Täällä ei pahemmin keskustelua näe.
Ei uskovat provoilee.
Uskovat taas. Miksi te kirjoitatte saarnojanne keskustelupalstoille. Kuka saarnoja jaksaa tai haluaa lukea.
Ettekö osaa kirjoittaa keskustelun muotoon ?
Keskusteleeko täällä joku
4
121
Vastaukset
- saarnaammekin
sopivassa ja sopimattomassakin tilanteessa, niin me toivomme, että saarnamme herättäisi keskustelu halua:).
* keskustele nyt vaikka mun kaa!
- sinä käyt
seurakunnassa kuuntelemassa Jumalan Sanaa?
Jos Sana ei sinua kiinnosta, et jaksa lukea sitä täällä olevista saarnoistakaan.
Täällä on kuitenkin monia jotka lukevat saarnoja. He ovat nälkäisiä Jumalan puoleen Ja Jumala ruokkii netinkin kautta tarvittaessa.
Mutta et syö jos sinulla ei ole nälkä. - ML213
Pohdit muuten tärkeää asiaa.Ihmisiltä tänä aikana on monasti hukassa ihmissuhteissa ilmenevä kesklustelutaito.Siis kuunteleminen ja vastaaminen/puhuminen.
Jos kaksi ihmistä haluaa tutustua syvällisemmin toistensa mielenmaailmoihn tai jos pyrkii vaikutamaan toiseen eli laajentamaan hänen ymmärtämystä asioissa niin se vaatti taitoa ja itsensä hillitsemistä.
Esim. Parisuhteessa tai muualla on ihmisen mieletöntä puhua (=purkaa sisintään) pitkään, koska vastapuoli ei mahdollistu seuraamaan tiedontulvaa ja siten ei mahdollistu ymmärtämään häntä.
Paras tapa on ilmaista mielikuvaansa pienin jaksoin, jossa tilanteessa toinen kuuntelee tarkoin (on eri asia kuin olla hiljaa) ja antaa puheenvuoron kuuntelijalle, joka kommentoi ymmärsikö hän asian oikein.Samalla jatkaen miten itse ymmärtää etenevän asian jne.....
Siis seurustelu on vuorovaikutusta. Kuunnella ja kommentoida.Jokainen ymmärtänee, miten tässä tilanteessa vaikuttaa toisen nälviminen tai puhuminen halventavasti tms.Se tärkeimmän asian setviminen näivettyy ja riitely/viha saa vallan.
Seuratkaapa esim. täällä, miten monet eivät mahdollistu pohtimaan pitkäkestoisesti jotain asiaa luisumatta nälvimiseen tai toisen halventamiseen.Niin, missä lie se Jeesuksen sisäinen tunteminen ja siihen uskominen.
Tätä kumppanin kuuntelemattomuutta ilmnetää täällä pitkät viestit.Ymmärrän, miten tämäkin foorumi paremmion toimisi kun viestiti olisivat lyhyitä,jolloin vastapuoli lukisi ne tarkoin ja siten mahdollistuisi ymmärtämään toista.
Niin, toisen kuunteleminen on jopa tärkeämpää kuin oma puheen vuoro.JOs tavoitteena on toistensa ymmärtäminen ja ymmärrystason laajeneminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242361Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411940Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241846Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91649Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17970- 63845
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2788