Paavalin kirjeet

Kysyväinen

Kompastuskivi? Paavali korosti Jeesuksen sovitustyötä.
Näyttää siltä, että Jeesus ja sovitustyö Golgatalla ovat pahennus monille palstalaisille!
Moderni pakanuus pukeutuu uskonnolliseen kaapuun, mutta Jeesuksen ristin työ on sille hullutus.

27

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyväinen

1. Kor. 1:18

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

1. Kor. 1:23

me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

• on kuin onkin Jumalan Totuudessa ITSE JEESUS
      Hänen sanansa.

Että jopa jo väläytit ohi Raamatun sanan niin, että
      huh, huh, "Paavali kompastuskivi"???

Ihan pokkanako tuot noin räikeää valheen sanomaa.

Ps. paljastit kyllä uskosi ja näin on valheet tulee ilmi.

• Kysyväinen

Tarkoituksellinen lukivika luetaan sinulle itsellesi vahingoksi. Luehan se, mitä kirjoitin ja kommentoi vasta sitten. Älä usko omia väärintulkintojasi. Valehtelet vain itsellesi sillä tavalla.
        Voitko sinäkin pahoin Paavalin kirjeitä mahdollisesti lukiessasi, kuten Teuvo? Mieti miksi.

• Kysyväinen kirjoitti:

Tarkoituksellinen lukivika luetaan sinulle itsellesi vahingoksi. Luehan se, mitä kirjoitin ja kommentoi vasta sitten. Älä usko omia väärintulkintojasi. Valehtelet vain itsellesi sillä tavalla.
        Voitko sinäkin pahoin Paavalin kirjeitä mahdollisesti lukiessasi, kuten Teuvo? Mieti miksi.

Vältteletkö evankeliumeissa olevaa Jeesuksen sanaa, ja mieluummin luet Paavalin kirjeitä?

Minulle ei tarvitse vastata, vastaa itsellesi, rehellisesti.

• Kysyväinen
        Hssu kirjoitti:

Vältteletkö evankeliumeissa olevaa Jeesuksen sanaa, ja mieluummin luet Paavalin kirjeitä?

Minulle ei tarvitse vastata, vastaa itsellesi, rehellisesti.

En todellakaan välttele. Minulle kaikki Jumalan sana on Jumalan sanaa. Oletko sinäkin Kirjeitten vähättelijä?

• Irmeli.

Vaikutat siltä että olet "latvasta laho"AK.

>Kompastuskivi? Paavali korosti Jeesuksen sovitustyötä.

• Kysyväinen kirjoitti:

En todellakaan välttele. Minulle kaikki Jumalan sana on Jumalan sanaa. Oletko sinäkin Kirjeitten vähättelijä?

Mutta pelkkä kirjaimen tutkiminen, ilman halua päästä Jeesuksen luo, ei pelasta.

Tiedät varmaan Raamatun kohdankin tästä asiasta.

• Kysyväinen kirjoitti:

Kannattaa siirtää se kysyväisyytesi suunta ihmisestä, Jumalan puoleen.

• Kysyväinen
        Hssu kirjoitti:

Mutta pelkkä kirjaimen tutkiminen, ilman halua päästä Jeesuksen luo, ei pelasta.

Tiedät varmaan Raamatun kohdankin tästä asiasta.

Oletko sinä?

• Kysyväinen
        Hssu kirjoitti:

Kannattaa siirtää se kysyväisyytesi suunta ihmisestä, Jumalan puoleen.

Sitäpaitsi tämä on keskustelupalsta ja keskusteluun kuuluu myös kysely, tiedäthän?
        Asia erikseen on keskustelu Jeesuksen kanssa, joka minut on pelastanut. Onko sinut?

• Kysyväinen kirjoitti:

Oletko sinä?

Päässyt vielä Jeesuksen luo. Ihmeen paljon sinä kyselet, jos kerran Jeesuksen luo olet jo päässyt, sillä hän itse sanoo näin:

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaaa teille, mitä on tuleva.

Oikeasti en usko, että olet Jeesuksen luo päässyt, mutta siitä en halua enempää keskustella enkä väitellä, enkä muutenkaan varmaan tule sinua enää vaivaamaan.

• Kysyväinen
        Hssu kirjoitti:

Päässyt vielä Jeesuksen luo. Ihmeen paljon sinä kyselet, jos kerran Jeesuksen luo olet jo päässyt, sillä hän itse sanoo näin:

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaaa teille, mitä on tuleva.

Oikeasti en usko, että olet Jeesuksen luo päässyt, mutta siitä en halua enempää keskustella enkä väitellä, enkä muutenkaan varmaan tule sinua enää vaivaamaan.

Ovatko ne liian kohtikäyviä?
        Miksi sinulle ei kelpaa Jeesus ja hänen täytetty työ?
        Et pienenä ihmisenä voi tehdä tyhjäksi Jumalan työtä minussa. Yrititpä kuinka paljon tahansa.
        Tiesitkö muuten, että Jeesuksella on valta maan päällä antaa synnit anteeksi, ei enää ajan rajan tuolla puolen?

• JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

Aloittaja puhui Paavalin kirjeistä. Sinä muutit sen Paavaliksi. Miksi vääristelet?

• aikanaan kaikille, jotka eivät ole ehdoin tahdoin paaduttaneet omaatuntoaan.

Sinä olet aktiivisesti ottanut kantaa sen evankeliumin puolesta, jota myös
      Paavali kirjeissään ja apostolin virassaan uskollisesti julisti.

Harhaoppista on varoitettava, ainakin se kaksi kertaa...
      Mutta ennen kaikkea totuuden ja pelastuksen sanaa kannattaa tuoda esille!

Olkaamme Totuudelle kuuliaisia, alttiita rauhan evankeliumille! Ef. 6:15

• Kysyväinen

Olen huomannut kuinka sunilaisten sanavarastoon, saatika uskonaarteisiin ei kuulu seuraava Jumalan suurenmoinen totuus.

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

• Kysyväinen kirjoitti:

Olen huomannut kuinka sunilaisten sanavarastoon, saatika uskonaarteisiin ei kuulu seuraava Jumalan suurenmoinen totuus.

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Sunilaisuus on terminä alun perin ollut liioiteltu, jos se on ymmärretty
        uskonlahkoksi tai vähänkään varteenotettavaksi oppisuuntaukseksi.

Siitä mahdamme olla samaa mieltä?

Vai pidätkö sinä tosissasi T.Sunia jonkin uskonnollisen yhteisön perustajana?
        Tuskin. No, tuon nyt halusin realismin nimissä oikein erikseen mainita.

Kaikki uskonnollinen -laisuus ja -läisyys alkaa siitä, että joku ihminen on
        lihan vallassa ihastunut itseensä ja alkanut korostaa omaa erinomaisuuttaan.

Sunilla tuo yritys, niin ponteva kuin se on ollutkin, on epäonnistunut täysin.
        Kunnia ja kiitos siitä Jumalalle! Saamme olla tosi kiitollisia siitä, kun yksikin
        harhaprofeetta on paljastunut ja osoittanut raadolliset suden karvansa.

Enempiä kommentteja tuo '-laisuus' tuskin ansaitsee. Mutta ihmisistä meidän
        tulee kantaa huolta. Lähimmäistemme puolesta on hyvä lähettää rukouksia
        Jumalan kasvojen eteen, Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

• Kirjoittelit:
        >>en tiedä mitä mahdollisesti 'harhaopilla' tarkoitat ja keitä mielessäsi
        harhaoppisiksi leimaat.Sen sijaan evankeliumin totuudessa vaeltava tietää ja tuntee Paavalin tekstien
        tarkoituksen ja osoitteen, mutta tuntee myös niiden vaarat ja karikot.

• alex-kasi

Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista.

Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, MITÄ TIETÄMÄTTÖMÄT ja HAIHATTELEVAT ihmiset omaksi TUHOKSEEN VÄÄRISTELEVÄT

niin kuin KAIKKIA MUITAKIN PYHIÄ KIRJOITUKSIA." (2. Piet. 3:16)

----------------------------------

Siis - mitä Pietari sanoi?
        Juu että - haihattelevat ja tietämättömät VÄÄRISTELEVÄT Paavalin PYHIÄ kirjoituksia OMAKSI TUHOKSEEN.

Tuoko olisi SYY miksi juoksit kiireen vilkkaa puolustamaan Armin kohellusta kun hän teki tähän asti vaikeasti ylitettävän (alitettava?) hairahduksensa.

----------------------------------------------
        Näin se meni Armin hairahdus:

Minä vastasin toiselle ihmiselle Paavalin sanoin:

Niin - oikeastaan
        Kirjoittanut: alex-kasi 11.1.2009 klo 22.40
        Poista oma viesti

totuus todella on yksinkertainen - tämän maailman sekasortoinen tilanne kuitenkin sekoittaa sitä Jumalan osoittamaa "yksinkertaisuutta" niin paljon että sitä on vaikea ensin havaita.

Paavali ymmärsi asian kun hän kirjoitti:

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen,
        rakkaus on lempeä;
        rakkaus ei kadehdi,
        ei kerskaa,
        ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti,
        ei etsi omaansa,
        ei katkeroidu,
        ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        ei iloitse vääryydestä,

vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

Mutta kun tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, katoaa se, mikä on vajavaista.

Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin Lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme;

mutta suurin niistä on rakkaus.

---------
        Varmasti ovat monet lukeneet nämä Raamatunkohdat - joku voi jopa olla väsynyt niihin ... että juu juu .. MUTTA niissä on se "yksinkertainen totuus" - Paavali on kiteyttänyt asian niin että ihminen tämän maailman kiireíttensäkin keskellä havahtuu ..

Kaikki on viime kädessä todella "simppeliä".. "minun ikeeni on keveä"..

--------------------------------------------------
        JOHON ArmiK vastasi TAPANSA MUKAAN RÖYHKEÄSTI ja Paavalin kirjoituksia väheksyen näin:

Näin sitä
        Kirjoittanut: ArmiK 12.1.2009 klo 08.18

mennän ohi Jeesuksen sanoman ja kun niin tehdään omaan helppoon uskoon ajaudutaan jolloin sillä uskolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

--------------------------------------

Aivan uskomatonta SOKEUTTA.

Mikä ihme pani sinutkin juoksemaan siihen ja PUOLUSTAMAAN TUOLLAISTA (JOPA ARMILTA) EPÄTAVALLISEN SUURTA MOKAA.

Ei tästä voi päästä toiseen käsitykseen kuin että Raamattu EI OLE ensimmäisellä sijalle siinä teidän puljussanne. Ei voi vcaikka haluaisi.

Eikä voi välttyä ajatukselta että nämä kummallisuudet ovat Teuvon harhojen seurausta - KOSKA jokainen teistä ON LUKENUT sen Teuvon seli-kirjan ja nyt puhutte samalla tavalla puuta heinää jokainen.

Ei siinä mitää KeriHenrik - jos et pidä Raamattua Jumalan Sanana niin et pidä, mutta et voi samaan aikaan väittää että pitäisit sitä Jumalan Sanana ja kieltää mitä Raamatussa sanotaan.

On päivän selvää että teidän omat puheenne on teille tärkeämpiä ja menee ohi Jumalan Sanan - se on fakta.

Jos haluat puhua Raamatun opetuksista - PUHU RAAMATUN OPETUKSISTA.

Lopuksi: Mikä oli vikana tuossa Paavalin kirjoituksessa rakkauden välttämättömyydestä iankaikkiselle elämälle? Miten se muka EROAA Jumalan evankeliumista ihmisille?

• Sähköp.
        alex-kasi kirjoitti:

Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista.

Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, MITÄ TIETÄMÄTTÖMÄT ja HAIHATTELEVAT ihmiset omaksi TUHOKSEEN VÄÄRISTELEVÄT

niin kuin KAIKKIA MUITAKIN PYHIÄ KIRJOITUKSIA." (2. Piet. 3:16)

----------------------------------

Siis - mitä Pietari sanoi?
        Juu että - haihattelevat ja tietämättömät VÄÄRISTELEVÄT Paavalin PYHIÄ kirjoituksia OMAKSI TUHOKSEEN.

Tuoko olisi SYY miksi juoksit kiireen vilkkaa puolustamaan Armin kohellusta kun hän teki tähän asti vaikeasti ylitettävän (alitettava?) hairahduksensa.

----------------------------------------------
        Näin se meni Armin hairahdus:

Minä vastasin toiselle ihmiselle Paavalin sanoin:

Niin - oikeastaan
        Kirjoittanut: alex-kasi 11.1.2009 klo 22.40
        Poista oma viesti

totuus todella on yksinkertainen - tämän maailman sekasortoinen tilanne kuitenkin sekoittaa sitä Jumalan osoittamaa "yksinkertaisuutta" niin paljon että sitä on vaikea ensin havaita.

Paavali ymmärsi asian kun hän kirjoitti:

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen,
        rakkaus on lempeä;
        rakkaus ei kadehdi,
        ei kerskaa,
        ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti,
        ei etsi omaansa,
        ei katkeroidu,
        ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        ei iloitse vääryydestä,

vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

Mutta kun tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, katoaa se, mikä on vajavaista.

Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin Lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme;

mutta suurin niistä on rakkaus.

---------
        Varmasti ovat monet lukeneet nämä Raamatunkohdat - joku voi jopa olla väsynyt niihin ... että juu juu .. MUTTA niissä on se "yksinkertainen totuus" - Paavali on kiteyttänyt asian niin että ihminen tämän maailman kiireíttensäkin keskellä havahtuu ..

Kaikki on viime kädessä todella "simppeliä".. "minun ikeeni on keveä"..

--------------------------------------------------
        JOHON ArmiK vastasi TAPANSA MUKAAN RÖYHKEÄSTI ja Paavalin kirjoituksia väheksyen näin:

Näin sitä
        Kirjoittanut: ArmiK 12.1.2009 klo 08.18

mennän ohi Jeesuksen sanoman ja kun niin tehdään omaan helppoon uskoon ajaudutaan jolloin sillä uskolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

--------------------------------------

Aivan uskomatonta SOKEUTTA.

Mikä ihme pani sinutkin juoksemaan siihen ja PUOLUSTAMAAN TUOLLAISTA (JOPA ARMILTA) EPÄTAVALLISEN SUURTA MOKAA.

Ei tästä voi päästä toiseen käsitykseen kuin että Raamattu EI OLE ensimmäisellä sijalle siinä teidän puljussanne. Ei voi vcaikka haluaisi.

Eikä voi välttyä ajatukselta että nämä kummallisuudet ovat Teuvon harhojen seurausta - KOSKA jokainen teistä ON LUKENUT sen Teuvon seli-kirjan ja nyt puhutte samalla tavalla puuta heinää jokainen.

Ei siinä mitää KeriHenrik - jos et pidä Raamattua Jumalan Sanana niin et pidä, mutta et voi samaan aikaan väittää että pitäisit sitä Jumalan Sanana ja kieltää mitä Raamatussa sanotaan.

On päivän selvää että teidän omat puheenne on teille tärkeämpiä ja menee ohi Jumalan Sanan - se on fakta.

Jos haluat puhua Raamatun opetuksista - PUHU RAAMATUN OPETUKSISTA.

Lopuksi: Mikä oli vikana tuossa Paavalin kirjoituksessa rakkauden välttämättömyydestä iankaikkiselle elämälle? Miten se muka EROAA Jumalan evankeliumista ihmisille?

Raamattu on kokonansa Jumalan sanaa.
        JA,
        Jos mennään ja sanotaan Jeesus sanoo näin ja Paavali tulee ja kumoaa sen,
        olemme silloin paholaisen kelkassa,

silloin olemme löytäneet ristiriidan,
        ja olemme eksyksissä.

• alex-kasi
        Sähköp. kirjoitti:

Raamattu on kokonansa Jumalan sanaa.
        JA,
        Jos mennään ja sanotaan Jeesus sanoo näin ja Paavali tulee ja kumoaa sen,
        olemme silloin paholaisen kelkassa,

silloin olemme löytäneet ristiriidan,
        ja olemme eksyksissä.

Raamatussa ei ole ristiriitoja.

Joskus voi ehkä näyttää siltä, useimmiten se riippuu omista vääristä uskomuksista mutta joskus voi tekstikin näyttää hieman ristiriitaiselta. mutta silloin on hyvä tietää että ALKUTEKSTEISSÄ voi asia ollakin hieman toinen - joten kannattaa tutkia niitäkin jos tuntuu ettei Raamattu ole yhteisymmärryksessä itsensä kanssa.

Mutta kun kerran on saanut langan päästä kiinni niin on paljon helpompi nähdä mistä Raamatussa todellisuudessa on kysymys. Eikä se ole mikään suuri salaisuus niille jotka HALUAVAT tietää - vain niille jotka eivät halua.

Jeesus sanoi:
        Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä.

Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus: -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä PARANTAISI heitä.

Myös >
        Paavali sanoi ainoastaan nämä sanat:
        "Oikein on Pyhä Henki profeetta Jesajan suulla puhunut teidän isistänne: Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö... Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä PARANTAISI heitä.

Tietäkää siis: Jumala on lähettänyt pelastussanomansa pakanakansoille, ja ne myös kuulevat sitä!"*

Ei terveet tarvitse parannusta vaan sairaat.

• Kysyväinen

Kuka on pilkkaaja, kuka väärintekijä? Kerrohan.

• Sähköp.
        alex-kasi kirjoitti:

Raamatussa ei ole ristiriitoja.

Joskus voi ehkä näyttää siltä, useimmiten se riippuu omista vääristä uskomuksista mutta joskus voi tekstikin näyttää hieman ristiriitaiselta. mutta silloin on hyvä tietää että ALKUTEKSTEISSÄ voi asia ollakin hieman toinen - joten kannattaa tutkia niitäkin jos tuntuu ettei Raamattu ole yhteisymmärryksessä itsensä kanssa.

Mutta kun kerran on saanut langan päästä kiinni niin on paljon helpompi nähdä mistä Raamatussa todellisuudessa on kysymys. Eikä se ole mikään suuri salaisuus niille jotka HALUAVAT tietää - vain niille jotka eivät halua.

Jeesus sanoi:
        Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä.

Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus: -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä PARANTAISI heitä.

Myös >
        Paavali sanoi ainoastaan nämä sanat:
        "Oikein on Pyhä Henki profeetta Jesajan suulla puhunut teidän isistänne: Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö... Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä PARANTAISI heitä.

Tietäkää siis: Jumala on lähettänyt pelastussanomansa pakanakansoille, ja ne myös kuulevat sitä!"*

Ei terveet tarvitse parannusta vaan sairaat.

>>Raamatussa ei ole ristiriitoja.

• Kysyväinen

• Kysyväinen

Jeesus ei opeta halveksimaan ketään.
        Puhuit tilastomiehestä ja sinähän olet näitä tilastoja esiin tuonut. Siitä johtopäätökseni.

• Jeesukseen uskova.

sanan täytyy aueta Pyhässä Hengessä, niin silloin he käsittävät.

• tottaikäväkyllä

Jumalan sana on joillekin hullutus.

• ei korostanut

Jeesuksen sovitustyötä - se oli hänen itsensä Jeesuksen kuolemalle antama merkitys. Ennen häntä kristinusko oli ja opetti jotain aivan muuta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe