistä, Jumalan voiman ja rakkauden avulla ja uskoin, ettemme koskaan voisi kokea enää mitään niin vaikeaa aikaa, tosin kävi...
Ajattelin aina, että Jumala on siunannut liittomme, ei hän anna paholaiselle valmaa tulla väliimme, rikkomaan liittomme.
Me itse annoimme toisemme ja itsemme paholaisen käsiin, vaikka enmme sitä myönnä. Olen koittanut ajatella että kaiken se rakkaus kestää ja kärsii...
Ehkä olin heikko ja en jaksanut enää kilvoitella.
Emme ole yhdessä hakeneet apua aviopuolisoni alkoholiongelmaan, emmekä ole käyneet yhdessä asiasta juttelemassa.
Tänään näin asiat niin kirkkaana mielessäni. Jumalalla on voima ja valta auttaa meitä, eikö niin?
Voiko näin syvältä ja melkein kaiken menettäneenä vielä päästä ylös?

5

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golem

Pitäisi ryhtyä käsittelemään yhteiskunnan juridista liittoa ja kirkollista avioliittoa erillisinä asioina varsinkin, kun valtiovalta ilmeisti aikoo laajentaa liittomääritelmäänsä.

Perheen taloudellisten suhteiden kannalta saattaisi juridinen ero olla hyväksikin. Mutta se ei automaattisesti mitätöi hengellistä avioliittoa, mikä on kirkon sakramentti. Vaikka päättäisittekin laittaa lusikat jakoon, se ei estä rukoilemasta alkoholiongelman korjautumisen puolesta. Voit myös aina olla parhaasi mukaan tukemassa ongelmaista kumppaniasi.

Jos tilanne vuosien mittaan korjaantuu, niin ainahan voi palauttaa myös juridisen suhteen ennalleen.

• voi!

kun teet kokonaisvaltasen parannuksen ja pyydät anteeksi tekojasi.

• 20 vuoden

päästä huomaa elämäsi menneen kuin paiskaten kaivoon, avioliitossa jossa oli vain sietämistä ja raahautumista päivästä päivään.

• Ihan ensiksi

sinun täytyy lakata mahdollistamasta puolisosi juomista. Mene A-klinikalle keskustelemaan ja ottamaan selvää, mitä alkoholismi on. Tässä ei jeesustelu auta, vaan ihan toiset keinot. Rukoilemista ei kukaan kiellä, se on vain hyväksi, mutta ajattele sitä, minkä synnin teet, kun annat toiselle mahdollisuuden jatkaa omia pahoja tekojaan. Lähde pois, ainakin toistaiseksi, se saattaa olla ainoa keino saada puoliso heräämään ja tajuamaan todellisuus, jonka jälkeen voi hakeutua hoitoon, jota hän ehdottomasti tarvitsee. Älä kuuntele noita hurmahenkisiä, joilla ei ole mitään todellista tietoa alkoholiongelmasta ja sen aiheuttamsta perhehelvetistä. Mutta ennen kaikkea; älä itse mahdollista toisen juomista; älä suostu hoitamaan hänen henkilökohtaisia asioitaan, älä rahoita hänen juomistaan, älä hanki hänelle alkoholia, älä maksa ryyppyvelkoja, älä pese ja pue häntä kun hän kaatuu ryvettyneenä eteiseen, avaa vain valmiiksi kylpparin ovi, että hän herättyään voi mennä itse hoitamaan itsensä. Älä usko hänen lupauksiaan paremmasta, ennenkuin hän ITSE osoittaa teoilla pystyvänsä siihen. Kuulostaa kovalta, mutta on ainoa tie, rukoile silti lakkaamatta mutta älä anna käyttää itseäsi hyväksi!

• huomaa

että kyse ei ole ainoastaan omasta kärsimyksestäsi juopon kanssa, vaan uhrien määrä moninkertaistuu.

Usein ajatellaan, että lasten takia pitää perhe pitää koossa hinnalla millä hyvänsä. Kun se käytännössä on täysin päin vastoin.
        Lasten takia pitää kestämättömistä perhehelveteistä poistua heti ja välittömästi!

Alkoholisteilla samoin kuin väkivaltaisilla on usein erittäin hyvät manipulointikyvyt.
        Puoliso saadaan uskomaan että ryyppäämisen ja lyömisen syy on hänen kelvottomuutensa ja huono käytöksensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      45
      1409
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1295
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      953
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      83
      867
    5. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      838
    6. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      11
      835
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      801
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      791
    9. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      710
    10. Mitä ajattelet yleensä

Kun näet kaivattusi?
      Ikävä
      50
      705
    Aihe