RUOKAMELLAKOITA

SUOMESSA syksyllä 09

Ennenkuin Kataisen,Vanhasen,hallirtuskausi on ohi nähdään suomessa ruokamellakoita,vanhukset kuolevat kiltisti nälkään eivätkä mellakoi,mutta nyt kun ajetaan ahdinkoon työ-ikäiset ihmiset,mellakat ovat väistämättömiä.

55

1180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varauduttu,

nyt koulutetaan joka kuntaan omaa karhuryhmää?

• tiedät?

Kerro.

• poliisille

pamppuja ja Taser-sähkölamauttamia varastoon.

• esim.

• leipäjpusseista
        tiedät? kirjoitti:

Kerro.

eri järjestöjen jakelupisteissä,tiedän koska olen ollut itse jakamassa.

• roskapöntöillä
        leipäjpusseista kirjoitti:

eri järjestöjen jakelupisteissä,tiedän koska olen ollut itse jakamassa.

Usein kauppojen roskakatokset ovat koko kiinteistön parhaiten lukittuja paikkoja,vähävaraiset ihmiset "varastavat" niistä ruokansa,ja kauppiaat pelkäävät sen vähentävän myyntiä.

• nostaa

kymmenkertaiseksi, jotta ryhtyvät kaikkiin tarvittaviin tositoimiin noiden tulevien mellakoiden ennakolta ehkäisemiseksi.

Kehnopalkkaisilla ei ole motivaatiota hoitaa hommiaan kunnolla.

• emmää viitti

Suomalaiset ovat jäyhää ja uppiniskaista kansaa joka ei helposti ryhdy mihinkään. Lisäksi suomalaiset ovat tyytyväisiä jos itsellä on leipää kaapissa eivätkä ryhdy tukemaan leivätöntä. Jos suomalaisten kateus saataisiin valjastetuksi mellakointiin tulisi mellakasta hurja ja väkivaltainen.

• voittaa kiiman

mutta joskus se kamelin selkä katkeaa

• myös tällä palstalla
        voittaa kiiman kirjoitti:

mutta joskus se kamelin selkä katkeaa

Kateutta ja katkeruuutta.

• Olisko jauhoja ?

maanviljelijöillä hyviä kavereita. Loppuu ainakin kyseisen ammattiryhmän jatkuva mollaaminen.

• vaari 87v.

enään Suomen elintarviketuotannon omavaraisuus kunnossa ? Eihän siitä ole kuin muutama vuosikymmen, kun kuponkeja jaettiin.

• vaan rahasta

Kauppojen hyllyt notkuvat ruokaa,mutta kun ei ole rahaa ostaa.

• Kauppiaat ja

kauppojen henkilökunnalla alkaa olla vaikeuksia, joka päivä on lehdissä kuinka varastelu on tänä vuonna lisääntynyt,esim "24 vuotias nainen jäänyt jo 50 kertaa kiinni varastamisesta kaupasta, ruokatavaraa kassi täynnä. Poliisi on voimaton eikä voi mitään".

• se laittaa varastamaan
        Kauppiaat ja kirjoitti:

kauppojen henkilökunnalla alkaa olla vaikeuksia, joka päivä on lehdissä kuinka varastelu on tänä vuonna lisääntynyt,esim "24 vuotias nainen jäänyt jo 50 kertaa kiinni varastamisesta kaupasta, ruokatavaraa kassi täynnä. Poliisi on voimaton eikä voi mitään".

on aivan luonnollista että ruokavarkaudet lisääntyvät,kun ihmisillä ei kertakaikkiaan ole rahaa,ja sossuunkin on viikkojen jono,akuuttiin hätään/nälkään sieltä ei saa apua.

• tuloerojen tasaamista
        se laittaa varastamaan kirjoitti:

on aivan luonnollista että ruokavarkaudet lisääntyvät,kun ihmisillä ei kertakaikkiaan ole rahaa,ja sossuunkin on viikkojen jono,akuuttiin hätään/nälkään sieltä ei saa apua.

Ei varastamista,ja täysin hyväksyttävää,hallitushan ihmiset on tähän tilanteeseen saattaneet.

• etupäässä ruokaa
        tuloerojen tasaamista kirjoitti:

Ei varastamista,ja täysin hyväksyttävää,hallitushan ihmiset on tähän tilanteeseen saattaneet.

eikä enää kaljaa tai tupakkaa,suklaapatukoita lapset vievät nälkäänsä.

• Ei rahasta pulaa
        vaan rahasta kirjoitti:

Kauppojen hyllyt notkuvat ruokaa,mutta kun ei ole rahaa ostaa.

sitä voidaan aina painaa lisää.

• Ehdotuksia miten ?
        Ei rahasta pulaa kirjoitti:

sitä voidaan aina painaa lisää.

myös jakaa tasaisemmin.

• ja auto lainoja

Ja sitte ku äänestät kokooomusta niin hyvä tulee...
      Ajat sillä paska paskaautolla euroopan huonoimpia teitä ja äänestä vielä hevosenhammas roottalainen stubb jatkoon,niin saat just mitä olet halunnu...

• äänestänyt...

Itselleen kurjuutta

• on ,mutta
        äänestänyt... kirjoitti:

Itselleen kurjuutta

moniosaajista tulee pula.

• voi muuttaa

Joka päivä ei ole pakko syödä,itse olen sen huomannut enkä ole huomannut siinä mitään negatiivista vaikutusta. Lasten kyllä tulee syödä pari kertaa päivässä ja välipalat päälle.

• jos tulot olisi400@kk

Työmarkkina tuki tai peruspäiväraha ovat tuota luokkaa,veikkaan ettei se kultapoju pärjäisi viikkoakaan.

• pärjäisi

400€kk,kun velkaantuu nykyisilläkin tuloillaan.ei ne suurituloiset voi/halua ymmärtää millaisessa kurimuksessa 400€ kuukausituloiset joutuvat sinnittelemään.

• nähnyt KOVIA

kyllä Jyrki pärjäisi, hän tietäisi mitä silloin tekisi jos tolla rahalla pitäisi elää, hän on tosiaankin nähnyt KOVIA!

• tulee toimeen
        pärjäisi kirjoitti:

400€kk,kun velkaantuu nykyisilläkin tuloillaan.ei ne suurituloiset voi/halua ymmärtää millaisessa kurimuksessa 400€ kuukausituloiset joutuvat sinnittelemään.

Hän on nähnyt useita KOVIA, kun on vanhempikin kuin Jyrki-Boy.

• vaan ei kokenut
        nähnyt KOVIA kirjoitti:

kyllä Jyrki pärjäisi, hän tietäisi mitä silloin tekisi jos tolla rahalla pitäisi elää, hän on tosiaankin nähnyt KOVIA!

Kyllähän rääpäle Katainen ei tiedä arkielämästä yhtikäs mitään.

• Rääpäle& Majakka
        vaan ei kokenut kirjoitti:

Kyllähän rääpäle Katainen ei tiedä arkielämästä yhtikäs mitään.

Ovat niin fiksuja että tietävät kokemuksesta kuinka KOVANA oleva taas pehmenee, sitä nämä alkaisivat sitten siinä tilassa hommoomaan paremman puutteessa näin SAVOKSI sanottuna.

• Ilmainen majoitus ja ruoka

Sekä vastaan otto keskuksissa joten jos tosta rähinästä tulee linnaa niin ei haittaa hienot ovaT NYKYISET VANKILAT.

• ihan omasta takaa

ja rikollisuus lisääntyy,kaikki eivät alistu kyykytykseen.

• naureskeli vaan

Vielä viime kesänä Televisio haastattelussa kun kyselivät siltä vaikuttaako taantuma Suomen tilanteeseen maailmalla,"Suomessa on parempi tilanne kuin on koskaan ollut,ei vaikuta Suomeen" näin selvitti tämä valtiomies, turpa vehnäsellä.

• huonoa palkkaa

Nostakaa heidän palkkojaan,etteivät ihan varastelemaan rupea, tai lahjotuiksi alennu.

• kun on 200 000 e velkaa
        huonoa palkkaa kirjoitti:

Nostakaa heidän palkkojaan,etteivät ihan varastelemaan rupea, tai lahjotuiksi alennu.

Jyrkillä ja matilla kovat velat.

• väitä että
        kun on 200 000 e velkaa kirjoitti:

Jyrkillä ja matilla kovat velat.

nämä velikullat olisivat siis jotenkin "ostettavissa" kun tekevät päätöksiään, siihen asiaan ei kukaan kyllä usko, me ollaan suomessa hei!

• sanoikaan
        väitä että kirjoitti:

nämä velikullat olisivat siis jotenkin "ostettavissa" kun tekevät päätöksiään, siihen asiaan ei kukaan kyllä usko, me ollaan suomessa hei!

Tukipaketista 300 000 000e annetaan pankeille ? Kovat lainat annettu Jyrkille ja Matille.

• millään tavoin
        sanoikaan kirjoitti:

Tukipaketista 300 000 000e annetaan pankeille ? Kovat lainat annettu Jyrkille ja Matille.

keskenään yhteydessä ole, poikain velat ja se mitä sitten päättävätkin, ne ovat eri juttuja ne.

• mermark

Peruspäivärahalla elävät kokevat puutetta ja suoranaista nälkää joka kuukausi,samoin valtaosa opiskelijoista,ei hyvältä näytä.

• aliravitsemukseen

ja hoidon puutteeseen,ihan kotioloissakin ja etenkin laitoksissa.

• on Assinkin

mukavampi kuitata rahat, kun maahan pitää haalata lisää ihmisiä.

• Missä ovat laupiaat Samaria...

sairaaksi korostuneesta yksilönvapaudesta, yhteisöllisyyden puutteesta ja moraalin rappeutumisesta.

• Mitä me menetämmekään ?
        Missä ovat laupiaat Samaria... kirjoitti:

sairaaksi korostuneesta yksilönvapaudesta, yhteisöllisyyden puutteesta ja moraalin rappeutumisesta.

mutta mitä hallitus tai eduskunta voisi tehdä ? Jos noita mainitsemiasi asiota tuo julkisesti esille, ei ainakaan eduskuntaan ole asiaa. Ja mielestäni nuo kaikki yhdessä pitää ottaa esille.

• pyrkii suomeen

Joka päivä lisää. Somaleja ei lähetetä takas sota tilan takia ? köyhät kunnat pursuaa maahan muuttajia rikkaiden ei tarvitse edes ottaa vastaan Esim Nurmijärvi on yksi kunta joka ei ota vastaan pakolaisia.

• Nurmijärvi kun

on "rakenteellisesti" vähän sellainen että ei oikein onnistu, muuten kyllä ottaisivat ilomielin vastaan.

• muuten ottaisi vastaan
        Nurmijärvi kun kirjoitti:

on "rakenteellisesti" vähän sellainen että ei oikein onnistu, muuten kyllä ottaisivat ilomielin vastaan.

Niin äkkiäkös se saadaan sellaseen kuntoon et voidaan lähettää kymmeniä pakolaisia.

• kyllä kovasti
        muuten ottaisi vastaan kirjoitti:

Niin äkkiäkös se saadaan sellaseen kuntoon et voidaan lähettää kymmeniä pakolaisia.

pohdittu ja pähkäilty, mutta kun muilla on jo kuitenkin paremmat valmiudet vastaanottoon ollaan sitten pitäydytty ja ajateltu asiaa niin kuin vain voi parhaiten olla muuten asiassa mukana ja tietenkin hengessä mukana, asian puolesta joka on kaikkien eduksi.

• Suomi on jaettu kahtia
        kyllä kovasti kirjoitti:

pohdittu ja pähkäilty, mutta kun muilla on jo kuitenkin paremmat valmiudet vastaanottoon ollaan sitten pitäydytty ja ajateltu asiaa niin kuin vain voi parhaiten olla muuten asiassa mukana ja tietenkin hengessä mukana, asian puolesta joka on kaikkien eduksi.

Köyhät vs Rikkaat.

• Kertokaa...
        Suomi on jaettu kahtia kirjoitti:

Köyhät vs Rikkaat.

ehdotuksia mitä voimme asialle tehdä ?

• Maahanmuuttajia
        Kertokaa... kirjoitti:

Köyhien kuntien ei tarvitsisi ottaa. Ainoastaa heidän pitäisi hoitaa oman kunnan asukkaat ja heille annettaisiin vielä tukea.

• Tasataan sosiaalituet.
        Kertokaa... kirjoitti:

Kaikille samansuuruinen eläke, sairauspäiväraha, työttömyyskorvaus jne. Minä lääkärinä olen yhtä arvokas kuin siivooja, kun kumpikin teemme samaa työtä, siis olemme eläkkeellä. Ja minulla lääkärinä on ollut työurani varrella mahdollisuus nelinkertaisella palkallani varmistaa itselleni taloudellisesti turvattu vanhuus. Lisäksi yhteiskunta on kouluttanut minua 1 milj. eurolla, itse olen koulutuksesta maksanut vain "eväät". Samoin ,jos joudun työttömäksi tai sairaslomalle.

• niin kuin
        Kertokaa... kirjoitti:

kansanedustajat haluavat asian olevan, joten aivan turha on pohtia mitään ehdotuksia tai parannuksia vähävaraisten "VÄHÄVÄKISTEN" asemaan, asunnottomia suomalaisia on jo yksistään pääkaupunkiseudulla noin 5-6000. Mielestäni he ovat kaikkein heikoimmassa asemassa, koska rikas maahanmuuttaja ohittaa heidät asuntojonojen ohitse noin vain. Asuntoja on kuitenkin myös tyhjillään joten jotain vikaahan hommassa on, köyhä suomalainen ei matkusta Pohjois-Afrikkaan, eikä päinvastoin siellä on jotain vialla kun asiaan ei puututa mitenkään.

• ihan hyvä,mutta
        Tasataan sosiaalituet. kirjoitti:

Kaikille samansuuruinen eläke, sairauspäiväraha, työttömyyskorvaus jne. Minä lääkärinä olen yhtä arvokas kuin siivooja, kun kumpikin teemme samaa työtä, siis olemme eläkkeellä. Ja minulla lääkärinä on ollut työurani varrella mahdollisuus nelinkertaisella palkallani varmistaa itselleni taloudellisesti turvattu vanhuus. Lisäksi yhteiskunta on kouluttanut minua 1 milj. eurolla, itse olen koulutuksesta maksanut vain "eväät". Samoin ,jos joudun työttömäksi tai sairaslomalle.

Ei menisi mitenkään läpi, missään tapauksessa. Mieti nyt jotain Hämäläistäkin sitä pankkinaista, joka oli eläkkeellä ja samaan aikaan Jossain EU:n pankissa töissä ei hän varmaankaan asiaa samoin näkisi kuin sinä köyhä lääkäri sen näet? Ei se vaan onnistuisi vaikka eläkeläiset samaa hommaa tekevätkin, toinen saa 600 euroa kuussa ja elää sen mukaan ja toinen saa 6000 euroa kuussa eläen myöskin tulojensa mukaan.

• hilleistä parteen

Perkeleen keskonen naama virneessä ku kipee vittu,valehtelee päin naamaa.

• sellaiset ajat

että kukaan ei haluaisi olla tuolla Eduskunnassa, eikä myöskään missään ministerin tehtävissä. Kovasti paljon haluttua hommaa hyvinä aikoina, mutta mites huonoina? Ensimmäinen otti ja lähti jo lapsiaan hoitamaan, terävä pimu tiesi mitä teki.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      113
      6955
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      105
      4680
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      48
      3932
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3324
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      672
      1987
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      222
      1348
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1328
    8. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      52
      1277
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1273
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      962
    Aihe