Raamatussa avioliitto on Pyhä Jumalan liitto josta ei voi erota ilman että rikkoisi Jumalaa.
Eräs joka on kertonut eronneensa ja menneensä uudelleen naimisiin kirjoittaakin jatkuvasti kirjoituksia joissa avioliitto ei olisi Pyhä eikä Jumalasta lähtöisin.
Eikö se ole vaan omien tarkoitusperien hakemista kun se mitä itse rikkoo ei olekaan Raamatussa syntiä?
-----------------------------------------
Ruumiin pyhyydestä:
1. Kor. 6:18-20 Paetkaa haureutta........
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
1. Tess. 4:3-4 "Jumalan tahto on, että te pyhitytte. Kavahtakaa siveettömyyttä! Jokaisen teistä on opittava pitämään ruumiinsa pyhänä ja kunniassa."
------------------------------------------------
Avioliitosta:
Matteus esim. kertoo kohdissa Matt 19:3-12 avioliitosta Jumalan liittona.
Jae 6. kertoo että ainoastaan Jumala voi liittää ja erottaa ja ihmisellä ei ole siihen oikeutta.
6. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Jae 9. kertoo sen ainoan asian jonka Jumala sallii eron syyksi eli "huoruuden"
9.Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.
----------------------------------------------
Seuraukset:
Tietoisesta synnissä elämisestä on raamatussa omat opetuksensa esim.
Hepr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
"Avioliitto on Raamatussa Pyhä"
15
365
Vastaukset
- eräs...
Onkos tämä eräs sama, joka kertoo homoseksuaaleille, etteivät he peri taivasten valtakuntaa mutta unohtaa, etteivät sitä tee huorintekijätkään?
Siis sama, joka saarnaa homoseksuaalisuuden jättämisen puolesta samalla, kun itse tekee huorin päivittäin elämällä liitossa joka on Jumalan tahdon vastainen?
Se tyyppi, joka kertoo saaneensa syntinsä anteeksi ja siten voi tehdä huorin joka päivä mutta ei myönnä, että homoseksuaalikin on voinut saada samalla lailla anteeksi ja elää siten "synnissä" joka päivä?Jos joku kertoo kuten on kertonut että ruumis on lihaa ja avioliitto ei ole henkinen vaan lihallinen.
Sehän tarkoittaa sitä että silloin ruumiillaan saa tehdä ihan mitä haluaa esim. huorausta ja rikoksia eikä Jumala voisi siihen puuttua.
- leahim
Kertoo joku:Avioliitto on tabu siihen ei saa koskea!
Käsitin itse tämän niin,ettei saa himoita tai viedä toisen vaimoa.Siis avioliittoon ei saa koskea.
Ja toisen avioliitto on pyhä.
Jos vie toisen vaimon,tai asuu hänen kanssaan on se haureutta raamatun mukaan.
Onko se synti?
Ja jos niin tekee niin pitäisi pyytää anteeksi.
Sekä ihmiseltä ja Jumalalta.
Jumalalta anteeksi pyytäminen ei riitä!
Sama koskee myös jos on riistänyt toisen hengen.
Eikö ole näin...???- anteeksi pyytäjälle
ole hyvä? Vastoin raamatun sanaako on pyydettävä ihmiseltä anteeksi?
- leahim
anteeksi pyytäjälle kirjoitti:
ole hyvä? Vastoin raamatun sanaako on pyydettävä ihmiseltä anteeksi?
Sinä missä raamatussa sanotaan ettei pahoja tekojaa tarvitse pyytää anteeksi?
Ja jos om toista kohtaan rikkonet?KERRO NYT!
- merim.raimo
On tullut mietittyä, koska vanhin tytär elää avoliitossa, tietää paljon uskon asioista, mutta ei ole uskossa, kun tytär nyt tulee uskoon, kaiken toivon mukaan, niin Jumala ei voi sitä liittoa siunata, sillä "susiparihan" elää jatkuvassa synnissä. jotenka häiden odotuksen toivossa tässä elellään. ;)
- hirvas
helluntailaisia, jotka ovat eroneet avioliitostaan ja menneet naimisiin uudelleen.
Miksi nämä "Jumalan seurakunnan" jäsenet ovat tehneet tahallisesti huorin, mutta esiintyvät täällä toisten tuomareina? - avioliittoni.
ei ollut millääntavoin pyhä Paattisten hellunatailaisille, jotka tietentahtoen tuhosivat sen.
Minulle jokainen avioliitto on pyhä. Raamattutuntia!
* Älköön aivan monet pyrkikö opettajiksi, sillä sitä kovemman tuomion alaisen on, tietää ja petta, ja kuitenkin itse on Jumalan kieltätjä, luuletko tosiaan selviäsi, että pilkkaat ja syytät Jumalan lapsia, ja vielä Jumalan sanalla, johon sinulla ei ole osaa aikä arpaa, nykyisssä tilassasi.
* Antikristus varmaan tulee olemaan juuri sinun kaltaisesi, leikkii Jumalaa ja Jumalan sanalla. Ollessaan itse Perkeleen lapsi! Vaikka se itse on Perkele, eikä mikään lapsi.Et pystynyt mitenkään perustelemaan itse etkä Raamatulla vaan hyökkösit kirjoittajaa vastaan.
Raamatussahan on maininta helisevästä vaskista ja kilisevästä kulkusesta.- leahim
Mohikaani!
Ethän sinä leiki Jumalaa.
Kuulostaa ihan lestadiolaisuudelta!
KUINKA uskallat KETÄÄN sanoa perkeleen lapseksi?
Tiedän,sinun omatuntosihan on täysin paatunut.
Koska Jeesus on sen parantanut.
Annat kyllä vuodesta toiseen huonoa esimerkkiä muille!
OLETKO ITSE SYNNITÖN??Ai anteeksi en muistanut että sinun omatuntosi on parannettu. Pe.ku kirjoitti:
Et pystynyt mitenkään perustelemaan itse etkä Raamatulla vaan hyökkösit kirjoittajaa vastaan.
Raamatussahan on maininta helisevästä vaskista ja kilisevästä kulkusesta.??????????????????????????
* Niin, mitä pitäis perustella? Mikä sinä olet tuomariksi. Minulla on Vapahtaja, joka on varsinkin uskovien vapahtja, ja on minun syntieni sovittaja, syytä sinä mitä syytät, olet helvetin lapsi, ellet tee parannusta.
* Jeesus on puollustajani, ja toisena Puollustajanani on Pyhä Henki. Miten sinulla, jos mennään Jumalan eteen?
* Tiedoksesi, että kaikilla niillä syytöksillä, mitä lataat uskoven syyksi ja syyttelet, ne kiertyy ennemmin tai myöhemmin omaan nilkkaasi! Usko pois!
* Vaikka ei niissä mitään vahingoittavaa ole, ne valuu kuin vesi hanhen selästä, koska uskovaista suojelee kaikilta sinunlaisilta pahan nuolien ampujilta Kristuksen veri.Mohikaani_27 kirjoitti:
??????????????????????????
* Niin, mitä pitäis perustella? Mikä sinä olet tuomariksi. Minulla on Vapahtaja, joka on varsinkin uskovien vapahtja, ja on minun syntieni sovittaja, syytä sinä mitä syytät, olet helvetin lapsi, ellet tee parannusta.
* Jeesus on puollustajani, ja toisena Puollustajanani on Pyhä Henki. Miten sinulla, jos mennään Jumalan eteen?
* Tiedoksesi, että kaikilla niillä syytöksillä, mitä lataat uskoven syyksi ja syyttelet, ne kiertyy ennemmin tai myöhemmin omaan nilkkaasi! Usko pois!
* Vaikka ei niissä mitään vahingoittavaa ole, ne valuu kuin vesi hanhen selästä, koska uskovaista suojelee kaikilta sinunlaisilta pahan nuolien ampujilta Kristuksen veri.perustellut itse etkä Raamatulla.
Hyökkäsit vaan edelleenkin kirjoittajaa vastaan asian sijasta.
- faktoina..........
Kun aviopari eroaa lakkaa kyseinen avioliitto olemasta.
Jos jonpikumpi menee myöhemmin naimisiin, saa solmittu liitto lainvoiman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051099
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611062Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528