Moottori hajosi ja APUA

NeitiPakkasukko

Uudehkon autoni moottori hajosi. Eräällä huoltamolla remontille arvioitiin hinnaksi liki viisi tuhatta euroa, mutta ei tosiaan ole niin paljon ylimääräistä rahaa. Joten kertokaa te autoista minua enemmän tietävät, että mikä olisi edullisempi vaihtoehto. Vanhoihin autoihinhan homma menisi niin, että etsisin itse moottorin ja joku ex-poikakaveri, ammattikoulun "rasva-reiska" laittaisi sen satasella ja kaljapäkillä paikalleen, mutta uusiin autoihin ei kai ole ihan niin yksinkertaista, kun niissä taitaa kaikki olla tietotekniikkaan yhdistettyä jne.

Mutta onko siis vaihtoehtoja muita kuin tuo hirveä tuhansien eurojen remontti merkkiliikkeessä?

6

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerrt

"ex-poikakaveri, ammattikoulun "rasva-reiska" laittaisi sen satasella ja kaljapäkillä paikalleen"

Noo, kyllä siihen jotain muutakin joudut satsaamaan...

• kyllä kiva

tietää miten tai oikeestaan mikä vika siihen tuli,hajosko tosiaankin niin et vaatii uuden motin vai pystyiskö sen vielä halvalla korjaamaan

• Kansiremonttimies

Harvoin auton moottori ihan kerrasta täysin käyttökelvottomaksi menee. Yleensä päästään joitakin osia vaihtamalla. Syynä voi olla myös käyttövirhe, esim. öljyn puute. Kannattaa tutkia mikä särkymisen aiheutti ja välttää vastaavaa toimintaa jatkossa.

Toisena vihjeenä sanoisin, että kannattaa hankkia sen verran halpa auto, että jää rahaa myös sen korjaamiseen.

• Masentaja X

Kyllä niihin uudempiinkin autoihin löytyy käytettyjä moottoreita, joko vakuutusyhtiön varastolta tai hajottamolta, koska uusillakin autoilla ajetaan kolareita ja monesti moottori saattaa olla ainut ehjä kohta kolarin jälkeen.
      Vaihtotyön pystyy tekemään amiksen rasvanäppikin, koska homma ei ole kuin ruuvinpyörittelyä ja sähköpistokkeitten kytkemistä.

• neitipakkasukko

Vastaan teille kaikille nyt kerralla:
        - Eli auton moottori hajosi nimenomaan siksi, etten ollut vaihtanut/lisännyt öljyä piiiitkään aikaan.
        - Minulla on jossain lista niistä osista, jotka autosta on mennyt. Eli riittäisiköhän, jos hankkisin ko. osat ja sitten juksuttaisin naisellisella vetovoimallani jonkun rasvanäppi-reiskan korjaamaan?
        - Olen aivan samaa mieltä siitä, että pitää hankkia auto, jota on myöskin varaa huoltaa. Mutta ko. auto ei ole oikeastaan minun, eikä minulla olisi itselläni varaa ostaa edes talbottia.

• rasvanäppireiska
        neitipakkasukko kirjoitti:

Vastaan teille kaikille nyt kerralla:
        - Eli auton moottori hajosi nimenomaan siksi, etten ollut vaihtanut/lisännyt öljyä piiiitkään aikaan.
        - Minulla on jossain lista niistä osista, jotka autosta on mennyt. Eli riittäisiköhän, jos hankkisin ko. osat ja sitten juksuttaisin naisellisella vetovoimallani jonkun rasvanäppi-reiskan korjaamaan?
        - Olen aivan samaa mieltä siitä, että pitää hankkia auto, jota on myöskin varaa huoltaa. Mutta ko. auto ei ole oikeastaan minun, eikä minulla olisi itselläni varaa ostaa edes talbottia.

"- Eli auton moottori hajosi nimenomaan siksi, etten ollut vaihtanut/lisännyt öljyä piiiitkään aikaan.
        - Minulla on jossain lista niistä osista, jotka autosta on mennyt. Eli riittäisiköhän, jos hankkisin ko. osat ja sitten juksuttaisin naisellisella vetovoimallani jonkun rasvanäppi-reiskan korjaamaan?"

Öljynpuutteesta moottorista tulee yleensä
        ns. vainaa, joten uusiksi menee kokonaan.

"- Olen aivan samaa mieltä siitä, että pitää hankkia auto, jota on myöskin varaa huoltaa. Mutta ko. auto ei ole oikeastaan minun, eikä minulla olisi itselläni varaa ostaa edes talbottia."

Kyllä se "varaa huoltaa" koskee myös tapaustasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10885
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8157
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      123
      5211
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3626
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3548
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3504
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3147
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2499
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2001
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1776
    Aihe