Bushin hallinnon rakentelemasta finanssikriisistä alkanut maailmantalouden taantuma voi viedä jopa 51 miljoonaa työpaikkaa, arvioi Kansainvälinen työjärjestö ILO (International Labor Organisation). Järjestön mukaan maailmanlaajuinen työttömyys voi kohota pahimmillaan 7,1 prosenttiin työvoimasta.
YK:hon kuuluvan ILO:n mukaan optimistisin arvio työttömyyden lisääntymiselle veisi 18 miljoonaa työpaikkaa. Maailmanlaajuinen työttömyys olisi silloin 6,1 prosenttia.
"Mikäli talouden lama syvenee vuonna 2009, kuten monet ennustelaitokset arvioivat, pahenee työttömyystilanne nopeasti", ILO tiedotti.
Pahiten laman syvenemisestä kärsisivät kehittyvät ja köyhät taloudet.
Kansainvälisen valuuttarahasto IMF:n mukaan Yhdysvaltain rahoitussektorin aiheuttamasta finanssikriisistä koituvat menetykset kohoavat 2 200 miljardiin dollariin. Summa on euroissa noin 1 650 miljardia, ja se vastaa lähes viidesosaa USA:n bruttokansantulosta.
ILO-Uutinen – Työttömyydestä!
5
164
Vastaukset
- kohtuus on oikeus
Viime laman aikana 90-luvun alussa ei löytynyt töitä vaikka mitä yritti. No, siihen tottui kun ei muuta voinut.
Nyt työttömäksi joutuminen ei paljon hetkauttaisi. Jos ei ole taloudellisista syistä kannattavaa tekemistä niin pitää tehdä jotain mukavampaa. - kiertokäyrä
no varmastikin viinaa ja kaikkea oli tarjolla jokapaikassa.ja nyt taas nyt taas laiskottelusta.no tietysti laiskoja kun nyt on istuttu koneiden äärissä vuosi tolkulla ja syöty roskissapuskaa.eikös ne kunnon riistot alkaneet 80 luvulla.kapitalistit teettää ja sosialistit käyttää.hei mis on työläiset ne jäi välistä.ai nii ne onkin tois puol gluubii tekemäs hommii kapitalistin sanomana.joita sosialistit pökkii kovana että mis on mun päivän annokset tee nyt jotain kapitalisti johda tätä maapalloa.että meil ei tuu nälkä eikä tavarat lopu. nopeasti nyt tavaran täytyy vaihtua
- haistakoot vttu
Ketä tvupersettä ihan tosiissaan kiinnostaan suomessa mitä jossakin vtun usa:ssa tapahtuu!
- miljardimenetykset
nyt on?
onko rahat poltettu,ryypätty,rosvottu tileille jonnekin,ovatko varastotavaraa,velkataloja vai onko ne syöty. eikös niin ole,että mikään ei katoa,muuttaa vain muotoa paitsi henkikulta on hiukan arvoitus...joutuneeko kadotukseen. Tiukassa oli 92 - 97 työt. Kyllä piti satsata paljon omaa rahaa (tietotekniikka - ei verohelpotuksia kun osin työtön), jotta pysyin kehityksen mukana. Ja mikäs se palkkakehitys olikaan, paperimiehet 50 % - itse pääsin samaan 6. vuoden kuluttua mitä 92 sain - eikä sitä minun alalla ole yhtään kiritty umpeen, päinvastoin.
Nyt työttömäksi joutuminen ei tosiaan paljon enää hetkauttaisi. Kovin katkera olen postilaisille, jotka pääsivät työeläkkelle jopa 50 v - valtion "kultainen kädenpuristus v. 2000".
Lainaus "Nykyisin postilaiset eläköityvät keskimäärin 57-vuotiaina"
Itsellä 57 tulee kohta täyteen, töitä on tiedossa vielä noin vuodeksi - se riittää, en kaipaa yhtään enempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013