Jumalan lapsi on Jumalasta syntynyt

Kuka on uskovan Isä? Kenestä uskova on syntynyt Raamatun Sanan mukaan?

USKOVA ON SYNTYNYT JUMALASTA

Joh 1:13 "jotka eivät ole SYNTYNEET verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,
vaan JUMALASTA."

1 Joh 3:9 "Ei yksikään JUMALASTA SYNTYNYT tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy
hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on JUMALASTA SYNTYNYT."

Näiden sanojen mukaan uskova on syntynyt JUMALASTA ja hän on JUMALAN LAPSI
(1 Joh 3:1-2). Tämä Jumalan lapseksi syntyminen tapahtuu hengellisessä
uudestisyntymisessä (Joh 3 luku).

USKOVA ON SYNTYNYT PYHÄSTÄ HENGESTÄ

Uskova on syntynyt myös Hengestä Jeesuksen opetuksen mukaan.
Tämä Henki on Pyhä Henki.

Joh 3:6-8 "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä HENGESTÄ ON SYNTYNYT, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ.
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se
tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on HENGESTÄ SYNTYNYT."

Uskova on siis syntynyt myös Pyhästä Hengestä.
Luonnollinen johtopäätös tästä on se että olemme myös Pyhän Hengen lapsia?
Voimme siis puhutella Pyhää Henkeä Isänämme.

JEESUS ON JUMALAN JA PYHÄN HENGEN POIKA

Raamatun mukaan Jeesus on JUMALAN POIKA. Jeesus sikisi PYHÄSTÄ HENGESTÄ
(Luuk 1:35, ja Matt 1:20). Siksi Hän on myös Pyhän Hengen Poika.
Pyhä Henki on näin ollen Jumala. Jeesus sanoi Jumalaa, Pyhää Henkeä opetuslastensa
Isäksi ja Jumalaksi (Joh 20:17).

USKOVA ON SYNTYNYT JUMALAN SANASTA

Jaak 1:18 "Tahtonsa mukaan hän SYNNYTTI MEIDÄT totuuden SANALLA, ollaksemme
hänen luotujensa esikoiset."

Tässä mainitaan totuuden Sana. Jeesus on Sana ja Totuus (Joh 1:1,14, 14:6).

1 Piet 1:23 "te, jotka OLETTE UUDESTISYNTYNEET, ette katoavasta, vaan
katoamattomasta siemenestä, JUMALAN elävän ja pysyvän SANAN KAUTTA."

Olemme siis syntyneet Sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Koska uskova on syntynyt Sanasta täytyy Sanan olla uskovan Isä. Näin Jumalan
lapsen hengellinen Isä on myös Jumalan Sana?

YHTEENVETO

Uskova on uudestisyntymisessä syntynyt;

1. Jumalasta (Joh 1:13).
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:6,8).
3. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18).

Tästä teemme seuraavat johtopäätökset;
Uskovan hengellinen Isä on Jumala, Pyhä Henki ja Jumalan Sana.
Tämä on yksi Jumala kolmessa persoonassa.
Jumala on Isämme ikuisesti (Jes 64:8).
Huomaa tässä että Jeesus puhuttelee opetuslapsiaan lapsinaan (Joh 21:5).
Tämä menee yksiin edellä olevan opetuksen kanssa. Ei siis mitään ristitiitaa.
Jeesus on uskovan taivaallinen Isä (Jes 9:5).

Jeesus on Jumala (Joh 1:1, Room 9:5).
Jumala on Henki (Joh 4:23).
Jeesus on Henki, ilmestynyt lihassa (1 Tim 3:16, Room 8:9-11, Apt 16:6-7).

74

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Edgar

tuollaista soopaa?

• leahim

Kysymykseeni tuossa alempana..Ystävällisesti.
      Kiitos!

• hirvas

tahto? Sen ilmoitti sen meille Jeesus näin:

Joh. 6:40
      Sillä MINUN ISÄNI tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Siis Jumalan tahto on, että me uskomme Hänen Poikaansa Jeesusta.

No mitä Jeesus sitten sanoi:

28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
      29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on YKSI AINOA;
      30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
      31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

Siinä on Jaikalille muillekin ilmoitus Jeesuksen suulla, josta ei tarvitse kenenkään tehdä mitään johtopäätöstä.

Isä Jumala on yksi ainoa, ja muita jumalia ei ole. Jeesus ei ole jumala, vaan Jumala Poika.

• to..

ja poika-Jumala, Pyhä henki sekä oma ja muiden isä. Jumala oli välillä vauva, välillä roomalaiset tappoivat hänet, taivaassa hän tappeli erään enkelinsä kanssa, ihmisiä hän rakastaa ja välillä hukuttaa koko ihmiskunnan, nimiä hänellä ei ole kuin yksi vaikka oikeastaan liuta. Muussa nimessä kuin Jeesus ei ole pelastusta ennen kuitenkin pelastuttiin vain JHWH:n nimessä eikä muita nimiä saanut edes käyttää. Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt paitsi joukko aterioivia israelilaisia, mutta Jeesuksen joka on myös isä Jumala, ovat nähneet tuhannet.Kaiken tämän voi todistaa Raamatulla joka ei suko sitä odottaa helvetin tuli.Tai sitten ei.

• todé

Meinaan kun tuli noin pitkä veto ilman hapen vetäisyä.

• opettivat yksimielisesti, että Isä Jumala on YKSI ja että meillä kaikilla on sama Isä, eli olemme kaikki alkuisin YHDESTÄ;

Hepr. 2:11
      "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",

Kenen Sinä, jaikal, sanot Herramme Jeesuksen Kristuksen Isän olevan?

2. Kor. 1:3
      "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
      "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
      "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
      "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

"Totinen Jumala" on vain se josta kaikki on saanut alkunsa. Jeesuskin on saanut alkunsa Isästä Jumalasta, sillä Sanaa ei olisi, ellei Jumala olisi sitä ensin sanonut!

• >>>Jeesuskin on saanut alkunsa Isästä Jumalasta, sillä Sanaa ei olisi, ellei Jumala olisi sitä ensin sanonut!

• jaikal kirjoitti:

>>>Jeesuskin on saanut alkunsa Isästä Jumalasta, sillä Sanaa ei olisi, ellei Jumala olisi sitä ensin sanonut!

samaa mieltä kaikkien raamatunkohtien kanssa ja ilmeisesti myös sinun kanssasi, jaikal, tässä asiassa!

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

>>>Jeesuskin on saanut alkunsa Isästä Jumalasta, sillä Sanaa ei olisi, ellei Jumala olisi sitä ensin sanonut!

Jeesus todistaa kaiken olevan lähtöisin Isästä, aivan kaiken. Ja niin se asia todellisuudessa onkin, kaikki on lähtöisin yhdestä ainoasta, jakamattomasta ja ikuisesta Isästä Jumalasta.
        Ja muuta Jumalaa ei meillä ole, sitä todisti myös totuutemme Jeesus Kristus noissa jakeissa.

• ML213
        hirvas kirjoitti:

Jeesus todistaa kaiken olevan lähtöisin Isästä, aivan kaiken. Ja niin se asia todellisuudessa onkin, kaikki on lähtöisin yhdestä ainoasta, jakamattomasta ja ikuisesta Isästä Jumalasta.
        Ja muuta Jumalaa ei meillä ole, sitä todisti myös totuutemme Jeesus Kristus noissa jakeissa.

Nyt on jo aika pysyä siinä mitä on kirjoitettu,- eikä jatkaa ilmoitusta omilla järjen päättelyillä.

Siis tämä on todellisuutta;

Joh 17:7-8 "Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille;"

Joh 7:16 "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt."

Joh 12:50 "Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."

Noista jakeista on helppo ymmärtää onko Jeesus JUmala vai Jumalan Poika.

• issaki
        jaikal kirjoitti:

Raamattua,eikä vääntelemään ja kääntelemään sitä ihmis-oppeihin sopiviin muotoihin.

• ML213 kirjoitti:

Nyt on jo aika pysyä siinä mitä on kirjoitettu,- eikä jatkaa ilmoitusta omilla järjen päättelyillä.

Siis tämä on todellisuutta;

Joh 17:7-8 "Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille;"

Joh 7:16 "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt."

Joh 12:50 "Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."

Noista jakeista on helppo ymmärtää onko Jeesus JUmala vai Jumalan Poika.

Jumalan Poika on Jumala lihassa.
        Jumalan Poika lihassa puhuu Isästä IHMISEN POIKANA. Hän puhuu Isästä Ihmisen Pojan ASEMASTA (Fil 2:5-8). Jumala joka on Sana ja Henki sekä elämä, otti ihmisen muodon ja tuli ihmiseksi.
        Hän, Kaikkivaltias Jumala, alensi itsensä ihmiseksi ihan vapaaehtoisesti sinun ja minun pelastamisen tähden. Tästä Fil 2:5-8 kertoo ihan selvin sanoin. Noissakin jakeissa Paavali todistaa Jeesuksella olleen Jumalan muoto (asema) ennen lihaan tuloa.
        Näin Jumala telttaili ihmisten keskellä pukeutuneena ihmisen ruumiiseen (Joh 1:14).
        Ilmestyskirjan 4. ja 5. luvuissa Jeesusta kumarretaan ja ylistetään JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ TAIVAASSA. Vain Jumalaa saa kumartaa ja palvella Jeesuksen omien sanojen mukaan (Luuk 4:8).

Paavali tiesi Jeesuksen olevan Jumala ihmisruumiinsa telttamajassa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA." Siis Jumala, Henki oli lihaan tulleessa Jumalassa. Hän on Jumalan Poika Jeesus Kristus. Jeesuksen veri oli Jumalan oma veri.
        "PYHÄ HENKI on teidät pannut kaitsijoiksi paimentamaan HERRAN (Jumalan) seurakuntaa, jonka Hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut" (Apt 20:28).

Paavali tiesi myös ihmisten asuvan telttamajassa:

2 Kor 5:1-9 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
        Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme KOTONA TÄSSÄ RUUMIISSAMME, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin MUUTTAA POIS RUUMIISTA ja päästä kotiin Herran tykö. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi."

• ML213
        issaki kirjoitti:

Raamattua,eikä vääntelemään ja kääntelemään sitä ihmis-oppeihin sopiviin muotoihin.

No, iloitaan laman keskellä, miten syvälliset pohtimiset alkavat tuottaa hedelmää.Siis ihmiset vihdoinkin alkavat ymmärtämään ja uskomaan mitä on Raamatun jakeeseen kirjoitettu.

Siis Raamattu lähemnpänä sydäntä kuin puolueiden opit.

• ML213
        jaikal kirjoitti:

Jumalan Poika lihassa puhuu Isästä IHMISEN POIKANA. Hän puhuu Isästä Ihmisen Pojan ASEMASTA (Fil 2:5-8). Jumala joka on Sana ja Henki sekä elämä, otti ihmisen muodon ja tuli ihmiseksi.
        Hän, Kaikkivaltias Jumala, alensi itsensä ihmiseksi ihan vapaaehtoisesti sinun ja minun pelastamisen tähden. Tästä Fil 2:5-8 kertoo ihan selvin sanoin. Noissakin jakeissa Paavali todistaa Jeesuksella olleen Jumalan muoto (asema) ennen lihaan tuloa.
        Näin Jumala telttaili ihmisten keskellä pukeutuneena ihmisen ruumiiseen (Joh 1:14).
        Ilmestyskirjan 4. ja 5. luvuissa Jeesusta kumarretaan ja ylistetään JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ TAIVAASSA. Vain Jumalaa saa kumartaa ja palvella Jeesuksen omien sanojen mukaan (Luuk 4:8).

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA." Siis Jumala, Henki oli lihaan tulleessa Jumalassa. Hän on Jumalan Poika Jeesus Kristus. Jeesuksen veri oli Jumalan oma veri.
        "PYHÄ HENKI on teidät pannut kaitsijoiksi paimentamaan HERRAN (Jumalan) seurakuntaa, jonka Hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut" (Apt 20:28).

2 Kor 5:1-9 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
        Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme KOTONA TÄSSÄ RUUMIISSAMME, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin MUUTTAA POIS RUUMIISTA ja päästä kotiin Herran tykö. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi."

Voi että kun harmittaa miten lyhyt oli sukosi Raamatun ilmoituksiin.Äsken toit erityisen hyvin esille Raamatun jakeiden kautta kuka Jeesus on.

Nyt sepustelet itse ja muuta.Todella uskon erittäin syvällisesti kaikkiin Raamatun ilmoituksiin, joita tuot vistissäsi esille.Päätelmiin en.

• ML213
        jaikal kirjoitti:

Miksi ihmeessä luovuit tästä ilmoituksesta joka on selkeä ja helposti ymmärrettävissä;

Eikö tuosta ilmentynyt jo tarkaan Jeesuksen olemus.

• ML213 kirjoitti:

Voi että kun harmittaa miten lyhyt oli sukosi Raamatun ilmoituksiin.Äsken toit erityisen hyvin esille Raamatun jakeiden kautta kuka Jeesus on.

Nyt sepustelet itse ja muuta.Todella uskon erittäin syvällisesti kaikkiin Raamatun ilmoituksiin, joita tuot vistissäsi esille.Päätelmiin en.

>>>Todella uskon erittäin syvällisesti kaikkiin Raamatun ilmoituksiin, joita tuot vistissäsi esille.Päätelmiin en.

• ML213
        jaikal kirjoitti:

>>>Todella uskon erittäin syvällisesti kaikkiin Raamatun ilmoituksiin, joita tuot vistissäsi esille.Päätelmiin en.

Kerroppa selkein sanoin miten teen syntiä tai ajattelen Jumalan aivoituksien vastaisesti, kun uskon sydänjuuria myöten tähän Raamatun ilmoitukseen, joka ilmnetää Jeesuksen olemusta ja suhdetta Isäänsä;

Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Siis onko sinun mielstäsi väärin usko kirjaimellisesti tuohon ilmoitukseen.Ymmärrätkö, jos Jeesuksen asema muutetaan/ymmärretään toisin, niin se on ristiriidassa toisten ilmoitusten kanssa.

Esim. olen vakuuttunut, ettei Raamatusta löydy selkeää ilmoitusta, että Jeesus on Jumala.Jumaluus ja kaikki kmitä Isä on antanut Pojalleen Jeesuksella tietenkin on.Ymmärränkin, miten Jeesukseen liittyy kaikki mikä Jumalalla on.

• ML213 kirjoitti:

Miksi ihmeessä luovuit tästä ilmoituksesta joka on selkeä ja helposti ymmärrettävissä;

Eikö tuosta ilmentynyt jo tarkaan Jeesuksen olemus.

>>>"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen,

• ML213
        jaikal kirjoitti:

Muuten ymmärräthän, ettei pään tieto/tiedollisuus ole uskoa.Siis usko ihmisessä on täysin eri asia kuin tieto asiasta.Vain usko synnyttää ihmisessä hedelmää,- ei asian tiedollisuus. Tämä/kin on hyvin tuotu esille näin;

" Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen JA MYÖS TUOTTAA HEDELMÄM JA TEKEE SEN , mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."

Juuri tuo ....tuottaa hedelmän ja tekee sen, niin se ilmentää miten ihmnen on kuullut - ymmärtänyt - ja uskonut ja usko on vaikuttanut hänen tekoihinsa/hedelmiin.

• ML213
        jaikal kirjoitti:

Ei kukaan joka todella tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen kiellä Hänen jumaluuttaan. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, hän ei tunne Jeesusta niin kuin hänen pitäisi tuntea.
        ----
        Nyt tuossa pohdit ja ymmärrät asian oikein. Jeesuksella todella on KAIKKI jumaluus, mutta hän ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika.

Ymmärtänet; jos yritysjohtaja sairastuuu tai muuten antaa yrityksensä johtajuuden,- eli kaiken vallan ja vastuun jollekkin valitsemalleen ihmiselle, niin ymmärtänet, miten tämä uusi johtaja on eri ihminen.Siis tällä uudella/valitukka ihmisellä on KAIKKI valta ja tietämys ja kaikki johtajuuteen tarvitavat valmiudet.
        Näin ymmärrän myös Jeesuksen ja Isän/JUmalan suhteen.No, tuohan ilmentyykin selkeästi Raamatun lehdiltä.

• jaikal kirjoitti:

>>>"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen,

jälkeenkin apostolit sanoivat Jeesusta Jumalan KUVAKSI eikä Jumalaksi.

Kerropas, jaikal, jos Jeesus on "totinen Jumala", niin ketä Jumalaa hän vielä ylösnousemisensa jälkeen kumartaa?:

Room. 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös RUKOILEE meidän edestämme".

Hepr. 7:25
        "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa".

Tuolla aikaisemmin minäkin jo ehdin iloita, kun luulin sinun ymmärtäneen Jeesuksen Jumalan kuvaksi eikä Jumalaksi.

• ML213 kirjoitti:

Kerroppa selkein sanoin miten teen syntiä tai ajattelen Jumalan aivoituksien vastaisesti, kun uskon sydänjuuria myöten tähän Raamatun ilmoitukseen, joka ilmnetää Jeesuksen olemusta ja suhdetta Isäänsä;

Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Siis onko sinun mielstäsi väärin usko kirjaimellisesti tuohon ilmoitukseen.Ymmärrätkö, jos Jeesuksen asema muutetaan/ymmärretään toisin, niin se on ristiriidassa toisten ilmoitusten kanssa.

Esim. olen vakuuttunut, ettei Raamatusta löydy selkeää ilmoitusta, että Jeesus on Jumala.Jumaluus ja kaikki kmitä Isä on antanut Pojalleen Jeesuksella tietenkin on.Ymmärränkin, miten Jeesukseen liittyy kaikki mikä Jumalalla on.

>>>Siis onko sinun mielstäsi väärin usko kirjaimellisesti tuohon ilmoitukseen.Ymmärrätkö, jos Jeesuksen asema muutetaan/ymmärretään toisin, niin se on ristiriidassa toisten ilmoitusten kanssa.

• jaikal kirjoitti:

>>>Siis onko sinun mielstäsi väärin usko kirjaimellisesti tuohon ilmoitukseen.Ymmärrätkö, jos Jeesuksen asema muutetaan/ymmärretään toisin, niin se on ristiriidassa toisten ilmoitusten kanssa.

ovat panokset loppuneet kun siirryit henkilökohtaisia toisen vajavaisuuksia etsimälä etsimään! Yritetään pysyä keskusteltavassa asiassa ilman että vastaustajiamme höyhentäisimme elävältä!

• ekivaari kirjoitti:

ovat panokset loppuneet kun siirryit henkilökohtaisia toisen vajavaisuuksia etsimälä etsimään! Yritetään pysyä keskusteltavassa asiassa ilman että vastaustajiamme höyhentäisimme elävältä!

Mitä tarkoitat? Ei minulla ole vastustajia.
        On vain erimielisyyttä Jeesuksesta joidenkin henkilöiden kanssa.

• on Jumalan Poika,
        ML213 kirjoitti:

mutta onko Hän yhtä Jumalaa, vai eri Jumala, sillä Jumalan Poika ei voi olla muuta, kuin Jumala. Vastaisitko ML213 onko Jeesus yksi Jumala, vai onko Hän irtaallaan Jumalasta oleva toinen Jumala?

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

Jeesukseen uskovana pidä olla samaa mieltä Hänen kanssaan, ja pitää Hänen sanansa?

• ekivaari kirjoitti:

Kerropas, jaikal, jos Jeesus on "totinen Jumala", niin ketä Jumalaa hän vielä ylösnousemisensa jälkeen kumartaa?:

"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös RUKOILEE meidän edestämme".

"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa".

Tuolla aikaisemmin minäkin jo ehdin iloita, kun luulin sinun ymmärtäneen Jeesuksen Jumalan kuvaksi eikä Jumalaksi.

ekivaari: "Jeesuksen ylösnousemuksen
        jälkeenkin apostolit sanoivat Jeesusta Jumalan KUVAKSI eikä Jumalaksi".
        --
        Ainakaan Tuomaksen kohdalla tuo ei pidä paikkaansa.

Tuomas vastasi ja sanoi Jeesukselle:
        "Minun Herrani ja MINUN JUMALANI!"
        (Joh. 20:28).

Uskotaan niinkuin on kirjoitettu, järkeilemättä!

• ML213 kirjoitti:

Ei kukaan joka todella tuntee Herran Jeesuksen Kristuksen kiellä Hänen jumaluuttaan. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, hän ei tunne Jeesusta niin kuin hänen pitäisi tuntea.
        ----
        Nyt tuossa pohdit ja ymmärrät asian oikein. Jeesuksella todella on KAIKKI jumaluus, mutta hän ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika.

Ymmärtänet; jos yritysjohtaja sairastuuu tai muuten antaa yrityksensä johtajuuden,- eli kaiken vallan ja vastuun jollekkin valitsemalleen ihmiselle, niin ymmärtänet, miten tämä uusi johtaja on eri ihminen.Siis tällä uudella/valitukka ihmisellä on KAIKKI valta ja tietämys ja kaikki johtajuuteen tarvitavat valmiudet.
        Näin ymmärrän myös Jeesuksen ja Isän/JUmalan suhteen.No, tuohan ilmentyykin selkeästi Raamatun lehdiltä.

Jos et muuta lukisi Raamatusta niin lue kuitenkin Hes 34. luku ja Joh 10. luku.
        Mieti mitä yhteistä Jumalalla ja Jeesuksella on näiden jakeiden perusteella.

Joh 8:24-25 "Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka MINÄ OLEN niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "KUKA SINÄ OLET?" Jeesus sanoi heille: "JUURI SE, MITÄ MINÄ PUHUNKIN TEILLE."

Joh 10:23-26 "Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        Jeesus vastasi heille: "MINÄ OLEN SANONUT sen teille, ja TE ETTE USKO. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        Mutta TE ETTE USKO, sillä te ette ole minun lampaitani."

• ekivaari kirjoitti:

>>>Tuolla aikaisemmin minäkin jo ehdin iloita, kun luulin sinun ymmärtäneen Jeesuksen Jumalan kuvaksi eikä Jumalaksi.

• hirvas
        Tapio522 kirjoitti:

--

kahdesta eri persoonasta, Pojasta ja Isästä. Ei sen kummempaa. Ja Ekivaari on oikeassa ja todistaa jälleen kerran Raamatulla, kuten aina.

Jeesus on todellakin näkymättömän Jumalan kuva, ei itse Jumala.

Kol.1:14-15
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Ja minäkin olen Jumalan kuva, koska olen mies.
        1, Kor.11:6-7
        Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
        7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

Ja me kaikki olemme Jumalan kuvia, koska:
        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Näin todistaa Jumalan sana.

• ekivaari kirjoitti:

Jeesuksen Jumalaksi;

1 Tim 2:3
        1 Tim 4:10
        Tiit 2:13-14
        Tiit 3:4
        Juuda 4
        Room 9:5
        Room 8:9-11
        Gal 4:6-7
        Ef 2:12

• ML213
        jaikal kirjoitti:

NIin, tahallasiko vääristelet asioita vai ymmärtämättömyydessäsi.

"Jeesuksen jumaluuden kieltäminen merkitsee sitä että sellaisella ihmisellä ei ole Isää eikä Poikaa eikä näin ollen myöskään ikuista elämää" (1 Joh 2:22-25).

--------

Niin, etsippa viestini, jossa kiellän Jeesuksella olevan jumaluuden.Kuten aiemmin pohdin toisaalla, niin jumaluuden ymmärrän aivan eri asiaksi/tilaksi kuin olla Jumala.

Niin, edeleen painotan, miten uskon kaikkiin Raamatun ilmoituksiin,- myös niihin, joita tuot visteissäsi esille,- mutta en usko jos alat selittämään tai päättelemään ja yhdistelemään niihin muita asioita.Taas kokonaan toinen asia on ymmärränkö kaikkea Raamatun ilmoituksia.

Mutta, jos sinä Jaikal ymmärrät Jeesuksen olevan Jumala,- siis eri käösite kuin jumaluuus, niin tuppoa Raamatusta esille ne ilmoitukset, jotka vahvistavat ymmärryksesi todeksi.

• hirvas kirjoitti:

kahdesta eri persoonasta, Pojasta ja Isästä. Ei sen kummempaa. Ja Ekivaari on oikeassa ja todistaa jälleen kerran Raamatulla, kuten aina.

Jeesus on todellakin näkymättömän Jumalan kuva, ei itse Jumala.

Kol.1:14-15
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Ja minäkin olen Jumalan kuva, koska olen mies.
        1, Kor.11:6-7
        Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
        7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

Ja me kaikki olemme Jumalan kuvia, koska:
        1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Näin todistaa Jumalan sana.

myös:

"Ei ole Jumalaa".

Uskotko tämän? Tämähän on Raamatun Sanaa ja vielä suora siteeraus Psalmi 53:2.
        Jos et usko niin tarkista. Näin siellä lukee.
        Perustammeko nyt tällaisen opin?
        Jumalan Sana ja silti suora valhe!!!
        Kuinka näin on mahdollista?

Entä oletko pessyt ekivaarin jalat kun hän on tullut vierailulle? Tottahan sinä
        Jeesuksen sanaa tottelet!

Joh 13:5 "Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa
        jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt."

Joh 13:14 "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän
        jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

Huomaat varmasti että Raamatussa on asioita joita emme voi ottaa kirjaimellisesti
        .. Sana pitää ymmärtää Pyhän Hengen valossa.
        Vain Jeesus ja Hänen Henkensä voi avata Kirjoitukset niin että ihminen ymmärtää ne (Luuk 24:45, Joh 14:21,26,16:13).

• ML213 kirjoitti:

NIin, tahallasiko vääristelet asioita vai ymmärtämättömyydessäsi.

"Jeesuksen jumaluuden kieltäminen merkitsee sitä että sellaisella ihmisellä ei ole Isää eikä Poikaa eikä näin ollen myöskään ikuista elämää" (1 Joh 2:22-25).

--------

Niin, etsippa viestini, jossa kiellän Jeesuksella olevan jumaluuden.Kuten aiemmin pohdin toisaalla, niin jumaluuden ymmärrän aivan eri asiaksi/tilaksi kuin olla Jumala.

Niin, edeleen painotan, miten uskon kaikkiin Raamatun ilmoituksiin,- myös niihin, joita tuot visteissäsi esille,- mutta en usko jos alat selittämään tai päättelemään ja yhdistelemään niihin muita asioita.Taas kokonaan toinen asia on ymmärränkö kaikkea Raamatun ilmoituksia.

Mutta, jos sinä Jaikal ymmärrät Jeesuksen olevan Jumala,- siis eri käösite kuin jumaluuus, niin tuppoa Raamatusta esille ne ilmoitukset, jotka vahvistavat ymmärryksesi todeksi.

aika paljon viimeisen kahden vuoden aikana.
        Panen nyt tähän muutamia kirjoituksiani koska niitä pyydät. Lue ne jotta tietäisit miten perustelen Jeesuksen jumaluuden.

Lähtökohta on se että Jeesus on todellakin Jumala.

JUUTALAISET LÄVISTIVÄT JUMALANSA

Juutalaiset lävistivät Jumalansa kun ristiinnaulitsivat Herran Jeesuksen.

Sakarjan luvussa 12 Jumala puhuu:

9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
        10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. HE KATSOVAT MINUUN, JONKA HE OVAT LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Tämä viittaa selvästi Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen joka ristiinnaulittiin Golgatalla juutalaisten vaatimuksesta. Sakarjan kirjassa tämä lävistetty on itse Herra Jumala. Jumalahan se on joka sanoo nämä sanat; "Minä vuodatan" "katsovat minuun".

JUUTALAISET OLIVAT RISTIINNAULINNEET JUMALANSA.
        Tämän totuuden avautuminen heille aiheuttaa;

11. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa.

Valittajaiset ovat todella suuret. Lue luku loppuun. Juutalaiset ymmärtävät Kristuksen tullessa takaisin ruumiillisessa muodossa kenet he lävistivät Golgatalla. Meidän Herramme ja meidän Jumalamme Vapahtajamme Herra Jeesus Kristus.

Kun juutalaiset ristiinnaulitsivat Jeesuksen, he ristiinnaulitsivat Jumalansa Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Pojassa.

Sakarja 14 luku

1. "Katso, Herran päivä on tuleva,"
        4. "Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä,"

Mieti seuraavia kysymyksiä;

Kenen päivä on tuleva? Kuka lähti liikkeelle? Kenen jalat seisovat Öljymäellä?

Sakarja jatkaa;

5. "Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi."

Tämä viittaa Herraan Jeesukseen joka lähti liikkeelle. Herra Jeesus tulee seurakuntansa kanssa perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa.
        "kaikki pyhät sinun kanssasi" tarkoittaa Jeesukseen uskovia ylöstemmattuja Jumalan lapsia.
        Jeesus oli aikaisemmin hakenut omansa Karitsan hääaterialle taivaaseen. Nyt Hän tulee lopettamaan vihan ajan ja perustaa rauhan valtakunnan.

Jatketaan vielä:

9. "Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja Hänen nimensä yksi."

Tämä Herra ja Kuningas on Jeesus Kristus Sakarjan mukaan. Sakarja kirjoittaa nimenomaan Herrasta. "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen." (Ilm 11:17).
        Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas ja Hän hallitsee ikuisesti (Matt 2:6, Luuk 1:33).

Huomasitko että tässä (Ilm 11:7) ei enään sanota Jeesuksesta että Hän "TULEVA ON" niinkuin aikaisemmin Jeesus sanoo itsestään:
        "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka TULEVA ON, Kaikkivaltias" Ilm 1:8, 2:8). Jeesuksesta ei enään sanota että Hän on tuleva koska Hän on tullut ja HÄN ON OTTANUT HALLITUKSEN (Ilm 19:6,15).

Jeesus on näkymätön Jumala Henki ilmestynyt lihassa. Sen tähden vain Hänen lihaan tulleen Poikansa kautta voidaan uskoa Jumalaan.
        Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Tämä merkitsee sitä että Hän on Jumala ihmisen lihassa.

Vain Jeesuksessa Kristuksessa voit palvella Jumalaa. Vain Jeesuksessa Kristuksessa näet ja kohtaat Elävän Jumalan.

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

myös:

"Ei ole Jumalaa".

Uskotko tämän? Tämähän on Raamatun Sanaa ja vielä suora siteeraus Psalmi 53:2.
        Jos et usko niin tarkista. Näin siellä lukee.
        Perustammeko nyt tällaisen opin?
        Jumalan Sana ja silti suora valhe!!!
        Kuinka näin on mahdollista?

Entä oletko pessyt ekivaarin jalat kun hän on tullut vierailulle? Tottahan sinä
        Jeesuksen sanaa tottelet!

Joh 13:5 "Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa
        jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt."

Joh 13:14 "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän
        jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

Huomaat varmasti että Raamatussa on asioita joita emme voi ottaa kirjaimellisesti
        .. Sana pitää ymmärtää Pyhän Hengen valossa.
        Vain Jeesus ja Hänen Henkensä voi avata Kirjoitukset niin että ihminen ymmärtää ne (Luuk 24:45, Joh 14:21,26,16:13).

mitä Jumala kehoitti minun tekeävn pelastuakseni, eli uskoa Jeesukseen ja Hänen julistamaansa sanaan.

Siksi minä uskon mitä Jeesus itse sanoi, mitää muuta minun EI PIDÄ uskoa.

Mark.12:28-32

28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.

Jeesus ilmoitti, että on yksi ainoa Jumala. Ja Jeesus oli totuus, joten uskon Hänen sanaansa.

• jaikal kirjoitti:

ekivaarin, ML213 ja Hirvaksen esittämiä, Raamatusta lainattuja mielipiteitä.

• jaikal kirjoitti:

aika paljon viimeisen kahden vuoden aikana.
        Panen nyt tähän muutamia kirjoituksiani koska niitä pyydät. Lue ne jotta tietäisit miten perustelen Jeesuksen jumaluuden.

Lähtökohta on se että Jeesus on todellakin Jumala.

JUUTALAISET LÄVISTIVÄT JUMALANSA

Juutalaiset lävistivät Jumalansa kun ristiinnaulitsivat Herran Jeesuksen.

Sakarjan luvussa 12 Jumala puhuu:

9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
        10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. HE KATSOVAT MINUUN, JONKA HE OVAT LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Tämä viittaa selvästi Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen joka ristiinnaulittiin Golgatalla juutalaisten vaatimuksesta. Sakarjan kirjassa tämä lävistetty on itse Herra Jumala. Jumalahan se on joka sanoo nämä sanat; "Minä vuodatan" "katsovat minuun".

JUUTALAISET OLIVAT RISTIINNAULINNEET JUMALANSA.
        Tämän totuuden avautuminen heille aiheuttaa;

11. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa.

Valittajaiset ovat todella suuret. Lue luku loppuun. Juutalaiset ymmärtävät Kristuksen tullessa takaisin ruumiillisessa muodossa kenet he lävistivät Golgatalla. Meidän Herramme ja meidän Jumalamme Vapahtajamme Herra Jeesus Kristus.

Kun juutalaiset ristiinnaulitsivat Jeesuksen, he ristiinnaulitsivat Jumalansa Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Pojassa.

Sakarja 14 luku

1. "Katso, Herran päivä on tuleva,"
        4. "Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä,"

Mieti seuraavia kysymyksiä;

Kenen päivä on tuleva? Kuka lähti liikkeelle? Kenen jalat seisovat Öljymäellä?

Sakarja jatkaa;

5. "Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi."

Tämä viittaa Herraan Jeesukseen joka lähti liikkeelle. Herra Jeesus tulee seurakuntansa kanssa perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa.
        "kaikki pyhät sinun kanssasi" tarkoittaa Jeesukseen uskovia ylöstemmattuja Jumalan lapsia.
        Jeesus oli aikaisemmin hakenut omansa Karitsan hääaterialle taivaaseen. Nyt Hän tulee lopettamaan vihan ajan ja perustaa rauhan valtakunnan.

Jatketaan vielä:

9. "Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja Hänen nimensä yksi."

Tämä Herra ja Kuningas on Jeesus Kristus Sakarjan mukaan. Sakarja kirjoittaa nimenomaan Herrasta. "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen." (Ilm 11:17).
        Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas ja Hän hallitsee ikuisesti (Matt 2:6, Luuk 1:33).

Huomasitko että tässä (Ilm 11:7) ei enään sanota Jeesuksesta että Hän "TULEVA ON" niinkuin aikaisemmin Jeesus sanoo itsestään:
        "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka TULEVA ON, Kaikkivaltias" Ilm 1:8, 2:8). Jeesuksesta ei enään sanota että Hän on tuleva koska Hän on tullut ja HÄN ON OTTANUT HALLITUKSEN (Ilm 19:6,15).

Jeesus on näkymätön Jumala Henki ilmestynyt lihassa. Sen tähden vain Hänen lihaan tulleen Poikansa kautta voidaan uskoa Jumalaan.
        Ihmisenä Hän on Jumalan Poika. Tämä merkitsee sitä että Hän on Jumala ihmisen lihassa.

Vain Jeesuksessa Kristuksessa voit palvella Jumalaa. Vain Jeesuksessa Kristuksessa näet ja kohtaat Elävän Jumalan.

Jatkoa pyydetyille todisteille.

JEESUSTA YLISTETÄÄN TAIVAASSA

Jeesusta ylistetään Jumalan valtaistuimen edessä TAIVAASSA.

Ilm 5:7-8 "...Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä
        neljä vanhinta LANKESIVAT KARITSAN ETEEN,"

MIKSI LANGETA KARITSAN ETEEN JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ?
        Vain Jumalaa saa palvella ja palvoa (Luuk 4:8).
        Teologinen ongelmako? Ei uskoville.

12. "ja he sanoivat suurella äänellä: "KARITSA, joka on teurastettu,
        on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden
        ja kunnian ja kirkkauden ja YLISTYKSEN".

13. "Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja
        maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja KARITSAALLE YLISTYS ja KUNNIA
        ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"

14. "Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat
        kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat."

TÄMÄ KAIKKI JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ TAIVAASSA.

Tutkimme tuota tarkemmin.

1. Taivaassa oli valtaistuin (Ilm 4:2).
        2. Valtaistuimella oli istuja (Ilm 4:2).
        3. Valtaistuimen YMPÄRILLÄ oli 24 vanhinta valtaistuimillaan (Ilm 4:4).
        4. Vanhimmat ylistävät valtaistuimella istujaa (Ilm 4:8-11).
        5. Karitsa seisoi VALTAISTUIMEN JA VANHINTEN KESKELLÄ (Ilm 5:6).
        6. KARITSA ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ (Ilm 7:17).

Ilm 4:2 "Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin,
        ja valtaistuimella oli istuja."

8 "Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää:
        "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".

Kuka on tuo Herra Jumala Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on?

Vastaus:

Ilm 11:16-17 "Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat
        valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen
        rukoilivat Jumalaa, sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias,
        joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja
        ottanut hallituksen."

Huomasitko eron aikaisempaan ylistykseen?
        MIKSI VANHIMMAT EIVÄT ENÄÄN SANONEET "Joka tuleva on"?
        Siksi, koska Hän oli nyt tullut ja ottanut hallituksen:
        Hän on Herra Jumala Kaikkivaltias Jeesus Kristus.

Huomaa että, valtaistuimella on kaksi persoonaa:
        Jumala ja Karitsa,
        mutta he palvelevat Häntä.
        Yksikkömuoto HÄNTÄ ja näkevät HÄNEN KASVONSA.

Ilm 22:3-4 "Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja JUMALAN JA KARITSAN
        valtaistuin on siellä oleva, ja HÄNEN palvelijansa palvelevat HÄNTÄ
        ja näkevät HÄNEN KASVONSA, ja HÄNEN NIMENSÄ on heidän otsissansa."

Lopputulos:

1. Taivaassa yksi Jumalan valtaistuin.
        2. Omistajia kaksi: Jumala ja Karitsa.
        3. Jeesusta (Karitsaa) kumarretaan, kiitetään, palvotaan,
        ylistetään JUMALAN EDESSÄ.
        4. Palvelevat Häntä (yksikkömuoto).
        5. Näkevät Hänen kasvonsa (yksikkömuoto).
        6. Karitsa Jeesus Kristus johdattaa pelastetut elävien
        vetten lähteille (Ilm 7:17).

Vertaa Hes 34 lukua ja Joh 10 lukua toisiinsa.

Hes 34 luvussa Jumala on se hyvä lopullinen paimen.
        Hän itse tulee kaitsemaan lampaitaan(pelastettuja).

Joh 10 luvussa Jeesus: "Minä olen se hyvä paimen."

Ilm 7:17 "sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä
        ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä
        pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

• jaikal kirjoitti:

Ilm 5:7-8 "...Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä

"Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".

Vastaus:

ottanut hallituksen."

Jumala ja Karitsa,

Lopputulos:

Vielä jatkoa vaadituille todisteille.

JUMALA RAKASTI. JEESUS ANTOI HENKENSÄ.

>>>Alkaa hieman kirkastumaan. Siis Jumalan Poika on tietenkin Jumala. Ja jos Jumala olisi enkeli olisi Jeesuskin enkeli.

• Tapio522 kirjoitti:

--

toiseen ennen kuin yksi asia on selvitetty! Kysyin edellä jotta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus rukoili, [Room.8:34 | Hepr.7:25]. Jos Jeesus on "totinen Jumala, niin ketä Jumalaa hän vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin rukoilee?

Kun sinä, veli Tapio, kiirehdit kysymykseeni vastaamaan sellaiseen asiaan jota en kysynyt, niin vastaapa Sinä nyt siihen mitä tässä kysyin!
        Tosin jaikalkin saa vastata, koska ei aiemmin vastannut.

• jaikal kirjoitti:

Vastaus:

ottanut hallituksen."

Jumala ja Karitsa,

Lopputulos:

ei ole niin köyhä, että siellä olisi vain yksi valtaistuin. Ilmestyskirjan kirjoittaja sanoo nähneensä siellä useita valtaistuimia, jokaiselle sinne Isä on varannut oman valtaistuimen.

Luuk. 1:32
        "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen",

Pojan iankaikkinen valtaistuin on Isän valtaistuimen oikealla puolella ja kahdellakymmenellä neljällä vanhimmallakin kullakin on oma valtaistuin, mutta kaikki ne ovat Jumalan valtaistuimia, koska Isä Jumala on kullekin tarpeen mukaan jakanut:

Ilm. 4:4
        "Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut".

Nämä kaksikymmentä neljä valtaistuinta kuvaa koko luotua universumia, sekä maallista että taivaallista, jotka ovat Jumalan tahdosta Kristuksen alle asetetut. Mutta Isä ei ole antanut alistaa itseänsä kenellekään eikä tule koskaan alistamaankaan, sillä Jumalan hierarkiassa ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan sukupolven vaihdosta:

1. Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

• jaikal kirjoitti:

>>>Tuolla aikaisemmin minäkin jo ehdin iloita, kun luulin sinun ymmärtäneen Jeesuksen Jumalan kuvaksi eikä Jumalaksi.

väitökseni ole, vaan apostoli Paavali sanoi sen kahdessa eri kirjeessään ja Heprealaiskirjeen kirjoittaja todisti samalla tavalla.

Mutta sinä, jaikal, uskotkin enemmän kolminaisuusopin mukaan kuin apostolien oppien mukaan! Saatatkin olla sama kuin Mohikaani, jona tahallasi kirjoitat paljon virheitä, hämätäksesi lukijoita?!

• ekivaari kirjoitti:

väitökseni ole, vaan apostoli Paavali sanoi sen kahdessa eri kirjeessään ja Heprealaiskirjeen kirjoittaja todisti samalla tavalla.

Mutta sinä, jaikal, uskotkin enemmän kolminaisuusopin mukaan kuin apostolien oppien mukaan! Saatatkin olla sama kuin Mohikaani, jona tahallasi kirjoitat paljon virheitä, hämätäksesi lukijoita?!

Jokainen ymmärtää että Mohikaani ja jaikal ovat tyyliltään kaksi täysin erilaista kirjoittajaa.
        En ole Mohikaani ja Mohikaani ei ole jaikal.

• jaikal kirjoitti:

Jeesuksen Jumalaksi;

Juuda 4

omavaltaisia tulkintojasi, esim. 1 Tim 2:3 Paavali sanoi Jumalan olevan se, joka vapahtaa, ja Jeesus todisti, ettei hän itse tee mitään, vaan Isä, joka hänessä asuu! Sama selitys pätee myös kohtaan 1 Tim 4:10.

Roomalaiskirje 9:5 King Jamesin mukaan ei sano Jeesusta Jumalaksi vaan "Jumalan siunatuksi" ja

Hepr. 7:7
        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan", josta esimerkkejä;

Ap. t. 10:38
        "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa".

2. Kor. 1:21
        "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala",

Hepr. 1:9
        "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Valitettavasti UT;n käännökset ovat kokeneet rajuja muutoksia kolminaisuusopille myönteisen näkökannan saamiseksi, ja se on uskon esteenä, (vrt. Joh.17:21,23) maailmalle, koska muutokset tekevät sen naurettavan ristiriitaiseksi itsensä muun tekstin kanssa, koska kolminaisuusopin väitökset eivät ole Jeesuksen opin mukaisia!

• jaikal kirjoitti:

Jeesuksen Jumalaksi;

Juuda 4

snoneet Jeesusta Jumalaksi vaan Jumalan ja ihmisten välillä olevaksi välimieheksi, ihmiseksi.

Gal. 3:20
        "Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi".

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,"

Hepr. 8:6
        "Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu".

Hepr. 9:15
        "Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön".

• ekivaari kirjoitti:

toiseen ennen kuin yksi asia on selvitetty! Kysyin edellä jotta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus rukoili, [Room.8:34 | Hepr.7:25]. Jos Jeesus on "totinen Jumala, niin ketä Jumalaa hän vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin rukoilee?

Kun sinä, veli Tapio, kiirehdit kysymykseeni vastaamaan sellaiseen asiaan jota en kysynyt, niin vastaapa Sinä nyt siihen mitä tässä kysyin!
        Tosin jaikalkin saa vastata, koska ei aiemmin vastannut.

kun ei vastaa tähän yksinkertaiseen kysymykseen:

Ketä tai mitä Jumalaa Jeesus rukoilee joka aika vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin?

Rintamakarkuruus on häpeällistä!

• ekivaari kirjoitti:

omavaltaisia tulkintojasi, esim. 1 Tim 2:3 Paavali sanoi Jumalan olevan se, joka vapahtaa, ja Jeesus todisti, ettei hän itse tee mitään, vaan Isä, joka hänessä asuu! Sama selitys pätee myös kohtaan 1 Tim 4:10.

Roomalaiskirje 9:5 King Jamesin mukaan ei sano Jeesusta Jumalaksi vaan "Jumalan siunatuksi" ja

Hepr. 7:7
        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan", josta esimerkkejä;

Ap. t. 10:38
        "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa".

2. Kor. 1:21
        "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala",

Hepr. 1:9
        "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Valitettavasti UT;n käännökset ovat kokeneet rajuja muutoksia kolminaisuusopille myönteisen näkökannan saamiseksi, ja se on uskon esteenä, (vrt. Joh.17:21,23) maailmalle, koska muutokset tekevät sen naurettavan ristiriitaiseksi itsensä muun tekstin kanssa, koska kolminaisuusopin väitökset eivät ole Jeesuksen opin mukaisia!

>>>Nuo ovat sinun tulkintojasi, esim. 1 Tim 2:3 Paavali sanoi Jumalan olevan se,
        joka vapahtaa, ja Jeesus todisti, ettei hän itse tee mitään, vaan Isä, joka hänessä asuu!

• jaikal kirjoitti:

>>>Nuo ovat sinun tulkintojasi, esim. 1 Tim 2:3 Paavali sanoi Jumalan olevan se,
        joka vapahtaa, ja Jeesus todisti, ettei hän itse tee mitään, vaan Isä, joka hänessä asuu!

Kumpiko on todellinen subjekti eli tekijä, Isä vai Poika?

Joh. 12:44
        "Mutta Jeesus huusi ja sanoi: »Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt»".

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".

Tästä syystä Jeesuksen pitää rukoilla Isää vielä joka aika ylösnousemuksensa jälkeenkin, koska tekojen toteutuminen vaatii Isän päätösvaltaa ja Isän voimaa toteutuakseen.

• jaikal kirjoitti:

että hänen NIMENSÄ on Immanuel. Hänestä ei sanota että 'hän on Immanuel', vaan ainoastaan hänen nimensä on!

Jeesus rukouksissaan ei pyytänyt kirkastamaan omaa nimeänsä vaan ISÄN NIMEN:

Joh. 12:28
        "Isä, kirkasta NIMESI!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava".

Joh. 17:6
        "Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin".
        [myös ekivaarin].

Joh. 17:11
        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin".

Joh. 17:12
        "Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen".

Joh. 17:26
        "Ja minä olen tehnyt sinun NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

oma kansa, jonka Poika vapauttaa synneistä. Siksipä Ilmestys 18:1-4 kehoittaa kansaansa jättämään luopiokirkot ja harhaoppiset lahkot, koska suuri babylon tulee tuhoutumaan.

1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

Ja toiseksi, se tarina Immanuelista ei tarkoita Jeesusta lainkaan. Luehan tuo kokonaan ja huomaat, ettei sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa:

Jesaja 7:13-22

13 Siihen hän lausui: "Kuulkaa, te Daavidin suku, eikö se riitä, että te ihmiset väsytätte, kun vielä minun Jumalanikin itseenne väsytätte?
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
        17 Herra antaa tulla sinulle, sinun kansallesi ja isäsi suvulle ne päivät, joita ei ole ollut siitä asti, kun Efraim luopui Juudasta-antaa tulla Assurin kuninkaan.
        18 Ja sinä päivänä Herra viheltää kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta,
        19 ja ne tulevat ja laskeutuvat kaikki vuorenrotkoihin ja kallionkoloihin, kaikkiin orjantappurapensaisiin ja kaikille juottopaikoille.
        20 Sinä päivänä Herra ajattaa virran tuolta puolen palkatulla partaveitsellä, Assurin kuninkaalla, pään ja häpykarvat; viepä se vielä parrankin.
        21 Siihen aikaan pitää mies lehmäsen ja pari lammasta,
        22 mutta runsaan maidon tulon tähden hän syö voita; sillä voita ja hunajaa syövät kaikki maahan jäljelle jääneet.

Usko Jeesukseen, niin et kanna vierasta iestä. Jeesuksen kuorma on kevyt!

• vakiokalustoon
        ekivaari kirjoitti:

snoneet Jeesusta Jumalaksi vaan Jumalan ja ihmisten välillä olevaksi välimieheksi, ihmiseksi.

"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,"

"Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu".

"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön".

niin kuin sinunkin suosikkiväittämiisi. Olet tätä kymmeniä kertoja esittänyt ja samalla osoittanut heikkoa ja valikoivaa Raamatun tuntemista.

Apostolit sanoivat Jeesuksen Jumalaksi monen monituista kertaa.
        Esim:

Matt 3:3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'"

- (Joh 8:58) Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut." (Alkukielellä "Minä olen" )

- (Luuk 1:16,17) Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.

Ilm 21:7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

Hepr 1:8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."

• ........
        jaikal kirjoitti:

mikä käännettynä on: JUMALA MEIDÄN KANSSAMME.

-Se oli ja on yleinen nimi. Ei muuta. Raamatunaikoina oli nimenperään tapana liittää jopa jumalan nimi, ja nimet saattoivat merkitä esim "jumala hän on". Kukaan ei kuitenkaan väittänyt olevansa eikä ollut jumala. Ratsastat taas yhdellä jutulla ymmärtämättä taustoja.

• ekivaari kirjoitti:

kun ei vastaa tähän yksinkertaiseen kysymykseen:

Ketä tai mitä Jumalaa Jeesus rukoilee joka aika vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin?

Rintamakarkuruus on häpeällistä!

Johanneksen evankeliumin alku puhuu, kuinka Jumala tulee ihmiseksi. ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala”(1).
        ”Sana oli Jumala” täsmentää edellä olevaa ilmaisua ”Alussa oli Sana”.

Jeesus Kristus oli siis Jumala, ”samaa olemusta kuin Isä”. Joka hänet näkee, näkee Isän (Joh. 12:45, 14:9). Joka hänen puhettaan kuuntelee, kuuntelee Isän puhetta (Joh. 7:16, 8:47, 14:10).

”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme,...” (14). Johannes tekee tiettäväksi, että Jumala lähetti maailmaan Jeesuksen Kristuksen tuodakseen tahtonsa ilmi ihmisiin nähden.
        Jeesus tuli ”lihaksi” eli ihmiseksi tähän maailmaan.
        Jeesuksessa oli kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.

Filipp. 2:5-11
        --
        2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        --
        Paavali viittaa Kristuksen meille antamaan esimerkkiin.

Hän suostui ”tyhjentämään itsensä”.
        Hän otti ”orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi”, yhdeksi meistä (7).
        Kristus nöyrytti itsensä ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti (8).

Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9).
        Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH. Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).

• ML213 kirjoitti:

>>Jumaluus ja kaikki kmitä Isä on antanut Pojalleen Jeesuksella tietenkin on.Ymmärränkin, miten Jeesukseen liittyy kaikki mikä Jumalalla on

• vakiokalustoon kirjoitti:

niin kuin sinunkin suosikkiväittämiisi. Olet tätä kymmeniä kertoja esittänyt ja samalla osoittanut heikkoa ja valikoivaa Raamatun tuntemista.

Esim:

Matt 3:3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi.'"

- (Joh 8:58) Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut." (Alkukielellä "Minä olen" )

- (Luuk 1:16,17) Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.

Ilm 21:7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

Hepr 1:8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."

muistanut vartiotorniporukasta muistuttaa, jota minä en tunne muuten kuin mitä toiset ovat heistä sanoneet. Jos he sanovat Jeesusta Jumalan ja ihmisten välilillä olevaksi välimieheksi, niin he ovat siinä asiassa täysin oikeassa, sillä se ei ole heidän oma keksintö vaan apostolit opettivat sitä useissa kirjeissään, vaikka helluntailaisuus ei tätä asiaa saisi mainita, koska j.-t. siitä puhuvat:

Gal. 3:19
        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä".

"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

Hepr. 12:24
        "ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri".

Mutta on tuo välimiesjuttu niin useissa opetuskirjeissä useamman kirjoittajan toimesta mainittu, että turha tuota lienee helluntailaisten salailla rehellisiltä raamatunlukijoilta!

• Tapio522 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumin alku puhuu, kuinka Jumala tulee ihmiseksi. ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala”(1).

Jeesus Kristus oli siis Jumala, ”samaa olemusta kuin Isä”. Joka hänet näkee, näkee Isän (Joh. 12:45, 14:9). Joka hänen puhettaan kuuntelee, kuuntelee Isän puhetta (Joh. 7:16, 8:47, 14:10).

”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme,...” (14). Johannes tekee tiettäväksi, että Jumala lähetti maailmaan Jeesuksen Kristuksen tuodakseen tahtonsa ilmi ihmisiin nähden.
        Jeesuksessa oli kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.

--
        2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        --

Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9).
        Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH. Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).

Jeesuksesta, että hän ei ole Jumala vaan on Jumalan kirkkauden säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA, samalla tavalla niin kuin Jumala on meidät kaikki luonut Jumalan kuvaksi, säteilemän hänen kirkkauttaan.

Miksi tämä selvä ja kirkas apstolien opetus ei uppoa teihin?

Joh. 8:47
        "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

• Tapio522 kirjoitti:

--

--

vastannut varsinaiseen kysymykseeni:

Jos Jeesus on "totinen Jumala", niin miksi hänen pitää vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin rukoilla toista Jumalaa, [Room.8:34 | Hepr.7:25]?

• ML213
        jukka.finland kirjoitti:

>>Jumaluus ja kaikki kmitä Isä on antanut Pojalleen Jeesuksella tietenkin on.Ymmärränkin, miten Jeesukseen liittyy kaikki mikä Jumalalla on

Niin, jos ymmärtäisit/hakuaist ja uskoisit nämä/kin Raamatun ilmoitukset, niin ymmärtäisit ja näkisit, miten Jeesus on Jumalan POika,jolla on Jumalan antama valta/jumaluus.Lueppa oikein ajatuksen kanssa nämä RAAMATUN kohdat.

"Mutta, minä tahdon, ETTÄ TE TIEDÄTTE SEN, että Kristus on jakaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että, JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ."

"Te kuulitte minun sanovan teille; Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, SILLÄ ISÄ ON MINMUA SUUREMPI".

"Muta Puolustaja, Pyhä Henki, JONKA ISÄ ON LÄHETTÄVÄ minun nimessäni, hän opettaa teille kaikkki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut".

"Mutta te olette Kristuksen ja Kristus on Jumalan."

"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, muta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, KUN HÄN (Jeesus) ANTAA VALTAKUNNAN JUMALAN JA ISÄN HALTUUN. kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

Sillä Hengen pitää hallitseman; siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.

Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.Sillä; kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle.
        Mutta kun hän sanoo; kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

JA KUN KAIKKI ON ALISTETTU POJAN VALTAAN, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, JOKA ON ALISTANUT HÄNEN VALTAANSA KAIKEN, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKESSA.

PS: Muuten ymmärrätkö Raamatun valossa, mitä tarkoittaa arjen tasolla/ihmisen elämässä/parisuhteessa opetus; "Mies on vaimopn pää".
        Tämän asian ymmärtäminen avaa ymmärtämään mitä tarkoittaa; "Jumala on Kristuksen pää".

Niin, ymmärtänet, jos mies on vaimon pää tai miten miehen tulee erota vanhemistaan ja liittyä vaimoonsa ja tulla YHDEKSI LIHAKSI, niin ymmärtänet miten he fyysisesti on kaksi ihmistä.

Ymmärrän hyvin tilanteesi taustasi huomioiden, mutta pyri uskomaan Raamatun ilmoituksiin itse uskoen,- ei puolueen johdattelemana.Tai voimakaiden opettajien ohjaamana.

• hirvas
        vakiokalustoon kirjoitti:

Esim:

paavien höpötyksiä Jeesuksen sanaan.

• samaa sävelmää
        hirvas kirjoitti:

paavien höpötyksiä Jeesuksen sanaan.

koko ajan. Oletteko harkinneet vaihtaa levyä? :))

Kirjoitusten aiheita:

ekivaari
        - (Jeesus) välimies 88 kertaa
        - kolminaisuusoppi 307 kertaa

hirvas
        - paavista 51 kertaa
        - kolminaisuusopista 120 kertaa
        - paavi kolminaisuusoppi 161 kertaa

Ovat ilmeisesti mainituille kirjoittajille mieluisia aiheita ? ;-)

• hirvas
        samaa sävelmää kirjoitti:

koko ajan. Oletteko harkinneet vaihtaa levyä? :))

Kirjoitusten aiheita:

ekivaari
        - (Jeesus) välimies 88 kertaa
        - kolminaisuusoppi 307 kertaa

hirvas
        - paavista 51 kertaa
        - kolminaisuusopista 120 kertaa
        - paavi kolminaisuusoppi 161 kertaa

Ovat ilmeisesti mainituille kirjoittajille mieluisia aiheita ? ;-)

ehkä evankeliumia julistettavanasi?

• Juuri sitä
        hirvas kirjoitti:

ehkä evankeliumia julistettavanasi?

raitista ja tervettä sanomaa ristiinnaulitusta ja ylösnousseesta Kristuksesta, jota sinä yrität pimentää muiden näkyvistä ja koetat saada muita hukkaamaan armonsa itsesi lailla.

• ekivaari kirjoitti:

vastannut varsinaiseen kysymykseeni:

Jos Jeesus on "totinen Jumala", niin miksi hänen pitää vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin rukoilla toista Jumalaa, [Room.8:34 | Hepr.7:25]?

Joh. 5:18-19
        --
        5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
        5:19 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee".
        -
        Jeesus on tosi Jumala tosi Jumalasta,
        syntynyt, EI LUOTU. Hän on samaa olemusta kuin Isä.

Jeesus oli sekä ihminen, että Jumala!
        Hänessä asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti ja hän oli täydellinen ihminen.
        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti meidän syntimme".

Jeesuksessa oli siis sekä jumalallinen että inhimillinen puoli "sekoittamatta, muuttamatta, jakamatta ja erottamatta".
        Näin minä uskon Raamatun sanan.

1.Joh. 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä".
        --
        Jeesus rukoilee meidän edestämme vielä taivaassa
        ollessaankin.
        (Joh.14:15; Room.8:34, Hebr.7:25-8:2).

• to..
        Tapio522 kirjoitti:

Joh. 5:18-19
        --
        5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
        5:19 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee".
        -
        Jeesus on tosi Jumala tosi Jumalasta,
        syntynyt, EI LUOTU. Hän on samaa olemusta kuin Isä.

Jeesus oli sekä ihminen, että Jumala!
        Hänessä asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti ja hän oli täydellinen ihminen.
        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti meidän syntimme".

Jeesuksessa oli siis sekä jumalallinen että inhimillinen puoli "sekoittamatta, muuttamatta, jakamatta ja erottamatta".
        Näin minä uskon Raamatun sanan.

1.Joh. 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä".
        --
        Jeesus rukoilee meidän edestämme vielä taivaassa
        ollessaankin.
        (Joh.14:15; Room.8:34, Hebr.7:25-8:2).

taivaassa ja miksi? Miten joku voi yhtä aikaa olla sekä luoja(jumala) että luotu (ihminen)?Yhtä hyvin voisi olla samaan aikaan täysi aikuinen ja täysin lapsi, täysin kuollut ja täysin elävä.
        Mikä on tämä "taivas", onko jumalalla/jumalilla jokin asuinpaikka jossa he "ovat" ja puuhaavat omiaan, esim rukoilua tai muuta?

• osoittaa Jumalan tuntemista

ja on havinaisen kehittynyt siinä tuntemisessa.

• nuo kohdat

Kuka on uskovan Isä? Kenestä uskova on syntynyt Raamatun Sanan mukaan?

Jeesus oli syntynyt Pyhästä Hengestä eli Jumalasta.

Joh 1:13 "jotka eivät ole SYNTYNEET verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,
      vaan JUMALASTA."

1 Joh 3:9 "Ei yksikään JUMALASTA SYNTYNYT tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy
      hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on JUMALASTA SYNTYNYT."
      --

Ihminen voi syntyä uudeksi kasteessa maallisesta vedestä ja Hengestä, Jumalan sanan voimasta, joka toimii kristittyjen kasteessa heidän kastaessaan lapsiaan Jeesuksen omiksi. Mitä henkiä helluntailaisten kasteissa (=kasteen uusinnoissa) sitä en lähde arvailemaan.

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• matiasson

>>>Isä Jumala on yksi ainoa, ja muita jumalia ei ole. Jeesus ei ole jumala,
      vaan Jumala Poika.

• Raamatulla Jeesuksesta. Olen pikkasen kyllästynyt tähän jatkuvaan jaaritukseen ja Jeesuksen halvennukseen.
        Olen kyllä huomannut ettei hengellinen oppi mene ihmisjärjen kautta perille. Voihan kuitenkin olla että lukijoiden keskuudessa on joitakin vilpittömiä äsken uskoon tulleita Jumalan lapsia jotka näin(kin) saavat opetusta Jeesuksen persoonasta. Kristuksessa on kaikki taivaan aarteet kätkettynä.

Minun sydämeni jubileerasi kun aloin tutkimaan Raamattua uskoontuloni jälkeen ja löysin nämä kolminaisuuden totuudet. Huomasin että Jeesus on Jumala Kirjoitusten mukaan.
        Uskon näiden opetuksieni olevan siunaukseksi monille lukijoille.

Kolminaisuusoppia en olisi osannut selittää muutamia vuosia sitten sillä tavalla kuin sen nyt osaan ja ymmärrän. Pyhä Henki kerran vain nosti esiin Joh 14:23 ja Hän alkoi puhumaan kolminaisuudesta. Taas jubileerasi sydämeni ja olin ilosta pakahtua kun Herra alkoi avaamaan Kirjoituksia.

En usko että vastaan väittäjät kirjoituksieni kautta oppivat tuntemaan Jeesuksen Jumalana.
        Olen aika heikkouskoinen tässä asiassa.
        Kyllä siihen tarvitaan Pyhän Hengen opetus.
        Ei me ihmiset osata opettaa niin kuin Herra. Mutta, niin kuin sanoi, Pyhä Henki voi jakaa jollekin toiselle vilpittömälle sivusta seuraajalle.

• minäkin ajattelen,
        jaikal kirjoitti:

Raamatulla Jeesuksesta. Olen pikkasen kyllästynyt tähän jatkuvaan jaaritukseen ja Jeesuksen halvennukseen.
        Olen kyllä huomannut ettei hengellinen oppi mene ihmisjärjen kautta perille. Voihan kuitenkin olla että lukijoiden keskuudessa on joitakin vilpittömiä äsken uskoon tulleita Jumalan lapsia jotka näin(kin) saavat opetusta Jeesuksen persoonasta. Kristuksessa on kaikki taivaan aarteet kätkettynä.

Minun sydämeni jubileerasi kun aloin tutkimaan Raamattua uskoontuloni jälkeen ja löysin nämä kolminaisuuden totuudet. Huomasin että Jeesus on Jumala Kirjoitusten mukaan.
        Uskon näiden opetuksieni olevan siunaukseksi monille lukijoille.

Kolminaisuusoppia en olisi osannut selittää muutamia vuosia sitten sillä tavalla kuin sen nyt osaan ja ymmärrän. Pyhä Henki kerran vain nosti esiin Joh 14:23 ja Hän alkoi puhumaan kolminaisuudesta. Taas jubileerasi sydämeni ja olin ilosta pakahtua kun Herra alkoi avaamaan Kirjoituksia.

En usko että vastaan väittäjät kirjoituksieni kautta oppivat tuntemaan Jeesuksen Jumalana.
        Olen aika heikkouskoinen tässä asiassa.
        Kyllä siihen tarvitaan Pyhän Hengen opetus.
        Ei me ihmiset osata opettaa niin kuin Herra. Mutta, niin kuin sanoi, Pyhä Henki voi jakaa jollekin toiselle vilpittömälle sivusta seuraajalle.

että näiden kirjotustemme kautta moni jää eksymättä:).
        Vaikka näillä kirjoituksillamme ei näy olevan vaikutusta jo eksyneihin, mutta emme tiedä Jumalan Tahtoa heidänkään kohdallaan. Saattaa olla, että vasta nyt heihin kylvetään oikeaa siementä ja väärä kylvö joutuu kuolemaan oikean siemenen itäessä, sillä mikään ei kasva, jos ei ensin tapahdu kuoleminen.
        Jos kylvö menee otolliseen maaperään, niin itäminen ja siitä seuraava kasvu on varma ja sen antaa Jumala.

• minäkin ajattelen, kirjoitti:

Vaikka näillä kirjoituksillamme ei näy olevan vaikutusta jo eksyneihin, mutta emme tiedä Jumalan Tahtoa heidänkään kohdallaan. Saattaa olla, että vasta nyt heihin kylvetään oikeaa siementä ja väärä kylvö joutuu kuolemaan oikean siemenen itäessä, sillä mikään ei kasva, jos ei ensin tapahdu kuoleminen.
        Jos kylvö menee otolliseen maaperään, niin itäminen ja siitä seuraava kasvu on varma ja sen antaa Jumala.

ja monella muullakin uudestisyntyneellä vähän Raamattua tuntevalla on kysymysmerkki se että kuinka paljon tänne voi ja kannattaa kirjoitella.
        Kirjoitteleminenhan ottaa oman aikansa.
        Sitten sitä saa aina olla varuillaan ettei oma liha pääse valloilleen. Meistä ihmisistähän ei lähde mitään hyvää. Kaikki hyvä tulee Jumalalta.

Olen ajatellut niin kuin sinäkin. Täytyyhän sitä hyvääkin siementä kylvää. Jeesus kulki ihmisten parissa. Nykyaikana ihmiset ovat aika paljon netissä. Siksi pitäisi uskovienkin olla joskus myös netissa levittämässä Hyvää Siementä, Jumalan Elävää Sanaa. Kaikella on aikansa täällä maan päällä. Niin myös meidän kirjoittamisella. Uskon että kirjoittamisemme on Jumalan tahto kunhan se ei riistäydy käsistä ja vie kaikkea aikaamme. Minulla on vähän tämä probleema. Vaimo pakkaa valittamaan.

Luultavasti en ehdi kirjoittelemaan seuraavien päivien aikana kovinkaan paljon jos ollenkaan.
        On näet muutakin tekemistä.
        Mutta emme päästä harhaoppisia yksin kirjoittelemaan ja levittämään turmiollista harhaansa.
        Heitämme suolaa sopivissa määrin. Palaamme asiaan.

• minäkin ajattelen, kirjoitti:

teidän kirjoittelunne koska tiedämme, että Jumala ei siunaa kolminaisuusopin ihmistekoisia opetuksia. Teitä sen sijaan näyttää pelottavan kovasti ML213, hirvaksen ja ekivaarin kirjoitukset, koska näette niiden olevan Raamatulla hyvin perusteltuja.

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta", ...

ja antakoon siunauksensa kaikelle sille sanalle, mikä on Jumalan tahdon mukaista sekä avatkoon lukijoiden ymmärryksen oikealla tavalla käsittämään kirjoitukset!

Kaikki ihmistekoiset opit ja niiden kappaleet kaikkine dogmeineen kuivukoon kokoon sekä kuolkoon niin kuin etanat auringonpaahteessa, olivatpa kenen tahansa ihmisen itsekkyydestä tekemiä! Amen.

• ekivaari kirjoitti:

teidän kirjoittelunne koska tiedämme, että Jumala ei siunaa kolminaisuusopin ihmistekoisia opetuksia. Teitä sen sijaan näyttää pelottavan kovasti ML213, hirvaksen ja ekivaarin kirjoitukset, koska näette niiden olevan Raamatulla hyvin perusteltuja.

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta", ...

ja antakoon siunauksensa kaikelle sille sanalle, mikä on Jumalan tahdon mukaista sekä avatkoon lukijoiden ymmärryksen oikealla tavalla käsittämään kirjoitukset!

Kaikki ihmistekoiset opit ja niiden kappaleet kaikkine dogmeineen kuivukoon kokoon sekä kuolkoon niin kuin etanat auringonpaahteessa, olivatpa kenen tahansa ihmisen itsekkyydestä tekemiä! Amen.

>>>ja antakoon siunauksensa kaikelle sille sanalle, mikä on Jumalan tahdon mukaista sekä avatkoon lukijoiden ymmärryksen oikealla tavalla käsittämään kirjoitukset!

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

>>>ja antakoon siunauksensa kaikelle sille sanalle, mikä on Jumalan tahdon mukaista sekä avatkoon lukijoiden ymmärryksen oikealla tavalla käsittämään kirjoitukset!

pitää uskoa eikä ihmisiin. Jeesus antoi lupauksen, joka tapahtuu varmasti, mikäli teemme kuten Hän tässä todistaa:

Joh. 7:38
        Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

Muuten veljet. Teille molemmille Aamen!

• Jos vielä näkyy
        hirvas kirjoitti:

pitää uskoa eikä ihmisiin. Jeesus antoi lupauksen, joka tapahtuu varmasti, mikäli teemme kuten Hän tässä todistaa:

Joh. 7:38
        Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

Muuten veljet. Teille molemmille Aamen!

jotain ihmistekoisia dogmeja, järjenpäätelmiä, vartiotorniajatuksia ym, niin silloin voi sanoa, ettei sanaasi voi luottaa!

Ja tarkoittaako se myös, että suhtaudut Raamattuun ehdottomana totuutena ja Jumalan sanana, jota ei enää väännellä korvasyyhyjen mukaan??

• Jos vielä näkyy kirjoitti:

jotain ihmistekoisia dogmeja, järjenpäätelmiä, vartiotorniajatuksia ym, niin silloin voi sanoa, ettei sanaasi voi luottaa!

Ja tarkoittaako se myös, että suhtaudut Raamattuun ehdottomana totuutena ja Jumalan sanana, jota ei enää väännellä korvasyyhyjen mukaan??

Herra Jeesus Kristus opetti, että

Joh. 12:44
        "Mutta Jeesus huusi ja sanoi: »Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt»".

Tämä asia oli niin tärkeä, että Jeesus jopa huusi että asia tulisi kaikkien kuulluksi ja ymmärretyksi!

Nikodeemus oli yksi tällainen oikein "ymmärtäjä":

Joh. 3:2
        "Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: »Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on JUMALASTA, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa.»"

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe