Onko kellään kokemuksii kyseisestä lääkkeestä??
TRIPTYL???
8
3768
Vastaukset
- määrätty
Triptyl 10mg 1 tabl/vrk, unenlaatua parantamaan.
Nivelrikon vuoksi (särkyä) heräilen.
Lääke toimii, joskin täytyy ottaa 20mg tarvittaessa iltain.
Ei sivu eikä haittavaikutuksia, eikä vieroitusoireita vaikka välillä en lääkettä otakkaan. - Pieni pyöreä
Masennukseen 100 mg/vrk. Lääkitys aloitettiin alkusyksystä ja muutaman kuukauden oli hyvä olo. Joulun jälkeen teho katosi, joten täytyy lopettaa vähitellen. Sivuvaikutuksista: oli alkuun suun kuivumista, ei muuta. Painokaan ei noussut vaan aloin laihtua.
- 5vuotta.....................
käyttänyt triptyliä,ei mitään haittavaikutuksia,suun kuivumista alkuun,nyt otan 74mg,oli jo 100mg,nyt taas laskenut,aloitettiin 10mg...pikkuhiljaa nostettu,ja välillä laskettu,kaikkein paras ja halvin lääke,mitä on kokeiltu,lyricaa,mirtsabania,cympaltaa on nyt käytössä lisäksi,kaikki muut lääkkeet on lihottanut,mutta triptyl ei.
- täällä jo
enkä nyt muista mitään sivuvaikutuksia olleen?
Sain sen alunperin psyyke ongelmiin.mielialalääke,
mutta on sillä kipujakin lievittävä vaikutus.
mulla 10mg 3kertaa pv tai kipujenmukaan ei joka päivä mitään. Aika vanhanaikainen lääke elikä jos
jotain psyykkistä syytä käyttää, niin parempiakin ja tehoavampia lääkkeitä on jo keksitty. - AnMaRa
Sain Triptyliä selkävaivoihin ja annos on nyt 30mg iltaisin.
Lääke on mulla vasta kokeilussa, ja just luin toiselta palstalta, että lääke tulis ottaa 12 tuntia ennen heräämisajankohtaa, jollon ei ole niin pahaa päiväväsymystä.
Itelläni ei ole ainakaan vielä ollu pahemmin mitään suunkuivumista ja tuosta mahdollisesta lihomisesta farmaseutti sanoi, että johtuu omasta syömisestä, kun keho ei informoi niin herkästi, että vatsa on täysi. Varsinaisesti Triptyl ei itessään siis lihota.
Mie nukahdan parin kolmen tunnin sisään lääkkeen ottamisesta ja uni jatkuu aamuun saakka. Näin alkuvaiheessa olen ollu aika väsyny päivisin, mutta odottelen sen tunteen loppumista. Vähenee kuulemma ajan myötä.
Tarkoitus minun tapauksessa on nostaa annostusta kunnes paras apu löytyy mahdollisimmaan pienillä sivuoireilla, kuitenkin max 50mg. - avun saanut
Kyllä auttoi parissa viikossa leikkauksen jälkeiseen hermoärkyyn,10 mg/pv. riittävä annos.Aluksi pari viikkoa väsymystä,ei muuta.kannattaa kokeilla.
- myös mulla lääkkeestä
Itselläni ei ole luin positiivisia kokemuksia triptyl 25mg söin lähes toista vuotta hermopuristumaan ennenkuin se leikattiin LOPULTA!
Lääkkeen otto kannattaa sijoittaa jo alku iltaan sillä se väsyttää itsellä kivut pysyivät hyvin hallussa ja unen laatukin parani siinä sivuss!
Mutta lääke on todella väsyttävä joten muista ottaa riittävän ajoissa illalla!
tosin siitä huolimatta olin kyllä itse aluksi ensimmäiset viikot tosi väsynyt päivälläkin mutta helpotti pikkuh hiljaa
- Johannes78
Kyllähän Triptyl oli ihan toimiva masennuslääke. Aloitin aikoinaan ihan pienillä annoksilla, jotka auttoivat nukkumaan. Olo oli päivällä pirteämpi ja pystyin keskittymään paremmin eli pääsin eroon aika yleisestä ja harmittavasta masennuksen oireesta. Mieliala myös kohosi varsinkin kun annostus nostettiin 100mg/päivä.
Itsellä kuitenkin Triptylin käyttö kaatui liialliseen alkoholinkäyttöön lääkkeen kanssa. Triptyl nimittäin potkii aikasen voimakkaasti viinan kanssa ja liiallisella käytöllä aiheutin sen ettei se vaikuttanut enää ellei annosta olisi kasvattanut aivan hurjaksi. Muitakin sivuvaikutuksia oli kuten suun kuivumista, huimausta, muistihäiriöitä ja virtsaretentiota.
Oikein käytettynä hyvä lääke. Älä käytä viinaa Triptylin kanssa niin voi hyvin toimia sullakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789