Mormonin kirjassa on tällainen vastaus:
Alma luku 34
Amulek todistaa, että sana on Kristuksessa pelastukseksi. Ellei sovitusta tapahdu, koko ihmissuvun täytyy hukkua. Koko Mooseksen laki viittaa Jumalan Pojan uhriin. Iankaikkinen lunastussuunnitelma perustuu uskoon ja parannukseen. Rukoilkaa ajallisia ja hengellisiä siunauksia. Tämä elämä on ihmisille aika valmistautua kohtaamaan Jumala. Tehkää pelastuaksenne työtä peläten Jumalan edessä. Noin 74 eKr.ilman synnit; sillä Herra Jumala on näin puhunut.
9 Sillä on välttämätöntä, että sovitus suoritetaan; sillä iankaikkisen Jumalan suuren suunnitelman mukaan sovitus täytyy suorittaa, tai muuten koko ihmissuvun täytyisi väistämättä hukkua; niin, kaikki ovat paatuneita; niin, kaikki ovat langenneita ja kadotettuja, ja heidän täytyisi hukkua, elleivät he voisi pelastua sovituksen kautta, jonka suorittaminen on välttämätöntä.
10 Sillä on välttämätöntä, että on suuri ja viimeinen uhri; niin, ei ihmis- eikä eläin- eikä minkäänlainen lintu-uhri, sillä se ei ole inhimillinen uhri, vaan sen on oltava ääretön ja iankaikkinen uhri.
11 Nyt ei ole yhtäkään ihmistä, joka voi uhrata oman verensä toisen syntien sovitukseksi. Nyt, jos ihminen murhaa, katso, ottaako meidän lakimme, joka on oikeudenmukainen, hengen hänen veljeltään? Minä sanon teille: Ei.
12 Vaan laki vaatii hengen siltä, joka on murhannut; sen tähden ei mikään vähempi kuin ääretön sovitus riitä maailman synteihin.
13 Sen tähden on välttämätöntä, että on suuri ja viimeinen uhri, ja silloin verenvuodatus lakkaa, eli on tarkoituksenmukaista, että se lakkaa; silloin Mooseksen laki täyttyy; niin, se täyttyy kokonaan, jokainen kirjain ja pieninkin piirto, eikä yksikään ole hävinnyt.
14 Ja katso, tämä on lain koko tarkoitus — jokainen rahtu viittaa tuohon suureen ja viimeiseen uhriin; ja tuo suuri ja viimeinen uhri on oleva Jumalan Poika, niin, ääretön ja iankaikkinen.
15 Ja näin hän on tuova pelastuksen kaikille niille, jotka uskovat hänen nimeensä; tämä on tämän viimeisen uhrin tarkoitus: saada aikaan sydämellinen armo, joka voittaa oikeudenmukaisuuden ja saa aikaan keinon, jolla ihmiset voivat saada parannukseen johtavan uskon.
16 Ja näin armo voi tyydyttää oikeudenmukaisuuden vaatimukset ja sulkee heidät turvallisten käsivarsien suojaan, kun se, joka ei osoita parannukseen johtavaa uskoa, on koko oikeudenmukaisuuden vaatimusten lain alainen; sen tähden suuri ja iankaikkinen lunastussuunnitelma toteutuu vain sen kohdalla, jolla on parannukseen johtava usko.
17 Suokoon sen tähden Jumala teille, veljeni, että te alkaisitte osoittaa parannukseen johtavaa uskoanne, että alkaisitte huutaa avuksi hänen pyhää nimeään, jotta hän armahtaisi teitä;
18 niin, huutakaa häneltä armoa, sillä hän on voimallinen pelastamaan.
19 Niin, nöyrtykää ja rukoilkaa häntä jatkuvasti.
20 Huutakaa hänen puoleensa kedoillanne ollessanne, niin, kaikkien katraidenne puolesta.
21 Huutakaa hänen puoleensa taloissanne, niin, koko perhekuntanne puolesta, sekä aamuin, keskipäivin että illoin.
22 Niin, huutakaa hänen puoleensa vihollistenne voimaa vastaan.
23 Niin, huutakaa hänen puoleensa Perkelettä vastaan, joka on kaiken vanhurskauden vihollinen.
24 Huutakaa hänen puoleensa peltojenne sadon puolesta, jotta siinä menestyisitte.
25 Huutakaa ketojenne katraiden puolesta, jotta ne lisääntyisivät.
26 Mutta tässä ei ole kaikki; teidän täytyy vuodattaa sielunne huoneissanne ja salaisissa paikoissanne ja erämaassanne.
27 Niin, ja kun te ette huuda Herran puoleen, olkoon sydämenne täysi, alati viipyen rukouksessa hänen puoleensa omaksi parhaaksenne ja myös ympärillänne olevien parhaaksi.
28 Ja nyt, katso, rakkaat veljeni, minä sanon teille: Älkää luulko, että tässä on kaikki; sillä jos te tämän kaiken tehtyänne käännytätte pois tarvitsevat ja alastomat ettekä käy sairaiden ja ahdistettujen luona ja anna omaisuudestanne, jos teillä on, niille, jotka tarvitsevat — minä sanon teille: Jos te ette mitään näistä tee, katso, teidän rukouksenne on turha eikä teitä mitään hyödytä, ja te olette kuin tekopyhät, jotka kieltävät uskon.
29 Sen tähden, jos te ette muista olla rakastavia, te olette kuin kuona, jonka metallinpuhdistajat heittävät pois (koska se ei ole minkään arvoista) ja joka tallataan ihmisten jalkoihin.
30 Ja nyt, veljeni, minä tahdon teidän näin monia todistuksia saatuanne ja nähtyänne, että pyhät kirjoitukset todistavat näistä asioista, tulevan ja tuottavan parannukseen johtavia hedelmiä.
31 Niin, minä tahdon, että te tulette ettekä enää paaduta sydäntänne, sillä katso, nyt on teidän pelastuksenne aika ja päivä; ja sen tähden, jos te teette parannuksen ettekä paaduta sydäntänne, suuri lunastussuunnitelma toteutuu heti teidän kohdallanne.
32 Sillä katso, tämä elämä on ihmisille aika valmistautua kohtaamaan Jumala; niin, katso, tämän elämän päivä on ihmisille päivä tehdä työnsä.
33 Ja nyt, kuten sanoin teille aikaisemmin, koska te olette saaneet näin monia todistuksia, minä sen tähden pyydän teitä, ettette lykkää parannuksenne päivää loppuun asti, sillä tämän elämän päivän jälkeen, joka on annettu meille valmistautuaksemme iankaikkisuuteen, katso, ellemme käytä aikaamme hyvin tässä elämässä ollessamme, sen jälkeen tulee pimeyden yö, jossa ei mitään työtä voida tehdä.
34 Te ette voi sanoa joutuessanne tuohon kauheaan taitekohtaan: Minä tahdon tehdä parannuksen, minä tahdon palata Jumalani luokse. Ei, te ette voi sanoa näin, koska sillä samalla hengellä, jonka vallassa ruumiinne on sillä hetkellä, kun te lähdette tästä elämästä, sillä samalla hengellä on voima pitää teidän ruumistanne vallassaan tuossa iankaikkisessa maailmassa.
35 Sillä katso, jos te olette lykänneet parannuksenne päivää aina kuolemaan asti, katso, teistä on tullut Perkeleen hengen alaisia, ja hän sinetöi teidät omikseen; sen tähden Herran Henki on vetäytynyt teistä, eikä sillä ole teissä sijaa, ja Perkeleellä on teihin kaikki valta; ja tämä on jumalattomien lopullinen tila.
36 Ja tämän minä tiedän, koska Herra on sanonut, ettei hän asu epäpyhissä temppeleissä, mutta vanhurskaiden sydämissä hän asuu; niin, ja hän on myös sanonut, että vanhurskaat saavat istuutua sijalleen hänen valtakunnassaan tarvitsematta enää lähteä pois; mutta heidän vaatteensa täytyy valkaista Karitsan verellä.
37 Ja nyt, rakkaat veljeni, minä pyydän, että te muistatte nämä asiat ja teette työtä pelastuaksenne peläten Jumalan edessä, ettekä enää kiellä Kristuksen tulemista;
38 ettekä enää taistele Pyhää Henkeä vastaan vaan otatte sen vastaan ja otatte Kristuksen nimen päällenne; että te nöyrrytte aina tomuun asti ja palvelette Jumalaa, missä tahansa paikassa olettekin, hengessä ja totuudessa; ja että te elätte kiittäen päivittäin niistä monista armoteoista ja siunauksista, joita hän teille lahjoittaa.
39 Niin, ja myös minä kehotan teitä, veljeni, olemaan alati valppaita rukoilemaan, etteivät Perkeleen kiusaukset eksyttäisi teitä, ettei hän saisi teitä valtaansa, ettei teistä tulisi hänen alaisiaan viimeisenä päivänä; sillä katso, hän ei teitä millään hyvällä palkitse.
40 Ja nyt rakkaat veljeni, minä tahdon kehottaa teitä olemaan kärsivällisiä ja kestämään kaikenlaiset ahdingot, että ette herjaa niitä, jotka karkottavat teidät suuren köyhyytenne tähden, ettei vain teistä tulisi heidän kaltaisiaan synnintekijöitä;
41 vaan että te olette kärsivällisiä ja kestätte nuo ahdingot vahvassa toivossa, että saatte jonakin päivänä levätä kaikista ahdingoistanne.
Mikä on elämän tarkoitus?
26
610
Vastaukset
- eikö maa-planeetan jumala j...
synnyttäneet henkilapsia, jotka mormonioppien avulla kehittyisivät jumalaksi ja jumalattariksi?
- Jonkun keksimää vanhahtavaa...
Mutta lyhyemmin sanottuna elämän tarkoitus on elää tämä elämä. Ja ilman mitään valheita.
- ei tuota
vastausta mihinkään, edes elämän tarkoitukseen.
Laiska elää, valheessa, kuvitellen olevansa tyytyväinen. Joh. 10:34
Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]- tekemisestä
Tapani1 kirjoitti:
Joh. 10:34
Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]Miten fyysiset (luuta ja lihaa olevat) ihmiset (tai Jumalat) siittävät ja synnyttävät henkilapsia?
- Helaman1
tekemisestä kirjoitti:
Miten fyysiset (luuta ja lihaa olevat) ihmiset (tai Jumalat) siittävät ja synnyttävät henkilapsia?
Miten henki voi yhtyä liha- ja luuruumiiseen ruumiiseen ja hedelmöitää munasolun?
- Exmoro
Helaman1 kirjoitti:
Miten henki voi yhtyä liha- ja luuruumiiseen ruumiiseen ja hedelmöitää munasolun?
...mutta vastaus on luonnollisesti seuraava: Joko Joosef tai joku muu heepo hoiti homman Hengen puolesta. Veikkaisin Joosefia, hänen sukupuunsa mukaan Jeesuksen sukupuutakin UT:ssa vatvotaan.
- Valheellista tekstiä kohtaan
ei tuota kirjoitti:
vastausta mihinkään, edes elämän tarkoitukseen.
Laiska elää, valheessa, kuvitellen olevansa tyytyväinen.En tuhlaa aikaa valheellisen hömpän lukemiseen, kun maailma on täynnä paljon parempaa tietoa. Ja jos en teidän tietokirjojanne arvosta, niin siihen on syynsä. En vain näe mitään syytä lukea valheita.
- Fii Finlanda
Jonkun keksimää vanhahtavaa... kirjoitti:
Mutta lyhyemmin sanottuna elämän tarkoitus on elää tämä elämä. Ja ilman mitään valheita.
kyllä parempi tarkoitus kuin vain elää.
Raamatussa sanotaan ,että "ihmiset ovat että heillä olisi ilo".
Ja että minulle tämä elämä on aika jolloin valmistaudun kohtaamaan Jumalan, eikö siinä jo ole elämantarkoitusta kylliksi?
Ymmärrän kyllä että ateistilla on erilainen elämäntarkoitus. - Fii Finlanda
Valheellista tekstiä kohtaan kirjoitti:
En tuhlaa aikaa valheellisen hömpän lukemiseen, kun maailma on täynnä paljon parempaa tietoa. Ja jos en teidän tietokirjojanne arvosta, niin siihen on syynsä. En vain näe mitään syytä lukea valheita.
ymmärrän asenteesi täysin?
Mutta jos olet Kristitty pyytäisin sinua osoittamaan valheet.
Pyhät kirjoituksemme eivät opeta mitään vastoin Raamatun oppeja! Ei mitään väärää niistä voi oppia. - tekemisestä
Helaman1 kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että tuollaista olisi missään todistettavasti tapahtunut!
Jos taas viittaat siihen, että kristityt tuohon uskovat, mutta mormonit uskovat tuossakin ihan fyysiseen siittämiseen, vielä oudommaksi se tekee sen, että uskotte korotuksessa fyysisten tyyppien siittävän ja synnyttävän HENKILAPSIA. - kovin kauan
tekemisestä kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että tuollaista olisi missään todistettavasti tapahtunut!
Jos taas viittaat siihen, että kristityt tuohon uskovat, mutta mormonit uskovat tuossakin ihan fyysiseen siittämiseen, vielä oudommaksi se tekee sen, että uskotte korotuksessa fyysisten tyyppien siittävän ja synnyttävän HENKILAPSIA.siitä, kun kiinalainen helsingin kadulla oli outoa suomalaiselle.
- tekemisestä
kovin kauan kirjoitti:
siitä, kun kiinalainen helsingin kadulla oli outoa suomalaiselle.
liity asiaan tipan vertaa. Kerrohan nyt, että miten te mormonit fyysisellä ruumiillanne synnytätte HENKILAPSIA.
tekemisestä kirjoitti:
liity asiaan tipan vertaa. Kerrohan nyt, että miten te mormonit fyysisellä ruumiillanne synnytätte HENKILAPSIA.
Kun saamme ylösnousemuksen, niin kaikki ruumissamme tehdään uudeksi. Jos sitä sanotaan fyysiseksi ruumiiksi, niin se vie ajatuksen harhaan. Kuolematon ruumis elää muun kuin veren kautta. Sellaisella ruumiilla ei voi synnyttää fyysisiä veren kautta eläviä olentoja.
Kun Maria tuli raskaaksi ja synnytti Jeesuksen, niin se oli ainutkertainen tapaus, mutta siinäkin tarvittiin Marian fyysinen ruumis. Ellei Kristus olisi syntynyt kuolemattoman olennon vaitkutuksesta (tapaa emme tiedä), niin tämä Ainoasyntyinen Poika ei olisi voinut voittaa kuolemaa eikä olla Sovittaja.- tekemisestä
Tapani1 kirjoitti:
Kun saamme ylösnousemuksen, niin kaikki ruumissamme tehdään uudeksi. Jos sitä sanotaan fyysiseksi ruumiiksi, niin se vie ajatuksen harhaan. Kuolematon ruumis elää muun kuin veren kautta. Sellaisella ruumiilla ei voi synnyttää fyysisiä veren kautta eläviä olentoja.
Kun Maria tuli raskaaksi ja synnytti Jeesuksen, niin se oli ainutkertainen tapaus, mutta siinäkin tarvittiin Marian fyysinen ruumis. Ellei Kristus olisi syntynyt kuolemattoman olennon vaitkutuksesta (tapaa emme tiedä), niin tämä Ainoasyntyinen Poika ei olisi voinut voittaa kuolemaa eikä olla Sovittaja.Maria kyllä synnytti aivan fyysisen henkilön.
Jos et halua käyttää nimitystä fyysinen ruumis, käytetään sitten nimitystä luuliharuumis.
Miten luuliharuumiilla synnytetään henkilapsia? tekemisestä kirjoitti:
Maria kyllä synnytti aivan fyysisen henkilön.
Jos et halua käyttää nimitystä fyysinen ruumis, käytetään sitten nimitystä luuliharuumis.
Miten luuliharuumiilla synnytetään henkilapsia?Ylösnoussut ruumis ei ole samanlainen eli sama kuin kuin liha- ja veriruumis, mutta olemme tunnistettavissa.
Tietenkin Maria synnytti fyysisen Jeesuslapsen, mutta hän oli samalla Isän Ainosyntyinen lihan mukaan.
Luu-liharuumiilla ei voi synnyttää muita kuin henkilapsia. Taivaalliselle Isällemme se oli mahdollista, mutta hänkin tarvitsi Marian, fyysisen liha-, luu- ja veriruumiin. Ylösnousseet olennot voivat keskenään saada vain henkilapsia. Sellaisia mekin olemme olleet ennen fyysistä syntymää.- tekemisestä
Tapani1 kirjoitti:
Ylösnoussut ruumis ei ole samanlainen eli sama kuin kuin liha- ja veriruumis, mutta olemme tunnistettavissa.
Tietenkin Maria synnytti fyysisen Jeesuslapsen, mutta hän oli samalla Isän Ainosyntyinen lihan mukaan.
Luu-liharuumiilla ei voi synnyttää muita kuin henkilapsia. Taivaalliselle Isällemme se oli mahdollista, mutta hänkin tarvitsi Marian, fyysisen liha-, luu- ja veriruumiin. Ylösnousseet olennot voivat keskenään saada vain henkilapsia. Sellaisia mekin olemme olleet ennen fyysistä syntymää.Kaksi luulihaklönttiä rakastelee ja sitten aikanaan (mikä se selestinen raskausaika sitten onkin) syntyy henkilapsi. Miten? Mistä sen huomaa, että henki tulee tämän äidistä ulos? Kuulostaako ilmavaivalta? Millä tuota henkilasta ruokitaan? Hengethän eivät esim. juo maitoa. Annetaanko sille hengen ravintoa?
tekemisestä kirjoitti:
Kaksi luulihaklönttiä rakastelee ja sitten aikanaan (mikä se selestinen raskausaika sitten onkin) syntyy henkilapsi. Miten? Mistä sen huomaa, että henki tulee tämän äidistä ulos? Kuulostaako ilmavaivalta? Millä tuota henkilasta ruokitaan? Hengethän eivät esim. juo maitoa. Annetaanko sille hengen ravintoa?
Emme tee tuollaisilla tiedoilla mitään tässä olotilassamme.
- tekemisestä
Tapani1 kirjoitti:
Emme tee tuollaisilla tiedoilla mitään tässä olotilassamme.
Siis luulihaklöntit naivat vain pirusti ja pelkkiä pieruja tulee...
- puolet elämäänsä
ja toisen puolen valmistautua tuleviin, yhtä tylsiin kokouksiin.
- vaihtaa vaikka
työpaikkaa tuotantolinjan ääreen. Loppuu kokoukset.
sitä, ettei jokin asia kiinnosta. Minä ainakin nautin monista kokouksista eikä ne minusta ole ollenkaan tylsiä. Voimme kuulla todella innoittavia puheita jotka antavat paljon ilonaihetta elämäämme, varsinkin jos elämme noiden ohjeiden mukaan:-)
- ett sillee
tylsiä, miksi sinun täytyy siellä olla?
Minä en menisi yhteenkään kokoukseen jos ne ovat tylsiä.
Minulle ei ole vielä olleet tylsiä, nuo kokoukset.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy, se on vanha viisaus ja pätee kohdallasi täysin.
- Turust
kohtalaisen tärkeä luonnon kiertokulussa. Parhaillaan minulla on tehtävänä flunssaviruksen ylläpidosta ja lisääntymisestä huolehtiminen. Eihän tämä aina naurata, mutta menettelee ihmisen tärkeänä tehtävänä.
Ala sinäkin Tapani keskittymään oleelliseen.
Turust- yks 64 v, tyttö
kun pääset tuosta flunssasta eroon, ota sinkkikuuri c.vitam.kanssa, ja siitaketabletit ovat myös hyviä ,otettuna kuuriluontoisena kaksikertaa vuodessa aina ennen flunssa kautta.
Sinkki tabl. ovat siitä hyviä, että estävät virusten leviämisen.
On nääs ollut tuo flunssa poissa jo seitsemän pitkää vuotta, enkä koskaan ole ottanut rokotetta.
Elän niinkuin opetan. - myös...
yks 64 v, tyttö kirjoitti:
kun pääset tuosta flunssasta eroon, ota sinkkikuuri c.vitam.kanssa, ja siitaketabletit ovat myös hyviä ,otettuna kuuriluontoisena kaksikertaa vuodessa aina ennen flunssa kautta.
Sinkki tabl. ovat siitä hyviä, että estävät virusten leviämisen.
On nääs ollut tuo flunssa poissa jo seitsemän pitkää vuotta, enkä koskaan ole ottanut rokotetta.
Elän niinkuin opetan.pääsemään eroon turhista lihallisuuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027