Kauanko kesti viisurin

poisto?

Mulla ois ensi viikolle varattuna aika viisurin poistoa varten, mutta hammas on alkanut vaivata siihen malliin, etten taida pystyä odottamaan ensi viikkoon.

Päivtystykseen saisi lyhyitä särkypotilasaikoja. Kannattaako tuommoiseen tarttua? Ehtiikö viisurin poistamaan 15 min??? Vai alkavatko hammaslääkärit edes lähtökohtaisesti poisto-operaatioon noin lyhyen ajan puitteissa?

6

458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomenkieli

Puhutaan ja kirjoitetaan suomea !

Niin kiire ei ole !

• HH.

Viisuri on viisaudenhammas. Sen poistosta on mahdoton antaa aika-arvioita, koska jokainen tapaus on erilainen. Se voi hoitua muutamassa minuutissa (sen jälkeen, kun puudutus on alkanut vaikuttaa)tai aikaa voi kulua tuntejakin. Olen työkseni avustanut sadoissa hampaanpoistoissa. Lisäksi itseltäni on poistettu viisurit. Yksi poisto sujui tosi nopeasti, yksi jouduttiin poistamaan kirurgisesti (sujui hyvin), yhden kanssa tehtiin töitä pitkään. Neljättä viisuria ei minulla koskaan ole ollutkaan.

• juuri samaa

asiaa kun näin ensimmäisen "viisurin"!

• minkälaista vaivaa

sulla siitä hampaasta on. Onko se ehkä tulehtunut, saitko antibioottikuurin?. Tietääkseni tulehdus hoidetaan ensin pois ja vasta sitten poistetaan. Aikaa poistoon voi mennä paljonkin riippuen monestakin asiasta kuten millainen juuri yms. Suosittelen soittamaan lääkärillesi, ainahan on mahdollista saada ns peruutusaika näin flunssakaudella.

• potilas saarinen

Kävin viikko sitten poistattamassa viisaudenhampaan. Tarkoitus oli poistaa samalta puolelta kerralla 2 viisuria, mutta tämän yhden kanssa kesti 2 tuntia ja se oli yhtä h....ttiä. Ensinnäkin hammaslääkäri pisti sen puudutuspiikin johonkin hermoon ja tällä hetkellä on edelleen tunto pois kielestä. Voi olla ettei tunto edes koskaan enää palaa kieleen. Että sellaista.

• Hampilainen

Mun eka viisuri poistettiin päivystyksessä. Oli melkein kokonaan jo puhjennut, mutta ei ihan. Kymmenessä minuutissa olin jo ulkona hammaslääkärin huoneesta. Toinen viisuri poistettiin puhkeamattomana kirurgisesti ja aikaa meni kokonaisuudessaan yli tunti. Että hampaanpoistoon kuluva aika on kovin tapauskohtaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      194
      4952
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      112
      4032
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3515
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3420
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2907
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2316
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      28
      2056
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe