eläimethän tappaa toisiaan

prkl.....

hei kaikki eläin aktivistit.. mitäs sanotte siihen kun nämä teidän rakkaat eläimet kuitenkin tappavat toisia eläimiä?

jos ihminen tappaa eläimen se on väärin mutta kun jos kettu tappaa jäniksen sillä ei ole mitään välii miksi näin? ja jos vastaus on että ketun täytyy jotain syödä niin mutta täytyyhän meidänkin syödä lihaa jotta aivot kehittyisivät?

28

1266

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse itsesi

moraalisesti samalle tasolle eläinten kanssa, niin älä ihmettele, kun sinua kohdellaan kuten sinä kohtelet eläimiä.

• kyse........

ei tässä ole kyse kuka on milläkin tasolla.
        jos on niin silloinhan naisetkin ovat vielä miehien orjia ja naisia kohdeltiin 100vuotta sitten vielä ihan eläiminä.

• nyt ihan
        kyse........ kirjoitti:

ei tässä ole kyse kuka on milläkin tasolla.
        jos on niin silloinhan naisetkin ovat vielä miehien orjia ja naisia kohdeltiin 100vuotta sitten vielä ihan eläiminä.

järkevästi tämä aivopierusi: "jos on niin silloinhan naisetkin ovat vielä miehien orjia ja naisia kohdeltiin 100vuotta sitten vielä ihan eläiminä.".

Aloittaja vaatii itselleen oikeutta tappaa eläimiä, perustellen sen sillä, että eläimillä on oikeus tappaa syödäkseen. Jos hän haluaa itselleen eläinten oikeudet, niin mukana tulevat eläinten velvollisuudet; ei ole oikeuksia ilman velvollisuuksia. Miten tästä seuraa se, että naiset ovat orjia? Tai miten se liittyy naisten ihmisoikeuksiin?

• oikeus........
        nyt ihan kirjoitti:

järkevästi tämä aivopierusi: "jos on niin silloinhan naisetkin ovat vielä miehien orjia ja naisia kohdeltiin 100vuotta sitten vielä ihan eläiminä.".

Aloittaja vaatii itselleen oikeutta tappaa eläimiä, perustellen sen sillä, että eläimillä on oikeus tappaa syödäkseen. Jos hän haluaa itselleen eläinten oikeudet, niin mukana tulevat eläinten velvollisuudet; ei ole oikeuksia ilman velvollisuuksia. Miten tästä seuraa se, että naiset ovat orjia? Tai miten se liittyy naisten ihmisoikeuksiin?

mikä oikeus niillä eläimillä on? kuka sen oikeuden on antanut?

• velvollisuus
        oikeus........ kirjoitti:

mikä oikeus niillä eläimillä on? kuka sen oikeuden on antanut?

olla eläin, joka elää lajityypillistä elämäänsä. Synnynnäinen oikeus elänään, syntymässä saatu.

Voit ihan rauhassa olla eläimenä eläinten joukossa, mutta silloin ole puhtaasti eläin: ilman teknologiaa, synteettisiä kuituja, ampuma-aseita jne. Juokse jänikset kiinni ja paini karhun kanssa. Raateluhampaan jämilläsi voit repiä vaikka palasia hirven kankusta, kuin susi, sen rinnalla juosten.

Onnea valitsemallasi tiellä.

• ihmisen korvien välissä
        velvollisuus kirjoitti:

olla eläin, joka elää lajityypillistä elämäänsä. Synnynnäinen oikeus elänään, syntymässä saatu.

Voit ihan rauhassa olla eläimenä eläinten joukossa, mutta silloin ole puhtaasti eläin: ilman teknologiaa, synteettisiä kuituja, ampuma-aseita jne. Juokse jänikset kiinni ja paini karhun kanssa. Raateluhampaan jämilläsi voit repiä vaikka palasia hirven kankusta, kuin susi, sen rinnalla juosten.

Onnea valitsemallasi tiellä.

"ilman teknologiaa, synteettisiä kuituja, ampuma-aseita jne. Juokse jänikset kiinni ja paini karhun kanssa."

Hah, hah! Miksi ihmisen pitäisi rajoittaa kykyjään ja taitojaan kun jokainen elävä olento pyrkii sopeutumaan ja hyödyntämään taitojaan ja tietojaan niin paljon kuin mahdollista?

Miksi ihmisen ase olisi sen epäluonnollisempi kuin keppi jolla simpanssi onkii termiittejä? Miksi ihmisen pato olisi sen epäluonnollisempi kuin majavan pato? Tämä jako luonnolliseen ja keinotekoiseen on vain ihmisen korvien välissä.

Samoin käsite "lajityypillinen" on vain ihmisen keksintöä. Lajin yksilöt ja ryhmät voivat sopeutua hyvinkin epälajityypilliseen ympäristöön, ja on helppo ymmärtää miksi. Jos jokin laji pysyttelisi vain "lajityypillisissä" olosuhteissa, se kuolisi pian sukupuuttoon.

• Einsteinin perillinen

Kettu tarvitsee lihaa elääkseen, eikä kykene moraalisiin pohdintoihin. Ihminen ei tarvitse lihaa elääkseen, ja kykenee moraalisiin valintoihin. Mikä sen parempaa kuin elää tappamatta toisia? Hyvin yksinkertaista.

Ihmisaivot eivät tarvitse lihaa kehittyäkseen, tai sitten kasvissyöjät ja heidän lapsensa olisivat vähä-älyisempiä kuin muut. Tutkimukset osoittavat päinvastaista. Jotain ehkä kertoo sekin, että Einstein ja Leonardo da Vinci olivat kasvissyöjiä...

Ihmisen älykkyyden arvellaan kasvaneen sen seurauksena, kun ihmiset joutuivat tekemään yhteistyötä saadakseen metsästettyä isoja eläimiä. Lihansyönti itsessään ei ollut se syy. Oli miten oli, liha sinänsä ei varmuudella ole välttämätön nykyihmiselle ja hänen aivoilleen. (Mikä ei tarkoita että tuomitsisin esim. luomulihan syönnin.)

Tässä vähän lihansyönnin (esi)historiaa:
      http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=3217

• mutta mieti

joo mutta mietippäs tätä jos emme koskaan olisi syöneet lihaa emme myöskään me pystyisi mitään pohtimaan! eli haluisit olla joku kana aivo?

sanoit että ihminen pärjäisi myös ilman lihaa vastaus on 100 prosenttisesti väärin!!

me tarvitsemme lihaa elääksemme! aivojen kehitykseen, meidän lihaksistomme tarvitsee lihaa ja lihasta saadaan tärkeitä rasvoja elimistöön. ilman lihaa olisimme korkeintaan apinan tasolla!

olet ilmeisesti pelkkä kasvis syöjä joka tyhmyydellään luulee että koska itse elän vain pelkällä rehulla niin muutkin elävät väärin! teetkö raskasta työtä? pelkkä rehupelle ei esim betoni hommia jaksais tehdä tai muutenkaan mitään raskasta rakennus hommaa ajattelet vain itseäsi olet vissiin joku toimisto työläinen,työtön tai kiinteistövälittäjä joka juuri ja juuri jaksaa perseensä sohvalta nostaa no eihän siinä tarvittakkaan kyllä muuta ku salaattia ku ei ole mitään mihkä energiaa kuluttaa mieti pieni poloinen järjellä, jaksaako muurari muurata salaatilla 13tuntia päivässä? ja salaatilla elämisestä viimeistään tulevat jälkeläiset sairastelevat, eivät voi lisääntyä kaikki menisi päin metsään taso laskisi meidän ajatuksessa.

kannatan täysin eläinten tappamista josta saadaan hyvää lihaa, te voitte mun puolesta sitä salaattia syödä olette te laiheliinit sen näköisiäkin

• Einsteinin perillinen
        mutta mieti kirjoitti:

joo mutta mietippäs tätä jos emme koskaan olisi syöneet lihaa emme myöskään me pystyisi mitään pohtimaan! eli haluisit olla joku kana aivo?

sanoit että ihminen pärjäisi myös ilman lihaa vastaus on 100 prosenttisesti väärin!!

me tarvitsemme lihaa elääksemme! aivojen kehitykseen, meidän lihaksistomme tarvitsee lihaa ja lihasta saadaan tärkeitä rasvoja elimistöön. ilman lihaa olisimme korkeintaan apinan tasolla!

olet ilmeisesti pelkkä kasvis syöjä joka tyhmyydellään luulee että koska itse elän vain pelkällä rehulla niin muutkin elävät väärin! teetkö raskasta työtä? pelkkä rehupelle ei esim betoni hommia jaksais tehdä tai muutenkaan mitään raskasta rakennus hommaa ajattelet vain itseäsi olet vissiin joku toimisto työläinen,työtön tai kiinteistövälittäjä joka juuri ja juuri jaksaa perseensä sohvalta nostaa no eihän siinä tarvittakkaan kyllä muuta ku salaattia ku ei ole mitään mihkä energiaa kuluttaa mieti pieni poloinen järjellä, jaksaako muurari muurata salaatilla 13tuntia päivässä? ja salaatilla elämisestä viimeistään tulevat jälkeläiset sairastelevat, eivät voi lisääntyä kaikki menisi päin metsään taso laskisi meidän ajatuksessa.

kannatan täysin eläinten tappamista josta saadaan hyvää lihaa, te voitte mun puolesta sitä salaattia syödä olette te laiheliinit sen näköisiäkin

Sinulla on vähän huonot tiedot kasvissyönnistä. Eivät Carl Lewis ja Paavo Nurmi olympiavoittojaan pelkällä salaatinpurennalla saaneet. Olivat nimittäin kasvissyöjiä ja Lewis jopa vegaani - tai on vieläkin. Tässä muita kuuluisia kasvissyöjiä:

http://www.lurppa.net/elama/animalfriendly2.htm

Myös menneiden aikojen suuruus, painonnostaja Verneri Viillos oli kasvissyöjä. Jos onnistuu painonnosto kasvisravinnolla, niin ehkä tiilten muuraus myös?

Suomessa on oma vegaaniurheilijoiden yhdistys:
        http://www.vegaaniurheilijat.fi/
        (Juttua mm. voimaharjoittelua harrastavista vegaaneista - eivät tosiaankaan ole mitään hernekeppejä.)

• miten mittaat?

"Ihmisaivot eivät tarvitse lihaa kehittyäkseen, tai sitten kasvissyöjät ja heidän lapsensa olisivat vähä-älyisempiä kuin muut. Tutkimukset osoittavat päinvastaista. Jotain ehkä kertoo sekin, että Einstein ja Leonardo da Vinci olivat kasvissyöjiä..."

Möin poikani (6v) vesiväri"taulun" naapurille 150 eurolla. Kuka meistä on se nero? Minä, poikani vai naapuri? Vai onko meistä kenties joku vähän tyhmä?:)

• minä vaan

ei siis pysty pohtimaan asioita nykyhetkeä pitemmälle kuitenkin jotkut vastustavat tarhausta sen perusteella että eläin ei saisi olla häkissä juuri viestissäsi mainitun aivotoiminnan takia.se ei siis pysty pohtimaan millaista elämä olisi jos se olisi vapaa tai mitä sen pitäisi silloin tehdä.

on se vaan kumma juttu miten nämä eläimet muuttuvat milloin edistyksekkäämmiksi yksilöiksi milloin ne taantuvat tyhmiksi ihan vain teidän luonnonsuojelijoiden mielipiteiden mukaan millaisen milloinkin tarvitsette.

• kikankonsti
        mutta mieti kirjoitti:

Ei. Nyt sotkette asioita. Me emme tarvitse lihaa,vaan siitä saamaa proteiinia Tutkikaa vähän ennenkuin laitatte noita aivottomia ajatuksia minnekkään. Proteiinia saa ilman lihaakin. Käykääpä googlettamassa proteiinit. En jaksa niitä kaikkia nyt luetella. Esm. kananmuna,rahka,soija,tofu,raejuusto ym,,ym,,,

• Einsteinin perillinen
        minä vaan kirjoitti:

ei siis pysty pohtimaan asioita nykyhetkeä pitemmälle kuitenkin jotkut vastustavat tarhausta sen perusteella että eläin ei saisi olla häkissä juuri viestissäsi mainitun aivotoiminnan takia.se ei siis pysty pohtimaan millaista elämä olisi jos se olisi vapaa tai mitä sen pitäisi silloin tehdä.

on se vaan kumma juttu miten nämä eläimet muuttuvat milloin edistyksekkäämmiksi yksilöiksi milloin ne taantuvat tyhmiksi ihan vain teidän luonnonsuojelijoiden mielipiteiden mukaan millaisen milloinkin tarvitsette.

Ketun tyhmyys? Luonnonsuojelijat? Taisi mennä vähän sekaisin asiat...Ei kettua ole tyhmäksi moitittu eikä luonnonsuojelulla ole tässä mitään tekemistä.

Ihmisen järki sanoo, ettei mikään eläin kuulu häkkiin. Pienen häkin vankina kärsivät niin "tyhmät" kuin "älykkäät" eläimet, ihminen mukaan luettuna.

• syödä

jäniksen, mutta ihminen ei kettua? Susi saa hätyytellä ihmistä, mutta ihminen ei sutta?

Näinhän nuo tuntuvat ajattelevan. Luonnon tasapainoa kuulema....

• aktivistit

hävisitte eläin aktivistit mites nyt tuppu pannaan vai pannaanko lainkaan harrastushan se yhtälaillakun keihään-heittokin

• kikankonsti

Ootkos vähän hullu vai muuten vaan tyhmä. Aivoilla ei ole mitään tekemistä lihan syönnin kannalta.Paitsi,,oletko koskaan huomannut,että kun syöt oikein raskaasti niin aivot eivät toimi enää. Suomeksi sanottuna väsyttää,unettaa,nukuttaa. Kasvissyöjän toiminto,eikä aivot ei puudu koska ruoka on kevyempää ja terveellistä.

• vähäntyhmä

ootko vähän tyhmä kun et lihaa syö lainkaan? elimistö vaati tärkeitä aineita ja varsinkin solut saavat lihasta elämänsä.

ja toiseksi olet sinäkin kaikesta jäänyt paitsi hanhenmaksa palleroita härän sisäfileellä NAM!!!ja jälkiruoaksi kanankoipia ja taimenta. iso kulaus päälle lapinkultaa ai että siitä minun viikko aina käynnistyy. liha ja kala on parasta mitä voi olla harvemmin kyllä itse kasveja syön onhan ne aika mauttomia ja kalliita.

• minä vaan

kokeilemaan sinuakin lihansyöntiä.pelkillä rehuilla ei jaksa tehdä raskasta työtä.

sen lisäksi ihminen on sekasyöjä jonka elimistö tarvitsee lihaa.

• kikankonsti
        vähäntyhmä kirjoitti:

ootko vähän tyhmä kun et lihaa syö lainkaan? elimistö vaati tärkeitä aineita ja varsinkin solut saavat lihasta elämänsä.

ja toiseksi olet sinäkin kaikesta jäänyt paitsi hanhenmaksa palleroita härän sisäfileellä NAM!!!ja jälkiruoaksi kanankoipia ja taimenta. iso kulaus päälle lapinkultaa ai että siitä minun viikko aina käynnistyy. liha ja kala on parasta mitä voi olla harvemmin kyllä itse kasveja syön onhan ne aika mauttomia ja kalliita.

En ole siksi tyhmä jos en vetele mitään hanhenmaksapalleroita. Satun vaan kunnioittamaan eläinten elämää.

• mitä ihmettä?
        vähäntyhmä kirjoitti:

"varsinkin solut saavat lihasta elämänsä. "

Bilsanlaitoksella ei tuollaista tietoa ole opetettu. Proffilla lienee sivistyksessä aukko?

• LIHAA!!!!!
      • Einsteinin perillinen

Hmm. Niitä lukemattomia kasvissyönnillä kasvatettuja lapsia vegaaniäiteineen ei sitten varmaan ole olemassa...Eivätkä varsinkaan voi olla hyväkuntoisia tai jopa paljon terveempiä kuin ns. normaaliruokavaliolla elävät?

Ehkä kannattaa tutustua siihen, miten asiat ihan oikeasti ovat, ettei tule lauottua päättömyyksiä. Saahan sitä olla sitä mieltä, että liha on ehdottoman välttämätöntä ihmiselle. Mutta jollei halua tehdä itsestään idioottia, niin perusteluksi ei ihan riitä se, että "mä oon varma siitä" ja "nääkin on kaikki sitä mieltä".

Eli jos haluaa väitellä asiasta, niin voisi nähdä sen verran vaivaa (myös "Minä vaan"), että perehtyy alkeisiin. Sitten voisi löytyä ehkä ihan järkeviäkin väitteitä lihansyönnin puolesta. Esim. näillä linkeillä voi aloittaa:

http://www.vegaaniliitto.fi/_tietoa.html
        http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=3217
        http://www.vegaaniurheilijat.fi/

• surkuk

Huoh. Järki käteen. Useimmat luonnonsuojelijat, ainakin fiksut sellaiset, eivät vastusta lihan syöntiä sinänsä. Nykyään on tämä tehotuotanto ja eläinten kamalat olot, jotka aiheuttavat monen vegaaniksi ryhtymisen, vaikka yksi fiksu vaihtoehto tähän olisi esimerkiksi luonnollistakin luollollisimmat metsästys ja kalastus. Eläimet metsästetään luonnosta puhtaana ja elämänsä vapaana eläneinä, niinkuin kuuluukin.. http://ewww.tehotuotanto.fi/

• surkuk

eikun siis www.tehotuotanto.net

• Gaalen Gallela

Ihminen on riittävän älykäs ja sitäkautta vastuuntunnollinen eläimiä kohtaan! Ihminen osaa tehdä päätöksiä ja voikin tehdä! Eläimellä ei vain ole niin montaa vaihtoehtoa kuin mitä ihmisellä on. Niillä on niiden rajalliset ateriat, jotka nekin yleensä ihmisen uhanalaan hiillostettuja.

Mielestäni suurin osa, yli 80% kaikesta metsästästämisestä on täysin turhaa, kun tavallinen tallaaja voi mennä kauppaan ja syödä vaikka mitä muuta!

Ihminen, olet älykäs ja voit tehdä järkeviä valintoja. Käytä isoja aivojasi tehokkaammin ja luonto arvostaa sinua.

Aivot käyttöön!

• minä vaan

siis pitäisi kaupasta ostaa ruuakseen?

• vihje
        minä vaan kirjoitti:

siis pitäisi kaupasta ostaa ruuakseen?

sä voisit ostaa itselles vaikka rotanmyrkkyä! : )

• minä vaan
        vihje kirjoitti:

sä voisit ostaa itselles vaikka rotanmyrkkyä! : )

tarpeeksi ohut veri ilman kyseistä myrkkyäkin mutta osta sinä itsellesi jos se sinulle kerran maistuu 8D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3948
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 130
      855
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      804
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      730
    Aihe