kaikkea syökää !

vihanneksia myös

Moooseksille!!

9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja
lisääntykää ja täyttäkää maa.
9:2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

Miksi Juutalaisilta kiellettiin sian syönti?

Mikä on sen hengellinen opetus?

Miksi sitten taas Pietari näyssä näki " epäpuhtaita" eläimiä , joita Jumala käski hänen syödä?

" Minkä minä olen puhdistanut, on puhdas"

Vai oliko sekin vain vertauskuvaa?

4

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä joillakin pakanoilla on vahvempi vatsa. Jumala itsehän on tämän omalle kansalleen terveys säädöksen asettanut. Ne jotka eivät kuulu Jumalan kansaan. He voivat syödä ja juoda mitä tahansa. Jumala viisaudessaan on säätänyt, etteivät nämä sairaudet jotka ovat yleisiä teidän naapuri kansoissa, niin te voisitte olla näistä sairauksisista vapaat.

Pietarin näky ei tarkoittanut syömistä, vaan Evankelioimis käskyä. Koska kaikki pakanat olivat Juutalaisille saastaisia. Juuri tämän näyn loputtua Korneeliuksen lähettämät miehet tulivat hakemaan Pietaria. Näin ollen pietari ymmärsi näkynsä merkityksen.

• omalle kansalleen

alun alkaenkin vahvempaa vatsaa? Miksi hän teki pakanoista parempia ruoansulatuksen suhteen kuin omasta väestään?

• 3 Moos 11 on Jumalan terveysneuvot.

Huomattavaa on että puhtaat eläimet ovat ravintoketjun ensimmäisiä, eli eivät syö eläimiä eikä raadonsyöjiä, ja siksi liha parasta.

Sika oli saastainen. Tonki kaatopaikkoja ja söi
      mitä sattui. Levitti tauteja mm. spitaalia.
      Rasva tyydyttynyttä ja paljon läskiä.
      Loogista olla syömättä.

Tuo Pietarin näky ei koskenut syömistä, vaan oli vertauskuvallinen näky, jonka sanoma oli että myös pakanat voidaan liittää Jumalan kansaan, eivät ole epäpuhtaita.
      Lue viitteineen.

Kyllä toki kaikkina aikoina pakanoista käännynnäisiä Israelin kansaan otettiin, mutta kovin laiskaa oli lähetystyö tuolloin kaiketi.

Lopun ajan Jumalan kansan terveyskasvatus mitä on annettu kirkosta on samanlainen 1800 luvulta jo mitä tämän päivän terveystohtorit suosittavat.
      Kasvattaa karttamaan mistä saa ympäristömyrkkyjä, kun nuo lopun aikana lisääntyvät ja eläintaudit.
      Looginen juttu, mutta on terveyskasvatusta -ei ruokamääräyksiä.

Siunausta
      jari laurila

Siunausta
      jari laurila

• näkynsä seuraavassa

luvussa eikä sillä ole mitään tekemistä syömisen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe