Jrkyttävä hermokipu

ja muuta kipua

Kertoisittekko kokemuksista mitä hoitoa olette saaneet jatkuviin kroonisiin hermokipuihin ja muihin kipuihin.Minulta on leikattu kaularanka ym..ym..Mitään ei ole enää kait tehtävissä.Kuin saada kunnon kipulääkitys.8 Panacodia ei päivässä auta.Mitä lääkkeitä muilla käytössä?
Todella väsynyt ja tuskastunut.Ja auttavatko?
Kiitos

44

23781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihje.

      Oletko katsonut sivun: www.kivuton.info
      Oikean kipulääkkeen löytäminen on erikoislääkärin asia, jos esim. Panacod ei auta. Tiedän, että joku saa helpotusta Lyrica-nimisestä lääkkeestä hermokipuun. Tsemppiä, että lievitystä löytyisi!

    • Hundo

      Mulla kanssa hermokipuja, joihin tällä hetkellä lääkkeenä Tramal 50mg x 4, Lyrica 75mg ( Tätä ollaan nostamassa)X 2 ja vielä Panacod X 2 illalla - kun Tramalit vie unen.. Eikä näistä kaikista ole edes juurikaan apua.

      Monille Hermokipuilijoille Lyrica kuulemma toimii, mutta itselläni ( ainakaan tuolla annostuksella ) ei auta yhtään.

      • LyricA

        Heitä ne muut lääkkeet pois, niin se Lyrica auttaa jo pienellä annostuksella....nimin. kokemusta on. Mutta jos et uskalla kokeilla....


      • Jaro78

        Lyrica auttaa!panacodin voi heittää roskiin!


      • Anonyymi

        Lyrika teki minulle vesirakkoja jalkoihin. Ja jouduin turvautumaan haava hoitajan pakeille. Ja lyrika jouduttiin purkamaan


    • ...

      Älä ainakaan lisää Panacodia, se on turhaa. Joskus auttaa pieni määrä epilepsiaan annettavaa estolääkitystä. Kysy lääkäriltä.

      Jos on mahdollisuuksia, ota yhteyttä OMT-fysioterapeuttiin (lääkäriltä lähete). Tällaiselta fyster. saatu hoito auttoi kasvohermosärkyyn minua.

      • nimim. kokemusta

        Panacodia ei saa käyttää yhtäaikaa Lyrican kanssa!!! Ei mitään mikä on parasetamolipohjainen lääke!! Ibuprofen-pohjainen särkylääke, sitä voi käyttää. HALOO, EIKÖ LÄÄKÄRIT KERRO TEILLE, VAI ETTEKÖ KUUNTELE MITÄ SANOTAAN???


      • lyricaa ja parasetamolia
        nimim. kokemusta kirjoitti:

        Panacodia ei saa käyttää yhtäaikaa Lyrican kanssa!!! Ei mitään mikä on parasetamolipohjainen lääke!! Ibuprofen-pohjainen särkylääke, sitä voi käyttää. HALOO, EIKÖ LÄÄKÄRIT KERRO TEILLE, VAI ETTEKÖ KUUNTELE MITÄ SANOTAAN???

        kuinka niin?

        itsellä replantaatiokipuihin jo kuukauden ollut 2x 75mg lyrica ja 3-4x 1g panadolia. tosin panadolia oon vähennellyt nyt viikon. Kummankaan lääkkeen selosteissa ei mainita ko. haitallisista päällekkäisyyksistä. Itse sain reseptini ja alun lääkkeeni sairaalasta.


      • Matso3

        Olen sairastanut kaularangasta johtuvaa hermosärkyä vuodesta 2005 alkaen. 2xleikattu kaularanka, kolme implanttia kaularangassa ja KYS ei enää operoi. Panacod on ainoa lääke, joka auttaa vähän aikaa. Lyrica annostus on 600 mg/vrk, eli tapissa saakka. Lisäksi Noritren 1x25 mg iltaisin nostamaan kipukynnystä. Eläkehakemus vireillä, mutta pakko yrittää töihin viikon päästä. Kelan sairauspvrahat lopussa ja työnantaja haluaisi päästä jatkuvasti sairastavasta työntekijästään eroon. Mielenkiintoista, eikö totta...


      • työ....
        Matso3 kirjoitti:

        Olen sairastanut kaularangasta johtuvaa hermosärkyä vuodesta 2005 alkaen. 2xleikattu kaularanka, kolme implanttia kaularangassa ja KYS ei enää operoi. Panacod on ainoa lääke, joka auttaa vähän aikaa. Lyrica annostus on 600 mg/vrk, eli tapissa saakka. Lisäksi Noritren 1x25 mg iltaisin nostamaan kipukynnystä. Eläkehakemus vireillä, mutta pakko yrittää töihin viikon päästä. Kelan sairauspvrahat lopussa ja työnantaja haluaisi päästä jatkuvasti sairastavasta työntekijästään eroon. Mielenkiintoista, eikö totta...

        Matso3 :lle

        Mulle kävi niin , että työnantaja sanoi irti sairauden takia. Olin paljon poissa selkäsairauden takia välilevynpullistuma leikattiin ja selkä ei vaan tullut kuntoon vaikka kuntoutettiin. Työtä ei voinut muuttaa ja niinpä 8 vuoden jälkeen annettiin monoa:( siinä kiitos palvelusta ja työstä.


      • Matsonni3
        työ.... kirjoitti:

        Matso3 :lle

        Mulle kävi niin , että työnantaja sanoi irti sairauden takia. Olin paljon poissa selkäsairauden takia välilevynpullistuma leikattiin ja selkä ei vaan tullut kuntoon vaikka kuntoutettiin. Työtä ei voinut muuttaa ja niinpä 8 vuoden jälkeen annettiin monoa:( siinä kiitos palvelusta ja työstä.

        Eihän sairauden vuoksi voi irtisanoa. syynä voi olla, ettei TA:lla ole tarjota muuta työtä, eli kaikki vaihtoehdot on käyty läpi. Sen jälkeen on mahdollisuus saada työttömyyspäivärahaa.

        Kuuluitko ammattiliiton työttömyyskassaan? Perustuslain mukaan kaikille Suomen kansalaisille turvataan perustoimeentulo.

        Voin konsultoida asiassa. Yhteystietoni saat ottamalla yhteyttä täälä palstalla.


      • dr feelgood
        nimim. kokemusta kirjoitti:

        Panacodia ei saa käyttää yhtäaikaa Lyrican kanssa!!! Ei mitään mikä on parasetamolipohjainen lääke!! Ibuprofen-pohjainen särkylääke, sitä voi käyttää. HALOO, EIKÖ LÄÄKÄRIT KERRO TEILLE, VAI ETTEKÖ KUUNTELE MITÄ SANOTAAN???

        Panacodin eliminaatio elimistöstä on maksan kautta pääas. ja lyrican munuaisten, ei niiläl ole yhteisvaikutuksia.


      • mä vaan
        nimim. kokemusta kirjoitti:

        Panacodia ei saa käyttää yhtäaikaa Lyrican kanssa!!! Ei mitään mikä on parasetamolipohjainen lääke!! Ibuprofen-pohjainen särkylääke, sitä voi käyttää. HALOO, EIKÖ LÄÄKÄRIT KERRO TEILLE, VAI ETTEKÖ KUUNTELE MITÄ SANOTAAN???

        Mulle lääkärit määränneet lyricaa,bura naa ja panadolia. Ei yhteisvaikutusta. Mutta hermokipulääkkeet ei sovi. Ummetusta ja sen kautta lisää kipua. Päänsärkyä. Tramaliin tulee helposti riippuvaiseksi. Mulle runsaita harhoja, sekavia unia, itsemurha-ajatuksia. Vierotusoireet vasta järkyttäviä oli.


      • Jaro78
        nimim. kokemusta kirjoitti:

        Panacodia ei saa käyttää yhtäaikaa Lyrican kanssa!!! Ei mitään mikä on parasetamolipohjainen lääke!! Ibuprofen-pohjainen särkylääke, sitä voi käyttää. HALOO, EIKÖ LÄÄKÄRIT KERRO TEILLE, VAI ETTEKÖ KUUNTELE MITÄ SANOTAAN???

        Haloo lääkärit tekee työtään eikä välitä ku rahasta!ihan sama mitä syöt kun ei ole sen mahasta kyse!mä suosittelen somaccia sekaan ni ei ota pötsi itteensä!


      • Anonyymi
        nimim. kokemusta kirjoitti:

        Panacodia ei saa käyttää yhtäaikaa Lyrican kanssa!!! Ei mitään mikä on parasetamolipohjainen lääke!! Ibuprofen-pohjainen särkylääke, sitä voi käyttää. HALOO, EIKÖ LÄÄKÄRIT KERRO TEILLE, VAI ETTEKÖ KUUNTELE MITÄ SANOTAAN???

        Astmaatikkona ei voi käyttää tulehduskipulääkkeitä. Reumatologi ja toinen lääkäri päättivät että Lyricaa pienellä annostuksella Panacodin kanssa.


      • Anonyymi
        mä vaan kirjoitti:

        Mulle lääkärit määränneet lyricaa,bura naa ja panadolia. Ei yhteisvaikutusta. Mutta hermokipulääkkeet ei sovi. Ummetusta ja sen kautta lisää kipua. Päänsärkyä. Tramaliin tulee helposti riippuvaiseksi. Mulle runsaita harhoja, sekavia unia, itsemurha-ajatuksia. Vierotusoireet vasta järkyttäviä oli.

        Niimpä 🤔


    • leikattu kaularangasta

      ja onko hermoaukot ahtautunu vai mistä jatkuva hermokipu johtuu.
      Miehelläni kaularanka pitkälle rappeutunut, kärsinyt säryistä todella paljon ja kauan.
      Nyt käyttää Glukosamiin 2100 luontaistuotetta ja säryt helpottanu huomattavasti. Aiemmin esim. triptyl (on vahva lääke mutta etenkin jos käyttää pitempään, ei kannata lopettaa kerralla tai tulee kaikennäkösiä sivuoireita)
      Katso myös http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

      • 21v

        Toivottavasti löyät todellakin sen toisen paremman lääkken,se kun on yksilöllistä mikä toimii kelläkin.Tuo panacod tosiaan kannattaa jättää pois mutta lääkärihän siitä päättää tietenkin niin siihen ei meiän sanat paljo auta.Mutta yritä painostaa lääkäriäs vaihtamaan/kokeilemaan muuta lääkitystä!Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti löyät sen oikean lääkityksen!


      • nettaN

        Minulla on kaularanka leikattu.Mutta sitä ennen oli jo hermosärkyä kädessä.Lisäksi on leikattu Tos-oireyhtymä jossa saatiin valtimo pois puristuksesta mutta käsikirurgi ei päässyt tarpeeksi syvälle.Kertoi että olisi thorax-ja verisuonikirurgin hommia.Heidän mielestä riskialtis leikkaus jossa poistettaisiin eka kylkiluu.Voisi jopa mennä huonommaksi.Ja koko oikean puolen rintakehä on suurempi oikealta kuin vasemmalta.


    • ,,kaikki kokeillut särkylääk..

      esim.triptyl(mielialalääke).Usein lääkärit määrää jos muu ei tehoa,kannattaa kysyä.

    • kivun "omistava"

      Minulle uutta tämä hermokipu. Lääkäri tuumasi aluksi että "vähän jumissa" on lihakset....vaikka kuinka yritin selittää, ettei näin ole. 3pv myöhemmin menin toiselle lekurille, joka heti oireet kuultuaan sanoi, että tod.näk. hermokipua ja pisti eteenpäin. Sain läetteen kiireellisenä kaularangan kuvaukseen ja lääkkeenä Lyrica plus 800mg burana. Tällä mennään ja pienikin annos vaikutti hieman. Kolmen lapsen YH:na ei ole vaihtoehtoja. Ruoka ja pyykit on hoidettava vaikka käsi ei toimi ja on kuin tulessa.

    • panacod

      Parasetamol pohjaiset lääkkeet eivät auta hittojakaan hermopohjaiseen kipuun.
      Näin se vain on.

    • jalassa

      hei. mulla on jalassa todettu hermovaurio ja kivutkin ovat melkoiset, panacodia ja buranaa ehdin syödä melko pitkän ajan ennen kuin asiaan puututtiin. sain Noritren nimistä lääkettä, annostukseksi 50-80 mg, nostetaan asteittain, pikkuhiljaa. sivuvaikutuksia ei ole tullut, nyt olen tosin saanut annoksen nostettua vasta 40 mg (aloitin 10mgsta), joten kyllä panacodia joudun edelleen ottamaan rinnalla, tosin huomattavasti vähemmän kuin ennen. mutta nyt jo huomaa et pahimmat tuikkimiset ja jomotukset on helpottuneet, uskoakseni pääsen vallan eroon panacodista ajan myötä... ;)

    • moniv. -85

      Itsellä on hermokipuja molemmissa jaloissa, lantiossa, selässä ja vasemmassa hartiassa / kädessä.
      Näihin vaivoihin syön päivittäin mm:
      1 x 3 OxyContin 40mg
      1 x 3 OxyNorm 20mg
      1 x 2 Lyrica 75mg
      1-2 x 4 Panacod pore

      Voisin itse suositella Lyrica lääkitystä. Siinä on hirveästi haittavaikutuksia mutta aina sitä kannattaa kokeilla ettei joudu vahvoja opioideja syömään.
      Näistä vahvoista "huumelääkkeet" saa haittaluokkaa suuremmaksi kun on terveydelle vaarallista jos ei ota sitä päivittäistä annosta.
      Pahimmassa tapauksessa lähtee henki tai vajoaa koomaan.

      Lyrica lääkettä yleensä syödään hermokipuihin kahdesti 150mg mutta niiden haittavaikutuksista itse en kestä kuin kahdesti 75mg.
      Pitkään kun syö lääkkeitä niin toleranssi kasvaa ja Panacod on sellainen lääke mikä vuosien mittaan tuo sappikivet.


      Hermokivut on pahoja niin ei oikein ole lääkettä mikä veisi kokonaan kivut pois. Näin sateisina aikoina kivut pahentuvat ja jääpussit pakkasesta on kovassa käytössä.

      Paljon jaksamisia kaikille kipu-potilaille

      monivamma -85

      • hermokipua täälläkin

        Itselläni on juoksuharrastuksien kautta nähtävästi tullut näitä hermo-ongelmia. Mulla ei ole samanlaisia nappeja kuin teillä, mutta syön Neuromax Fortea, jossa tietääkseni on ainesosia, jotka lisäävät hermoratojen aineenvaihduntaa. Voin vaan kuvitella, että miten inhottavia ongelmia teillä muilla on. Tsemiä.


      • millaisia oireita
        hermokipua täälläkin kirjoitti:

        Itselläni on juoksuharrastuksien kautta nähtävästi tullut näitä hermo-ongelmia. Mulla ei ole samanlaisia nappeja kuin teillä, mutta syön Neuromax Fortea, jossa tietääkseni on ainesosia, jotka lisäävät hermoratojen aineenvaihduntaa. Voin vaan kuvitella, että miten inhottavia ongelmia teillä muilla on. Tsemiä.

        sinulla on, kävi nimittäin vähän samalla tavalla......

        Alkuperäiselle, noritren 50 mg yhdistettynä tramal saatta toimia aika hyvin, eikä ole kallis.


      • Mallikansalainen itä

        Jaa, vai sappikivet. Täytyypä olla tarkkana. Mulla Lyrica 2x300 mg/vrtk, Noritren 25 mg ja Panacoc tarvittaessa, eli väh. 1-3 tabl./pv. Syynä kaularankakivut C5-hermovaurio. Näillä eväillä mennään eteenpäin:=)


      • Kohta hermoraunio

        Minulla oli myös OxyContin, Oxynorm, Lyrica ja Panacod. Aiheuttivat vatsalaukun lamaatumisen ja sinne kertyi sulamatonta rokaa amerikkalaisen jalkapallon kokoinen möykky joka tukki kaikki hengitystiet, vietiin tajuttomana Meilahteen jossa suoritettiin hätäleikkaus samana yönä koska hengitys oli pysähtynyt ja leikkauksen jälkeen pidettiin viikko nukutuksessa kun aivojen happitaso oli laskenut niin alas. Lääkärit sanoi että nyt ei saa käyttää mitään opiaatteja vatsan kautta koska tilanne voi uusiutua. Kärsin tosi kovista hermokivuista, rankaani on leikattu 9 kertaa ja nyt lanneranka on jäykistetty kokonaan. Minulla on selkäydinkanavan ahtauma ja viidennen hermon hermojuurikanavan ahtauma, mikää lääkitys ei auta, minulle asennettiin myös neurostimulaattori mutta siitäkään ei ole mitään apua. Elämä on yhtä helvettiä näiden kipujen takia..


    • Ukinala

      Hermoratahierontaa. Kaikki nämä: Panacod, Lyrica ,opiaatit aikansa vaikuttaa. Sitten
      ne ei enää tehoa, päinvastoin haittaa elimistön luonnollista toimintaa.

      • jalassa

        moikka.
        täällä kans yks hermovaurioinen ilmoittautuu. hermovaurioni on seurausta kaatumisesta, jonka seurauksena sain trimalleolaarimurtuman nilkkaan. ja hermothan siinä meni.
        aluksi söin kans buranaa ja panadolia, sit panadol vaihdettiin panacodiin ja lopuks ne molemmat noritreniin, joka auttoi tosi hyvin, mutta aiheutti myös pahoja rytmihäiriöitä, jopa niin et oli pakko soittaa ambulanssi. noritrenia söin lopulta 75mg päivässä.
        Noritren vaihdettiin lyricaan ja samalla palas kuvioon myös burana, panacodista rupesi tulemaan huono olo, joten senkin lopetin. alotin tosi varovasti lyrican, 25 mg iltaisin ja sit aamuisin, tällä hetkellä otan 150 mg aamulla ja illalla. lisäks triptyliä 25mg iltaisin.
        kaikki oli ihan hyvin vähän aikaa, ei juurikaan tarvinnut ottaa buranaa päivisin ja töiddäkin jaksoin olla ihan kohtuudella, mutta sit yhtäkkiä alko taas ihan käsittämättömät säryt, koko ajan jomottaa ja lisäks tuntuu et ei pysty edes käveleen kunnolla... uiminen oli ihan viimeinen niitti, vaikka sen pitäisikin olla hyväksi. ei ainakaan mulle käynyt, hyvä kun ei taju lähtenyt ja edelleenkin koko ajan särkee. saikkuakin saisin, mut jotenkin vaan ajattelen et töissä on käytävä, hajoo pää jos jää kotiin. en tiesä sitten...


    • morfiini

      Entä jos menisit lääkäriin.

      • Entä jos...

        menisit lääkäriin.

        Mitäs sitten?


    • ranteet auki...

      Rannekanavan ahtuma molemmissa käsissä. Sain siihen triptyyliä---ei auta. Sitten lisättiin kipulaastarit. Ei kun paheni.
      Heitin laastarit huitsuun, koska vaikutti jopa tasapainoon ja nyt käytän voltarenia triptylin lisäksi.
      Yöunet sain jollain tapaa takasin ja nyt lasken päiviä leikkaukseen...

    • Juska 1

      Minulla on sietämätön hermokipu pakaroissa, oikeassa jalassa ja häpyalueella. Selkääni leikattu lannerangasta neljä kertaa, koko lanneranka jäykistetty v. 2010, ei mitään apua kipuun, olen todella väsynyt koko särkyyn kun mitään apua ei löydy, kaikki mahdolliset lääkkeet kokeiltu vahvimpia opiaatteja ja kipulaastareita myöten. Todettu selkäydinkanavan ahtauma ja hermojuurikanavan ahtauma, Ortonin lääkäri määräsi leikkaukseen Töölöön mutta siellä lääkäri sanoi että ei voida tehdä mitään ei voida tehdä kivun poistamiseksi, vaikka neurologi sanoi että minun kohdallani on lääkeleikit leikitty vain puukko auttaa mutta kun lääkäri ei suostu tekemään hermojuurikanavan ahtauman avarrusleikkausta. Olen henkisesti aivan loppu, olen joskus harkinnut jopa itsaria. Tietäisikö joku jonkun viisaan hermokipuihin erikoistuneen lääkärin tai hoitokeinon joka on saanut avun. Minulle on asennettu myös neurostimulaattori mutta sekään ei auta.

    • kipupotilas

      mulla on crps2 vasemmassa jalassa ja mulle on kokeiltu kaikki maholliset kovimmat opiaatit kovilla annoksilla vaan eihä nuista suurta apua oo...on se silti parempi ku ei mitään!kaikenlaisia puudutuksia on tehty,ei vaan auttanu mulle,paljon erillaisia hoitojaki kokeiltu vaan eipä juuri apua oo saanu niistä...mulle on sanottu et maksimissaan 30% kivusta saahaan pois lääkkeillä ja lopun kans on opittava elämään!

    • Jokuvaain3

      Mulla on leikattu vasen nilkka 5 Kertaa jo ja sairaan kipee ja täl Hetkel 150mg lyricaa 2x päiväs

    • KerjäläistenValtakunta

      Hei!
      Olen 35vuotias nainen.
      Mulla ei oo leikattu mitään, joskus särkee tavallisesti päätä tai alaselkää. Ylipainoa on n15kg kun lopetin tupakan polton 3.5 vuotta sitten niin tuli painoa lisää.
      Sain vuonna 2011 panacodia sairaalassa kun olin kaksi viikkoa sikainfluenssan ja pahan keuhkokuumeen takia. Olin teholla viikon ja viikon keuhkopolilla. Sai säännöllisesti panacodia sen kaksi viikkoa ja yöksi unolääkeen.... Selvisin.Pääsin kotiin toipumaan,3 kk:tta sairaslomaa ettei tule sydänlihastulehdusta..Ym. Reseptillä iso määrä panacodia ja muita,mm.Unilääke,tenox.
      Nyt eletään vuotta 2017/ jäin niihin panacodeihin kiinni. Syön niitä vaikka en tarvi. Haluaisin eroon niistä. Ostan niitä tutuilta, pyydaän omaa lääläriä kirjoittamaan ja hän aika ajoin kirjoittaa reseptin.
      Tenox ei haittaa. Otan yöksi ja ok.
      Mutta panacod. Koulutti pahasti minuthaluan eroon. Mitä teen?
      Olen myös kokeillut lyrikaa....Viisikko sillä päästä panacodista eroon vai jäänkö kiinni lyrikaan. Katukauoasta ostettuna, 300mg.
      Tekee rauhallisen ja hyvän olon. Ei muuta. Panacod tekee vattan kovaksi. Päätä särkemään...Lyrika ei.
      Lopetanko seinään vaan codit?!???
      Onko se vaarallista?!?
      Olen monesti hermona jos ei ole mitään,se vaikuttaa jo päivittäisiin tekemisiin.
      Aina on hommatgava jostain...Hinnalla millä hyvänsä. Yllättävän helposti niitä saa....Mutta se vaatii myös rahaa. Kahden lapsen yksinhuoltajan la ei sitä paljon ole, tällä hetkellä työtön mutta hänen koko ajan työtä.
      kun olen töissä, mulle on niin selvä että siellä ei otete kutakin yksi ibumax jos koskee johonkin.
      Mulla on sellainen työ että vaarantaisi muiden henkiä jos ottaisin mitään. Tämä lääke asia on vain vapaa ajalla.
      Ei rekan ratissa. Mauton työstäni, siksi en tarvi mitään. Kotona taas kaikki ei ole hyvin.Huono parisuhde vaikka YH olenkin,mutta en ole samankaton alle ottanut miestä.Lasten isää.
      Hän on kännissä väkivaltainen.
      Siinä varmaan syy miksi olen jäänyt kaikkiin koukkuun. Pelastanut päiväni niillä kuolen kotona.
      Kun taas pääsen ajamaan ja olen yksin ja Nukun rekassa mulla on kaikki hyvin!! En tartte silloin edes tenoxia! Olen kaikesta vapaa. Miehestä en pääse eroon..Ei vaan lähde, on kun takiaspallo...Olen puhunut Frost amutta ei, kun lapset on 10ja 13.....
      Mulla on siis vielä odotettava niin kauan kunnes he ovat 18.v. Sitten lähden.Olen ajatellut muuttaa kokonaan paikkakunnalta toiselle. Aloittaa elämän uudelleen.
      Joso sitten jäisi lääkkeet?!?
      Kiitos jos jaksoit lukea!
      Silmät sikkuralla kirjoitan, panacodin voimalla pesissä.... Aamulla kello soi 6.30. Lapset kouluun ja mulla ei mitään...
      Muutankuin codeja.
      Ja pari parasta ystävää.

      Kiitos.

    • Anonyymi

      Lyrica, Norgesic ja Panacod.

    • Anonyymi

      Itsellä on ollut pitkään käytössä temgesic 0.4mg 4 kertaa päivässä! Panacod on suhtkoht mieto opioidi joka ei itselle auta .jos sulla on noin suuri annos niin kannattaa sanoa lääkärille että vaihtaa toiseen lääkkeeseen,koska olet aika varmasti koukussa ja lääkkeen teho ei riitä.itse sain panacodista enemmän lisää erilaisia särkyjä enkä suosittele sitä kenellekään!!! Paska lääke joka koukuttaa nopeasti.hae lähete kipupolille japyydä sieltä jotain muuta lääkettä!!jaksamisiin.

    • Anonyymi

      Kipulääkettä, mutta vaihdellen ibun ja paran välillä, ja mahdollisimman pieniä annoksia. Vältetään stressiä, hallitaan mielellä, vältetään joitain /liiallisia tekemisiä, pidetään asiat tasaisina (vähemmän ärsyttäviä vaihteluja). Pidetään hermopinnit jms, poissa, suoristamalla tm., ja ollaan ärsyttämättä paikka. Kaikkiaan, vältetään kroonistamatta/yliherkistämättä hermoa. Aika saattaa parantaa herkkyydessä että ehkä hermossakin tai muissa tuissa. Leikkauksiakin (hermopuolella, ja olisi muutenkin, mutta niitä ei usein vielä hallita/löydetä/ymmärretä, riippuen titämyksistä sillä hetkellä, jonka ulkopuolella asiaan suhtaudutaan psykiatrisena) on olemassa, viimesijaisina.

    • Anonyymi

      Hei, luin kirjoituksia ja niin tutulta kuulostaa😥Minulta on leikattu ahtauma kaularangasta 2017, josta jäi hermopinteet käteen yms. Selässä prolapsi oli kiinni L5 -välissä ja leikattiin 02/2021, kaksi kertaa 10 pvn:n sisällä ja sama toistui nyt 02/2022.
      Nyt mietitään luudutusleikkausta. Kipuihin olen syönyt monenmoisia lääkkeitä. Panacod sopi minulle hyvin, mutta ei enää auttanut. Tramal ei käynyt. Olen syönyt jo 2 -vuotta Gabrion 600 mg 6 tabua päivässä. Lisäksi Targiniq 10 mg 2 tabua vuorokaudessa ja Sirdalud 4 mg illalla. Kipupolilla kävin ja siellä potilasta hoidetaan koko pakettina mutta itse kuntoutus siellä siirtyi kun selkä jouduttiin nyt siis operoimaan päivystyksessä. Apua saan vesijuoksusta, vedessä voi juosta, kun muutoin ei voi ja hitaasta sauvakävelystä. Ota oman lääkärisi kanssa puheeksi, että saat lähetteen alueesi kipupolille ja tässä välissä liiku kivun sallimissa rajoissa. Kaikesta kivusta huolimatta Hyvää kevään odotusta meille kaikille "hermokimpuille" ❣

    • Anonyymi

      rick simpson oil

      ja kivut ohi.

    • Anonyymi

      Lyrica on paras

      • Anonyymi

        Onko kipulaastarista kellään apua ollut .selkämurtumaan . Minut Hus tyri tarkoituksella . Ei leikattu tapaturmassa ajoissa !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe