Maahanmuuttopolitiikka - Kylmä maa

Lue uutinen

33

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietävä...

"Perussuomalaisten ääniharava Harri Tauriainen painottaa, että hädässä olevia on autettava. Hän langettaa Kemin ikävät tapahtumat lähinnä turvapaikanhakijoiden niskoille."

20 maahanmuuttajaa (luultavasti muslimitaustaisia) kävi ensin 5 suomalaisen päälle ja vasta tämän jälkeen 20 suomalaista kävivät pahoinpitelemässä seuraavalla viikonloppuna 1 maahanmuuttajan. Todennäköisesti kyseessä oli vain pieni opetus miten isäntämaassa käyttäydytään joten turha syyttää suomalaisia väkivallasta.

Kyseessä ei edes ollut mikään yksittäistapaus jos koko Kemissä on 250 turvapaikanhakijaa ja näistä 20 oli mukana noiden 5 suomalaisen pieksämisessä.

Joku sentään uskaltaa sanoa ääneen mistä ongelmat johtuvat! Perussuomalaiset eivät valtavirran hyssyttelyyn alistu vaan nostavat kissan pöydälle vaikka siinä muutama valtapuolueen poliitikko yrittääkin painostaa hiljenemään.

Tuossakin vain muslimitaustaiset syyttivät suomalaisia väkivaltaisuudesta, aasialaiset ovat kertoneet suomalaisten olevan ystävällisiä ja vastaavasti aasialaiset ovat myös olleet oikein mukavia ja ahkeria työssäkäyviä.

Kemikin oli ennen rauhallinen pikkukaupunki mutta tuskin tuollakaan uskaltaa kohta enää liikkua kun "turvapaikan"hakijat kirjaimellisesti lisääntyvät.

• EI kai sentäs!

Mitä viikonverran Suomessa ollut ulkomaalainen turvapaikanhakija / pakolainen / maahanMUUTTAJA TEKEE YÖLLÄ TANSSIRAVINTOLASSA ? ? ?

-Miksi hän on JO silloin ravintolassa?
      -Mitä hän siellä tekee?
      -Millä RAHOILLA hän on ravintolassa?

• Kuulostaa omituiselta!

Ja kuuleman mukaan käyttäytyi rumasti suomalaisia naisia kohtaan!!!

• Kuulostaa omituiselta! kirjoitti:

Ja kuuleman mukaan käyttäytyi rumasti suomalaisia naisia kohtaan!!!

Ne kurdit, joita olen tavannut, eivät todellakaan ole kovin tasa-arvoisia naisten suhteen. Kyseisille Kemin kurdeille ei ollut annettu minkäänlaista opastusta Suomen kulttuurin suhteen, joten kuvittelen, että ravintolassa istuvat naiset olivat heidän kokemuksensa ja uskonsa mukaan yleisiä naisia. Toivottavasti Kemin henkilökunta saa aikaa opastaa tässä suhteessa. Olen tavannut jopa kaksi saksalaista insinööriä, jotka uskoivat Ruotsin-laivalla olevan kännisen naisen ilman muuta olevan prostituoitu. Olivat hyvin hämmästyneitä, kun korjasin tämän harhaluulon.

Uskon, että suomalaiset naiset julkisella paikalla ovat täysin kykeneviä hoitamaan harhaluulot itsekin ilman miesten sakinhivutuspartioitakin. Minä ainakin olen.

• TÄSSÄ PÄIVÄSSÄ..
        sharyn kirjoitti:

Ne kurdit, joita olen tavannut, eivät todellakaan ole kovin tasa-arvoisia naisten suhteen. Kyseisille Kemin kurdeille ei ollut annettu minkäänlaista opastusta Suomen kulttuurin suhteen, joten kuvittelen, että ravintolassa istuvat naiset olivat heidän kokemuksensa ja uskonsa mukaan yleisiä naisia. Toivottavasti Kemin henkilökunta saa aikaa opastaa tässä suhteessa. Olen tavannut jopa kaksi saksalaista insinööriä, jotka uskoivat Ruotsin-laivalla olevan kännisen naisen ilman muuta olevan prostituoitu. Olivat hyvin hämmästyneitä, kun korjasin tämän harhaluulon.

Uskon, että suomalaiset naiset julkisella paikalla ovat täysin kykeneviä hoitamaan harhaluulot itsekin ilman miesten sakinhivutuspartioitakin. Minä ainakin olen.

muumio!!!Oikein Saksalaisia insinöörejä .HUH HUH ja kurdeille vielä opastusta.....APUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

• kirjoitit yllä
        sharyn kirjoitti:

todennäköisesti Kemin "pakolaisen" "luulleen suomalaisia ravintolassa istuvia naisia yleisiksi naisiksi"! Nyt sitten, kun naureskelin tälle "pakolaispolitiikalle", niin alat väittämään MINUN SANONEEN RAVINTOLASSA ISTUVIA NAISIA HUORAKSI! ÄLÄS NYT, KUULE SEKOILE JUTUISSASI Minä kirjoitin kommenttini sinun "kaikkitietävän selvityksesi" perusteella. Ts. , jos sharynin olettamukset pitävät paikkansa, niin sen perusteellahan tämä YRITTI mennä KELAN rahoilla huoriin?

• € € £ I $

Eniten ihmetyttää tämä terveiden nuorten miesten pakeneminen. Perhe jätetään oman onnensa varaan. Oma nahka pelastetaan.
      Tämä jo osoittaa sen, että suurta vaaraa lähtömaassa ei ole. Ainahan sitä voi selittää pajunköyttä herkkäuskoisille suomalaisille.

Suomalainen mies ei pakene kuin kana ja jätä perhettään vaaraan. Kanakin sentään puolustaa poikasiaan. Jos paetaan, paetaan perheen kanssa.

Kuka heidät ohjaa tänne? SPR on varmaankin yhtenä välittäjänä.

• huomattavasti

uskottavampaa jos sieltä tulisi naisia ja lapsia.
        Ei oikei sovi pakolais kuvioon kun sieltä tulee 190 cm 80kg "poikia" naiset ja lapset jäävät Somaliaan.

• huomattavasti kirjoitti:

Ei oikei sovi pakolais kuvioon kun sieltä tulee 190 cm 80kg "poikia" naiset ja lapset jäävät Somaliaan.

Ensinnäkin, mitä Kemin juttuun tulee, kyseiset miehet olivat kurdeja. Toiseksi, Kemissä hakattu, vasta viikon Suomessa ollut mies, oli 40-vuotias kurdi. Kolmanneksi, Somaliasta tulevat nuoret miehet ovat nimenomaan vaarassa - heitä yritetään väkisin värvätä erilaisiin "armeijoihin" - tätä vaaraa ei naisilla ole. Neljänneksi - väite somalien pituudesta on tuulesta temmattu. Ikinä ei ole tullut vastaani edes 180-senttistä saati 190-senttistä somalia, pikemminkin he ovat kuin kuivan kesän heinäsirkat. Viidenneksi - vastaanottokeskuksissa ollaan hyvin kokeneita arvioimaan ikää, ja homman voisi mielestäni jättää ammattilaisille. Kuudenneksi - alle 16-vuotias on lapsi Suomen ja kansainvälisen lainsäädännön mukaan. Seitsemänneksi, naisia kyllä tulee.

• Finnman..
        huomattavasti kirjoitti:

Luitko jutun loppuun? Ja kohdan:
        "Somalialaiselle Mohamed Mohamed Jirdelle apu totisesti kelpaa. Hän levittää paahtoleivälle maapähkinävoita ja on kiitollinen vähäeleisesti sisustetusta kämpästä Kemissä. Ystävällisen miehen katse on surumielinen.

- En ole saanut mitään yhteyttä perheeseeni sitten joulukuun alun. Olen todella huolissani vaimostani ja kahdesta pienestä lapsestani Khalidista ja Safasta."

• Panda Karhu
        sharyn kirjoitti:

Ensinnäkin, mitä Kemin juttuun tulee, kyseiset miehet olivat kurdeja. Toiseksi, Kemissä hakattu, vasta viikon Suomessa ollut mies, oli 40-vuotias kurdi. Kolmanneksi, Somaliasta tulevat nuoret miehet ovat nimenomaan vaarassa - heitä yritetään väkisin värvätä erilaisiin "armeijoihin" - tätä vaaraa ei naisilla ole. Neljänneksi - väite somalien pituudesta on tuulesta temmattu. Ikinä ei ole tullut vastaani edes 180-senttistä saati 190-senttistä somalia, pikemminkin he ovat kuin kuivan kesän heinäsirkat. Viidenneksi - vastaanottokeskuksissa ollaan hyvin kokeneita arvioimaan ikää, ja homman voisi mielestäni jättää ammattilaisille. Kuudenneksi - alle 16-vuotias on lapsi Suomen ja kansainvälisen lainsäädännön mukaan. Seitsemänneksi, naisia kyllä tulee.

Palauttaminen on näiden tosiuskovaisten kanssa vaikeaa.Vetäydytään kirkon turviin.

Kirkon apu kelpaa ja sen jälkeen se unohdetaan.

Mitä tulee somalien ikään se ilmoitetaan alakanttiin.Ei auta kuin ranneluiden tutkiminen joka tällä hetkellä ikävä kyllä on vapaaehtoista.Jonoa ei siis ole.

• Finnman.. kirjoitti:

"Somalialaiselle Mohamed Mohamed Jirdelle apu totisesti kelpaa. Hän levittää paahtoleivälle maapähkinävoita ja on kiitollinen vähäeleisesti sisustetusta kämpästä Kemissä. Ystävällisen miehen katse on surumielinen.

- En ole saanut mitään yhteyttä perheeseeni sitten joulukuun alun. Olen todella huolissani vaimostani ja kahdesta pienestä lapsestani Khalidista ja Safasta."

Luin sen kokonaan. Katsoin myös kuvan (siis sen Aamulehdessä olleen).

Jirde on koulutukseltaan geologi, mutta myi perheensä elättämiseksi tomaatteja, riisiä ja suklaata maan pääkaupungissa Mogadishussa. Lopulta Jirden oli pakko paeta, jotta ei pääse hengestään sisällissodan repimässä maassa.

• Finnman..
        Finnman.. kirjoitti:

Ei elintarvikekauppiaan ammatissa ole mitään hävettävää Sharyn,kelpo ammatti geologillekin.

"Jirde on koulutukseltaan geologi, mutta myi perheensä elättämiseksi tomaatteja, riisiä ja suklaata maan pääkaupungissa Mogadishussa. Lopulta Jirden oli pakko paeta, jotta ei pääse hengestään sisällissodan repimässä maassa."

En minä uskaltaisi jättää vaimoani ja lapsiani keskenään sisällissodan keskelle.
        Sama asia hämäsi minua jo 90-luvun alussa kun otettiin wiinaa somalipakolaisten kanssa!

• akasta..
        Finnman.. kirjoitti:

Ei elintarvikekauppiaan ammatissa ole mitään hävettävää Sharyn,kelpo ammatti geologillekin.

"Jirde on koulutukseltaan geologi, mutta myi perheensä elättämiseksi tomaatteja, riisiä ja suklaata maan pääkaupungissa Mogadishussa. Lopulta Jirden oli pakko paeta, jotta ei pääse hengestään sisällissodan repimässä maassa."

En minä uskaltaisi jättää vaimoani ja lapsiani keskenään sisällissodan keskelle.
        Sama asia hämäsi minua jo 90-luvun alussa kun otettiin wiinaa somalipakolaisten kanssa!

ja kakaroista.Saahan niitä akkoja Suomestakin ja kakaroista oikein KELA vielä maksaa ..NOU HÄTÄ...

• KELALTA TASKUT TÄYTTNÄ???
        akasta.. kirjoitti:

ja kakaroista.Saahan niitä akkoja Suomestakin ja kakaroista oikein KELA vielä maksaa ..NOU HÄTÄ...

heti yöllä ravintolaan ja huoriin KELAN RAHOILLA, eikä ole vielä turvapaikka-asiakaan käsitelty??? Ei totisesti ole ihme, että suomalaisten veronmaksajien verot ovat korkeat ja työpäivät pitkät... Ei ihme, että täällä suomalaiset suuttuvat!

• nyt elättää....
        Finnman.. kirjoitti:

...Jirden perheen,kun isä ei enää ole myymässä tomaatteja?

• € € £ I $
        sharyn kirjoitti:

Tehtävät testit ne vasta hintoihinsa tulee kun ruvetaan hammaslääkärin avulla ikää selvittämään. Vielä arvokkaammaksi tulee DNA- testit! Näitähän ei edes Suomessa tehdä. Ja laskuttaa varmaan osataan tyhmiä suomalaisia.
        Mistä on näihin testeihin rahat budjetoitu?

• € € £ I $
        sharyn kirjoitti:

Luin sen kokonaan. Katsoin myös kuvan (siis sen Aamulehdessä olleen).

Jirde on koulutukseltaan geologi, mutta myi perheensä elättämiseksi tomaatteja, riisiä ja suklaata maan pääkaupungissa Mogadishussa. Lopulta Jirden oli pakko paeta, jotta ei pääse hengestään sisällissodan repimässä maassa.

No, siitä vaan sitten GEOLOGIN töihin äijä ja pois makuulta. Kyllä se kohta paljastuu pitääkö väittämänsä paikkaansa.
        Toisena vaihtoehtona voisi mennä vihannesosastolle pitämään osastoa kunnossa.

Pääasia olisi se, että hän menisi TÖIHIN ja tienaamaan elantonsa. Sellaisesta pakolaisesta suomalainen yhteiskunta ja minä pidän.

Töihin pois makaamasta! Mars mars! Luultavasti hän tulee englannilla tai ranskalla toimeen suullisesti.

Vahvasti kyllä epäilen hänen kertomustaan edes näkemättä henkilöä. Liekö perhettäkään? Ettei vaan taas ole niin, että suurin syy tänne tuloon on sittenkin sosiaaliturvamme.

• € € £ I $ kirjoitti:

No, siitä vaan sitten GEOLOGIN töihin äijä ja pois makuulta. Kyllä se kohta paljastuu pitääkö väittämänsä paikkaansa.
        Toisena vaihtoehtona voisi mennä vihannesosastolle pitämään osastoa kunnossa.

Pääasia olisi se, että hän menisi TÖIHIN ja tienaamaan elantonsa. Sellaisesta pakolaisesta suomalainen yhteiskunta ja minä pidän.

Töihin pois makaamasta! Mars mars! Luultavasti hän tulee englannilla tai ranskalla toimeen suullisesti.

Vahvasti kyllä epäilen hänen kertomustaan edes näkemättä henkilöä. Liekö perhettäkään? Ettei vaan taas ole niin, että suurin syy tänne tuloon on sittenkin sosiaaliturvamme.

voit panna viestin Kemin vastaanottokeskukseen ja pyytää virkailijoita vahvistamaan lehdessä olleet tiedot. Tosin toimittajilla - ainakin sellaisen valtalehden kuin Aamulehden - on tapana ensin tarkistaa ennen kuin päästävät painoon. Eihän nyt ole kyse jostakin hilpeästä juorulehdestä kuten 7 päivää.

Toiseksi, mistä ihmeestä niin moni ihminen on saanut päähänsä, että kaikissa maapallon maissa seurataan henkeä pidätelleen Suomen sosiaalipolitiikkaa ja sen muutoksia? Useimmat tänne tulevat eivät tiedä Suomesta muuta kuin jokin kylmä maa jossakin hirveän kaukana.

Mistä meitä kiitellään, on - huomio! - rauhallisuus, laillisuus ja se, että poliisit eivät hakkaa. Sosiaaliturvaa ei kehuta (eikä tarvitsekaan - se ei kuulkaa ole ollenkaan niin korkealla tasolla). Jos vastaanottokeskuksiin päätyneet viestittävät kotiin jääneille, niin heillä on lähinnä sellaisia uutisia, että turvapaikka-asiat viipyvät neljäkin vuotta - se ei ole hyvä uutinen kotia, työtä ja perhettä kaipaavalle.

• tähän päivään...
        sharyn kirjoitti:

voit panna viestin Kemin vastaanottokeskukseen ja pyytää virkailijoita vahvistamaan lehdessä olleet tiedot. Tosin toimittajilla - ainakin sellaisen valtalehden kuin Aamulehden - on tapana ensin tarkistaa ennen kuin päästävät painoon. Eihän nyt ole kyse jostakin hilpeästä juorulehdestä kuten 7 päivää.

Toiseksi, mistä ihmeestä niin moni ihminen on saanut päähänsä, että kaikissa maapallon maissa seurataan henkeä pidätelleen Suomen sosiaalipolitiikkaa ja sen muutoksia? Useimmat tänne tulevat eivät tiedä Suomesta muuta kuin jokin kylmä maa jossakin hirveän kaukana.

Mistä meitä kiitellään, on - huomio! - rauhallisuus, laillisuus ja se, että poliisit eivät hakkaa. Sosiaaliturvaa ei kehuta (eikä tarvitsekaan - se ei kuulkaa ole ollenkaan niin korkealla tasolla). Jos vastaanottokeskuksiin päätyneet viestittävät kotiin jääneille, niin heillä on lähinnä sellaisia uutisia, että turvapaikka-asiat viipyvät neljäkin vuotta - se ei ole hyvä uutinen kotia, työtä ja perhettä kaipaavalle.

jos"sinä ja kaverisi" olette "kotouttaneet" tänne 10.000 mamua niin kai niistä edes yksi osaa soittaa tai lähettää e-mailia (sossu maksaa puhelut)kotikylille ja kehua kuinka täällä "paratiisissa" pääsee "KELAAN" töihin....
        ###Toiseksi, mistä ihmeestä niin moni ihminen on saanut päähänsä, että kaikissa maapallon maissa seurataan henkeä pidätelleen Suomen sosiaalipolitiikkaa ja sen muutoksia? Useimmat tänne tulevat eivät tiedä Suomesta muuta kuin jokin kylmä maa jossakin hirveän kaukana. ###

• kela....
        nyt elättää.... kirjoitti:

...Jirden perheen,kun isä ei enää ole myymässä tomaatteja?

KELA

• KELA voi....
        kela.... kirjoitti:

KELA

...elättää heitä Mogadishuun.

• lähetä raha..
        KELA voi.... kirjoitti:

...elättää heitä Mogadishuun.

onko vaikeaa...

• tähän päivään... kirjoitti:

jos"sinä ja kaverisi" olette "kotouttaneet" tänne 10.000 mamua niin kai niistä edes yksi osaa soittaa tai lähettää e-mailia (sossu maksaa puhelut)kotikylille ja kehua kuinka täällä "paratiisissa" pääsee "KELAAN" töihin....
        ###Toiseksi, mistä ihmeestä niin moni ihminen on saanut päähänsä, että kaikissa maapallon maissa seurataan henkeä pidätelleen Suomen sosiaalipolitiikkaa ja sen muutoksia? Useimmat tänne tulevat eivät tiedä Suomesta muuta kuin jokin kylmä maa jossakin hirveän kaukana. ###

tätä päivää?

Mistä sieppasit tuon 10 000? Viimeisin löytämäni tilastop (vuodelta 2007) kertoo, että Suomessa asui 132 708 ulkomaalaista.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#ulkomaidenkansalaiset

Näistä turvapaikanhakijoita ja pakolaisia oli 29 550.

Vastoin uskoasi koko maailma ei ole vielä verkottunut laajakaistaan. Varsinkin pakolaisleireillä niitä on hiukan hintsusti. Näyttävätkö linkin kuvat paikoilta, joissa chattaillaan tietokoneilla?

http://fi.pandapedia.com/wiki/Pakolainen

Sitä paitsi vastaanottokeskuksen olot eivät todellakaan ole niin ruusuisia kuin tunnut luulevan eikä toimeentulotuki mukavan elämän lähde. Tämän vuoden alusta yksinäisen henkilön tuki on 417,45 euroa/kk (vastaanottokeskuksessa maksetaan 10% vähemmän, ja siitä on maksettava ruoka, vaatteet ja matkat).

• lähetä raha.. kirjoitti:

onko vaikeaa...

Vastaanottokeskuksessa turvapaikanhakija saa 375 euroa kuussa, mistä rahasta hän joutuu hankkimaan itse ruoan, vaatteet ja mahdolliset matkakulut. Säästäväinen, pelkkää riisiä syövä voi hyvinkin lähettää rahaa myös perheelle.

• KELALTA TASKUT TÄYTTNÄ??? kirjoitti:

heti yöllä ravintolaan ja huoriin KELAN RAHOILLA, eikä ole vielä turvapaikka-asiakaan käsitelty??? Ei totisesti ole ihme, että suomalaisten veronmaksajien verot ovat korkeat ja työpäivät pitkät... Ei ihme, että täällä suomalaiset suuttuvat!

niitä Kemin tappeluun joutuneita kurdeja, niin loukkaat melkoisesti kyseisiä naisia. Eipä ihme, jos kurdit luulivat heitä huoriksi, kun suomalainen palstakirjoittajakin heti päättelee ravintolassa istuvien naisten olevan prostituoituja. Tulisitko tälle vuosisadalle, hei? Tai edes edelliselle? Kunnialliset naiset ovat päässeet ravintoloihin jo ainakin sadan vuoden ajan jopa ilman miesseuraakin.

• € € £ I $
        sharyn kirjoitti:

tätä päivää?

Mistä sieppasit tuon 10 000? Viimeisin löytämäni tilastop (vuodelta 2007) kertoo, että Suomessa asui 132 708 ulkomaalaista.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#ulkomaidenkansalaiset

Näistä turvapaikanhakijoita ja pakolaisia oli 29 550.

Vastoin uskoasi koko maailma ei ole vielä verkottunut laajakaistaan. Varsinkin pakolaisleireillä niitä on hiukan hintsusti. Näyttävätkö linkin kuvat paikoilta, joissa chattaillaan tietokoneilla?

http://fi.pandapedia.com/wiki/Pakolainen

Sitä paitsi vastaanottokeskuksen olot eivät todellakaan ole niin ruusuisia kuin tunnut luulevan eikä toimeentulotuki mukavan elämän lähde. Tämän vuoden alusta yksinäisen henkilön tuki on 417,45 euroa/kk (vastaanottokeskuksessa maksetaan 10% vähemmän, ja siitä on maksettava ruoka, vaatteet ja matkat).

417 euroa/ kk lisäksi täysihoito päälle. Ymmärrän tämän rahan olevan käytettävissä valvomattomana eränä omiin kivoihin menoihin. Ollaanhan sitä täysihoidossa ilman vuokranmaksuja ym.
        Ei mikään valtava raha ja katsoa saa ettei se lopu kesken.
        Sama on työssäkäyvällä tavallisella pikkupalkkaisella duunarilla. Tämä saa noin 1400e / kk käteen. Siitä kun otetaan kaikki elinkulut pois niin jää vähemmän euroja kuin

• € € £ I $
        sharyn kirjoitti:

Somali on luonnostaan pitkä ja laiha. Kauniita ja ylpeitä ihmisiä he ovat. Somaliassa somalit ovat hallitseva rotu. Ne jotka tunnen "hyvää päivää - tuttuja" ovat hyvin ystävällisiäkin.

• jeejee
        € € £ I $ kirjoitti:

417 euroa/ kk lisäksi täysihoito päälle. Ymmärrän tämän rahan olevan käytettävissä valvomattomana eränä omiin kivoihin menoihin. Ollaanhan sitä täysihoidossa ilman vuokranmaksuja ym.
        Sama on työssäkäyvällä tavallisella pikkupalkkaisella duunarilla. Tämä saa noin 1400e / kk käteen. Siitä kun otetaan kaikki elinkulut pois niin jää vähemmän euroja kuin

siis asumiskustannukset ja työmatkat tekevät sulla 1000euroo! vai onko jotain muita pakollisia kuluja olemasa mistä en tiedä tai en oo keksiny ittelleni????

• € € £ I $ kirjoitti:

417 euroa miinus 10% on 375 euroa, jolla rahalla on ostettava oma ruoka ja vaatteet sekä maksettava matkakulut esimerkiksi pakollisille kieli- ynnä muille kursseille. Lisäksi rahaa vastaan tehdään töitä vastaanottokeskuksessa; siivousta, lumenluontia, pihan hoitoa, korjaustöitä. Huoneessa asuu vähintään yksi, vieras henkilö.

Paljonko jää käteen, kun 375 eurosta otetaan elinkulut pois päältä?

• Jaskajokuvaan
        jeejee kirjoitti:

siis asumiskustannukset ja työmatkat tekevät sulla 1000euroo! vai onko jotain muita pakollisia kuluja olemasa mistä en tiedä tai en oo keksiny ittelleni????

Asumisesta vastike, sähkö, TV, puhelin, Hesari, oman auton kulut, matkakulut, vaatteitakin ostan, TÄYTYY SYÖDÄkin, vähän olutta ja viinaa... VOI VOI kyllä sitä rahaa saa kulumaan vaikka kuinka paljon!
        Kukin eläköön tulojensa tasolla. Joka kk jää säästöönkin pieni määrä.

• Jaskajokuvaan
        Jaskajokuvaan kirjoitti:

Asumisesta vastike, sähkö, TV, puhelin, Hesari, oman auton kulut, matkakulut, vaatteitakin ostan, TÄYTYY SYÖDÄkin, vähän olutta ja viinaa... VOI VOI kyllä sitä rahaa saa kulumaan vaikka kuinka paljon!
        Kukin eläköön tulojensa tasolla. Joka kk jää säästöönkin pieni määrä.

Lainan kulut, vakuutuksiakin on...
        Eläminen maksaa ja kuolema se vasta kallista on...

• Ajatteletko koskaan,
        sharyn kirjoitti:

niitä Kemin tappeluun joutuneita kurdeja, niin loukkaat melkoisesti kyseisiä naisia. Eipä ihme, jos kurdit luulivat heitä huoriksi, kun suomalainen palstakirjoittajakin heti päättelee ravintolassa istuvien naisten olevan prostituoituja. Tulisitko tälle vuosisadalle, hei? Tai edes edelliselle? Kunnialliset naiset ovat päässeet ravintoloihin jo ainakin sadan vuoden ajan jopa ilman miesseuraakin.

mitä suollat tälle palstalle? Kirjoitin ensin Kemin ns. "pakolaisesta" mm. ..loukkasi suomalaista naista rumasti. Tähän sharyn selittelemään parhain päin: "luuli todennäköisesti ravintolassa istuvaa suomalaista naista yleiseksi naiseksi jne ". Tämän jälkeen naureskelin Suomen uskomatonta "pakolaispolitiikkaa mm. " ..KELAN RAHOILLA HUORIIN JNE..". kOMMENTTINI OLI SUORA YHTEENVETO SHERYNIN VASTAUKSEN SISÄLLÖSTÄ! MUTTA, MUTTA!!! Tästäpäs naureskelusta sharyn vasta innostuikin, puolustelemaan ns. "pakolaista", sanomalle, että ei ole ihme, että luuli suomalaisia ravintolassa istuvia naisia jne..., kun suomalainen kirjoittajakin tällä palstalla sanoo...jne (???)! VOI ELÄMÄN KEVÄT, SHARYN! Kirjoitteletkos tänne ihan mitä sattuu, ja minkä asiasisältöön ei voi tippaakaan luottaa? Sitten, kun esiinnyt "muka-asiantuntijana", ja joku vetää suorat johtopäätökset kirjoituksistasi, niin alat syyttelemään kirjoittajaa, että tämä sanoi sitä-sun tätä? Tajuatko, nyt! MINÄ EN HEITÄ SUINKAAN NIMITELLYT HUORIKSI, vaan vedin kirjoituksesi sisällöstä tietyt johtopäätökset. Muuten, näköjään taidat hyväksy ns. "pakolaisten" tekemät yleistykset " ravintolassa istuva nainen on ns. yleinen?", vai?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      244
      2304
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1528
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      30
      1346
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      58
      1340
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1299
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe