YASMIN JA SIVUVAIKUTUKSET !!!

PIKAISTA APUA KIITOS

eli alotin syömään yasmin e-pillereitä viime viikon perjantaina ensimmäistä liuskaa. Otin ensimmäisen pillerin aamulla ennen yhdeksää. Heti perjantaina n. 6 tuntia pillerin ottamisen jälkeen tuli YLÄvatsa kipua ja voin pahoin loppupäivän. Samaa on jatkunut eiliseen asti. Eli 6 tuntia pillerin ottamisen jälkeeen alkaaa hirveä väsymys, pahan olon tunne, ruoka ei maistu ja lopuksi oksennan ja paha olo menee ohi. ONko tämä noormalia ???
Onko muilla ollut samanlaisia haittavaikutuksia yasmineista ja miten pian menee ohi?? En voi mennä kouluunkaan näiden vaikutusten takia?? Voiko olla norovirusta vai haittavaikutuksia????

Eli jos et jaksa lukea koko sepitystäni^^
MILLAISIA HAITTAVAIKUTUKSIA ON TULLUT ENSIMMÄISTEN YASMIN PILLEREIDEN JÄLKEEN JA MITEN PITKÄÄN NE OVAT KESTÄNEET??? KIITOS!

39

17683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat yksilöllisiä

Itselläni ei ole tullut Yasminista mitään negatiivisia sivuvaikutuksia.

Pahoinvointi lukee pakkausselosteessa haittavaikutusten kohdalla, joten kyllä sen voisi sanoa olevan normaalia. Oireiden pitäisi kadota kun kroppa tottuu pillereihin, mutta se voi kestää jonkun hetken. Jos pillerit aiheuttavat tuollaisia oireita, ne kannattaisi ottaa yötä vasten, jolloin sivuvaikutukset menevät ohi unen aikana. Tosin jos nuo ongelmat jatkuvat vielä 3 liuskan jälkeenkin, ota yhteys lääkäriin.

Norovirus ei käyttäytyisi noin.

• apuaa

eikai auta muu kuin vain odottaa että keho tottuu tähän.... en pysty nyt yhtä äkkiä aloittamaan syömään pillereitä illalla jos aikaisenmmin olen aamuisin ottanut. auttaisiko pahoinvoinnin estolääkkeet?? eikö kellään muulla oikeasti ole ollut samanlaisia vaivoja?

• Anonyymi

• laastarillinen

Itselläni myöskin Yasminia syödessäni oli aina paha olo. Vaihdoin n. vuoden syömisen jälkeen laastareihin. En näet aluksi yhdistänyt pahaa oloa pillereihin, kunnes luin, että jos on pillerit, joissa on suurempi määrä hormonia, voi tulla pahoinvointia.

Kannattaa soittaa lääkäriin ja vaihtaa merkkiä / tuotetta. (Itse tykänny laastareista, tarvitsee vaihtaa kerran viikossa ja näyttää nikotiinilaastarilta. Itse pidän jalkojen sisäpuolella, tuskin edes huomaa.)

• sanoisin

Aika erikoista, että tuollaisen lukemisen jälkeen yhdistelit 1 1, sillä Yasmin on kuitenkin matalahormoninen pilleri.

Jos ja kun aloittaja on vasta aloitatnut pillerit, nii vielä ei kannata mitään vaihtoa miettiä. Kehon pitää ensin tottua.

• apuaa
        sanoisin kirjoitti:

Aika erikoista, että tuollaisen lukemisen jälkeen yhdistelit 1 1, sillä Yasmin on kuitenkin matalahormoninen pilleri.

Jos ja kun aloittaja on vasta aloitatnut pillerit, nii vielä ei kannata mitään vaihtoa miettiä. Kehon pitää ensin tottua.

mutta miten pitkään kehon tottuminen yleensä kestää?? päiviä? viikkoja? kuukausia? enhän voi maata kotona koko aikaa, illalla en voi lähteä minnekkään sillä tuntuu kuin oksentaisin kohta. RASITTAVAAAAA

• ekassa lukee
        apuaa kirjoitti:

mutta miten pitkään kehon tottuminen yleensä kestää?? päiviä? viikkoja? kuukausia? enhän voi maata kotona koko aikaa, illalla en voi lähteä minnekkään sillä tuntuu kuin oksentaisin kohta. RASITTAVAAAAA

Se voi kestää päiviä tai viikkoja, jopa kuukausia. Yleensä suositellaan, että kolmen liuskan ajan totutellaan pillereihin ennen kuin harkitaan vaihtoa. Jokaisen kroppa kuitenkin reagoi ja tottuu omalla tavallaan ja ajallaan.

• TULEN HULLUKSI
        ekassa lukee kirjoitti:

Se voi kestää päiviä tai viikkoja, jopa kuukausia. Yleensä suositellaan, että kolmen liuskan ajan totutellaan pillereihin ennen kuin harkitaan vaihtoa. Jokaisen kroppa kuitenkin reagoi ja tottuu omalla tavallaan ja ajallaan.

luuletko tosiaan että makaan kotona kolme kuukautta ja odotan että sivuvaikutukset menevät ohi??????????

• .....
        TULEN HULLUKSI kirjoitti:

luuletko tosiaan että makaan kotona kolme kuukautta ja odotan että sivuvaikutukset menevät ohi??????????

Älä kysele, jos ei vastaukset kelpaa. Ei kukaan pakota sinua odottamaan. Ohjeissa kuitenkin näin neuvotaan. Ainahan voit itse keksiä parempia ratkaisuja.

• ---

Yasminet käytössä olleet yli puolitoista vuotta.

Sivuoireita: Ensimmäisen kolmen kuukauden ajan jatkuvaa kovaa pahoinvointia, päänsärkyä ja masentuneisuutta. Puolen vuoden aikana paino nousi kymmenisen kiloa ilman muutoksia ruokavaliossa tai liikuntamäärissä (liikun 1-2h päivässä), myös jatkuvaa nesteen kertymistä ja turvotusta. Edelleen: lievää pahoinvointia usein (myös oksentamista), masentuneisuutta.

Kaiken kaikkiaan elämänlaatu heikentynyt verrattuna aikaan, jolloin en käyttänyt ylimääräisiä hormoneita. Yksityisen lääkäriaseman naistentautien erikoislääkärin kanssa olen keskustellut asiasta, mutta hänen mielestään hormonit eivät voi aiheuttaa minkäänlaisia haitallisia sivuvaikutuksia, ja koska hänellä ei ollut tiedossa parempaa, matalahormonisempaa ehkäisymenetelmää ja näytän kuulemma mainiosti voivalta nuorelta naiselta, jatkan edelleen samalla linjalla.

Kuulemma hormonikäytön lopettamisella voi olla jopa kovemmat sivuvaikutukset kuin aloittamisella, pelkään niitä aikoja jo etukäteen.

• enää en tule hulluksi

Olen nyt syönyt ensimmäisen kuukauden Yasmineita, ja mainitsemani pahoinvointi oireeet katosivat noin viiden päivän sisällä. Muita sivuoireita sen sijaan on tullut. Rintani ovat kasvaneeeet silmissä (mikä ei tietenkäään ole haitaksi) kylläkin rintojen arkuutta on koko ajan. Ruokahaluni on kasvanut valtavasti ja koko ajan tekeee mieli herkkuja tai edes ruokaa. Painoa tullut 2kg lisää kuukaudessa.

Lihomisen yritän nyt lopetttaa ja urheilla enemmän. KAtsotaan alkaaako pahoinvointi uudestaan taukoviikon jälkeen...

• vierailija12
        enää en tule hulluksi kirjoitti:

Olen nyt syönyt ensimmäisen kuukauden Yasmineita, ja mainitsemani pahoinvointi oireeet katosivat noin viiden päivän sisällä. Muita sivuoireita sen sijaan on tullut. Rintani ovat kasvaneeeet silmissä (mikä ei tietenkäään ole haitaksi) kylläkin rintojen arkuutta on koko ajan. Ruokahaluni on kasvanut valtavasti ja koko ajan tekeee mieli herkkuja tai edes ruokaa. Painoa tullut 2kg lisää kuukaudessa.

Lihomisen yritän nyt lopetttaa ja urheilla enemmän. KAtsotaan alkaaako pahoinvointi uudestaan taukoviikon jälkeen...

Itse olen nyt syönyt yhden laatan yasmin e-pillereitä. Sain ne kuukautiskipuja ja ihoani varten. Ihoni on kyllä huonommassa kunnossa kuin koskaan. Näppylärykelmiä on tullut molemmille poskille ja otsalle. Onko jolleki muulle käynyt näin? Toivon, että kehoni tottuisi ja ihoni paranisi(mikä oli alkuperäinen tarkioitus). Jos ei, niin kaipa sitä pitää vaihtaa merkkiä.

• pipipapi
        vierailija12 kirjoitti:

Itse olen nyt syönyt yhden laatan yasmin e-pillereitä. Sain ne kuukautiskipuja ja ihoani varten. Ihoni on kyllä huonommassa kunnossa kuin koskaan. Näppylärykelmiä on tullut molemmille poskille ja otsalle. Onko jolleki muulle käynyt näin? Toivon, että kehoni tottuisi ja ihoni paranisi(mikä oli alkuperäinen tarkioitus). Jos ei, niin kaipa sitä pitää vaihtaa merkkiä.

mä olen syönyt yasmineita puoli vuotta ja mun iho on parantunu paljon siitä mitä se on ennen ollut.. pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa mutta ihan alussa oli vähän jotain mielialaongelmia ja painoa tuli pari kiloa lisää mutta en tiedä johtuiko se varsinaisesti pillereistä :p kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä että pitäiskö vaihtaa pillereitä, en ainakaan itse ole ikinä kuullut että pillereiden takia iho menisi huonommaksi.

• ex-pilleristi
        pipipapi kirjoitti:

mä olen syönyt yasmineita puoli vuotta ja mun iho on parantunu paljon siitä mitä se on ennen ollut.. pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa mutta ihan alussa oli vähän jotain mielialaongelmia ja painoa tuli pari kiloa lisää mutta en tiedä johtuiko se varsinaisesti pillereistä :p kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä että pitäiskö vaihtaa pillereitä, en ainakaan itse ole ikinä kuullut että pillereiden takia iho menisi huonommaksi.

Mä lopetin Yasminit syötyäni niitä 6 vuotta. Samalla loppuivat sivuvaikutukset: itkuraivarit ja ahdistuskohtaukset, kuiva iho ja limakalvot, haluttomuus ja kostumisongelmat, ummetus, valkovuoto. Lisäksi laihduin muutaman kilon. Nykyisin käytössä kuparikierukka Flexi-T 300. En ole synnyttänyt.

• gdgdg

Tokkopa tuo pilleristä johtuu. Kuvasit ylävatsakipua kuusi tuntia pillerin ottamisen jälkeen. Pilleri on ehtinyt jo siirtyä pois ylävatsan alueelta kuudessa tunnissa. On ehkä jo imeytynytkin kehoon.

Pahoinvointia se voi aiheuttaa, mutta tokkopa ylävatsakipuja noin monen tunnin jälkeen.

• tytti-88

Olen 2 viikkoa yasmineita syönyt eikä oikeastaan vielä mitään isompia oireita:
      Aloitin ensimmäisen vuotopäivän iltana ennen nukkumaan menoa, näin mahd. oireet menivät ohi unen aikana.
      Seuraavana aamuna oli kuitenkin huono olo, mitä vähän odotinkin, muutenkin kuukautisten aikaan vatsa sekaisin. Sitten joinain päivinä oli pientä päänsärkyä, mutta ei edes särkyläkettä tarvinut ottaa, meni itsestään ohi. Ja pientä tiputteluvuotoa on myös ollut joinain päivinä, oikeastaan ihan pientä tahraa...
      Luulen, että sinun kannattaisi alkaa ottamaan pilleri illalla, jolloin mahdolliset vaivat menisivät ohi yön aikana.

• skarabee123

itse aloitin syömään yasmineita tässä muutama viikko takaperin ja oon sattumoisin kärsinyt myös parin viikon ajan järkyttävästä iltapahoinvoinnista. sattumaako? otan pillerit yleensä noin iltakuuden aikaan ja viimeistään kello 23 alkaa etomaan niin pahasti että pakko rynnättä laattaamaan. näin ei tapahdu läheskään joka ilta, mutta pari kolme kertaa viikossa... järkyttävää. anyone else?

kiukkuisempi ja uupuneempi olen myös, mutta toisaalta en haluaisi näin lyhyen käyttöajan jälkeen vielä leimata kaikkia oireitani pillereiden syyksi, vaan tunnustella ja katsoa katoavatko ne.

minulle suositeltiin yasmineita rankkojen kuukautiskipujen takia, niissä kuulemma on enemmän hormonia(?) joka auttaa muun muassa selkä- ja vatsakipuun.

• Jeliza

Syö ainakin yksi levy loppuun, jos samat oireet jatkuvat kannattaa harkita merkin vaihtoa... Itse vaihdoin juuri toiseen merkkiin, koska Yasminet saivat ainakin mun pinnan kireelle ja mielialat vaihtelivat muutenkin vähän ei-toivotulla- tavalla.

TOKI painotan sitä että jokainen ihminen on erilainen ja pillerit mitkä ei sovi sulle ollenkaan, saattavat olla toiselle juuri passelit.

• creze

Minä lopetin yasminit reilu viikko sitten, syystäkin..ensimmäiset kuukaudet meni hyvin, sivuvaikutuksina rinnat kasvoivat hurjasti muttei muuta. jo parin kuukauden jälkeen aloin itkeskellä päivittäin, syytin ensin tuoretta ihmissuhdesotkua, mutta itkeminen on nyt tässä jatkunut jo pari kuukautta päivittäin riippumatta ihmissuhteista. muutaman viime viikon sisään mielialat on kuitenkin muuttuneet rankasti, olen ollut todella masentunut ja itsetuhoiset ajatukset kalvavat mieltä nonstop. missään ei tunnu olevan mieltä ja vaikka tiedän pillereiden olevan syypää, en saa otetta noihin masennuskohtauksiin. pelkäsin todella, että teen jotain "pilleripäissäni".

eilen oli ensimmäinen päivä, kun tunsin olevani jälleen edes puoliksi oma itseni. itkut sitä työpäivän päätteeksi kotona pääsi, mutta se oli vartti ja kaikki oli taas tyyntä. luin myöskin lopettamisen jälkeisistä oireista, jotka voivat ilmeisesti olla aika hurjiakin ja ne vähän kauhistuttaa..

mieluusti kuulisin muilta onko vastaavaa..

• helpperi

Mulle gyne sanoi, että kannattaa syödä yksi laatta ennen kun pystyy varmuudella tietämään, sopiiko pillerit vai ei.. Alussa mulle tuli päänsärkyä, mutta katosi kun jatkoi käyttämistä. Ihan heti ei kannata luovuttaa, ellei tule tule pahoja sivuoireita.

• IEEI..!!!!

aloitin pillerit ni tuli hirvee jalka,käsi ja naama turvotusta......lopetin pillerit ni oireet hävisivät :) aloitin uudestaa ni kaikki oireet ovat taas siinä kuin siinä!!! paska juttu...mutta ei oo ainakaa mun merkki tuo yasmin!!!!

• ^^

Itse söin Yasmin -pillereitä 6-vuotta, ja minulla on toisinaan aurallinenkin migreeni, jolloin ei saisi missään nimessä syödä yhdistelmäehkäisypillereitä! Kukaan ei ikinä kysynyt e-neuvolassa ym. onko migreenitaipumusta, ja itse en ole mikään lääketiedettä lukenut, joten en tullut ajatelleeksikaan, että yhdistelmästä migreeni yhdistelmäehkäisypillerit voisi olla jotakin haittaa. :( Ihmettelin vaan viikottaisia päänsärkyjä ja pahoinvointia. Viimeksi käydessäni vastaanotolla, tuli lääkärin kanssa puheeksi, että aurallista migreeniä potevat eivät saisi missään nimessä syödä ko pillereitä. Mm. aivoveritulpan riski kasvaa!! :s Lopetin pillerit ja päänsäryt ja pahoinvointi vähenivät. Minipillerit tai hormonikierukka (joissa ainoastaan keltarauhaishormonia) vissiin sopivat ehkäisymenetelmät migreenistä kärsiville.

• mnbvcxcvbn

"ja itse en ole mikään lääketiedettä lukenut, joten en tullut ajatelleeksikaan, että yhdistelmästä migreeni yhdistelmäehkäisypillerit voisi olla jotakin haittaa."

Huoh.
        Lääkärin olisi pitänyt kysyä asiasta, mutta SE PAKKAUSSELOSTE, JOKA SIINÄ PILLEREIDEN MUKANA TULEE, ON TEHTY LUETTAVAKSI. Siellä sanotaan selkeästi, ettei aurallisen migreenin kanssa tule niitä käyttää.

• :-(

Olen nuorena käyttäny yasmiinia 10 vuotisen ajan, eikä silloin ollu minkäänlaista vaikeuksia niiden kanssa, mut kun lopetin jo 6 vuotta sitten, ja lääkäri taas määräsi mulle viime kuussa kuukautisten epäsäännöllisten takia, nyt tuntuu että tissit kasvaa kokoajan, todella arat ja tekee kipee kun laitan rintaliivit en edes uskalla kosee niitä kun tekee kamalan kipeä:( olo tuntuu on turvoksissa ja ruokahalu lisääntynyt tekee mieli syödä aina... nyt en uskalla lopettaa yksin ilman lääkärin neuvoa vai jatkanko ja elää näiden tissien kivun kaa??? Olen lihonnu 3 kg :(

• nipanormaaliko

Googlettamalla löysin tän.
      Mä söin yasmineita n. 5vuotta. Lopetin ja sillä aikaa oli ihan hyvä olo. Mun mielestä ne aiemminkin jotenkin sopi mulle, tosin ehkä jälkikäteen mietittynä joskus oli pääkipua ja masentuneisuutta. No sit raskauden jälkeen aloitin ne tän vuoden alussa ja tuntuu et ne ei sovi. vatsaa turvottaa, välillä oon ihan hermoraunio. Taukoviikolla on hyvä olla.

nyt aloin miettii et voikohan mun järkky kuvotus olo ja närästyskin johtua noist. tulee joka kerta ku tauon jälkeen alotan ne... HUOH

• 0911

Mulla oli ensin diane nova mut lääkäri vaihtoi mulle yasminit kesän lopulla. Söin niitä 3kk ja oon lihonu pari kiloa ja koko ajan turvottaa. Ruokailutottumuksissa ja liikunassa ei oo tapahtunut mitään erityisiä muutoksia, eli lihominen ja turvotus johtuu kyllä pillereistä. Pyysin sit diane novat takas (ne vaihdettiin ensin yasmineihin sen takia koska dianessa suuri veritulppariski) ja oon syöny niitä nyt viikon. Odottelen josko alkais turvotus vähentyä ja finnit katoais (niitä alkoi tulla yasminen käytön jälkeen uudelleen ku olin ne dianeilla eka saanut pois). Dianet ei lihottanut yhtään eikä lisänneet ruokahalua toisin kuin yasminet, niin toivon nyt et nää alkais tehota entiseen tapaansa eikä toi yasmin oo sekoittanut mun elimistöä lopullisesti.

Onko täällä sellasia, jotka on saanut yasminin sivuoireet pois vaihtamalla toiseen merkkiin? En tarkoita siis kokonaan pillereiden lopettamista vaan merkin vaihtamista.

• käytin 3 kk

Onneksi tajusin lopettaa, koska pelkäsin käyväni väkivaltaiseksi. Ihan järkyt mielialanvaihtelut!

• apua!

Itsellä pohdittaa kans Yasminin sivuoireet.. olen käyttänyt kaksi kertaa aikaisemmin (ensin 1 v, sitten n. 5 kk) Yasminin ilman MITÄÄN sivuoireita, mutta nyt kun aloitin uudestaan niin johan myrkyn lykkäsi. Heti ensimmäisenä päivänä pahoinvointia, huimausta, voimattomat kädet, ja ennen kaikkea ylävatsakipua. No, nämä oireet loppuivat onneksi ensimmäisen päivän jälkeen, paitsi ylävatsakipu, joka levisi rintoihin (kyseessä siis vasen puoli). Oikeanpuoleisessa rinnassa ei mitään, ainoastaan vasemmassa. Mietin nyt, pitäisikö lopettaa, kuten pakkausselosteessa käsketään jos tulee äkillinen rintakipu, vai pitäisikö olettaa että tämä on nyt ihan normaali sivuoire joka menee pois ajankuluessa?? On vain tosi outoa, että oireet tulivat nyt, vaikka aikaisemmin niitä käyttäessä ei ilmennyt mitään sivuoireita. Miksi siis nyt?! En tiedä yhtään mitä tehdä!

• kokemusta_

Mä aloitin yasminit joskus ennen kuin menin nukkumaan ja heräsin yöllä siihen et maha oli sekaisin ja oksensin, eli en nukkunut pahoinvoinnin ohitse.

• -jonna-_

itselläni on menossa vasta toinen liuska yasmineissa, aiemmin käytin yazia.
      Yaz-merkin aikana en kärsinyt minkäänlaisesta pahvoinvoinnista, mutta nyt yasmineissa toisen iuskan kohdalla on kamalaa pahoinvointia, kestänyt jo viikon. Ensimmäisen liuskan aikana ei ollut pahoinvointia, mutta kai oireet voi myöhemminkin tulla?

• vhbj

Miksi eivät voisi.

• Hanselmi_______

Mulla oli kuvottava ja huono olo oikeastaan ensimmäisen kuukauden kokonaan, muttei siis mitenkään ylitsepääsemätön. Jotenkin oksettava olo. Myös tuli tiputteluvuotoa outoihin aikoihin ja toisen kuukauden lopussakin oli noin 2 viikon menkat, jotka alkoivat jo viikkoa liian aikaisin. Kolmannet menkat olivat ihan normaalit ja sen jälkeen kaikki on ollut hyvin. Vointikin on hyvä. No worries. Jos jatkuu kauemmin ku 3kk niin sit lääkäriin.

• vasta-aloittelija

Aloitin Yasminit reilu viikko sitte, ei ole ollut mitään sen suurempia ongelmia... Ekoina päivinä oli aina silloin tällöin paha olo, mutta tiesin sen johtuvan pillereistä. Pari itkukohtausta tuli muta nekin ovat loppuneet. Näin aikaisessa vaiheessa tuskin huomaa vielä niin merkittäviä sivuvaikutuksia, mutta rinnat eivät ole olleet kipeät, näppyjä ei ole tullut, eikä ainakaan vielä ole paino noussut.
      Mietin vain että voisiko altistaa jotenkin hiivalle..? Kun pari päivää käytön jälkeen alkoi kauhea kutina eikä ole vieläkään itsestään hävinnyt, tänään pitäisi ostaa lääkkeet... Onko kokemusta?

• 88hennat

pillerien synteettiset hormonit sotkee täysin limakalvojen normaalin tasapainon- alapään luonnollinen mekanismi pitää hiivat ja tulehdukset pääsääntöisin poissa.
      Kun limakalvot kuivuvat, mitä tapahtuu? Arkuutta, haavautumia, tulehduksia...
      Tämä on ihan standardia hormoniehkäisyn käyttäjillä.

• hormonihirviö

Söin pari viikkoa yasmineita ja muutama päivä sitten lopetin. Heti pillereiden aloituksesta lähtien on ollut todella kuvottava ja huono-olo. Laihtuuhan siinä mutta ei se ole pidemmän päälle mukavaa kun ennen tosi hyvän ruokahalun omaavalla on hävinnyt ruokahalu kokonaan ja kaikki ruoka ällöttää. Saa miettiä aina meneekö seuraava haarukallinen alas ilman että oksennat. Myös levottomuutta, päänsärkyä, väsymystä, mahakipua ja lihassärkyä on ollut. Pari vuotta sitten söin Yasminelleja enkä havannut mitään muita oireita kuin että heräsin joskus yöllä siihen kun jalkaa särki ja pelkäsin heti tietysti veritulppaa :D Jos nyt pitäis taukoa että olo muuttuisi normaaliksi ja kokeilee sitten joskus uudestaan Yasminelleja.

• .

No pari viikkoa on älyttömän lyhyt aika kokeilla e-pillereitä, sekoittaa vain kehon hormonitoiminnan. 3 kk on se aika jonka kannattaa kokeilla..

Miksi yleensä lopetit Yasminellat jos ne kerran sinulle sopivat?!

• .

sori typo, Yasminellet.

• 3mppulis

Olen itse nyt syönyt yasmin pillereitä varmaan puolen vuoden ajan ja tällä viikolla on aina pillerin jälkeen alkanut koskea alavatsaan todella paljon,oksettaa koko ajan ja painava tunne mahassa. Mietin että saatan pitää pienen tauan ja katson että voiko mahakipu johtua pillereistä.

• tähkäpää

Aloitin pillerit vasta kolmekymppisenä, kun tapasin ensimmäisen vakituisen poikaystäväni. Olimme seurustelleet 3 kk, ennenkö siirryimme pilleriehkäisyyn. Aloitin Yasmineilla enkä huomannut ensin mitään oireita. Lääkäri sitten jostain syystä kirjoitti Yasminellet, joissa pitäisi olla vähemmän hormonia. Aluksi niiden kanssa meni hyvin, kunnes toisen liuskan aikana tuli hermostuneisuutta, alapäästä hävisi tunto, aloin epäillä poikaystäväni tunteita, sitten omiani, alkoi huimaus, jota on päivittäin, ei kuitenkaan koko ajan. On muistiongelmia ja keskittymisvaikeuksia, mikään ei oikein tunnu miltään. Myös poikaystäväni tuntuu välillä enemmän kaverilta kuin rakkaalta. Seksihaluja ei ole, siihen vaikuttaa tietenkin sekin, että alapäässä ei ole tuntoa. Nyt kun tarkemmin ajattelen, en ole pillereiden käytön jälkeen masturboinut kuin pari kertaa enkä ole edes päässyt loppuun asti, vaikka aiemmin tulin hyvinkin nopeasti. Seksi ei tunnu miltään. Aion lopettaa pillerit ja katsoa, palaanko normaaliksi itsekseni.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe