Söin Diane-nova tabletteja 5 vuotta akenen takia ja sittemmin ne toimivat myös ehkäisynä. Kolmena viimeisenä vuonna migreenikohtaukseni olivat jatkuvia ja todella pahoja. Lääkäri ei enää suositellut missään nimessä näitä pillereitä. Sitten kokeilin Gerazette-nimisä minipillereitä ja akne palasi takaisin ja iho oli kauheassa kunnossa. Lisäksi mielialani heitteli laidasta laitaan ja etupäässä olin hyvin masentunut. Tällä hetkellä ehkäisynä käytämme pelkkää kondomia.
Onko migreenistä kärsivillä kokemuksia muista yhdistelmäehkäisypillereistä, vai laukaiseeko kaikki valmisteet migreenin? Ajattelin kyllä varata ajan taas lääkäriltä, koska kondomin kanssa ei ole kovin antoisaa... Mielummin söisin pillereitä, mutta samanlaisia migreenikohtauksia ei ole ikävä.
e-pillerit ja migreeni
11
328
Vastaukset
- Nimetön
Minulla on harvoin migreeni. Jos se kunnolla iskee, niin tiedän tarvitsevani rentoutushoitoja. Jos en ennätä johonkin rentouttavaan hiérontaan, niin syön pidemmän jakson pillereitä, koska minulla migreeniä esiintyy ainoastaan taukoviikolla, mutta yleensä ei silloinkaan.
Jotkut naiset pystyvät käyttämään esimerkiksi ehkäisyrengasta. - migreeni myös
Itse kokeilin 7 vuoden ajan erilaisia hormonaalisia menetelmiä ja kaikkien kanssa oli useampana päivänä viikossa migreeni. Ekat kolme kuukautta saattoi olla ihan ok, mutta sitten arki taas iski. Nykyään pelkkä kondomi käytössä, ei kaikista mukavin mutta migreeniä en enää kolmea kertaa viikossa elämääni kaipaa. Akne iski nyt 7kk hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen, saa nähä rauhoittuuko itsestään vai pitääkö koittaa jotakin muuta.
Mutta horm.ehkäisyn lopettaminen oli minulle paras päätös, ei ole esiintynyt ollenkaan haluttomuutta,limakalvojen kuivumista eikä varsinkaan migreeniä. Lääkäri sanoi että ainoa mitä voimme myöhemmin kokeilla on kuparikierukka, mutta tällä hetkellä koen sen liian pitkäaikaiseksi ratkaisuksi koska lapsia on suunnitteilla lähivuosina.
Toivottavasti sinä löydät itsellesi sopivan ratkaisun myös :)- ainut hormonaalinen
ehkäisymenetelmä, joka ei tutkimusten mukaan provosoi migreeniä.
- maruzella84
Itse syön Yasmin-pillereitä. Kärsin migreenistä, ja vuosi sitten keväällä sain kohtauksia viikottain, kun olin työharjoittelussa ravintolassa jossa tupakoitiin sisällä.
Kaverini suositteli että alkaisin syömään magnesium-tabletteja päivittäin, ne vähentävä kuulemma migreeniä. Ja näin tosiaan kävi, migreenikohtaukset hävisivät lähes kokonaan.
Nyt syksyn ja talven aikana en ole enää syönyt noita magnesiumeja niin tiheään, mutta ei ole ollut migreeniäkään, eli olen yhdistänyt migreenin tuohon tupakansavun ja e-pillereiden yhteisvaikutukseen. En siis ole viime kesän jälkeen ollut enää töissä paikoissa joissa tupakoidaan sisällä, ja ei ole ollut myökään migreenikohtauksian iin tiheään, kuin aikana jolloin olin tuolla paikassa jossa tupakoidaan sisällä.
Eli lyhyesti: omalla kohdallani jatkuva päivittäinen tupakansavaussa olo aiheutti migreeniä ja magnesiumin syöminen lopulta auttoi. Nyt kun ei enää tarvitse olla tupakansavussa, niin ei ole ollut migreeniäkään, eikä ole tarvinnut syödä magnesiumia. Ja Yasmin-pillereitä syön edelleen. Lääkäri tosin suosittelisi minipillereitä tuon aurallisen migreenin takia, mutta en suostu. - pipapipapaa
Niissä yhdistelmäehkäsypillereissä lukee, ettei niitä saa käyttää, jos on migreeni. Se on vaarallista. Sama käsittääkseni kaikissa pillereissä.
- Nannukka25
Itse sain juuri yhdistelmäpillerit takaisin vaikka kärsin migreenistä. Söin puoli vuotta minipillereitä, ja niiden mukana tuli kamala akne ja jatkuvat kuukautiset ne kamalat kivut.
En tiedä miksi, mutta tämä lääkärini kirjoitti minulle uudelleen Meliane pillerit.- huooooh
Onko migreenisi aurallinen vai ei? Jos on aurallinen, aivohalvauksen riski on suurentunut, minkä vuoksi pillereitä ei saa syödä.
- Nannukka25
Minulla on aurallinen migreeni, ollut jo 10 vuotta.
- melkoista älyttömyyt
Lääkärisi tehnyt virheen. Kysypä vaikka mielipidettä joltain toiselta.
- sekdhgedw
Minulla on aurallinen migreeni ja käytän Cerazette-minipillereitä. Säännöllinen kuuden viikon kierto vanhan lyhyemmän tilalla, muuten ei muutoksia - ei aknea eikä yhtään mitään, ei edes kierron tietyssä vaiheessa ennen iskeneitä migreenikohtauksia. Rinnat turpoavat koon ennen kuukautisia, mutta se on vain plussaa, ja muutenkin olen näihin täysin tyytyväinen.
- jau111
Syy on estrogeeni hormoonissa. Mulla aurallinen migreeni ja heti käskettiin vaihtaa yhdistelmäehkäisypillerit toisiin kun todettiin. Mut minipillereitä voi syödä koska niissä on keltarauhashormonia joka ei ainakaan niin vaarallinen ole kuin estrogeeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1218454
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1415364Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333745Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1283582Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352624Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581552Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981547Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376