eli olisikos kellään tietoa mitä vikoja näissä ilmenee? tarkoitus olisi ehkä ostaa vm.92 2.6l.
MAZDA B2600 Pick-Up
vikalistaa
2311074
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
Vastaukset 23
Vanhimmat
varaosat ovat melko hyvissä hinnoissa
bensan kulutus n.15litr./100km
näin muuten ei isompia vikoja ole havaittu
on ihan sopiva trailerin veturiksi jos bensan kulutus ei haittaa
pienenä tyyppivikana taitaa olla lämmityslaitteen moot.tai katkaisija koska itsellä oli B2200 D ja veljellä on B2600 2.6i niin molemmissa lämmityslaitteen ensimmäinenvaihe ei toimi
ja tuossa veljen bensavehkeessä tyhjäkäynti jää välillä melko korkeille kierr.mutta saattaa olla yksilökohtainen häiriö koska toimintaviat ym.riippuu melko paljon myös siitä miten edellinen/set omistajat ovat sitä käyttäneet
Itse ajelin juurikin tuollaisella B2600:lla, vuosimallia 1990; vuodesta 1996 vuoteen 2005. Kilometrejä oli tullessa 73000 ja lähtiessä 176000. Bensaa paloi pienimmillään 10,5; enimmillään 16 l/100km; keskiarvona ehkä 13 l/100km. Ongelmia: ruosterotta mokoma tykkää, osat aika kalliita ja tarvikkeina huonosti saatavia. Pakoputkia meni ajallani kolme häntäpäätä, kaikki merkkiliikkeestä, tarviketta ei saanut. Hinta taisi olla markkojen aikaan semmoiset 1600 mk/biitti. Jarrujen kanssa sai puuhailla jonkin verran, olisi kannattanut vaihtaa nesteet ajallaan. Takajarruihin sylinterit löytyivät korvikkeesta, taisivat olla samat kuin Eemelissä (E2200). Moottori alkoi loppumenossa tihkua vähän öljyä, muuten pelasi ja veti hyvin. Tulppia piti tietysti vaihtaa, samoin kertaalleen tulpanjohdot (nykiminen alkoi häiritä). Syyläri ei loppuajasta enää ollut täysin 100% tiivis, kenno tihkui. Siinä myös ison vahingon vaara: 12venttiilikone (Mitsubishin tekoa, muuten) ei paljoa keittelemisiä kestä. Etuvetarien ulkopäiden kumit menivät 11v/130000 km tietämillä. Ohjaustehostimen pumppu piti tiivistää tammikuun 99 kovien pakkasten jälkeen, muuttui vaahtovatkaimeksi. Se korjaantui uudella laakerilla ja stefalla, halpa korjaus. Lämmityslaitteen 1.nopeus uupuu tavallisesti porrasvastuksen eka kiepin katkeamiseen. Helppo ja nopea vaihtaa (puhallinkotelon pohjassa apparin puolella), eikä kovin kalliskaan.
Vetopaino oli minun tapauksessani hankala juttu: jarruttoman kärryn suurin paino vain 460 kg eli aika olematon, eikä riittänyt laillisesti millekään käytössäni olleelle "kevyt"kärrylle. Jarrullista sentään sai kiskoa 2200 kg.
tossa ed.viesteistä jäi uupumaan että katso että runkopalkit ovat ehjät!
mitä muita hyviä tai huonoja puolia kyseisenlaisessa b2600 mazdassa on ollut? onko kukaan saanut nostettua tuota sallittua jarruttoman perävaunun massaa sinne 750 kilogrammaan. Joissakin on kai rekisteriotteen mukaan 450 kg ja joillaki 750 kg. mitä pitää tehdä että sen sais nostetuksi?
melko yleinen vika on ruiskun ohjausboksin rikoutuminen
hankala löytää toimiva käytettynä
löytyykö noita ruiskun ohjausbokseja uutena mistään ja missä hintaluokassa ne liikkuu. ja missä kohtaa se sijaitsee autossa?
onko jarruttoman kärryn massa kaikilla b2600:ssa vain 450 kg ??
mistä kohtaa autoa mazda b2600:sta löytyy tuo ruiskun ohjausboksi? tartteis tietää ettei tarvitsis purkaa koko autoa osiksi sen vaihdon takia.
Apumiehen jalkatilan vieressä, muovisen sivuseinäpanelin alla.
kiitos vinkistä. helpottaa löytämistä kummasti.
olisko kenelläkään ylimääräisenä mazda b2600:n ruiskunohjausboksia?
paljonkohan nuo b2600 mazdat kuluttavat polttoainetta?
suurinpiirtein 15litr./100km
löytyykö käytettyä tai uutta boksia mistään ja mihin hintaan?
ohjausboksi on laitettu kuntoon. auto ei silti ota kierroksia eikä siinä ole lainkaan vetoja. tyhjäkäynnillä pyörii kuitenkin ihan nätisti ja kylmänä käynnistettäessä ottaa vähän aikaa hieman kierroksia.
kaikki sähköpuolen osat eli tulpat, tulpan johdot,virranjakajan kansi, pyörijä on vaihdettu.
mikä voisi olla vialla?
Löytykö syyllistä? Mulla tekee Mazda samaa
Löytyikö vika?
Tutkipas kaasuläpän (=ilmaläppä) asentopotentiometri.
Onko Mazda B2600 (lava-auto) etupään voimansiirto sma kuin Mazdan E2600 (paku) nelivetoisen etupään voimansiirto? Pitäis löytää B2600 napa ja murros, purkamossa olis E2600.
kaasarikone toimii kun ei ole boksia tehoa on 25hv vähemän mutta sekin 1000kg kuormaa veti hyvin kulutuksessa ei juuri eroa ruiskumalliin seka ajossa. parasta autossa oli ajo mukavuus meni kuin juna suoraa eikä ajo urat haitanneet.
Tosissasko kyselet 20 vuotta vanhan auton vioista? Vanha mazda, varmaan jotain vikoja alkaa pikkuhiljaa ilmetä....
Onko kikkoja bensankulutuksen pienentämiseen?
on,älä käynnistä moottoria.
Riippuukaasujalasta i TT se ajan pintakaasulma j alamäessä lis än vauhtia ja ylämäessä höllään kaasua