Hei. Kävin tänään hammaslääkärissä, jossa minulta otettiin hampaista röntgenkuva viisaudenhampaan poistoa varten. Aloin vain jälkeenpäin miettimään käytäntöä miten kuva otettiin. nimittäin jouduin itse pitämään toisella kädellä rullaa paikoillaan suussa ja vieläpä toisella kädellä röntgenlaitteesta kun kuva otettiin. koskaan aikaisemmin näin en ole joutunut tekemään. nyt huolettaa säteilynmäärä mitä olen saanut. :( saako noin edes tehdä? onko muilla kokemusta vastaavasta?
hammasröntgen
6
1039
Vastaukset
- normaalia
Sulta otettiin siis sellainen "pikkukuva". Pidit sormella filmiä paikallaan jne.
NOh, säteilyä tuosta sulle tuli samanverran kuin olisit lennelly pari tuntia lentokoneella. Eli ei paljon mitään. Ole huoleti.- kai laitettiin
metallielappu kaulan suojaksi. Kilpirauhasia pitää suojata vaikkei säteilyä tule paljonkaan.
- Totta..
Säteilymäärä hammasröntgenissä on todella pieni. Ei hätää :)
- tietämätön123
Totta.. kirjoitti:
Säteilymäärä hammasröntgenissä on todella pieni. Ei hätää :)
vastauksista. :)
- kuvauksessa
Minulta otettiin tänään pikkukuva ja varauduin nostamaan sormeni pitimeksi. Sanottiin, että ei tarvitse ja pantiin hampaiden väliin jokin suuta aukipitävä ja filmiä paikoillaan pitävä pieni hökötys. Mahtoiko riippua kuvauksen kohteen sijainnista,kulmahampaasta seuraava taaksepäin.
- kuvaaa
Sulta otettiin bite-wing-kuva, jolla näkee onko väli- ja poskihampaiden väleissä reikiä/alkavia reikiä.
Todella normaalia, että bite-wing (purusiiveke) -kuvat otetaan molemminpuolin tarkastuksen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897