Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle,

ja hän tuli

(1Ms 6:5-7) Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".

Tänään on tuo luopumus ja pahuus huipussaan. Nooan ajat enteili koko sivilisaation tuhoa, samoin tänäänkin on vain ajan kysymys milloin tuo tuho tapahtuu.

(2Pe 3:9-13) Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,

teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

12

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

tiesi kaikkitietävänä tulevansa katumaan tekoisiaan

• wannabe-uskis

Jos ihmisellä on vapaa tahto (en tiedä, onko, mutta jos on), silloin Jumala ei voi tietää, mitä ihminen valitsee. Jumala tietää kyllä kaikki mahdolliset valinnat ja niiden seuraukset, mutta ei sitä, mikä mahdollisuus totetutuu. Jumala siis tiesi ennalta, mitkä mahdollisuudet toteutuessaan tulevat aiheuttamaan hänessä katumuksen tunteita, mutta ei sitä, että nuo mahdollisuudet toteutuvat.

• on´
        wannabe-uskis kirjoitti:

Jos ihmisellä on vapaa tahto (en tiedä, onko, mutta jos on), silloin Jumala ei voi tietää, mitä ihminen valitsee. Jumala tietää kyllä kaikki mahdolliset valinnat ja niiden seuraukset, mutta ei sitä, mikä mahdollisuus totetutuu. Jumala siis tiesi ennalta, mitkä mahdollisuudet toteutuessaan tulevat aiheuttamaan hänessä katumuksen tunteita, mutta ei sitä, että nuo mahdollisuudet toteutuvat.

alistettu kohtalolle. Raamatun jumala antaa sattuman ratkaista."Jumala heittää arpaa"

• Eevalle,

syntiinlankeemuksen jälkeen.

(1Ms 3:14-15) Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.

Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Tuon lupauksen vuoksi Jumala ei voinut tuhota kaikkea lihaa.

• Jeesuksessa
        Eevalle, kirjoitti:

(1Ms 3:14-15) Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.

Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

valinnut meidät olemaan pyhät.....

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,

edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,

jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,

tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -

siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,

että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.

Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

• alusta loppuun
        on´ kirjoitti:

alistettu kohtalolle. Raamatun jumala antaa sattuman ratkaista."Jumala heittää arpaa"

asti, nyt kun tämän maailman ruhtinas saatana on jo tuomittu.

Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Tosin saatanaa ei vielä ole vangittu, eikä heitetty tulijärveen.

Saatanan kohtalo tiedetään, se on tulijärvi.

Mutta Raamatun Jumala tietää mitä tekee, Hän perustaa tänne maanpäälle:

(ilm 21:1-4) Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

• selkis
        Eevalle, kirjoitti:

käärmeelle, ei kaikkia ihmisiä ja eläimiä silloin voinut tuhota vaikka mieli olisi tehnyt. Lupaukset pitää pitää, myös käärmeelle annetut ja huonot. Jumalan katumus ihmisten luomisesta johtui siitä että Jumala ei olekaan kaikkitietävä. Aina sitä oppii uutta.

• nestorska
        selkis kirjoitti:

käärmeelle, ei kaikkia ihmisiä ja eläimiä silloin voinut tuhota vaikka mieli olisi tehnyt. Lupaukset pitää pitää, myös käärmeelle annetut ja huonot. Jumalan katumus ihmisten luomisesta johtui siitä että Jumala ei olekaan kaikkitietävä. Aina sitä oppii uutta.

"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Tässä luvataan vaimon siemenen polkevan rikki käärmeen pään. Outo lupaus: mieshän on siittäjä ja nainen synnyttäjä.
        Eeva alkoi odottaa siementään ja Kainin syntyessä hän sanoi innoissaan: "Minä olen saanut pojan, jumalan." ilmeisesti uskoen että nyt kirous väistyisi. Näinhän ei käynyt vaan vielä pahemmin, tapahtui veljesmurha. Siemen oli tullut langenneesta Adamista.

Jumala tosiaan katui Nooan aikana tehneensä ihmiset langenneitten enkelien turmeltua ihmissuvun lähes kokonaan. Minä en sitä ihmettele katsellessani ympärilleni tässä maailmanajassa. Ja peiliin.
        Minä olisin... mutta onneksi en ole Jumala, ei olisi jäänyt Nooaakaan.

Vaimon siemen oli neitsyt Marian poikalapsi, Jeesus Kristus, Jumalan Hengestä siinnyt. Näin näkyy miten Jumalan pelastussuunnitelma on ollut valmiina aikojen alusta saakka.

Epäilen kyllä sinun oppimishalukkuuttasi.

• murskaan
        selkis kirjoitti:

viettelijäsi saatanan pään. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi,

(Heb 2:14) Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,

"Vaikka he eivät löytäneet mitään, mistä hän olisi kuoleman ansainnut, anoivat he Pilatukselta, että hänet surmattaisiin.

Ja kun he olivat täyttäneet kaiken, mikä hänestä on kirjoitettu, ottivat he hänet alas puusta ja panivat hautaan.

Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

Ja hän ilmestyi useina päivinä niille, jotka olivat tulleet hänen kanssansa Galileasta Jerusalemiin ja jotka nyt ovat hänen todistajansa kansan edessä.

Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,

Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot'.

Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus

Ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

Kavahtakaa siis, ettei teitä kohtaa se, mikä on puhuttu profeetoissa:

'Katsokaa, te halveksijat, ja ihmetelkää ja hukkukaa; sillä minä teen teidän päivinänne teon, teon, jota ette uskoisi, jos joku sen kertoisi teille'." (Apt)

• .mitä
        nestorska kirjoitti:

"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Tässä luvataan vaimon siemenen polkevan rikki käärmeen pään. Outo lupaus: mieshän on siittäjä ja nainen synnyttäjä.
        Eeva alkoi odottaa siementään ja Kainin syntyessä hän sanoi innoissaan: "Minä olen saanut pojan, jumalan." ilmeisesti uskoen että nyt kirous väistyisi. Näinhän ei käynyt vaan vielä pahemmin, tapahtui veljesmurha. Siemen oli tullut langenneesta Adamista.

Jumala tosiaan katui Nooan aikana tehneensä ihmiset langenneitten enkelien turmeltua ihmissuvun lähes kokonaan. Minä en sitä ihmettele katsellessani ympärilleni tässä maailmanajassa. Ja peiliin.
        Minä olisin... mutta onneksi en ole Jumala, ei olisi jäänyt Nooaakaan.

Vaimon siemen oli neitsyt Marian poikalapsi, Jeesus Kristus, Jumalan Hengestä siinnyt. Näin näkyy miten Jumalan pelastussuunnitelma on ollut valmiina aikojen alusta saakka.

Epäilen kyllä sinun oppimishalukkuuttasi.

jokainen tietää:ihmiset tappavat käärmeitä. Se että kristinusko tulkitsi tarinan käärmeestä paholaisen ei käy, koska tarina sanoo minkä rangaistuksen käärme sai:se matelee.Muinoin ei ymmärretty tätä liikkumistapaa, joten se selitettiin Jumalan rangaistukseksi kuten suurin piirtein kaikki muukin minkä syytä ei ymmärretty (synnytyskivut, kuolema ,sairaudet jne).Muinaisista saduista voi kehittää mitä hyvänsä, mutta Jumala jää kyllä tämän tarinan epäonnistujaksi:luomiskertomuksessa hän kehuu työtään hyväksi ja kohta joutuu yllättymään ja tuhoamaan työnsä hirveässä vihanpuuskassa.
        Kyllä, paras olisi ollut tuhota Nooakin ja koko roska ja älytä että sitä ei olisi pitänyt luoda, mutta Jumala Ei ajattele näin pitkälle.
        Muuten tuskinpa tarinan kirjoittajat tarkoittivat sitä kirjaimellisesti uskottavaksi, itämaisten tarinoiden luonne on sellainen että kuulijalta edellytetään järjenkäyttöä joka jossain vaiheessa katosi kun tarinat siirtyivät vieraisiin kulttuureihin, uusien uskontojen myötä.

• oiuyui
        .mitä kirjoitti:

jokainen tietää:ihmiset tappavat käärmeitä. Se että kristinusko tulkitsi tarinan käärmeestä paholaisen ei käy, koska tarina sanoo minkä rangaistuksen käärme sai:se matelee.Muinoin ei ymmärretty tätä liikkumistapaa, joten se selitettiin Jumalan rangaistukseksi kuten suurin piirtein kaikki muukin minkä syytä ei ymmärretty (synnytyskivut, kuolema ,sairaudet jne).Muinaisista saduista voi kehittää mitä hyvänsä, mutta Jumala jää kyllä tämän tarinan epäonnistujaksi:luomiskertomuksessa hän kehuu työtään hyväksi ja kohta joutuu yllättymään ja tuhoamaan työnsä hirveässä vihanpuuskassa.
        Kyllä, paras olisi ollut tuhota Nooakin ja koko roska ja älytä että sitä ei olisi pitänyt luoda, mutta Jumala Ei ajattele näin pitkälle.
        Muuten tuskinpa tarinan kirjoittajat tarkoittivat sitä kirjaimellisesti uskottavaksi, itämaisten tarinoiden luonne on sellainen että kuulijalta edellytetään järjenkäyttöä joka jossain vaiheessa katosi kun tarinat siirtyivät vieraisiin kulttuureihin, uusien uskontojen myötä.

Siihen loppuvat "biologian" osalta selitykset.
        Toisinkuin muissa tarinoissa ne jatkuvat kokoajan.

• Tammi2
        on´ kirjoitti:

Jumalan suunitelmissa ei ole sattumia ainuttakaan,hallinassa on pinitäpiirtoa myöten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      148
      3516
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      43
      1997
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      126
      1074
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1000
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe