Jehovasukulaiseni

on törkeyden

huippu. Änkeää meille ja keitätyttää kahvit. On lipevä ja alkaa aina puhua jehovasta. Sitten käsi livahtaa taskuun ja sieltä löytyy uusimmat lehdykät.
Inhottaa mutta kun se on kuitenkin sukulainen niin ollaan yritetty kestää. Miten siitä pääsisi helpoimmin ja kohteliaasti eroon? Kertokaa.

11

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön
    • Sanat

Sanot että muista asioista voidaan jutella,mutta tuo esitteissäsi oleva soopa ei kiinnosta pätkääkään.

• samaa

mieltä! Jos ei passa olla puhumatta uskonnosta, niin pysyköön poissa!
        Kaikkihan on kiinni siitä, oletko valmis kuuntelemaan ja kärsimään, vai panetko hänet seinää vasten!
        Koveutumalla saa yllättävän paljon aikaa!

Voit myös kertoa, että kunnioitat heidän mielipiteitään (olipa se totta tai ei) , mutta vaadit, että myös Sinua kunnioitetaan sinun omassa mielipiteessäsi!
        Jos et halua kuunnella, kerro suoraan!
        Niin minä tein ja kaikki nyt ok!

• rahat"

Meillä oli niin että käsi livahti lompakolle:).....tyyliin voitko antaa rahaa

ja ajatus oli perinnössä

• lompakolle

tuo käsi vois livahtaa varsinkin jos kädessä on tuohta mukana kiitos jo etukäteen.

• tympääntynyt

Meillä on monesti kulkenut jehovat. Viimeksi kun näin että auto tulee pihaan, menin ovelle vastaan ja siinä se nainen alkoi taas esitellä sitä lehtistä. Sanoin et mulla on kristillinen kasvatus ja raamattukin on tuttu juttu. Yritti se antaa sitä lehtistä mutten ottanut vastaan. Olen kuullut että, jos ei ota lehtistä ne merkkaa sen ylös ja eivätkä aivan heti ole tunkemassa oven taakse. Mutta jos otat lehtisen niin he tulevat kyllä vielä monta kertaa kylään.

• on...

neuvonut postin kantajiaan levittämään asenteella tällä: "ovenavaaja" on jo tuleva "jäsen" (uhri) siis ikäänkuin jo yksi heistä.

• eikkari7

Jeesuksen Kristuksen PYHÄN VEREN voimasta.Shalom

• Emeritus-Corrector

Printtaa tämän linkin takana oleva teksti:
      http://veljesseura.org/?q=node/393

ja tämän linkin takana oleva kuva:
      http://kotisivu.dnainternet.net/jukkaosk/587ekr.jpg

Lueta hänellä vielä Jeremia 25:12: "Mutta kun seitsemänkymmentä vuotta on täyttynyt, niin minä kostan Baabelin kuninkaalle ja sille kansalle, sanoo Herra, heidän pahat tekonsa, kostan kaldealaisten maalle ja teen sen ikuiseksi erämaaksi."

Selitä hänelle että kun kerran tuo em. 'kostonvuosi' oli 539 eKr. - jonka jehovatkin myöntävät - niin siitä 70 vuotta taaksepäin laskettuna tullaan vuoteen 609 eKr, joka oli se vuosi jolloin Assyrian jäännös antautui Babylonille Harranin taistelussa ja näin alkoi Babylonian 70-vuotinen johtoasema jolloin se hallitsi niitä kansoja jotka on lueteltu tuossa samassa Jeremian 12 luvussa ja joka hallitusaika siis päättyi 539 eKr.

=> Perusteet jehovien 607-opille ja laskennalle vuodesta 537 eKr taaksepäin 70 vuotta vuoteen 607 eKr. on siis epäraamatullinen oppi.

Anna hänelle printit käteen ja toivota yviä lukuhaluja :)

-Corrector-

• jt:na

tiedän että muistiinpanoihin merkataan jos olet ottanut lehdet vastaan( merkataan lehden num.), jolloin sinun luonasi melko varmasti halutaan käydä uudelleen. ja jos et ota lehtiä, sinut jätetään (ehkä) rauhaan. itseä ärsytti aikanaan nuo muistiinpanohommat, itse en niitä harrastanut mutta käskettiin merkata muistiin että tiedetään mihin tulla/mihin ei seuraavan kerran.

• puhut
        jt:na kirjoitti:

tiedän että muistiinpanoihin merkataan jos olet ottanut lehdet vastaan( merkataan lehden num.), jolloin sinun luonasi melko varmasti halutaan käydä uudelleen. ja jos et ota lehtiä, sinut jätetään (ehkä) rauhaan. itseä ärsytti aikanaan nuo muistiinpanohommat, itse en niitä harrastanut mutta käskettiin merkata muistiin että tiedetään mihin tulla/mihin ei seuraavan kerran.

niinhän se meni! Mennee samaa rataa nykyisinkin?
        Mitä me tästä opimme? Ollako kaukaa viisas vai ei?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe