JEESUS OTETAAN TAIVAASEEN
Apt.1:6-14
--
1:6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
1:12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
1:13 Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
1:14 Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
Jeesus otetaan taivaaseen, Apt.1:6-14
14
242
Vastaukset
Opetuslasten kysymys, onko Jeesus nyt ”rakentava Israelille valtakunnan” (6) tuntuu kovin ”naivilta”.
He kuvittelivat, että Jeesus pystyttää maanpäällisen maailmanvallan.
Jeesus vastaa, että he tulevat aikanaan ymmärtämään, kun Pyhä Henki tulee, mitkä ovat Jumalan suunnitelmat.
Nyt on tärkeintä odottaa Pyhän Hengen vuodatusta ja alkaa toteuttamaan apostolintehtävää, joka ulottuu ”maan ääriin saakka” (8).
Tämän sanottuaan Jeesus kohotetaan ylös taivaaseen opetuslasten nähden (9).
Samassa heille ilmestyy kaksi valkeisiin vaatteisiin puettua miestä (10).
He kertovat opetuslapsille, että Jeesus on ”samalla tavalla” palaava takaisin (11).
Tästähän Jeesus itsekin oli puhunut heille jo aikaisemmin kertoessaan heille maailman lopun enteistä (Matt. 24. luku):
”Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.” (Matt. 24:29-31).
Öljymäeltä opetuslapset menevät Jerusalemiin niin kutsuttuun yläsaliin. Se sijaitsi sapatin matkan, eli noin kilometrin päässä (13).
Siellä he pysyvät yksimielisesti rukouksessa vaimoineen.
Luukas mainitsee myös Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien (14) olleen heidän joukossa.
--
”Herää, Herran seurakunta
lähellä ja kaukana!
Huuto ”Katso, ylkä saapuu”!
kohta on jo kaikuva.
Herää taistoon, vaivannäköön,
rakkauteen, elämään.
Rohkeuden suo hän sulle,
ostetulle verellään.
(Virsi 148:1).- Tuossa puhutaan
siitä, kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla maan
päälle Öljymäelle pyhiensä kanssa, 1. Tess 3:13 ja perustaa tuhatvuotisen valtakunnan.
Tällöin Hän ilmestyy Israelille, jotak "huutavat häntä,
jonka ovat lävistäneet" Sak 12:10.
"Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Tätä ennen Jeesus on temmannut uskovat Karitsan häihin
1. Tess 4:16
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyn-
huudon, ylienkelien äänen ja Jumalan pasuunan kuu-
luessa ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka
olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän
kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin ja
niin me saamme aina olla Herran kanssa." - hirvas
Tuossa puhutaan kirjoitti:
päälle Öljymäelle pyhiensä kanssa, 1. Tess 3:13 ja perustaa tuhatvuotisen valtakunnan.
"Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
luessa ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka
niin me saamme aina olla Herran kanssa."vielä tarinaasi siitä 3,5 vuoden vaivanajasta, että jokainen lukija saa tietää mitä helluntailaiset opettavat? Se on syytä perustella Raamatulla, koska Jeesus ei maininnut siitä sanaakaan.
Tuossa puhutaan kirjoitti:
niin me saamme aina olla Herran kanssa."Jeesus on kuvannut kertoessaan lopunajan tapahtumista (esim. Matt.24.), että Herran tulolla on merkkinsä.
Silti ”se päivä” voi yllättää monet, jotka eivät valvo (1.Tess.5:2,3).- ilmoitukseen, että
hirvas kirjoitti:
vielä tarinaasi siitä 3,5 vuoden vaivanajasta, että jokainen lukija saa tietää mitä helluntailaiset opettavat? Se on syytä perustella Raamatulla, koska Jeesus ei maininnut siitä sanaakaan.
uskovien ei tarvitse olla vihan aikana
1. Tess 1:10
"Ja odottamaan taivaasta Hänen Poikaansa ,Jeesusta,
jonka Hän on Herättänyt kuolleista, joka
pelastaa meidät TULEVASTA VIHASTA"! - hirvas
ilmoitukseen, että kirjoitti:
pelastaa meidät TULEVASTA VIHASTA"!pelastetaankin, mutta joutuvat kokemaan ensin suuren ahdistuksen, kuten Jeesus todisti.
Matt.24:21-22
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
Ja Ilmestys 7. todistaa lisää..
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI JOUKKO, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "KEITÄ ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat NE, jotka siitä SUURESTA AHDISTUKSESTA tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Valitut joutuvat kokemaan suuren ahdistuksen, mutta heidät pelastetaan. Niin tulee tapahtumaan, mitään "salaista" seurakunnan tempausta ei ole olemassakaan. Joka sellaista opettaa, puhuu vastoin Jeesuksen opetusta. hirvas kirjoitti:
pelastetaankin, mutta joutuvat kokemaan ensin suuren ahdistuksen, kuten Jeesus todisti.
Matt.24:21-22
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
Ja Ilmestys 7. todistaa lisää..
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI JOUKKO, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "KEITÄ ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat NE, jotka siitä SUURESTA AHDISTUKSESTA tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Valitut joutuvat kokemaan suuren ahdistuksen, mutta heidät pelastetaan. Niin tulee tapahtumaan, mitään "salaista" seurakunnan tempausta ei ole olemassakaan. Joka sellaista opettaa, puhuu vastoin Jeesuksen opetusta.hirvas: "Valitut joutuvat kokemaan suuren ahdistuksen..."
--
Jeesus tulee "niiden päivien ahdistuksen jälkeen" (Matt.24:29).
Aikamääristä ei voi kuitenkaan kukaan tietää tarkkaan, Isä yksin (Matt.24:36).
Mutta tarkkailemalla "viikunapuuta ja kaikkia puita" (Luuk.21:29) voimme tietää, missä ajassa elämme.ilmoitukseen, että kirjoitti:
pelastaa meidät TULEVASTA VIHASTA"!"Tuleva viha" tarkoittanee vihan aikaa?
Ilm. 15. ja 16. luvut puhuvat vihan maljoista.- hirvas
Tapio522 kirjoitti:
"Tuleva viha" tarkoittanee vihan aikaa?
Ilm. 15. ja 16. luvut puhuvat vihan maljoista.Matteus 24 luvussa mitä tulee tapahtumaan, ja mitkä ovat merkkejä Hänen tulemisestaan.
Sen mukaan myös "valitut" joutuvat kokemaan suuren ahdistuksen mutta päivät "lyhennetään" heidän takiaan. Jollei Jumala toimisi niin, mikään liha ei pelastuisi.
Eli tempaus tapahtuu vasta Jeesuksen näkyvän paluun yhteydessä, eikä ole mitään "salaista" tempausta, mitä hellarit opettavat.
mutta mikä sai sinut tuon siirtämään tänne palstalle? Onko sinulla jotakin erikoista siitä, jotai ajatusta tai visiota, koskeeko se meitä millään tavalla, tai jotain, mitä ajattelit, ehkä helluntailaisista?
Jeesus lupasi omilleen:
"...minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen" (Joh. 14:3).
Vuosia sitten sain nähdä unen eräästä hyvin tuntemastani vanhasta naisesta, joka toimi aktiivisesti kotiseurakunnassani.
Tässä unessa tämä henkilö tahtoi jättää minulle jäähyväiset.
Ihmettelin tätä kovin, sillä hän oli vielä silloin hyvissä voimin.
Uneni lopussa sanoin hänelle kuitenkin hämmentyneenä:"Ainakin taivaassa tavataan". Tämän henkilön maallinen vaellus päättyi vuosi sen jälkeen, kun olin uneni nähnyt.
Uskomme muuttuu näkemiseksi. Tämä on kristityn toivo. Se tulee kerran toteutumaan kaikkien niiden kohdalla, jotka elävät yhteydessä Jumalaan.
Niin- onko meillä, jotka vielä elämme täällä, tämä päämäärä elämässämme?
Kotimme on tuolla taivaassa ylhäällä. Sinne Herra Jumala eräänä päivänä kokoaa kaikki lapsensa.
Toivokaamme, että saamme olla siellä kaikki silloin mukana.- hirvas
Tapio522 kirjoitti:
Jeesus lupasi omilleen:
"...minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen" (Joh. 14:3).
Vuosia sitten sain nähdä unen eräästä hyvin tuntemastani vanhasta naisesta, joka toimi aktiivisesti kotiseurakunnassani.
Tässä unessa tämä henkilö tahtoi jättää minulle jäähyväiset.
Ihmettelin tätä kovin, sillä hän oli vielä silloin hyvissä voimin.
Uneni lopussa sanoin hänelle kuitenkin hämmentyneenä:"Ainakin taivaassa tavataan". Tämän henkilön maallinen vaellus päättyi vuosi sen jälkeen, kun olin uneni nähnyt.
Uskomme muuttuu näkemiseksi. Tämä on kristityn toivo. Se tulee kerran toteutumaan kaikkien niiden kohdalla, jotka elävät yhteydessä Jumalaan.
Niin- onko meillä, jotka vielä elämme täällä, tämä päämäärä elämässämme?
Kotimme on tuolla taivaassa ylhäällä. Sinne Herra Jumala eräänä päivänä kokoaa kaikki lapsensa.
Toivokaamme, että saamme olla siellä kaikki silloin mukana.Ilm.5;
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt HEIDÄT meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja HE TULEVAT HALLITSEMAAN MAAN PÄÄLLÄ".
Siis ollaankin maan päällä eikä taivaassa... - mitä tuolla edellä
hirvas kirjoitti:
Ilm.5;
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt HEIDÄT meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja HE TULEVAT HALLITSEMAAN MAAN PÄÄLLÄ".
Siis ollaankin maan päällä eikä taivaassa...kirjoitettiin!
1. Tess 3:13
"Meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun Hän
tulee kaikkien pyhiensä kanssa."
Taivaastahan voi tuilla takaisin maan päälle! sulkeekin poisn Jeesuksen Jumaluuden tai sitten Jeesuksen veljet oli myös Jumalia.
1:14 Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138