En voisi olla

"uskova"

Olen liian kiltti ihminen, en millään osaisi kirjoittaa niin ilkeästi ateisteista kuin luterilaiset.

26

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHAN HYVIN

.....tämä viesti oli kyllä aika hyvä-suorastaan pirullinen:)

• jouduin

eroamaan luterilaisuudesta, kun en jaksanut millään tehdä niin paljon syntiä, jotta olisin saanut kuitattua Raamatun kaikkivaltiaan ja -tietävän itsemurhan, edes omalta osaltani.
      On niin raskasta olla luterilainen syntisäkki.

• eino_kipsi

Heh heh...minä kun luulin jotta ne olivat roomalaiset jotka Jeesuksen ristiinnaulitsivat.

• luullut väärin
        eino_kipsi kirjoitti:

Heh heh...minä kun luulin jotta ne olivat roomalaiset jotka Jeesuksen ristiinnaulitsivat.

jos uskot kolminaisuusoppiin

Kaikkivaltias ja -kaikkitietävä voidaan tappaa vain jos kaikkivaltias ja -tietävä itse sen sallii.

Ymmärtääkseni kolminaisuusopin mukaan Jeesus on kaikkivaltias ja -tietävä.

• siis vieläkin
        luullut väärin kirjoitti:

Kaikkivaltias ja -kaikkitietävä voidaan tappaa vain jos kaikkivaltias ja -tietävä itse sen sallii.

Tulkintasi on omituinen. Jumala ei ole vastuussa ihmisten teoista, koska ihmisille on annettu vapaa tahto. Juutalaiset antoivat Jeesuksen roomalaisille, jotka ristiinnaulitsivat Hänet. Pontius Pilatus teki oikeusmurhan, sillä hän tiesi, että Jeesus oli syytön siihen, mistä häntä syytettiin. Hän taipui painostuksen edessä.

Koska uskon vapaaseen tahtoon, en ole enää luterilainen. Luterilaiset eivät usko vapaaseen tahtoon eivätkä ihmisten omaan vastuuseen. Ateistinakin olet siis vielä luterilainen?

En minä myöskään ole mielestäni mikään syntisäkki, vaan Jumalan kunnian kuva, vaikka kannankin synnintekojeni haavoja.

• sitten tämä
        siis vieläkin kirjoitti:

Tulkintasi on omituinen. Jumala ei ole vastuussa ihmisten teoista, koska ihmisille on annettu vapaa tahto. Juutalaiset antoivat Jeesuksen roomalaisille, jotka ristiinnaulitsivat Hänet. Pontius Pilatus teki oikeusmurhan, sillä hän tiesi, että Jeesus oli syytön siihen, mistä häntä syytettiin. Hän taipui painostuksen edessä.

Koska uskon vapaaseen tahtoon, en ole enää luterilainen. Luterilaiset eivät usko vapaaseen tahtoon eivätkä ihmisten omaan vastuuseen. Ateistinakin olet siis vielä luterilainen?

En minä myöskään ole mielestäni mikään syntisäkki, vaan Jumalan kunnian kuva, vaikka kannankin synnintekojeni haavoja.

kristinuskon, kaikkivoiva ja -tietävä jumala, on sitten helisemässä ihmisen tahdon kanssa(ei siis Saatanan). “Jeesuksen toinen tuleminen” on viivästynyt noin 1970 vuotta; varmaan siitä syystä että “ihmisen vapaa tahto” on estänyt sen.

Kelle Kaikkivaltiaan pitäisi olla vastuussa - maan matosille?

Kumma juttu vain ettei kristinuskon kaikkivoiva Jumala keksinyt muuta keinoa osoittaa armoaan kuin ristiinnaulituttaa itsensä luomillaan olennoilla. Ei rakastava kaikkivoiva isä näytä lapsilleen rakkauttaan tapattamalla itsensä.

Sitä minä en tiedä, oletko sinä sitten kristitty ollenkaan (koska en ole kaikkitietävä), kun et ole luterilainen?

En ole ateisti, mutta en myöskään kristitty, koska en usko Raamatun tarinoihin enkä välitä piehtaroida synnissä.

• vielä.
        sitten tämä kirjoitti:

kristinuskon, kaikkivoiva ja -tietävä jumala, on sitten helisemässä ihmisen tahdon kanssa(ei siis Saatanan). “Jeesuksen toinen tuleminen” on viivästynyt noin 1970 vuotta; varmaan siitä syystä että “ihmisen vapaa tahto” on estänyt sen.

Kumma juttu vain ettei kristinuskon kaikkivoiva Jumala keksinyt muuta keinoa osoittaa armoaan kuin ristiinnaulituttaa itsensä luomillaan olennoilla. Ei rakastava kaikkivoiva isä näytä lapsilleen rakkauttaan tapattamalla itsensä.

Sitä minä en tiedä, oletko sinä sitten kristitty ollenkaan (koska en ole kaikkitietävä), kun et ole luterilainen?

En ole ateisti, mutta en myöskään kristitty, koska en usko Raamatun tarinoihin enkä välitä piehtaroida synnissä.

Missä on tämän ihmisen pojan vapaa tahto?

"Hän sanoi heille: "Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa." Hän meni vähän kauemmaksi, heittäytyi maahan ja rukoili, että se hetki, jos mahdollista, menisi häneltä ohitse.Hän sanoi: "Abba, Isä, kaikki on sinulle mahdollista. Ota tämä malja minulta pois. Ei kuitenkaan minun tahtoni mukaan, vaan sinun."

Sitten hän tuli takaisin ja tapasi opetuslapset nukkumasta. Hän sanoi Pietarille: "Simon, nukutko sinä? Etkö edes hetken vertaa jaksanut valvoa? Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko."

Hän meni taas etäämmäksi ja rukoili samoin sanoin.Palatessaan hän jälleen tapasi opetuslapset nukkumasta, sillä uni oli alkanut raskaasti painaa heidän silmiään. He eivät tienneet, mitä vastaisivat hänelle.

Tullessaan kolmannen kerran Jeesus sanoi heille: "Yhäkö te nukutte ja lepäätte? Kaikki on selvää. Hetki on tullut. Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin..."

• ja siis
        sitten tämä kirjoitti:

paljon enemmän kristitty, kuin luterilaiset. Käsityksesi kristinuskosta ovat sekavat. Jumalan piti syntyä ihmiseksi, että ihmiset tulisivat jumalallisiksi. Se, että ihmiseksi syntynyt Jumala ristiinnaulittiin ja kuoli, johtui siitä, että ihmiset nousivat Häntä vastaan.

Mutta tuskin sinä tästä mitään ymmärrät. En oletakaan.

• olisi olettaa
        ja siis kirjoitti:

paljon enemmän kristitty, kuin luterilaiset. Käsityksesi kristinuskosta ovat sekavat. Jumalan piti syntyä ihmiseksi, että ihmiset tulisivat jumalallisiksi. Se, että ihmiseksi syntynyt Jumala ristiinnaulittiin ja kuoli, johtui siitä, että ihmiset nousivat Häntä vastaan.

koska en pidä juutalaisia ja roomalaisia niin “kovina jätkinä”, että he olisivat pystyneet todellisen vastentahtoisen Kaikkivaltiaan tappamaan.
        Tarinoita pystyvät ihmiset tietenkin kirjoittamaan, kunhan vaan mielikuvitusta riittää.

Perususkonopetukseni olen tietysti saanut luterilaisena.

• Kössönöm
        ja siis kirjoitti:

eroaa babtistista, episkopaalista, kveekarista, katolilaisesta, protestantista, adventistista, anglikaanista, helluntailaisesta, luterilaisesta, metodisteista, presbyteerista, kalvinistista?

Kerro ne erot. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.

• ..joka..
        luullut väärin kirjoitti:

..et millään voisi olla 'uskova', ja kirjoitat, että:
        # jos uskot kolminaisuusoppiin Kaikkivaltias ja -kaikkitietävä voidaan tappaa vain jos kaikkivaltias ja -tietävä itse sen sallii. #

Vastaus:
        Olet aivan oikeassa. Et kuitenkaan ota huomioon, että sitä varten Jumalan Poika syntyi ihmiseksi, että voisi ihmisenä UHRATA itsensä MEIDÄN syntiemme sovitukseksi. Se oli Hänelle annettu
        'tehtävä', jonka Hän otti vastaan.

Itsemurhaa Hän ei tehnyt, niinkuin ME sen ymmärrämme. Ei kukaan itse voi naulita itseään ristille. Sen verran luulisi Sinullakin olevan 'älliä' päässäsi.

Hän ei myöskään PYYTÄNYT, että 'kiduttakaa ja ristiinnaulitkaa minut'.

• järjetöntä
        ..joka.. kirjoitti:

# jos uskot kolminaisuusoppiin Kaikkivaltias ja -kaikkitietävä voidaan tappaa vain jos kaikkivaltias ja -tietävä itse sen sallii. #

Vastaus:
        Olet aivan oikeassa. Et kuitenkaan ota huomioon, että sitä varten Jumalan Poika syntyi ihmiseksi, että voisi ihmisenä UHRATA itsensä MEIDÄN syntiemme sovitukseksi. Se oli Hänelle annettu

Itsemurhaa Hän ei tehnyt, niinkuin ME sen ymmärrämme. Ei kukaan itse voi naulita itseään ristille. Sen verran luulisi Sinullakin olevan 'älliä' päässäsi.

Miksi luterilaiset ovat niin syntisiä, että jumalakaan ei ole pystynyt niitä muuten antamaan anteeksi kuin uhraamalla oman poikansa luterilaisten syntien takia, vaikka silloin ei luterilaisia vielä ollut olemassakaan. Tiedätkö, miten se ihmisen (jumalan) tappaminen edesauttoi sovintoa ja syntien anteeksiantamista?? Onko jumala vielä niin hullu, että hänelle pitää uhrata?

• ihmeestä te
        ..joka.. kirjoitti:

Vastaus:

luulette että jonkun pitäisi uskoa johonkin älyttömään juutalaisperäiseen näytelmätekstiin. Olisi Raamatun jumala oli “kaikkivaltiaana” mennyt suoraan kolmeksi päiväksi “tuonelaan“, vai eikö tämä “kaikkivaltiaalta” onnistunut ilman että piti roikottaa itseään ristillä. Minä en usko kaikkivaltiaan itse itselleen määräämiin kohtaloihin.

Minä en yleensäkään usko uskontoihin, jossa uskonnon (fiktiivistä) perustajaa aletaan palvoa jumalana.

Tietenkään Kaikkivoiva ei pyydä kiduttamaan itseään, eihän todellinen Jumala sentään masokisti ole!
        Kaikkivaltiaan EI TARVITSE ripustuttaa itseään ristille, sen verran loogista ajattelua pitäisi myös uskovan päästä löytyä.

• ..uhrit?
        järjetöntä kirjoitti:

Miksi luterilaiset ovat niin syntisiä, että jumalakaan ei ole pystynyt niitä muuten antamaan anteeksi kuin uhraamalla oman poikansa luterilaisten syntien takia, vaikka silloin ei luterilaisia vielä ollut olemassakaan. Tiedätkö, miten se ihmisen (jumalan) tappaminen edesauttoi sovintoa ja syntien anteeksiantamista?? Onko jumala vielä niin hullu, että hänelle pitää uhrata?

Kysyt:# Miksi luterilaiset ovat niin syntisiä#

Vaikket olisikaan luterilainen, olet yhtä syntinen kuin he, sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet. Ei ole yhdeen yhtäkään, joka olisi synnitön.

VAIN Jeesus eli synnittömän elämän.

Mitä tulee kysymykseesi: ##Onko jumala vielä niin hullu, että hänelle pitää uhrata? ##

..nin vastaus siihen on yksinkertainen:

JEESUS ON AINOA UHRI, JONKA JUMALA HYVÄKSYY. MUUTA UHRIA EI TARVITA!!!!!!!!!!!!! ja se on jo annettu!

Kysymykseen " Tiedätkö, miten se ihmisen (jumalan) tappaminen edesauttoi sovintoa ja syntien anteeksiantamista?? " saat vastauksen RAAMATUSTA.

• itsessäsi 'viisas'
        ihmeestä te kirjoitti:

luulette että jonkun pitäisi uskoa johonkin älyttömään juutalaisperäiseen näytelmätekstiin. Olisi Raamatun jumala oli “kaikkivaltiaana” mennyt suoraan kolmeksi päiväksi “tuonelaan“, vai eikö tämä “kaikkivaltiaalta” onnistunut ilman että piti roikottaa itseään ristillä. Minä en usko kaikkivaltiaan itse itselleen määräämiin kohtaloihin.

Minä en yleensäkään usko uskontoihin, jossa uskonnon (fiktiivistä) perustajaa aletaan palvoa jumalana.

Tietenkään Kaikkivoiva ei pyydä kiduttamaan itseään, eihän todellinen Jumala sentään masokisti ole!
        Kaikkivaltiaan EI TARVITSE ripustuttaa itseään ristille, sen verran loogista ajattelua pitäisi myös uskovan päästä löytyä.

Jumala nauraa niinsanotulle 'viisaudellesi'. Oikeastaan Sinun 'viisautesi' on näsäviisautta.

En minäkään usko uskontoihin. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja Hänen Isäänsä Jumalaan ja Pyhään Henkeen, siis, KOLMIYHTEISEEN JUMALAAN!

Kysyt, että
        ## Mistä ihmeestä te luulette että jonkun pitäisi uskoa johonkin älyttömään juutalaisperäiseen näytelmätekstiin.##

Missä niin on sanottu? Jumalaan/Jeesukseen Sinun tulisi uskoa. Ei sekään pakko ole. Valinta on Sinun ja seuraukset myös.

• usko,
        itsessäsi 'viisas' kirjoitti:

Jumala nauraa niinsanotulle 'viisaudellesi'. Oikeastaan Sinun 'viisautesi' on näsäviisautta.

En minäkään usko uskontoihin. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja Hänen Isäänsä Jumalaan ja Pyhään Henkeen, siis, KOLMIYHTEISEEN JUMALAAN!

Kysyt, että
        ## Mistä ihmeestä te luulette että jonkun pitäisi uskoa johonkin älyttömään juutalaisperäiseen näytelmätekstiin.##

Missä niin on sanottu? Jumalaan/Jeesukseen Sinun tulisi uskoa. Ei sekään pakko ole. Valinta on Sinun ja seuraukset myös.

enkä tule uskomaan lihaksi tulleeseen jumalaan/jumaliin.En ole messiaan tarpeessa

• ...
        ..uhrit? kirjoitti:

Kysyt:# Miksi luterilaiset ovat niin syntisiä#

Vaikket olisikaan luterilainen, olet yhtä syntinen kuin he, sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet. Ei ole yhdeen yhtäkään, joka olisi synnitön.

VAIN Jeesus eli synnittömän elämän.

Mitä tulee kysymykseesi: ##Onko jumala vielä niin hullu, että hänelle pitää uhrata? ##

..nin vastaus siihen on yksinkertainen:

JEESUS ON AINOA UHRI, JONKA JUMALA HYVÄKSYY. MUUTA UHRIA EI TARVITA!!!!!!!!!!!!! ja se on jo annettu!

Kysymykseen " Tiedätkö, miten se ihmisen (jumalan) tappaminen edesauttoi sovintoa ja syntien anteeksiantamista?? " saat vastauksen RAAMATUSTA.

Mielestäsi on täysin loogista, että Jumala uhraa itsensä itselleen, ja sillälailla jotenkin nollaa ihmiskunnan synnit, jotka hän olisi kaikkivoipana olentona voinut nollata muutenkin, ihan vaan päättämällä, että annanpa nyt nuokin tuosta anteeksi.

Hämmästyttävää.

• .loogista-----
        ... kirjoitti:

Mielestäsi on täysin loogista, että Jumala uhraa itsensä itselleen, ja sillälailla jotenkin nollaa ihmiskunnan synnit, jotka hän olisi kaikkivoipana olentona voinut nollata muutenkin, ihan vaan päättämällä, että annanpa nyt nuokin tuosta anteeksi.

Hämmästyttävää.

^^ Siis toisin sanoen Mielestäsi on täysin loogista, että Jumala uhraa itsensä itselleen, ja sillälailla jotenkin nollaa ihmiskunnan synnit, jotka hän olisi kaikkivoipana olentona voinut nollata muutenkin, ihan vaan päättämällä, että annanpa nyt nuokin tuosta anteeksi.^^

Niinkö Raamatussa kerrotaan?

• ...
        .loogista----- kirjoitti:

^^ Siis toisin sanoen Mielestäsi on täysin loogista, että Jumala uhraa itsensä itselleen, ja sillälailla jotenkin nollaa ihmiskunnan synnit, jotka hän olisi kaikkivoipana olentona voinut nollata muutenkin, ihan vaan päättämällä, että annanpa nyt nuokin tuosta anteeksi.^^

Niinkö Raamatussa kerrotaan?

että oliko tuo mielestäsi loogista.

Ja ei, Raamatussa ei sanota noin, koska kolminaisuusoppi keksittiin vasta Raamatun kirjoittamisen jälkeen. Oletko kenties Areiolainen?

• loogista? ..vielä..
        ... kirjoitti:

että oliko tuo mielestäsi loogista.

Ja ei, Raamatussa ei sanota noin, koska kolminaisuusoppi keksittiin vasta Raamatun kirjoittamisen jälkeen. Oletko kenties Areiolainen?

Vai keksittiin kolminaisuusoppi vasta Raamatun kirjoittamisen jälkeen?!.... Mitäs jos lukisit sitä Raamattua, niin tietäisit enemmän.

Vaikka Raamatussa ei puhutakaan
        'kolminaisuusopista' sellaisenaan, se on siellä ensilehdiltä asti.....Siitä vaan lukemaan!

En ole 'Areiolainen'. Mikä se on?

• JeppeJoonas

Kyynärpäätaktiikka toimii niin ihmissuhteissa kuin työelämässä. Ja kaikki tämä on opittu TV:stä. Pyrkyryys on IN ja tasapuolisuus OUT. Seurakuntien viroissakin - jotka ovat Paavalin opetuksen mukaisia, mutteivät Yahushuan.

Nykyinen maailman malli eli NWO tulee häviämään omaan mahdottomuuteensa. Sen valikoiva rotuoppi 'Kauniit ja Rohkeat' lisäänny ja eroa -perhevalistus, jota meille tuottaa Hollywood, on rakennettu Jumalan käskyjen vastaiselle perustalle. Mitä myös monet 'senssi'-seurakunnat opettavat vastoin Yahushuan Vuorisaarnaa. (Toronto/Hillsong/hellarit/evankeliset...).

Poliitikkojenkin valta ja suosio lisääntyy sitä mukaa kuin heidän syntiensäkin määrä. Tavallisen ihmisen eli 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'-oppia noudattavan on lähes mahdoton löytää paikkaansa yhteiskunnasta.

Mutta ONNEKSI Yahushua tulee tekemään lopun näiden itsevaltiaiden härskistä jumalana leikkimisestä. HÄNEN tulemisensa on lähellä, mutta niin on kiire saatanallakin toteuttaa oma yhteiskunta- ja seurakuntamallinsa ennen sitä. NWO tulee tekemään saatanan tahdon tuhoamalla 50-90% maailman ihmisistä. Tai ainakin yrittää sitä.

Se, miten kaikki tapahtuu, on jo nähtävissä Kiinassa ja kohta USA:ssa ja sieltä nämä fasistiset mallit ja väärät hengelliset opit leviävät ympäri maapallon vapaamuuraripoliitikkojen ja -saarnaajien toimesta.

Nautitaan vielä elämästä kun voidaan. Rajoitukset ruoan hankintaan ja tuottamiseen on tiukentumassa. Kalastukselle EU asettaa 15 kg rajaksi ja suurtilat tapetaan velkataakan alle sekä sadonkorjuuajaksi nostettujen polttoainekustannusten aiheuttamien maksuvaikeuksien alle.

Köysikauppa tulee kukoistamaan. Jopa nälkäkuolemat tulevat olemaan arkipäivää Suomessa.

TULE PIAN YAHUSHUA!!!!!

• koho

Olisitko hyvä,ja selittäisit mitä tarkoittavat NWO ja Yahushua.
        Kiitos

• Poison.
        koho kirjoitti:

Olisitko hyvä,ja selittäisit mitä tarkoittavat NWO ja Yahushua.
        Kiitos

En ole ko. kirjoittaja, mutta veikkaisin:

NWO = New World Order (uusi maailmanjärjestys)

Yahushua = Jeesus

• mutta kristitty kyllä

Uskova on liian vaativa sana, mutta kristitty olen mielelläni, ja laiska sellainen, siis harvoin kirkon penkissä, mutta periaatteesta kirkon jäsenenä

• periaatteet?

Minulle ei ole periytynyt mitään pakkogeeniä, että minun pitäisi olla luterilaisen kirkon jäsen. Eikä ole perytynyt myöskään minkään puolueen geeni, että olisi pakko periaatteesta kuulua johonkin puolueeseen.

Jumala ei pidä sanansa mukaan laiskoista
        Hebrealaiskirje:
        10:25   älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

Mitä ihmettä tarkoittaa kristittynä oleminen?

• 'kirjuri'

Kirjoitat:#Uskova on liian vaativa sana#.

Niinpä, se sisältää USKON Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan, Hänen Isäänsä.

Se EI tarkoita, että Sinun ON PAKKO lukea Raamattua ja käydä kirkossa joka sunnuntai. Ei, vaan Sinä mielelläsi teet sen luterilaisena ja uskovana, koska Hän Rakastaa Sinua ja on antanut Sinun syntisi anteeksi.

Jeesus Kristus on sovittanut KAIKKI syntisi ristillä, että Sinullakin olisi iankaikkinen elämä Hänessä. Sinun tulee se vain HYVÄKSYÄ ja tunnustaa.

'Tapakristittynä' ei taivaaseen pääse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6017
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3496
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2661
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2159
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      84
      1267
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1097
    Aihe