Yhteisvastuukeräys

alkaa

Taas alkaa se ovikellon raiskaaminen luterilaisen kirkon toimesta. Itse en aio antaa latin latia kyseiseen keräykseen jolla kerätään varoja maahanmuuttajien työllistämiseen Suomessa, katastrofiapuun ja kirkon ulkomaanapuun.
Mielestäni asiat pitää saada ensin kuntoon omien rajojen sisäpuolella ja paikallisesti ennen kuin aletaan sitä rahaa ulkomaille kantamaan. Täälläkin päin Suomea on varmasti monta sellaista taloutta jotka varmasti ottaisivat kiitollisina vastaan kirkon rahallisen avustuksen näinä taloden alamäen aikoina.

17

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisaliini

Ajattelitko, että tuo Yhteysvastuukeräys on ainoa tapa auttaa huonommassa asemassa olevia? Ettei kirkko mitenkään muuten auta heitä? Ettei kotiseurakunta tue ja auta konkreettisesti omia, vaikeuksiin joutuneita tai tuen tarpessa olevia jäseniään?
      Oletko koskaan kuullut esimerkiksi sanasta diakonia tai diakoniatyö? Teepä vaikka sunnuntain ratoksi Google-kierros ja laita hakusanaksi diakoniatyö. Katso, löytyisikö siten jotakin konkreettista. Tai ota yhteys oman kotiseurakuntasi diakoniatyöntekijään ja kysy, mitä hittoa he oikein tekevät.
      Kysymyminen ja tietojen hankinta ovat avain tietämiseen.

• kirkko

ei kuulu enää minun elämääni. Kotiseurakuntani ei ole koskaan aktivoitunut tuttavapiirissäni tapahtuneissa elämän mullistuksissa.
        Itse kyllä autan muita heikompaan asemaan joutuneita lahjoituksilla mutta tämä apu pysyykin paikallisena eikä "karkaa" ulkomaille.

• räsyli

Kyllä kuule olen minä ainakin tutustunut DIAKONIIN. Oli meinaan vain sellainen virantoimittaja, joka kulki joka tilaisuudessa ja vain siksi, että kuskasi kaikenmailman jutut ja juorut seurakuntaan, kun VANHEMMILLA ei ollut aikaa tavallisen ansiotyönsä puolesta. Mielestäni ei Diakonin tehtävä ole tätä, vaan siihen hänet valittiin, kun oli joutilainen eläkeläinen ja kerkesi näkemään, kuka missäkin liikkui ja kenen kanssa. Samainen Diakoni saikin erään perheen hajoitettua, kun kyseessä oli hänen oma tyttärensä. Eronnut Diakoni nimittäin opetti tyttärelleen, että hän ainakaan ei ala enään pesemään miesten vaatteita. Tapaus olikin selvä tällä opetuksella ja avioero valmis. Ei tietääkseni kirkot ja seurakunnat pitäisi valita Diakonia juorujen perusteella, mistä sitten olikin saarnojen AIHEET. VOI tätä virkaa, jos se
        väärillä perusteilla perustetaan, eli toisten laiskuuden varaan. Tuli taasen suoraa TEXTIÄ, mutta ei VALHETTA. Herra armahda Suomen Kristikansaa, joksi sanovat itseään.

• juuso.

E myöskään aijo antaa lanttiakaan. Koska olen työmarkkinatuella ja muuta rahaa en saa. Täytyy ihmetellä, että meillä kyllä löytyy halua jakaa rahaa ympäri maailmaa. Omissakin nurkissa on köyhyyttä ihan riittävästi. Antakoot YK ym ase varustelu rahoistaan USA, Venäjä, Kiina ym.

• minäkään.

Minun rahani eivät mene kirkon hyväksi eikä ulkomaille. Piste.

• mörrö

ei tipu minultakaan ropon ropoa .olisi edes työttömien hyväksi

• zzzzzzzzzzz.

Viime vuosien aikana on tapahtunut siksi paljon epärehellisyyttä näissä keräyksissä. Siksi en anna yhtään rahaa enää mihinkään. Jopa kirkon sisällä on ollut taloussotkuja. Viittaan esim Orivesi ym ym.

• suimar

kutsuu minuakin mukaansa.Olen virallisesti nimetty yhteisvastuukerääjä ja kerään joka ainoasta talosta omalta alueeltani ihan vapaaehtoisesti.Jokainen rahan lahjoittaja saa antaa rahaa tai olla antamatta.Kaikkia kiitän lämpimästi talosta poistuessani.Itse olen aina antanut "latini" keräykseen ja tulen vastakin antamaan niin kauan kuin on edes yksi lati vara antaa.Ja minkä takia olen näin uhkarohkea antaja?Koska "iloista antajaa Jumala rakastaa".Ja "joka köyhää auttaa,hän lainaa Herralle" ja olen pannut merkille pitkän elämäni aikana,että Jumala ei jää minulle yhtään latia velkaa.

• räsyli

Annan AVUSTUKSENI SUOMESSA ASUVILLE ja SUORAAN kätöseen, jotta saaja saa sen lyhentämättömänä koko summan. Siinä on kuitenkin välistä vetäjiä, kuin missä keräyksissä tahansa.
        Mitenkä, saivatko VETERAANIT, mitä heille olivat kerävinään. Muistatko miten siinä kävi.???

• Asio Otus

mihinkään kirkon keräykseen.
        En tule tukemaan minkäänlaista uskontojen levittämistä auttamisenkaan varjolla.

Sellaisiin keräyksiin, jossa uskonnon levitys ei ole millään lailla mukana on aivan eri asia.

• useamman kerran

avaamattoman oven takana? Toivottavasti tänä vuonna kerääjä ymmärtää jättää postisiirtolomakkeen postiluukusta jos ketään ei ole kotona ja olla näin hienotunteinen. Tuttavani kertoi kerääjän rampanneen heidän ovensä takana viime vuonna kuusi kertaa. Eikä hänelle avattu tiheistä käynneistä huolimatta rahapulan takia.

• suimar
        useamman kerran kirjoitti:

avaamattoman oven takana? Toivottavasti tänä vuonna kerääjä ymmärtää jättää postisiirtolomakkeen postiluukusta jos ketään ei ole kotona ja olla näin hienotunteinen. Tuttavani kertoi kerääjän rampanneen heidän ovensä takana viime vuonna kuusi kertaa. Eikä hänelle avattu tiheistä käynneistä huolimatta rahapulan takia.

riittää saman oven takana ja sitten tipautan tilisiirtolomakkeen postilaatikkoon.Meilläpäin ollaan tosi fiksuja kerääjiä,oikein hävettää tämä hienotunteisuus.

• kerta on liikaa
        suimar kirjoitti:

riittää saman oven takana ja sitten tipautan tilisiirtolomakkeen postilaatikkoon.Meilläpäin ollaan tosi fiksuja kerääjiä,oikein hävettää tämä hienotunteisuus.

jätä se pankkisiirtolappu jo eka kerralla. Turhaa ihmisten häirintää tälläiset ovelta ovelle kerjääjät. Nyt eletään nykyaikaa, pankaa tilinumero lehtiin, niin ne jotka haluavat ulkomaalaisia auttaa voivat sen tehdä. Kerääjät muihin töihin ja tuotto keräyskohteeseen. Esim. vanhusten hoito-osastolle syöttämään, juottamaan ja auttamaan wc-käynneillä. Apu tulee heti näkyviin ja kukaan lähimmäinen ei kuole kuivuuteen ja nälkään.

• rajoittuu

tällähetkellä rikkaiden ja pankkiherrojen epäonnistuneiden taloussotkujen selvittämiseen jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä.

Toivoisin heidän yhteisvastuusta jotain näyttöä ennenkuin alan jaella omia rahojani, koska heillä siihen on moninkertaisesti varaa.

• Ei merkitystä

Minä en anna senttiäkään yhteisvastuukeräyksessä Suomen maahanmuuttajille ja Bangladeshin köyhille. Muina keräysvuosina olen kantanut korteni kekoon kirkolliveron lisäksi.

Sen sijaan ehdotan, että suurennetaan peruskoulujen luokkien ryhmäkokoja vieläkin suuremmiksi. Näin saataisiin säästettyä lisää varoja maahanmuuttajien koulutukseen. Näin päinhän sen asian pitää olla.

• omistavat valtavat

omaisuusmassat, jakakaa niistä nyt edes oman maamme syrjäytyneille ja köyhille. Tulkaa vasta sitten nälkää näkevien naapurien oven taakse kolkuttelemaan, kun olette itse näyttänyt esimerkkiä avustamisesta. Miksi seurakuntien pitää kerätä omaisuutta. Eikö raamatun opetukset koskekaan seurakuntia??

• vähän

mutta asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe